Przetargi.pl
Świadczenie usług w zakresie ochrony osób i mienia w obiekcie Urzędu Skarbowego w Chorzowie oraz w obiekcie Punktu Obsługi Podatnika w Świętochłowicach

Urząd Skarbowy w Chorzowie ogłasza przetarg

  • Adres: 41-506 Chorzów, ul. Armii Krajowej 5
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 032 3497311, 312 , fax. 032 2464743
  • Data zamieszczenia: 2010-02-22
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Urząd Skarbowy w Chorzowie
    ul. Armii Krajowej 5 5
    41-506 Chorzów, woj. śląskie
    tel. 032 3497311, 312, fax. 032 2464743
    REGON: 27050695400000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja rządowa terenowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Świadczenie usług w zakresie ochrony osób i mienia w obiekcie Urzędu Skarbowego w Chorzowie oraz w obiekcie Punktu Obsługi Podatnika w Świętochłowicach
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    I. Przedmiotem zamówienia jest: Ochrona osób i mienia realizowana, w obiekcie będącym siedzibą Zamawiającego, położonym w Chorzowie, przy ul. Armii Krajowej 5 oraz w obiekcie będącym filią Zamawiającego (Punkt Obsługi Podatnika w Świętochłowicach), położonym w Świętochłowicach, przy ul. 1-go Maja 5, w formie: - bezpośredniej ochrony fizycznej: a. stałej lub doraźnej, b. polegającej na stałym dozorze sygnałów przesyłanych, gromadzonych i przetwarzanych w elektronicznych urządzeniach i systemach alarmowych, c. polegającej na konwojowaniu wartości pieniężnych oraz innych przedmiotów wartościowych lub niebezpiecznych; - zabezpieczenia technicznego, polegającego na: a. montażu elektronicznych urządzeń i systemów alarmowych, sygnalizujących zagrożenie chronionych osób i mienia, oraz eksploatacji, konserwacji i naprawach w miejscach ich zainstalowania, b. montażu urządzeń i środków mechanicznego zabezpieczenia oraz ich eksploatacji, konserwacji, naprawach i awaryjnym otwieraniu w miejscach zainstalowania. II. Przedmiot zamówienia będzie wykonywany zgodnie z ustawą o ochronie osób i mienia z dnia 22 sierpnia 1997r. /Dz. U. z 2005 Nr 145 poz. 1221 ze zm./ oraz Rozporządzeniem MSWiA z dnia 14 października 1998r. w sprawie szczegółowych zasad i wymagań jakim powinna odpowiadać ochrona wartości pieniężnych przechowywanych i transportowanych przez przedsiębiorców i inne jednostki organizacyjne / Dz. U. z 1998 Nr 129 poz. 858 ze zm/. III. Zasady ogólne: 1. Wykonawca winien posiadać grupy interwencyjne na terenie miasta Chorzów i Świętochłowic, które są zobowiązane do świadczenia usługi ochrony na każdorazowe wezwanie pracownika Wykonawcy. Grupa interwencyjna powinna składać się z co najmniej z dwóch pracowników Wykonawcy. 2. Wykonawca zobowiązuje się, aby usługę ochrony mienia świadczyły osoby posiadające, co najmniej 6 miesięczny staż pracy na stanowisku pracownika ochrony. 3. Wykonawca będzie realizować umowę w oparciu o pracowników nieskazanych prawomocnym orzeczeniem za przestępstwo umyślne. 4. Wykonawca, co miesiąc (do 25 dnia miesiąca poprzedzającego), będzie przekazywał Zamawiającemu listę pracowników, którzy będą świadczyć usługę w budynkach Urzędu. 5. Zamawiający zapewni możliwość korzystania z linii telefonicznej w celach związanych z wykonywaniem Zamówienia. Jeżeli telefon zostanie wykorzystany przez pracowników Wykonawcy w celach prywatnych, Zamawiający będzie miał prawo potrącić koszty przeprowadzonych rozmów z wynagrodzenia Wykonawcy. 6. Zamawiający będzie sprawować ciągły nadzór nad wykonywaniem usług ochrony mienia. 7. Wykonawca zobowiązany będzie do udostępniania do wglądu książki służby, do której personel Zamawiającego (Kierownictwo Zamawiającego) wpisywać będzie wszelkie spostrzeżenia, uwagi oraz istotne wydarzenia związane ze sprawowaniem ochrony mienia Zamawiającego. 8. Wykonawca odpowiadać będzie wobec Zamawiającego za wszelkie szkody wyrządzone Zamawiającemu przez personel Wykonawcy oraz osoby trzecie w przypadku niedopełnienia przez personel Wykonawcy należytej staranności przy wykonywaniu umowy. 9. Wykonawca zobowiązany jest wyposażyć pracowników ochrony w mundur służbowy oraz identyfikator w sposób jednolity, umożliwiający ich identyfikację oraz identyfikację podmiotu zatrudniającego. III. Organizacja ochrony: a. Obiekt będący siedzibą Zamawiającego, położony w Chorzowie, przy ul. Armii Krajowej 5 ochraniany będzie przez 1 pracownika ochrony, w systemie zmianowym. Pracownik będzie obsługiwał posterunek stały oraz wykonywał obowiązki tzw. posterunku ruchomego w godzinach pracy Zamawiającego. 1 pracownik w układzie całodobowym w dni wolne od pracy Urzędu. b. Obiekt będący filią Zamawiającego, a położony w Świętochłowicach, przy ul. 1-go Maja ochraniany będzie przez 1 pracownika ochrony, w systemie jednozmianowym. Pracownik będzie obsługiwał posterunek stały oraz wykonywał obowiązki tzw. posterunku ruchomego w godzinach pracy Zamawiającego. Ponadto ochrona osób i mienia będzie polegała na stałym dozorze sygnałów przesyłanych, gromadzonych i przetwarzanych w elektronicznych urządzeniach i systemach alarmowych, zainstalowanych w obiekcie. c. Urząd Skarbowy w Chorzowie czynny jest: poniedziałki, w godzinach 700 - 1800 od wtorku do piątku, w godzinach 700 - 1500. d. Punkt Obsługi Podatnika w Świętochłowicach czynny jest: poniedziałki, w godzinach 1000 - 1800 od wtorku do piątku, w godzinach 700 - 1500. e. Konserwacja i naprawy w miejscach zainstalowania, urządzeń i systemów alarmowych, sygnalizujących zagrożenie chronionych osób i mienia tj. w obiektach Urzędu Skarbowego w Chorzowie. f. Konwojowanie wartości pieniężnych do 1 jednostki obliczeniowej IV. Zakres zadaniowy podstawowy: 1. Zapewnienie ochrony osób i mienia w budynku i granicach jego terenu. 2. Niedopuszczenie do przebywania na terenie ochranianego budynku osób nieuprawnionych. 3. Przeciwdziałanie kradzieżom, napadom, aktom wandalizmu i innym zakłóceniom porządku i spokoju zarówno wewnątrz i w obrębie terenu Urzędu. 4. Obsługa bramy wjazdowej parkingu zewnętrznego - w sytuacjach tego wymagających. 5. Natychmiastowe podejmowanie działań mających na celu minimalizację szkód powstałych w wyniku zakłócenia porządku i spokoju, kradzieży, włamania, pożaru, aktom wandalizmu, awarii instalacji, urządzeń technicznych, klęsk żywiołowych i innych zdarzeń losowych. 6. Dokonywanie obchodów wewnętrznych i zewnętrznych ochranianego budynku i terenu będącego w trwałym zarządzie Urzędu Skarbowego w Chorzowie, ze szczególnym zwróceniem uwagi na bezpieczeństwo ogólne i przeciwpożarowe. 7. Nadzór i obsługa sygnałów przesyłanych, gromadzonych i przetwarzanych w elektronicznych urządzeniach i systemach alarmowych. Za znajomość przez pracowników Wykonawcy obsługi w/w systemów odpowiada Wykonawca. 8. Prowadzenie Książki służby, raportowanie o przebiegu służby, nieprawidłowościach i innych spostrzeżeniach. 9. W przypadku wystąpienia awarii (poza godzinami pracy Urzędu) pracownik Wykonawcy pełniący służbę jest zobowiązany niezwłocznie powiadomić o zaistniałej sytuacji Kierownika Działu Spraw Ogólnych i Informacji Niejawnych - pracownika Zamawiającego. 10. Wykonywanie innych zadań związanych z bezpieczeństwem obiektu zleconych przez zamawiającego. V. Zakres zadaniowy dodatkowy: 1. W godzinach pracy Urzędu udzielanie podstawowych informacji w zakresie organizacji pracy w chronionym budynku oraz kierowanie interesantów zgodnie z celem ich wizyty. 2. Wydawanie i przyjmowanie kluczy do pomieszczeń po wcześniejszym sprawdzeniu tożsamości pobierającego i odnotowaniu tego w książce ewidencji pobranych kluczy. 3. Niedopuszczanie do wnoszenia na teren chronionego budynku materiałów łatwopalnych i niebezpiecznych oraz materiałów i towarów przeznaczonych do sprzedaży lub rozpowszechniania przez przedstawicieli firm zewnętrznych. 4. Sprawowanie kontroli nad legalnością wynoszenia z budynku sprzętu i materiałów będących własnością Urzędu. 5. Egzekwowanie przestrzegania przez pracowników i interesantów instrukcji przeciwpożarowych. 6. Prowadzenie: a. książki służby ochrony obiektu, zawierających co najmniej następujące informacje: objęcie / przekazanie służby - data, godzina, przekazujący, przyjmujący, przebieg służby, 6. Wykonywanie obchodów : a. w czasie godzin pracy Urzędu minimum 1 raz na godzinę w rejonie sali obsługi podatnika, b. w porze popołudniowej i nocnej oraz w dni wolne od pracy Urzędu z częstotliwością konieczną do prawidłowej ochrony budynku, nie rzadziej jednak niż co 2 godziny w celu sprawdzenia: zabezpieczeń, zamknięcia pomieszczeń, okien, wyłączenia oświetlenia i urządzeń elektrycznych - za wyjątkiem urządzeń komputerowych oraz telekomunikacyjnych. 7. Obsługiwanie systemów alarmowych oraz zgłaszanie do Kierownikowi Działu Spraw Ogólnych i Informacji Niejawnych uwag o nieprawidłowościach w ich funkcjonowaniu. Uwagi winny być składane na piśmie. 8. Podejmowanie działań w sytuacjach nadzwyczajnych między innymi: intensywnych opadów, huraganów, pożarów, klęsk żywiołowych, awarii urządzeń technicznych w celu minimalizacji ich skutków. 9. Dbanie o nienaganne utrzymanie umundurowania oraz noszenie identyfikatora osobistego przez pracownika ochrony. 10. Stosowanie się do uwag i zaleceń Kierownictwa Urzędu Skarbowego. 11. Przestrzeganie regulaminów, zarządzeń, zasad polityki bezpieczeństwa, jakości i innych postanowień wynikających z wewnętrznych dokumentów Zamawiającego. 12. Przebywanie na wskazanych przez Zamawiającego posterunkach. VI. Wymagania odnośnie pracowników ochrony: Wykonawca będzie realizować umowę w oparciu o pracowników: 1. Posiadających co najmniej 6 miesięczny staż pracy na stanowisku pracownika ochrony. 2. Nie skazanych prawomocnym orzeczeniem za przestępstwo popełnione umyślne. 3. Posiadających odpowiednie kwalifikacje zawodowe i wyposażonych w odpowiednie środki przymusu bezpośredniego. 4. Sprawnych fizycznie, o dużej kulturze osobistej, komunikatywnych, taktownych. 5. Posiadających umiejętność obsługi systemów alarmowych i bezpieczeństwa funkcjonujących w budynku. 6. Zaznajomionych z: a. strukturą organizacyjną Zamawiającego oraz podstawowymi informacjami dotyczącymi zakresu działalności poszczególnych komórek organizacyjnych Zamawiającego, b. składem osobowym kierownictwa Zamawiającego, c. przepisami BHP i p.poż. obowiązującymi na terenie chronionego obiektu, d. rozmieszczeniem, zasadami użycia i umiejętnością obsługi głównych wyłączników prądu (w tym wyłączników UPS), zaworów wodnych, znajdujących się w chronionym obiekcie, e. topografią budynku w tym rozkładem pomieszczeń, dróg ewakuacyjnych, wyjść z budynku, pomieszczeń szczególnie chronionych, lokalizacji sprzętu p.poż. oraz zabezpieczeń technicznych, f. numerami telefonów do Policji, Straży Pożarnej, Pogotowia Ratunkowego, Straży Miejskiej, pogotowia gazowego, energetycznego, wodno-kanalizacyjnego. VII. Uprawnienia: W czasie pełnienia służby pracownik ochrony ma prawo: 1. Sprawdzać identyfikator bądź dokument tożsamości nieznanej osoby pozostającej lub wychodzącej z budynku po godzinach urzędowania. 2. Odmawiać wpuszczenia do budynku osób w stanie nietrzeźwym. 3. Żądać zezwolenia na pozostanie w budynku od pracowników przebywających w budynku po godzinach urzędowania. 4. Pobyt pracowników firm obcych na budynku po godzinach pracy Urzędu jest możliwy tylko w przypadku posiadania przez te firmy przepustki. 5. Na wypadek zaistniałych awarii po konsultacji z pracownikami Urzędu (Kierownik Działu Spraw Ogólnych i Informacji Niejawnych), pracownik Wykonawcy winien zabezpieczyć pobyt pracowników firm obcych na terenie Urzędu. 6. Żądać zezwolenia na wynoszenie bądź wnoszenie do chronionego budynku mebli, maszyn, urządzeń technicznych oraz innego wyposażenia i materiałów. 7. Zabraniać wstępu do budynku osobom obcym po godzinach pracy Urzędu. VIII. Odpowiedzialność: Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za prawidłową realizację zadań pracownika ochrony wynikających z niniejszego zakresu obowiązków, a w szczególności za: a. samowolne i bezpodstawne opuszczanie posterunku, b. nietaktowne i niekulturalne odnoszenie się do interesantów i pracowników Zamawiającego. IX. UWAGA: Wykonawca na potrzebę złożenia prawidłowego wniosku o dopuszczenie go do licytacji winien, po uprzednim ustaleniu terminu, dokonać wizji lokalnej obiektu w obecności pracownika Zamawiającego. Dokonanie wizji przez Wykonawcę nie jest obowiązkowe.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 797100004
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 12 miesięcy

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Przystępując do licytacji Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości: 6 000 zł (słownie: sześć tysięcy złotych). 1. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej. 2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: a. pieniądzu; b. poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c. gwarancjach bankowych; d. gwarancjach ubezpieczeniowych; e. poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007r. Nr 42, poz. 275). 3. W przypadku wniesienia wadium w formie pieniężnej należy dokonać przelewu na rachunek bankowy Zamawiającego prowadzony przez ING Bank Śląski oChorzów nr 11 1010 1212 3073 6913 9120 0000. 4. Wniesienie wadium powinno być oznaczone w następujący sposób: Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego prowadzone w trybie licytacji elektronicznej - na świadczenie usług w zakresie ochrony osób i mienia w obiekcie Urzędu Skarbowego w Chorzowie oraz w obiekcie Punktu Obsługi Podatnika w Świętochłowicach. 5. Potwierdzenie wniesienia wadium w formie pieniężnej należy dołączyć do wniosku o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej. W przypadku złożenia wadium w formie poręczenia lub gwarancji bankowej lub gwarancji ubezpieczeniowej należy załączyć oryginał dokumentu gwarancyjnego do wniosku o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: licytacja elektroniczna
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach