Przetargi.pl
Świadczenie usług w zakresie ochrony mienia oraz monitoringu na rzecz Instytutu Chemicznej Przeróbki Węgla w Zabrzu

Instytut Chemicznej Przeróbki Węgla ogłasza przetarg

  • Adres: 41-803 Zabrze, ul. Zamkowa 1
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 032 2710041 , fax. 032 2710809
  • Data zamieszczenia: 2012-10-15
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Instytut Chemicznej Przeróbki Węgla
    ul. Zamkowa 1 1
    41-803 Zabrze, woj. śląskie
    tel. 032 2710041, fax. 032 2710809
    REGON: 00002594500000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.ichpw.zabrze.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Podmiot prawa publicznego

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Świadczenie usług w zakresie ochrony mienia oraz monitoringu na rzecz Instytutu Chemicznej Przeróbki Węgla w Zabrzu
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest realizacja usług w zakresie całodobowej ochrony mienia oraz monitoringu terenu na rzecz Zamawiającego, polegająca na: 1.1. zabezpieczeniu przed przedostaniem się osób nieuprawnionych na teren Zamawiającego, 1.2. ochronie mienia oraz pracowników Zamawiającego przed działaniem na jego terenie osób trzecich zakłócających porządek, 1.3. ochronie mienia Zamawiającego przed kradzieżą i dewastacją, 1.4. kierowaniu ruchem osób i pojazdów w warunkach normalnych, 1.5. kierowaniu ruchem osób i pojazdów podczas sytuacji kryzysowych oraz w czasie akcji ratowniczej, 1.6. zapewnieniu ochrony obiektów Zamawiającego w związku z wprowadzeniem stanów kryzysowego i wojennego na podstawie przepisów ustawy z dnia 21 listopada 1967 r. o powszechnym obowiązku obrony RP (teks jednolity Dz. U. z 2004 nr 241 poz. 2416 z późń. zm.) oraz aktów wykonawczych do tej ustawy. 2. Ochrona terenu Zamawiającego ma być wspomagana przez system monitoringu wewnętrznego i zewnętrznego częściowo zapewnionego przez Wykonawcę. 3. System monitoringu zewnętrznego, który ma zapewnić Wykonawca, ma się składać z 14 kamer przemysłowych, skierowanych na place parkingowe oraz zewnętrzne części budynku głównego oraz z 16 kanałowego rejestratora. Minimalne wymagania kamer Zamawiający podał w Specyfikacji monitoringu - Załącznik nr 5 do SIWZ. 4. System monitoringu wewnętrznego, który ma zapewnić Wykonawca, ma się składać z 12 kamer kopułowych, rejestratora cyfrowego wyposażonego w dysk twardy o pojemności nie mniejszej niż 1 TB oraz monitora. Minimalne wymagania kamer Zamawiający podał w Specyfikacji monitoringu - Załącznik nr 5 do SIWZ. 5. Wykonawca powinien w ofercie przedstawić specyfikację oferowanego systemu monitoringu wg Załącznika nr 6 do SIWZ. 6. Zamawiający przekaże Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, jako załącznik do umowy schemat rozmieszczenia już istniejącego systemu monitoringu oraz plan rozmieszczenia monitoringu zapewnionego przez Wykonawcę. 7. System monitoringu zewnętrznego i wewnętrznego, który do wykonywania zamówienia dostarczy Wykonawca po zakończeniu realizacji umowy, zostanie przekazany Zamawiającemu na własność. 8. Koszt dostarczonego i zamontowanego systemu monitoringu Wykonawca wliczy w cenę usług objętych niniejszym zamówieniem. 9. Zamawiający wymaga usunięcia usterki systemu monitoringu, który ma zapewnić Wykonawca w czasie nie dłuższym niż 24 godziny od momentu powiadomienia Wykonawcy o usterce. 10. System monitoringu, który stanowi własność Zamawiającego zostanie protokolarnie przekazany do użytkowania Wykonawcy z obowiązkiem jego prawidłowej eksploatacji i konserwacji. W przypadku uszkodzenia systemu monitoringu przez Wykonawcę, Zamawiający dokona jego naprawy, a kosztami z tym związanymi obciąży Wykonawcę. 11. Czas funkcjonowania pomieszczeń Zamawiającego - przyjmuje się 5 dni w tygodniu od pn.- pt. w godzinach od 600 - 1800. 12. Zamawiający zapewni na potrzeby realizacji niniejszego zamówienia portiernię oraz wartownię niezbędną dla pracowników ochrony dokonujących bezpośrednio całodobowej ochrony. 13. Zamawiający udostępni Wykonawcy dodatkowe pomieszczenie w którym pracownicy ochrony będą mogli przechowywać garderobę. Wyposażenie tego pomieszczenia w zamykane szafki powinien zapewnić Wykonawca. 14. Do szczegółowych zadań pracowników ochrony terenu, należy: 14.1. otwieranie i zamykanie furtek i bram wjazdowych (szlabanu), 14.2. kierowanie ruchem osób i pojazdów (w tym kierowanie podczas sytuacji kryzysowych), 14.3. kontrola pojazdów i osób przybywających na teren oraz opuszczających teren Instytutu, 14.4. reagowanie oraz podejmowanie odpowiednich działań w przypadku włączenia się systemów alarmowych, zainstalowanych na terenie Zamawiającego, 14.5. kierowanie ruchem w czasie akcji ratowniczej, 14.6. protokolarne przejmowanie i przekazywanie stanu zamknięć i zabezpieczeń obiektów, magazynów i pomieszczeń od uprawnionych użytkowników w godzinach ich zamknięcia i otwarcia (ustalonych z użytkownikami) - o ile nastąpi taka konieczność, 14.7. przyjmowanie oraz wydawanie, za potwierdzeniem, kluczy z pomieszczeń biurowych oraz ich właściwe przechowywanie i zabezpieczenie, 14.8. dozorowanie terenu i obiektów, bram, furtek, zamknięć i plomb, przyłączy i instalacji wodnych i elektrycznych (w pomieszczeniach dostępnych), 14.9. nocna kontrola (tj. kontrola prowadzona w godzinach od 2200 do 600), 14.10. patrolowanie terenu i obiektów Zamawiającego oraz jego ogrodzenia, 14.11. zgłaszanie Zamawiającemu i odnotowywanie faktu nieczynnych urządzeń świetlnych, 14.12. doraźna ochrona pracowników i mienia kasy (nie obejmuje konwojowania gotówki - usługa świadczona na podstawie odrębnej umowy), 14.13. nadzorowanie prawidłowego utrzymania w czystości pomieszczenia budynku portierni, innych zajmowanych pomieszczeń oraz terenu przyległego, 14.14. informowanie Zamawiającego o liczbie osób, przebywających na terenie Zamawiającego i uprawnionych do wstępu bez uprzedniego uzyskania przepustek jednorazowych, w przypadku zaistnienia bezpośredniego zagrożenia życia i zdrowia człowieka, albo mienia oraz konieczności rozpoczęcia natychmiastowego działania. Osobami tymi mogą być funkcjonariusze Policji, Straży Pożarnej, formacji Obrony Cywilnej, pracownicy Pogotowia Ratunkowego, pracownicy Państwowej Inspekcji Ochrony Środowiska, pracownicy służb ochrony radiologicznej (promieniotwórczej, chemicznej, biologicznej). 15. Dodatkowe wymagania Zamawiającego: 15.1. Zaleca się, aby Wykonawca dokonał wizji lokalnej miejsca realizacji przedmiotu usługi. Koszt dokonania wizji lokalnej poniesie Wykonawca. 15.2. Pracownicy ochrony wyznaczeni przez Wykonawcę do realizacji przedmiotu zamówienia (ochrony fizycznej) nie mogą mieć więcej niż 65 lat oraz muszą posiadać pełną sprawność fizyczną umożliwiającą im należyte wypełnianie obowiązków ochrony. 15.3. Warunkiem koniecznym jest zatrudnianie: 15.3.1. w dni robocze na I -szej zmianie - nie mniej niż 3 pracowników ochrony, 15.3.2. w dni robocze na II -giej zmianie - nie mniej niż 5 pracowników ochrony, 15.3.3. w dni robocze na III -ciej zmianie - nie mniej niż 5 pracowników ochrony, 15.3.4. w dni wolne i święta na wszystkich zmianach - nie mniej niż 5 pracowników ochrony. 15.4. Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmniejszenia lub zwiększenia ilości pracowników ochrony jednak nie więcej niż o dwóch. 15.5. Zamawiający wymaga aby pracownikom ochrony wykonującym patrol wokół zabudowań Zamawiającego towarzyszyły dwa psy stróżujące. 15.6. Wykonawca będzie wykonywał przedmiot umowy przy użyciu własnego sprzętu, urządzeń, oraz wyposażenia. Pracownicy ochrony muszą być wyposażeni w urządzenia łączności radiowej (krótkofalówki), szperacze halogenowe oraz identyfikatory i jednolite (wyróżniające) ubiory firmowe. 15.7. Wykonawca, z którym będzie zawarta umowa na realizację usługi ochrony musi posiadać skuteczną łączność radiową pomiędzy pracownikami pełniącymi służbę na obiekcie oraz łączność radiową pomiędzy pracownikami ochrony a grupą interwencyjną. Wykonawca musi posiadać łączność umożliwiającą natychmiastowe powiadomienie Zamawiającego, Policji, Straży Pożarnej, Pogotowia Ratunkowego, Pogotowia Energetycznego, Pogotowia Wodno - Kanalizacyjnego i Gazowego. 15.8. Wykonawca przekaże Zamawiającemu jedno urządzenie (krótkofalówkę) zapewniające łączność radiową z pracownikami ochrony. 15.9. Wykonawca powinien w ofercie przedstawić, w jakie urządzenia radiowe będą wyposażeni pracownicy ochrony pełniący służbę na obiekcie Zamawiającego. 15.10. Wykonawca zobowiązany jest do zainstalowania w budynkach Zamawiającego, co najmniej 14 punktów kontroli obchodu służb dozorujących. 15.11. Wymagany przez Zamawiającego maksymalny czas dojazdu grupy interwencyjnej Wykonawcy do Zamawiającego to 10 minut. 15.12. Czas dojazdu będzie liczony od chwili powiadomienia dyżurnego pracownika Wykonawcy przez system alarmujący Zamawiającego lub od telefonicznego zgłoszenia konieczności przyjazdu grupy interwencyjnej przez Zamawiającego lub pracowników ochrony. 15.13. Zamawiający informuje, że w przeciągu roku dokona, co najmniej dwóch testowych alarmów w celu sprawdzenia czasu dojazdu grupy interwencyjnej do miejsca ochranianego lub monitorowanego. 16. Załączniki do SIWZ jest Plan sytuacyjny terenu Instytutu Chemicznej Przeróbki Węgla - załącznik nr 7 do SIWZ
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 797100004
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 24 miesięcy

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Każdy Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć swą ofertę wadium, w wysokości: 15 000,00 PLN (słownie: piętnaście tysięcy złotych 00/100). 2. Wadium może być wniesione w następujących formach: 2.1. pieniądzu 2.2. poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy będzie poręczeniem pieniężnym, 2.3. gwarancjach bankowych, 2.4. gwarancjach ubezpieczeniowych, 2.5. poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. 2.6. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275, z 2008 r. Nr 116, poz. 730 i 732 i Nr 227, poz. 1505 oraz z 2010 r. Nr 96, poz. 620). 3. W przypadku wadium wniesionego w formie gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczenia, gwarancja /poręczenie ta powinna być gwarancją/poręczeniem nieodwołalną wykonywalną na terenie Rzeczpospolitej Polskiej oraz sporządzoną zgodnie z obowiązującym prawem i winna zawierać następujące elementy: 12.3.1. gwarancji/poręczenia (Zamawiającego), gwaranta/poręczyciela (instytucji udzielających gwarancji /poręczenia) oraz wskazanie ich siedzib,, 12.3.2. określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją /poręczeniem, 12.3.3. kwotę gwarancji/poręczenia, 12.3.4. termin ważności gwarancji/poręczenia, 12.3.5. oświadczenie Gwaranta/Poręczyciela, w którym zobowiązuje się on do bezwarunkowej wypłaty kwoty wadium na pierwsze żądanie Zamawiającego zawierające oświadczenie, iż zaszła jedna z przesłanek wymienionych w art. 46 ust. 5 ustawy. 12.3.6. Jednocześnie Zamawiający wymaga, aby okres ważności gwarancji/poręczenia nie był krótszy niż okres związania ofertą i wynosił, co najmniej 30 dni od upływu ostatecznego terminu składania oferty. 4. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na następujący rachunek bankowy Zamawiającego: PL36124048491111001018898168, kod SWIFT: PKOPPLPW 5. Wadium wnoszone w innych dopuszczonych przez Zamawiającego formach należy złożyć w oryginale w siedzibie Instytutu Chemicznej Przeróbki Węgla, ul. Zamkowa 1, 41-803 Zabrze, /kancelaria/ przed upływem terminu składania ofert. Kserokopię dowodu wniesienia wadium należy dołączyć do składanej oferty. 6. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia wadium może być wniesione przez Pełnomocnika. 7. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert, przy czym wniesienie wadium w pieniądzu za pomocą przelewu bankowego Zamawiający będzie uważał za skuteczne tylko wówczas, gdy bank prowadzący rachunek Zamawiającego potwierdzi uznanie środków na koncie Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert. W wymienionym przypadku dołączenie do oferty kopii polecenia przelewu wystawionego przez Wykonawcę jest warunkiem koniecznym, ale niewystarczającym do stwierdzenia przez Zamawiającego wniesienia wadium przez Wykonawcę. 8. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium: 8.1. wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, 8.2. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, 8.3. niezwłocznie na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 9. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie pkt 8.1, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 10. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: 10.1. odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, 10.2. nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, 10.3. zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 11. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy Pzp, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nie leżących po jego stronie. 12. Wadium Wykonawcy wniesione w pieniądzu zostanie zwrócone wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Czas dojazdu grupy interwencyjnej
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.ichpw.zabrze.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach