Przetargi.pl
ŚWIADCZENIE USŁUG W ZAKRESIE OCHRONY MIENIA NA RZECZ INSTYTUTU CHEMICZNEJ PRZERÓBKI WĘGLA Nr referencyjny nadany sprawie przez Zamawiającego 10/ichpw/2015

Instytut Chemicznej Przeróbki Węgla ogłasza przetarg

  • Adres: 41-803 Zabrze, ul. Zamkowa 1
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 032 2710041 , fax. 032 2710809
  • Data zamieszczenia: 2015-03-19
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Instytut Chemicznej Przeróbki Węgla
    ul. Zamkowa 1 1
    41-803 Zabrze, woj. śląskie
    tel. 032 2710041, fax. 032 2710809
    REGON: 00002594500000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.ichpw.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Podmiot prawa publicznego

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    ŚWIADCZENIE USŁUG W ZAKRESIE OCHRONY MIENIA NA RZECZ INSTYTUTU CHEMICZNEJ PRZERÓBKI WĘGLA Nr referencyjny nadany sprawie przez Zamawiającego 10/ichpw/2015
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1.Przedmiotem zamówienia jest realizacja usług w zakresie całodobowej ochrony fizycznej osób i mienia w obiektach Zamawiającego wraz z przyległymi do nich terenami, zlokalizowanych w Zabrzu przy ul. Zamkowej, polegająca na: 1.1.zabezpieczeniu przed przedostaniem się osób nieuprawnionych na teren Zamawiającego, 1.2.ochronie mienia oraz pracowników Zamawiającego przed działaniem na jego terenie osób trzecich zakłócających porządek, 1.3.ochronie mienia Zamawiającego przed kradzieżą i dewastacją, 1.4.kierowaniu ruchem osób i pojazdów w warunkach normalnych, 1.5.kierowaniu ruchem osób i pojazdów podczas sytuacji kryzysowych oraz w czasie akcji ratowniczej, 1.6.zapewnieniu ochrony obiektów Zamawiającego w związku z wprowadzeniem stanów kryzysowego i wojennego na podstawie przepisów ustawy z dnia 21 listopada 1967 r. o powszechnym obowiązku obrony RP (teks jednolity Dz. U. z 2015.144) oraz aktów wykonawczych do tej ustawy. 2.Ochrona terenu Zamawiającego ma być wspomagana przez system monitoringu wewnętrznego i zewnętrznego zapewnionego przez Zamawiającego. 3.Wykonawca musi posiadać własne centrum monitoringu w celu podpięcia monitoringu Zamawiającego. 4.Zamawiający nie wymaga stałej obserwacji obrazu przez dodatkowego pracownika stacji monitoringu Wykonawcy. 5.Zamawiający przekaże Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, jako załącznik do umowy schemat rozmieszczenia istniejącego systemu monitoringu. 6.System monitoringu, który stanowi własność Zamawiającego zostanie protokolarnie przekazany do użytkowania Wykonawcy z obowiązkiem jego prawidłowej eksploatacji. 7.Zamawiający przekaże Wykonawcy, któremu zostanie udzielone zamówienie, sprawny system monitoringu. 8.Ewentualne koszty naprawy systemu monitoringu ponosi Zamawiający, chyba że rodzaj usterki będzie wskazywał na uszkodzenie spowodowane nieprawidłową eksploatacją systemu przez Wykonawcę. 9.Wykonawca zobowiązany będzie do zamontowania wszelkich potrzebnych nadajników do podłączenia systemu monitoringu Zamawiającego do swoich systemów. 10.Zamawiający posiada trzy rejestratory IP do kamer: dwa firmy Nowus, jeden firmy Trekstor oraz dwie centrale alarmowe: jedną firmy Esser i jedną firmy Satel. 11.Czas funkcjonowania pomieszczeń biurowych Zamawiającego - przyjmuje się 5 dni w tygodniu od pn.- pt. w godzinach od 6:00 - 18:00, pomieszczeń technicznych 7 dni w tygodniu 24 h. 12.Zamawiający zapewni na potrzeby realizacji niniejszego zamówienia portiernię oraz wartownię niezbędną dla pracowników ochrony dokonujących bezpośrednio całodobowej ochrony. 13.Do szczegółowych zadań pracowników ochrony terenu, należy: 13.1.otwieranie i zamykanie furtek i bram wjazdowych (szlabanu), 13.2.kierowanie ruchem osób i pojazdów (w tym kierowanie podczas sytuacji kryzysowych), 13.3.kontrola pojazdów i osób przybywających na teren oraz opuszczających teren Instytutu, 13.4.reagowanie oraz podejmowanie odpowiednich działań w przypadku włączenia się systemów alarmowych, zainstalowanych na terenie Zamawiającego, 13.5.kierowanie ruchem w czasie akcji ratowniczej, 13.6.protokolarne przejmowanie i przekazywanie stanu zamknięć i zabezpieczeń obiektów, magazynów i pomieszczeń od uprawnionych użytkowników w godzinach ich zamknięcia i otwarcia (ustalonych z użytkownikami) - o ile nastąpi taka konieczność, 13.7.przyjmowanie oraz wydawanie, za potwierdzeniem, kluczy z pomieszczeń biurowych oraz ich właściwe przechowywanie i zabezpieczenie, 13.8.dozorowanie terenu i obiektów, bram, furtek, zamknięć i plomb, przyłączy i instalacji wodnych i elektrycznych (w pomieszczeniach dostępnych), 13.9.nocna kontrola (tj. kontrola prowadzona w godzinach od 22:00 do 6:00), 13.10.patrolowanie terenu i obiektów Zamawiającego oraz jego ogrodzenia, 13.11.zgłaszanie Zamawiającemu i odnotowywanie faktu nieczynnych urządzeń świetlnych, 13.12.doraźna ochrona pracowników i mienia kasy (nie obejmuje konwojowania gotówki), 13.13.nadzorowanie prawidłowego utrzymania w czystości pomieszczenia budynku portierni, innych zajmowanych pomieszczeń oraz terenu przyległego, 13.14.informowanie Zamawiającego o liczbie osób, przebywających na terenie Zamawiającego i uprawnionych do wstępu bez uprzedniego uzyskania przepustek jednorazowych, w przypadku zaistnienia bezpośredniego zagrożenia życia i zdrowia człowieka, albo mienia oraz konieczności rozpoczęcia natychmiastowego działania. Osobami tymi mogą być funkcjonariusze Policji, Straży Pożarnej, formacji Obrony Cywilnej, pracownicy Pogotowia Ratunkowego, pracownicy Państwowej Inspekcji Ochrony Środowiska, pracownicy służb ochrony radiologicznej (promieniotwórczej, chemicznej, biologicznej). 14.Dodatkowe wymagania Zamawiającego: 14.1.Zaleca się, aby Wykonawca dokonał wizji lokalnej miejsca realizacji przedmiotu usługi. Koszt dokonania wizji lokalnej poniesie Wykonawca. 14.2.Zamawiający nie wymaga, aby usługi były realizowane wyłącznie przez osoby wpisane na listę kwalifikowanych pracowników ochrony. 14.3.Wiek pracowników ochrony wyznaczonych przez Wykonawcę do realizacji przedmiotu zamówienia (ochrony fizycznej) nie może przekraczać ustawowego wieku emerytalnego, a pracownicy muszą posiadać pełną sprawność fizyczną umożliwiającą im należyte wypełnianie obowiązków ochrony. 14.4.Warunkiem koniecznym jest zatrudnianie: 14.4.1.w dni robocze na I -szej zmianie - nie mniej niż 2 pracowników ochrony, 14.4.2.w dni robocze na II -giej zmianie - nie mniej niż 4 pracowników ochrony, 14.4.3.w dni robocze na III -ciej zmianie - nie mniej niż 3 pracowników ochrony, 14.4.4.w dni wolne i święta na wszystkich zmianach - nie mniej niż 3 pracowników ochrony, 14.4.5.w dniach 01.08.2015 r.-17.08.2015 r. oraz w analogicznym okresie roku 2016 na wszystkich zmianach - nie mniej niż 4 pracowników ochrony (wskazany okres w roku 2016 może ulec przesunięciu). 14.5.Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmniejszenia lub zwiększenia ilości pracowników ochrony jednak nie więcej niż o dwóch. Wykonawca powinien uwzględnić powyższe w składanej ofercie. Zamawiający nie przewiduje dodatkowego wynagrodzenia dla Wykonawcy za zwiększenie ilości pracowników ochrony ponad ilości opisane w pkt. 5.14.4. SIWZ. Zamawiający szacuje że średnia miesięczna ilość godzin dodatkowej ochrony przy uwzględnieniu 2 pracowników wyniesie 50 roboczogodzin/m-c. 14.6.Wykonawca zobowiązany będzie w wykazie osób, który będzie stanowił załącznik do umowy, wskazać pracowników, którzy będą świadczyć usługi ochrony u Zamawiającego, zatrudnionych w pełnym wymiarze czasu pracy na podstawie umowy o pracę. W trakcie realizacji umowy, Wykonawca zobowiązany będzie utrzymać wskaźnik % zatrudnionych pracowników w pełnym wymiarze czasu pracy na podstawie umowy o pracę co najmniej na poziomie złożonego w ofercie oświadczenia dotyczącego kryterium oceny ofert o którym mowa w pkt. 25.2.3. SIWZ. 14.7.Wykonawca zobowiązany będzie w trakcie realizacji zamówienia posiadać ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej związanej z realizacją przedmiotu zamówienia, na kwotę nie mniejsza niż 5 000 000,00 zł. Kopia polisy ubezpieczeniowej będzie stanowiła załącznik do umowy. 14.8.Wykonawca będzie wykonywał przedmiot umowy przy użyciu własnego sprzętu, urządzeń, oraz wyposażenia. Pracownicy ochrony muszą być wyposażeni w urządzenia łączności radiowej (krótkofalówki), szperacze halogenowe oraz identyfikatory i jednolite (wyróżniające) ubiory firmowe. 14.9.Zamawiający wymaga, aby pracownicy Wykonawcy realizujący zamówienie byli wyposażeni w piloty antynapadowe. 14.10.Wykonawca, z którym będzie zawarta umowa na realizację usługi ochrony musi posiadać skuteczną łączność radiową pomiędzy pracownikami pełniącymi służbę na obiekcie oraz łączność radiową pomiędzy pracownikami ochrony a grupą interwencyjną. Wykonawca musi posiadać łączność umożliwiającą natychmiastowe powiadomienie Zamawiającego, Policji, Straży Pożarnej, Pogotowia Ratunkowego, Pogotowia Energetycznego, Pogotowia Wodno - Kanalizacyjnego i Gazowego. 14.11.Wykonawca przekaże Zamawiającemu dwa urządzenia (krótkofalówki) zapewniające łączność radiową z pracownikami ochrony. 14.12.Wykonawca powinien w ofercie przedstawić, w jakie urządzenia radiowe będą wyposażeni pracownicy ochrony pełniący służbę na obiekcie Zamawiającego. 14.13.Wykonawca zobowiązany jest do zainstalowania w budynkach Zamawiającego, co najmniej 14 punktów kontroli obchodu służb dozorujących. 15.W przypadkach poważnego zakłócenia porządku lub innych wydarzeń tego wymagających Wykonawca zobowiązany jest udzielić pomocy personelowi Zamawiającego poprzez wysłanie grupy interwencyjnej natychmiast po otrzymaniu sygnału o alarmie. 16.Maksymalny czas dojazdu grupy interwencyjnej Wykonawcy do Zamawiającego to 10 minut. 17.Czas dojazdu będzie liczony od chwili powiadomienia dyżurnego pracownika Wykonawcy przez system alarmujący Zamawiającego lub od telefonicznego zgłoszenia konieczności przyjazdu grupy interwencyjnej przez Zamawiającego lub pracowników ochrony. 18.Zamawiający w przeciągu każdego roku obowiązywania umowy dokona do sześciu (6) testowych alarmów w celu sprawdzenia czasu dojazdu grupy interwencyjnej do miejsca ochranianego lub monitorowanego. 19.Plan sytuacyjny terenu Instytutu Chemicznej Przeróbki Węgla stanowi załącznik nr 7 do SIWZ. 20.Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza przed podpisaniem umowy zobowiązany jest dostarczyć Zamawiającemu proponowany tzw. plan ochrony dotyczący sposobu i zakresu ochrony zgodnego z SIWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 797100004
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 24 miesięcy

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1.Wykonawca przystępujący do niniejszego postępowania jest obowiązany wnieść wadium na czas związania ofertą. 2.Oferta musi być zabezpieczona wadium o wartości: 14 000,00 zł (czternaście tysięcy złotych 00/100). 3.Wymagane wadium musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert. 4.Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 4.1.pieniądzu, 4.2.poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 4.3.gwarancjach bankowych, 4.4.gwarancjach ubezpieczeniowych, 4.5.poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jednolity Dz. U. 2014. 1804). 5.Przy wnoszeniu wadium Wykonawca winien powołać się na nazwę niniejszego postępowania oraz nr referencyjny nadany sprawie przez Zamawiającego (Nr referencyjny: 10/ichpw/2015). 6.Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: PL36124048491111001018898168, kod SWIFT: PKOPPLPW. W przypadku wadium wniesionego w formie pieniężnej do oferty należy dołączyć kopię potwierdzenia dokonania przelewu bankowego. 7.W przypadku wadium wniesionego w formie gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej, udzielona gwarancja musi być gwarancją samoistną, nieodwołalną, bezwarunkową i płatną na pierwsze żądanie, bez konieczności przedkładania jakichkolwiek dodatkowych dokumentów. 8.W przypadku wadium wniesionego w formie innej niż pieniężna - oryginał dowodu wniesienia wadium należy złożyć w siedzibie Zamawiającego: Instytutu Chemicznej Przeróbki Węgla, ul. Zamkowa 1, 41-803 Zabrze pok.111

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: OKRES PROWADZENIA DZIAŁALNOŚĆ ZWIĄZANEJ Z OCHRONĄ MIENIA PRZEZ WYKONAWCĘ
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.ichpw.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach