Przetargi.pl
ŚWIADCZENIE USŁUG W ZAKRESIE KOMPLEKSOWEJ OCHRONY SZPITALA

SPZOZ Państwowy Szpital dla Nerwowo i Psychicznie Chorych w Rybniku ogłasza przetarg

  • Adres: 44-201 Rybnik, ul. Gliwicka 33
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 032 4328138 , fax. 032 4328169
  • Data zamieszczenia: 2014-05-06
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: SPZOZ Państwowy Szpital dla Nerwowo i Psychicznie Chorych w Rybniku
    ul. Gliwicka 33 33
    44-201 Rybnik, woj. śląskie
    tel. 032 4328138, fax. 032 4328169
    REGON: 00029293600000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.psychiatria.com
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    ŚWIADCZENIE USŁUG W ZAKRESIE KOMPLEKSOWEJ OCHRONY SZPITALA
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest: kompleksowa ochrona Szpitala stanowiącego wyodrębnioną, ogrodzoną nieruchomość o pow. 12,7ha składającą się z 47 obiektów szpitalnych i 8 obiektów mieszkalnych wraz z świadczeniem usług konwojowania i ochrony pracowników Zamawiającego oraz wartości pieniężnych z siedziby Zamawiającego do siedziby Banku oraz podejmowanych z Banku i przewożonych do siedziby Zamawiającego. Zakres usługi: 1.Ochrona osób i mienia Zamawiającego wykonywana będzie 24 godziny na dobę codziennie, w tym w niedziele i święta przez: a)Patrol pieszy składający się z dwóch pracowników Wykonawcy wpisanych na listę kwalifikowanych pracowników ochrony fizycznej, do obowiązków których należeć będzie: sprawdzanie obiektów szpitalnych pod kątem ich zabezpieczenia przed kradzieżą, pożarem, dewastacją; sprawdzanie sprawności oświetlenia terenu; zgłaszanie pozostawionego zbędnego oświetlenia pomieszczeń; podejmowanie działań interwencyjnych w przypadku stwierdzenia zakłóceń porządku na terenie szpitala; prowadzenie rejestru zdarzeń i uwag b)Wartownika - pracownika przy bramie wjazdowej, do obowiązków którego należeć będzie: pobieranie opłaty wjazdowej w imieniu i na rzecz Zamawiającego i co miesięczne rozliczanie się z niej; kontrola samochodów dostawczych; ewidencja pojazdów bez zezwoleń wjeżdżających na teren obiektu po godz. 16.00; 2.Usługa konwojowania i ochrony pracowników Zamawiającego oraz wartości pieniężnych z siedziby Zamawiającego do siedziby Banku oraz podejmowanych z Banku i przewożonych do siedziby Zamawiającego, polega na: a)Realizacja usług konwojowych (ochronnych) przez Wykonawcę odbywać się będzie z wykorzystaniem środków transportu wyposażonych odpowiednio do realizacji celu umowy, prowadzonych przez uzbrojonych w broń palną kierowców oraz z udziałem uzbrojonych w broń palną konwojentów. b)W czasie konwojowania wartości pieniężnych z Banku do Zamawiającego lub odwrotnie, kasjer Zamawiającego będzie posiadał całość przewożonych wartości pod swoją pieczą i będzie ponosił za nie odpowiedzialność, ograniczoną do działań i zaniechań kasjera wykonanych w złej wierze. c)W odniesieniu do działań i zaniechań osób trzecich (niebędących pracownikami Zamawiającego) odpowiedzialność za bezpieczeństwo przewożonych wartości, jak również za życie i zdrowie kasjera ponosił będzie Wykonawca. Odpowiedzialność, o której mowa w zdaniu poprzedzającym Wykonawca będzie ponosił od momentu opuszczenia pomieszczenia, z którego pobierane są wartości podlegające przewozowi przez pracownika Zamawiającego, do miejsca w którym środki są deponowane (do momentu ich przekazania pracownikowi Banku). Procedurę przewozu środków z Banku do Zamawiającego będzie się stosować odpowiednio. Odpowiedzialność Wykonawcy będzie rozciągać się na szkody pośrednie. d)Wartość środków pieniężnych, przewożonych w trakcie każdorazowego konwoju, ustalać się będzie na podstawie raportu kasowego, w odniesieniu do środków przewożonych od Zamawiającego do Banku oraz wyciągu bankowego w odniesieniu do środków przewożonych z Banku do Zamawiającego; e)Do obowiązków Zamawiającego należeć będzie wyposażenie kasjera w odpowiednią torbę lub kasetę do przenoszenia gotówki, zamykaną na klucz. W czasie przejazdu samochodem wartości pieniężne przewożone będą w metalowym tresorze. Wykonawca poucza kasjera Zamawiającego o obowiązku podporządkowania się dowódcy konwoju w czasie przewożenia wartości pieniężnych. Dowódca konwoju wskazuje kasjerowi miejsce w pojeździe oraz udziela wyczerpującego instruktażu o sposobie zachowania się kasjera w przypadkach szczególnych (pożar, napad, wypadek samochodowy itp.) f)Czas pracy grupy konwojowej będzie się rozpoczynać od momentu zgłoszenia się grupy konwojowej u osoby wskazanej przez Zamawiającego. g)Zamawiający będzie zamawiał usługę zabezpieczenia wartości pieniężnych telefonicznie określając godzinę stawienia się konwoju. h)Trasa zostanie ustalona przed odjazdem do Banku, i)Realizacja usługi przewidziana jest 7 razy w miesiącu. Zamawiający zastrzega sobie prawo do realizacji mniejszej ilości usług w zakresie konwojowania. Z tego tytułu nie będą przysługiwały Wykonawcy żadne roszczenia poza roszczeniem zapłaty za faktycznie zrealizowaną usługę. 3.Do szczegółowych obowiązków Wykonawcy należy również: a)Zapewnienie własnej grupy interwencyjnej Wykonawcy, która będzie w stanie dotrzeć do obiektu w czasie do 15 minut od momentu jej wezwania; b)Interwencję, w przypadku powzięcia wiadomości lub podejrzenia o zagrożeniu osób lub mienia w granicach określonych ustawą o ochronie osób i mienia oraz przepisach wykonawczych do tej ustawy; w szczególności w sytuacji pojawienia się sygnału alarmowego z systemów alarmowych zainstalowanych w Szpitalu c)Wezwanie w razie potrzeby odpowiednich służb (policja, straż, pogotowie ratunkowe) niezwłocznie w stanach interwencyjnych; d)Informowanie Zamawiającego o brakach w zabezpieczeniu mienia i naruszeniach przepisów z zakresu zabezpieczenia mienia; e)Zapobieganie wchodzeniu i przebywaniu na terenie obiektu po godzinach pracy i w dni wolne od pracy osób nieuprawnionych lub nieupoważnionych przez Zamawiającego w formie pisemnej; f)Otwieranie pomieszczeń centrali telefonicznej dla personelu obsługi przed rozpoczęciem pracy i zamykanie po jej zakończeniu oraz wydawanie kluczy po godzinach pracy oraz w dni wolne od pracy dla upoważnionych pracowników; g)Weryfikowanie poprawności funkcjonowania systemów alarmowych zainstalowanych w Szpitalu; h)Udzielanie wstępnych informacji interesantom i kierowanie ich do właściwych budynków; i)Eskortowanie kasjerki na oddziały; j)Wspomaganie medycznej grupy interwencyjnej; k)Ochrona obiektów przed włamaniem; l)Ochrona przed zaborem lub uszkodzeniem wyposażenia w obiektach; m)Niewpuszczanie osób znajdujących się pod wpływem alkoholu lub środków odurzających; n)Niewpuszczanie na teren obiektu akwizytorów; o)Interwencja wobec osób zakłócających porządek wewnątrz obiektu; p)Zwracanie uwagi na podejrzane torby i paczki pozostawione na strzeżonym terenie, q)Skuteczne reagowanie w przypadkach jakichkolwiek zagrożeń - zwłaszcza na sygnał alarmowy odebrany od pracowników; r)prowadzenie całodobowej kontroli pracy pracowników chroniących obiekt oraz wykonywanie okresowej weryfikacji poprawności świadczenia usługi w porozumieniu z przedstawicielem Zamawiającego; 4.Zamawiający oddaje Wykonawcy do użytkowania w okresie realizacji umowy kontener - stróżówkę. Wykonawca zobowiązuje się do: a)utrzymywania pomieszczenia we właściwym stanie technicznym i estetycznym; b)pokrywanie należności wynikających ze zużycia mediów wg wskazań liczników dot. energii elektrycznej oraz wody; c)użytkowanie stróżówki tylko w zakresie właściwym do realizacji ochrony Szpitala; d)wykonywania ewentualnych napraw , usuwania powstałych awarii na własny koszt; e)przystępowania do ewentualnej modyfikacji stróżówki lub jej otoczenia tylko po uzgodnieniu z administracją Szpitala; f)montażu kamery przy stróżówce na czas trwania umowy umożliwiającej Zamawiającemu weryfikację kontroli wjazdów oraz sposobu pobierania opłat. Ponadto Wykonawca zobowiązany jest do: a)zapewnienia wszelkich niezbędnych elementów wyposażenia pracowników ochrony (mundurów, środków przymusu bezpośredniego, osobistych środków łączności, itp.). b)Pracownicy Wykonawcy, skierowani do realizacji umowy powinni, być w czasie służby jednolicie umundurowani oraz posiadać identyfikatory umieszczone w widocznym miejscu. c)Wykonawca przedstawi Zamawiającemu listę pracowników ochrony do akceptacji najpóźniej na 2 dni przed przystąpieniem do pełnienia obowiązków przez pracowników ochrony. Zamawiający może nie dopuścić do pracy niektórych osób bez podania przyczyny, a Wykonawca nie może zgłaszać wobec Zamawiającego żadnych roszczeń z tego powodu. Do listy Wykonawca dołączy kserokopie wpisu na listę kwalifikowanych pracowników ochrony fizycznej. d)Zmiana przez Wykonawcę pracowników ochrony wymaga powiadomienia Zamawiającego z co najmniej dwudniowym wyprzedzeniem. Zamawiający może nie wyrazić zgody na powyższą zmianę. W przypadku konieczności nagłej zmiany pracowników ochrony, Wykonawca powiadomi o tym Zamawiającego telefonicznie oraz dokona odpowiedniej adnotacji o powyższym w książce pełnienia służby. e)Wykonawca zobowiązuje się do dokonywania ewentualnych zmian pracowników ochrony na wniosek Zamawiającego. f)Ponadto Wykonawca zobowiązany jest do opracowania w porozumieniu z Zamawiającym w ciągu 1 miesiąca od momentu rozpoczęcia współpracy - szczegółowego zakresu obowiązków wraz z instrukcjami i procedurami postępowania, listy telefonów kontaktowych, wymaganych dokumentów itp. g)Wykonawca zobowiązuje się pod rygorem odpowiedzialności karnej zachować w tajemnicy wszelkie informacje, które mają wpływ na stan bezpieczeństwa Zamawiającego w czasie obowiązywania umowy oraz po jej rozwiązaniu. h)Wykonawca oświadcza, że posiada odpowiednią wiedzę oraz kwalifikacje niezbędne do należytego wykonania usług. i)Wykonawca zapewnia o stałej i pełnej gotowości do realizacji przedmiotu umowy. j)W czasie wykonywania usługi Wykonawca zobowiązany jest spełniać, wszystkie zalecenia Zamawiającego niezbędne dla właściwej realizacji zlecenia, z zachowaniem wymogów obowiązujących przepisów prawnych. k)Wykonawca zobowiązuje się do przestrzegania przepisów obowiązujących w ochranianym obiekcie, a w szczególności praw pacjenta, przepisów sanitarnych, BHP i p.poż opracowania w porozumieniu z Zamawiającym w ciągu 1 miesiąca od momentu rozpoczęcia współpracy - szczegółowego zakresu obowiązków wraz z instrukcjami i procedurami postępowania, listy telefonów kontaktowych, wymaganych dokumentów itp. Zamawiający informuje, że: Kasa fiskalna jest w posiadaniu Zamawiającego, przeszkolenie w zakresie jej obsługi należy do Wykonawcy; długość trasy konwoju nie przekracza 5 km w obie strony, miesięczne koszty zużycia prądu i wody wynoszą ok 600zł; patrol obiektu powinien być wykonywany co godzinę; konwoje będą wykonywane w godzinach od 7.00 do godziny 14.00 wartość konwojowanych jednorazowo wartości pieniężnych nie przekracza 0,2 j.o., nieznaczne przekroczenia zdarzają się w sporadycznych przypadkach i nie przekraczają 0,3 j.o.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 797100004
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wysokość wadium Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości 20 000,00 PLN (słownie: dwadzieścia tysięcy złotych) Wadium musi być wniesione najpóźniej do upływu terminu składania ofert (zaksięgowane na rachunku Zamawiającego). 2. Formy wadium Wadium może być wniesione w następujących formach: - pieniądzu, - poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, - gwarancjach bankowych, - gwarancjach ubezpieczeniowych, - poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust.5 pkt.2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158 z późn. zm.). 3. Miejsce złożenia Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: PEKAO S.A. o/Rybnik 24 1240 4272 1111 0000 4835 2352 Wadium wnoszone w innej formie aniżeli pieniężna należy złożyć w kasie w siedzibie zamawiającego, ul. Gliwicka 33, pok. nr 9, czynnej w godz. 8.00 do 14.30 (przerwa od 10.00 - 12.00) a potwierdzenie jego wniesienia należy dołączyć do oferty. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a ustawy Pzp, natomiast Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejszą - niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy Pzp, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, lub pełnomocnictw chyba, że udowodni, że wynika to z przyczyn nie leżących po jego stronie. Zamawiający zatrzymuje wadium również w przypadkach określonych w art. 46 ust 5 ustawy Pzp.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.psychiatria.com
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach