Przetargi.pl
Świadczenie usług w zakresie całodziennego żywienia pacjentów w systemie cateringowym wraz z prowadzeniem bufetu dla Wojewódzkiego Specjalistycznego Szpitala im. M. Madurowicza w Łodzi ZP/51/2010

Wojewódzki Specjalistyczny Szpital im. M. Madurowicza ogłasza przetarg

  • Adres: 94-029 Łódź, ul. Wileńska 37
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 042 6879997 , fax. 042 6879997
  • Data zamieszczenia: 2010-11-12
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Wojewódzki Specjalistyczny Szpital im. M. Madurowicza
    ul. Wileńska 37 37
    94-029 Łódź, woj. łódzkie
    tel. 042 6879997, fax. 042 6879997
    REGON: 47165861900000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Świadczenie usług w zakresie całodziennego żywienia pacjentów w systemie cateringowym wraz z prowadzeniem bufetu dla Wojewódzkiego Specjalistycznego Szpitala im. M. Madurowicza w Łodzi ZP/51/2010
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia 1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług przygotowywania i dostarczania na poszczególne oddziały poporcjowanych posiłków dla pacjentów Szpitala im. M. Madurowicza w Łodzi przy ul. Wileńskiej 37 w opakowaniach jednorazowych wraz z prowadzeniem bufetu szpitalnego w wyznaczonym do tego celu miejscu na terenie siedziby Zamawiającego. 2. Zamawiający powierza Wykonawcy sporządzanie posiłków z artykułów spożywczych zakupionych we własnym zakresie z uwzględnieniem zaleceń dietetycznych oraz ich dystrybucją na poszczególne oddziały szpitalne. 3. Wykonawca zapewni ciągłość żywienia przez 7 dni w tygodniu. 4. Zamawiający szacuje średnią roczną ilość posiłków na poziomie liczba śniadań 72.000 liczba obiadów 74.000 liczba kolacji 68.000 5. Podstawowym założeniem są trzy posiłki dziennie dla pacjenta. Ilość zamawianych posiłków dziennie uzależniona będzie od ilości pacjentów. 6. Zestawy określone w pkt. 4 muszą zawierać zróżnicowane menu. śniadanie powinno zawierać zupę mleczną lub kawę mleczną oraz posiłek podstawowy, obiad powinien zawierać zupę i drugie danie z surówką, kolacja posiłek podstawowy oraz herbata odpowiednie napoje do posiłków np. kawa mleczna, herbata, kompot itp. 7. W sporządzaniu posiłków należy uwzględnić powszechnie stosowane diety w szpitalach np. w diecie cukrzycowej 6 posiłków , dodatkowo II śniadanie, podwieczorek i posiłek nocny w diecie bogato białkowej 5 posiłków ,dodatkowo II śniadanie, podwieczorek w diecie wrzodowej 4 posiłki , dodatkowo II śniadanie. 8. W zakres przedmiotu zamówienia wchodzi również dostarczanie posiłków profilaktycznych dla pracowników zatrudnionych w sterylizacji oraz posiłków regeneracyjnych w okresie zimowym tj. od 1 XI do 31.III dla określonej grupy pracowników średnio w ilości 9 - 10 posiłków dziennie od poniedziałku do piątku oraz 1 posiłek w soboty, niedziele i dni świąteczne, posiadających odpowiednią kaloryczność i wartość odżywczą określoną odpowiednimi normami i przepisami. Zamawiający określa, iż cena jednostkowa posiłku regeneracyjnego i posiłku profilaktycznego nie może przekroczyć całkowitej kwoty netto 4,00 zł za posiłek. liczba posiłków regeneracyjnych 800 liczba posiłków profilaktycznych 320 9. W ramach zawartej umowy Wykonawca na własny koszt zobowiązany będzie do wyposażenia oddziałów szpitalnych tak, aby zapewnić na potrzeby pacjentów wrzątek w ilości nie mniejszej niż 1000 ml dziennie na jednego pacjenta 10. Wykonawca zabezpiecza we własnym zakresie termosy oraz pozostały sprzęt niezbędny do wykonania zamówienia np. dzbanki do płynów. 11. Obowiązkiem Wykonawcy na własny koszt będzie usuwanie i utylizacja wszystkich odpadów pokonsumpcyjnych. 12. Wykonawca zobowiązany jest ponadto do prowadzenia odpłatnego bufetu szpitalnego dla pacjentów, osób odwiedzających oraz personelu Szpitala w wyznaczonym do tego celu miejscu na terenie siedziby zamawiającego, wydawania w nim posiłków w tym obiadów dla pracowników Zamawiającego. 13. Wykonawca zobowiązany jest prowadzić ewidencję wydawanych posiłków z podziałem na oddziały, potwierdzoną każdorazowo przez osobę odpowiedzialną ze strony Zamawiającego. 14. Podstawą do ewidencji dostaw będą dokumenty dostawy potwierdzone przez Zamawiającego. Rozliczenie będzie następowało na podstawie dokumentów potwierdzających ilość wydanych poszczególnych posiłków. 15. Wykonawca na koniec każdego miesiąca na podstawie ewidencji dostaw wystawi fakturę VAT zawierającą ilość wydanych poszczególnych posiłków, cenę jednostkową oraz termin płatności. 16. Zamawiający zastrzega sobie możliwość niewykorzystania przedmiotu zamówienia nie więcej niż 20% wartości umowy. WYMAGANIA ODNOŚNIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA: A. Wymagania ogólne 1. Świadczenie usług żywienia dla pacjentów szpitala odbywać powinno się wg ustawy z 25 sierpnia 2006r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia tekst jednolity Dz. U nr 136 z 2010r. poz. 914 2. Racje pokarmowe, ich wartość kaloryczną i zawartość składników odżywczych określa wykaz norm dziennych racji pokarmowych dla zakładów opieki zdrowotnej opracowany przez Instytut Żywności i Żywienia w Warszawie. 3. Wykonawca świadczący usługę ponosi pełną odpowiedzialność cywilną i finansową za jakość przygotowywanych i dostarczanych posiłków oraz za skutki wynikające z zaniedbań przy przygotowywaniu, transporcie posiłków, mogące mieć wpływ na zdrowie żywionych pacjentów. 4. Wykonawca zobowiązany będzie do przestrzegania procedur higienicznych dotyczących higieny rąk, środków transportu, urządzeń i sprzętu oraz stosowania preparatów myjących i dezynfekujących dopuszczonych do stosowania w kontakcie z żywnością. 5. Wykonawca ponosić będzie odpowiedzialność prawną i materialną wobec organów kontroli Stacja Sanitarno - Epidemiologiczna, PIP, BHP itp. oraz w zakresie wykonywanej usługi w tym m.in. w zakresie jakości produktów i przygotowywanych posiłków, ich zgodności z odpowiednimi normami kalorii oraz w zakresie wymagań higieniczno-sanitarnych. 6. Wykonawca ponosić będzie odpowiedzialność odszkodowawczą za szkody powstałe u Zamawiającego w związku z prowadzoną przez Wykonawcę działalnością, m.in. udowodnione zatrucia pokarmowe. B. Wymagania dotyczące dostarczania posiłków. 1. Wykonawca zobowiązany będzie do dostarczania posiłków do oddziałów znajdujących się w budynku Ginekologii oraz Interny w godzinach: śniadania 8:00 - 8:30obiady 12:30 - 13:00 kolacje 17:30 - 18:00 Drugie śniadanie winno być dostarczone na oddziały razem ze śniadaniem, podwieczorek razem z obiadem, posiłek nocny razem z kolacją. Podanie w/w posiłków pacjentom należeć będzie do obowiązków personelu szpitalnego danego oddziału. 2. W przypadku braku dostarczonego posiłku na oddział Zamawiający zobowiązuje Wykonawcę do natychmiastowego dostarczenia i uzupełnienia braków. 3. Dostarczane posiłki muszą być gorące, poza posiłkami, które co do zasady są spożywane na zimno. 4. Wykonawca we własnym zakresie w ramach zawartej umowy zobowiązany jest zabezpieczyć wszystkie oddziały w kuchenki mikrofalowe w celu ewentualnego podgrzewania posiłków. 5. Pojemniki jednorazowe używane przy dostawach posiłków muszą być dopuszczone do używania w żywieniu zbiorowym oraz nadawać się do odgrzewania posiłku w kuchence mikrofalowej. 6. Dostarczanie posiłków winno odbywać się w przeznaczonych do tego celu pojemnikach termosach zabezpieczających posiłki przed wylaniem lub schłodzeniem, oraz spełniających wymogi sanitarno epidemiologiczne. 7. Wykonawca zapewnia własny transport posiłków na oddziały. Dystrybucja posiłków do oddziałów szpitalnych winna odbywać się w sposób gwarantujący przestrzeganie norm higienicznych pojemniki transportowe szczelnie zamykane oraz utrzymanie ich właściwej temperatury termosy. 8. Pojemniki jednorazowe muszą być transportowane w zamkniętych kontenerach. 9. Wykonawca świadczący usługę żywienia pacjentów zobowiązany jest do przygotowywania i dostarczania posiłków zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie zasadami, warunkami i normami dla placówek ochrony zdrowia, z uwzględnieniem tradycyjnej kuchni polskiej. 10. Do obowiązków Wykonawcy należy zaopatrzenie chorych leżących w szpitalu w odpowiednie napoje do posiłków np. kawa mleczna, herbata, kompot itp. 11. Wykonawca zabezpiecza we własnym zakresie termosy oraz pozostały sprzęt np. dzbanki do płynów - sprzęt ten musi być myty i dezynfekowany przez Wykonawcę w siedzibie firmy. Wykonawca zabezpiecza też na własny koszt odzież i obuwie ochronne niezbędne do dystrybucji posiłków na oddziały. 12. Wykonawca zabezpiecza we własnym zakresie sztućce jednorazowe i kubki jednorazowe. 13. Przygotowanie posiłków przez Wykonawcę odbywać się będzie z uwzględnieniem dziennych racji pokarmowych, wartości kalorycznych, zawartości składników odżywczych określonych przez Instytut Żywności i Żywienia z uwzględnieniem wprowadzonych obowiązujących zmian w okresie trwania umowy. 14. Wykonawca przy sporządzaniu jadłospisów uwzględniać będzie sezonowość dostępnych na rynku świeżych produktów tj.: kalafior, brokuły, fasolka szparagowa, itp. 15. Żywienie chorych musi być oparte na dietach takich jak: ogólna, lekkostrawna, cukrzycowa, trzustkowa, bezglutenowa, niskotłuszczowa, płynna, zmiksowana, bogato białkowa, wrzodowa, bezmięsna, kleik i suchary. Dopuszcza się możliwość zamawiania diet nie wymienionych powyżej, w przypadku innych zaleceń lekarzy Szpitala. Przewidywana ilość diet cukrzycowych około 30 dziennie i około 5 - 10 diet kleik i suchary. 16. Kaloryczność poszczególnych posiłków musi być dostosowana do poszczególnych diet przez dietetyka Wykonawcy i musi odpowiadać stosownym normom dla poszczególnych rodzajów diet. 17. Posiłki dla pracowników Szpitala sporządza się wg diety ogólnej. 18. Nad technologią sporządzania posiłków sprawuje nadzór dietetyk Wykonawcy. 19. Posiłki muszą być dostarczane do oddziałów przez kompetentne i upoważnione przez Wykonawcę osoby. 20. Wykonawca zobowiązuje się do pobierania i przechowywania próbek żywności z dostarczonych posiłków. 21. Po zakończeniu posiłku Wykonawca odbierze z oddziału zużyte opakowania jednorazowe wraz z odpadami pokonsumpcyjnymi. 22. Wykonawca zobowiązany będzie do dostarczenia worków na odpady pokonsumpcyjne na poszczególne oddziały. 23. Wykonawca codziennie zobowiązany będzie do odbioru odpadów pokonsumpcyjnych w odpowiednich pojemnikach zgodnie z zaleceniami Stacji Sanitarno Epidemiologicznej w celu utylizacji zgodnie z obowiązującymi przepisami. 24. Obowiązkiem Wykonawcy będzie usuwanie i utylizacja wszystkich odpadów pokonsumpcyjnych należących do Wykonawcy a także mycie pojemników i urządzeń transportowych. Odbiór odpadów będzie następował bezpośrednio po spożytym posiłku, zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz zaleceniami odpowiednich służb sanitarnych. 25. Wykonawca jest zobowiązany do utrzymania w należytej czystości miejsca składowania resztek pokonsumpcyjnych i terenu przyległego. 26. Wykonawca dla każdego oddziału jest zobowiązany zapewnić odpowiednie pojemniki do przechowywania posiłków pozostawionych dla pacjentów przebywających na badaniach oraz możliwość podgrzania tych posiłków np. mikrofalówki. 27. Wszyscy pracownicy Wykonawcy realizujący usługę muszą posiadać aktualne książeczki zdrowia dla celów epidemiologicznych, dostępne w każdej chwili dla Zamawiającego. Personel przygotowujący, rozdzielający oraz transportujący posiłki musi posiadać aktualne badania lekarskie do celów sanitarno epidemiologicznych oraz badania okresowe. 28. Personel Wykonawcy zajmujący się dystrybucją posiłków na oddziały szpitalne musi być wyposażony w odzież ochronną dostosowaną do wymogów sanitarno epidemiologicznych. C. Wymagania dotyczące zamawiania posiłków: 1. Zamówienia na posiłki będą przygotowywane pisemnie przez odpowiednich pracowników Zamawiającego. Pracownik Wykonawcy będzie zbierał zamówienia liczba i asortyment posiłków każdego dnia dotyczy również sobót, niedziel i dni świątecznych z poszczególnych oddziałów. do godz. 7:00 odbiór zamówienia z poszczególnych oddziałów na śniadania i obiady w danym dniu; do godz. 14:00 odbiór zamówienia z poszczególnych oddziałów na kolacje w danym dniu 2. Zamawiający ma prawo dokonać korekty ilości zamawianych posiłków zarówno in plus jak i in minus, najpóźniej do godz. 11:00 na obiady w danym dniu, do godz. 16:30 na kolacje w danym dniu. Korekty będą składane w każdym dniu tygodnia dotyczy również sobót, niedziel i dni świątecznych. Korekta będzie dokonywana telefonicznie przez pracownika Zamawiającego z pisemnym potwierdzeniem zgłoszenia, odebranym przez przedstawicieli Wykonawcy przy następnym zamówieniu. 3. Zamówienia i korekty składane będą u osoby upoważnionej do kontaktu wraz z pisemnym potwierdzeniem. 4. Do Wykonawcy należeć będzie opracowanie i dostarczenie na poszczególne oddziały druków zamówień na posiłki i dostarczenie opracowanego przez Wykonawcę wykazu nazewnictwa diet. 5. Wskazana przez Wykonawcę osoba do kontaktu będzie zobowiązana do konsultacji w sprawie przygotowywania menu oraz zgłaszania uwag w sprawie realizacji umowy, przyjmowania reklamacji, a w szczególności awarii oraz do spotkań z Pielęgniarkami Oddziałowymi. 6. Rozliczenie będzie następowało na podstawie dokumentów potwierdzających ilość wydanych poszczególnych posiłków. 7. W trakcie realizacji usługi Wykonawca zobowiązany będzie do przygotowania i przedstawienia do akceptacji dietetyka szpitalnego, z wyprzedzeniem czasowym 3 dni roboczych, dekadowego jadłospisu posiłków z uwzględnieniem racji pokarmowych, wartości odżywczych dla poszczególnych diet, w oparciu o odpowiednie przepisy dotyczące całodziennego żywienia określonych grup żywieniowych chorych oraz do przedłożenia pracownikom oddziału codziennie rano jadłospisu na bieżący dzień potwierdzającego zaakceptowany wcześniej jadłospis dekadowy. 8. W przypadku zlecenia diety specjalnej niezawartej w jadłospisie dekadowym Zamawiający zobowiązuje Wykonawcę do dostarczenia każdorazowo jadłospisu zawierającego szczegółowy skład potraw, kaloryczność i zawartość składników odżywczych. 9. Jadłospisy muszą być sporządzane przez firmę dostarczającą posiłki uwzględniając sezonowość oraz tradycyjność potraw również w okresie świąt, np. Bożego Narodzenia czy Wielkanocy. 10. Wykonawca zobowiązany jest prowadzić ewidencję wydawanych posiłków z podziałem na oddziały, potwierdzoną każdorazowo przez osobę odpowiedzialną ze strony Zamawiającego. D. Prawa Zamawiającego: 1. Zamawiający ma prawo do przeprowadzenia oceny organoleptycznej oferowanych posiłków, sprawdzenia ich gramatury oraz zgodności sporządzanych potraw z zaplanowanym jadłospisem. Gramatura podanego posiłku ma być zgodna z wagą podaną w jadłospisie (gramatura podawana po obróbce termicznej). Zakwestionowane posiłki podlegać będą zwrotowi i wymianie na koszt Wykonawcy. 2. Zamawiający zastrzega sobie prawo pobrania wymazów w kierunku czystości mikrobiologicznej ze sprzętu i dzierżawionych pomieszczeń. Pobranie wymazów będzie się odbywało na koszt Wykonawcy. 3. Zamawiający, a w szczególności Zespół ds. Zakażeń Zakładowych co najmniej raz w miesiącu skontroluje sprzęt Wykonawcy, w którym będą dostarczane posiłki. 4. Zamawiający zastrzega sobie prawo wizytacji miejsc na koszt Wykonawcy przygotowywania i pakowania posiłków oraz możliwość sprawdzenia sposobu przygotowywania posiłków przez upoważnione przez siebie i posiadające specjalne uprawnienia osoby. 5. Stosowane przez Wykonawcę środki dezynfekcyjne i detergenty będą podlegały zaakceptowaniu przez Zespół ds. Zakażeń Zakładowych, ponadto muszą być dopuszczone do powierzchni mających kontakt z żywnością i posiadać wpis do ewidencji stosowania w jednostkach ochrony zdrowia. 6. W przypadku zagrożenia epidemiologicznego Zamawiający zastrzega możliwość zmiany środka dezynfekcyjnego. E. Warunki dzierżawy pomieszczeń. 1. Zamawiający, w celu realizacji usługi wydzierżawi Wykonawcy pomieszczenia niezbędne do prowadzenia bufetu o powierzchni 92,67 m2. 2. Sposób rozliczania za dzierżawione pomieszczenia: - czynsz netto - 30 zł m2 - woda ciepła i zimna, energia elektryczna - według odczytu z licznika; - ścieki - suma odczytów z liczników wody ciepłej i zimnej - telefon - według faktury - ogrzewanie c. o. netto 150 zł m-c - podatek od nieruchomości netto 1,67 zł m2 - ubezpieczenie netto 2,37 zł m2 - ochrona netto 1,95 zł m2 - wywóz nieczystości netto 1,50 zł m2 - dezynfekcja, dezynsekcja, deratyzacja netto 100zł m-c - konserwacja windy netto 200 zł m-c 3. Wykonawca ma obowiązek udostępnić Zamawiającemu dzierżawione pomieszczenia celem przeprowadzenia dezynsekcji i deratyzacji. 4. Na Wykonawcy spoczywa obowiązek powiadomienia Zamawiającego o konieczności przeprowadzenia dodatkowej dezynsekcji i deratyzacji. Koszt dezynsekcji i deratyzacji poniesie Zamawiający i obciąży nim Wykonawcę.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 158942209
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 12 miesięcy

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wadium

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.madurowicz.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach