Przetargi.pl
Świadczenie usług pocztowych na potrzeby Starostwa Powiatowego w Krotoszynie w zakresie przyjmowania, przemieszczania i doręczania przesyłek pocztowych, ich ewentualnych zwrotów, w obrocie krajowym i zagranicznym oraz dostarczanie przesyłek i odbiór przesyłek z siedziby Zamawiającego.

Powiat Krotoszyński reprezentowany przez Zarząd Powiatu Krotoszyńskiego ogłasza przetarg

  • Adres: 63-700 Krotoszyn, ul. 56 Pułku Piechoty Wlkp. 10
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 062 7254256 , fax. 062 7253423
  • Data zamieszczenia: 2013-12-09
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiat Krotoszyński reprezentowany przez Zarząd Powiatu Krotoszyńskiego
    ul. 56 Pułku Piechoty Wlkp. 10 10
    63-700 Krotoszyn, woj. wielkopolskie
    tel. 062 7254256, fax. 062 7253423
    REGON: 25085475400000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Świadczenie usług pocztowych na potrzeby Starostwa Powiatowego w Krotoszynie w zakresie przyjmowania, przemieszczania i doręczania przesyłek pocztowych, ich ewentualnych zwrotów, w obrocie krajowym i zagranicznym oraz dostarczanie przesyłek i odbiór przesyłek z siedziby Zamawiającego.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Celem niniejszego zamówienia jest: Świadczenie usług pocztowych na potrzeby Starostwa Powiatowego w Krotoszynie w zakresie przyjmowania, przemieszczania i doręczania przesyłek pocztowych, ich ewentualnych zwrotów, w obrocie krajowym i zagranicznym oraz dostarczanie przesyłek i odbiór przesyłek z siedziby Zamawiającego. Świadczenie usług pocztowych w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. Prawo pocztowe (Dz. U., poz. 1529 ze zmianami), dalej zwanej Prawo pocztowe, obejmujących w szczególności Przyjmowanie, przemieszczanie i doręczanie przesyłek listowych, paczek i przesyłek kurierskich w obrocie krajowym (na terenie całego kraju tj. na obszarach miejskich i wiejskich) i zagranicznych. Usługą objęte są wszystkie rodzaje przesyłek i paczek pocztowych określonych w Prawie pocztowym, a w szczególności:nierejestrowanych najszybszej kategorii i niebędących przesyłkami listowymi najszybszej kategorii (listy zwykłe, priorytetowe), rejestrowanych najszybszej kategorii i niebędących przesyłkami listowymi najszybszej kategorii (w tym polecone i polecone za potwierdzeniem odbioru oraz przesyłki z zadeklarowaną wartością, priorytetowe), paczek pocztowychprzesyłek kurierskichNadanie przesyłek w dniu ich przyjęcia przez Wykonawcę od Zamawiającego-Nadawcy.Zwracanie do Zamawiającego (do lokalizacji, która nadała przesyłkę) przesyłek wszystkich rodzajów po wyczerpaniu możliwości ich doręczenia lub wydania odbiorcy zgodnie z obowiązującymi przepisami, z podaniem przyczyny niedoręczeniaBezpłatne doręczenie niezwłocznie do Zamawiającego (do lokalizacji, która nadała przesyłkę) zwrotnych potwierdzeń odbioru po ich skutecznym doręczeniu.Świadczenie usługi przez co najmniej 5 dni w tygodniu od poniedziałku do piątku, zgodnie z obowiązującymi przepisami w tym zakresieDostarczanie do adresata przesyłek nierejestrowanych i rejestrowanych w minimalnych terminach określonych w przepisach wykonawczych do ustawy Prawo pocztowe Bezpłatne przekazywanie Zamawiającemu przez Wykonawcę druków zwrotne potwierdzenie odbioru w ilości niezbędnej do realizacji umowy, zawartej zgodnie z przedmiotową SIWZ. Wykonawca dopuszcza stosowanie przez Zamawiającego Nadawcę własnego wzoru druków potwierdzenia odbioru, szczególnie w przypadku doręczania pism w trybie administracyjnym (na podstawie Kodeksu Postępowania Administracyjnego, Kodeksu Postępowania Cywilnego)Bezpłatne dostarczanie druków np. książek nadawczych w ilości wg zgłaszanego przez zamawiającego zapotrzebowania po aktualnie obowiązujących cenach.Odbieranie z siedziby zamawiającego przesyłek i paczek pocztowych wychodzących w dniach pracy Starostwa Powiatowego w Krotoszynie od poniedziałku do piątku w godzinach 14.00-14.30; Dostarczanie do siedziby zamawiającego przesyłek i paczek pocztowych przychodzących w dniach pracy Starostwa Powiatowego w Krotoszynie od poniedziałku do piątku w godzinach 9.00 - 9.30;Przyjmowanie i realizowanie przez Wykonawcę reklamacji z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania usług będących przedmiotem zamówienia; zgodnie z obowiązującymi przepisami w tym regulaminem Wykonawcy. Ponoszenie odpowiedzialności przez Wykonawcę z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania usług pocztowych w zakresie przewidzianym ustawą Prawo pocztowe oraz w regulaminem wewnętrznym wykonawcyDostarczanie przesyłek i paczek pocztowych polegać będzie na dostawnie do miejsca wskazanego przez Zamawiającego (do osoby wyznaczonej przez Zamawiającego) uporządkowanych przesyłek i paczek pocztowych oraz stosownej dokumentacji potwierdzającej ich ilość oraz rodzaj, Odbiór przesyłek i paczek pocztowych polegać będzie na odbiorze z miejsca wskazanego przez Zamawiającego (od osoby wyznaczonej przez Zamawiającego) uporządkowanych przesyłek i paczek pocztowych oraz stosownej dokumentacji potwierdzającej ich ilość oraz rodzaj, a następnie nadanie tych przesyłek na ogólnych zasadach w wyznaczonej placówce Wykonawcy.Wykonawca zobowiązany jest do sporządzania rejestru poczty przychodzącej, Przez sporządzenie rejestru poczty przychodzącej Zamawiający rozumie doręczenie przesyłek rejestrowanych zamawiającemu za pokwitowaniem.Zamawiający nie określa szczegółowych wymogów co do prowadzenia rejestru poczty przychodzącej. Przedstawiciel Wykonawcy odbierający przesyłki i paczki pocztowe z miejsca wskazanego przez Zamawiającego musi legitymować się upoważnieniem do odbioru przesyłek wystawionym przez Wykonawcę oraz dokumentem tożsamości, wskazanym w upoważnieniu.Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 29 kwietnia 2013 r. w sprawie warunków wykonywania powszechnych usług pocztowych Wykonawca winien posiadać odpowiednią ilość placówek zdawczo-odbiorczych. Placówki te winny być czynne min. 5 dni w tygodniu. W związku z zapewnieniem adresatom zamawiającego pełnej dostępności usług pocztowych będących przedmiotem zamówienia, (zwłaszcza w przypadku zaistnienia sytuacji awizowania przesyłek), Wykonawca winien dysponować placówką na terenie każdej gminy lub gminy sąsiedniej, na terenie całego kraju. Zamawiający przewiduje w ramach przedmiotu zamówienia nadawanie przesyłek spełniających wymogi procedury Kodeksu Postępowania Administracyjnego i Kodeksu Postępowania Cywilnego, jak również prawo zamówień publicznych, ordynacji podatkowej. Przesyłki te stanowią ok. 80 % listów poleconych ekonomicznych ze zwrotnym potwierdzeniem odbioru przesyłek gabarytu A do 50 g. Ze względu na specyfikę przesyłek rejestrowanych Zamawiającego, Zamawiający wymaga przestrzegania przez Wykonawcę nw. wymogów ustawowych w odniesieniu do dokumentów urzędowych w zakresie skutków nadania pisma (moc doręczenia) m.in. art. 57 § 5 pkt 2 ustawy Kodeks postępowania administracyjnego (termin uważa się za zachowany, jeżeli przed jego upływem pismo zostało nadane w polskiej placówce pocztowej operatora wyznaczonego) art. 165 § 2 Kodeks Postępowania Cywilnego (oddanie pisma procesowego w polskiej placówce pocztowej operatora wyznaczonego jest równoznaczne z wniesieniem go do sądu), art. 12 § 6 pkt 2 Ordynacja podatkowa (termin uważa się za zachowany, jeżeli przed jego upływem pismo zostało nadane w polskiej placówce pocztowej operatora wyznaczonego), art. 198b ust. 2 zdanie drugie ustawy Prawo zamówień publicznych (złożenie skargi w placówce pocztowej operatora wyznaczonego jest równoznaczne z jego wniesieniem),W przypadku gdy u Zamawiającego będzie wyznaczony jako dzień wolny od pracy, dzień powszedni, Zamawiający poinformuje o tym fakcie Wykonawcę, z co najmniej trzydniowym wyprzedzeniem, a Wykonawca nie jest zobowiązany w takim dniu do doręczenia i zwrotu oraz nadania przesyłek.Zamawiający sporządza rejestr poczty wychodzącej przesyłek rejestrowanych- potwierdzany przez upoważnionego pracownika reprezentującego wykonawcę. Celem sporządzania rejestru poczty wychodzącej jest przyjmowanie przez Wykonawcę od zamawiającego, nadawanych przesyłek za pokwitowaniem na zasadach zgodnych z obowiązującymi przepisami ustawy Prawo pocztowe oraz innych regulacji wydanych na podstawie przedmiotowej ustawy Zamawiający nie określa szczegółowych wymogów co do prowadzenia rejestru poczty wychodzącej.Szacunkowe ilości nadawanych przez Zamawiającego przesyłek w ciągu jednego roku zawiera formularz cenowy (Załącznik nr 1 kolumna nr 4). Zamawiający informuje, że podane dane mają charakter szacunkowy i zastrzega sobie prawo do zmiany ilości przesyłek danego rodzaju w każdym czasie bez żadnych roszczeń ze strony wykonawcy. Wyliczona na tej podstawie wartość oferty służyć będzie do porównania ofert w kryterium cenowym. Rozliczenie dostaw następować będzie wg cen jednostkowych, podanych w ofercie. Jednocześnie Zamawiający gwarantuje, iż minimalna kwota, która zostanie zapłacona z tytułu realizacji przedmiotu umowy wyniesie 80% ceny podanej w formularzu ofertowym.Zamawiający zobowiązuje się do prawidłowego opakowania przesyłek i umieszczania na przesyłce listowej lub paczce wszystkich danych niezbędnych do prawidłowego nadania przesyłek Przedmiot zamówienia winien być realizowany na zasadach określonych w powszechnie obowiązujących przepisach prawa, w szczególności ustawie z dnia 12 czerwca 2012 r. Prawo Pocztowe (t.j. Dz. U. z 2012, poz. 1529 z późn. zm.) oraz aktów wykonawczych wydanych na jej podstawie Użyte w SIWZ określenia związane z opisem przedmiotu zamówienia oznaczają:przesyłka priorytetowa usługa realizowana najszybszą drogą w obrocie krajowym i zagranicznym, przesyłka ekonomiczna przesyłka listowa nierejestrowana lub rejestrowana nie będąca przesyłką priorytetową; przesyłka rejestrowana przesyłka przyjęta za pokwitowaniem przyjęcia i doręczana za potwierdzeniem odbioru, przesyłka polecona przesyłka rejestrowana będąca przesyłką listową, przemieszczana i doręczana w sposób zabezpieczający ją przed utratą, ubytkiem zawartości lub uszkodzeniem; zwrotne potwierdzenie odbioru zwrócone nadawcy potwierdzenie odbioru zawierające datę i podpis odbiorcy, stanowiący potwierdzenie otrzymania przesyłki listowej,wymiary przesyłek listowych: gabaryt A przesyłka o wymiarach: minimum: wymiary strony adresowej nie mogą być mniejsze niż 90 na 140 mm , maksimum: żaden z wymiarów nie może przekroczyć: wysokość 20 mm, długość 325 mm, szerokość 230 mm, gabaryt B: przesyłka o wymiarach minimum: jeśli choć jeden z wymiarów przekracza grubość 20 mm lub długość 325 mm, lub szerokość 230 mm, maksimum suma długości, szerokości i wysokości (grubości) 900 mm, przy czym największy z tych wymiarów nie może przekroczyć 600 mm. Wszystkie wymiary przyjmuje się z tolerancją do 2 mm.paczki pocztowe będące przedmiotem zamówienia rozumie się paczki pocztowe do 10 kg.przesyłki kurierskie Miejsce realizacji zamówienia:Starostwo Powiatowe w KrotoszynieUl. 56 Pułku Piechoty Wlkp. 10 63-700 Krotoszyn Wykazane w Formularzu ofertowym ilości przesyłek każdego rodzaju zostały określone szacunkowo na podstawie danych z ostatnich 12 miesięcy (tj. od grudnia 2012r do listopada 2013r.) Zamawiający zastrzega sobie możliwość nie nadania ilości przesyłek wymienionych w Załączniku Nr 1 do SIWZ w pełnym zakresie ilościowym, bez prawa roszczeń z tego tytułu przez Wykonawcę.W przypadku nadawania przez Zamawiającego przesyłek nie ujętych w formularzu cenowym podstawą rozliczeń będą ceny z cenników usług pocztowych Wykonawcy Załącznikiem do umowy będzie aktualny cennik usług pocztowych Wykonawcy.Zamawiający dopuszcza udział podwykonawców w realizacji przedmiotu zamówienia. Wykonawca zobowiązany jest wskazać w formularzu ofertowym jaką część zamówienia zamierza powierzyć podwykonawcom. Wykonawca ponosił będzie wobec Zamawiającego pełną odpowiedzialność za usługi, które wykonuje przy pomocy podwykonawców. Wykonawca ponosić będzie pełną odpowiedzialność za szkody powstałe w skutek niewykonania lub nienależytego wykonania przez Wykonawcę lub podwykonawców obowiązków wynikających z umowy i SIWZ. Zamawiający nie będzie ponosić odpowiedzialności za rozliczenia dokonywane pomiędzy Wykonawcą, a podwykonawcami. Wykonawca zobowiązany jest do dokonywania we własnym zakresie zapłaty wynagrodzenia należnego podwykonawcy z zachowaniem terminów płatności określonych w umowie z podwykonawcą. Wykonanie usług w podwykonawstwie nie zwalnia Wykonawcy z odpowiedzialności za wykonanie obowiązków wynikających z umowy i obowiązujących przepisów prawa.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 641100000
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: nie dotyczy

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://powiat-krotoszyn.bip.net.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach