Przetargi.pl
Świadczenie usług opiekuńczych i specjalistycznych usług opiekuńczych dla Klientów Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Wodzisławiu Śląskim w okresie od 1 stycznia 2021 roku do 31 grudnia 2021 roku

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej ogłasza przetarg

  • Adres: 44-300 Wodzisław Śląski, Ignacego Daszyńskiego
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 32 459 06 50, , fax. 32 721 87 35
  • Data zamieszczenia: 2020-12-03
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej
    Ignacego Daszyńskiego 3
    44-300 Wodzisław Śląski, woj. śląskie
    tel. 32 459 06 50, , fax. 32 721 87 35
    REGON: 34530150000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.mops.wodzislaw-slaski.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Świadczenie usług opiekuńczych i specjalistycznych usług opiekuńczych dla Klientów Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Wodzisławiu Śląskim w okresie od 1 stycznia 2021 roku do 31 grudnia 2021 roku
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług opiekuńczych i specjalistycznych usług opiekuńczych wykonywanych dla Klientów Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Wodzisławiu Śląskim na terenie gminy Wodzisław Śląski, w miejscu ich zamieszkania lub pobytu w ilości ok. 22 000 godzin usług opiekuńczych oraz ok. 100 godzin specjalistycznych usług opiekuńczych. 2. Zamawiający wskazuje, że 1 godzina usługi równa się 1 godzinie zegarowej tj. 60 minut. Pod pojęciem ilości godzin świadczonych usług należy rozumieć wyłącznie rzeczywisty czas świadczenia usług bez czynności przygotowawczych tzn. bez czasu potrzebnego na dojście lub dojazd. 3. Ilość godzin może ulec zmianie i nie można jej określić dokładnie ze względu na specyfikę zamówienia, którą cechuje zmienność potrzeb klientów z uwagi na zmieniający się ich stan zdrowia i sytuację życiową. Zamawiający zastrzega sobie prawo zwiększenia lub zmniejszenia ilości godzin i osób objętych opieką w zależności od rzeczywistych potrzeb. Zamawiający zastrzega, iż nie będzie ponosił żadnej odpowiedzialności, jeżeli tylko część ww. godzin będzie zrealizowana. 4. Usługi opiekuńcze i specjalistyczne usługi opiekuńcze świadczone są u osób, które z powodu wieku, choroby lub innych przyczyn wymagają pomocy osób drugich, a są jej pozbawione. 5. Zakres usług opiekuńczych obejmuje: 1) Pomoc w zaspokajaniu codziennych potrzeb życiowych, a w szczególności: a) utrzymanie czystości w pomieszczeniach osoby wymagającej opieki (zmywanie naczyń, mycie okien, mycie podłóg, wynoszenie śmieci), b) zakup artykułów spożywczych, higieniczno- sanitarnych i innych stosownie do potrzeb, c) przygotowanie posiłków z uwzględnieniem diety w tym zapewnienie gorącego posiłku, d) pranie odzieży, bielizny pościelowej itp. 2) Opiekę higieniczną, a w szczególności: mycie, kąpiel osoby wymagającej opieki, 3) Przesłanie łóżka, pomoc w załatwianiu potrzeb fizjologicznych, 4) Zaleconą przez lekarza pielęgnację, a w szczególności: zapobieganie powstawaniu odparzeń i odleżyn, podawanie przepisanych przez lekarza leków oraz w razie potrzeby udzielanie pierwszej pomocy przedmedycznej w przypadkach nagłych i zagrażających życiu podopiecznego, 5) W miarę możliwości zapewnienie kontaktów z otoczeniem, a w szczególności: pomoc w załatwianiu spraw urzędowych, podtrzymywanie indywidualnych zainteresowań. 6. Zakres specjalistycznych usług opiekuńczych obejmuje: 1) Uczenie i rozwijanie umiejętności niezbędnych do samodzielnego życia w tym zwłaszcza: kształtowanie umiejętności zaspokajania podstawowych potrzeb życiowych i umiejętności społecznego funkcjonowania, motywowanie do aktywności, leczenia i rehabilitacji, prowadzenie treningów umiejętności samoobsługi oraz wspieranie, także w formie asystowania w codziennych czynnościach życiowych, w szczególności takich jak: - samoobsługa, zwłaszcza wykonywanie czynności gospodarczych i porządkowych, w tym umiejętność utrzymania i prowadzenia domu, - dbałość o higienę i wygląd, - utrzymywanie kontaktów z domownikami, rówieśnikami, w miejscu nauki i pracy oraz ze społecznością lokalną, - wspólne organizowanie i spędzanie czasu wolnego, - korzystanie z usług różnych instytucji, 2) Interwencje i pomoc w życiu w rodzinie, w tym: - ułatwienie dostępu do edukacji i kultury, - doradztwo, koordynacja działań innych służb na rzecz rodziny, której członkiem jest osoba uzyskująca pomoc w formie specjalistycznych usług, - kształtowanie pozytywnych relacji osoby wspieranej z osobami bliskimi, -współpraca z rodziną – kształtowanie odpowiednich postaw wobec osoby chorującej, niepełnosprawnej, 3) Pomoc w załatwianiu spraw urzędowych, w tym; - w uzyskaniu świadczeń socjalnych, emerytalno-rentowych, - w wypełnianiu dokumentów urzędowych, 4) Wspieranie i pomoc w uzyskaniu zatrudnienia, w tym zwłaszcza: - w szukaniu informacji o pracy, pomoc w znalezieniu zatrudnienia lub alternatywnego zajęcia, w szczególności uczestnictwo w zajęciach warsztatów terapii zajęciowej, zakładach aktywności zawodowej, środowiskowych domach samopomocy, centrach i klubach integracji społecznej, klubach pracy, - w kompletowaniu dokumentów potrzebnych do zatrudnienia, - w przygotowaniu do rozmowy z pracodawcą, wspieranie i asystowanie w kontaktach z pracodawcą, - w rozwiązywaniu problemów psychicznych wynikających z pracy lub jej braku, 5) Pomoc w gospodarowaniu pieniędzmi, w tym: - nauka planowania budżetu, asystowanie przy ponoszeniu wydatków, - pomoc w uzyskaniu ulg w opłatach, - zwiększenie umiejętności gospodarowania własnym budżetem oraz usamodzielnianie finansowe. 6) Pielęgnacja jako wspieranie procesu leczenia, w tym: - pomoc w dostępie do świadczeń zdrowotnych, - uzgadnianie i pilnowanie terminów wizyt lekarskich, badań diagnostycznych, - pomoc w wykupywaniu lub zamawianiu leków w aptece, - pilnowanie przyjmowania leków oraz obserwowanie ewentualnych skutków ubocznych ich stosowania, - w szczególnie uzasadnionych przypadkach zmiana opatrunków, pomoc w użyciu środków pomocniczych i materiałów medycznych, przedmiotów ortopedycznych, a także w utrzymaniu higieny, - pomoc w dotarciu do placówek służby zdrowia, - pomoc w dotarciu do placówek rehabilitacyjnych, 7) Rehabilitacja fizyczna i usprawnianie zaburzonych funkcji organizmu w zakresie nieobjętym przepisami ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 1398 z późn. zm.): a) zgodnie z zaleceniami lekarskimi lub specjalisty z zakresu rehabilitacji ruchowej lub fizjoterapii, b) współpraca ze specjalistami w zakresie wspierania psychologiczno-pedagogicznego i edukacyjno-terapeutycznego zmierzającego do wielostronnej aktywizacji osoby korzystającej ze specjalistycznych usług, 8) Pomoc mieszkaniowa, w tym: - w uzyskaniu mieszkania, negocjowaniu i wnoszeniu opłat, - w organizacji drobnych remontów, adaptacji, napraw, likwidacji barier architektonicznych, - kształtowanie właściwych relacji osoby uzyskującej pomoc z sąsiadami i gospodarzem domu. 7. Świadczenie usług dla podopiecznego w miejscu zamieszkania lub pobytu ma na celu: - zaspokojenie codziennych potrzeb życiowych, - zapewnienie kompleksowej opieki w domu chorego tj. świadczenie usług również w godzinach wieczornych (w uzasadnionych przypadkach w godzinach nocnych) i w dni wolne od prac, poparte zaświadczeniem lekarskim dołączonym do wywiadu. 4. WYKONANIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA 1. Usługi opiekuńcze świadczone są w oparciu o decyzję administracyjną. Wykonawca otrzyma każdorazowo od Zamawiającego pisemne zlecenie, w którym określone będzie: miejsce realizacji usługi, czas jej trwania (termin i ilość godzin), szczegółowy zakres czynności do wykonania. 2. Usługi opiekuńcze świadczone są w dni powszednie, jak również w dni wolne od pracy. 3. W szczególnie uzasadnionych przypadkach Wykonawca zapewni opiekę w godzinach od 22.00 do 6.00 rano. 4. Objęcie podopiecznego opieką musi nastąpić nie później niż 6 godzin od chwili zgłoszenia zapotrzebowania przez Zamawiającego lub zgodnie z terminem określonym w zleceniu. 5. Przez godzinę świadczenia usługi Zamawiający rozumie godzinę zegarową (60 minut) świadczenia usługi w miejscu zamieszkania podopiecznego, a także wykonania na jego rzecz zleconych czynności poza miejscem zamieszkania, takich jak np. załatwienie spraw urzędowych czy dokonanie niezbędnych zakupów itp. Do świadczonych usług nie wlicza się czasu przybycia opiekuna do miejsca świadczenia usług, ani też kosztów dojazdów. 6. Wykonawca musi posiadać siedzibę lub miejsce stałego kontaktu na terenie miasta Wodzisław Śląski, tak aby istniała stała możliwość załatwiania wszelkich spraw merytorycznych, administracyjnych i innych związanych ze świadczeniem usług opiekuńczych. 7. Wykonawca zobowiązany jest zagwarantować odpowiednią liczbę pracowników, którzy będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia – co najmniej 10 pracowników do realizacji usług opiekuńczych oraz co najmniej 1 pracownika do realizacji specjalistycznych usług opiekuńczych, oraz 1 osoby (koordynatora usług do kontaktów z Zamawiającym jak również do bezpośredniego osobistego kontaktu z klientami Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Wodzisławiu Śląskim, w siedzibie lub miejscu stałego kontaktu na terenie miasta Wodzisławia Śląskiego, dla osób/rodzin, u których świadczone są usługi). 8. Wykonawca musi zagwarantować Zamawiającemu i świadczeniobiorcom możliwość kontaktu telefonicznego w dniach od poniedziałku do niedzieli w godzinach realizacji usług. 9. Wykonawca musi zagwarantować stały, całodobowy kontakt telefoniczny z osobą pełniącą funkcję koordynatora upoważnionego do podejmowania decyzji, a jeżeli zajdzie taka potrzeba – wykonawca zapewni bezpośredni kontakt osobisty w czasie nie dłuższym niż dwie godziny od wezwania telefonicznego lub e-mailowego. Dwukrotny brak kontaktu przez okres dłuższy niż dwie godziny może być podstawą do rozwiązania umowy z winy wykonawcy. 10. Wykonawca musi zagwarantować, że usługi opiekuńcze będą wykonywane przez osoby, którzy posiadają wykształcenie co najmniej podstawowe oraz ukończyli odpowiednie kursy lub szkolenia w zakresie podstawowych umiejętności koniecznych do sprawowania opieki nad osobami starszymi bądź niepełnosprawnymi potwierdzone zaświadczeniami o ukończeniu kursu lub szkolenia, lub zaświadczeniami z PCK oraz którzy posiadają kwalifikacje do wykonywania zawodu pielęgniarki, asystenta osoby niepełnosprawnej, opiekunki środowiskowej lub innego pokrewnego zawodu dającego wiedzę i umiejętności pozwalające świadczyć usługi opiekuńcze. Zamawiający wymaga zatrudnienia tych osób na podstawie umowy o pracę lub umowy zlecenia. 11. Specjalistyczne usługi opiekuńcze będą wykonywane przez osoby posiadające kwalifikacje zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Polityki Społecznej z dnia 22 września 2005 roku w sprawie specjalistycznych usług opiekuńczych (Dz. U. z 2005 r. Nr 189 poz. 1598 z późn. zm.) tj. pracownika socjalnego, pielęgniarki, asystenta osoby niepełnosprawnej, opiekunki środowiskowej, specjalisty w zakresie rehabilitacji medycznej, fizjoterapeuty lub innego zawodu dającego wiedzę i umiejętności pozwalające świadczyć określone specjalistyczne usługi, posiadające wykształcenie co najmniej średnie. 12. Zamawiający wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osoby wykonującej czynności koordynatora w zakresie realizacji przedmiotu zamówienia. 13. Wykonawca musi zapewnić, że osoba wykonująca czynności koordynatora w zakresie realizacji przedmiotu zamówienia posiada aktualne zaświadczenie lekarskie wydane przez lekarza medycyny pracy, stwierdzające brak przeciwwskazań do pracy na wskazanym stanowisku. 14. Wykonawca musi zapewnić osobom wykonującym usługi identyfikator ze zdjęciem, imieniem i nazwiskiem oraz nazwą i telefonem Wykonawcy. 15. Wykonawca zobowiązany jest do wyposażenia osób wykonujących usługi w środki ochrony osobistej (rękawice ochronne, fartuch ochronny) lub w zalecone przez lekarza wzmożone środki ochrony osobistej tj. kombinezon jednorazowy z kapturem, maseczka ochronna jednorazowa, ochraniacze na obuwie. 16. Rozliczenie za świadczone usługi odbywa się co miesiąc na podstawie przedłożonych Kart Pracy opiekunki, potwierdzonej podpisem przez podopiecznego, jego członka rodziny lub innej wskazanej przez niego osoby. 17. Zamawiający zastrzega sobie prawo do kontroli na każdym etapie realizacji przedmiotu niniejszej umowy co do jakości oraz terminowości świadczonych usług.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 85000000-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: a) Wypełniony formularz ofertowy sporządzony z wykorzystaniem wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do SIWZ, b) oświadczenia wymienione w pkt. 9 niniejszego SIWZ, c) pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy w postępowaniu, z którego wynika zakres, podpisane przez osoby uprawnione do reprezentowania Firmy (jeżeli Wykonawca jest reprezentowany przez pełnomocnika lub jeżeli istnieje ustawowy obowiązek ustanowienia pełnomocnika, d) zobowiązanie podmiotu trzeciego (jeżeli dotyczy),

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach