Przetargi.pl
Realizacja usług opiekuńczych oraz usług opiekuńczych w formie usług sąsiedzkich dla klientów Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Lędzinach

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Lędzinach ogłasza przetarg

  • Adres: 43-143 Lędziny, Lędzińska 47
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 322166791 , fax. 322166791
  • Data zamieszczenia: 2023-12-04
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Lędzinach
    Lędzińska 47
    43-143 Lędziny, woj. śląskie
    tel. 322166791, fax. 322166791
    REGON: 271531411
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.mopsledziny.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Realizacja usług opiekuńczych oraz usług opiekuńczych w formie usług sąsiedzkich dla klientów Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Lędzinach
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest realizacja usług opiekuńczych oraz usług opiekuńczych w formieusług sąsiedzkich dla klientów Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Lędzinach.Zakres usług opiekuńczych:1. Usługi świadczone będą u osób zakwalifikowanych do tej formy pomocy przez Miejski Ośrodek PomocySpołecznej w Lędzinach (dzieci, osoby niepełnosprawne, w podeszłym wieku, chore) w miejscu zamieszkaniatych osób, od poniedziałku do piątku, a w wyjątkowych sytuacjach także w soboty, niedziele i dni świąteczne.2. Usługi opiekuńcze obejmują pomoc w zaspokajaniu codziennych potrzeb życiowych, opiekę higieniczną,zaleconą przez lekarza pielęgnację oraz w miarę możliwości zapewnienie kontaktów z otoczeniem.3. Osoba świadcząca usługi opiekuńcze zobowiązana jest do wykonania w domu chorego następującychczynności:- przesłanie łóżka,- zmiana lub pomoc przy zmianie bielizny osobistej i pościelowej,- pomoc przy myciu, kąpaniu, czesaniu i ubieraniu chorego, manicure i pedicure,- pomoc przy załatwianiu potrzeb fizjologicznych,- zapobieganie powstawaniu odleżyn i odparzeń,- oklepywanie, mierzenie ciśnienia, zmiana opatrunków,- pilnowanie przyjmowania leków przez chorego i obserwowanie ewentualnych skutków ich przyjmowania,- karmienie chorego,- zakup artykułów spożywczych i niezbędnych do egzystencji chorego artykułów chemicznych i przemysłowych,- zabezpieczenie posiłków, w tym co najmniej jednego gorącego posiłku dziennie,- utrzymywanie w czystości otoczenia chorego,- pomoc w dotarciu do placówek służby zdrowia i rehabilitacyjnych,- dokonywanie bieżących porządków w używanej przez chorego części mieszkania,- utrzymywanie w czystości naczyń stołowych i kuchennych oraz sprzętów gospodarstwa domowego,- utrzymywanie w czystości sprzętu sanitarnego i urządzeń sanitarnych,- pranie bielizny osobistej oraz lekkiej odzieży chorego,- palenie w piecu, przynoszenie węgla,- mycie okien w używanej przez chorego części mieszkania, dwa razy w roku w okresach przedświątecznych uosób samotnych lub bez rodziny w miejscu zamieszkania,- zamawianie wizyt lekarskich,- realizowanie recept lekarskich,- organizowanie czasu wolnego, w miarę możliwości, wyprowadzanie na spacery,- pomoc w utrzymywaniu kontaktu z członkami rodziny, znajomymi,- zapewnienie czynnego uczestnictwa w życiu społeczności lokalnej,- załatwianie innych spraw na życzenie chorego (np. dokonywanie opłat czynszowych, regulowanie bieżącychrachunków itp.),- prowadzenie zeszytu wydatków i rozliczanie się z chorym z wydanych pieniędzy.Zamawiający w okresie od 01.01.2024r. do 31.12.2024r. przewiduje do realizacji 8000 godzin usługopiekuńczych (szacunkowo 20 osób miesięcznie).Ilość świadczeń została podana szacunkowo i może ulec zmianie, ponieważ nie można jej określić dokładnie zewzględu na specyfikę zamówienia, którą cechuje zmienność potrzeb z uwagi na zmieniający się stan zdrowia isytuację życiową osób wymagających usług będących przedmiotem zamówienia. W przypadku zmiany liczbygodzin ceny jednostkowe zaoferowane przez Wykonawcę pozostaną bez zmian w czasie obowiązywaniaumowy.4. Szczegółowe warunki realizacji zamówienia zawarte są w projektowanych postanowieniach umowy w sprawiezamówienia publicznego, które zostaną wprowadzone do treści tej umowy
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 85000000-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy:1) nie podlegają wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 108 ust. 1 ustawy.2) nie podlegają wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 109 ust. 1 pkt. 1) ustawy.3) nie podlegają wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 109 ust. 1 pkt. 4) ustawy.4) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:A. prowadzą zarejestrowaną działalność gospodarczą bądź działalnośćregulowaną na podstawie odrębnych przepisów, której przedmiot pokrywa się z przedmiotem zamówienia,B. posiadają wiedzę i doświadczenie niezbędne do wykonania zamówienia zgodnie z obowiązującymi przepisami,C. dysponują odpowiednim potencjałem technicznym oraz personelem posiadającym odpowiednie kwalifikacje do wykonania zamówienia tj. posiadają co najmniej 4 pracowników do realizacji usług opiekuńczych, 1 pracownika – koordynatora usług do kontaktów z Zamawiającym jak również do bezpośredniego osobistego kontaktu z klientami MOPS, którego siedziba nie może znajdować się w odległości większej niż 20km od siedziby Zamawiającego.D. znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonaniezamówienia,E. zapoznały się z postanowieniami umowy, której wzór załączono do ogłoszenia o zamówieniu na realizację usług opiekuńczych dla klientów Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Lędzinach i nie wnoszą do niej zastrzeżeń. Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek w powyższym zakresie, jeżeli wykaże, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał usługi w ilości nie mniejszej niż 5000,00 godzin na rok, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie: wykonali w ostatnim roku przed upływem terminu składaniaofert prace stanowiące przedmiot niniejszego przetargu w ilości co najmniej 4000,00 godzin. W tym celu Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć wykaz usług wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminy składania ofert, a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania ipodmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane oraz dowody określające czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie – Załącznik nr 6 do SWZ.Dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a jeśli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie Wykonawcy. W przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny byćwydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert,Zamawiający uzna również, że Wykonawca spełnia warunek w powyższym zakresie, jeżeli wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował co najmniej 4 pracownikami do realizacji usług opiekuńczych, 1 pracownikiem – koordynatorem usług do kontaktów z Zamawiającym jak również do bezpośredniego osobistego kontaktu z klientami MOPS,W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:w odniesieniu do warunku dotyczącego wykształcenia, kwalifikacji zawodowych, doświadczenia, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonają usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2023-12-12

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach