Przetargi.pl
Świadczenie usług opiekuńczych

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Czeladzi ogłasza przetarg

  • Adres: 41-250 Czeladź, 17 Lipca 27
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 32 265 14 42
  • Data zamieszczenia: 2023-11-27
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Czeladzi
    17 Lipca 27
    41-250 Czeladź, woj. śląskie
    tel. 32 265 14 42
    REGON: 003450413
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.mops.czeladz.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Świadczenie usług opiekuńczych
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1.1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług opiekuńczych dla klientów Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Czeladzi, wykonywanych w miejscu zamieszkania tych osób, zgodnie z obowiązującymi przepisami, w szczególności z ustawą z dnia 12 marca 2004 roku o pomocy społecznej (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 901 z późn. zm.) oraz przepisami wykonawczymi wydanymi na podstawie wyżej wymienionej ustawy oraz zgodnie z wymaganiami określonymi w niniejszym rozdziale SWZ.Usługi opiekuńcze obejmują pomoc w zaspokajaniu codziennych potrzeb życiowych, opiekę higieniczną, zaleconą przez lekarza pielęgnację oraz w miarę możliwości zapewnienie kontaktów z otoczeniem – art. 50 ust. 3 ustawy z dnia 12 marca 2004r.o pomocy społecznej (t.j. Dz. U. z 2023r. poz. 901 z późn. zm.) Świadczenie usług opiekuńczych odbywać się będzie od poniedziałku do soboty w zależności od zgłoszonych potrzeb osób korzystających z usług, na terenie gminy Czeladź.W zakres usług opiekuńczych (gospodarczych) wchodzą następujące zadania i czynności :1. Świadczenie pomocy w zaspakajaniu codziennych potrzeb życiowych w zakresie usług gospodarczych: a. Zrobienie podstawowych zakupów (art. spożywczych, przemysłowych, higienicznych, środków czystości) i dostarczenie ich podopiecznemu. b. Utrzymanie w czystości otoczenia klienta, w tym dokonywanie bieżących porządków w używanej przez klienta części mieszkania tj. ścieranie kurzu (także z parapetów), odkurzenie mycie podłogi mopem, (z wyłączeniem mycia okien) trzepanie dywaników, sprzątanie łazienki, kuchni (mycie i dbałość o czystość urządzeń sanitarnych). c. Pranie bielizny osobistej oraz lekkiej odzieży należącej do podopiecznego, wywieszenie upranej odzieży i bielizny. oraz prasowanie jej, oddawanie pościeli do pralni. d. Palenie w piecu, przynoszenie węgla, wody, wynoszenie nieczystości, śmieci. e. Przygotowywanie posiłków (z uwzględnieniem diety), śniadanie, obiad, kolacja – w zależności od potrzeb oraz podanie podopiecznemu posiłku a w razie potrzeby nakarmienie chorego (o ile stan zdrowia wymaga takiej czynności). f. Pomoc przy przeniesieniu chorego na wózek inwalidzki. g. W przypadku przygotowania posiłków przez bar lub inną placówkę żywienia zbiorowego - przynoszenie posiłków z tejże placówki h. Posprzątanie po posiłku łącznie z umyciem pojemników na obiad.2 Opieka higieniczna: a. Pomoc w czynnościach życia codziennego, pomoc w ubieraniu, myciu, kąpaniu, b. Pomoc w załatwianiu potrzeb fizjologicznych, w tym zmiana pieluch, pieluchomajtek i toaleta w łóżku, c. Zmiana bielizny osobistej i pościelowej, d. Przesłanie łóżka, e. Zamawianie wizyt lekarskich, towarzyszenie klientowi w czasie wizyt u lekarza, utrzymywanie kontaktu z lekarzem, pielęgniarką, pracownikiem socjalnym.3. Zalecona przez lekarza pielęgnacja: a. Zapobieganie powstawania odleżyn i odparzeń b. Zakupy leków i innych medykamentów oraz przygotowywanie leków wg zaleceń lekarskich.4. Zapewnienie kontaktów z otoczeniem: a. Pomoc w załatwianiu spraw urzędowych i regulowaniu płatności za media oraz świadczone usługi. b. Dbanie o kondycję fizyczną i psychiczną klienta poprzez zapewnienie kontaktów z otoczeniem, towarzyszenie w wizytach w instytucjach oraz w placówkach kulturalnych. c. Uczestnictwo w spacerach na świeżym powietrzu d. Przekazywanie podopiecznym decyzji administracyjnych. e. Wykonanie innych czynności nie objętych powyższym zakresem a wynikających z konieczności zabezpieczenia podopiecznemu prawidłowego funkcjonowania w środowisku.5. Rozliczanie środków finansowych klienta pozostających w dyspozycji osoby świadczącej usługi:prowadzenie ewidencji wydatków i rozliczanie się z klientem z wydanych pieniędzy,Do świadczenia usług opiekuńczych Wykonawca zobowiązany jest zapewnić personel sprawny fizycznie i intelektualnie, dbający o higienę osobistą i czystość, posiadający umiejętność utrzymywania kontaktów interpersonalnych. Wszystkie osoby, które Wykonawca skieruje do realizacji przedmiotu zamówienia muszą legitymować się aktualnym zaświadczeniem o niekaralności oraz dokumentacją potwierdzającą przygotowanie do wykonywanego zawodu/uprawnienia. Wykonawca zobowiązany będzie niezwłocznie każdorazowo informować Zamawiającego o zmianach dotyczących zatrudnianego personelu, w odniesieniu do personelu wykazanego w ofercie (koordynator) oraz okazać Zamawiającemu dokumentację potwierdzającą jego doświadczenie zawodowe.Wykonawca zobowiązany jest okazać Zamawiającemu dokumentację potwierdzającą kwalifikacje personelu wykazanego w ofercie oraz udostępnić na każde żądanie Zamawiającego aktualny wykaz zatrudnionych osób.Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług opiekuńczych dla klientów Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Czeladzi, wykonywanych w miejscu zamieszkania tych osób, zgodnie z obowiązującymi przepisami, w szczególności z ustawą z dnia 12 marca 2004 roku o pomocy społecznej (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 901 z późn. zm.) oraz przepisami wykonawczymi wydanymi na podstawie wyżej wymienionej ustawy oraz zgodnie z wymaganiami określonymi w niniejszym rozdziale SWZ.Usługi opiekuńcze obejmują pomoc w zaspokajaniu codziennych potrzeb życiowych, opiekę higieniczną, zaleconą przez lekarza pielęgnację oraz w miarę możliwości zapewnienie kontaktów z otoczeniem – art. 50 ust. 3 ustawy z dnia 12 marca 2004r.o pomocy społecznej (t.j. Dz. U. z 2023r. poz. 901 z późn. zm.)Świadczenie usług opiekuńczych odbywać się będzie od poniedziałku do soboty w zależności od zgłoszonych potrzeb osób korzystających z usług, na terenie gminy Czeladź.Specjalistyczne usługi opiekuńcze (zlecone przez lekarza) są to usługi dostosowane do szczególnych potrzeb wynikających z rodzajów schorzenia lub niepełnosprawności, świadczone przez osoby ze specjalistycznym przygotowaniem zawodowym (z wyłączeniem usług specjalistycznych świadczonych osobom z zaburzeniami psychicznymi) art. 50 ust. 4 ustawy o pomocy społecznej (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 901 z późn. zm.)Świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych (zleconych przez lekarza) odbywać się będzie również na rzecz dzieci i młodzieży.Zgodnie z § 3.1. rozporządzenia Ministra Polityki społecznej z dnia 22 września 2005r. w sprawie specjalistycznych usług opiekuńczych (Dz. U. Nr 189 poz.1598 ze zm.) „Specjalistyczne usługi opiekuńcze są świadczone przez osoby posiadające kwalifikacje do wykonywania zawodu: pracownika socjalnego, psychologa, pedagoga, logopedy, terapeuty zajęciowego, pielęgniarki, asystenta osoby niepełnosprawnej, opiekunki środowiskowej, specjalisty w zakresie rehabilitacji medycznej, fizjoterapeuty„W zakres specjalistycznych usług opiekuńczych (zleconych przez lekarza) wchodzą m.in. zadania i czynności:1) uczenie i rozwijanie umiejętności niezbędnych do samodzielnego życia, w tym zwłaszcza:2) pielęgnacja - jako wspieranie procesu leczenia, 3) rehabilitacja fizyczna i usprawnianie zaburzonych funkcji organizmu w zakresie nieobjętym przepisami ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych (Dz. U.z 2022r, poz. 2561, z późn. zm.)4) pomoc mieszkaniowa, w tym5) zapewnienie dzieciom i młodzieży z zaburzeniami psychicznymi dostępu do zajęć rehabilitacyjnych i rewalidacyjno-wychowawczych, w wyjątkowych przypadkach, jeżeli nie mają możliwości uzyskania dostępu do zajęć, o których mowa w art.7 nauka, zajęcia rewalidacyjno-wychowawcze i rehabilitacja dla dzieci i młodzieży upośledzonych umysłowo ustawy z dnia 19 sierpnia 1994 r. o ochronie zdrowia psychicznego (Dz. U z 2022r, poz. 2123, z późn. zm.).Wszystkie osoby, które Wykonawca skieruje do realizacji przedmiotu zamówienia muszą legitymować się aktualnym zaświadczeniem o niekaralności. Wykonawca do świadczenia specjalistycznych usług opiekuńczych zobowiązany jest zatrudnić personel posiadający kwalifikacje określone w w § 3.1. rozporządzenia Ministra Polityki społecznej z dnia 22 września 2005r. w sprawie specjalistycznych usług opiekuńczych (Dz. U. Nr 189 poz.1598 ze zm.). Wykonawca zobowiązany jest niezwłocznie każdorazowo informować Zamawiającego o zmianach dotyczących zatrudnianego personelu. Wykonawca zobowiązany jest okazać Zamawiającemu dokumentację potwierdzającą kwalifikacje personelu wykazanego w ofercie (dot. Koordynatora) oraz kwalifikacje personelu wyznaczonego do wykonywania zawodów określonych w § 3.1. rozporządzenia Ministra Polityki społecznej z dnia 22 września 2005r. w sprawie specjalistycznych usług opiekuńczych (Dz.U. Nr 189 poz.1598 ze zm.)
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 85000000-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na zasadach określonych w Rozdziale IX SWZ, oraz spełniają określone przez Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu.2. Na podstawie art.112 ustawy Pzp, o udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:a) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym – Zamawiający nie formułuje warunku udziału w postępowaniu w tym zakresieb) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów - Zamawiający nie formułuje warunku udziału w postępowaniu w tym zakresiec) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:dla Części 1 - Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek w zakresie sytuacji ekonomicznej lub finansowej jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada odpowiednie ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż w wysokości 250.000,00 zł (słownie: dwieście pięćdziesiąt tysięcy złotych 00/100)dla Części 2 - Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek w zakresie sytuacji ekonomicznej lub finansowej jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada odpowiednie ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż w wysokości 60.000,00 zł (słownie: sześćdziesiąt tysięcy złotych 00/100).d) zdolności technicznej lub zawodowej:dla Części 1Zamawiający wymaga aby Wykonawca wykazał, że w ciągu ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie, wykonał lub wykonuje należycie zamówienie, którego przedmiotem było lub jest świadczenie usług opiekuńczych (gospodarczych) Wykonawca spełni warunek na poziomie minimalnym, jeżeli wykaże że:• co najmniej 3 (trzy) usługi w wymiarze minimum 11.000 godzin w zakresie usług opiekuńczych (gospodarczych). Z wykazu jednoznacznie ma wynikać charakter/rodzaj wykonanych/wykonywanych usług.• Zamawiający wymaga aby Wykonawca wykazał, że skieruje do realizacji zamówienia 1 osobę do koordynacji zadania oraz wykaże, że w ciągu ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie wskazana osoba (koordynator usług) koordynował usługami opiekuńczymi przez nieprzerwany okres min 9 miesięcy.dla Części 2Zamawiający wymaga aby Wykonawca wykazał, że w ciągu ostatnich 3 lat przed upływem terminuskładania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie, wykonał lubwykonuje należycie zamówienie, którego przedmiotem było lub jest świadczenie specjalistycznychusług opiekuńczych (zleconych przez lekarza). Wykonawca spełni warunek na poziomie minimalnym, jeżeli wykaże że:• co najmniej 3 (trzy) usługi w wymiarze 2.000 godzin w zakresie specjalistycznych usług opiekuńczych (zleconych przez lekarza). Z wykazu jednoznacznie ma wynikać charakter/rodzaj wykonanych/wykonywanych usług.• Zamawiający wymaga aby Wykonawca wykazał, że skieruje do realizacji zamówienia 1osobę do koordynacji zadania oraz wykaże, że w ciągu ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie, wskazana osoba (koordynator usług) koordynował usługami opiekuńczymi przez nieprzerwany okres min 9 miesięcy.3. Zamawiający, w stosunku do Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, w odniesieniu do warunku dotyczącego zdolności technicznej lub zawodowej – dopuszcza łączne spełnianie warunku przez Wykonawców.4. Zamawiający może na każdym etapie postępowania uznać, że Wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez Wykonawcę sprzecznych interesów, w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych przez Wykonawcę w inne przedsięwzięcia gospodarcze Wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2023-12-05

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach