Przetargi.pl
Świadczenie usług ochrony fizycznej mienia - terenów i obiektów Przedsiębiorstwa Usług Komunalnych sp. z o.o. w Tarnowie w 2020 roku

Przedsiębiorstwo Usług Komunalnych Sp. z o.o. ogłasza przetarg

  • Adres: 33-100 Tarnów, Ul. Komunalna
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 14 625 82 09
  • Data zamieszczenia: 2019-11-22
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Przedsiębiorstwo Usług Komunalnych Sp. z o.o.
    Ul. Komunalna 31
    33-100 Tarnów, woj. małopolskie
    tel. 14 625 82 09
    REGON: 12283026000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.puk.tarnow.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: komunalna sp. z o.o.

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Świadczenie usług ochrony fizycznej mienia - terenów i obiektów Przedsiębiorstwa Usług Komunalnych sp. z o.o. w Tarnowie w 2020 roku
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 79710000-4- Usługi ochroniarskie. 2. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie przez Wykonawcę usług bezpośredniej ochrony fizycznej w 2020 r. mienia PUK - następujących terenów i obiektów Zamawiającego: 1) siedziba główna PUK przy ul. Komunalnej 31, 33-100 Tarnów, 2) zakład PUK przy ul. Kąpielowej 4b, 33-100 Tarnów. Zamawiający na żądanie w umówionym terminie umożliwi Wykonawcom dokonanie wizji lokalnej ww. terenów i obiektów. 3. Wymogi dotyczące fizycznej ochrony mienia - terenu i obiektów PUK: 3.1. przy ul. Kąpielowej 4b w Tarnowie: 1) Bezpośrednia ochrona fizyczna wykonywana będzie przez jednego kwalifikowanego pracownika ochrony w dni powszednie i dni wolne od pracy oraz w niedziele i święta całodobowo: od 7.00-7.00, co daje łącznie 24 godziny ochrony na dobę. 2) Pracownicy Wykonawcy zatrudnieni do ochrony będą obsługiwać kocioł wodny znajdujących się w obiekcie przy ul. Kąpielowej 4b w Tarnowie. Pracownicy ci muszą posiadać uprawnienia do obsługi urządzeń typu kotła wodnego (palacz kotłów c.o.). 3.2. przy ul. Komunalnej 31 w Tarnowie: 1) Bezpośrednia ochrona fizyczna wykonywana będzie przez jednego kwalifikowanego pracownika ochrony: a) od poniedziałku do piątku (5 dni w tygodniu) w godzinach 19.00 - 7.00, co daje łącznie 12 godzin ochrony na dobę, b) w sobotę w godzinach 15.00 – 7.00, co daje łącznie 16 godzin na dobę, c) w niedzielę i w dni ustawowo wolne od pracy w godzinach 19.00-19.00, co daje łącznie 24 godziny na dobę. 4. W ramach zamówienia Wykonawca zabezpieczy dodatkowo własną Grupę Interwencyjną na terenie miasta Tarnowa realizującą całodobowo zadania interweniowania w sytuacjach naruszenia systemu ochrony oraz doraźnie w sytuacjach zagrożenia naruszenia systemu ochrony w ww. obiektach lub na ww. terenach Zamawiającego, mogącą udzielić wsparcia pracownikowi ochrony. Grupa Interwencyjna musi składać się z minimum 2 (dwóch) kwalifikowanych pracowników ochrony fizycznej wyposażonych w ustawowe środki przymusu bezpośredniego wraz z oznakowanym pojazdem w gotowości do natychmiastowego użycia. Wymagany czas reakcji na zdarzenie (dojazd Grupy Interwencyjnej do miejsca zgłoszenia) to maksymalnie 20 minut. 5. Do obowiązków Wykonawcy należy: 1) Wykonawca musi spełniać wszystkie wymogi formalne i prawne związane z realizacją przedmiotu zamówienia. W szczególności musi posiadać przez cały czas realizacji zamówienia: a) aktualną koncesję w zakresie usług ochrony osób i mienia w rozumieniu ustawy z dnia 22 sierpnia 1997 r. o ochronie osób i mienia (Dz. U. z 2018 r. poz. 2142 z późn zm.) b) należycie opłacone obowiązkowe ubezpieczenie z tytułu prowadzonej działalności gospodarczej w zakresie odpowiedzialności cywilnej za szkody wyrządzone w związku z ochroną osób i mienia spełniające wymagania określone w przepisach ROZPORZĄDZENIA MINISTRA FINANSÓW z dnia 9 grudnia 2013 r. w sprawie obowiązkowego ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej przedsiębiorcy wykonującego działalność gospodarczą w zakresie usług ochrony osób i mienia (Dz.U. z 2013 r. poz. 1550), w tym na minimalną sumę gwarancyjną wynikającą z § 4 tego rozporządzenia . Wykonawca przed podpisaniem umowy dołączy aktualne na okres obowiązywania umowy ubezpieczenie z tytułu prowadzonej działalności gospodarczej w zakresie odpowiedzialności cywilnej za szkody wyrządzone w związku z ochroną osób i mienia w kopi poświadczonej za zgodność z oryginałem. W przypadku, gdy w trakcie realizacji zamówienia koncesja utraci moc obowiązującą lub okres ubezpieczenia OC upłynie, Wykonawca przed wygaśnięciem koncesji lub przed upływem okresu ubezpieczenia OC obowiązany jest do uzyskania odpowiednio nowej koncesji lub do zawarcia nowej umowy ubezpieczenia OC, i przekazania poświadczonych przez siebie za zgodność z oryginałem kopii stosownych dokumentów (decyzji, polisy) Zamawiającemu najpóźniej na 7 dni przed terminem ważności poprzedniej koncesji lub upływu okresu ubezpieczenia OC, pod rygorem rozwiązania przez Zamawiającego umowy na relację zamówienia bez wypowiedzenia w trybie natychmiastowym z winy Wykonawcy. 2) Do obowiązków Wykonawcy należy wykonywanie zamówienia zgodnie z jego celem oraz posiadanymi uprawnieniami, w oparciu o obowiązujące przepisy i przy zachowaniu najwyższej staranności. 3) Wykonawca zapewnia do realizacji zamówienia pracowników ochrony spełniających wymagania określone w ustawie z dnia 22 sierpnia 1997 r. o ochronie osób i mienia. 4) Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za zaopatrzenie pracowników ochrony oddelegowanych przez siebie do realizacji zamówienia w odzież ochronną i roboczą oraz środki ochrony osobistej, a także posiadanie przez tych pracowników właściwych uprawnień (w tym elektrycznych, do obsługi urządzeń typu kotła wodnego - palacz kotłów c.o.).) i przeszkoleń (BHP, p.poż.). 5) Wykonawca zobowiązany jest realizować zamówienie przez osoby niekarane i komunikatywne oraz posiadające aktualne badania psychofizyczne stwierdzające zdolność do wykonywania zadań pracownika ochrony, które są jednocześnie sprawne fizycznie (wykluczeni są pracownicy z dysfunkcją narządów mowy, ruchu, słuchu lub zaburzeniami psychicznymi). 6. Do obowiązków każdego pracownika ochrony oddelegowanego przez Wykonawcę do realizacji zamówienia należy: 1) ochrona mienia PUK przed kradzieżą, pożarem, zniszczeniem lub uszkodzeniem, 2) zapewnienie bezpieczeństwa osób i mienia znajdujących się na terenie lub w obiektach PUK, 3) zabezpieczenie wejść do budynków PUK oraz strzeżenie całych obiektów i terenu PUK przyległego wraz z wiatami w godzinach pełnienia służby, 4) obchód chronionego obiektu i terenu PUK z częstotliwością min. raz na 2 godz., 5) sprawdzanie zamknięć i oszklenia na terenie obiektu PUK, 6) podjęcie interwencji w przypadku zaistnienia zagrożenia (podejmowanie działań przewidzianych i dopuszczalnych prawem). Pracownik ochrony w wykonywaniu obowiązków może korzystać z uprawnień i obowiązków określonych w ustawie z dnia 22 sierpnia 1997 r. o ochronie osób i mienia, 7) bieżące informowanie kierownictwa PUK i odpowiednich służb o zaistniałych i potencjalnych zagrożeniach, 8) nadzór i niezwłoczne przekazywanie Zamawiającemu informacji o wszelkich zdarzeniach mogących wpłynąć na substancję chronionego mienia, w szczególności o pożarze, zalaniu, wycieku, itp. oraz o zagrożeniu ich powstania, 9) w czasie pełnienia służby posiadanie identyfikatorów umożliwiających identyfikacje, 10) prowadzenie i dokonywanie w każdym dniu pełnionej służby wpisów do dziennika pełnionej służby zawierających informacje o zdarzeniach, w tym informacje o godzinie zdarzenia, charakterze zdarzenia, podjętych czynnościach i/lub interwencji albo informacje o braku zdarzeń w trakcie pełnionej służby, 11) zachowanie w tajemnicy wszystkich informacji dotyczących obiektu i terenu PUK oraz każdej innej informacji związanych z działalnością Zamawiającego. 7. Zgodnie z art. 29 ust 3a ustawy PZP, Zamawiający przez cały okres trwania zamówienia wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących bezpośrednio usługę ochrony fizycznej mienia - terenów i obiektów PUK– jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 §1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks Pracy , z uwzględnieniem minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie art. 2 ust. 3–5 ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę. 7.1. Sposób dokumentowania zatrudnienia osób, o których mowa w pkt 8. a) Wykaz osób zatrudnionych (zgodnie z przedstawionymi w załączniku nr 5 do SIWZ), o których mowa w pkt 7 wraz z informacją dotyczącą ich zatrudnienia oraz oświadczenie, że osoby te będą przez cały okres realizacji zamówienia zatrudnione na podstawie umowy o pracę z uwzględnieniem minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie art. 2 ust. 3–5 ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę, Wykonawca przedłoży Zamawiającemu w formie pisemnej najpóźniej w terminie do 5 dni od dnia zawarcia umowy, pod rygorem rozwiązania przez Zamawiającego bez wypowiedzenia w trybie natychmiastowym z winy Wykonawcy. b) W przypadku rozwiązania stosunku pracy z osobami, o których mowa w pkt 7przed zakończeniem okresu realizacji zamówienia Wykonawca będzie zobowiązany na to miejsce zatrudnić inne osoby na podstawie umowy o pracę i zawiadomić o tym fakcie Zamawiającego składając mu w terminie do 5 dni od dnia zatrudnienia danej osoby pisemne oświadczenie potwierdzającego okoliczności, o których mowa w pkt 7. 7.2. Uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez Wykonawcę w trakcie realizacji zamówienia wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy PZP: Na każde pisemne żądanie Zamawiającego, Wykonawca obowiązany jest w terminie do 5 dni od otrzymania takiego żądania złożyć Zamawiającemu aktualne pisemne oświadczenie potwierdzającego okoliczności, o których mowa w pkt 7.Z żądaniem takim Zamawiający może zwrócić się do Wykonawcy nie częściej niż jeden raz na kwartał trwania umowy. 7.3. Sankcje z tytułu niespełnienia przez Wykonawcę wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy PZP: a) W razie nieprzedstawienia Zamawiającemu przez Wykonawcę w wymaganym terminie oświadczeń, o którym mowa w ppkt 7.1 lit.a lub lit.b, albo w przypadku, gdy Zamawiający poweźmie wątpliwości, co do prawdziwości złożonego oświadczenia Wykonawcy, Zamawiający może zwrócić się z wnioskiem do właściwego inspektoratu pracy o przeprowadzenie kontroli zatrudnienia pracowników, o których mowa w pkt7, b) W razie zwłoki Wykonawcy w dostarczeniu oświadczeń, o których mowa w ppkt7.1 lit.a lub lit.b, albo w przypadku gdy oświadczenia te okażą się nieprawdziwe, poza uprawnieniami powyższymi Wykonawca zapłaci Zamawiającemu każdorazowo karę umowną wynikającą z projektu umowy - załącznik nr 6 do SIWZ. 7.4. Jeżeli czynności, których dotyczą wymagania zatrudnienia na umowę o pracę zgodnie z pkt 7 wykonywane są przez osoby zatrudnione przez Podwykonawcę, Wykonawca zobowiązany jest wprowadzić do umowy z Podwykonawcą zapisy odpowiadające treści ppkt 7.1 –7.3, które umożliwią Zamawiającemu skontrolowanie spełnienia przez Podwykonawcę obowiązku zatrudnienia tych osób na umowę o pracę. Brak takich zapisów jest podstawą do naliczenia Wykonawcy kar umownych zgodnie z projektem umowy – załącznik nr 6 do SIWZ. 8. Zamawiający zobowiązuje się do zapewnienia pracownikom ochrony: 1) pomieszczenia – posterunku na chronionym obszarze, 2) dostępu do zaplecza socjalnego, 3) pomocy technicznej w zabezpieczeniu chronionego obszaru.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 79710000-4
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, że posiada koncesję ministra właściwego do spraw wewnętrznych, wydaną na podstawie ustawy z dnia 22 sierpnia 1997 r. o ochronie osób i mienia (Dz. U. z 2018 r. poz. 2142 z późn zm.) na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie usług ochrony osób i mienia, realizowanych w formie bezpośredniej ochrony fizycznej
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy PZP, Wykonawca przekazuje Zamawiającemu w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji BIP, dotyczącej kwoty, jaką Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, firm oraz adresów Wykonawców, którzy złożyli oferty w terminie, ceny, terminu wykonania, okresu gwarancji i warunków płatności zawartych w ofertach. Oświadczenie wykonawca przekazuje Zamawiającemu w oryginale. 1.1. Oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, wykonawca składa wyłącznie w stosunku do wykonawców, którzy złożyli w oferty w prowadzonym postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego. Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 4 do SIWZ. 1.2. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. 2. Wykonawca, który w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, polega na zdolnościach technicznych lub zawodowych innych podmiotów musi udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając w oryginale zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. 3. Do oferty należy dołączyć: 3.1. Wypełniony formularz ofertowy przygotowany wg załącznika nr 1 do SIWZ, 3.2. Oświadczenia wg załącznika nr 2 do SIWZ, aktualne na dzień składania ofert, w zakresie wskazanym przez Zamawiającego w ogłoszeniu o zamówieniu i SIWZ warunków zamówienia – (stanowiące wstępne potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu). Zob. pkt 1 załącznika nr 2 do SIWZ. Uwaga: W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, oświadczenie składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenie te musi potwierdzać spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia. 3.3. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu, zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniu - Zob. pkt 2 załącznika nr 2 do SIWZ. 3.4. W przypadku, gdy oferta, oświadczenia i dokumenty, które sporządza Wykonawca nie zostały podpisane zgodnie z zasadami reprezentacji wskazanymi we właściwym rejestrze lub ewidencji działalności gospodarczej do oferty należy dołączyć pełnomocnictwo. Pełnomocnictwo ma być podpisane przez osobę upoważnioną do zaciągania zobowiązań cywilno-prawnych w imieniu Wykonawcy. Pełnomocnictwo należy przedstawić w formie oryginału lub kopii poświadczonej notarialnie. Pełnomocnictwo w sposób jednoznaczny ma określać do jakich czynności upoważniona jest osoba (zgodnie z wyrokiem Sądu Okręgowego w Warszawie z dnia 31.01.2007r., sygn. Akt V Ca 85/07). 3.5. Ponadto wraz z ofertą, sporządzoną wg załącznika nr 1 do SIWZ, Wykonawca składa: a) Pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy - jeżeli zostało ustanowione, bądź do reprezentowania Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, przedłożone w formie oryginału lub kopii poświadczonej przez notariusza - dotyczy również spółki cywilnej (ewentualnie umowa o współdziałaniu, z której będzie wynikać przedmiotowe pełnomocnictwo); b) Zobowiązanie podmiotów, na zasobach których Wykonawca będzie polegał w trybie art. 22a Pzp, do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia, z treści których musi wynikać w szczególności: • zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu, • sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego, • zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego, • czy podmiot, na zdolnościach którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje usługi, których wskazane zdolności dotyczą. Przedmiotowe zobowiązanie należy złożyć wraz z ofertą w formie pisemnej (w oryginale).

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach