Przetargi.pl
Świadczenie usług ochroniarskich w budynkach Akademii Muzycznej im. Krzysztofa Pendereckiego w Krakowie

Akademia Muzyczna im. Krzysztofa Pendereckiego w Krakowie ogłasza przetarg

  • Adres: 31-027 Kraków, ul. św. Tomasza 43
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel.
  • Data zamieszczenia: 2024-05-14
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Akademia Muzyczna im. Krzysztofa Pendereckiego w Krakowie
    ul. św. Tomasza 43
    31-027 Kraków, woj. małopolskie
    REGON: 000275719
  • Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.amuz.krakow.pl/

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Świadczenie usług ochroniarskich w budynkach Akademii Muzycznej im. Krzysztofa Pendereckiego w Krakowie
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem postępowania i zamówienia jest wyłonienie wykonawcy w zakresie świadczenia usług ochroniarskich w budynkach Akademii Muzycznej im. Krzysztofa Pendereckiego w Krakowie polegających na:1) całodobowej ochronie osób i mienia, realizowanej w formie bezpośredniej ochrony fizycznej stałej oraz pełnienie usługi portierskiej w budynku Akademii Muzycznej im. Krzysztofa Pendereckiego w Krakowie przy ul. św. Tomasza 43, wykonywane przez pracowników ochrony wpisanych na listę kwalifikowanych pracowników ochrony fizycznej, prowadzoną zgodnie z ustawą z 22 sierpnia 1997 r. o ochronie osób i mienia (Dz.U. z 2021 r. poz.1995) 2) całodobowym monitoringu sygnalizacji napadu i włamania obiektu Akademii Muzycznej im. Krzysztofa Pendereckiego w Krakowie przy ul. Potebni 7. 3) ochronie koncertów, imprez i innych wydarzeń organizowanych przez Zamawiającego, odbywających się w Krakowie w jego obiektach, realizowanej w ramach opcji (art. 441 ust. 1 ustawy Pzp – prawo opcji), każdorazowo na odrębne zlecenie Zamawiającego, przez pracowników ochrony wpisanych na listę kwalifikowanych pracowników ochrony fizycznej prowadzoną zgodnie z ustawą z 22 sierpnia 1997 r. o ochronie osób i mienia (Dz.U. z 2021 r. poz. 1995). Wartość opcji nie przekroczy 21 000, 00 zł brutto. Zamawiający może z opcji nie skorzystać, lub skorzystać w części lub w całości. W przypadku nie skorzystania z prawa opcji przez Zamawiającego, Wykonawcy nie przysługują żadne roszczenia z tego tytułu. Zamawiający określa warunki realizacji opcji, zgodnie z poniższym: a) Zamawiający będzie mógł skorzystać z prawa opcji, w okresie nie przekraczającym okresu, na który została zawarta umowa; b) opcja realizowana będzie na szczegółowych warunkach określonych w oświadczeniu Zamawiającego o skorzystaniu z prawa opcji (miejsce i czas wykonywania usług, wymagana liczba ochroniarzy i inne istotne uwarunkowania); c) stawka za jedną roboczogodzinę zamówienia objętego opcją będzie taka sama jak określona w ofercie Wykonawcy dla zamówienia podstawowego, o którym mowa powyżej w pkt 1);d) warunkiem skorzystania z opcji jest złożenie przez Zamawiającego oświadczenia woli o skorzystaniu z prawa opcji. Uwaga: usługa ochrony stałej oraz usługa portierska, o której mowa w pkt 1 jest pełniona przez jednego pracownika całodobowo (jeden posterunek).Zamawiający na zasadzie art. 121 ustawy Pzp, zastrzega obowiązek osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowych części zamówienia. Przez kluczowe części zamówienia Zamawiający rozumie: świadczenie usługi ochrony przez pracowników wykonawcy. Powyższe zastrzeżenie nie obejmuje działania grupy interwencyjnej/ podjęcia natychmiastowej interwencji/ przyjazdu przez grupę interwencyjną oraz monitoringu sygnałów alarmowych jako nieodłącznego elementu działania grupy interwencyjnej. W przypadku, gdy wykonawcy wspólnie ubiegają się o zamówienie - zakres czynności wskazany powyżej musi realizować wykonawca, który posiada aktualną Koncesję Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji na prowadzenie działalności związanej z ochroną osób i mienia zgodnie z ustawą z dnia 22 sierpnia 1997 r. o ochronie osób i mienia (Dz. U. 2021 r. poz. 1995).Szczegółowy opis i zakres przedmiotu zamówienia ze wskazaniem wymagań, sposobu świadczenia usług oraz innych czynników mających wpływ na cenę stanowi załącznik nr 1A do SWZ pn. „Opis przedmiotu zamówienia”.Warunki i sposób realizacji zamówienia zawarte zostały w projektowanych postanowieniach umowy zawartych w załączniku nr 2 do SWZ – projektowane postanowienia umowy (projekt umowy/ PPU).2. Zamawiający przewiduje zorganizowanie dla zainteresowanych wykonawców wizji lokalnej obiektów przy ul. św. Tomasza nr 43 w Krakowie i ul. Potebni 7 w Krakowie, w którym będą świadczone usługi stanowiące przedmiot zamówienia. Udział w wizji lokalnej nie jest obowiązkowy - Zamawiający nie uzależnia złożenia oferty postępowaniu od uczestnictwa w wizji lokalnej. Osoby delegowane przez zainteresowane firmy proszone są o zgłoszenie się w jednym z dwóch wybranych terminów to jest w dniu 17.05.2024 r. o godz. 9:00 lub w dniu 22.05.2024 r. o godz. 13:00 w holu głównym budynku przy ul. św. Tomasza w Krakowie. Wszystkie osoby, które przybędą na spotkanie zobowiązane będą do pisemnego potwierdzenia swojej obecności na liście uczestników z podaniem imienia i nazwiska uczestnika oraz pełnej nazwy i adresu reprezentowanego wykonawcy. Podczas wizji lokalnej przedstawiciel Zamawiającego okaże obiekty. Zamawiający informuje, że podczas wizji lokalnej nie będzie możliwości zadawania pytań oraz udzielenia wyjaśnień związanych z realizacją przedmiotu zamówienia. Ewentualne wnioski o wyjaśnienie treści SWZ należy składać w trybie przewidzianych w przepisach ustawy Pzp, za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej, zgodnie z rozdz. IX SWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 79710000-4
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. Zdolność do występowania w obrocie gospodarczym – Zamawiający nie ustanawia warunku w tym zakresie.2. Uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to odrębnych przepisów - o udzielenie zamówienia może ubiegać się wykonawca, który wykaże, że:posiada aktualną Koncesję Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji na prowadzenie działalności związanej z ochroną osób i mienia zgodnie z ustawą z dnia 22 sierpnia 1997 r. o ochronie osób i mienia.W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony jeżeli co najmniej jeden z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia posiada uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej i zrealizuje usługi, do których realizacji te uprawnienia są wymagane.3. Sytuacja ekonomiczna lub finansowa - Zamawiający nie ustanawia warunku w tym zakresie.4. Zdolność techniczna lub zawodowa - o udzielenie zamówienia może ubiegać się wykonawca, który wykaże, że:4.1) należycie wykonał, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonuje, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie co najmniej trzy usługi polegające na fizycznej, stałej ochronie osób i mienia obiektów użyteczności publicznej* oraz na stałym dozorze sygnałów przesyłanych, gromadzonych i przetwarzanych w elektronicznych urządzeniach i systemach alarmowych, o wartości co najmniej 150 000,00 zł brutto każda, z których przynajmniej dwie trwały nieprzerwanie przez okres co najmniej kolejnych 12 miesięcy. W przypadku wykazania się przez wykonawcę doświadczeniem w zakresie usług wykonywanych (będących w trakcie realizacji), Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli do upływu terminu składania ofert dana usługa została wykonana należycie na kwotę co najmniej 150 000,00 zł brutto, z których co najmniej dwie trwały przez okres co najmniej kolejnych 12 miesięcy, przy spełnieniu wymogu odnośnie rodzaju budynku i zakresu wykonywanych prac. Poprzez „jedną usługę” Zamawiający rozumie jedną pisemną umowę odpłatną – a nie sumę pojedynczych ustnych bądź pisemnych zleceń realizowanych na rzecz tego samego podmiotu.* Przez BUDYNEK UŻYTECZNOŚCI PUBLICZNEJ rozumie się budynek przeznaczony na potrzeby administracji publicznej, wymiaru sprawiedliwości, kultury, kultu religijnego, oświaty, szkolnictwa wyższego, nauki, wychowania, opieki zdrowotnej, społecznej lub socjalnej, obsługi bankowej, handlu, gastronomii, usług, w tym usług pocztowych lub telekomunikacyjnych, turystyki, sportu, obsługi pasażerów w transporcie kolejowym, drogowym, lotniczym, morskim lub wodnym śródlądowym, a także budynek biurowy i socjalny.4.2) dysponują co najmniej narzędziami i urządzeniami technicznych w celu wykonania zamówienia: dwoma pojazdami mechanicznymi dla grup interwencyjnych* w pełni wyposażonymi w broń palną (zgodnie z rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 21 października 2011 r. w sprawie zasad uzbrojenia specjalistycznych uzbrojonych formacji ochronnych i warunków przechowywania oraz ewidencjonowania broni i amunicji – Dz. U. 2015 poz. 992) i środki przymusu bezpośredniego, przemieszczającymi się w charakterystycznie dla Wykonawcy oznakowanych pojazdach, posiadających łączność radiowo-dyspozytorską i GSM, przy czym radiowóz z grupą interwencyjną ma przybyć do obiektów na wywołany alarm, w czasie do 20 minut w godzinach od 7.00 do 19.00, oraz w czasie do 15 minut w godzinach od 19.00 do 7.00.*grupa interwencyjna (w rozumieniu przepisów rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 21 października 2011 r. w sprawie zasad uzbrojenia specjalistycznych uzbrojonych formacji ochronnych i warunków przechowywania oraz ewidencjonowania broni i amunicji – Dz. U. 2015 poz. 992)- co najmniej dwóch uzbrojonych pracowników ochrony, którzy po uzyskaniu za pośrednictwem uzbrojonego stanowiska interwencyjnego informacji z urządzeń lub systemów alarmowych sygnalizujących zagrożenie chronionych osób lub mienia wspólnie realizują zadania ochrony osób lub mienia w formie bezpośredniej ochrony fizycznej doraźnej na terenie chronionego obszaru, obiektu lub urządzenia.4.3) dysponują osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, tj.:- co najmniej 1 osobą nadzorującą i kontrolującą wykonanie usługi (brygadzista/ stały koordynator), wpisaną na listę kwalifikowanych pracowników ochrony posiadającą minimum 3 - letnie doświadczenie w wykonaniu usług w zakresie ochrony osób i mienia oraz - co najmniej 4 osobami wpisanymi na listę kwalifikowanych pracowników ochrony, a każda spośród wykazanych osób musi posiadać minimum 3 - letnie doświadczenie w wykonaniu usług w zakresie ochrony osób i mienia (dot. osób dedykowanych do wykonywania fizycznej, stałej ochrony osób i mienia w budynku Akademii Muzycznej im. Krzysztofa Pendereckiego w Krakowie przy ul. św. Tomasza 43);4.4) spełniają wymagania odpowiednich norm zarządzania jakością – to jest posiadają wdrożony (ważny) system zarządzania jakością zgodnie z systemem zarządzania jakością określonym w normie PN-EN ISO 9001 lub równoważny w zakresie środków zapewnienia jakości w usługach ochrony osób i mienia.Zamawiający może na każdym etapie postępowania uznać, że Wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez Wykonawcę sprzecznych interesów, w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych Wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze Wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.5. Wykonawca, w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu, może polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej podmiotów trzecich, na zasadach określonych w art. 118–123 ustawy Pzp.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2024-05-27

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach