Przetargi.pl
„Świadczenie usług nadzoru autorskiego dla inwestycji pn. „Przebudowa i rozbudowa Zajezdni Tramwajowej Chocianowice wraz budową, przebudową i rozbudową obiektów budowlanych oraz infrastruktury technicznej związanej z funkcjonowaniem zajezdni oraz rozbiórkami obiektów budowlanych i infrastruktury technicznej” w ramach projektu: „Kompleksowy program integracji sieci niskoemisyjnego transportu publicznego w metropolii łódzkiej wraz z zakupem taboru do obsługi trasy W-Z oraz innych linii komunikacyjnych i modernizacją zajezdni tramwajowych w Łodzi”

Miasto Łódź - Zarząd Inwestycji Miejskich ogłasza przetarg

  • Adres: 90-447 Łódź, Piotrkowska
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 42 272 62 80, , fax. 42 272 62 77
  • Data zamieszczenia: 2020-12-23
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miasto Łódź - Zarząd Inwestycji Miejskich
    Piotrkowska 175
    90-447 Łódź, woj. łódzkie
    tel. 42 272 62 80, , fax. 42 272 62 77
    REGON: 36442956300000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://zim.lodz.bip-e.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Świadczenie usług nadzoru autorskiego dla inwestycji pn. „Przebudowa i rozbudowa Zajezdni Tramwajowej Chocianowice wraz budową, przebudową i rozbudową obiektów budowlanych oraz infrastruktury technicznej związanej z funkcjonowaniem zajezdni oraz rozbiórkami obiektów budowlanych i infrastruktury technicznej” w ramach projektu: „Kompleksowy program integracji sieci niskoemisyjnego transportu publicznego w metropolii łódzkiej wraz z zakupem taboru do obsługi trasy W-Z oraz innych linii komunikacyjnych i modernizacją zajezdni tramwajowych w Łodzi”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest pełnienie funkcji nadzoru autorskiego nad realizacją robót polegających na budowie rozbudowie, przebudowie i remoncie na terenie zajezdni tramwajowej MPK w Łodzi przy ul. Pabianickiej 215/217 (obiekt ET-2), w ramach Inwestycji pn.: „Modernizacja zajezdni tramwajowej Chocianowice”. W ramach Inwestycji nastąpi kompleksowa modernizacja polegająca na przebudowie istniejących części hali, rozbudowie o nową cześć hali oraz remoncie i przebudowie budynku administracyjno-socjalnego wraz ze wszystkimi instalacjami wewnętrznymi. Budynek nowo projektowanej hali został zlokalizowany od północnej strony istniejących hal postojowo-warsztatowych. Projektowany zespół warsztatowo-naprawczy będzie stanowił jednoprzestrzenną halę z wydzielonymi stanowiskami pracy. Hale należy zakwalifikować jako dwukondygnacyjne gdyż przy torze nr 8, na piętrze zaprojektowano funkcje uzupełniające. Istniejące hale oraz budynek administracyjno-socjalny zostaną przebudowane w zakresie elewacji, technologii, zadaszenia i wszystkich instalacji wewnętrznych oraz dostosowane do aktualnych wymagań Użytkowników. Przeznaczenie obiektu: -budynki przemysłowe: obiekty magazynowe, montownie, myjnie taboru tramwajowego, podstacje trakcyjne, budynki służące energetyce -budynki biurowe i konferencyjne -drogi i kolejowe drogi szynowe -elementy dróg publicznych i kolejowych -zbiorniki przemysłowe - place składowe, postojowe - sieci, jak: elektroenergetyczne, telekomunikacyjne, gazowe, ciepłownicze, wodociągowe, kanalizacyjne oraz rurociągi przesyłowe Kolejność wykonania robót budowlanych i etapowanie: Realizacja każdego z etapów inwestycji musi zapewniać ciągłą funkcjonalność obiektów zajezdni oraz przejezdność głównych jej szlaków komunikacyjnych. Inwestycję podzielono na etapy realizacyjne. ETAP 1 FAZA 1a: Wymiana urządzeń w budynku dawnej elektrowni tramwajowej oraz pozostałej infrastruktury w części zajezdni zlokalizowanej na wschód od istniejącej remizy tramwajowej. Realizacja placu odkładczego i parkingu. Wykonanie drogi dojazdowej do zaplecza (do planowanego toru objazdowego 11). Budowa nowej portierni. Budowa zbiornika ppoż. i kanalizacji deszczowej. FAZA 1b: Budowa zasilania trakcyjnego, kabli zasilających, odwodnienia torowisk wraz z kanalizacją deszczową i zbiornikiem retencyjnym. Budowa nowych torów odstawczych nr 30-37 zakończonych ślepo przed istniejącym zabytkowym budynkiem zajezdni (zabytkowa willa miejska). Rozbiórka wszystkich obiektów przed budynkiem willi tak aby tory odstawcze 30-37 doprowadzić jak najbliżej tego budynku. FAZA 1c: Przebudowa kolizji z sieciami i instalacjami na terenie w obrębie i wg potrzeb realizacyjnych danego etapu: wodociągowymi, kanalizacji deszczowej, kanalizacji sanitarnej, energii elektrycznej, kanalizacji kablowej teletechnicznej, gazu. FAZA 2: Rozbiórka starej portierni. Budowa toru nr 11 wraz z wszystkimi jego rozjazdami i zwrotnicami wraz z uruchomieniem jego przejezdności. Budowa rozjazdów z torami istniejącymi i nowymi nr h9 i h10. Budowa rozjazdów na torze szlakowym umożliwiając wjazd na tor 11 oraz h9 i h10 od strony Łodzi. Prace drogowe dla torodrogi (11) i do wjazdu na parking/plac odkładczy. Wyznaczenie na czas ww. robót zastępczego wjazdu drogowego od ul. Pabianickiej. Budowa przystanku Pabianicka przy torze szlakowym. Tymczasowe podwieszenie trakcji dla toru 11. Podczas prac budowlanych należy utrzymać ciągłość pracy istniejącego toru objazdowego oraz szlakowego i dojazdu kołowego. FAZA 3: Budowa nowej hali z myjnią, piaskarką, odkurzaczem centralnym, obsługą codzienną i pomostem - wraz z jej przekazaniem do użytkowania – łącznie z torami nr h9 i h10, włączeniem ich do toru nr 11. Zamknięcie hali toru h8 i pomieszczeń przyległych. Rozbiórka starych i budowa nowych pomieszczeń przy torze nr h8 oraz dachu. Budowa wyjazdu z toru h8 do rozjazdu torów h7 i h8. Budowa tymczasowej ściany działowej pomiędzy torem h7 i h8 na całej długości toru na czas realizacji dalszych etapów. ETAP 2 FAZA 4: Budowa wjazdów z toru szlakowego od strony m. Pabianice na tory nr h9, h10, 11 przy zachowaniu przejezdności torów szlakowych. Odcina to wjazd na tory hali nr h2-h8 od strony m. Łódź. W tym etapie wjazd na halę na tory h2-h8 będzie możliwy jedynie od strony północno-zachodniej po torach wewnętrznych zajezdni. Przebudowa torów nr h4-h8 przed halą, wymiana szyn, zwrotnic i rozjazdów, sieci trakcyjnej ze słupami. Wykonanie nowych torowisk w technologii podlewu ciągłego oraz nowej sieci trakcyjnej wraz ze słupami. Stworzenie placu manewrowego w formie podlewu ciągłego przed halą z bramami dla torów h2 - h10 włączając go do istniejącej sieci drogowo – torowej na terenie zajezdni i na szlaku. Utwardzenie w formie zabruku pozostałej części torowiska w kierunku ul. Pabianickiej prace modernizacyjne zasilania trakcji oraz zasilania w budynku stacji transformatorowej. Przeniesienie pomnika. FAZA 5: Zamknięcie hali z torem h2 i h3 modernizacja hali wymiana posadzek kanałów dachu montaż nowych pomostów. Budowa tymczasowej ściany odgradzającej obszar od toru h4. Wraz z pracami przy torach h2, h3 wymiana torów nr h2, h3 wychodzących z hali na północny zachód razem z łukiem wyjazdowym prowadzącym do torów odstawczych 4-13. Przebudowa torów o numerach h2-h3 przed halą. Tor nr h1 do rozbiórki – w jego miejsce do wykonania połączenie drogowe istniejącej drogi od strony części administracyjno – socjalnej poprzez wyżej opisany plac z wjazdem na teren zajezdni. Remont w budynku administracyjno socjalnym - likwidacja toru h1, podzielenie pomieszczenia dawnej malarni tworząc nową blacharnię dostępna z hali z torem h2 i poczekalnię motorniczych z aneksem, podniesienie poziomu posadzki w nowej blacharni i pomieszczeniu motorniczych, remont pomieszczenia kotłowni: rozbiórka ścian działowych - likwidacja pomieszczenia magazynu i pomieszczeń technicznych między osią A1 i A2, wymiana urządzeń kotłowni gazowej - praca na czynniku cieplnym o temperaturze nie wyższej niż 65st C; możliwa w przyszłości rozbudowa kotłowni o instalację grzewczą w oparciu o pompy ciepła. Pracują tory h4-h10. Magazyny przeniesione do tymczasowego namiotu na parkingu FAZA 6: Zamknięcie hali z torem h4, h5, h6, h7 modernizacja hali wymiana posadzek, kanałów, dachu, montaż nowych pomostów .Pracują tory h2-h3 oraz h8-h10. Etap zamknięty ściankami tymczasowymi od toru nr h3 i nr h8. Wymiana torów wyjazdowych nr h4, h5, h6 i h7 razem z łukiem do torów odstawczych 4-13 i rozjazdem torów h7 i h8. FAZA 7: Przebudowa torów postojowych o numerach 1-13 poprzez wyłączenie tylko 2 torów w danym podetapie tego zakresu prac. Przebudowie i wymianie na nowe podlegają zwrotnice i rozjazdy na torach 4-13 spinające je w tor objazdowy do połączenia z torami nr h2-h7 wychodzącymi z hali. ETAP 3 - Nie podlega realizacji FAZA 8: Przebudowa budynku administracyjno-socjalnego wraz z dostosowaniem do aktualnych przepisów techniczno-budowlanych. Przebudowa będzie obejmowała pomieszczenia technologiczne na parterze powiązane funkcjonalnie z obsługą przebudowywanej hali, pomieszczenia znajdujące się na pierwszym piętrze oraz doprowadzenie obiektu do zgodności z przepisami ochrony pożarowej, bhp i sanepid. Pełnienia nadzoru autorskiego obejmuje w szczególności: a) stwierdzanie i weryfikację zgodności realizacji robót budowlanych z dokumentacją projektową; b)wyjaśnianie wątpliwości dotyczących projektu i zawartych w nim rozwiązań (art. 20 ust. 1 pkt 3 ustawy Prawo budowlane) w terminie 3 dni roboczych od daty otrzymania prośby o dokonanie wyjaśnienia; c)ustalanie z Zamawiającym możliwości wprowadzania rozwiązań zamiennych oraz ich opracowanie, w tym przygotowanie wszelkiej dokumentacji technicznej i kosztowej w terminie 3 dni roboczych od uzgodnienia ich zakresu z Zamawiającym. d)wykonywanie opracowań dodatkowych na polecenie Zamawiającego, w taki sposób, by zakres wprowadzonych zmian nie powodował istotnej zmiany zatwierdzonego projektu budowlanego, wymagającej uzyskania nowego pozwolenia na budowę/ZRID – w terminie każdorazowo uzgodnionym z Zamawiającym. e)zatwierdzanie do realizacji dokumentacji zamiennej opracowanej przez Wykonawcę Robót w terminie 3 dni roboczych od daty jej przekazania do zaopiniowania, w szczególnych przypadkach termin ten może ulec zmianie po uzyskaniu zgody Zamawiającego, f)dokonanie pisemnej oceny, czy zmiana jest wynikiem błędu w dokumentacji projektowej i jej przekazanie Inżynierowi Kontraktu/Zamawiającemu w terminie 3 dni roboczych. g)opiniowanie możliwości wbudowania wyrobów budowlanych równoważnych pod względem zgodności z dokumentacją projektową w terminie 3 dni roboczych od daty jej przekazania do zaopiniowania; h)kwalifikowanie, opiniowanie i uzgadnianie dokumentacji technicznej opracowanej przez Wykonawcę Robót w terminie 3 dni roboczych od daty jej przekazania do zaopiniowania; i)współpracę bieżącą z Wykonawcą Robót przy poszczególnych etapach realizacji robót branżowych celem niedopuszczenia do przerw w robotach, j)uczestniczenie, na wezwanie Zamawiającego w Radach Budowy, naradach technicznych, spotkaniach, w odbiorach częściowych i końcowych, k)uczestniczenie we wszystkich innych czynnościach mających na celu doprowadzenie do osiągnięcia projektowanych zdolności użytkowych obiektów; l)doradzanie w innych sprawach dotyczących przedmiotu umowy, m)uzyskanie akceptacji autora projektu do proponowanych rozwiązań zamiennych do dokumentacji dotyczących sfery chronionej prawem autorskim. n)przygotowanie niezbędnej dokumentacji w przypadku zmian istotnych w terminie każdorazowo ustalonym z Zamawiającym i uzyskanie potrzebnych decyzji oraz uzgodnień związanych ze zmianami Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w pkt. 3.1. TOM I SIWZ, w Opisie Przedmiotu Zamówienia – TOM III SIWZ (zamieszczony w wersji elektronicznej na stronie internetowej Zamawiającego w odrębnym pliku) oraz w Formularzu Aktu Umowy – TOM II SIWZ (zamieszczony w wersji elektronicznej na stronie internetowej Zamawiającego w odrębnym pliku)
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71248000-8
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: [numeracja zgodna z SIWZ]7.WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU Zgodnie z art. 24aa ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający najpierw dokona oceny ofert, a następnie zbada, czy wykonawca, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza, nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu.7.1.Wykaz oświadczeń składanych przez wykonawcę WRAZ Z OFERTĄ w celu wstępnego potwierdzenia, że nie podlega on wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu:7.1.1 Aktualne na dzień składania ofert oświadczenia stanowiące wstępne potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu Formularz nr 2 do SIWZ oraz braku podstaw do wykluczenia wykonawcy z postępowania – Formularz nr 3 do SIWZ;7.1.2Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania warunków udziału, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, w postępowaniu:7.1.2.1zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniach, o jakich mowa w pkt 7.1.1. SIWZ, oraz 7.1.2.2składa zobowiązanie tego podmiotu do oddania swego zasobu na potrzeby wykonawcy składającego ofertę. W celu oceny, czy wykonawca będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, zamawiający żąda dokumentu, który określa w szczególności: 7.1.2.2.1zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu;7.1.2.2.2sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego; 7.1.2.2.3zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego;7.1.2.2.4czy podmiot, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje usługi, których wskazane zdolności dotyczą. 7.1.3Zamawiający nie żąda, aby wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu zamieścił informacje o podwykonawcach oświadczeniach, o jakich mowa w pkt 7.1.1. SIWZ.7.1.4W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców - oświadczenia z pkt 7.1.1. SIWZ: 7.3.1.1Formularz Nr 2 winien być złożony w imieniu wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia; 7.3.1.2Formularz Nr 3 składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Dokumenty te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia.7.2.Wykonawca, BEZ WEZWANIA ZAMAWIAJACEGO w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej informacji, z otwarcia ofert, przekazuje zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 Ustawy. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, składa każdy z Wykonawców. Wzór oświadczenia o przynależności lub braku przynależności do grupy kapitałowej zostanie umieszczony na stronie internetowej zamawiającego wraz z informacją z otwarcia ofert. 7.3.Wykonawca, którego ofertę najwyżej oceniono NA WEZWANIE ZAMAWIAJĄCEGO w oparciu o art. 26 ust. 2 Ustawy w wyznaczonym terminie nie krótszym niż 5 dni składa aktualne na dzień ich złożenia nw. dokumenty potwierdzające spełnianie warunków udziału w postępowaniu i brak podstaw wykluczenia:7.3.1W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu Zamawiający żąda następujących dokumentów (art. 25 ust. 1 pkt 1 Ustawy):7.3.1.1wykazu usług wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich przedmiotu, wartości, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy usługi zostały wykonane należycie. Wzór formularza wraz z wykazem usług zostanie przesłany wykonawcy wraz z wezwaniem Zamawiającego, o którym mowa w pkt 7.3. SIWZ. 7.3.1.2dowodów, o których mowa powyżej. Dowodami są:a) referencje,b)inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane,c)oświadczenie wykonawcy - jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów 7.3.1.3wykazu osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. Wzór formularza dotyczącego wykazu osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, zostanie przesłany wykonawcy wraz z wezwaniem Zamawiającego, o którym mowa w pkt 7.3 SIWZ.7.3.2W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia wykonawcy z udziału w postępowaniu zamawiający żąda następujących dokumentów (art. 25 ust. 1 pkt 3 Ustawy):7.3.2.1Odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy.7.3.2.2Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentu, o którym mowa powyżej składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.7.3.2.3Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa powyżej, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Dokumenty te powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.7.3.2.4W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez wykonawcę, zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu.7.3.3Poleganie na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy. Zamawiający żąda od wykonawcy, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a – przedstawienia – w odniesieniu do tych podmiotów - dokumentów wymienionych w pkt od 7.3.2.1. do 7.3.2.4. SIWZ.7.4.W przypadku wskazania przez wykonawcę dostępności oświadczeń lub dokumentów, o których mowa powyżej, w formie elektronicznej pod określonymi adresami internetowymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych, zamawiający pobiera samodzielnie z tych baz danych wskazane przez wykonawcę oświadczenia lub dokumenty.7.5.W przypadku wskazania przez wykonawcę oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w § 2, 5 i 7 Rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia (zwane dalej: rozporządzeniem), które znajdują się w posiadaniu zamawiającego, w szczególności oświadczeń lub dokumentów przechowywanych przez zamawiającego zgodnie z art. 97 ust. 1 ustawy, zamawiający w celu potwierdzenia okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 1 i 3 ustawy, korzysta z posiadanych oświadczeń lub dokumentów, o ile są one aktualne.7.6.Forma składanych dokumentów7.6.1Dokumenty lub oświadczenia, o których mowa w rozporządzeniu, składane są w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem. 7.6.1.1.Poświadczenie za zgodność z oryginałem następuje przez opatrzenie kopii dokumentu lub kopii oświadczenia, sporządzonych w postaci papierowej, własnoręcznym podpisem. 7.6.1.2.Poświadczenia za zgodność z oryginałem dokonuje odpowiednio wykonawca, podmiot, na którego zdolnościach lub sytuacji polega wykonawca, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego albo podwykonawca, w zakresie dokumentów lub oświadczeń, które każdego z nich dotyczą.7.6.2Dokumenty lub oświadczenia, o których mowa w rozporządzeniu, sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski. Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w rozporządzeniu, wyłącznie wtedy, gdy złożona kopia jest nieczytelna lub budzi wątpliwości co do jej prawdziwości.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach