Gmina Radwanice ogłasza przetarg
- Adres: 59-160 Radwanice, ul. Przemysłowa 17
- Województwo: dolnośląskie
- Telefon/fax: tel. 76 8311436
- Data zamieszczenia: 2016-04-29
- Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe
Sekcja I - Zamawiający
- I.1. Nazwa i adres: Gmina Radwanice
ul. Przemysłowa 17 17
59-160 Radwanice, woj. dolnośląskie
tel. 76 8311436
REGON: 39064763000000 - Adres strony internetowej zamawiającego: www.radwanice.pl www.bip.radwanice.pl
- I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa
Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu
- II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
- II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Świadczenie usług doradztwa prawnego (podatkowego) w zakresie odzyskiwania podatku VAT - II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
- II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
1) Przedmiotem zamówienia jest kompleksowe świadczenie usług doradztwa prawnego i podatkowego polegających na przeglądzie podatkowym podatku od towarów i usług, przygotowaniu kompleksowej analizy dotyczącej możliwości optymalizacji rozliczeń VAT z uwzględnieniem obowiązującego stanu prawnego (w tym orzecznictwo Naczelnego Sądu Administracyjnego i Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej w tym zakresie) wskazującej obszary możliwej optymalizacji rozliczeń podatku VAT Gminy Radwanice oraz usługi polegające na zastępstwie procesowym i doradztwie w zakresie zastępstwa procesowego przed organami podatkowymi i sądami administracyjnymi w zakresie rozliczeń podatku od towarów i usług. Przedmiot zamówienia obejmuje zdarzenia i transakcje Zamawiającego, które: - miały miejsce w przeszłości (lata 2010-2015), - są dokonywane obecnie do końca 2016 roku włącznie. Przewidywana kwota podatku VAT do odzyskania przez zamawiającego to 3.000.000,00 zł. Przedmiot zamówienia realizowany będzie w dwóch fazach: diagnostycznej i wdrożeniowej. Poszczególne fazy realizowane będę zgodnie z niżej wymienionym zakresem. W ramach realizacji fazy diagnostycznej Wykonawca jest zobowiązany w szczególności do podjęcia następujących czynności: a) dokonanie kompleksowego przeglądu podatkowego Gminy Radwanice w zakresie podatku VAT za lata 2010-2016 oraz jednostek organizacyjnych, które mogą przyczynić się do optymalizacji rozliczeń podatku VAT, obejmującego w szczególności: - badanie rozliczeń podatkowych w zakresie podatku VAT w oparciu o deklaracje podatkowe, ewidencje podatkowe i dokumenty źródłowe, tj. faktury, faktury korygujące, noty księgowe, - analizę poszczególnych strumieni przychodów uzyskiwanych przez Zamawiającego w badanym okresie wraz ze wskazaniem, które przychody należy rozpoznawać jako czynności objęte podatkiem VAT, wiążącym się z koniecznością wykazania ich w deklaracji podatkowej, - ocenę skutków przeprowadzanych transakcji w świetle podatku VAT tj. pod kątem właściwego przyporządkowania stawek podatku i zastosowanych zwolnień, terminów wystawiania faktur, prawidłowości ujęcia w ewidencji faktur, darowizn, nieodpłatnych przekazań, wykonywania innych czynności podlegających opodatkowaniu podatkiem VAT, - obliczenie wysokości prewskaźnika oraz zbadanie możliwości zastosowania proporcjonalnego odliczenia podatku VAT i wskazanie skutków jego zastosowania, - oszacowanie poziomu ryzyka zakwestionowania przez organy podatkowe zaprezentowanych rozwiązań optymalizacyjnych a także oszacowanie prawdopodobieństwa sukcesu, - inne czynności związane z należytą realizacją przedmiotu umowy. b) optymalizacja podatku VAT dot. wydatków bieżących i majątkowych Gminy Radwanice, których niezbędne dane udostępnione zostaną Wykonawcy przez referat finansowy Urzędu Gminy Radwanice. c) opracowanie, po zakończeniu przeglądu, jednak w terminie nie dłuższym nie 5 miesięcy od dnia podpisania umowy, raportu zawierającego ocenę istniejącego stanu rozliczeń VAT oraz zidentyfikowanie i wskazanie obszarów możliwej optymalizacji rozliczeń VAT dokonywanych przez Zamawiającego wraz z rekomendacja podjęcia określonych kroków zmierzających do optymalizacji rozliczeń w zakresie podatku VAT, (raport winien być sporządzony w formie pisemnej i elektronicznej, a w razie przedstawienia przez Zamawiającego uwag do raportu, Wykonawca skoryguje raport w ciągu 20 dni roboczych od ich przedstawienia), d) po zapoznaniu się z treścią raportu Zamawiający podejmie decyzję o: - pełnej akceptacji rekomendacji Wykonawcy zawartych w raporcie i zlecenia dochodzenia roszczeń w pełnym zakresie lub - akceptacji wybranych rekomendacji Wykonawcy i zleceniu dochodzenia wybranych roszczeń lub - zawieszeniu dochodzenia roszczeń na czas określony lub rezygnacji z ich dochodzenia. Zamawiający powiadomi Wykonawcę o decyzji, o której mowa powyżej, w formie pisemnej. W ramach realizacji fazy wdrożeniowej, po akceptacji przez Zamawiającego, Wykonawca zobowiązany jest do podjęcia działań zmierzających do zrealizowania oszczędności we wskazanych obszarach rozliczeń VAT, w tym w szczególności do: a) sporządzenia korekt za przeszłe okresy rozliczeniowe, przygotowania wyjaśnień do korekt, wniosków o stwierdzenie nadpłaty oraz współudziału w przygotowaniu bieżących rozliczeń VAT, b) przygotowania wniosków o indywidualne interpretacje prawa podatkowego, c) przygotowanie środków odwoławczych do organów oraz sądów administracyjnych w przypadku otrzymania niekorzystnych indywidualnych interpretacji podatkowych, d) reprezentowanie Zamawiającego i jednostek organizacyjnych przed organami podatkowymi oraz sądami w zakresie, jaki okaże się niezbędny dla prawidłowej realizacji przedmiotu zamówienia, w tym przygotowanie wszelkich pism, wniosków, środków odwoławczych w tym zakresie, e) doradztwo podatkowe w zakresie bieżących rozliczeń Zamawiającego do zakończenia trwania umowy, f) udział w trakcie kontroli podatkowych, przygotowanie uwag do protokołów przy kontrolach podatkowych wynikających z przeprowadzonego procesu optymalizacji podatku VAT, g) w przypadku akceptacji rekomendacji w zakresie ustalenia współczynnika proporcji ustalenie prawidłowego współczynnika proporcji w zakresie odliczania podatku VAT oraz przygotowanie dokumentacji będącej podstawą do wdrożenia współczynnika proporcji w zakresie odliczania podatku VAT. Weryfikacja rocznej korekty w oparciu o faktyczną proporcję sprzedaży po zakończeniu roku podatkowego, h) bieżące doradztwo oraz pomoc we wszystkich sprawach związanych z optymalizacją podatku VAT, i) Inne czynności związane z należytą realizacją przedmiotu umowy. 2) Wykonawca zobowiązany jest do niezwłocznego przekazywania Zamawiającemu kopii wszelkiej korespondencji Wykonawcy w związku z realizacją niniejszej umowy kierowanej do innych podmiotów aniżeli Zamawiający. 3) Jeżeli uzyskanie przez Zamawiającego kwoty podatku VAT wynikające z rekomendacji Wykonawcy zgodnie z niniejsza umową zostaną w przyszłości zakwestionowane przez organy podatkowe, Wykonawca będzie zobowiązany do reprezentowania Zamawiającego w toczących się postępowaniach podatkowy przez cały okres, w którym organy podatkowe mogą zakwestionować wdrożone rozwiązania optymalizacyjne, tj. aż do momentu przedawnienia oraz do realizacji wszelkich czynności zgodnie z umową wynikających z tych postępowań. 4) Zamawiający zobowiązany jest do współdziałania z Wykonawcą polegającego na zapewnieniu dostępu do dokumentów wymaganych przez Wykonawcę. 5) Wykonawca zobowiązany jest do uiszczania, po uzgodnieniu z Zamawiającym, opłat sądowych, urzędowych, wpisów w związku z prowadzonymi na rzecz Zamawiającego sprawami. 6) Zamawiający zobowiązany jest do zwrotu Wykonawcy poniesionych przez niego kosztów opłat sądowych oraz urzędowych wpisów w związku z prowadzonymi sprawami na rzecz Zamawiającego w terminie do 30 dni od daty dostarczenia do siedziby Zamawiającego kompletnych i prawidłowo sporządzonych dokumentów potwierdzających poniesione koszty. 7) Wykonawca dla wypełnienia swoich zobowiązań powinien zapewnić doświadczone i wykwalifikowane osoby zdolne do prowadzenia wszelkich powierzonych zadań, w zakresie niezbędnym do prawidłowego zrealizowania całości przedmiotu zamówienia, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa i w zgodzie z postanowieniami odpowiednich decyzji, uzgodnieniami i opiniami, warunkującymi prawidłową realizację zamówienia. - II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 791100008
- II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
- II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
- II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie
Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym
- III.1. Warunki dotyczące zamówienia
- Informacja na temat wadium: nie dotyczy
Sekcja IV - Procedura przetargowa
- IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
- IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
- IV.2. Kryteria oceny ofert
- IV.2.1. Kryteria oceny ofert: termin płatności
- IV.3. Informacje administracyjne
- IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.radwanice.pl zamówienia powyżej 30000 euro usługi
- IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną
Podobne ogłoszenia o przetargach
- Kompleksowa obsługa prawna Akademii Wychowania Fizycznego we Wrocławiu
Dodano: 2016-07-22 - Świadczenie pomocy prawnej na potrzeby biura Państwowego Gospodarstwa Leśnego Lasy Państwowe Nadleśnictwo Milicz
Dodano: 2016-04-20 - OBSŁUGA PRAWNA NA RZECZ ZAMAWIAJĄCEGO, POLEGAJĄCA NA OBSŁUDZE GMINY OBORNIKI ŚLĄSKIE W ZAKRESIE DORADZTWA PRAWNEGO I REPREZENTACJI PRAWNEJ.
Dodano: 2015-12-21 - Usługi prawne dla Zarządu Zasobu Komunalnego we Wrocławiu. ZZK-WP/3400/80/15
Dodano: 2015-06-19 - Obsługa prawna Zarządu Zasobu Komunalnego, w szczególności w zakresie prawa zamówień publicznych. ZZK-WP/3400/172/14
Dodano: 2014-12-22 - Obsługa prawna Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Oddział we Wrocławiu: Pomoc prawna świadczona na rzecz 1. komórek organizacyjnych Pionu Zastępcy Dyrektora Oddziału ds. Inwestycji: a) Wydział ds. Inwestycji; b) Zespół Dróg Szybkiego Ruchu; c) Zespół Obiektów i Urządzeń Obsługi Uczestników Ruchu; d) Wydział Zamówień Publicznych. 2.komórek organizacyjnych Pionu Zastępcy Dyrektora Oddziału ds. Technologii: a) Wydział Technologii; b) Stanowisko ds. Systemu Zarządzania Jakością w Zakresie Technologii.
Dodano: 2014-06-02 - Doradztwo prawne i reprezentacja prawna
Dodano: 2014-01-10 - Świadczenie obsługi prawnej na rzecz Spółki Celowej Wałbrzyskie Centrum Sportowo - Rekreacyjne AQUA - ZDRÓJ Sp. z o.o. w Wałbrzychu
Dodano: 2013-12-18 - Doradztwo oraz zastępstwo prawne w procesie sprzedaży akcji Aqua Hotel S.A.
Dodano: 2013-05-31 - Obsługa prawna Urzędu Gminy Przeworno.
Dodano: 2013-05-17