Przetargi.pl
Świadczenie kompleksowych usług ratownictwa wodnego w obiekcie Parku Wodnego w Świeciu

Vistula-Park Świecie sp. z o. o. ogłasza przetarg

  • Adres: 86-100 Świecie, ul. Sienkiewicza
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 523 332 940 , fax. 523 332 941
  • Data zamieszczenia: 2019-11-13
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Vistula-Park Świecie sp. z o. o.
    ul. Sienkiewicza 3
    86-100 Świecie, woj. kujawsko-pomorskie
    tel. 523 332 940, fax. 523 332 941
    REGON: 92386150000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: bip.vistulapark.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Gminna spółka z.o.o.

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Świadczenie kompleksowych usług ratownictwa wodnego w obiekcie Parku Wodnego w Świeciu
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie kompleksowych usług ratownictwa wodnego w obiekcie Parku Wodnego znajdującego się w Świeciu przy ul. Bydgoskiej 1, obejmujących obsługę ratowniczą pływalni krytej, w skład której wchodzą: 1) basen sportowy o wymiarach 12,49 m x 24,98 m, o całkowitej powierzchni lustra wody 312,00 m2, o głębokości 1,20 m – 2,00 m, posiadający 5 torów pływackich, 2) basen rekreacyjny z atrakcjami wodnymi o głębokości 1,20 m i powierzchni lustra wody 208,00 m2, 3) brodzik dla dzieci o powierzchni lustra wody 16 m2 i głębokości 0,25 m, 4) wanna o powierzchni lustra wody 3,90 m2 i głębokości 1,00 m zlokalizowana na terenie hali basenowej, 5) wanna o powierzchni lustra wody 2,30 m2 i głębokości 1,00 m zlokalizowana na terenie hali basenowej, 6) zjeżdżalnia – rura o długości 75,60 m, 7) zjeżdżalnia – rura o długości 42,00 m. 8) strefa saun 2. Aktualnie obowiązujące godziny otwarcia Parku Wodnego: od godz. 6.00 – do godz. 22.00 poniedziałek-piątek, od godz. 7:00 - do godz. 22:00 sobota-niedziela, przy czym Zamawiający zastrzega sobie prawo dokonywania zmian w godzinach otwarcia (funkcjonowania) Parku Wodnego. 3. Zamawiający wymaga, aby liczba ratowników pełniących dyżur w wyznaczonych strefach Parku Wodnego wynosiła: 1) jeden – od poniedziałku do piątku od 6:00 do 7:00, 2) trzech – od poniedziałku do niedzieli od 7:00 do 22:00. 4. Wykonawca, w ramach realizacji zamówienia zobowiązany będzie w szczególności do: 1) kompleksowego zabezpieczenia ratowniczego na terenie obiektu Parku Wodnego, 2) udzielania pierwszej pomocy przedlekarskiej w obiekcie Parku Wodnego w godzinach jego otwarcia, obejmującego podstawowe opatrzenie ran i urazów, a w poważniejszych przypadkach poinformowanie pracownika Recepcji o konieczności wezwania Pogotowia Ratunkowego, 3) zapewnienia bezpieczeństwa osób korzystających z pływalni stosownie do obowiązujących przepisów prawa, a w szczególności ustawy o bezpieczeństwie osób przebywających na obszarach wodnych wraz z aktami wykonawczymi wydanymi do tej ustawy, 4) wykonywania wszystkich obowiązków określonych (poniżej) w zakresie obowiązków ratownika, 5) prowadzenia nadzoru w zakresie przestrzegania przez osoby korzystające z pływalni obowiązującego Regulaminu Parku Wodnego, przepisów BHP i ppoż., w tym pouczania grup zorganizowanych oraz osób indywidualnych korzystających z pływalni o obowiązujących na terenie Parku Wodnego przepisach, 6) zapewnienia ciągłości obsady stanowisk ratowniczych na pływalni w godzinach pracy pływalni z wyłączeniem wybranych świąt, przerwy technologicznej oraz dni wyznaczonych przez kierownika Parku Wodnego, 7) zapewnienia osoby odpowiedzialnej ze strony Wykonawcy za kontrolę i nadzór prawidłowości realizacji powierzonego zadania, 8) bieżącego wyposażenia ratowników w stroje i obuwie zgodne z wymogami BHP oraz gwizdki, 9) dbania o stanowisko ratownicze oraz konserwację powierzonego sprzętu, prowadzenia dokumentacji działań ratowniczych w myśl ustawy o bezpieczeństwie osób przebywających na obszarach wodnych wraz z wszystkimi aktami wykonawczymi do tej ustawy, 10) przestrzegania zakresu obowiązków i czynności ratowników na poszczególnych stanowiskach, określonych w istotnych postanowieniach umowy, 11) określenie stref dozoru przypadających na jednego ratownika, 12) przestrzegania procedur obowiązujących w Parku Wodnym, 13) zapewnienia, aby każdy ratownik realizujący przedmiot niniejszego zamówienia, posiadał min.: uprawnienia zgodnie z ustawą o bezpieczeństwie osób przebywających na obszarach wodnych oraz zaświadczenie o ukończeniu kursu Kwalifikowanej Pierwszej Pomocy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 75252000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający wymaga wniesienia przez Wykonawców wadium, na cały okres związania ofertą, jako zabezpieczenie złożonej oferty. 2. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium, przed upływem terminu składania ofert, w wysokości 7.000,00 złotych (słownie: siedem tysięcy złotych 00/100). 3. Wadium winno być wniesione na cały okres związania ofertą. 4. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2019 r. poz. 310). 5. W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu należy je przelać na następujący rachunek bankowy Zamawiającego: Vistula-Park Świecie Sp. z o.o. PKO Bank Polski S.A. 84 1020 5040 0000 6102 0212 1739 6. Za wadium skutecznie wniesione przelewem na wyżej wskazany rachunek bankowy, Zamawiający uzna wadium, które najpóźniej przed upływem terminu składania ofert będzie znajdować się na rachunku Zamawiającego (tj. przed upływem dnia i godziny wyznaczonej jako ostateczny termin składania ofert). Za datę i godzinę wniesienia wadium w takiej formie Zamawiający uzna datę i godzinę uznania wpłaty na rachunku bankowym Zamawiającego. Zamawiający stwierdzi wniesienie wadium na podstawie informacji banku prowadzącego ww. rachunek. UWAGA: Niedopuszczalna jest wpłata gotówki, celem wniesienia wadium w formie pieniężnej, dokonana u Zamawiającego. 7. W przypadku wniesienia wadium w formie: 1) pieniężnej (przelewem) – Zamawiający zaleca, aby dokument potwierdzający dokonanie przelewu wadium został dołączony do składanej przez Wykonawcę oferty; 2) innej niż pieniądz (bezgotówkowe formy wniesienia wadium, określone w ust. 4 pkt 2-5 powyżej) – oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium musi być złożony w siedzibie Zamawiającego (86-100 Świecie, ul. Sienkiewicza 3, w sekretariacie), wraz z ofertą, a tym samym przed upływem ostatecznego terminu składania ofert, w sposób umożliwiający Zamawiającemu jego zwrot w terminach określonych w ustawie. 8. Zamawiający przechowuje wadium wniesione przez Wykonawców w pieniądzu na rachunku bankowym. 9. Jeżeli wadium zostanie wniesione w walucie obcej, kwota wadium zostanie przeliczona na PLN według średniego kursu PLN w stosunku do walut obcych ogłaszanego przez Narodowy Bank Polski aktualny w dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych. 10. Z treści gwarancji/poręczenia powinno wynikać w szczególności: 1) nazwa zleceniodawcy (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji/poręczenia (Zamawiającego), gwaranta/poręczyciela (podmiotu udzielającego gwarancji/poręczenia) oraz adresy ich siedzib; 2) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją/poręczeniem; 3) kwota gwarancji/poręczenia (w polskich złotych (PLN), zgodna z kwotą określoną przez Zamawiającego w SIWZ); 4) termin ważności gwarancji/poręczenia, obejmujący cały okres związania ofertą, począwszy od ostatecznego dnia wyznaczonego na dzień składania ofert; 5) bezwarunkowe i nieodwoływane zobowiązanie gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium, w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy, na pierwsze pisemne żądanie, zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą. 11. Zamawiający odrzuci z postępowania ofertę złożoną przez Wykonawcę, jeżeli wadium nie zostanie przez niego wniesione lub zostanie wniesione w sposób nieprawidłowy. 12. Okoliczności i zasady zwrotu wadium, jego przepadku oraz zasady jego zaliczenia na poczet zabezpieczenia należytego wykonania umowy określa ustawa.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że posiada zgodę ministra właściwego do spraw wewnętrznych na wykonywanie ratownictwa wodnego oraz wpis do rejestru jednostek współpracujących z systemem Państwowe Ratownictwo Medyczne, o którym mowa w art. 17 ust. 1 ustawy z dnia 8 września 2006 r. o Państwowym Ratownictwie Medycznym, zgodnie z art. 12 ust. 1 ustawy z dnia 18 sierpnia 2011 r. o bezpieczeństwie osób przebywających na obszarach wodnych (Dz. U. z 2018 r. poz. 1482).
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Do oferty każdy Wykonawca zobowiązany jest dołączyć, aktualne na dzień składania ofert: 1) oświadczenie Wykonawcy dotyczące spełniania warunków udziału w postępowaniu, którego wzór stanowi załącznik numer 3 do SIWZ; 2) oświadczenie Wykonawcy dotyczące przesłanek wykluczenia z postępowania (oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z postępowania), którego wzór stanowi załącznik numer 4 do SIWZ. Informacje zawarte w oświadczeniach, o których mowa powyżej, będą stanowić wstępne potwierdzenie, że Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu oraz nie podlega wykluczeniu z postępowania. Forma oświadczeń: oświadczenia, o których mowa powyżej, muszą być złożone: a) w formie pisemnej (opatrzone własnoręcznym podpisem) albo w postaci elektronicznej (opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym) – zgodnie z art. 18a pkt 4 ustawy z dnia 22 czerwca 2016 r. o zmianie ustawy – Prawo zamówień publicznych oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2016 r. poz. 1020, 1579, 1920 oraz z 2018 r. poz. 1603), zwaną dalej „nowelą zmieniającą”, b) jeśli Wykonawca zdecyduje się złożyć oświadczenia w postaci elektronicznej to zobowiązany jest złożyć je wraz z ofertą zapisane na informatycznym nośniku danych: płyta CD lub płyta DVD lub nośnik USB lub dysk przenośny USB. 2. Wykonawca, który bierze udział samodzielnie w postępowaniu i nie polega na zdolnościach innych podmiotów w celu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, musi wypełnić po jednym oświadczeniu, o których mowa w ust. 1. 3. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu, zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniach, o których mowa w ust. 1, dla każdego z tych podmiotów odrębnie. 4. Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zdolności lub sytuację innego podmiotu, zobowiązany jest przedłożyć, stosownie do art. 22a ust. 2 ustawy, wraz z oświadczeniami, o których mowa w ust. 1, zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia (przykładowy wzór zobowiązania stanowi załącznik numer 5 do SIWZ). Zobowiązanie, o którym mowa powyżej, musi być podpisane przez uprawnionego przedstawiciela podmiotu, na którego zdolnościach lub sytuacji polega Wykonawca. Do oferty należy załączyć również dokument, z którego takie upoważnienie będzie wynikało. 5. W przypadku oferty składanej przez Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia publicznego (zgodnie z art. 25a ust. 6 ustawy Pzp): 1) oświadczenie dotyczące spełniania warunków udziału w postępowaniu, o którym mowa w ust. 1 pkt 1, składa każdy (oddzielnie) z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego; 2) oświadczenie dotyczące przesłanek wykluczenia z postępowania (oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z postępowania), o którym mowa w ust. 1 pkt 2, składa każdy (oddzielnie) z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego. 6. Wraz z ofertą Wykonawca zobowiązany jest również do złożenia pełnomocnictwa, jeżeli oferta i oświadczenia, tego Wykonawcy zostaną podpisane przez pełnomocnika, a nie osoby, których upoważnienie do reprezentacji wynika z wpisu do odpowiedniego rejestru lub ewidencji, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji. W toku postępowania Zamawiający będzie stosował tę samą zasadę - jeśli dokumenty i oświadczenia będą podpisane przez pełnomocnika, a nie osoby, których upoważnienie do reprezentacji wynika z wpisu do odpowiedniego rejestru lub ewidencji, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, Wykonawca zobowiązany jest również złożyć właściwe pełnomocnictwo. 7. Oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej – oświadczenie, które Wykonawca składa zgodnie z art. 24 ust. 11 ustawy: W celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia Wykonawcy z postępowania, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy, każdy Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia przez Zamawiającego na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy (informacji z otwarcia ofert), przekaże Zamawiającemu, bez dodatkowego wezwania, oświadczenie Wykonawcy o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy (wzór oświadczenia stanowi załącznik numer 8 do SIWZ). Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca, który złożył odrębną ofertę w stosunku do Wykonawcy, z którym należy do tej samej grupy kapitałowej, powinien, pod rygorem wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia, na podstawie art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy, przedstawić dowody, że powiązania z innymi Wykonawcami należącymi do tej samej grupy kapitałowej, którzy złożyli odrębne oferty w przedmiotowym postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w tym postępowaniu o udzielenie zamówienia.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach