Przetargi.pl
Świadczenie kompleksowej obsługi ratowniczej nad osobami korzystającymi z pływalni Ośrodka Sportu i Rekreacji Gminy Nieporęt w Stanisławowie Pierwszym gm. Nieporęt.

Ośrodek Sportu i Rekreacji Gminy Nieporęt ogłasza przetarg

  • Adres: 05-126 Stanisławów Pierwszy, Koncertowa
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 22 772 00 89 , fax. 22 772 00 89
  • Data zamieszczenia: 2018-10-12
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Ośrodek Sportu i Rekreacji Gminy Nieporęt
    Koncertowa 4
    05-126 Stanisławów Pierwszy, woj. mazowieckie
    tel. 22 772 00 89, fax. 22 772 00 89
    REGON: 14601501400000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.osir.nieporet.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Świadczenie kompleksowej obsługi ratowniczej nad osobami korzystającymi z pływalni Ośrodka Sportu i Rekreacji Gminy Nieporęt w Stanisławowie Pierwszym gm. Nieporęt.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    § 1 Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia 1.Usługi będą polegały w szczególności na: 1) zapewnieniu bezpieczeństwa osób korzystających z Pływalni. 2) kontroli przestrzegania przez osoby korzystające z Pływalni postanowień Regulaminu Pływalni i przepisów. 3) przestrzeganiu warunków określonych w ustawie o bezpieczeństwie osób przebywających na obszarach wodnych i innych przepisach. 4) kontroli nad przestrzeganiem postanowień obowiązujących regulaminów obiektu. 2. Realizacja przedmiotu zamówienia może być powierzona jedynie ratownikom posiadającym: 1) wymagane obowiązującymi przepisami uprawnienia ratownika wodnego nadane przez uprawniony podmiot zgodnie z ustawą o bezpieczeństwie osób przebywających na obszarach wodnych i innych przepisach. 2) aktualne badania lekarskie potwierdzające zdolność do wykonywania pracy na stanowisku ratownika wodnego, 3) aktualne badania sanitarno– epidemiologiczne, 4) przeszkolenie w zakresie BHP i ppoż.. 3. Zapewnienie ciągłości obsady stanowisk ratowniczych zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa w dni robocze, w soboty i niedziele, święta oraz inne dni uzgodnione z Zamawiającym. 4. Udzielanie kwalifikowanej pierwszej pomocy przedmedycznej, a w poważniejszych przypadkach wezwanie pogotowia ratunkowego. 5. Zabezpieczenie w niezbędny sprzęt ratowniczy, zgodny z obowiązującymi przepisami w przypadku gdy sprzęt będący na wyposażeniu pływalni okaże się niewystarczający. 6. Wyposażenie ratowników pełniących dyżur w jednolite stroje zgodne z obowiązującymi przepisami oraz w obuwie basenowe w jednym kolorze z uwzględnieniem wymogu że podeszwa obuwia musi być w kolorze białym. 7. Dbanie o powierzone mienie ze szczególnym uwzględnieniem sprzętu ratunkowego. 8. Prowadzenie podstawowej dokumentacji i systemu raportowania. 9. Przestrzeganie procedur: 1) obejmowania , przekazywania i zakończenia dyżuru, 2) alarmowych przy wypadkach oraz powstałych w obiekcie zagrożeniach, 3) udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej. 10. Zamawiający przeznacza 15 minut na procedurę: 1) otwarcia pływalni przez jednego ratownika, 2) przekazania dyżuru w ciągu dnia pracy ratownikowi z drugiej zmiany (jeśli zajdzie taka potrzeba) 3) zamknięcia pływalni przez jednego ratownika Czas przeznaczony na powyższe procedury będzie wliczony do czasu pracy ratowników. 11. Przekazywanie imiennego harmonogramu pracy ratowników na wszystkie dni następnego miesiąca najpóźniej na 3 dni przed rozpoczęciem następnego miesiąca. 12. Przedstawienie, każdorazowo w przypadku zatrudniania nowych osób oryginałów oraz potwierdzonych za zgodność kopi, następujących dokumentów: 1) aktualnych uprawnień ratownika, 2) ważnego dokumentu potwierdzającego ukończony kurs i pozytywnie zdany egzamin w zakresie kwalifikowanej pierwszej pomocy, 3) ratyfikacji uprawnień KPP, jeśli jest wymagany, 4) badania lekarskie ratownika, 5) książeczkę sanitarno - epidemiologiczną, 6) szkolenie bhp i p.poż na stanowisku ratownika OSiR Gminy Nieporęt, 13. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za pracę zatrudnionych ratowników, którym powierzy wykonanie kompleksowej obsługi ratowniczej nad osobami korzystającymi z pływalni. 14. Wykonawca odpowiada wobec Zamawiającego za wszelkie szkody wyrządzone Zamawiającemu oraz osobom trzecim przez ratowników, którym powierzył wykonanie usługi. 15. Wykonawca odpowiada za wypadki, kontuzje ratowników, którym powierzył wykonanie usługi, nie wynikające z winy Zamawiającego. 16. Wykonawca zobowiązuje się do pokrycia roszczeń we własnym zakresie, w przypadku ich zgłoszenia przez osoby trzecie, powstałych w związku z wykonaniem przedmiotu usługi przez ratowników. Roszczenia wynikające z wad konstrukcyjnych obiektu wyłączają odpowiedzialność Wykonawcy. 17. Wykonawca zobowiązuje się do niezwłocznego zwrotu kosztów poniesionych przez Zamawiającego w przypadku, gdy Zamawiający poniesie jakiekolwiek koszty związane z roszczeniem wobec Wykonawcy przez osoby trzecie. 18. Wykonawca oraz ratownicy, którym wykonawca powierzył wykonanie usługi nie mogą prowadzić nauki pływania na terenie pływalni OSiR Gminy Nieporęt. 19. Wykonawca zobowiązuje się utrzymywać przez okres wykonania usługi, ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej (polisa OC) w wysokości min 1 000 000 zł. 20. Przewidywana szacunkowa łączna liczba godzin ratowniczych w okresie realizacji zamówienia wynosi ok 26.000 godzin. Liczba godzin została przyjęta do kalkulacji wyłącznie na potrzeby niniejszego postępowania w celu oszacowania wartości zamówienia i może ulec zmianie w zależności od faktycznego zapotrzebowania. § 2 Uprawnienia ratowników: 1. Udzielanie osobom przebywającym na pływalni instrukcji i pouczeń dotyczących obowiązujących regulaminów i rygorów sanitarnych. 2. Niedopuszczenie do kąpieli osób, których stan higieniczny i zdrowotny wskazuje na możliwość zakażenia wody. 3. Wzywanie służb interwencyjnych w przypadkach, gdy nie jest przestrzegany regulamin i zachowanie klienta wskazuje na konieczność usunięcia go z pływalni. 4. Podejmowanie samodzielnych decyzji w czasie prowadzenia akcji ratunkowej, między innymi sposobu i zakresu udzielania pierwszej pomocy, wezwania pogotowia, wydawania poleceń osobom przebywającym w obiekcie. 5. Zgłaszanie wniosków usprawniających pracę na stanowisku ratownik – instruktor. § 3 Ratownicy pełniący dyżur odpowiedzialni są za: 1. Bezpieczeństwo osób przebywających na pływalni. 2. Stan i wyposażenie sprzętu ratowniczego i pomocniczego znajdującego się w obiekcie, oraz za punkt medyczny. 3. Stan urządzeń i sprzęt sportowo – rekreacyjny dopuszczony do użytkowania przez klientów. 4. Właściwe użytkowanie sprzętu i wyposażenia sportowo – rekreacyjnego przez klientów zgodnie z jego przeznaczeniem. 5. Nadzór nad powierzonym mieniem, materiałami i narzędziami pracy. 6. Pełnienie dyżuru ratowniczego na poszczególnych stanowiskach oraz przestrzeganie zasad ich zmiany. 7. Prowadzenie dokumentacji i systemu raportowania zgodnie z zasadami obowiązującymi w OSiR Gminy Nieporęt m.in. podpisywanie listy obecności i wypełnianie Dziennika Dyżurów Ratowniczych. § 4 Ratownikom zabrania się: 1. Opuszczania stanowiska pracy bez zgody przełożonych. 2. Wprowadzania na stanowiska ratownicze oraz do pomieszczeń służbowych osób nieupoważnionych. 3. Rozmów towarzyskich rozpraszających uwagę ratownika pełniącego dyżur. 4.Korzystania w trakcie pełnienia dyżuru z telefonów komórkowych oraz innych urządzeń elektronicznych – z wyjątkiem sytuacji zagrożenia zdrowia i życia lub mienia. 5. Czytania książek, gazet itp.. 6. Prowadzenia nauki pływania i prowadzenia innych zajęć dydaktycznych w trakcie pełnienia dyżuru ratownika a także po jej zakończeniu. 7. Aktywności rekreacyjnej (pływanie, zjeżdżanie, sauna itp.). 8. Podejmowania służbowych obowiązków w stroju niekompletnym i bez pełnego wyposażenia osobistego. 9. Wykonywania innych czynności zakłócających lub uniemożliwiających stałą obserwację powierzonej strefy, 10. Podejmowania działalności gospodarczej przez ratowników realizujących umowę w miejscu pracy. § 5 Kwalifikacje ratowników 1. Wykonawca ma obowiązek zapewnić pełnienie dyżurów ratowniczych wyłącznie przez osoby posiadające uprawnienia ratownika zgodnie z przepisami ustawy o bezpieczeństwie osób przebywających na obszarach wodnych. 2. Wykonawca jest zobowiązany dostarczyć Zamawiającemu kopie uprawnień zatrudnionych ratowników wodnych przed rozpoczęciem realizacji umowy oraz każdorazowo w razie zatrudnienia nowych osób do realizacji zadań będących przedmiotem Umowy. 3. W toku realizacji Umowy możliwa będzie zmiana osób wskazanych w przedstawionym przez Wykonawcę, wraz z ofertą przetargową, wykazie osób przeznaczonych do realizacji usług objętych przedmiotem Umowy pod warunkiem braku uzasadnionego sprzeciwu ze strony Zamawiającego, wyrażonego na piśmie w ciągu 3 dni od daty zawiadomienia go przez Wykonawcę o planowanej zmianie z zastrzeżeniem, iż osoby te będą posiadały, co najmniej takie same uprawnienia jak wymagane w SIWZ oraz w Umowie oraz obowiązujących w tym zakresie przepisach. § 6 Miejsce świadczenia usługi: 1. Niecka basenu sportowego ze stali nierdzewnej o wymiarach 12,5x25m i pow.312,5m², sześciotorowa o głębokości od 135 do 180 cm. 2. Basen rekreacyjny o pow. lustra wody 82,8m2 , który jest zintegrowany z hamownią zjeżdżalni. 3. Wanna z hydromasażem dla 6 osób o średnicy 2,5m. 4. Zjeżdżalnia ślimakowa o dł. 70,5m wraz z wieżą. 5. Sauna sucha. 6. Widownia dla 100 osób.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 75252000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy: 1) nie podlegają wykluczeniu; 2) spełniają warunki udziału w postępowaniu określone w art. 22 ust. 1b ustawy Pzp, dotyczące: a) posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności: wykażą, że spełniają warunki określone w art. 12 ust. 1 ustawy o bezpieczeństwie osób przebywających na obszarach wodnych; b) sytuacji ekonomicznej i finansowej, tj.: Wykonawca musi posiadać ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę co najmniej 1 000.000,00 zł (słownie: jeden milion złotych). c) posiadania wiedzy i doświadczenia tzn. : wykażą że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, należycie wykonali bądź wykonują co najmniej 3 (trzy) usługi w zakresie ratownictwa wodnego trwające nie krócej niż 9 miesięcy, każda o łącznej wartości powyżej 200 000,00 zł brutto(słownie: dwieście tysięcy złotych); d) dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia tzn. wykażą, że dysponują co najmniej 12 ratownikami , posiadającymi uprawnienia ratowników wodnych zgodnie z obowiązującymi przepisami

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach