Przetargi.pl
Świadczenie kompleksowej usługi zabezpieczenia ratowniczego poprzez pełnienie dyżurów ratowniczych na pływalni Ośrodka Sportu i Rekreacji m.st. Warszawy w Dzielnicy Żoliborz.

Ośrodek Sportu i Rekreacji m.st Warszawy w Dzielnicy Żoliborz ogłasza przetarg

  • Adres: 01-652 Warszawa, Potocka 1
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. (22) 832-45-50
  • Data zamieszczenia: 2024-07-02
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Ośrodek Sportu i Rekreacji m.st Warszawy w Dzielnicy Żoliborz
    Potocka 1
    01-652 Warszawa, woj. mazowieckie
    tel. (22) 832-45-50
    REGON: 016077929
  • Adres strony internetowej zamawiającego: https://osir-zoliborz.waw.pl/

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Świadczenie kompleksowej usługi zabezpieczenia ratowniczego poprzez pełnienie dyżurów ratowniczych na pływalni Ośrodka Sportu i Rekreacji m.st. Warszawy w Dzielnicy Żoliborz.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest Świadczenie kompleksowej usługi zabezpieczenia ratowniczego poprzez pełnienie dyżurów ratowniczych na pływalni Ośrodka Sportu i Rekreacji m.st. Warszawy w Dzielnicy Żoliborz.Miejsce realizacji zamówienia:Pływalnia przy ul. Potocka 1 w Warszawie.Godziny otwarcia pływalni: w dni poniedziałek - czwartek 06:00 – 23:00, piątek, sobota 06:00 - 01:00 niedziela 6:00 – 23:00.Zakres obowiązków Wykonawcy:Zamawiający posiada ratowników zatrudnionych na umowę o pracę i zadaniem Wykonawcy będzie uzupełnienie obsady ratowniczej płyty pływalni. Wykonawca wykona czynności w zakresie ratownictwa wodnego polegających na prowadzeniu działań ratowniczych, w szczególności na organizowaniu i udzielaniu pomocy osobom, które uległy wypadkowi lub są narażone na niebezpieczeństwo utraty życia lub zdrowia na obszarze wodnym. Usługa będzie świadczona w miejscu wykorzystywanym do kąpieli zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa tj. zgodnie z przepisami ustawy z dnia 18 sierpnia 2011 o bezpieczeństwie osób przebywających na obszarach wodnych (t.j. Dz.U. z 2022 r. poz. 147 z późn. zm.) oraz aktami wykonawczymi do tej ustawy.Szczegółowy zakres obowiązków Wykonawcy:a. Świadczenie kompleksowej usługi zabezpieczenia ratowniczego poprzez zapewnienie wykonywania i nadzoru nad bezpieczeństwem osób korzystających z pływalni Ośrodka Sportu i Rekreacji m.st. Warszawy w Dzielnicy Żoliborz zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, szczegółowy zakres obowiązków określają przepisy Ustawy z dnia 18 sierpnia 2011 r. o bezpieczeństwie osób przebywających na obszarach wodnych (t.j. Dz. U. z 2022r. poz. 145z późn. zm.) wraz z obowiązującymi Rozporządzeniami oraz przepisami prawa w związku z wystąpieniem stanu epidemii lub stanu epidemicznego;b. kontrola nad przestrzeganiem postanowień regulaminów obiektów, w szczególności limitów osób mogących korzystać z obiektów, liczby osób mogących korzystać z torów zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa w tym Regulaminu Pływalni;c. zapewnienie świadczenia usługi przez osoby posiadające odpowiednie uprawnienia zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, a w szczególności z Ustawą z dnia 18 sierpnia 2011 r. o bezpieczeństwie osób przebywających na obszarach wodnych (t.j. Dz.U. z 2022 r. poz. 145 z późn. zm. ), Rozporządzeniem MSW z dnia 23 stycznia 2012 r. (tj.Dz. U. z 2022 r poz. 1981) w sprawie minimalnych wymagań dotyczących liczby ratowników wodnych zapewniających stałą kontrolę wyznaczonego obszaru wodnego, Rozporządzeniem MSW z dnia 21 czerwca 2012 r. (Dz. U. z 2012 r poz. 747) w sprawie szkoleń w ratownictwie wodnym oraz Ustawą z dnia 8 września 2006 r. o Państwowym Ratownictwie Medycznym (tj. Dz. U. z 2022 r. poz. 1720)d. Zamawiający wymaga od Wykonawcy przed rozpoczęciem realizacji umowy oraz każdorazowo w przypadku zatrudniania nowych osób do realizacji umowy w czasie jej trwania, przedłożenia wykaz osób, które będą wykonywały przedmiot umowy wraz z kopiami uprawnień ratowniczych, ważnym kursem pierwszej pomocy (KPP) lub ważną dokumentacją potwierdzającą posiadanie kwalifikacji ratownika medycznego, lekarza systemu, lub pielęgniarki systemu realizujących doskonalenie zawodowe, oraz kopiami ważnych książeczek sanepidu.e. Zamawiający wymaga od Wykonawcy przed rozpoczęciem realizacji umowy oraz każdorazowo w przypadku zatrudniania nowych osób przewidzianych do realizacji umowy w czasie jej trwania, złożenia oświadczenia, że ratownicy posiadają: aktualne badania lekarskie potwierdzające ich zdolność do wykonywania świadczenia usług na stanowisku ratownika wodnego, aktualną książeczkę do celów sanitarno-epidemiologicznych, przeszkolenie w zakresie przepisów BHP i p.poż.;f. Zamawiający wymaga od Wykonawcy przed rozpoczęciem realizacji umowy oraz każdorazowo w przypadku zatrudniania nowych osób przewidzianych do realizacji umowy w czasie jej trwania, złożenia pisemnego oświadczenia, że ratownicy, którym Wykonawca powierzył wykonanie usługi nie widnieją w Rejestrach określonych w art. 6 ust. 1 oraz art. 6 ust. 2 ustawy z dnia 13 maja 2016 r. (t. j. Dz. U. z 2020 r. poz. 152) o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym;g. zapewnienie ciągłości obsady stanowisk ratowniczych zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa w soboty i niedziele, święta oraz w inne uzgodnione dni;h. udzielanie kwalifikowanej pierwszej pomocy, podstawowe opatrzenie ran i urazów, a w poważniejszych przypadkach wezwanie Pogotowia Ratunkowego;i. zabezpieczenie w niezbędny sprzęt ratowniczy zgodny z obowiązującymi przepisami, w przypadku gdy sprzęt będący na wyposażeniu OSiR Żoliborz okaże się niewystarczający;j. bieżące wyposażenie ratowników w stroje i obuwie zgodne z wymogami i wzorem przekazanym przez zamawiającego i przepisami BHP a także wyposażenie ratowników w środki ochrony indywidualnej zgodnie z przepisami i zaleceniami sanitarnymi w związku z wystąpieniem stanu epidemii lub stanu epidemicznego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;k. dbanie o powierzone mienie ze szczególnym uwzględnieniem sprzętu ratunkowego;l. prowadzenie podstawowej dokumentacji i systemu raportowania;m. przestrzeganie procedur: obejmowania, przekazywania i zakończenia dyżuru, alarmowych przy wypadkach oraz powstałych w obiekcie zagrożeniach, udzielania pierwszej pomocy przedlekarskiej, łączności;n. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za świadczone usługi przez ratowników, którym powierzy wykonanie usługi;o. Wykonawca odpowiada wobec Zamawiającego za wszelkie szkody wyrządzone Zamawiającemu oraz osobom trzecim przez ratowników, którym powierzył wykonanie usługi, w związku z realizacją zamówienia;p. Wykonawca odpowiada za wypadki, kontuzje (itp. zdarzenia) ratowników, którym powierzył wykonanie usługi, nie wynikające z winy Zamawiającego;q. W przypadku zgłoszenia jakichkolwiek roszczeń przez osoby trzecie, powstałych w związku z wykonywaniem przedmiotu umowy przez ratowników, którym Wykonawca powierzył wykonanie usługi Wykonawca zobowiązuje się we własnym zakresie do pokrycia wynikających z tego tytułu roszczeń. Wykonawca w powyższym zakresie odpowiada na zasadzie winy. Roszczenia wynikające z wad konstrukcyjnych obiektu wyłączają odpowiedzialność Wykonawcy;r. W przypadku gdy Zamawiający poniesie jakiekolwiek koszty związane z roszczeniami zgłoszonymi wobec niego, Wykonawca zobowiązany jest do niezwłocznego dokonania zapłaty na rzecz Zamawiającego kwoty równej poniesionym kosztom, w terminie nie dłuższym niż 7 dni od daty pisemnego wezwania do zapłaty od Zamawiającego. Wykonawca w powyższym zakresie odpowiada na zasadzie winy;s. Wykonawca oraz ratownicy, którym Wykonawca powierzył wykonanie usługi nie mogą prowadzić nauki pływania w trakcie pełnienia usługi zabezpieczenia ratowniczego w ramach realizacji umowy. Miejsce realizacji zamówienia:Szacowana średnia ilość godzin ratowniczych w miesiącu –631.Dni i godziny pracy mogą ulec zmianie w zależności od obłożenia pływalni, organizowanych zajęć i innych potrzeb Zamawiającego. t. Zamawiający będzie przekazywał Wykonawcy zapotrzebowanie na następny miesiąc do 20 dnia bieżącego miesiąca a Wykonawca przekaże Imienny harmonogram świadczenia usług przez ratowników na wszystkie dni następnego miesiąca, najpóźniej na 5 dni przed rozpoczęciem miesiąca,Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmian ww. podziałów godzinowych w ramach godzin zegarowych. Przewidywana łączna maksymalna ilość godzin ratowniczych w okresie realizacji zamówienia wynosi 3157 godzin. Liczba godzin została przyjęta do kalkulacji wyłącznie na potrzeby niniejszego postępowania w celu oszacowania wartości zamówienia i może ulec zmniejszeniu w zależności od faktycznego zapotrzebowania na usługi ratownicze.Przez jedną godzinę ratowniczą Zamawiający rozumie świadczenie usługi ratownictwa wodnego oraz pierwszej pomocy przedlekarskiej przez jedną osobę w ciągu jednej godziny (60 minut). Wykonawca przyjmuje do wiadomości, iż wskazana w powyżej ilość godzin jest jedynie ilością szacunkową i może ulec zmniejszeniu, w szczególności w przypadku przerwy w funkcjonowaniu pływalni spowodowanej m.in. wymaganiami technologicznymi, modernizacją, remontem lub awarią, a także zmianą godzin pracy.Ze względów organizacyjnych, proceduralnych, technicznych, ekonomicznych, konieczności wprowadzenia przerw technologicznych, awarii Zamawiający uprawniony jest do ograniczenia ilości usług świadczonych przez Wykonawcę. W tym celu Zamawiający legitymuje się prawem odwołania usług w godzinach i okresach przez siebie określonych. Obowiązki wynikające z klauzuli społecznej a. Zamawiający w przedmiotowym postępowaniu stosuje klauzulę społeczną na podstawie art. 95 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych. b. Wykonawca zobowiązuje się, że w trakcie realizacji Przedmiotu Umowy wszyscy ratownicy skierowani do realizacji przedmiotu umowy, przez cały okres realizacji Przedmiotu Umowy, będą zatrudnieni na podstawie umowy o pracę w rozumieniu Kodeksu Pracy przez Wykonawcę lub Podwykonawcę.c. Warunek, o którym mowa w ust. b zostanie spełniony poprzez zatrudnienie na podstawie umowy o pracę nowych pracowników lub wyznaczenie do realizacji zamówienia zatrudnionych już osób wykonujących czynności ratowników.Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określa załącznik nr 1 do SWZ stanowiący jednocześnie załącznik nr 2 do projektowanych postanowień umowy oraz:a) projektowane postanowienia umowy stanowiące załącznik nr 3 do SWZb) regulamin pływalni stanowiący załącznik nr 7 do SWZ stanowiący jednocześnie załącznik nr 7 do projektowanych postanowień umowyc) wykaz obowiązków ratowników stanowiący załącznik nr 6 do SWZ stanowiący jednocześnie załącznik nr 1 do projektowanych postanowień umowy
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 75252000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Za spełniających warunki udziału w postępowaniu Zamawiający uzna Wykonawców, którzy wykażą, że:1) W zakresie uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:a) Posiadają decyzję (zgodę) ministra właściwego do spraw wewnętrznych na wykonywanie ratownictwa wodnego wydanej na podstawie art. 12 ust. 1 ustawy z dnia 18 sierpnia 2011 r. o bezpieczeństwie osób przebywających na obszarach wodnych (t.j.: Dz. U z 2023 r. poz. 714 z późn. zm.)orazb) Posiadają wpis do rejestru jednostek współpracujących z systemem Państwowe Ratownictwo Medyczne, o którym mowa w art. 17 ust. 1 ustawy z dnia 8 września 2006 r. o Państwowym Ratownictwie Medycznym (t.j.: Dz. U. z 2023 r. poz. 1541 ze późn.zm.).2) w zakresie zdolności technicznej lub zawodowej:W okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, w tym okresie, wykonali (tj. zakończyli)1 lub wykonują2 co najmniej dwie usługi ratownictwa wodnego (nadzoru ratowniczego) nad osobami korzystającymi z pływalni krytej z których każda spełniała łącznie poniższe wymagania:• była wykonywana przez co najmniej 5 miesięcy,• wartości usługi była nie mniejsza niż 90 000,00 zł brutto.Uwaga!Za wykonaną usługę Zamawiający uzna taką usługę której przedmiot został odebrany przez Zamawiającego jako wykonany należycie.1Za wykonaną usługę Zamawiający uzna taką usługę, którą Wykonawca wykonał na rzecz jednego Zamawiającego i której przedmiot został odebrany przez Zamawiającego jako wykonany należycie.2W przypadku gdy Wykonawca wykaże się usługą, która jest w toku realizacji, Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli na dzień składania ofert wartość usługi już wykonanej będzie nie mniejsza niż 90 000,00 zł brutto a okres usługi już wykonanej - będzie nie krótszy niż 5 miesięcy a dowody o których mowa w pkt 10.3 lit. b) SWZ potwierdzą, że usługa wykonywana jest należycie przez okres nie krótszy niż 5 miesięcy.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2024-07-10

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach