Przetargi.pl
Sukcesywne wykonywanie operatów szacunkowych do celów wywłaszczenia i ustalenia odszkodowań za nieruchomości położone na terenie województwa dolnośląskiego

Dolnośląski Urząd Wojewódzki ogłasza przetarg

  • Adres: 50-951 Wrocław, pl. Powstańców Warszawy 1
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 071 3406243 , fax. 071 3406806
  • Data zamieszczenia: 2009-08-06
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Dolnośląski Urząd Wojewódzki
    pl. Powstańców Warszawy 1 1
    50-951 Wrocław, woj. dolnośląskie
    tel. 071 3406243, fax. 071 3406806
    REGON: 00051437700000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.duw.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja rządowa terenowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Sukcesywne wykonywanie operatów szacunkowych do celów wywłaszczenia i ustalenia odszkodowań za nieruchomości położone na terenie województwa dolnośląskiego
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na sukcesywnym wykonywaniu operatów szacunkowych do celów wywłaszczenia i ustalenia odszkodowań za nieruchomości położone na terenie województwa dolnośląskiego w myśl art. 18 ust. 1 ustawy z dnia 10 kwietnia 2003 r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych (tekst jedno. Dz. U. z 2008 r. Nr 193, poz. 1194 ze zm. ), wg stanu nieruchomości na dzień wydania decyzji o ustaleniu lokalizacji drogi przez organ I instancji oraz według ich aktualnej wartości. Nieruchomości objęte zamówieniem zlokalizowane są na terenie województwa dolnośląskiego. W zakresie sporządzonych przez siebie operatów szacunkowych Wykonawca zobowiązany jest do udziału: - w rozprawach administracyjnych; - w postępowaniach przed organem odwoławczym lub w uzasadnionych przypadkach do sporządzenia opinii w celu wykorzystania jej przez Zamawiającego w postępowaniach odwoławczych, na pisemny wniosek Zamawiającego, bez dodatkowego wynagrodzenia. 2. Zamawiający dopuszcza składanie ofert częściowych. Oferty można składać w odniesieniu do jednej, dwóch i więcej części, w szczególności do wszystkich części. Zamawiający przewiduje VI części zamówienia - w następującej kolejności: I część zamówienia Zamawiający planuje zlecić w ramach niniejszej części - ogółem do 112 operatów szacunkowych; II część zamówienia Zamawiający planuje zlecić w ramach niniejszej części - ogółem do 39 operatów szacunkowych; III część zamówienia Zamawiający planuje zlecić w ramach niniejszej części - ogółem do 92 operatów szacunkowych; IV część zamówienia Zamawiający planuje zlecić w ramach niniejszej części - ogółem do 125 operatów szacunkowych; V część zamówienia Zamawiający planuje zlecić w ramach niniejszej części - ogółem do 128 operatów szacunkowych; VI część zamówienia Zamawiający planuje zlecić w ramach niniejszej części - ogółem do 110 operatów szacunkowych; 3. Ze względu na fakt, iż Zamawiający nie może przewidzieć zleceń co do nieruchomości będących przedmiotem zamówienia, Zamawiający każdorazowo szczegółowo określi ilość nieruchomości w poszczególnym zleceniu. 4. Zamawiający przewiduje możliwość zlecenia wykonania w miesiącu do 50 operatów w części I, IV, VI. Zamawiający zastrzega zwiększenie zlecenia wykonania operatów w jednym miesiącu do 50%. 5. Zamawiający informuje, że ilości operatów szacunkowych do wykonania nie są obligatoryjne, a stanowią jedynie przewidywaną do wykonania maksymalną ilość operatów szacunkowych dla poszczególnych części zamówienia. Minimalna ilość wykonania operatów szacunkowych w każdej z części zamówienia może wynieść do 60% z wyjątkiem części Nr VI gdzie minimalna ilość wykonania operatów szacunkowych może wynieść do 40 %. 6. Operaty szacunkowe muszą być wykonane zgodnie z: a) ustawą z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (tekst jednolity Dz. U. z 2004 r. Nr 261, poz. 2603 z póź. zm.); b) rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 21 września 2004 r. w sprawie wyceny nieruchomości i sporządzania operatu szacunkowego (Dz. U. z 2004 r. Nr 207, poz. 2109); c) aktualnie obowiązującymi standardami zawodowymi rzeczoznawców majątkowych; d) innymi przepisami obowiązującymi w tym zakresie. 7. Operaty szacunkowe muszą zawierać dodatkowo zestawienie transakcji nieruchomości przyjętych do porównań, z podaniem nazwy ulicy, powierzchni i obrębu, daty transakcji (w formacie: dd/mm/rrrr). 8. W przypadku konieczności potwierdzenia aktualności operatu szacunkowego w okresie 12 miesięcy od daty jego wykonania, Wykonawca zobowiązuje się do umieszczenia stosownej klauzuli. Potwierdzenie aktualności operatu szacunkowego będzie dokonane w ciągu 14 dni od daty otrzymania zlecenia, bez dodatkowego wynagrodzenia. 9. W przypadku konieczności aktualizacji sporządzonej wyceny, Wykonawca dokona jej aktualizacji w okresie 24 miesięcy od daty jej sporządzenia. Takiej aktualizacji podlegać będzie nie więcej niż 30% zamawianych operatów przypadających na Wykonawcę. Aktualizacja będzie dokonana w ciągu 14 dni od daty pisemnego powiadomienia Wykonawcy, bez dodatkowego wynagrodzenia.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 700000001
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Przystępując do przetargu, Wykonawca ma obowiązek wnieść w każdej z części, na którą składa ofertę, wadium w wysokości: część I zamówienia - 1.600,00 zł (słownie: jeden tysiąc sześćset złotych); część II zamówienia - 400,00 zł (słownie: czterysta złotych); część III zamówienia - 1.200,00 zł (słownie: jeden tysiąc dwieście złotych); część IV zamówienia - 1.600,00 zł (słownie: jeden tysiąc sześćset złotych). część V zamówienia - 1.600,00 zł (słownie: jeden tysiąc sześćset złotych). część VI zamówienia - 1.600,00 zł (słownie: jeden tysiąc sześćset złotych). Wadium musi być złożone lub wpłynąć na rachunek Zamawiającego przez upływem terminu składania ofert.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. O udzielenie zamówienia może ubiegać się Wykonawcy, który/rzy spełnia/ją warunki określone w związku z art. 22 ust. 1 ustawy Pzp, tj.: 1) posiada/ją uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień; 2) posiada/ją niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia; a w tym: * należycie wykonał/li w okresie ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, minimum 2 usługi odpowiadające swoim rodzajem i wartością usłudze stanowiącej przedmiot zamówienia. Przez usługi odpowiadające swoim rodzajem i wartością usłudze stanowiącej przedmiot zamówienia w każdej z części zamówienia, Zamawiający rozumie usługi wykonania operatów szacunkowych nieruchomości do celów wywłaszczenia i ustalenia odszkodowań nieruchomości, o wartości brutto (dla pojedynczej usługi w ramach danej części) nie mniejszej niż: Lp. kwota brutto dla pojedynczej usługi w części I zamówienia 40.000 PLN w części II zamówienia 15.000 PLN w części III zamówienia 30.000 PLN w części IV zamówienia 40.000 PLN w części V zamówienia 40.000 PLN w części VI zamówienia 40.000 PLN oraz * załączą dokument/y potwierdzające posiadanie uprawnień zawodowych wg prawa polskiego w zakresie szacowania nieruchomości; 3) znajduje/ją się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia; 4) nie podlega/ją wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia. Jeżeli Wykonawca składa ofertę na dwie lub więcej części zamówienia, wymagana wartość i ilość usług jakimi wykaże się Wykonawca musi być: * odpowiednia dla poszczególnych części; lub * może być odpowiednia dla sumy wymaganych przez Zamawiającego wartości usług dla poszczególnych części zamówienia, na które Wykonawca składa ofertę (tzn.: iż będą to minimum dwie usługi odpowiadające wartością sumie kwot części na które Wykonawca złoży ofertę). 2. Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu. 1) Zamawiający oceni, czy Wykonawca spełnia warunki, o których mowa w ust 1. na podstawie złożonego wraz z ofertą zgodnie z art. 44 ustawy oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu i na podstawie złożonych wraz z ofertą dokumentów żądanych przez Zamawiającego potwierdzających spełnianie tych warunków, o których mowa w rozdziale VI SIWZ. 2) Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana na zasadzie: Wykonawca [spełnia] albo [nie spełnia] poszczególne warunki. Uwaga: Wykonawcy, którzy ubiegają się wspólnie o udzielenie zamówienia szczegółowy warunek w zakresie doświadczenia, określony w ust. 1 mogą spełniać łącznie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Wykonawca wraz z ofertą składa następujące oświadczenie i dokumenty: 1) oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu - załącznik nr 1 do SIWZ; 2) aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; 3) dokument potwierdzający posiadanie uprawnień zawodowych wg prawa polskiego w zakresie szacowania nieruchomości; 4) wykaz wykonanych minimum 2 usług w ciągu ostatnich 3 lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem i wartością usłudze stanowiącej przedmiot zamówienia z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców wraz z dokumentami potwierdzającymi, że usługi te zostały wykonane należycie (zgodnie z wymogami zapisanymi w rozdz. V ust. 1 SIWZ), sporządzony według wzoru, który stanowi - załącznik nr 2 do SIWZ; o ile wystąpi/ą: 5) pełnomocnictwo udzielane osobom podpisującym ofertę, o ile prawo do reprezentowania Wykonawcy w powyższym zakresie nie wynika wprost z dokumentu rejestrowego. 2. Wymagana forma składanych dokumentów: 1) oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu wymienione w pkt. 1 należy złożyć w formie oryginału; 2) dokumenty wymienione w pkt. 2,3,4, należy złożyć w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę; 3) pełnomocnictwo należy złożyć w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez notariusza. 3. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w ust. 1 pkt 2 - 5 składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: 1) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; 4. Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w ust. 3, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. Przepis ust. 3 stosuje się odpowiednio.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.duw.pl. /Przetargi Ogłoszenia/ Przetargi DUW
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach