Przetargi.pl
Sprzątanie, usuwanie odpadów, utrzymanie zieleni w pasach drogowych oraz usługi towarzyszące

Gmina Miejska Kętrzyn ogłasza przetarg

  • Adres: 11-400 Kętrzyn, ul. Wojska Polskiego 11
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Telefon/fax: tel. 089 752 05 20 , fax. 089 752 05 31
  • Data zamieszczenia: 2009-05-14
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Miejska Kętrzyn
    ul. Wojska Polskiego 11 11
    11-400 Kętrzyn, woj. warmińsko-mazurskie
    tel. 089 752 05 20, fax. 089 752 05 31
    REGON: 51074344000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.ketrzyn.com.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Sprzątanie, usuwanie odpadów, utrzymanie zieleni w pasach drogowych oraz usługi towarzyszące
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiot zamówienia: Sprzątanie, usuwanie odpadów, utrzymanie zieleni w pasach drogowych oraz usługi towarzysząc, obejmuje: A. Usługi zamiatania i usługi towarzyszące w obrębie jezdni(1.04-31.10): 1) zamiatanie ręczne i mechaniczne utwardzonych nawierzchni jezdni, parkingów i ścieżek rowerowych w pasie drogowym, 2) oczyszczanie nawierzchni ażurowych (z płyt np. yombo) i gruntowych, 3) odchwaszczanie poboczy, linii krawężników, 4) usuwanie zmiotek ulicznych, 5) usuwanie piasku pozimowego z jezdni po zakończeniu sezonu zimowego - nie później niż do 25 kwietnia (chyba, że warunki atmosferyczne nie będą na to pozwalały), 6) polewanie (zraszanie) jezdni ulic: Sikorskiego, Wojska Polskiego, Skłodowskiej w okresach wysokich temperatur powodujących upłynnienie asfaltu (założenie: temp. powietrza atm. powyżej 28oC trwająca dłużej niż 1 dzień - dwukrotne zraszanie całej powierzchni w dniu), B. Usługi zamiatania i usługi towarzyszące w obrębie chodników (1.04-31.10): 1) zamiatanie ręczne i mechaniczne utwardzonych nawierzchni chodników w pasie drogowym, 2) odchwaszczanie obrzeży chodnikowych i spoin chodnikowych, 3) usuwanie zmiotek ulicznych i innych odpadów powstałych na chodniku, C. Usługi odśnieżania, usuwania oblodzeń w obrębie chodników (01.11-31.03): 1) zapewnienie materiałów do zimowego utrzymania chodników i ich rozmieszczenie w rejonie objętych zadaniem (w pojemnikach), 2) uprzątanie błota, śniegu, lodu z chodnika rozumiane jako stosowanie środków chemicznych i mechanicznych mających na celu zebranie i przemieszczenie mas do krawędzi chodnika a następnie usuwanie (wywożenie) zebranych mas ze szczególnym uwzględnieniem: 1) miejsc związanych z przejściami dla pieszych, 2) bezpieczeństwa ruchu na chodniku, 3) zwalczanie śliskości zimowej: 1) bezzwłocznie po zaprzestaniu opadów, 2) przy opadach długookresowych: stosownie do panujących warunków atmosferycznych, 3) bezzwłocznie po wystąpieniu po gołoledzi, 4) w/g potrzeb w pozostałych przypadkach, 4) bieżące oczyszczanie chodników, usuwanie śniegu, lodu, błota oraz stosowanie środków chemicznych i mechanicznych w obrębie przejść dla pieszych, 5) bezzwłoczne przystąpienie do odkuwania lodu przy urządzeniach kanalizacji burzowej - w okresach odwilży, 6) bieżące usuwanie piasku pozimowego z chodnika (po każdorazowym zejściu pokrywy lodowej), 7) bieżące uprzątanie innych zanieczyszczeń z chodników w pasach drogowych, D. Usługi w zakresie trawników - utrzymanie zieleni drogowej (1.04-31.10): 1) systematyczne koszenie trawników (założenie: maksymalna wysokość trawy do 10 cm), 2) bieżące grabienie i wywóz skoszonej trawy, liści i odpadów organicznych - zagospodarowanie odpadów zgodne z obowiązującymi przepisami, 3) bieżące uprzątanie innych zanieczyszczeń z terenów zieleni drogowej, 4) bieżąca naprawa ubytków trawników w miejscach ubytku polegająca na przygotowaniu gleby i dosianiu nasion lub wyłożeniu nowej darni. E. Usługi gospodarki odpadami - wywóz odpadów w obrębie jezdni i chodników (cały rok): 1) codzienne opróżnianie koszy ulicznych, 2) segregacja i zagospodarowanie zebranych odpadów, 3) konserwacja koszy ulicznych, 4) bezzwłoczne usuwanie odpadów pochodzenia organicznego, mineralnego oraz innych, powstałych w pasie drogowym w związku z intensywnymi opadami atmosferycznymi i w innych okolicznościach. 2. Zamawiający zakłada możliwość czasowego zwiększenia lub zmniejszenia zakresu rzeczowego przedmiotu zamówienia, z realizacją w dowolnym okresie trwania umowy, związanego z koniecznością utrzymania dróg wybudowanych lub poddawania dróg modernizacjom lub z innych przyczyn nie możliwych do sprecyzowania w chwili przygotowywania zamówienia. 3. Szczegółowy wykaz terenów i pozostałych elementów objętych przedmiotem zamówienia zawiera załącznik nr 1 do SIWZ. 4. Szczegółowe warunki usługi odśnieżania i usuwania oblodzeń na chodnikach zawiera załącznik nr 2 do SIWZ. 5. Szczegółowy zakres zamówienia zawiera załącznik nr 5 do SIWZ - Wzór umowy
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 773141005
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Oferta musi być zabezpieczona wadium o wartości 5.000,00 zł wniesionym przed upływem terminu składania ofert tj. do dnia 22.05.2009r. do godz. 12:00. 2. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 roku o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t. j. Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275 ze zm.). 3. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić na rachunek bankowy Zamawiającego: Gmina Miejska Kętrzyn, 11-400 Kętrzyn, ul. Wojska Polskiego 11, Pekao SA nr konta 94 1240 5598 1111 0000 5032 0624, z dopiskiem: WADIUM - Sprzątanie, usuwanie odpadów, utrzymanie zieleni w pasach drogowych oraz usługi towarzyszące. Wadium musi wpłynąć najpóźniej do dnia i godziny składania ofert. 4. Wadium w pozostałych formach należy wnieść wraz z ofertą, przy czym należy je dołączyć w sposób umożliwiający późniejszy zwrot.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1) o zamówienie mogą ubiegać się wykonawcy, którzy: a) posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień, tj. posiadają: - aktualne na dzień otwarcia ofert zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie transportu odpadów komunalnych (zgodnie z przepisami ustawy z dnia 27.04.2001r. o odpadach, Dz. U. z 2007r., Nr 39, poz. 251 z późn. zm.), - aktualne na dzień otwarcia ofert zezwolenie na odzysk lub unieszkodliwianie odpadów komunalnych (zgodnie z przepisami ustawy z dnia 27.04.2001 r. o odpadach, Dz. U. z 2007r., Nr 39, poz. 251 z późn. zm.) lub oświadczenie o współpracy z podmiotem gospodarczym uprawnionym do odzysku lub unieszkodliwiania odpadów komunalnych; - aktualne na dzień otwarcia ofert zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, o których mowa w art. 7 ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach . b) posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie, tj. wykonali w okresie ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia postępowania, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej jedną usługę odpowiadającą swoim rodzajem i wartością usługom stanowiącym przedmiot zamówienia, tj. chodzi o usługę obejmującą utrzymanie czystości terenów publicznych przez okres co najmniej 12 kolejnych miesięcy o wartości minimum 500.000 zł (słownie: pięćset tysięcy zł 00/100), z podaniem ich wartości oraz daty i miejsca wykonania; c) dysponują potencjałem technicznym lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego pozwalającego na odpowiednie wykonanie zamówienia, tj. - minimum 1 zamiatarka do utrzymania pasów drogowych, - minimum 1 pojazd do utrzymania czystości chodników, - minimum 1 pojazd do zwalczania śliskości zimowej (dopuszcza się urządzenia z wymiennymi zespołami do letniego i zimowego utrzymania chodników), - minimum 4 kosy mechaniczne. d) dysponują osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia wymaganych do wykonania zamówienia osób; - minimum jedną osobę posiadającą uprawnienia do obsługi zamiatarki do utrzymania pasów drogowych; - minimum jedną osobę posiadającą uprawnienia do obsługi pojazdu do utrzymania czystości chodników; - minimum jedną osobę posiadającą uprawnienia do obsługi pojazdu do zwalczania śliskości zimowej; - minimum dwie osoby posiadające uprawnienia do obsługi kos mechanicznych. e) znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia, tj. są ubezpieczeni od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności na kwotę min. 100.000,00 złotych (sto tysięcy zł 00/100), f) nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 24 ust. 1 i ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych, 2) W przypadku wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, ocena spełnienia warunków określonych w pkt.1 lit. b - e będzie dokonana łącznie w stosunku do wspólnie występujących wykonawców. 3) opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunków. a) Zamawiający dokona oceny spełniania w/w warunków w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach dostarczonych przez wykonawcę zgodnie z formułą (spełnia - nie spełnia) b) Nie uzupełnienie przez Wykonawców oświadczeń lub dokumentów w określonym terminie skutkować będzie wykluczeniem Wykonawcy z postępowania, ofertę Wykonawcy wykluczonego uznaje się za odrzuconą.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. W celu potwierdzenia posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności oraz niepodlegania wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ustawy Prawo zamówień publicznych, należy dołączyć do oferty: 1) oświadczenie zgodne z art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych (na formularzu oferty - załączniku nr 1 do SIWZ), 2) aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert oraz jeżeli zasady reprezentacji nie wynikają jednoznacznie z przedłożonych wypisów (odpisów), wymaga się złożenia dokumentu (w formie oryginału lub potwierdzonej notarialnie kopii) wskazującego osobę uprawnioną do reprezentowania składającego (składających) ofertę, w przypadku spółek cywilnych należy załączyć wpis do ewidencji działalności gospodarczej każdego ze wspólników oraz umowę regulującą współpracę podmiotów występujących wspólnie, 3) aktualne na dzień otwarcia ofert zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie transportu odpadów komunalnych (zgodnie z przepisami ustawy z dnia 27.04.2001r. o odpadach, Dz.U. z 2007r., Nr 39, poz. 251 z późn. zm.) , 4) aktualne na dzień otwarcia ofert zezwolenie na odzysk lub unieszkodliwianie odpadów komunalnych (zgodnie z przepisami ustawy z dnia 27.04.2001r. o odpadach, Dz.U. z 2007r., Nr 39, poz. 251 z późn. zm.) lub oświadczenie o współpracy z podmiotem gospodarczym uprawnionym do odzysku lub unieszkodliwiania odpadów komunalnych; Uwaga. Warunki opisane w ppkt 3) i 4) niniejszego ustępu uznawać się będzie za spełnione także w przypadku w którym do oferty załączone będzie zezwolenie obejmujące łącznie działalność w zakresie odzysku lub unieszkodliwiania odpadów oraz transportu odpadów, 5) aktualne na dzień otwarcia ofert zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, o których mowa w art. 7 ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach . 6) aktualne zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzających odpowiednio, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub zaświadczeń, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, 2. W celu potwierdzenia warunku posiadania niezbędnej wiedzy i doświadczenia należy dołączyć do oferty: 1) wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, usług, z których co najmniej jedna polega na utrzymaniu czystości terenów publicznych przez okres co najmniej 12 kolejnych miesięcy o wartości minimum 500.000 zł (słownie: pięćset tysięcy zł 00/100), z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączenia dokumentów potwierdzających, że te usługi zostały wykonane należycie (np. listy referencyjne) - sporządzony według wzoru określonego w załączniku nr 6 do SIWZ - Wykaz usług, 3. W celu potwierdzenia warunku dysponowania potencjałem technicznym wykonawca złoży: 1) wykaz niezbędnych do wykonania zamówienia narzędzi i urządzeń, którymi dysponuje lub będzie dysponował wykonawca - sporządzony według wzoru określonego w załączniku nr 7 do SIWZ- Wykaz narzędzi i urządzeń, 2) w przypadku korzystania w zakresie zaplecza technicznego z potencjału innych podmiotów - pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia niezbędnych do wykonania zamówienia narzędzi i urządzeń; 4. W celu potwierdzenia warunku dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, wykonawca złoży: 1) wykaz osób, którymi dysponuje lub będzie dysponować wykonawca i które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nich czynności - sporządzony według wzoru określonego w załączniku nr 8 do SIWZ - Wykaz osób i podmiotów; 2) w przypadku korzystania w zakresie zaplecza osobowego z potencjału innych podmiotów -pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia osób zdolnych do wykonania zamówienia, 5. W celu potwierdzenia warunku znajdowania się przez wykonawcę w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia należy dołączyć do oferty: 1) Polisę lub inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności - na sumę ubezpieczenia (sumę gwarancyjną) co najmniej 100.000 zł (sto tysięcy zł 00/100).

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.ketrzyn.com.pl.
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach