Przetargi.pl
Sporządzenie uproszczonych planów urządzenia lasu dla lasów niestanowiących własności Skarbu Państwa należących do osób fizycznych i wspólnot gruntowych na terenie Miasta Grajewo, Miasta Szczuczyn, Gminy Rajgród i Gminy Radziłów, wraz prognozami oddziaływania na środowisko dla niektórych obrębów

Powiat Grajewski ogłasza przetarg

  • Adres: 19-200 Grajewo, Strażacka
  • Województwo: podlaskie
  • Telefon/fax: tel. 0-86 2738479, 2738463 , fax. 0-86 2738462
  • Data zamieszczenia: 2020-06-19
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiat Grajewski
    Strażacka 6B
    19-200 Grajewo, woj. podlaskie
    tel. 0-86 2738479, 2738463, fax. 0-86 2738462
    REGON: 45066970800000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: bip.starostwograjewo.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Sporządzenie uproszczonych planów urządzenia lasu dla lasów niestanowiących własności Skarbu Państwa należących do osób fizycznych i wspólnot gruntowych na terenie Miasta Grajewo, Miasta Szczuczyn, Gminy Rajgród i Gminy Radziłów, wraz prognozami oddziaływania na środowisko dla niektórych obrębów
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1) Przedmiotem zamówienia jest sporządzenie uproszczonych planów urządzenia lasu dla lasów niestanowiących własności Skarbu Państwa należących do osób fizycznych i wspólnot gruntowych, położonych na terenie obrębów ewidencyjnych: " Gmina Rajgród: Bełda (99,4691ha); Ciszewo (83,9155 ha); Czarna Wieś (4,6540 ha); Danowo (5,7914 ha); Karczewo (5,2465 ha); Karwowo (36,6815 ha); Kołaki (1,7241 ha); Kosiły (18,6038 ha); Kosówka (214,4798 ha); Kozłówka (35,3325 ha); Kuligi (334,2273 ha); Łazarze (41,1512 ha); Miecze (6,3069 ha); Orzechówka (38,6056 ha); Pieńczykowo (182,8396 ha); Pieńczykówek (30,1863 ha); Przestrzele (6,5259 ha); Rybczyzna (27,2778 ha); Rydzewo (22,9329 ha); Skrodzkie (24,1862 ha); Sołki (54,7069 ha); Stoczek (52,0265 ha); Turczyn (9,3903 ha); Wojdy (9,3300 ha); Woźnawieś (109,7809 ha); Wólka Piotrowska (1,9697 ha); Rajgród (225,9442 ha); " Gmina Radziłów: Barwiki (19,8433 ha); Borawskie Awissa (51,3624 ha); Brodowo (4,6127 ha); Brychy (58,4650 ha); Czachy (0,7381 ha); Czerwonki (60,8895 ha); Dusze Dębówka (2,0318 ha); Glinki (175,4725 ha); Karwowo (14,1840 ha); Kieljany (38,4416 ha); Klimaszewnica (133,5030 ha); Konopki (14,1159 ha); Konopki Awissa (18,3286 ha); Kownatki (157,4788 ha); Kramarzewo (43,8794 ha); Łoje Awissa (41,3904 ha); Mikuty (31,6273 ha); Mścichy (49,1682 ha); Mścichy Łąki (0,4628 ha); Okrasin (78,1438 ha); Racibory (24,9498 ha); Radziłów (16,2842 ha); Rydzewo Pieniążek (23,7054 ha); Rydzewo Szlacheckie (36,5772 ha); Słucz (99,2375 ha); Szlasy (24,4237 ha); Szyjki (4,5304 ha); Święcienin (9,8322 ha); Wiązownica (16,2347 ha); Wypychy (23,5668 ha); Zakrzewo (59,4576 ha); Sośnia (49,7324 ha); " Miasto Grajewo (28,9886 ha) " Miasto Szczuczyn (33,7921 ha); wraz z wykonaniem prognozy oddziaływania na środowisko projektów uproszczonych planów urządzenia lasu dla następujących obrębów ewidencyjnych, dla których została stwierdzona konieczność przeprowadzania strategicznej oceny oddziaływania na środowisko: " Gmina Rajgród: Bełda, Ciszewo, Danowo, Kozłówka, Kuligi, Łazarze, Miecze, Pieńczykowo, Pieńczykówek, Sołki, Stoczek, Turczyn, Woźnawieś; " Gmina Radziłów: Brodowo, Brychy, Czachy, Karwowo, Klimaszewnica, Łoje Awissa, Mścichy, Okrasin, Racibory, Radziłów, Sośnia, Mścichy Łąki; 2) Powierzchnia opracowania obejmuje szacunkowo 3128,7381 ha gruntów oznaczonych w ewidencji jako Ls. 3) Termin realizacji zamówienia - do 30 listopada 2020r. 4) Niezbędna do wykonania zamówienia baza danych ewidencji gruntów budynków zostanie udostępniona Wykonawcy w wersji elektronicznej dane opisowe i kartograficzne z operatów ewidencji gruntów przedmiotowych obrębów geodezyjnych - wsi do wykorzystania w celu opracowania uproszczonych planów urządzenia lasów niestanowiących własności Skarbu Państwa za odpłatnością wyliczoną zgodnie z obowiązującymi przepisami, którą zamawiający szacunkowo określa na około 31 000,00 (słownie złotych: trzydzieści jeden tysięcy 00/00). 5) Uproszczone plany urządzenia lasu należy wykonać zgodnie z przepisami: a)ustawy z dnia 28 września 1991 r. o lasach /Dz. U. z 2020, poz. 6 ze zm./ b) rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 12 listopada 2012 r. w sprawie szczegółowych warunków i trybu sporządzenia planu urządzenia lasu, uproszczonego, planu urządzenia lasu oraz inwentaryzacji stanu lasu /Dz. U .z 2012 r. poz. 1302/, c) ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko /Dz. U. z 2020 r. poz. 283 ze zm./, d) rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 22 marca 2006 r. w sprawie szczegółowych zasad zabezpieczania przeciwpożarowego lasów /Dz. U. z 2006 r. Nr.58, poz.405 ze zm./, e) ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody /Dz. U. z 2020 r. poz. 55/, f) Zarządzenia nr 49 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 17 listopada 2016 roku znak: ZU.6007.2.2016 w sprawie przeznaczenia środków, związanych z funduszem leśnym, na sporządzanie uproszczonych planów urządzenia lasu, o których mowa w art. 21 ust.1 pkt.2 ustawy o lasach, zmienionego Zarządzeniem Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 26 maja 2017 roku znak: ZU.6007.1.2017 g) inne aktualnie obowiązujące przepisy w tym zakresie. 6) Okres obowiązywania dokumentacji urządzeniowych: 10 lat tj. od 1 stycznia 2021r. do 31 grudnia 2030 r. 7) Dokumentację urządzeniową należy sporządzić jako osobne opracowanie dla każdego obrębu ewidencyjnego. 8) Pracami terenowymi należy objąć wszystkie grunty należące do indywidualnych właścicieli i wspólnot gruntowych uwidocznione w ewidencji gruntów i budynków jako lasy (Ls) oraz nie ujęte w niej, spełniające kryteria ustawowej definicji lasu (wg. ustawy z dnia 28 września 1991 r. o lasach, Dz. U. z 2020 r., poz. 6). Zamawiający nie dysponuje żadnymi szacunkami dotyczącymi rozbieżności powierzchni lasów ujawnionej w rejestrze, a stanem faktyczny. 9) Wykonawca przed przystąpieniem do prac terenowych powiadomi właściwy urząd gminy oraz uzgodni z sołtysami wsi oraz prezesami wspólnot leśnych, dla których sporządza uproszczone plany, sposób powiadamiania właścicieli o prowadzeniu prac urządzeniowych. Projekty uproszczonych planów urządzenia Wykonawca na bieżąco będzie uzgadniać z terenową służbą leśną. 10) Po zakończeniu prac terenowych należy opracować projekt uproszczonego planu urządzenia lasu i złożyć go we właściwym terenowo urzędzie gminy celem wyłożenia na okres 60 dni do publicznego wglądu. 11) Wykonawca poinformuje Burmistrza, Wójta o konieczności pisemnego zawiadomienia właścicieli lasów o wyłożeniu projektu uproszczonych planów urządzenia lasu z zaznaczeniem, że uproszczony plan urządzenia lasu będzie podstawą do naliczenia podatku leśnego. 12) Wykonawca zobowiązany jest udzielić wszystkim zainteresowanym właścicielom lasu niezbędnych informacji, oraz przyjmować zastrzeżenia i wnioski, sporządzić protokół ze sposobu załatwienia przyjętych zastrzeżeń i wniosków, wraz z uzasadnieniem. W przypadku stwierdzenia konieczności dokonania oględzin w terenie, przedstawiciel Wykonawcy weźmie udział w oględzinach przeprowadzonych przez służby Starosty, a po wydaniu przez starostę decyzji o uznaniu zastrzeżeń lub wniosków dokona stosownych zmian w dokumentacjach urządzeniowych. 13) Wykonawca zobowiązany jest do naniesienia ewentualnych poprawek wynikłych z zastrzeżeń i wniosków składanych przez właścicieli. 14) Wykonawca przedstawi Zamawiającemu protokół potwierdzający wyłożenie projektu uproszczonego planu urządzenia lasu w siedzibie Urzędu Gminy, podpisany przez Burmistrza, Wójta lub Sekretarza. 15) Po rozpatrzeniu wszystkich wniosków i zastrzeżeń do projektu uproszczonego planu urządzenia lasu opracowanie należy przedłożyć miejscowemu nadleśniczemu celem zaopiniowania w trybie art.22 ust.3 ustawy o lasach. 16) Projekty uproszczonych planów urządzenia lasu i zadania z zakresu gospodarki leśnej w części dotyczącej otuliny Biebrzańskiego Parku Narodowego oraz w granicach parku narodowego Wykonawca uzgodni z Dyrektorem Biebrzańskiego Parku Narodowego w zakresie ustaleń tych planów lub zadań, mogących mieć negatywny wpływ na ochronę przyrody parku narodowego - zgodnie z art. 10 ust. 7 i 8 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (Dz. U. z 2020 r., poz. 55). 17) Wykonawca udzieli Zamawiającemu gwarancji na okres 2 lat, licząc od dnia zatwierdzenia przez Starostę Grajewskiego uproszczonych planów urządzenia lasu. Wykonawca zobowiązuje się w okresie 2 letniej gwarancji do bezpłatnego usuwania (w terminie 30 dni od daty pisemnego powiadomienia przez zamawiającego) nieujawnionych w czasie odbioru prac ewentualnych usterek powstałych w trakcie sporządzania uproszczonych planów urządzenia lasu. 18) W przypadku obrębów, dla których został stwierdzony obowiązek przeprowadzenia strategicznej oceny oddziaływania na środowisko, Wykonawca sporządzi prognozę oddziaływania na środowisko projektów uproszczonych planów urządzenia lasu a po przeprowadzeniu postępowania z udziałem społeczeństwa przygotuje projekt rozpatrzenia uwag i wniosków zgłoszonych w tym postępowaniu oraz sporządzi podsumowanie, o którym mowa w art. 55 ust.3 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko /Dz. U. z 2020 r. poz. 283 ze zm./, i dokona niezbędnych zmian lub zapisów w projektach uproszczonych planów urządzenia lasu. 19) Prognozę oddziaływania na środowisko należy wykonać zgodnie z art. 51 ust. 2 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2020 r., poz. 283 ze zm.), oraz zgodnie z uzgodnieniem z Regionalnym Dyrektorem Ochrony Środowiska. 20) Należy sporządzić oddzielną prognozę oddziaływania na środowisko dla każdego planu wykonywanego dla danego obrębu. 21) Zamawiający udzieli Wykonawcy pełnomocnictwa do występowania w jego imieniu przed właściwymi organami o wydanie opinii, w procesie przeprowadzenia strategicznej oceny oddziaływania na środowisko. 22) Wykonawca przedłoży Regionalnemu Dyrektorowi Ochrony Środowiska w Białymstoku projekty planów wraz z prognozą oddziaływania na środowisko, dla obrębów położonych w całości lub w części w granicach obszaru Natura 2000, celem zaopiniowania. Wykonawca zobowiązuje się do ustosunkowania się do uwag, a w przypadku uzasadnionym poprawy opracowania. 23) Wykonawca przekaże Zamawiającemu pozytywnie zaopiniowane prognozy oddziaływania na środowisko, które należy wykonać w jednym egzemplarzu, plus dwie wersje elektroniczne wraz z UPUL sporządzonym dla tych obrębów. 24) Uproszczone plany urządzenia lasu należy wykonać w 4 egzemplarzach w formie A4 dla każdego obrębu ewidencyjnego oraz dodatkowo piąty egzemplarz dla obrębów Ciszewo, Woźnawieś gm. Rajgród oraz Brychy, Klimaszewnica, Łoje Awissa, Okrasin, gm. Radziłów, w twardej oprawie introligatorskiej, plus wersja elektroniczna. Czystopisy planów mają być wykonane przy użyciu drukarki komputerowej zapewniającej trwałość wydruku tzn. druk nie może rozpływać się po zamoknięciu. Strony planu należy ponumerować , zaopatrzyć w spis treści umieszczony na początku planu oraz alfabetyczną listę właścicieli i skorowidz działek, a plan zaopatrzyć w stronę tytułową. Każdy egzemplarz planu winien posiadać tytuł opracowania na zewnętrznej oprawie oraz nazwę obrębu na jego grzbiecie. W spisie treści należy podać ilość egzemplarzy map zamieszczonych w dokumentacji. 25) Do każdego uproszczonego planu urządzenia lasu, na końcu, należy dołączyć komplet map gospodarczych wykonanych na podstawie mapy ewidencyjnej, z oznaczeniem numerów działek ujętych w dokumentacjach urządzeniowych. Mapy gospodarcze winny zostać sporządzone zgodnie z Zarządzeniem nr 49 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 17 listopada 2016 roku znak: ZU.6007.2.2016 w sprawie przeznaczenia środków, związanych z funduszem leśnym, na sporządzanie uproszczonych planów urządzenia lasu, o których mowa w art. 21 ust.1 pkt.2 ustawy o lasach, zmienionego Zarządzeniem Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 26 maja 2017 roku znak: ZU.6007.1.2017. Jeden z egzemplarzy map powinien być podklejony na płótnie lub zafoliowany. Mapy powinny być sporządzone w formie atlasu w formacie A4. 26) W uproszczonych planach urządzenia lasu należy opisać i oznaczyć na mapach formy ochrony przyrody znajdujące się na terenach objętych planami oraz opisać wynikające z ich występowania ograniczenia w planowaniu zabiegów gospodarczych. 27) "Zadania z zakresu gospodarki leśnej" należy sporządzić w 1 egzemplarzu, wpisując dokładne aktualne adresy właścicieli lasów. Ponadto pod opisem zadań zamieścić krótką informację wyjaśniającą skróty użyte w opisie oraz umieścić krótką instrukcję dotyczącą wykonania tych zabiegów ("zadań"). 28) Poza określonym powyżej standardem przygotowania i przekazania zamówienia, Wykonawca przygotuje i przekaże zamawiającemu komplet danych zebranych w trakcie prac nad dokumentacjami urządzeniowymi w postaci bazodanowego projektu GIS (mapa numeryczna oraz zintegrowana z nią baza danych opisowych). Dane na potrzeby sporządzania uproszczonego planu urządzenia lasu należy wprowadzać i przetwarzać zgodnie z zarządzeniem nr 49 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 17 listopada 2016 roku znak: ZU.6007.2.2016 w sprawie przeznaczenia środków, związanych z funduszem leśnym, na sporządzanie uproszczonych planów urządzenia lasu, o których mowa w art. 21 ust.1 pkt.2 ustawy o lasach, zmienionego Zarządzeniem Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 26 maja 2017 roku znak: ZU.6007.1.2017 za pomocą programu Taksator PU, a warstwy leśnej mapy numerycznej w rozszerzeniu "Mapa PU" do oprogramowania QGIS. Wykonawca przekaże Zamawiającemu dane na nośniku danych (płyta CD/DVD, inny nośnik). 29) W kwestiach nieregulowanych powyżej, Wykonawca winien stosować się do przepisów wymienionych w pkt 5.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 77231900-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: działalność zawodowa prowadzona na potrzeby wykonania przedmiotu zamówienia nie wymaga posiadania specjalnych kompetencji lub uprawnień.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: W celu oceny czy Wykonawca polegając na zdolnościach technicznych lub zawodowych innych podmiotów na zasadach określonych w art.22a ustawy będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia oraz oceny , czy stosunek łączący Wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, Zamawiający żąda dokumentów, które określają w szczególności: 1) zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu; 2) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego; 3) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego; 4) czy podmiot, na zdolnościach którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje usługi, których wskazane zdolności dotyczą. Zamawiający żąda od Wykonawcy, który polega na zdolnościach technicznych lub zawodowych innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy, przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów następujących dokumentów: 1) zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert lub innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu; 2) zaświadczenia właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert lub innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu; 3) aktualnego odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy. Zamawiający żąda od Wykonawcy przedstawienia dokumentów w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu dotyczących podwykonawcy, któremu zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia, a który nie jest podmiotem, na którego zdolnościach technicznych lub zawodowych Wykonawca polega na zasadach określonych w art. 22a ustawy, tj: 1) zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert lub innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu; 2)zaświadczenia właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert lub innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu; 3) aktualnego odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy. Wykonawcy biorący udział w postępowaniu w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji z otwarcia ofert, dotyczącej: a) kwoty jaką Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, b) firm oraz adresów Wykonawców, którzy złożyli oferty w terminie. c) ceny, terminu wykonania zamówienia, okresu gwarancji i warunków płatności zawartych w ofertach, przekażą Zamawiającemu oświadczenia Wykonawcy o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz.U z 2017 r. poz. 229) z podmiotami, które złożyły oferty w postępowaniu- według wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do SIWZ. W przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej Wykonawca może złożyć wraz z oświadczeniem dokumenty bądź informacje potwierdzające, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach