Przetargi.pl
Sporządzenie map akustycznych dla dróg wojewódzkich Województwa Kujawsko-Pomorskiego

Województwo Kujawsko-Pomorskie, Pl. Teatralny 2, 87-100 Toruń, krajowy numer identyfikacyjny 9561969539 w imieniu którego działa Zarząd Dróg Wojewódzkich w Bydgoszczy ogłasza przetarg

  • Adres: 85-010 Bydgoszcz, ul. Dworcowa
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 52 3705717 , fax. 52 3705740
  • Data zamieszczenia: 2017-03-02
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Województwo Kujawsko-Pomorskie, Pl. Teatralny 2, 87-100 Toruń, krajowy numer identyfikacyjny 9561969539 w imieniu którego działa Zarząd Dróg Wojewódzkich w Bydgoszczy
    ul. Dworcowa 80
    85-010 Bydgoszcz, woj. kujawsko-pomorskie
    tel. 52 3705717, fax. 52 3705740
    REGON: 092364160
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Sporządzenie map akustycznych dla dróg wojewódzkich Województwa Kujawsko-Pomorskiego
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Nazwa zamówienia: Sporządzenie map akustycznych dla dróg wojewódzkich Województwa Kujawsko-Pomorskiego 2. Przedmiot zamówienia 2.1 Przedmiotem zamówienia jest Wykonanie map akustycznych obszarów położonych w otoczeniu dróg wojewódzkich na terenie Województwa Kujawsko – Pomorskiego o ruchu powyżej 3 000 000 pojazdów rocznie, tj. średnio powyżej 8219 poj./dobę. 2.2 Mapy akustyczne dla odcinków dróg określonych w załączniku nr 1 do OPZ należy wykonać, w podziale na powiaty za pomocą oprogramowania GIS oraz oprogramowania do obliczeń akustycznych. 2.3 Zamawiający udostępni Wykonawcy w siedzibie Zarządu Dróg Wojewódzkich (Bydgoszcz, ul. Dworcowa 80) w ciągu 5 dni roboczych od dnia podpisania umowy wyniki Generalnego Pomiaru Ruchu 2015, obejmujące informacje o natężeniu ruchu oraz strukturze ruchu. 3. Wymagania ogólne - w ramach zamówienia Wykonawca: 3.1 Wykona pomiary hałasu, zgodnie z art. 147a oraz art. 175 ust. 5a ustawy Prawo ochrony środowiska (Dz. U. Z 2016r., poz. 672 z późn. zm.) muszą być przeprowadzone przez akredytowane laboratorium w rozumieniu ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. o systemie oceny zgodności (tj. z dnia 29 kwietnia 2016 r. Dz. U. z 2016r., poz. 655 z późn. zm.) Pomiary należy przeprowadzić w odpowiednich warunkach atmosferycznych, z użyciem sprzętu i za pomocą jednej z metod bezpośrednich zgodnie z obowiązującym prawem, tj. Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 16 czerwca 2011 r. w sprawie wymagań w zakresie prowadzenia pomiarów poziomów w środowisku substancji lub energii przez zarządzającego drogą, linią kolejową, linią tramwajową, lotniskiem, portem (tekst jednolity z dnia 16 czerwca 2011 r. Dz.U. Nr 140 poz. 824 z późn. zm.), 3.2 Wykona analizę dostępnych danych z generalnego pomiaru ruchu 2015, 3.3 Pozyska i przetworzy na potrzeby zamówienia dane o zagospodarowaniu terenu tj. dane uzyskane na podstawie miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego oraz studiów uwarunkowań i kierunków zagospodarowania terenu, zdjęć lotniczych i ortofotomap, a w przypadku zaistnienia takiej konieczności również map topograficznych i ewidencyjnych, 3.4 Zaktualizuje i w razie potrzeby uzupełni materiały przekazane przez Zamawiającego (m.in. w zakresie parametrów dróg, występującej zabudowy, ekranów akustycznych, roślinności wysokiej, tj. zieleni o powierzchni powyżej 250 m2 i wysokości powyżej 2 m, zbiorników wodnych o powierzchni powyżej 250 m2 ), obejmujące swym zasięgiem teren po 800 m od zewnętrznej krawędzi jezdni, 3.5 Przygotuje dane do bazy GIS oraz dane do prognoz hałasu, 3.6 Opracuje dane wejściowe do modelu obliczeniowego niezbędne do wykonania analiz akustycznych i późniejszej weryfikacji obliczeń, 3.7 Wykona kalibrację modelu obliczeniowego w oparciu o wyniki pomiarów terenowych, 3.8 Przygotuje i przekaże materiały do rozpowszechniania, w tym wykona wersję drukowaną i elektroniczną map akustycznych zgodnie z Załącznikiem nr 2 do OPZ. Wszystkie wykonane opracowania Wykonawca przekaże w wersji uporządkowanej (czytelnie opisane, posegregowane tematycznie, oprawione, itd.). 3.9 Dokona prezentacji i omówi wyniki, w siedzibie Zamawiającego, wykonanego opracowania map akustycznych, termin prezentacji zostanie uzgodniony po zrealizowaniu przedmiotu zamówienia jednak nie później niż 21 dni od ostatecznego terminu realizacji zamówienia. 4. Wymagania szczegółowe: 4.1 W celu wykonania podstawowych obliczeń akustycznych Wykonawca zgromadzi, przetworzy w niezbędnym zakresie oraz zaktualizuje w razie potrzeby następujące informacje: a) dane dotyczące średniorocznych warunków i parametrów ruchu drogowego z uwzględnieniem podziału doby na: dzień, wieczór i noc, b) dane dotyczące lokalizacji odcinków dróg objętych zakresem zamówienia oraz ich parametrów technicznych i eksploatacyjnych, c) dane przestrzenne dotyczące terenu i jego zagospodarowania (dane wektorowe z uwzględnieniem lokalizacji budynków i ich wysokości oraz rodzaju powierzchni gruntu), d) dane meteorologiczne, e) dane reprezentatywne dotyczące prędkości średniej pojazdów ciężkich i lekkich dla poszczególnych odcinków dla których wykonywane będą mapy akustyczne, a w uzasadnionym przypadku dane dotyczące prędkości dopuszczalnych. f) w celu wykonania mapy konfliktów dotyczących obszarów, na których występują przekroczenia dopuszczalnych poziomów hałasu, Wykonawca wykona niezbędne mapy zagospodarowania terenu oraz skoreluje z nimi bazy danych z kwalifikacją przeznaczenia poszczególnych terenów, zaznaczy przebieg linii rozgraniczających tereny o różnych funkcjach i przeznaczeniu oraz przypisanych im dopuszczalnych poziomach hałasu. 4.2 W celu wyznaczenia globalnych wskaźników oceny hałasu Wykonawca zgromadzi i wykorzysta niezbędne dane dotyczące m.in. gęstości zaludnienia, lokalizacji obiektów podlegających ochronie przed hałasem, takich jak: przedszkola, szkoły, szpitale, itp. 4.3 Do przeprowadzenia kalibracji modelu obliczeniowego Wykonawca wykorzysta wyniki terenowych pomiarów hałasu. 4.4 W celu uzyskania wymaganej jakości mapy akustycznej Wykonawca w ramach procedury walidacyjnej (tj. sprawdzenia poprawności sporządzenia mapy) wykona kalibrację modelu obliczeniowego, wykorzystując wyniki pomiarów terenowych do dostosowania parametrów modelu obliczeniowego. 4.5 Opracowując dane Wykonawca jest zobowiązany na bieżąco analizować i korygować pojawiające się błędy. Zamawiający wymaga, aby Zbiór danych objął m.in. następujące informacje: - kilometraż początku i końca odcinka drogi długość odcinka, nr drogi, nazwa, - parametry drogi: liczba jezdni, liczba pasów ruchu, szerokość pasa ruchu, rodzaj nawierzchni, stan drogi, położenie (w poziomie terenu, w wykopie, na nasypie, na estakadzie, w tunelu), - parametry ruchu: natężenie ruchu, struktura strumienia pojazdów, średnia prędkość potoku ruchu, rodzaj ruchu (równomierny, nierównomierny, wymuszony), - charakterystyka otoczenia źródła hałasu: rodzaj zabudowy, odległość od pierwszej linii zabudowy. 5. Szczegóły przedmiotu zamówienia opisane zostały w Opisie Przedmiotu Zamówienia (zwane dalej „OPZ”) załącznik nr 6 do SIWZ. 6. Wymagania Zamawiającego w związku z w art. 29 ust. 3a Ustawy Pzp określone w pkt. XXVII SIWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71354000-4

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca jest zobowiązany do wniesienia wadium w wysokości: 900,00 zł (słownie: dziewięćset złotych 00/100); 2. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: a) pieniądzu wpłacone przelewem w rozumieniu prawa bankowego na konto Zamawiającego na rachunek wadiów prowadzony przez: PKO BP S.A. nr rachunku: 16 1020 1475 0000 8302 0093 7482 z nazwą zamówienia i numerem sprawy. Wadium wniesione w pieniądzu przelewem na rachunek bankowy musi wpłynąć na wskazany powyżej rachunek bankowy najpóźniej przed upływem terminu składania ofert. Ze względu na ryzyko związane z czasem trwania okresu rozliczeń międzybankowych Zamawiający zaleca dokonanie przelewu ze stosownym wyprzedzeniem b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych , e) poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tj. z dnia 29 lutego 2016 r. Dz.U. z 2016 r. poz. 359 z późn. zmianami). W przypadku wniesienia wadium w formie gwarancji lub poręczenia, koniecznym jest, aby gwarancja lub poręczenie obejmowały odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę, określone w art. 46 ust. 4a i 5 Ustawy Pzp. 3. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem ust. 4. 4. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a Ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, oświadczenia, o których mowa w art. 25a ust. 1 Ustawy Pzp, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt. 3 Ustawy Pzp, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 5. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podsiania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 6. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonaniu umowy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach