Przetargi.pl
SPORZĄDZENIE ANALIZY PRZEDPRYWATYZACYJNEJ I MEMORENDUM INFORMACYJNEGO O SPÓŁCE ECO-PARTNERS Sp. z o.o.

Gmina Stare Babice ogłasza przetarg

  • Adres: 05-082 Stare Babice, Rynek 32
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 0-22 722 95 36 , fax. 0-22 722 95 36
  • Data zamieszczenia: 2009-11-03
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Stare Babice
    Rynek 32 32
    05-082 Stare Babice, woj. mazowieckie
    tel. 0-22 722 95 36, fax. 0-22 722 95 36
    REGON: 01327185500000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.stare-babice.waw.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    SPORZĄDZENIE ANALIZY PRZEDPRYWATYZACYJNEJ I MEMORENDUM INFORMACYJNEGO O SPÓŁCE ECO-PARTNERS Sp. z o.o.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Wykonujący Zamówione Dzieła i Zlecone Prace zobowiązany jest do stosowania w szczególności następujących przepisów: - ustawy z dnia 30 sierpnia 1996 r. o komercjalizacji i prywatyzacji (Dz. U. z 2002 r. Nr 171, poz. 1397 z późn. zm.) zwanej dalej Ustawą z dnia 30.08.1996 r.; - rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 17 lutego 2009 r. w sprawie analizy spółki, przeprowadzanej przed zaoferowaniem do zbycia akcji należących do Skarbu Państwa (Dz. U. z 2009 r. Nr 37, poz. 288), zwanego dalej Rozporządzeniem z 17.02.2009 r.; - rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 17 lutego 2009 r. w sprawie szczegółowego trybu zbywania akcji Skarbu Państwa (Dz. U. z 2009 r. Nr 34, poz. 264); - ustawy z dnia 22 stycznia 1999 r. o ochronie informacji niejawnych (tj. Dz. U. z 2005 r. Nr 196, poz. 1631) oraz przepisów wykonawczych do tej ustawy; - ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości ( Dz. U. z 2002 r. Nr 76, poz. 694 z późn. zm.). 2. Przedmiotem zamówienia jest sporządzenie analizy przedprywatyzacyjnej i memorandum informacyjnego o spółce Eco-Partners Sp. z o.o. w oparciu o procedurę przewidzianą w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 17 lutego 2009 r. w sprawie analizy spółki, przeprowadzanej przed zaoferowaniem do zbycia akcji należących do Skarbu Państwa (Dz. U. Nr 37 poz. 288). Analizy spółki należy dokonać zgodnie z poniższym zakresem: ANALIZA SYTUACJI PRAWNEJ MAJĄTKU SPÓŁKI Analiza prawna prywatyzowanej Spółki ma na celu ustalenie stanu prawnego majątku Spółki, ze szczególnym uwzględnieniem roszczeń osób trzecich do tego majątku (art. 32 ust. 1 Ustawy z dnia 30.08.1996 r.), w tym: ustalenie praw majątkowych i zobowiązań Spółki, jej aktywów i pasywów. Ustalenie sytuacji prawnej majątku Spółki jest dokonywane na podstawie wypisów z ksiąg wieczystych, wpisów w rejestrach sądowych, rejestrach zastawów, ewidencjach i rejestrach organów administracji rządowej i samorządowej, a także na podstawie dokumentacji prawnej, organizacyjnej i finansowo-księgowej Spółki oraz innych dokumentów źródłowych (§ 2 ust. 1 Rozporządzenia z 17.02.2009 r.). Osoby dokonujące analizy mają prawo żądania od władz Spółki wszelkich niezbędnych informacji w zakresie objętym analizą, z uwzględnieniem Przepisów o Ochronie Informacji Niejawnych. Analiza prawna obejmować będzie w szczególności: 1) sposób utworzenia Spółki, 2) prawa własności składników majątkowych należących do Spółki, 3) ograniczone prawa rzeczowe ustanowione na majątku Spółki na rzecz osób trzecich, 4) prawa na dobrach niematerialnych o charakterze majątkowym, 5) wierzytelności i zobowiązania Spółki, 6) inne prawa majątkowe i niemajątkowe, 7) stan prawny w zakresie praw i obowiązków o charakterze majątkowym wynikających z przepisów prawa pracy, 8) stan prawny w zakresie praw i obowiązków o charakterze majątkowym wynikających z przepisów o prawie ochrony środowiska, 9) stan prawny w zakresie praw i obowiązków o charakterze majątkowym wynikających z przepisów o ochronie konkurencji i konsumentów, 10) przedstawienie sytuacji Spółki w zakresie zgodności działania przedsiębiorstwa z przepisami ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami, 11) przedstawienie sytuacji Spółki w kontekście postanowień ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2007 r. Nr 50, poz. 331 ze zm.), 12) stan roszczeń oraz podjęte czynności windykacyjne i egzekucyjne, 13) posiadane koncesje i zezwolenia, 14) ustalenie stanu prawnego powinno zawierać również opis obowiązków wynikających z ochrony interesów obronności i bezpieczeństwa państwa, w szczególności przygotowania i możliwości realizacji zadań programu mobilizacji gospodarki, jeżeli Spółka zobowiązana jest do wypełniania obowiązków z zakresu obronności i bezpieczeństwa państwa. Przy prezentacji każdego z wymienionych zagadnień należy przedstawić wnioski płynące z dokonanej analizy i wskazać ewentualne zagrożenia, mogące wystąpić w związku z istniejącą sytuacją prawną, a także podstawowe problemy wymagające rozwiązania. Analiza prawna powinna w każdym z zakresów wykazywać: 1) źródła powstania praw (zobowiązań) z oceną prawidłowości ich powstania (skuteczności); obejmuje to ocenę: zastosowania przepisów ustaw (dekretów), decyzji administracyjnych, umów, orzeczeń sądów (w tym polubownych) i ugód, 2) obowiązywanie (istnienie) praw lub zobowiązań na dzień oceny i możliwości wygaśnięcia praw lub rozwiązania stosunku zobowiązaniowego przez każdą ze stron, terminy przedawnień, 3) stan wykonywania prawa i realizacji zobowiązań. Obejmuje to ocenę wykonywania obowiązków przez każdą ze stron zgodnie z prawem lub zobowiązaniami, ewentualną zwłokę w świadczeniach wzajemnych lub naruszenie wykonywania prawa, 4) skutki naruszeń prawa lub braku zwłoki w świadczeniach lub świadczenia niezgodne z treścią zobowiązań, 5) roszczenia służące stronom z tytułu niewykonania, bądź nienależytego wykonania zobowiązania, Analiza prawna prezentować musi określone wnioski z niej wynikające oraz wskazywać na ewentualne zagrożenia mogące wystąpić w związku z istniejącą sytuacją prawną Spółki. Podsumowanie analizy prawnej musi wskazywać ewentualne zagrożenia mogące mieć zasadnicze znaczenie dla Spółki, a których uwzględnienie mieć będzie istotne znaczenie przy podejmowaniu decyzji o prywatyzowaniu Spółki. Do analizy prawnej należy dołączyć w formie załączników kopie dokumentów stanowiących podstawę wykonanej analizy potwierdzone za zgodność z oryginałem. ANALIZA STANU I PERSPEKTYW ROZWOJU PRZEDSIĘBIORSTWA SPÓŁKI Analiza stanu i perspektyw rozwoju przedsiębiorstwa Spółki winna zawierać opis sytuacji ekonomiczno - finansowej Spółki oraz wskazanie wzajemnych powiązań i zależności przyczynowo-skutkowych pomiędzy zjawiskami ekonomiczno-finansowymi. Analiza winna składać się w szczególności ze wstępnej i rozwiniętej analizy bilansu, rachunku zysków i strat, rachunku przepływów pieniężnych, (jeżeli Spółka jest zobowiązana przepisami prawa do jego sporządzenia) źródeł przychodów i kierunków rozchodów, analizy wyniku finansowego i czynników go kształtujących oraz analizy sytuacji finansowej Spółki zarówno w okresie retrospektywnym, jak i prognostycznym. Ustalenie stanu i perspektyw rozwoju przedsiębiorstwa Spółki w okresie, co najmniej następnych pięciu lat powinno zawierać: 1) opis stanu Spółki, dokonany na podstawie analiz, o których mowa powyżej, 2) perspektywiczny plan działalności Spółki wraz z prognozą wyników i analizą wskaźnikową dot. okresu co najmniej pięciu pełnych lat obrotowych (zaprezentowanymi wspólnie dla okresu retrospektywnego i prognostycznego), 3) podział planowanych nakładów inwestycyjnych na odtworzeniowe i rozwojowe, a w przypadku przyjęcia w planie działalności Spółki rozwojowych nakładów inwestycyjnych (czyli takich, które będą powodowały wzrost przychodów lub spadek kosztów) - wydłużony okres prognozy do takiego, który pozwoli na udokumentowanie opłacalności rozwojowych nakładów inwestycyjnych poprzez wyliczenia NPV, 4) wydłużony ponad pięć lat okres prognozy wyników Spółki w takiej sytuacji, gdy w chwili sporządzania projekcji znane będą takie zmiany warunków egzogennych i/ lub endogennych po piątym roku prognozy, które będą miały wpływ na kierunki działalności spółki i jej wyniki, 5) kierunki restrukturyzacji Spółki z oszacowaniem wielkości środków finansowych koniecznych do przeznaczenia na poszczególne cele restrukturyzacyjne. Ustalenie stanu przedsiębiorstwa Spółki powinno obejmować przeprowadzenie: 1) analizy ekonomiczno - finansowej, przeprowadzonej za okres, co najmniej ostatnich trzech lat obrachunkowych, obejmującej w szczególności: a) dokonanie analizy sprawozdań finansowych Spółki, raportów z badań sprawozdań finansowych oraz opinii biegłego rewidenta Spółki za ostatnie trzy lata obrotowe, a jeżeli od dnia zakończenia ostatniego roku obrotowego do dnia oddania dzieła minęło więcej niż sześć miesięcy również analizę sprawozdania finansowego Spółki za okres co najmniej sześciu pierwszych miesięcy trwającego roku obrotowego. Jeżeli wykonanie analizy następuje w pierwszej połowie roku kalendarzowego (przy założeniu, że rok obrotowy = rok kalendarzowy) lub na przełomie lat kalendarzowych to ostatnim rokiem obrotowym jest rok wcześniejszy w stosunku do tego, w którym analiza została złożona Zamawiającemu; jeżeli ze względów technicznych (czasowych) sprawozdanie finansowe za ostatni rok obrotowy nie zostało zbadane przez biegłego rewidenta należy sporządzić analizę w oparciu o nie zweryfikowane sprawozdanie finansowe; zmiany dokonane w wyniku weryfikacji przez biegłego rewidenta Spółki należy uwzględnić w formie późniejszej korekty/ uzupełnienia analizy. Załącznikami do analizy sprawozdań finansowych, raportów z badań sprawozdań finansowych oraz opinii biegłego rewidenta Spółki winny być sprawozdania finansowe, raporty z badania tych sprawozdań oraz opinie biegłego rewidenta. Analiza sprawozdań finansowych powinna uwzględniać wyniki analizy prawnej. Dla celów Umowy sprawozdania finansowe obejmują: - bilans, - rachunek zysków i strat, - informację dodatkową, - zestawienie zmian w kapitale własnym, (jeżeli Spółka jest zobowiązana przepisami Ustawy o rachunkowości do sporządzenia zestawienia zmian w kapitale własnym) - rachunek przepływów pieniężnych, (jeżeli Spółka jest zobowiązana przepisami Ustawy o rachunkowości do sporządzenia rachunku przepływów pieniężnych) - sumy pozabilansowe. b) analizę majątku, a jeżeli od dnia zakończenia ostatniego roku obrotowego do dnia oddania dzieła minęło więcej niż sześć miesięcy również przedmiotową analizę za okres, co najmniej sześciu pierwszych miesięcy trwającego roku obrotowego; c) analizę poszczególnych elementów bilansu i rachunku wyników, a jeżeli od dnia zakończenia ostatniego roku obrotowego do dnia oddania dzieła minęło więcej niż sześć miesięcy również przedmiotową analizę za okres, co najmniej sześciu pierwszych miesięcy trwającego roku obrotowego; d) analizę kosztów z wyznaczeniem progu rentowności, a jeżeli od dnia zakończenia ostatniego roku obrotowego do dnia oddania dzieła minęło więcej niż sześć miesięcy również przedmiotową analizę za okres, co najmniej sześciu pierwszych miesięcy trwającego roku obrotowego. e) analizę wskaźnikową, a jeżeli od dnia zakończenia ostatniego roku obrotowego do dnia oddania dzieła minęło więcej niż sześć miesięcy również przedmiotową analizę za okres, co najmniej sześciu pierwszych miesięcy trwającego roku obrotowego. 2) analizy marketingowej, przeprowadzonej za okres co najmniej ostatnich trzech lat obrachunkowych, obejmującej w szczególności: a) przegląd rynków, na których działa Spółka, w tym: struktury rynku, konkurencji, segmentacji, prognozy rozwoju, preferencji, motywów, sposobów zachowania klientów, kluczowych czynników sukcesu na rynku, określenia cyklu życia głównych produktów Spółki, b) ogólne informacje dotyczące pozycji Spółki na rynku, c) charakterystykę wyrobów Spółki, ich pozycji rynkowej oraz wielkość i perspektywy sprzedaży, d) charakterystykę konkurencji w sektorze, e) charakterystykę powiązań z kooperantami i klientami, f) charakterystykę obecnego i przewidywanego popytu, czynniki wpływające na wielkość popytu, g) kluczowe czynniki sukcesu w branży. 3) oceny wykorzystywanych technologii w porównaniu z konkurentami w kraju; 4) analizy systemu organizacji i zarządzania. Analiza ekonomiczno-finansowa powinna być przedstawiona w sposób umożliwiający wykorzystanie zawartych w niej danych w negocjacjach z potencjalnym inwestorem. Analiza perspektyw rozwoju oraz projekcja wyników spółki powinny umożliwiać przeprowadzenie poprawnej metodologicznie wyceny spółki metodami dochodowymi. ANALIZA REALIZACJI OBOWIĄZKÓW WYNIKAJĄCYCH Z TYTUŁU WYMAGAŃ OCHRONY ŚRODOWISKA ORAZ OCHRONY ZABYTKÓW Przegląd realizacji obowiązków z tytułu ochrony środowiska w Spółce jest potrzebny w celu dostarczenia Wójtowi Gminy Stare Babice niezbędnych informacji o stanie środowiska naturalnego w Spółce, tym samym redukując element ryzyka w procesie prywatyzacji. Analiza realizacji obowiązków z tytułu wymagań ochrony środowiska, przeprowadzana jest na podstawie badania wpływu działalności Spółki na stan środowiska i obejmuje w szczególności: 1) mapę nieruchomości Spółki i krótką charakterystykę sąsiednich nieruchomości, z uwzględnieniem rodzaju prowadzonej na nich działalności oraz podstawowymi danymi geofizycznymi i hydrogeologicznymi dotyczącymi tych nieruchomości, 2) opis istniejących zanieczyszczeń gruntów i wód oraz opis stopni emisji zanieczyszczeń do powietrza, 3) analizę procesów produkcyjnych i technologicznych, zastosowanych metod ochrony gruntu, powietrza i wody oraz ochrony przed hałasem, a także gospodarki surowcowej i odpadowej, 4) ocenę stopnia realizacji zobowiązań dotyczących stwierdzonego stanu środowiska, wynikającą z decyzji organów administracji bądź wynikających z przepisów prawa, 5) wskazanie szczególnie istotnych zagadnień wynikających z analizy stanu środowiska, wymagających dalszych szczegółowych badań, 6) opis najważniejszych niezbędnych inwestycji w zakresie ochrony środowiska, z określeniem przewidywanego okresu realizacji i kosztów, 7) szacunkowe skutki finansowe związane z ewentualną odpowiedzialnością za naruszenie stanu środowiska, 8) ocenę zagrożeń dla pracowników oraz wynikających ze skutków tych zagrożeń zobowiązań; Wykonawca dokonując analizy ma obowiązek skontaktowania się z lokalnymi władzami ds. ochrony środowiska. Wykonawca powinien porównać informacje otrzymane od Spółki, władz administracyjnych i osób trzecich, zwracając uwagę na problemy, które mogą stanowić ryzyko dla działalności Spółki. Na podstawie badania Wykonawca dostarczy racjonalną ocenę finansową ewentualnej odpowiedzialności ekologicznej, która może być związana z tą Spółką. Wykonawca wyraźnie oddzieli w streszczeniu raportu potrzebne inwestycje, i ich koszty (plan działań ekologicznych), jak również ocenę tych kosztów dla każdej pozycji. Wnioski przedstawione w tym raporcie powinny pozostawać w zgodności z polskim prawem, ocena kosztów powinna być dokonana według polskich cen rynkowych. Raport powinien zawierać załącznik obejmujący kopie fragmentów tych dokumentów i ocen, które zdaniem Wykonawcy są istotne dla udowodnienia wniosków zawartych w raporcie oraz kopie tych decyzji administracyjnych, które są kluczowe dla działalności Spółki. Ocena realizacji obowiązków wynikających z tytułu ochrony zabytków wchodzących w skład majątku Spółki powinna określać w szczególności: - wykaz zabytków i oszacowanie ich klasy, - sposób zabezpieczenia. Ocena ochrony zabytków wchodzących w skład majątku Spółki dokonuje się w porozumieniu z Państwową Służbą Ochrony Zabytków lub jednostkami organizacyjnymi Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego, właściwymi ze względu na charakter i rodzaj zabytków. OSZACOWANIE WARTOŚCI SPÓŁKI Oszacowanie wartości Spółki zostanie przeprowadzone przy zastosowaniu, co najmniej dwóch różnych metod wyceny, (nie mogą być stosowane metody uproszczone), z zastrzeżeniem, że w taki sam sposób należy wycenić spółki stowarzyszone i zależne, w szczególności spośród następujących metod: 1) zdyskontowanych przyszłych przepływów pieniężnych, 2) wartości odtworzeniowej, 3) wartości skorygowanej aktywów netto, 4) przy zastosowaniu mnożnika zysku, 5) rynkowej wartości likwidacyjnej. Wybór metody powinien uwzględniać uwarunkowania działania Spółki i wymaga uzasadnienia. Odstąpienie od powyższych warunków wymaga uzgodnienia z Zamawiającą. W przypadku zastosowania metody majątkowej do wyceny Spółki, konieczne jest sporządzenie i przedstawienie w formie załącznika do wyceny, aktualnych operatów szacunkowych. W przypadku nie wykorzystania żadnej metody majątkowej konieczne jest wykonanie aktualnych operatów szacunkowych nieruchomości i aktywów pozaoperacyjnych, jeżeli takie istnieją. Memorandum informacyjne powinno umożliwiać realizację następujących celów: 1) dostarczenie potencjalnym inwestorom podstawowych informacji o Spółce, dla umożliwienia podjęcia decyzji o złożeniu stosownej oferty, 2) dostarczenie potencjalnym inwestorom szczegółowych informacji w zakresie procedury sprzedaży akcji Spółki w szczególności informacje o przetargu publicznym lub publicznym zaproszeniu do negocjacji, ze wskazaniem przedmiotu, procedury składania ofert, zawartości oferty wstępnej, pisemnej odpowiedzi na publicznie ogłoszone zaproszenie oraz warunków weryfikacji stanu i sytuacji Spółki przez potencjalnego inwestora. Przygotowania memorandum informacyjnego należy dokonać zgodnie z poniższym zakresem: 1) Dane o Spółce a) Informacje ogólne: - firma Spółki, - adres, tel., fax., e-mail, - numer identyfikatora GUS (regon), - data rejestracji Spółki, - kapitał zakładowy Spółki, - przedmiot działalności Spółki. b) Krótka historia Spółki (obejmująca również okres działania podmiotu w formie przedsiębiorstwa państwowego). c) Organy Spółki. d) Struktura organizacyjna Spółki. e) Produkcja i sprzedaż: - zaopatrzenie i baza surowcowa, - sprzęt i wyposażenie techniczne, - sprzedaż, struktura sprzedaży, - produkt podstawowy. f) Pozycja rynkowa Spółki (% udział na rynku lokalnym, krajowym). g) Działalność badawczo-rozwojowa. h) Zatrudnienie: - struktura zatrudnienia ogółem, - struktura zatrudnienia wg wykształcenia, - struktura zatrudnienia wg wieku, - struktura zatrudnienia wg stażu pracy, - system pracy, - system wynagrodzeń. i) Analiza ekonomiczno - finansowa za okres ostatnich 3 lat działania Spółki, sporządzona na podstawie sprawozdania finansowego Spółki, obejmująca w szczególności: - analizę wskaźnikową w zakresie: - zyskowność brutto, netto, - wskaźników płynności finansowej, - wskaźników zadłużenia, - obrotu zapasami, - zwrotu zainwestowanego kapitału, - ocenę stanu ekonomiczno - finansowego, przegląd i prezentację sprawozdań, z uwzględnieniem minionych kwartałów bieżącego roku; dane powinny posiadać cechy porównywalności. j) Składniki majątkowe Spółki: - nieruchomości z prawem własności, - nieruchomości w użytkowaniu wieczystym, - nieruchomości o nieuregulowanym stanie prawnym, - nieruchomości obciążone zastawem hipotecznym lub umowami dzierżawy lub najmu, - znaki towarowe, licencje, patenty, - inne prawa majątkowe (w tym akcje i/ lub udziały w innych podmiotach), - ubezpieczenia. k) Należności i zobowiązania (w tym informacja o toczących się postępowaniach sądowych). l) Informacja o prawnych i finansowych aspektach ochrony środowiska. m) Zakres świadczeń socjalno - bytowych. n) Organizacje związkowe działające w Spółce. o) Działalność gospodarcza Spółki w świetle przepisów o ochronie konkurencji i konsumentów. 2) Rozwój Spółki a) Strategia marketingowa ( w tym zwłaszcza strategia rozwoju spółki). b) Realizowane inwestycje, w tym inwestycje na rzecz ochrony środowiska, wraz ze wskazaniem źródeł finansowania, terminem realizacji i stanem zaawansowania. 3) Szczegółowe informacje w zakresie procedury sprzedaży akcji Spółki w tym: a) Informacje o publicznym zaproszeniu do negocjacji, ze wskazaniem przedmiotu negocjacji. b) Informacje o przetargu publicznym. c) Procedurze składania pisemnych odpowiedzi na zaproszenie do negocjacji. d) Procedurze składania ofert. e) Zawartości oferty wstępnej. f) Warunków weryfikacji stanu i sytuacji Spółki przez potencjalnego inwestora. 3. Klasyfikacja usług wg Wspólnego Słownika Zamówień: Kod CPV: 79.00.00.00-4 - Usługi biznesowe: prawnicze, marketingowe, konsultingowe, rekrutacji, drukowania i zabezpieczania. 4. Po zakończeniu usługi Wykonawca dostarczyć Zamawiającej analizę Spółki oraz memorandum informacyjne o Spółce w dwóch egzemplarzach papierowych oraz w postaci utrwalonej na nośniku magnetycznym w formie elektronicznej w formacie WORD -.doc oraz ADOBE -.pdf za potwierdzeniem doręczenia przez Zamawiającą. 5. Wybrany w przetargu Wykonawca przedstawi Zamawiającej niezwłocznie listę niezbędnych dokumentów potrzebnych do wykonania przedmiotowego zamówienia. 6. Informacje dotyczące sytuacji spółki oraz wybrane dane finansowe znajdują się w Załączniku Nr 6 do niniejszej SIWZ. 7. Wykonawca powoła Zespół Wykonawcy, a w składzie Zespołu Wykonawcy znajdą się co najmniej: jedna osoba z uprawnieniami rzeczoznawcy majątkowego, jedna osoba z uprawnieniami biegłego rewidenta i jedna osoba z uprawnieniami radcy prawnego - adwokata. Zamawiająca oczekuje, że Wykonawcy zapoznają się dokładnie z treścią wszystkich dokumentów postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. Oferty sporządzane niezgodnie z wymogami SIWZ będą odrzucone.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 790000004
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 30 dni

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiająca nie wymaga wadium.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. O udzielenie zamówienia publicznego w niniejszym postępowaniu mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają niżej wymienione warunki udziału w postępowaniu: 1) posiadają uprawnienia do wykonywania działalności lub czynności oraz nie podlegają wykluczeniu na podstawie art. 24 p.z.p., 2) posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania niniejszego zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia, w szczególności Wykonawca musi spełniać następujące warunki (w przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, oceniany będzie ich łączny potencjał techniczny i kadrowy oraz łączne kwalifikacje i doświadczenie): a) o niniejsze zamówienie może ubiegać się Wykonawca, którzy wykażą, że w okresie ostatnich 3-ch lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, należycie wykonali, co najmniej: - 2 analizy spółki kapitałowej/przedsiębiorstwa na podstawie rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 3 czerwca 1997 r. w sprawie zakresu analizy spółki oraz przedsiębiorstwa państwowego, sposobu jej zlecania, opracowania, zasad odbioru i finansowania oraz warunków, w razie których można odstąpić od opracowania analizy (Dz. U. Nr 64, poz. 408 z późn. zm.) lub - 2 analizy spółki kapitałowej/przedsiębiorstwa na podstawie rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 17 lutego 2009 r. w sprawie analizy spółki przeprowadzanej przed zaoferowaniem do zbycia akcji należących do Skarbu Państwa (Dz. U. Nr 37, poz. 288) lub - 1 analizę spółki kapitałowej/przedsiębiorstwa na podstawie rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 3 czerwca 1997 r. w sprawie analizy spółki oraz przedsiębiorstwa państwowego, sposobu jej zlecania, opracowania, zasad obioru i finansowania oraz warunków, w razie których można odstąpić od opracowania analizy (Dz. U. Nr 64, poz. 408 z późn. zm.) i 1 analizę spółki kapitałowej -przedsiębiorstwa analizę na podstawie rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 17 lutego 2009 r. w sprawie analizy spółki przeprowadzanej przed zaoferowaniem do zbycia akcji należących do Skarbu Państwa (Dz. U. Nr 37, poz. 288), b) o niniejsze zamówienie może ubiegać się Wykonawca, który wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował osobami, które będą uczestniczyć w wykonaniu niniejszego zamówienia wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, wykształcenia i doświadczenia, niezbędnymi do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywania przez nich czynności tj.: - co najmniej 1 osobą z uprawnieniami rzeczoznawcy majątkowego posiadającą aktualne uprawnienia zawodowe w zakresie szacowania nieruchomości zgodnie z przepisami ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (tekst jednolity: Dz. U. z 2004 r. Nr 261, poz. 2603 z późn. zm.), wpisaną do centralnego rejestru rzeczoznawców majątkowych, - co najmniej 1 osobą z uprawnieniami biegłego rewidenta, posiadającą aktualne uprawnienia zawodowe w zakresie badania sprawozdań finansowych zgodnie z przepisami ustawy z dnia 7 maja 2009 r. o biegłych rewidentach i ich samorządzie, podmiotach uprawnionych do badania sprawozdań finansowych oraz o nadzorze publicznym (tekst jednolity: Dz. U. z 2009 r. Nr 77, poz. 649), osoba ta musi być wpisana na listę biegłych rewidentów, - co najmniej 1 osobą z uprawnieniami radcy prawnego/ adwokata, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 6 lipca 1982 r. o radcach prawnych (tekst jednolity: Dz. U. z 2002 r. Nr 123, poz. 1059 z późn. zm.) lub ustawy z dnia 26 maja 1982 r. Prawo o adwokaturze (tekst jednolity: Dz. U. z 2002 r. Nr 123, poz. 1058 z późn. zm.), osoba ta musi być wpisana na listę radców prawnych. UWAGA! W razie korzystania z osób niebędących pracownikami, Wykonawca dołączy pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia osób przewidzianych do realizacji niniejszego zadania. 3) znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie niniejszego zamówienia, w szczególności wykonawca musi posiadać polisę lub dokument potwierdzający, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności w wysokości co najmniej 100 000 zł (w przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, oceniana będzie ich łączna sytuacja ekonomiczna i finansowa (w tym celu dokumenty ma obowiązek złożyć ten lub ci z Wykonawców, którzy w imieniu wszystkich wykazywać będą spełnianie tego warunku). Ocena spełniania przedstawionych powyżej warunków zostanie dokonana wg formuły: spełnia - nie spełnia.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu Wykonawcy zobowiązani są przedłożyć następujące dokumenty: 1) Oferta Wykonawcy wraz z oświadczeniem o spełnieniu warunków postępowania - wzór Załącznik nr 1 do SIWZ, 2) Załącznik do Oferty - oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, 3) aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert (w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców w ofercie muszą być złożone przedmiotowe dokumenty dla każdego z nich), 4) aktualne zaświadczenia właściwego Naczelnika Urzędu Skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające odpowiednio, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, wystawionych nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert (w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców w ofercie muszą być złożone przedmiotowe dokumenty dla każdego z nich), 5) aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4 - 8 p.z.p., wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert (w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców w ofercie muszą być złożone przedmiotowe dokumenty dla każdego z nich), 6) aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 p.z.p., wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert (w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców w ofercie muszą być złożone przedmiotowe dokumenty dla każdego z nich), 7) Formularz Nr 1 - Dane ogólne - wzór Załącznik nr 2 do SIWZ, 8) Formularz Nr 2 - Doświadczenie Wykonawcy - wzór Załącznik nr 3 do SIWZ wraz z dokumentami potwierdzającymi, że usługi zostały wykonane należycie, 9) Formularz Nr 3 - Personel Wykonawcy - wzór Załącznik nr 4 do SIWZ wraz z kopiami dokumentów potwierdzającymi posiadanie wymaganych uprawnień oraz zaświadczeniami o wpisie do odpowiednich rejestrów i list, 10) polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności w wymaganej wysokości, co najmniej 100 000 zł. 3. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa powyżej w pkt 9 ust. 2 składa dokumenty wystawione w formie i terminach przewidzianych w § 2 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 19 maja 2006 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. z dnia 24 maja 2006 r. Nr 87 poz. 605 z późn. zm.). 4. W przypadku złożenia przez Wykonawców dokumentów zawierających dane w innych walutach niż PLN, Zamawiająca, jako kurs przeliczeniowy waluty, przyjmie średni kurs NBP z dnia publikacji ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych. Ten sam kurs Zamawiająca przyjmie przy przeliczaniu wszelkich innych danych finansowych. 5. Dokumenty składane są w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę, tj. osoby upoważnione do reprezentowania Wykonawcy. 6. Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski, poświadczonym przez Wykonawcę, tj. osoby upoważnione do reprezentowania Wykonawcy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.babice-stare.waw.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach