Przetargi.pl
Wykonanie kompleksowych usług analitycznych i doradczych dla Gminy - Miasto Płock mających doprowadzić do wyboru oraz pozyskania inwestora partnera prywatnego dla przygotowania, zaprojektowania, budowy i eksploatacji inwestycji pn. Budowa centrum sportowo-rekreacyjnego w Płocku, zwanego dalej Projektem, w formule partnerstwa publiczno-prywatnego lub koncesji na roboty budowlane, lub usługi wraz z zamknięciem finansowym i komercyjnym

Urząd Miasta Płocka ogłasza przetarg

  • Adres: 09-400 Płock, ul. Stary Rynek 1
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 024 3671598 , fax. 024 3671598, 3671615
  • Data zamieszczenia: 2015-10-01
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Urząd Miasta Płocka
    ul. Stary Rynek 1 1
    09-400 Płock, woj. mazowieckie
    tel. 024 3671598, fax. 024 3671598, 3671615
    REGON: 00059286800000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.plock.eu
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Wykonanie kompleksowych usług analitycznych i doradczych dla Gminy - Miasto Płock mających doprowadzić do wyboru oraz pozyskania inwestora partnera prywatnego dla przygotowania, zaprojektowania, budowy i eksploatacji inwestycji pn. Budowa centrum sportowo-rekreacyjnego w Płocku, zwanego dalej Projektem, w formule partnerstwa publiczno-prywatnego lub koncesji na roboty budowlane, lub usługi wraz z zamknięciem finansowym i komercyjnym
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA: Przedmiotem zamówienia jest wykonanie kompleksowych usług analitycznych i doradczych dla Gminy - Miasto Płock zwanego dalej Zamawiającym mających doprowadzić do wyboru oraz pozyskania partnera prywatnego dla przygotowania, zaprojektowania, budowy i eksploatacji inwestycji pn. Budowa centrum sportowo-rekreacyjnego w Płocku, zwanego dalej Projektem, w formule partnerstwa publiczno-prywatnego lub koncesji na roboty budowlane lub usługi wraz z zamknięciem finansowym i komercyjnym. W ramach usług Wykonawca zobowiązany będzie w szczególności do wykonania analiz przed-realizacyjnych w ramach Studium wykonalności i opłacalności projektu jak również doradztwa organizacyjno-prawnego, technicznego, ekonomiczno-finansowego i podatkowego w zakresie przygotowania oraz przeprowadzenia postępowania na wybór partnera prywatnego do realizacji projektu. Wykonawca uwzględni w analizach wariantowanie Projektu ze względu na zakres świadczonych w obiekcie usług wynikających z istniejącego w regionie płockim zapotrzebowania, których zakres będzie określony przez Wykonawcę w zleconej analizie. Rodzaj oraz ilość świadczonych usług będzie odpowiadać zapotrzebowaniu występującemu na dane usługi w regionie płockim. Analiza ma przedstawiać możliwość budowy wyżej wymienionego obiektu w czterech wskazanych przez Wykonawcę lokalizacjach. ETAP I - STUDIUM WYKONALNOŚCI I OPŁACALNOŚCI PROJEKTU POWINNO ZAWIERAĆ MIĘDZY INNYMI: Pełną analizę przed-realizacyjną tj. analizę zasadności realizacji inwestycji, analizę lokalizacji inwestycji, analizę techniczno-funkcjonalną, w tym wstępny Program Funkcjonalno-Użytkowy, analizę organizacyjno-prawną, analizę ekonomiczno-finansową, analizę podatkową, analizę wystąpienia pomocy publicznej, analizę optymalnego źródła finansowania, w tym udział środków UE, analizę form realizacji inwestycji, analizę rodzajów ryzyka w odniesieniu do rekomendowanych wariantów przedsięwzięcia, a w szczególności: 1. Analizę wykonalności i opłacalności projektu, zawierającą między innymi: 1) analizę porównawczą 4 lokalizacji wskazanych przez Wykonawcę dla budowy centrum sportowo-rekreacyjnego w Płocku, w tym między innymi skróconą charakterystykę wszystkich wariantów oraz analizę porównawczą wariantów wg. kryteriów oceny lokalizacji, takich jak: kryteria przestrzenne, w tym uwarunkowania przestrzenne wynikające z prawa miejscowego oraz istniejącej zabudowy terenu jak również uwarunkowania prawne (stan prawny nieruchomości), dostępność komunikacyjna, ekonomiczność, w tym koszt wykupu terenów, koszt wykupu obiektów i odszkodowań, koszt dodatkowych inwestycji, jak również kryteria ochrony środowiska przyrodniczego; w rezultacie przeprowadzonych analiz określona zostanie najkorzystniejsza lokalizacja inwestycji z punktu widzenia poszczególnych kryteriów, 2) analizę organizacyjno-prawną wraz z identyfikacją rozwiązań alternatywnych pod względem technologicznym oraz instytucjonalnym, w tym: realizację inwestycji w modelu tradycyjnym - samodzielnie przez Zamawiającego, realizację inwestycji w ramach umowy o PPP, realizację inwestycji z wykorzystaniem spółki PPP, realizację projektu z uwzględnieniem środków dotacyjnych (modele hybrydowe), realizację innych modeli, jeżeli zostaną zidentyfikowane, przewidywane harmonogramy realizacji inwestycji w ramach poszczególnych modeli, analiza kosztów i korzyści każdej dostępnej opcji, jak również wybór opcji najefektywniejszej; w rezultacie przeprowadzonych analiz zidentyfikowany zostanie preferowany wariant realizacji przedsięwzięcia, 3) identyfikację projektu, rekomendowanego wariantu realizacji przedsięwzięcia, wraz z analizą podobnych projektów w Polsce, określeniem kluczowych technologii oraz oszacowaniem niezbędnych nakładów; w rezultacie przeprowadzonych analiz opisane zostaną produkty projektu oraz zadania niezbędne do realizacji w celu wdrożenia projektu, 4) analizę zasadności realizacji inwestycji dla rekomendowanego wariantu realizacji przedsięwzięcia w kontekście społeczno-gospodarczym wraz z analizą wymogów prawnych oraz analizą popytu; w rezultacie przeprowadzonych analiz określone zostaną cele projektu oraz korzyści społeczno-ekonomiczne, jakie może przynieść projekt, 5) analizę techniczno-funkcjonalną dla rekomendowanego wariantu realizacji przedsięwzięcia wraz z oceną wykonalności, określeniem warunków technicznych, oszacowaniem nakładów inwestycyjnych i odtworzeniowych, jak również kosztów eksploatacyjnych; w rezultacie przeprowadzonych analiz zostanie przygotowany wstępny Program Funkcjonalno-Użytkowy projektu, 6) analizę ekonomiczno-finansową dla rekomendowanego wariantu realizacji przedsięwzięcia, wraz z zestawieniem prognozy przepływów finansowych (modelem finansowym), oceną efektywności finansowej, identyfikacją ewentualnej luki finansowej oraz oceną efektywności ekonomicznej; w rezultacie przeprowadzonych analiz powstanie model finansowy projektu oraz określone zostaną brzegowe parametry projektu, 7) analizę podatkową dla rekomendowanego wariantu realizacji przedsięwzięcia, w rezultacie przeprowadzonych analiz opracowany zostanie preferowany wariant realizacji przedsięwzięcia z punktu widzenia podatku VAT oraz podatku CIT. 8) analizę występowania pomocy publicznej dla rekomendowanego wariantu realizacji przedsięwzięcia, w rezultacie przeprowadzonych analiz opracowany zostanie preferowany wariant realizacji przedsięwzięcia z punktu widzenia występowania pomocy publicznej. 9) analizę ryzyk, wraz z identyfikacją kluczowych ryzyk, oceną prawdopodobieństwa oraz skutków wystąpienia zidentyfikowanych ryzyk oraz identyfikacją działań mitygujących, jak również z analizą wrażliwości dla rekomendowanego wariantu realizacji przedsięwzięcia; w rezultacie przeprowadzonych analiz opracowana zostanie strategia postępowania z ryzykiem, 2. W przypadku rekomendacji realizacji przedsięwzięcia w formule PPP opracowanie kwestii wymagających interpretacji właściwych instytucji, w tym wskazanie niezbędnych uchwał, opracowanie formy przekazania wkładu własnego partnerowi prywatnemu, szczegółowy zakres obowiązków partnera prywatnego i podmiotu publicznego, propozycję podziału ryzyka, zadania Zamawiającego, mechanizm wynagradzania partnera prywatnego, wraz z propozycją rozliczeń przy zakończeniu umowy o PPP, analizę wartości dodanej PPP value-for-money, analizę wpływu projektu na dług publiczny, kalkulację komparatora sektora publicznego (PSC), harmonogram prac. 3. Konsultacje rynkowe, zawierające między innymi: a. identyfikację kluczowych podmiotów projektu, w tym opracowanie schematu organizacyjnego inwestycji wraz z uwzględnieniem funkcjonowania projektu, b. identyfikację warunków brzegowych partnerów prywatnych oraz instytucji finansujących, c. testy rynkowe, wraz z konfrontacją założeń projektu z oczekiwaniami rynku jak również badaniem oczekiwań i warunków brzegowych partnerów prywatnych i instytucji finansujących; w rezultacie przeprowadzonych testów rynkowych zostaną zaktualizowane założenia projektowe. 4. Listę potencjalnych partnerów prywatnych lub koncesjonariuszy. 5. Raport z analiz wraz z podsumowaniem i rekomendacją wariantu realizacji projektu oraz określeniem dalszych kroków w celu jego wdrożenia. 6. Tematyczną prezentację dotyczącą zasadności i rekomendowanej formy realizacji projektu. 7. Wykonawca będzie zobowiązany do przedstawienia prezentacji podczas kolegium prezydenckiego bądź w czasie innego spotkania mającego na celu podjecie decyzji w sprawie realizacji projektu. 8. Wyniki raportu i przedstawione przez Wykonawcę rekomendacje będą stanowić dla Zamawiającego podstawę do podjęcia decyzji o dalszej realizacji projektu i jego formie. Termin realizacji zamówienia Etapu I musi zakończyć się w okresie 3 miesięcy od daty podpisania umowy tematyczną prezentacją dotyczącą zasadności wraz z rekomendacją formy realizacji projektu. ETAP II - DORADZTWO ORGANIZACYJNO-PRAWNE, TECHNICZNE, EKONOMICZNO-FINANSOWE ORAZ PODATKOWE W ZAKRESIE PRZYGOTOWANIA ORAZ PRZEPROWADZENIA POSTĘPOWANIA NA WYBÓR PARTNERA PRYWATNEGO DO REALIZACJI PROJEKTU. 1. Opracowanie dokumentacji i udział w ewentualnie przeprowadzonym dialogu technicznym, 2. Określenie możliwych wariantów postępowania na wybór partnera prywatnego i wskazanie proponowanego rozwiązania, 3. Opracowanie dokumentów niezbędnych do wszczęcia i przeprowadzenia postępowania na wybór partnera prywatnego, w tym m.in. a) memorandum informacyjnego, b) opisu potrzeb i wymagań, c) regulaminu prac komisji przetargowej i prowadzenia postępowania na wybór partnera prywatnego, d) harmonogramu postępowania na wybór partnera prywatnego, e) procedur lub podręczników współpracy z partnerem prywatnym (w języku nieprawniczym), f) zestawienia zagadnień do omówienia w czasie prowadzonego postępowania na wybór partnera prywatnego wraz z agendą dla każdej rundy dialogu, g) ogłoszenia o zamówieniu, h) szczegółowego opisu przedmiotu zamówienia, i) zaproszenia do składania wniosków, j) propozycji odpowiedzi na zapytania złożone w trakcie prowadzonego postępowania na wybór partnera prywatnego, k) oceny złożonych wniosków o udział w postępowaniu na wybór partnera prywatnego wraz z wnioskami i rekomendacjami z przeprowadzonej oceny, l) prezentacji dotyczącej projektu, aktualizowanej na każdym etapie dialogu, m) projektu umowy PPP do wykorzystania w trakcie prowadzonego postępowania w celu bieżącej weryfikacji i aktualizacji przyjętych założeń, n) opinii dotyczących proponowanych przez partnerów prywatnych rozwiązań pod względem prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym, o) protokołów ze wszystkich rund prowadzonego postępowania oraz protokołu dotyczącego ostatecznych ustaleń, p) finalnej struktury prawnej transakcji oraz projektu umowy wraz z załącznikami, opracowanej w wyniku prowadzonego postępowania, q) metodologii oceny ofert, r) ostatecznego Programu Funkcjonalno Użytkowego, s) szczegółowego opisu przedmiotu zamówienia opracowanego w wyniku prowadzonego postępowania, t) projektu ogłoszenia o udzieleniu zamówienia mającego na celu wybór partnera prywatnego, u) zaproszenia do składania ofert, v) opinii prawnej w zakresie oceny ofert wraz ze wskazaniem oferty najkorzystniejszej, w) raportu końcowego wraz z opisaną ścieżką działań przygotowawczych do realizacji projektu i podsumowaniem prac realizowanych w ramach zamówienia, x) informatora kontraktu w formie podręcznika dla osób odpowiedzialnych ze strony Gminy - Miasto Płock za przestrzeganie postanowień umowy, zawierającego wytyczne w zakresie realizacji projektu, a zwłaszcza przyszłej współpracy pomiędzy partnerami oraz sposobu monitorowania i kontroli wykonania umowy, y) innych dokumentów niezbędnych do skutecznego przeprowadzenia postępowania na wybór partnera prywatnego. 4. Czynny udział w prowadzonym postępowaniu na wybór partnera prywatnego, w tym: a) udział w rozmowach, rundach negocjacyjnych, prelekcjach informacyjnych, b) prowadzenie na rzecz Gminy - Miasto-Płock rund negocjacyjnych z partnerami prywatnymi, c) pełnienie roli biegłego w postępowaniu, d) pomoc w zakresie doradztwa technicznego, organizacyjno-prawnego, ekonomiczno-finansowego i podatkowego oraz przygotowanie wniosku aplikacyjnego wraz z załącznikami w celu pozyskania współfinansowania ze środków UE. e) bieżąca weryfikacja wszystkich zagadnień projektu na podstawie informacji uzyskanych w trakcie postępowania, f) wprowadzanie na bieżąco zmian w projektach dokumentów, g) negocjowanie zapisów projektu umowy oraz warunków transakcji, h) aktualizacja modelu finansowego, i) udział w ewentualnych postępowaniach odwoławczych, j) przedstawianie rekomendacji w związku z prowadzonym postępowaniem oraz ewentualnie wnoszonymi przez strony postępowania środkami ochrony prawnej. Termin realizacji zamówienia Etapu II musi zakończyć się 18 miesięcy od daty podjęcia decyzji o realizacji projektu oceną ofert wraz z rekomendacją oferty najkorzystniejszej. ETAP III - DOPROWADZENIE DO PODPISANIA UMOWY POMIĘDZY PARTNEREM PRYWATNYM I ZAMAWIAJĄCYM WRAZ Z ZAMKNIĘCIEM FINANSOWYM I KOMERCYJNYM. a) wsparcie zamawiającego w procesie zawarcia umowy z partnerem prywatnym (zamknięcie komercyjne), b) wsparcie zamawiającego w procesie zawarcia umowy z instytucjami finansującymi (zamknięcie finansowe, zawarcie tzw. umowy bezpośredniej z bankami), c) zapewnienie doradztwa technicznego, organizacyjno-prawnego, ekonomiczno-finansowego i podatkowego w związku z prowadzeniem działań wynikających z zawartej umowy PPP do momentu podpisania umowy wraz z zamknięciem finansowym i komercyjnym, d) udział w ewentualnych postępowaniach odwoławczych. Termin realizacji zamówienia Etapu III musi zakończyć się 6 miesięcy od daty zakończenia etapu drugiego podpisaniem umowy z partnerem prywatnym wraz z zamknięciem finansowym i komercyjnym. Zamawiający zastrzega sobie prawo do rezygnacji z któregokolwiek etapu lub dalszego ciągu Zamówienia, w szczególności w przypadku: a)jeśli na podstawie prac Wykonawcy Zamawiający uzna, iż ze względu na interes publiczny nie jest wskazana dalsza realizacja przedmiotowego zamówienia, b)jeśli Zamawiający zrezygnuje z realizacji projektu, c) jeśli Zamawiający zrezygnuje z realizacji projektu w formule PPP. Zamawiający dopuszcza możliwość rozwiązania umowy na każdym jej etapie i rozliczenie prac Wykonawcy proporcjonalnie do dotychczas wykonanych przez niego czynności. DODATKOWE INFORMACJE 1. Przedmiot umowy, o którym mowa w opisie Etapu I należy wykonać w formie papierowej w 4 egzemplarzach i w formie elektronicznej na płycie CD zgodnie z zapisami Szczegółowego Opisu Przedmiotu Zamówienia zawartym w Dziale II SIWZ, stanowiącym Załącznik Nr 1 do umowy. 2. Płyta CD winna być odzwierciedleniem wersji papierowej ze wszystkimi podpisami i uzgodnieniami. 3. Wykonawca złoży oświadczenie, że przekazana wersja elektroniczna na CD jest odzwierciedleniem analizy w wersji papierowej. 4. Do Analiz będących przedmiotem umowy, Wykonawca powinien dołączyć: 1) wykaz analiz oraz pisemne oświadczenie, że dostarczone analizy są wykonane zgodnie z umową, ofertą, obowiązującymi przepisami, zasadami wiedzy technicznej oraz normami, że zostaje wydana w stanie pełnym, kompletnym z punktu widzenia celu, któremu ma służyć. Pisemne oświadczenie, o którym mowa wyżej, stanowi integralną część przedmiotu odbioru, 2) raport z analiz wraz z podsumowaniem i rekomendacją wariantu realizacji projektu oraz określeniem dalszych kroków w celu jego wdrożenia, 3) tematyczną prezentację dotyczącą zasadności i rekomendowanej formy realizacji projektu wraz z raportem podsumowującym przeprowadzone konsultacje rynkowe, 4) listę potencjalnych partnerów prywatnych lub koncesjonariuszy, 5) oświadczenie o zgodności i kompletności dokumentacji w wersji papierowej z wersją elektroniczną. 5. Wykonawca będzie zobowiązany do przedstawienia prezentacji, o której mowa w pkt. 3), podczas kolegium prezydenckiego bądź w czasie innego spotkania mającego na celu podjęcie decyzji w sprawie realizacji przedsięwzięcia. 6. Wyniki raportu i przedstawione przez Wykonawcę rekomendacje będą stanowić dla Zamawiającego podstawę do podjęcia decyzji o formie realizacji inwestycji. 7. Przekazanie przedmiotu umowy w formie pisemnej nastąpi na adres: Urząd Miasta Płocka, Stary Rynek 1, 09-400 Płock - w ilości 4 egzemplarzy wraz z wersją elektroniczną na CD. 8. Prezentacja, o której mowa w pkt. 3) odbędzie się w siedzibie Zamawiającego: Urząd Miasta Płocka, Stary Rynek 1, 09-400 Płock w ustalonym przez Strony terminie spotkania. 9. W zakres przedmiotu zamówienia, o którym mowa w opisie Etapu II, wchodzi przygotowanie dokumentacji oraz uczestnictwo w postępowaniu przez Wykonawcę, jak również dostarczenie do Zamawiającego materiałów pisemnych (w wersji papierowej - w ilości 2 egzemplarzy oraz elektronicznej - na płycie CD) związanych z przedmiotem doradztwa, w szczególności: a) analiz, opracowań, notatek, prezentacji, zestawień, i innych, b) dokumentów związanych z procedurą zamówienia publicznego dotyczącą dialogu technicznego, c) dokumentów związanych z procedurą zamówienia publicznego na rzecz wyboru partnera prywatnego, d) notatek sprawozdawczych, e) raportów z wykonania etapu, f) innych. 10. Wykonawca ma obowiązek przekazywać dokumenty do Zamawiającego w formacie edytowalnym zgodnie z MS Office. 11. W zakres przedmiotu doradztwa wchodzi również udział w spotkaniach roboczych organizowanych przez Zamawiającego.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 790000004
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 27 miesięcy

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: negocjacje z ogłoszeniem
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Termin wykonania etapu I
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.plock.eu
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach