Przetargi.pl
Wykonanie analiz przed-realizacyjnych w ramach Studium wykonalności i opłacalności projektu pn. Modernizacja szpitala Świętej Trójcy w Płocku w formule partnerstwa publiczno-prywatnego lub koncesji na roboty budowlane lub usługi dla strony publicznej przy przygotowaniu i realizacji projektu partnerstwa publiczno-prywatnego z sektora ochrony zdrowia.

Urząd Miasta Płocka ogłasza przetarg

  • Adres: 09-400 Płock, ul. Stary Rynek 1
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 024 3671598 , fax. 024 3671598, 3671615
  • Data zamieszczenia: 2015-11-20
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Urząd Miasta Płocka
    ul. Stary Rynek 1 1
    09-400 Płock, woj. mazowieckie
    tel. 024 3671598, fax. 024 3671598, 3671615
    REGON: 00059286800000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.plock.eu
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Wykonanie analiz przed-realizacyjnych w ramach Studium wykonalności i opłacalności projektu pn. Modernizacja szpitala Świętej Trójcy w Płocku w formule partnerstwa publiczno-prywatnego lub koncesji na roboty budowlane lub usługi dla strony publicznej przy przygotowaniu i realizacji projektu partnerstwa publiczno-prywatnego z sektora ochrony zdrowia.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Opis przedmiotu zamówienia (OPZ): wykonanie analiz przed-realizacyjnych w ramach Studium wykonalności i opłacalności projektu pn. Modernizacja szpitala Świętej Trójcy w Płocku w formule partnerstwa publiczno-prywatnego lub koncesji na roboty budowlane lub usługi dla strony publicznej przy przygotowaniu i realizacji projektu partnerstwa publiczno-prywatnego z sektora ochrony zdrowia. Analizy wykonane zostaną w oparciu o Wytyczne Ministra Infrastruktury i Rozwoju w zakresie zagadnień związanych z przygotowaniem projektów inwestycyjnych, w tym projektów generujących dochód i projektów hybrydowych na lata 2014 - 2020 ORAZ zgodnie z przewodnikiem CBA http://ec.europa.eu/regional_policy/sources/docgener/studies/pdf/cba_guide.pdf 1. Wprowadzenie. Miasto Płock przystąpiło do naboru Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju (MIR) oraz Platformy PPP w zakresie partnerstwa publiczno-prywatnego w sektorze ochrony zdrowia, mającego za zadanie wzmocnienie potencjału instytucji publicznych do dostarczania wysokiej jakości, efektywnych kosztowo usług publicznych i infrastruktury oraz zwiększenie skuteczności i efektywności samorządów w realizacji projektów infrastrukturalnych. Wynikiem prac będzie opracowanie dokumentacji projektowej dla projektu pn. -Modernizacja szpitala Świętej Trójcy w Płocku- oraz zapewnienie wsparcia eksperckiego na etapie przygotowania projektu infrastrukturalnego Miasta Płocka. 2. Przedmiot Zamówienia. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie analiz przedrealizacyjnych w ramach Studium wykonalności i opłacalności projektu pn. Modernizacja szpitala Świętej Trójcy w Płocku w formule partnerstwa publiczno-prywatnego lub koncesji na roboty budowlane lub usługi na rzecz Gminy Miasto-Płock (Zamawiający - Promotor Projektu). Zadaniem Wykonawcy jest przeanalizowanie możliwych wariantów wskazanych przez Zamawiającego i wybór odpowiedniej koncepcji realizacji. Wykonawca powinien uwzględnić wszystkie czynniki związane z aspektami prawnymi, technicznymi, finansowymi, ekonomicznymi i innymi właściwymi dla przedmiotu Projektu. Zgodnie z zaleceniem Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju Wykonawca będzie zobligowany do przeprowadzenia symulacji potencjalnych modeli finansowania pod kątem możliwości finansowych podmiotu publicznego do poniesienia opłat za dostępność (lub zwrotu nakładów inwestycyjnych z pozyskanych przez szpital kontraktów) oraz wymaganego poziomu przychodów partnera prywatnego ze świadczenia komercyjnych usług medycznych. Wykonawca w pogłębionej analizie zbada możliwości powiększenia przychodów jednostki Szpitala Świętej Trójcy w Płocku oraz ewentualne zmniejszenie kosztów, przyjmując odpowiednie założenia. Ponadto Wykonawca rozważy opcję rozwoju jednostki, w której szpital działający w nowej infrastrukturze, nie będzie podwyższał poziomu zatrudnienia i istotnego wzrostu kosztów. Należy przy tym mieć na uwadze, że o ile zakres Projektu w wariancie II (inwestycje związane z unowocześnieniem infrastruktury ochrony zdrowia, prace remontowo-budowlane, zakup nowoczesnej aparatury medycznej) wpisywałby się w zapisy RPO WM 2014 - 2020, to BUDOWA NOWEJ INFRASTRUKTURY (WARIANT III) BĘDZIE MOŻLIWA TYLKO POD WARUNKIEM POPRAWY EFEKTYWNOŚCI DZIAŁANIA JEDNOSTKI. W związku z tym, iż ciężar Projektu w dużej mierze będzie opierał się na pozyskaniu środków UE (Regionalny Program Operacyjny Województwa Mazowieckiego 2014 - 2020, w ramach priorytetu inwestycyjnego 9a Inwestycje w infrastrukturę zdrowotna i społeczną), Wykonawca w analizie organizacyjno-prawnej w sposób szczególny koncentrował się będzie na wyjaśnieniu zagadnień z tym związanych, z uwzględnieniem dostępnych informacji oraz występujących uwarunkowań. Studium wykonalności i opłacalności Projektu w swym zakresie będzie również odnosić się do zapisów Materiału informacyjnego Platformy PPP oraz Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju dotyczącego analiz przedrealizacyjnych, w tym testowania rynku i wyboru optymalnego modelu realizacji inwestycji, stanowiącego Załącznik 1 do OPZ. Studium wykonalności i opłacalności Projektu powinno zawierać między innymi: 1. analizę zasadności realizacji Projektu w tym analizę popytu, 2. analizę ekonomiczno-finansową z punktu widzenia inwestycji (NPC) oraz z punktu widzenia Zamawiającego (płynność finansowa, obciążenie budżetu gminy), 3. analizę technicznych uwarunkowań realizacji Projektu, w tym uwarunkowań środowiskowych, 4. analizę opcji wdrożenia i realizacji Projektu, 5. analizę organizacyjno-prawną realizacji Projektu, 6. analizę optymalnego źródła finansowania, w tym udział środków UE, 7. analizę porównawczą dla modelu tradycyjnego (PSC) oraz dla modelu ppp, w tym analizę kosztów, 8. analizę finansową z uwzględnieniem sytuacji finansowej podmiotu publicznego w całym cyklu trwania Projektu, Zadaniem wykonawcy będzie między innymi: 1. określenie wstępnych założeń społeczno-rynkowych, techniczno-funkcjonalnych, organizacyjno-prawnych, ekonomiczno-finansowych i podatkowych Projektu jak również ram współpracy z partnerem prywatnym, uwzględniających 3 warianty realizacji Projektu przedstawione w opisie Projektu (wariant I, II i III) oraz ewentualnie dodatkowy wariant realizacji Projektu zaproponowany przez Wykonawcę, 2. opracowanie i przedstawienie Zamawiającemu optymalnego wariantu oraz modelu realizacji Projektu (w wyniku analizy modelu tradycyjnego (PSC) oraz modelu ppp) wraz z identyfikacją, oceną i podziałem ryzyk, podziałem zadań pomiędzy partnera publicznego i prywatnego, mechanizmem wynagradzania i zaangażowaniem finansowym partnerów, 3. przeprowadzenie oceny zasadności i opłacalności realizacji Projektu w modelu PPP w rekomendowanym wariancie realizacji Projektu, 4. testowanie rynku - zebranie i analiza informacji na temat zainteresowania podmiotów prywatnych (wykonawców i instytucji finansujących) Projektem oraz określenie warunków brzegowych wejścia inwestorów i instytucji finansujących. Studium wykonalności i opłacalności Projektu powinno zawierać między innymi: Pełną analizę przed-realizacyjną tj. analizę zasadności realizacji Projektu, analizę porównawczą 3 wariantów realizacji Projektu wskazanych przez Zamawiającego w opisie Projektu (wariant I, II i III) oraz ewentualnie dodatkowego wariantu/wariantów realizacji Projektu zaproponowanego przez Wykonawcę, analizę organizacyjno-prawną, analizę zasadności wraz z analizą popytu, analizę techniczno-funkcjonalną, w tym wstępny Program Funkcjonalno-Użytkowy dla optymalnego wariantu realizacji Projektu, analizę ekonomiczno-finansową, analizę podatkową, analizę wystąpienia pomocy publicznej, analizę optymalnego źródła finansowania, w tym udział środków UE, analizę form realizacji Projektu, analizę rodzajów ryzyka w odniesieniu do rekomendowanego wariantu Projektu, a w szczególności: 1. Analizę wykonalności i opłacalności Projektu, zawierającą między innymi: 1) analizę porównawczą 3 wariantów realizacji Projektu wskazanych przez Zamawiającego w opisie Projektu (wariant I, II i III) oraz ewentualnie dodatkowego wariantu- wariantów realizacji Projektu zaproponowanego przez Wykonawcę, w tym między innymi audyt wszelkich dostępnych opracowań wykonanych wcześniej przez Zamawiającego, analizę porównawczą wariantów według kryteriów oceny opracowanych w porozumieniu z Zamawiającym, w tym kryteriów przestrzennych, finansowych, ekonomicznych, dostępności komunikacyjnej, oraz ochrony środowiska przyrodniczego i społecznego, jak również skróconą charakterystykę wszystkich wariantów; w rezultacie przeprowadzonych analiz zidentyfikowany zostanie optymalny wariant realizacji Projektu, 2) analizę organizacyjno-prawną dla rekomendowanego wariantu realizacji Projektu wraz z identyfikacją rozwiązań alternatywnych pod względem technologicznym oraz instytucjonalnym, w tym: realizację Projektu w modelu tradycyjnym - samodzielnie przez Szpital Świętej Trójcy w Płocku, realizację Projektu w ramach umowy o PPP, realizację Projektu z wykorzystaniem spółki PPP, realizację Projektu z uwzględnieniem środków dotacyjnych (modele hybrydowe), realizację innych modeli, jeżeli zostaną zidentyfikowane, przewidywane harmonogramy realizacji Projektu w ramach poszczególnych modeli, wstępna analiza kosztów i korzyści każdej dostępnej opcji, jak również wybór opcji najefektywniejszej; w rezultacie przeprowadzonych analiz zidentyfikowany zostanie preferowany model realizacji Projektu, 3) identyfikację Projektu z uwzględnieniem rekomendowanego wariantu i modelu realizacji Projektu, wraz z analizą podobnych Projektów w Polsce, określeniem kluczowych technologii oraz oszacowaniem niezbędnych nakładów; w rezultacie przeprowadzonych analiz opisane zostaną produkty Projektu oraz zadania niezbędne do realizacji w celu wdrożenia Projektu, 4) analizę zasadności realizacji Projektu w kontekście społeczno-gospodarczym wraz z analizą wymogów prawnych oraz analizą popytu; w rezultacie przeprowadzonych analiz określone zostaną cele Projektu oraz korzyści społeczno-ekonomiczne, jakie może przynieść Projekt, 5) analizę ekonomiczną i finansową z punktu widzenia Projektu (NPC) oraz z punktu widzenia Zamawiającego (w tym płynność finansowa, obciążenie budżetu gminy) dla rekomendowanego wariantu oraz dla dwóch modeli realizacji Projektu (tradycyjnego oraz PPP), wraz z uwzględnieniem środków dotacyjnych (modele hybrydowe), zestawieniem prognozy przepływów finansowych (modelem finansowym), oceną efektywności finansowej, identyfikacją ewentualnej luki finansowej oraz oceną efektywności ekonomicznej jak również analizą możliwości finansowych partnera publicznego do poniesienia opłaty za dostępność dla partnera prywatnego w formule PPP, w rezultacie przeprowadzonych analiz powstanie rekomendowany model finansowy Projektu oraz określone zostaną brzegowe parametry Projektu, 6) analizę podatkową dla rekomendowanego wariantu realizacji Projektu, oraz dla dwóch modeli realizacji Projektu (tradycyjnego oraz PPP) w rezultacie przeprowadzonych analiz opracowany zostanie preferowany wariant realizacji Projektu z punktu widzenia podatku VAT oraz podatku CIT. 7) analizę występowania pomocy publicznej dla rekomendowanego wariantu realizacji Projektu, w rezultacie przeprowadzonych analiz opracowany zostanie preferowany wariant realizacji Projektu z punktu widzenia występowania pomocy publicznej. 8) analizę ryzyk dla rekomendowanego wariantu realizacji Projektu oraz dla dwóch modeli realizacji Projektu (tradycyjnego oraz PPP) wraz z identyfikacją kluczowych ryzyk, oceną prawdopodobieństwa oraz skutków wystąpienia zidentyfikowanych ryzyk oraz identyfikacją działań mitygujących, jak również z analizą wrażliwości i analizą scenariuszy dla rekomendowanego wariantu realizacji Projektu; w rezultacie przeprowadzonych analiz opracowana zostanie strategia postępowania z ryzykiem, 9) analizę techniczno-funkcjonalną dla optymalnego wariantu i modelu realizacji Projektu wraz z oceną wykonalności, określeniem warunków technicznych, oszacowaniem nakładów inwestycyjnych i odtworzeniowych, jak również kosztów eksploatacyjnych; w rezultacie przeprowadzonych analiz określony zostanie wstępny Program Funkcjonalno-Użytkowy, 2. W przypadku rekomendacji realizacji Projektu w modelu PPP opracowanie kwestii wymagających interpretacji właściwych instytucji, w tym wskazanie niezbędnych uchwał, opracowanie formy przekazania wkładu własnego partnerowi prywatnemu, szczegółowy zakres obowiązków partnera prywatnego i podmiotu publicznego, propozycję podziału ryzyka, mechanizm wynagradzania partnera prywatnego, wraz z propozycją rozliczeń przy zakończeniu umowy o PPP, analizę wartości dodanej PPP value-for-money, analizę wpływu Projektu na dług publiczny, kalkulację komparatora sektora publicznego (PSC), propozycję kryteriów oceny ofert oraz warunków udziału partnera prywatnego w postępowaniu z uzasadnieniem, szczegółowe zadania Zamawiającego wraz z harmonogramem prac. Wykonawca może zaproponować i za zgodą Zamawiającego przeprowadzić inne, dodatkowe działania w celu przygotowania uzasadnionej rekomendacji odnośnie zasadności realizacji Projektu w formule PPP. W ramach rekomendowanego wariantu oraz modelu współpracy Wykonawca będzie miał za zadanie w szczególności: 1. wskazać i uzasadnić rekomendowany podział zadań i przynależnych im ryzyk między stronę publiczną i prywatną na etapie inwestycyjnym i operacyjnym Projektu, 2. opracować propozycję montażu finansowego na etap inwestycyjny (z odniesieniem do możliwości zaangażowania zwrotnych i bezzwrotnych środków UE poprzez wskazanie istniejących źródeł i przewidywanego trybu pozyskania), 3. przedstawić realną propozycję mechanizmu wynagradzania partnera prywatnego, 4. wyrazić opinię co do możliwości pozabilansowego ujęcia zobowiązań partnera publicznego. 5. opracować szczegółowy harmonogram realizacji Projektu obejmujący wszystkie procesy związane z Projektem w okresie od momentu przygotowania harmonogramu do zamknięcia finansowego, w tym proces aplikowania o środki UE. W zakres przedmiotu zamówienia wchodzi również przeprowadzenie konsultacji rynkowych, zawierających między innymi: a. identyfikację kluczowych podmiotów Projektu, w tym opracowanie schematu organizacyjnego Projektu wraz z uwzględnieniem jego funkcjonowania, b. identyfikację warunków brzegowych podmiotów prywatnych oraz instytucji finansujących, c. testy rynkowe wraz z konfrontacją założeń Projektu z oczekiwaniami rynku jak również badaniem oczekiwań i warunków brzegowych partnerów prywatnych i instytucji finansujących; w rezultacie przeprowadzonych testów rynkowych zostaną zaktualizowane założenia Projektowe. Poprzez testowanie rynku Zamawiający rozumie zebranie i analizę informacji na temat zainteresowania podmiotów prywatnych (partnerów i instytucji finansujących) Projektem oraz określenie warunków brzegowych wejścia do Projektu. Przed przystąpieniem do przeprowadzenia testów rynkowych wykonawca przedstawi założenia dot. doboru podmiotów do udziału w testach, harmonogram przeprowadzenia testów, przykładową agendę spotkań i wykaz zagadnień do dyskusji z podmiotami. Testy obejmą nie mniej niż 3 podmiotów branżowo związanych z przedmiotem Projektu oraz nie mniej niż 5 instytucji finansujących posiadających ofertę i doświadczenie (samodzielne lub poprzez udział w konsorcjach) w zakresie finansowania projektów inwestycyjnych o wartości nakładów inwestycyjnych co najmniej 100 000 000 zł. Z każdego spotkania Wykonawca sporządzi notatkę informacyjną dla Zamawiającego w zakresie: czas, miejsce, termin, uczestnicy, przebieg i wnioski ze spotkania, objętość nie więcej niż dwie strony A 4. Spotkania w ramach testów rynkowych powinny odbywać się w Płocku. W spotkaniach mogą uczestniczyć przedstawiciele Zamawiającego. Po zakończeniu testów wykonawca przygotuje raport przedstawiający wnioski oraz rekomendacje do dalszego działania. Zakres ww. raportu będzie w pełni odzwierciedlać oczekiwania Zamawiającego opisane w niniejszym punkcie. Zakończenie testowania rynku musi nastąpić w ciągu 30 dni od momentu rozpoczęcia realizacji zamówienia przez Wykonawcę. Studium wykonalności i opłacalności Projektu, zawierające rekomendowany wariant oraz model realizacji Projektu, uwzględniające wszystkie aspekty prawne, ekonomiczne, finansowe i techniczne, oraz wyniki testów rynkowych o których mowa powyżej, wraz z arkuszem kalkulacyjnym przedstawiającym analizę ekonomiczno - finansową będzie składać się z 2 części: 1. Część opisowa opracowania - w tej części należy przedstawić między innymi analizowane warianty oraz modele realizacji Projektu. Opis powinien być przedstawiony w sposób szczegółowy w ujęciu porównawczym wraz z uzasadnieniem dla prezentowanych opinii, uwzględniając odpowiednie wskaźniki i przesłanki oraz uwarunkowania prawne, finansowe, ekonomiczne, organizacyjne, techniczne, środowiskowe i inne właściwe dla przedmiotu Projektu. W opracowaniu Wykonawca powinien uwzględnić analizę ryzyk dla analizowanych wariantów poprzez zaprezentowanie szczegółowego podziału poszczególnych ryzyk między stronę publiczną i prywatną na etapie inwestycyjnym i operacyjnym Projektu oraz wskazanie sposobów mitygowania ww. ryzyk. Wnioski ww. porównania będą stanowić podstawę do oceny, czy realizacja Projektu w wariancie PPP może przynieść większe korzyści niż jego realizacja w wariancie tradycyjnym. Okres odniesienia analizowanych zmiennych powinien być taki sam i obejmować fazę przygotowania Projektu, fazę inwestycyjną oraz okres operacyjny. Dla rekomendowanego wariantu należy zaprezentować szczegółowy harmonogram wdrożenia. W opracowaniu Wykonawca powinien opisać zagadnienie wpływu zobowiązań publicznych wynikających z umowy o partnerstwie publiczno-prywatnym (dalej umowa PPP) na dług publiczny, w tym zaprezentować ich ujmowanie w budżecie i wieloletniej prognozie finansowej Gminy - Miasto Płock. Jeżeli z opracowania wynikać będzie wniosek, że realizacja Projektu w modelu PPP jest zasadna Wykonawca przedstawi w części opisowej opracowania analizę prawną w celu uzasadnionego zarekomendowania trybu wyboru partnera prywatnego. Analiza prawna musi w szczególności wskazać tryb postępowania, proponowane warunki udziału w postępowaniu oraz sposób badania i oceny tych kryteriów, proponowane na tym etapie kryteria oceny ofert oraz ramowy harmonogram postępowania na wybór partnera prywatnego. 2. Część obliczeniowa opracowania (model finansowo - ekonomiczny z punktu widzenia Projektu (NPC) oraz z punktu widzenia Zamawiającego (płynność finansowa, obciążenie budżetu gminy), w tej części należy zaprezentować analizę ekonomiczną i finansową dla rekomendowanego wariantu w formie arkuszy kalkulacyjnych (osobny plik dla modelu tradycyjnego oraz osobny dla formuły PPP) z uwzględnieniem analizy ryzyk (koszty ryzyk rozłożone w czasie na podstawie analizy prawdopodobieństwa) z podziałem na ryzyka prywatne i publiczne w modelu PPP. Założenia przyjęte przez wykonawcę i przedstawione w części opisowej muszą być spójne z założeniami przyjętymi w części obliczeniowej. Poszczególne elementy części obliczeniowej opracowania dla obu modeli (tj. osobny plik dla modelu realizacji Projektu przez partnera publicznego w sposób tradycyjny oraz osobny plik dla modelu realizacji Projektu przez partnera prywatnego tj. w formule PPP) będą przedstawione w osobnych arkuszach, w następującej kolejności: a) zakładka sterująca, b) rachunek zysków i strat (przygotowany z uwzględnieniem zasad polityki rachunkowości stosowanych przez jednostkę realizującą Projekt), c) bilans (przygotowany j.w), d) rachunek przepływów pieniężnych (przygotowany j.w.), e) założenia makroekonomiczne, f) założenia do analizy finansowej (przygotowane z uwzględnieniem metodologii zgodnej z Rozdziałem 12 Wytycznych w zakresie zagadnień związanych z przygotowaniem Projektów inwestycyjnych, w tym projektów generujących dochód i projektów hybrydowych na lata 2014-2020,), g) analiza finansowa (dla modelu tradycyjnego oraz PPP jak również dla rekomendowanego wariantu - przygotowana j.w.) h) założenia do analizy ekonomicznej (przygotowane z uwzględnieniem metodologii zgodnej z Rozdziałem 12 Wytycznych w zakresie zagadnień związanych z przygotowaniem projektów inwestycyjnych, w tym projektów generujących dochód i projektów hybrydowych na lata 2014-2020), i) analiza ekonomiczna (dla modelu tradycyjnego oraz PPP jak również dla rekomendowanego wariantu - przygotowana j.w.), j) przychody, k) koszty materiałów i energii, l) koszty usług obcych, m) koszty wynagrodzeń, n) pozostałe koszty, o) pozostałe przychody i koszty operacyjne, p) przychody i koszty finansowe, q) podatek dochodowy, r) nakłady inwestycyjne, s) aktywa trwałe, t) zadłużenie, u) dotacja UE. Wykonawca może zaproponować zmodyfikowanie budowy ww. plików. W celu wprowadzenia ww. modyfikacji Wykonawca powinien przedstawić uzasadnienie i uzyskać zgodę Zamawiającego. Zakładka sterująca ma umożliwić: a) wybór opcji z finansowaniem oraz bez finansowania UE (wielkość udziału UE zgodnie z założeniami wynikającymi z zidentyfikowanych źródeł finansowania UE przyjętych na etapie założeń), b) analizę wrażliwości zaktualizowanego kosztu finansowego netto (FNPC) partnera publicznego (w przypadku Projektu realizowanego w modelu PPP) lub finansowej zaktualizowanej wartości netto (FNPV) Projektu (w przypadku Projektu realizowanego w sposób tradycyjny) oraz zaktualizowanej wartości ekonomicznej netto Projektu (ENPV - w obu modelach) na skutek zmiany +/- 5%, +/-10% parametru dot. nakładów inwestycyjnych. Model finansowo - ekonomiczny musi być przygotowany do ewentualnej aktualizacji na etapie późniejszych etapów realizacji Projektu poprzez uwzględnienie wpływu zmiany innych parametrów finansowo - ekonomicznych, w szczególności w zakresie wyniku FNPC, FNPV, ENPV. c) W polu zakładki sterującej należy zaprezentować również następujące wyniki analizy: FNPC, FNPV, ENPV, wewnętrzna stopa zwrotu (IRR) z kapitału partnera prywatnego. d) Dodatkowo wyniki analizy finansowej i ekonomicznej (w szczególności B/C, FNPV/K, FNPV/C, ENPV, FIRR, EIRR) przeprowadzonej zgodnie z metodologią prowadzenia przedmiotowej analizy dla projektów współfinansowanych ze środków UE zostaną zaprezentowane w obu plikach przedstawiających oba ww. modele realizacji Projektu - tradycyjny oraz PPP - w arkuszach kalkulacyjnych dot. ww. analiz (arkusz: analiza finansowa, arkusz: analiza ekonomiczna). Część obliczeniową należy opracować w następującym formacie: a) zgodność z formatem plików MS Excel 2007, b) brak haseł chroniących modele oraz ich zawartość, c) opisy w języku polskim, d) brak ukrytych i zabezpieczonych rzędów, kolumn, komórek, arkuszy, e) model finansowy powinien być sformatowany do wydruku, powinien zawierać działające formuły i makra i nie zawierać makr zabezpieczonych hasłem, f) model finansowy powinien umożliwiać przeprowadzenie analiz wrażliwości dostosowanych do charakteru Projektu oraz potrzeb Zamawiającego, g) wartości powinny być wyrażone w złotych polskich. Podsumowanie studium wykonalności i opłacalności Projektu powinno zawierać między innymi: 1. uzasadnienie wyboru modelu PPP (jakościowe i ilościowe), 2. rekomendowany podział zadań i przynależnych im ryzyk między stronę publiczną i prywatną na etapie inwestycyjnym i operacyjnym projektu, 3. propozycję montażu finansowego Projektu (ze wskazaniem możliwości zaangażowania zwrotnych i bezzwrotnych środków UE poprzez wskazanie istniejących źródeł i przewidywanego trybu ich pozyskania), 4. model mechanizmu wynagradzania partnera prywatnego, 5. ocenę wykonalności finansowej Projektu (trwałość finansową, płynność) wraz z oceną zdolności finansowej Promotora, jako strony umowy PPP - w całym okresie odniesienia, 6. optymalny czas umowy PPP, 7. ewentualnie opinię co do możliwości pozabilansowego ujęcia zobowiązań partnera publicznego. 3. Informacje ogólne. Tytuł Projektu: Modernizacja szpitala Świętej Trójcy w Płocku Nazwa Zamawiającego-Promotora Projektu: Gmina - Miasto Płock, Adres Zamawiającego-Promotora Projektu: Stary Rynek 1, 09-400 Płock Opis Projektu znajduje się w Załączniku nr 2 do OPZ, Zamawiający-Promotor zamierza zrealizować Projekt w formule PPP jeżeli Wykonawca wykaże, że jest to model, w którym stosunek korzyści do kosztów będzie najbardziej korzystny, oraz że istnieją realne przesłanki dla uruchomienia procedury wyboru partnera prywatnego. Wykonawca będzie realizował Zamówienie na podstawie szczegółowej metodologii sposobu realizacji Zamówienia uzgodnionej w wyniku negocjacji z ogłoszeniem na podstawie art. 54 w związku z art. 55 ust. 1 pkt 3 i 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2013 r. poz. 907 ze zm.). Wezwanie Wykonawcy do realizacji Zamówienia przekazane drogą elektroniczną przez Zamawiającego będzie wyznaczać moment rozpoczęcia prac nad przedmiotowym Zamówieniem. Wykonawca może zaproponować przygotowanie dodatkowych materiałów i dokumentów na potrzeby Zamówienia. Wykonawca zobowiązany jest prezentować profesjonalne, niezależne podejście do Zamówienia i zaproponować optymalne rozwiązania, zapewnić właściwą jakość dokumentów oraz poprawność i efektywność procedur. Wykonawca zobowiązany jest zapewnić wysoką jakość usług oraz jej kontrolę na każdym etapie realizacji Zamówienia. Wykonawca ani jego podwykonawcy nie mogą świadczyć usług doradczych na rzecz innych niż Zamawiający podmiotów uczestniczących w postępowaniu na wybór partnera prywatnego dla Projektu. Odpowiedzialność za koordynację i organizację pracy Zespołu Doradców ponosi Wykonawca. Ostateczny model organizacyjny realizacji Zamówienia zostanie uzgodniony w wyniku negocjacji z ogłoszeniem na podstawie art. 54 w związku z art. 55 ust. 1 pkt 3 i 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2013 r. poz. 907 ze zm.). Zamawiający wymaga, aby prace wykonywane były przy łącznym zaangażowaniu ekspertów prawnych (w tym m.in. z dziedziny prawa zamówień publicznych, prawa podatkowego, pomocy publicznej, jak również funduszy strukturalnych, usług medycznych), ekonomicznych, finansowych i technicznych, wchodzących w skład wyznaczonego przez Wykonawcę Zespołu Doradców. Wykonawca zobowiązany jest przy realizacji Zamówienia współpracować z podmiotami wskazanymi przez Zamawiającego, w szczególności z przedstawicielami Zamawiającego, ekspertami Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju, Europejskiego Banku Inwestycyjnego (np.: JASPERS, EPEC) i innymi. Zamawiający przewiduje realizację Zamówienia w terminie 3 miesięcy od dnia podpisania umowy. Zamawiający dopuszcza przedłużenie ww. terminu z przyczyn niezależnych od Wykonawcy, w szczególności w przypadku: a) zmian prawa Unii Europejskiej lub prawa krajowego, b) zmian standardów w zakresie techniki lub technologii związanych z przedmiotem Projektu. c) opóźnienia w procesie uzyskiwania dokumentacji od właściwych organów. O potrzebie wydłużenia terminu Wykonawca zobowiązany jest powiadomić Zamawiającego co najmniej na 14 dni przed upływem terminu wykonania Zamówienia przedkładając równocześnie szczegółowe uzasadnienie wydłużenia na piśmie. Wydłużenie terminu wykonania Zamówienia wymaga zgody Zamawiającego i następuje w drodze aneksowania umowy. Zamawiający może, w uzasadnionych przypadkach, nie wyrazić zgody na wydłużenie terminu realizacji zamówienia. 4. Sposób organizacji wykonania Zamówienia Wykonawca wyznaczy Kierownika Zespołu Doradców odpowiedzialnego za koordynację pracy Zespołu w zakresie merytorycznej realizacji przedmiotu Zamówienia oraz w zakresie obsługi administracyjnej. Kierownik Zespołu Doradców będzie odpowiadał za kontakt z Zamawiającym oraz za spójność przekazywanych opinii. Zamówienie będzie realizowane przez Zespół Doradców wskazanych w ofercie Wykonawcy. Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany lub rozszerzenia składu zespołu na warunkach uzgodnionych z Zamawiającym. Zamówienie realizowane będzie w następujący sposób: 1. Przedmiot umowy należy wykonać w formie papierowej w 4 egzemplarzach i w formie elektronicznej na płycie CD zgodnie z zapisami Szczegółowego Opisu Przedmiotu. 2. Płyta CD winna być odzwierciedleniem wersji papierowej ze wszystkimi podpisami i uzgodnieniami. 3. Wykonawca złoży oświadczenie, że przekazana wersja elektroniczna na CD jest odzwierciedleniem analizy w wersji papierowej. 4. Do Analiz będących przedmiotem umowy, Wykonawca powinien dołączyć: 1) wykaz analiz oraz pisemne oświadczenie, że dostarczone analizy są wykonane zgodnie z umową, ofertą, obowiązującymi przepisami, zasadami wiedzy technicznej oraz normami, w tym, zgodnie z Rozdziałem 12 Wytycznych w zakresie zagadnień związanych z przygotowaniem projektów inwestycyjnych, w tym projektów generujących dochód i projektów hybrydowych na lata 2014-2020, oraz w zgodzie z przewodnikiem CBA http://ec.europa.eu/regional_policy/sources/docgener/studies/pdf/cba_guide.pdf 2) że zostaje wydana w stanie pełnym, kompletnym z punktu widzenia celu, któremu ma służyć. Pisemne oświadczenie, o którym mowa wyżej, stanowi integralną część przedmiotu odbioru, 3) raport z analiz wraz z podsumowaniem i rekomendacją wariantu oraz modelu realizacji Projektu oraz określeniem dalszych kroków w celu jego wdrożenia, 4) tematyczną prezentację dotyczącą zasadności wraz z rekomendacją wariantu oraz modelu realizacji Projektu oraz raportem podsumowującym przeprowadzone konsultacje rynkowe, 5) listę potencjalnych inwestorów,partnerów prywatnych,koncesjonariuszy, 6) oświadczenie o zgodności i kompletności dokumentacji w wersji papierowej z wersją elektroniczną, 7) propozycję szczegółowego harmonogramu realizacji Projektu obejmującego wszystkie procesy związane z Projektem, w okresie od momentu przygotowania harmonogramu do zamknięcia finansowego, w tym aplikowania o środki UE. 5. Wykonawca będzie zobowiązany do przedstawienia prezentacji, o której mowa w pkt. 4, podczas kolegium prezydenckiego bądź w czasie innego spotkania mającego na celu podjęcie decyzji w sprawie realizacji Projektu. 6. Wyniki raportu i przedstawione przez Wykonawcę rekomendacje będą stanowić dla Zamawiającego podstawę do podjęcia decyzji o modelu realizacji Projektu w rekomendowanym wariancie. 7. Przekazanie przedmiotu umowy w formie pisemnej nastąpi na adres: Urząd Miasta Płocka, Stary Rynek 1, 09-400 Płock - w ilości 4 egzemplarzy wraz z wersją elektroniczną na CD w formacie PDF. 8. Prezentacja, o której mowa w pkt. 4 odbędzie się w siedzibie Zamawiającego: Urząd Miasta Płocka, Stary Rynek 1, 09-400 Płock w ustalonym przez Strony terminie spotkania. 9. Wykonawca ma obowiązek przekazywać dokumenty do Zamawiającego w formacie edytowalnym zgodnie z MS Office. 10. Wykonawca zobowiązany jest przy realizacji Zamówienia współpracować z podmiotami wskazanymi przez Zamawiającego, w szczególności z ekspertami Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju, Europejskiego Banku Inwestycyjnego (np.: JASPERS, EPEC) i innymi. 11. Wykonawca może być również zobowiązany przez Zamawiającego do wydelegowania członków Zespołu Doradców do udziału w publicznych wydarzeniach w charakterze prelegentów w celu zaprezentowania informacji, uzgodnionych z Zamawiającym, dotyczących prac wykonanych w danym etapie Zamówienia. Przewiduje się realizację nie więcej niż 4 ww. wydarzeń. 5. Wynagrodzenie Wykonawcy Za wykonanie zamówienia Wykonawca otrzyma wynagrodzenie ryczałtowe w kwocie nie większej niż kwota wynikająca z oferty Wykonawcy. 6. Załączniki. 1. Załącznik 1 - Materiał informacyjny dot. analiz przedrealizacyjnych, w tym testowania rynku i wyboru optymalnego modelu realizacji inwestycji. 2. Załącznik 2 - Opis Projektu Załącznik 1 Materiał informacyjny dot. analiz przedrealizacyjnych, w tym testowania rynku i wyboru optymalnego modelu realizacji inwestycji. Analizy przedrealizacyjne mają na celu zbadanie, czy model PPP jest zasadny i możliwy do wdrożenia w danym przypadku. Zakres badania powinien odnosić się do obszarów: 1. prawnego, 2. ekonomiczno - finansowego, 3. technicznego. Należy mieć na uwadze, że kwestie z ww. obszarów mogą na siebie wzajemnie oddziaływać, stąd przeprowadzenie analiz przedrealizacyjnych powinno być traktowane jako zadanie kompleksowe, a nie indywidualne badanie każdego z ww. obszarów. Analizy można wykonać w następujących krokach: 1. określenie koncepcji projektu i analiza opcji jego wdrożenia, 2. określenie wstępnej koncepcji projektu w formule PPP, 3. testy rynkowe - skonsultowanie przyjętej koncepcji projektu w formule PPP z podmiotami potencjalnie zainteresowanymi udziałem w projekcie, 4. porównanie przyjętej koncepcji projektu w formule PPP z koncepcją wdrożenia projektu w modelu bez udziału partnera prywatnego - w celu wyboru modelu realizacji projektu. Poniżej przedstawiono charakterystykę poszczególnych kroków. 1. Określenie koncepcji projektu i analiza opcji jego wdrożenia Należy opisać i uzasadnić potrzebę wykonania określonej inwestycji. Uzasadnienie powinno odnosić się do uwarunkowań popytowo - podażowych lokalnych, regionalnych lub krajowych - w zależności od tego, jaka jest skala oddziaływania planowanej infrastruktury oraz aktualnej sytuacji promotora. Należy wskazać, z jakimi podmiotami promotor konkuruje (publicznymi i prywatnymi) i jaki jest potencjał tych podmiotów (obecny oraz planowany - jeśli takie informacje są dostępne). Należy przedstawić zakres rzeczowy projektu tj. opis produktów, które mają być uzyskane w wyniku realizacji projektu (np. nowy budynek szpitala) i wskazać wysokość szacowanych kosztów inwestycyjnych. Należy uzasadnić przyjęte wielkości kosztów. Należy odnieść się do uwarunkowań technicznych związanych z możliwościami realizacji projektu w danej lokalizacji (na danej działce), w tym ewentualnymi kwestiami oddziaływania inwestycji na środowisko. Należy opisać możliwe do wdrożenia opcje możliwości realizacji projektu w celu zaspokojenia występujących potrzeb. Należy uwzględnić wszystkie opcje jakie rozważano, wraz z podaniem przyczyn dla których dana opcja została odrzucona jako niemożliwa do wdrożenia. Przesłanki, na podstawie których odrzucana jest dana opcja, powinny być realne i konkretne. W zakresie analizy opcji zasadne jest wzięcie pod uwagę zaleceń zawartych w Wytycznych Ministra Infrastruktury i Rozwoju Regionalnego w zakresie zagadnień związanych z przygotowaniem projektów inwestycyjnych, w tym projektów generujących dochód i projektów hybrydowych na lata 2014 - 2020. 2. Określenie wstępnej koncepcji projektu w formule PPP Należy wskazać strukturę projektu w zakresie instytucjonalnym po stronie publicznej (na etapie wyboru partnera prywatnego i w dalszej fazie realizacji projektu, aż do zakończenia obowiązywania umowy PPP) - koniecznie opisać znaczenie i wzajemne relacje między podmiotami publicznymi, które są interesariuszami projektu i będą zaangażowane w realizację projektu (bezpośrednio lub pośrednio). Należy przejrzyście opisać jakie zadania ma wykonać partner prywatny (obligatoryjnie i opcjonalnie). Należy wskazać, jakie są planowane po stronie publicznej źródła finansowania projektu w całym cyklu życia przedsięwzięcia, w tym czy przewidywany jest wkład własny na etapie inwestycyjnym. Należy odnieść się do możliwości sfinansowania inwestycji przez promotora (lub inne podmioty związane z promotorem) i określić warunki w tym zakresie (należy oszacować koszty ponoszone wobec partnera prywatnego przez promotora na etapie operacyjnym tj. po zakończeniu fazy inwestycyjnej, oraz wskazać źródło ich pokrycia). Należy przyjąć realistyczny harmonogram wdrożenia projektu. Powinien on obejmować co najmniej następujące procesy: wybór partnera prywatnego zakończony zawarciem umowy PPP i zamknięciem finansowania, realizację fazy inwestycyjnej, realizację fazy operacyjnej. Informacje powinny być zilustrowane właściwymi danymi liczbowymi i ewentualnie mapami. Przyjęte założenia nie powinny być optymistyczne (np. w zakresie kosztów projektu, czasu trwania poszczególnych etapów, popytu na usługi itp.). Przyjętą koncepcję projektu w formule PPP należy poddać ocenie z punktu widzenia wymogów w zakresie kwalifikowalności podmiotowej i przedmiotowej do wsparcia z funduszy UE 2014 - 2020 w dziedzinie ochrony zdrowia. Należy wskazać i uzasadnić jaki podmiot będzie pełnił rolę beneficjenta. Poniżej zaprezentowano przykładowe zagadnienia do rozpatrzenia określonych zagadnień szczegółowych: - struktura prawno-organizacyjna inwestycji. określenie podmiotu publicznego: identyfikacja interesariuszy projektu, kto będzie stroną umowy PPP, kto jest właścicielem nieruchomości; kto ma zdolność prawną do zaciągania zobowiązań o określonej wartości (np. województwo, uczelnia), przypisanie ról, tj. kto będzie prowadził postępowanie, kto będzie świadczył usługi medyczne, kto ewentualnie zapewni gwarancję finansowania opłaty za dostępność, etc. - kwestie techniczne wizytacja i wyznaczenie terenu Inwestycji, weryfikacja zakresu obszarowego Inwestycji (np. pozyskanie gruntu, scalenie działek), weryfikacja kontekstu planistycznego (np. czy należy mieć decyzje o ustaleniu lokalizacji inwestycji), najbliższe sąsiedztwo; aspekty środowiskowe - np. czy konieczna będzie decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach, badania gruntowe o stanie zanieczyszczeń. - wstępna ocena możliwości sfinansowania przedsięwzięcia przez podmiot publiczny (źródła finansowania nakładów inwestycyjnych, bądź/lub opłaty za dostępność). sytuacja finansowa podmiotu publicznego i zdolność do finansowania inwestycji w całym cyklu życia projektu; mechanizm wynagradzania partnera prywatnego np. opłata za dostępność, wnoszona przez Promotora, kontrakt NFZ; działalność komercyjna (np. dodatkowe przychody z wynajmu pomieszczeń, nadlimitowe usługi medyczne, komercyjne usługi medyczne), inne; potencjalne możliwości dofinansowania UE; dotacja/wsparcie podmiotów powiązanych lub innych; - wstępna ocena wpływu inwestycji na dług publiczny. Wynikiem powyższych prac powinno być określenie wstępnej koncepcji projektu PPP, która powinna składać się z opisu: uzasadnienia realizacji projektu jako inwestycji realizującej określone potrzeby, konkretnych przesłanek uzasadniających wybór modelu PPP, struktury instytucjonalnej projektu po stronie publicznej, zakresu rzeczowego projektu, w tym opisu zadań do wykonania przez partnera prywatnego, źródeł finansowania projektu i wstępnej oceny możliwości sfinansowania realizacji projektu w modelu PPP m.in. z uwagi na kondycję finansową i organizacyjną promotora projektu lub nadzorującej go jednostki. 3. Testy rynkowe - skonsultowanie przyjętej koncepcji projektu w formule PPP z podmiotami potencjalnie zainteresowanymi udziałem w projekcie Celem testów rynkowych jest zebranie i analiza informacji na temat zainteresowania podmiotów prywatnych (wykonawców - potencjalnych partnerów prywatnych i instytucji finansowych) projektem oraz określenie wstępnych warunków brzegowych ich zaangażowania. W celu przeprowadzenia testów promotor powinien przygotować syntetyczny materiał informacyjny nt. planowanego projektu PPP. W szczególności materiał ten powinien przedstawiać: krótkie odniesienie do projektu jako inwestycji realizującej określone potrzeby, strukturę instytucjonalną projektu po stronie publicznej, opis zakresu rzeczowego projektu, w tym zadań do wykonania przez partnera prywatnego (ze wskazaniem zadań obligatoryjnych oraz opcjonalnych), źródeł finansowania projektu, w tym informację o ewentualnym wkładzie własnym i mechanizmie wynagradzania partnera prywatnego, harmonogram przygotowania i realizacji projektu (w tym projektowanie, budowa i eksploatacja/zarządzanie); mapę lokalizacji projektu, ewentualnie inne specyficzne kwestie związane z projektem, które wymagają doprecyzowania, weryfikacji z potencjalnymi wykonawcami i instytucjami finansowymi (np. transfer do strony prywatnej określonych zadań/ryzyk, potencjał infrastruktury do generowania dodatkowych przychodów, specyficzne (nietypowe) rozwiązania techniczne/technologiczne, itp.). Informacja przekazana do uczestników testów powinna jasno przedstawić zakres oczekiwań strony publicznej, występujące uwarunkowania oraz planowany mechanizm wynagradzania partnera prywatnego. Jeśli promotor widzi potencjał komercyjny projektu to istotnym celem testów jest wstępne potwierdzenie lub zaprzeczenie przez sektor prywatny, że taki potencjał może być wykorzystany w projekcie. W miarę możliwości należy pozostawić partnerowi prywatnemu pewien margines decyzji dotyczącej zakresu i formy partnerstwa, między innymi przez określenie elementów obligatoryjnych i opcjonalnych projektu. Testy mogą być prowadzone w formie korespondencyjnej (ankieta z materiałem informacyjnym) lub w formie spotkań albo poprzez połączenie obu form. Testy należy przeprowadzić w sposób transparentny. Zagadnienia zawarte w ankiecie kierowanej do uczestników testów powinny być ustrukturyzowane tematycznie, np. prawno-finansowe (okres trwania umowy, forma przekazywania składników majątkowych, podział zadań i ryzyk; mechanizm płatności; dodatkowe źródła przychodu partnera prywatnego); techniczne(w tym harmonogram realizacji inwestycji); utrzymanie i zarządzanie obiektem; środki UE (kto będzie beneficjentem, forma przekazywania środków), potencjał komercyjny itp. Testy powinny obejmować nie mniej niż 3 podmioty branżowo związane z przedmiotem projektu (projektowanie, budowa i eksploatacja/zarządzanie infrastrukturą oraz ewentualnie świadczenie usług medycznych/ około medycznych) oraz nie mniej niż 2 instytucje finansowe posiadające ofertę i doświadczenie (samodzielne lub poprzez udział w konsorcjach) w zakresie finansowania projektów inwestycyjnych o wartości planowanych w projekcie nakładów inwestycyjnych. Po zakończeniu testów należy sformułować wnioski i wprowadzić ewentualne modyfikacje do przyjętej wcześniej wstępnej koncepcji projektu PPP. Podsumowanie testów (najlepiej w formie syntetycznego raportu) powinno mieć formę pisemną, tak by wykorzystać wyniki testów do dalszych prac. Dokumentacja wzorcowa dotycząca prowadzenia testów rynkowych dostępna jest na stronie www.ppp.gov.pl w dziale Wspierane projekty PPP. 4. Porównanie przyjętej koncepcji projektu w formule PPP z koncepcją wdrożenia projektu w modelu bez udziału partnera prywatnego - w celu wyboru modelu realizacji projektu. Na podstawie powyższych analiz, uwzględniających aspekty prawne, ekonomiczne, finansowe, organizacyjne i techniczne (pkt 1 niniejszego materiału) oraz wyniki testów rynkowych (pkt 2 niniejszego materiału), promotor powinien opracować rekomendowany model współpracy z partnerem prywatnym. Dla dokonania porównania potrzebne jest przygotowanie koncepcji wdrożenia projektu w modelu tradycyjnym (tj. bez udziału partnera prywatnego) oraz koncepcji wdrożenia w modelu PPP. Model tradycyjny powinien uwzględniać wartość przepływów pieniężnych dot. nakładów inwestycyjnych, odtworzeniowych, operacyjnych i utrzymania oraz ewentualnie kosztów finansowych dla takiego okresu, jaki przyjęto wcześniej dla koncepcji PPP. W zakresie prognoz określonych wskaźników należy wykorzystać warianty gospodarczego rozwoju Polski o których mowa w rozdz. 7.4 pkt 1 d) Wytycznych Ministra Infrastruktury i Rozwoju Regionalnego w zakresie zagadnień związanych z przygotowaniem projektów inwestycyjnych, w tym projektów generujących dochód i projektów hybrydowych na lata 2014 - 2020. Należy przeprowadzić analizę ryzyk właściwych dla projektu. Jej celem jest określenie ryzyk występujących w projekcie i przypisanie im prawdopodobieństwa wystąpienia w czasie wraz z określeniem wpływu finansowego wystąpienia danego ryzyka. Przepływy pieniężne inwestycji (poszczególne rodzaje nakładów oraz ewentualne przychody ( dotyczy tylko przychodów będących wynikiem realizacji projektu, a nie przychodów które występują bez względu na realizowany projekt np. określone przychody z tytułu kontraktu z NFZ, które mogą być osiągane przez daną jednostkę bez względu na realizację projektu), które mogą skorygować wartość kosztów) oraz koszt ryzyk właściwych dla projektu należy ująć w model finansowy (w arkuszu kalkulacyjnym) i zdyskontować w celu obliczenia wartości zaktualizowanej przepływów pieniężnych w projekcie (NPC - ang. net present cost - wartość bieżąca kosztu partnera publicznego w związku z realizacją projektu w danej formule lub zdyskontowana wartość wydatków jakie partner publiczny będzie musiał ponieść w związku z funkcjonowaniem projektu przedstawia jaka będzie wartość bieżąca wydatków publicznych z tytułu nakładów inwestycyjnych, odtworzeniowych, kosztów operacyjnych i utrzymania projektu w całym okresie odniesienia). Należy użyć stopy dyskontowej w wysokości 4% w ujęciu realnym albo 6% w ujęciu nominalnym. W uzasadnionych przypadkach możliwe jest również zastosowanie innej wartości stopy dyskontowej, która będzie odzwierciedlała koszt kapitału dla promotora projektu. Obok modelu projektu tradycyjnego należy dokonać zestawienia przepływów finansowych (z uwzględnieniem zakładanego podziału ryzyk właściwych dla projektu) dla modelu PPP - zgodnie z założeniami przyjętej koncepcji PPP. Założenia dot. zakresu rzeczowego projektu, czasu trwania i in. założenia ekonomiczno - finansowe dla obu modeli (np. inflacja) powinny być takie same. W obu modelach należy zastosować tę samą wartość finansowej stopy dyskontowej. W odniesieniu do modelu PPP, gdy jedno z ryzyk rynkowych (zwanych również ryzykami systematycznymi, ang. market risk lub systematic risk) zostało przeniesione do partnera prywatnego, możliwe jest zastosowanie stopy dyskontowej powiększonej o premię wynikającą z przedmiotowego przeniesienia. Model PPP również powinien zawierać informację o wartości NPC. Jest to zaktualizowana wartość kosztu jaką podmiot publiczny będzie musiał ponieść w związku z realizacją projektu w formule PPP. W obu wariantach należy przyjąć wariant z udziałem dotacji UE i bez dotacji UE. Przy porównaniu wariantów realizacji projektu można wziąć pod uwagę informacje i metodologię przedstawioną w następujących pracach: 1. Raport z analiz przedrealizacyjnych i badania rynku dla projektu pn. Budowa nowego szpitala matki i dziecka w Poznaniu. Dostępny pod adresem: http://www.ppp.gov.pl/Wspierane_projekty/Ochrona_zdrowia/Strony/Dokumenty.aspx 2. Value for Money Assessment. Review of approaches and key concepts Dostępny pod adresem: http://www.eib.org/epec/library/index.htm Dodatkowo model finansowy dla projektu PPP powinien przedstawiać całościowo sytuację finansową promotora (w postaci rachunku zysków i strat, rachunku przepływów pieniężnych) w związku z realizacją projektu PPP od momentu zawarcia umowy PPP. W tym zakresie model należy rozpocząć od 2014 r. Ta część analizy ma na celu wykazanie, że realizacja projektu PPP nie zagrozi trwałości finansowej (płynności) jednostki jako całości (w wariancie z udziałem i bez dotacji UE). Analiza powinna również opisywać zagadnienie wpływu zobowiązań publicznych wynikających z umowy PPP na dług publiczny, w tym prezentować ich ujmowanie w budżecie i wieloletniej prognozie finansowej jeśli promotor lub nadzorujący go organ jest jednostką samorządu terytorialnego. W podsumowaniu modelu PPP należy w szczególności przedstawić (zgodnie z uzyskanymi wynikam i jeśli jest to zasadne): uzasadnienie wyboru modelu PPP (jakościowe i ilościowe); rekomendowany podział zadań i przynależnych im ryzyk między stronę publiczną i prywatną na etapie inwestycyjnym i operacyjnym projektu; propozycję montażu finansowego projektu (ze wskazaniem możliwości zaangażowania zwrotnych i bezzwrotnych środków UE poprzez wskazanie istniejących źródeł i przewidywanego trybu ich pozyskania); model mechanizmu wynagradzania partnera prywatnego; ocenę wykonalności finansowej projektu (trwałość finansową, płynność) wraz z oceną zdolności finansowej Promotora, jako strony umowy PPP - w całym okresie odniesienia; optymalny czas umowy PPP; ewentualnie opinię co do możliwości pozabilansowego ujęcia zobowiązań partnera publicznego. Na podstawie ww. analiz należy przedstawić rekomendację o możliwości i zasadności wdrożenia projektu w modelu PPP. 5. Inne warunki dalszego uczestniczenia we wsparciu (w szczególności uwzględniające rekomendacje zawarte w raportach podsumowujących ocenę merytoryczną i Regulaminu Naboru). 5.1. Hybrydowość. Promotor powinien wskazać konkretne zapisy w szczegółowym opisie programu operacyjnego 2014-2020 dotyczące możliwości finansowania inwestycji z punktu widzenia kwalifikowalności wydatków jak i statusu beneficjenta. W przypadku braku takich zapisów lub ich nieprecyzyjnego zapisu w dokumentach programowych Promotor powinien wystąpić do właściwej Instytucji Zarządzającej i pozyskać potwierdzenie dot. możliwości ubiegania się o środki UE. 5.2. Potwierdzenie poparcia instytucjonalnego dla projektu w rekomendowanym wariancie realizacji inwestycji ze strony organu nadzorczego (Szpital Kliniczny/Uniwersytet Medyczny/Instytut Badawczy - potwierdzenie ze strony MZ; Szpital wojewódzki/spółka - ze strony województwa). 5.3. Potwierdzenie odnośnie zabezpieczenia środków w budżecie Promotora na przygotowanie inwestycji. 5.4. Podpisanie przez Promotora i MIiR dokumentu o zasadach wzajemnej współpracy, w tym: zgoda Promotora na wykorzystanie i upublicznienie przez MIiR materiałów wypracowanych w trakcie całego procesu przygotowania projektu, w tym analiz przedrealizacyjnych (prawa autorskie); deklaracja pełnej woli współpracy z MIiR oraz podmiotami wskazanymi przez niego (w szczególności JASPERS); ew. potwierdzenie zabezpieczenia środków w budżecie podmiotu publicznego na przygotowanie projektu. (Rekomendujemy zabezpieczenie środków w budżecie jednostki np. województwa, uczelni, przed wszczęciem postępowania na wybór partnera prywatnego).   Cel projektu PPP. Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 26 czerwca 2012 r. w sprawie szczegółowych wymagań, jakim powinny odpowiadać pomieszczenia i urządzenia podmiotu wykonującego działalność leczniczą, wszystkie placówki medyczne w Polsce, w tym płocki szpital Świętej Trójcy, muszą spełniać określone standardy. Jeżeli po 2016 roku nie będą ich spełniać, mogą zostać zamknięte bądź ich działalność zostanie radykalnie ograniczona. Władze Szpitala Świętej Trójcy opracowały Strategię Rozwoju mającą wyznaczyć realne i możliwe do wdrożenia kierunki działań dla Płockiego Zakładu Opieki Zdrowotnej Sp. z o.o. na najbliższe lata. Dokument wskazuje możliwość realizacji modernizacji placówki w dwóch wariantach:   WARIANT I  - strategia konserwatywna - powiązany jest ściśle z koniecznością dostosowania się do wymogów stawianych przed podmiotami leczniczymi w Rozporządzeniu Ministra Zdrowia z dnia 26 czerwca 2012 r. w sprawie szczegółowych wymagań, jakim powinny odpowiadać pomieszczenia i urządzenia podmiotu wykonującego działalność leczniczą, do dnia 31 grudnia 2016 r.   WARIANT II  - strategia ofensywna - wiąże się z koniecznością rozbudowy istniejącej infrastruktury Szpitala Świętej Trójcy, co pozytywnie wpłynie na potencjał rozwojowy Płockiego Zakładu Opieki Zdrowotnej Sp. z o.o., a przede wszystkim zapewni łatwiejszy i szerszy dostęp mieszkańcom Płocka i okolic do świadczeń medycznych udzielanych w ramach Szpitala.   Władze miasta Płocka przewidują również realizację projektu w WARIANCIE III - Budowa nowej siedziby szpitala. Jest to alternatywa dla wskazanych powyżej wariantów, która przewiduje jednoczesne przekształcenie starej siedziby w centrum geriatryczne - szpital oraz dom opieki stałej i czasowej dla osób starszych, a dodatkowo pozostawienie tam części psychiatrycznej szpitala. W czerwcu 2013 roku została przygotowana Koncepcja funkcjonalno - użytkowa nowej siedziby Szpitala Świętej Trójcy w Płocku.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 790000004
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 3 miesięcy

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: negocjacje z ogłoszeniem
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Termin realizacji
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.plock.eu
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach