Przetargi.pl
Rynek – miejsce spotkań Zadanie I – utwardzenie placu miejskiego wraz z murami oporowymi, fontanną oraz obiektami architektury ogrodowej, instalacjami doziemnymi: elektryczną NN, oświetlenia terenu, wody i odwodnienia. Zadanie II - utwardzenie 17 miejsc postojowych z placem manewrowym i odwodnieniem.

Gmina Czarna Białostocka ogłasza przetarg

  • Adres: 16-020 Czarna Białostocka, Torowa
  • Województwo: podlaskie
  • Telefon/fax: tel. 857 131 340 , fax. 857 131 349
  • Data zamieszczenia: 2019-01-30
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Czarna Białostocka
    Torowa 14A
    16-020 Czarna Białostocka, woj. podlaskie
    tel. 857 131 340, fax. 857 131 349
    REGON: 52880100000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: https://bip.um.czarnabialostocka.wrotapodlasia.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Rynek – miejsce spotkań Zadanie I – utwardzenie placu miejskiego wraz z murami oporowymi, fontanną oraz obiektami architektury ogrodowej, instalacjami doziemnymi: elektryczną NN, oświetlenia terenu, wody i odwodnienia. Zadanie II - utwardzenie 17 miejsc postojowych z placem manewrowym i odwodnieniem.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiot zamówienia obejmuje utwardzenie placu miejskiego wraz z 17 miejscami postojowymi, murami oporowymi, fontanną oraz obiektami architektury ogrodowej, instalacjami doziemnymi: elektryczną NN, oświetlenia terenu, wody i odwodnienia zlokalizowanych przy nowym Urzędzie Miejskim w Czarnej Białostockiej realizowaną na podstawie decyzji pozwolenia na budowę AR.6740.2.2.8.2017 z dnia 17.05.2017r., na działkach nr geod. 915/10, 915/11, 915/55, 915/57, 915/61, 915/20, 915/17, 915/63, 1067/7 obręb Czarna Białostocka. Powyższy przedmiot zamówienia realizowany będzie: - Zadanie I – w postaci utwardzenia placu miejskiego wraz z murami oporowymi, fontanną oraz obiektami architektury ogrodowej, instalacjami doziemnymi: elektryczną NN, oświetlenia terenu, wody i odwodnienia w ramach projektu pt. „Rynek – miejsce spotkań” w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2014-2020, w ramach: Osi priorytetowej VIII. Infrastruktura dla usług użyteczności publicznej , Działanie 8.6 Inwestycje na rzecz rozwoju lokalnego, Priorytet inwestycyjny: 9.4 Inwestycje dokonywane w kontekście strategii na rzecz rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność. - Zadanie II - utwardzenie 17 miejsc postojowych z placem manewrowym i odwodnieniem. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje w szczególności: Zadanie I A. roboty budowlane w zakresie konstrukcji, nawierzchni i zagospodarowania terenu w postaci: - wykonanie odtworzenia trasy i punktów wysokościowych – obsługa geodezyjna, - wykonanie 9 żelbetowych murów oporowych ( 6 szt. o różnych wymiarach wzdłuż ul. Słowackiego, 2 szt. o jednakowych wymiarach wzdłuż kolejki wąskotorowej i 1 szt. dla fontanny wykonanych na ławach fundamentowych z betonu architektonicznego, - wykonanie niwelowania terenu do rzędnych wynikających z dokumentacji projektowej i rzędnych rzeczywistych elementów trwałych tj. obrzeży chodników wzdłuż ul. Słowackiego, obrzeży ścieżki pieszo-rowerowej wzdłuż ul. Torowej, torów kolejki wąskotorowej, utwardzenia wejścia do budynku Urzędu Miejskiego, - rozebranie obrzeży betonowych do ponownego montażu, - rozbiórki i wywiezienie elementów przewidzianych do usunięcia, - roboty ziemne (wykopy, nasypy), formowanie i zagęszczanie, - wykonanie koryta pod nawierzchnie placu wraz z profilowaniem i zagęszczeniem podłoża, - wykonanie podbudowy z kruszywa łamanego o grubości 27 cm po zagęszczeniu, - wykonanie ulepszonego podłoża z gruntu stabilizowanego cementem, grubość warstwy 15 cm, - wykonanie nawierzchni z kostki brukowej betonowej w mix wymiarów ( np. 9x12, 9x11, 9x10, 9x9, 9x8, 9x7 cm) i grubości 8 cm w kolorze czarnym, grafitowym i odcieni szarości oraz ciemnym brązie i odcieni brązu – ok. 765,5 m2, - wykonanie nawierzchni z płyt betonowych w mix wymiarów (np. 40x50, 70x40, 40x30, 40x40 cm) i grubości 8 cm w kolorze mieszanych odcieni szarości oraz mieszanych odcieni brązu i beżu– ok. 1644,0 m2, - wykonanie nawierzchni z płyt betonowych w mix wymiarów (np. 26,56x40, 26,56x26,56, 26,56x13,23, 13,23x13,23) w kolorze ciemny brąz, - wykonanie nawierzchni rozdzielających wskazanych powyżej materiałów pasami o szerokości ok. 0,5 m, wokół nasadzeń 10 szt. drzew – szerokości ok. 1,0 m, wokół elementów żelbetowych (oprócz fontanny) pasami szerokości ok. 0,5 m od strony wysokiej z kamienia ciosanego będącego w posiadaniu Inwestora (materiał w rzucie prostokątny o różnych rozmiarach [12-20 cm i grubości 10-16 cm] do przeselekcjonowania i wyboru przez Wykonawcę, wybrany materiał należy przetransportować na odległości ok.1 km),– ok. 340,5 m2, - wykonanie nawierzchni z płyt granitowych w mix wymiarów (np. 79x79,5, 79x39,5, 119x39,5, 79,5x39, 119x39, 79x39 cm) i grubości 6 cm w kolorze odcieni szarości na systemowej pod konstrukcji stalowej w rozwiązaniu zapewniającym użytkownikom i obsłudze swobodną, niczym nieograniczoną komunikację po wykonanej nawierzchni oraz dostęp do zabudowanych elementów technologii fontanny, - wykonanie humusowania terenów zielonych - ok. 786 m2 z obsianiem trawą w tym, nasadzeniami krzewów liściastych i iglastych min. 5 letnich (379 szt.) i drzew liściastych min wysokość do dołu korony 2,5 m, obwód pnia na wysokości 1,3 m - min. 10 cm , wraz z rozrzuceniem przekompostowanej kory sosnowej grubości ok. 4 cm, na powierzchni ok. 96 m2, rozrzucenie białego żwiru frakcji 8/16 mm grubości ok. 5 cm na powierzchni ok. 163 m2 - dostawa i montaż elementów małej architektury ogrodowej (stojaków rowerowych konstrukcji stalowej ocynkowanej malowanej proszkowo lub ze stali nierdzewnej z profilu zamkniętego w kształcie litery „U” , kotwienie płytą – 7 szt., żeliwnych krat ochronnych wokół drzew o kwadratowym kształcie rusztu, bok o wymiarze ok. 1,5m, z ochroną pnia – 10 szt., kosze na odpadki, konstrukcji stalowej, ocynkowanej, malowanej proszkowo lub ze stali nierdzewnej, pojemności 50 litrów, kwadratowych, zewnętrzna strona obłożona deskami z drewna egzotycznego nie olejowanego, z daszkiem – 6 szt., ławki parkowe z oparciem– 6 szt., ławki parkowe bez oparcia na nogach stalowych, siedzisko z masywnych desek z drewna egzotycznego , nie olejowanego, długość ok. 3,0 m każda – 3 szt., ławki parkowe – stołek na nogach stalowych, siedzisko z masywnych desek z drewna egzotycznego nie olejowanego – 6 szt., donice z betonu architektonicznego (45x79x79 cm) – 6 szt., donice z betonu architektonicznego (45x39x79 cm) – 3 szt. B. roboty branży sanitarnej w postaci: - instalacja fontanny: - wykonanie przyłączy wodociągowych (rurociągów tłocznych i ssawnych) z rur ciśnieniowych polietylenowych Dz90x5,4, Dz75x4,6 i Dz50x4,6 łączonych metodą zgrzewania - po ok. 23 mb każda, - wykonanie przelewu burzowego i kanału spustowego do kanalizacji deszczowej z rur z polichlorku winylu klasy S lite o średnicy 110 mm – ok. 20 mb, - wykonanie technologii fontanny typu suchego z 9 dyszami (strumienie wody lekko spienione o średnicy ok. 13 mm i wysokości maksymalnej 1,7-2,0 m – 8 dysz, centralna dysza o wysokości 2,5 m. i oświetleniem LED wielobarwnym ww. dysz. Wysokość obrazu fontanny – dynamicznie zmienna. Dysze montowane w płytach kamiennych-granitowych. Układ przygotowania wody – zmiękczanie i dystrybucji wody – zespół pompowo-filtracyjny (dwie pompy) wymuszający obieg wody w fontannie, filtr piaskowy, zawory odcinające i zwrotne, automatyczne uzupełnianie wody, śluza dozująca środek dezynfekujący oraz zasilanie, automatyka sterująca i kontrolno-pomiarowa do wykonania w pomieszczeniu wymiennikowni budynku UM. Zbiornik fontanny wyposażyć w układ kontroli poziomu wody i zabezpieczeniem przed sucho biegiem pomp. Sterowanie pompy: wszystkie strumienie falują od zera do wysokości maksymalnej a oświetlenie każdego strumienia fontanny sterowane jest oddzielnie dając możliwość osiągnięcia dynamicznych obrazów świetlnych . Zmiana wysokości strumieni i kolorów płynna., - dostawa i montaż w pomieszczeniu wymiennikowni budynku UM rozdzielni fontanny wykonanej przez jej producenta, - próby ciśnieniowe wykonanych układów przyłączy wodociągowych i kanalizacji spustowej. - odwodnienie placu: - wykonanie kanalizacji deszczowej odwodnienia placu miejskiego w postaci studni rewizyjno-połączeniowych opisanych na planie zagospodarowania terenu jako KD28, KD29, KD30 oraz KD 31, wpustów deszczowych SD4-W24, W43 i W44 oraz odwodnienia liniowego L1, L2, L4, L5, L6, L7, L8 i L9 oraz L3 jako króciec do odprowadzania wody z fontanny, - wykonanie betonowych studni rewizyjno-połączeniowych Dn1200 - KD30 oraz Dn1000 – KD29 i KD 31 z prefabrykowaną dennicą i kinetą monolityczną wykonaną z betonu samozagęszczalnego wraz ze szczelnymi gniazdami przyłączeniowymi. Przejścia szczelne do rur wykonane w postaci uszczelki zintegrowanej, elementy pośrednie trzonu studni z betonowych kręgów wibroprasowanych. Zwieńczenie studni w postaci betonowej pokrywy odciążającej z włazem żeliwnym typu ciężkiego Kl. D400. Studnie wyposażone w szerokie, fabrycznie montowane stopnie złazowe z prętów stalowych powleczonych otuliną z tworzywa w kolorze żółtym. Regulację włazów studni wykonać przy użyciu pierścieni regulacyjnych. - wykonanie kanałów głównych i przykanalików deszczowych z rur z tworzyw sztucznych z polichlorku winylu o jednolitej ściance i wytrzymałości SN8 w wykopach z podsypką i obsypką w średnicach dn315 – ok. 73,5mb, Dn200 – ok. 17 mb, Dn160 – ok. 35 mb oraz Dn110 – ok. 20 mb. Uwaga: studnia KD1 wykonana przy realizacji ul. Słowackiego wraz z króćcami Dn315 wyprowadzonymi poza obrzeża chodnikowe ul. Słowackiego, studnia SD4 wykonana podczas realizacji I etapu budowy placu miejskiego wraz z przyłączeniem odwodnienia dachu budynku Urzędu Miejskiego a także odprowadzeniem do kanalizacji deszczowej ul. Słowackiego. - wykonanie wpustów ulicznych na studniach betonowych Dn500 z osadnikami bez syfonów (W42, W43, W44) z wibroprasowanymi pokrywami odciążającymi i żeliwnymi wpustami, - wykonanie odwodnienia liniowego na odcinkach L1- ok. 2,4mb, L4 – ok. 8mb, L5- ok. 3,7 mb, L6 – ok. 3,9 mb, L7 – ok. 3,5 mb, L8 – 7,9 mb, L9 – ok. 6,8 mb w postaci korytek z betonu polimerowo cementowego wzmacnianego włóknem szklanym alkalioodpornym o szerokości wewnętrznej ok. 100 mm. Ramki wykonane z profili gorącowalcowanych, ocynkowanych ogniowo. Ruszt wykonany z żeliwa sferoidalnego kl. D400 przykręcanego do korpusu korytka za pomocą śrub ze stali nierdzewnej. - wykonanie inwentaryzacji powykonawczej systemu odwodnienia placu. C. roboty branży elektrycznej i teletechnicznej w postaci: - wykonanie wykopów, układanie karbowanych rur osłonowych z polichlorku winylu – ok. 400,0 mb, układanie kabli elektrycznych do zasilania obwodów oświetleniowych, szafki gniazd na placu i fontanny o przekroju 3x6 mm2 – ok. 480 mb oraz kabli elektrycznych 5x6mm2 , montaż uziomów poziomych z płaskownika ocynkowanego 0 przekroju 25x4mm2, zasypanie rowów dla kabli, - dostawa i montaż latarń parkowych, oświetleniowych na słupach stalowych, cylindrycznych stożkowych, jednoelementowych o wysokości całkowitej 6m, średnica przy podstawie 120 mm, zabezpieczonych technologią anodowania na kolor czarny, grubość ścianki słupa min. 4 mm z ustawieniem fundamentu prefabrykowanego i montażem opraw LED typ A – oprawa na słupowa – 19 kpl., - dostawa i montaż opraw stylowych LED w chodniku typ B – oprawa liniowa – 5 kpl., - dostawa i montaż opraw stylowych LED w chodniku typ C – oprawa najazdowa – 4 kpl., - wykonanie doposażenia istniejącej rozdzielni głównej RG zabudowanej w budynku Urzędu Miejskiego wyłącznikami nad prądowymi C10A – 6 szt., jednokanałowym, programowalnym zegarem sterującym oraz ochronnikiem przepięć, - wykonanie doposażenia istniejącej w wymiennikowni budynku UM rozdzielni R6 w wyłączniki nad prądowe zabezpieczające zasilanie szafki gniazd na placu oraz fontanny, - wykonanie szafki gniazd na placu, - dostawa i montaż elementów systemu CCTV kompatybilnego z istniejącym w budynku UM rejestratorem DS-9632NI-ST w postaci słupa stalowego, cylindrycznego, stożkowego, jednoelementowego o wysokości 4m w kolorze czarnym na fundamencie prefabrykowanym, jednej kamery (cylindrycznej, 3 – megapikselowej jakości obrazu, obiektyw 2,8-12mm, oświetlacz podczerwieni, redukcję szumów 3D, o stopniu ochrony obudowy IP66 oraz temperatury pracy w zakresie -30…60oC, z funkcją zapewniającą wysoką jakość obrazu przy zmiennych warunkach atmosferycznych) kompatybilnej z ww. istniejącym rejestratorem na dedykowanym do niej obrotowym uchwycie, zasilania z wpięciem do niezależnego pola w tablicy zasilającej oraz okablowania w wydzielonych trasach kablowych w rurach osłonowych karbowanych i winidurowych z zastosowaniem regeneratora sygnału o przepustowości 10/100/1000 Mb/s. Kable ułożyć do pomieszczenia archiwum budynku UM do gniazd istniejących. Inwestor we własnym zakresie dokona podłączenia kamery do obsługiwanego systemu. Zadanie II A. roboty budowlane w zakresie konstrukcji, nawierzchni i zagospodarowania terenu w postaci: - wykonanie odtworzenia trasy i punktów wysokościowych – obsługa geodezyjna, - wykonanie niwelowania terenu do rzędnych wynikających z dokumentacji projektowej i rzędnych rzeczywistych elementów trwałych tj. obrzeży chodników wzdłuż ul. Słowackiego, obrzeży ścieżki pieszo-rowerowej wzdłuż ul. Torowej, budynku stacji transformatorowej, - wykonanie koryta pod nawierzchnie placu wraz z profilowaniem i zagęszczeniem podłoża, - wykonanie podbudowy z kruszywa łamanego o grubości 27 cm po zagęszczeniu, - wykonanie ulepszonego podłoża z gruntu stabilizowanego cementem, grubość warstwy 15 cm, - wykonanie nawierzchni z kostki betonowej typu cegła grubości 8 cm w kolorze szarym na powierzchni ok. 718,5 m2 oraz linii rozgraniczających z kostki betonowej typu cegła o grubości 8 cm w kolorze czerwonym – ok. 7,5 m2, - wykonanie nawierzchni rozdzielających z kamienia ciosanego będącego w posiadaniu Inwestora (materiał w rzucie prostokątny o różnych rozmiarach [12-20 cm i grubości 10-16 cm] do przeselekcjonowania i wyboru przez Wykonawcę, wybrany materiał należy przetransportować na odległości ok.1 km), wokół elementów żelbetowych od strony wysokiej pasami szerokości ok. 0,5 m– ok. 34,0 m2, - ustawienie krawężników drogowych 15x30 na ławie betonowej z oporem – ok. 56 mb, - ustawienie obrzeży betonowych 30x8 (z rozbiórki) na podsypce piaskowej – ok. 74 mb, - wykonanie chodnika szer. 2,0m łączącego plac miejski z istniejącym chodnikiem przy skrzyżowaniu ul. Słowackiego i ul. Mickiewicza z kostki brukowej betonowej w mix wymiarów ( np. 9x12, 9x11, 9x10, 9x9, 9x8, 9x7 cm) i grubości 8 cm w kolorze czarnym, grafitowym i odcieni szarości – ok. 36,0 m2 w betonowym obrzeżu chodnikowym, - wykonanie humusowania i siew traw – ok. 75,0 m2, B. roboty branży sanitarnej w postaci: - odwodnienie miejsc parkingowych: - wykonanie kanalizacji deszczowej odwodnienia placu miejskiego w postaci studni rewizyjno-połączeniowych opisanych na planie zagospodarowania terenu jako KD24, KD25, KD26 oraz KD27, wpustów deszczowych W36, W37, W38, W39, W40 i W41, - wykonanie betonowych studni rewizyjno-połączeniowych Dn1200 - KD26 oraz Dn1000 – KD24, KD25 i KD27 z prefabrykowaną dennicą i kinetą monolityczną wykonaną z betonu samozagęszczalnego wraz ze szczelnymi gniazdami przyłączeniowymi. Przejścia szczelne do rur wykonane w postaci uszczelki zintegrowanej, elementy pośrednie trzonu studni z betonowych kręgów wibroprasowanych. Zwieńczenie studni w postaci betonowej pokrywy odciążającej z włazem żeliwnym typu ciężkiego Kl. D400. Studnie wyposażone w szerokie, fabrycznie montowane stopnie złazowe z prętów stalowych powleczonych otuliną z tworzywa w kolorze żółtym. Regulację włazów studni wykonać przy użyciu pierścieni regulacyjnych. - wykonanie kanałów głównych i przykanalików deszczowych z rur z tworzyw sztucznych z polichlorku winylu o jednolitej ściance i wytrzymałości SN8 w wykopach z podsypka i obsypką w średnicach dn315 – ok. 50 mb, Dn250 – ok. 5 mb, Dn200 – ok. 25 mb, Uwaga: studnia KD1 wykonana przy realizacji ul. Słowackiego wraz z króćcami Dn315 wyprowadzonymi poza obrzeża chodnikowe ul. Słowackiego, - wykonanie kanału grawitacyjnego do studni KD1 - wykonanie wpustów ulicznych na studniach betonowych Dn500 z osadnikami bez syfonu (W36, W37, W38, W39, W40, W41) z wibroprasowanymi pokrywami odciążającymi i żeliwnymi wpustami, - wykonanie inwentaryzacji powykonawczej systemu odwodnienia miejsc parkingowych. Do zadań Wykonawcy należy: - opracowanie geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej - 3 egz., - przeprowadzenie ruchów próbnych technologii CCTV, - przeprowadzenie ruchów próbnych technologii fontanny, - uzyskaniu w imieniu Zamawiającego decyzji pozwolenia na użytkowanie (przygotowanie powiadomień do SANEPID i Straż Pożarna, uczestniczeniu w ewentualnych kontrolach obiektu, usuwania stwierdzonych wad i uchybień , poniesienia kosztu i uzyskania pozytywnych protokołów kontroli, - promocja realizacji zadania przez wykonanie i montaż stosownych tablic (informacyjnej i pamiątkowej) zgodnie z wymaganiami programu opisanego w opisie przedmiotu zamówienia oraz pkt. XIV niniejszego wniosku oraz z zapisami podręcznika wnioskodawcy i beneficjenta programów polityki spójności 2014-2020 w zakresie informacji i promocji (załącznik nr 1.11 do SIWZ) - Zamawiający przewiduje etapowe - kwartalne rozliczenie robót uzależniając płatność za konkretny etap realizacji robót zgodny z harmonogramem rzeczowo-finansowym, ich faktycznym wykonaniem potwierdzonym przez Inspektorów nadzoru inwestorskiego, pisemnym zgłoszeniem zakończenia etapu robót złożonym Zamawiającemu oraz po protokolarnym potwierdzeniu tego faktu. - Zamawiający informuje, że: • w pierwszym etapie realizacji wykonano wyprowadzenie dwóch kabli YKYżo 5x10mm2o długości ok. 15mb od budynku. Jeden kabel należy wykorzystać do wprowadzenia do słupa, a drugim poprzez wykonanie mufy podłączyć oprawy chodnikowe, • w pierwszym etapie wyprowadzono z pomieszczenia wymiennikowni budynku Urzędu Miejskiego dwie rury osłonowe: Dn110 mm do kabli energetycznych zasilających i sterujących fontanną, zasilających szafkę gniazd na placu, do kabli CCTV oraz Dn200 do instalacji wodnej obsługującej fontannę. • Plac w części (dz. Nr geod. 1067/7) objęty jest ochroną Konserwatora Zabytków – kolejka wąskotorowa. Z uwagi na powyższe Wykonawca zabezpieczy osobę – kierownika budowy z uprawnieniami budowlanymi posiadającego uprawnienia oprócz wynikających z Ustawy Prawo budowlane również posiadającego kwalifikacje wynikające z w art. 37c ustawy z dnia 23 lipca 2003r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami. • Nie później niż w terminie 14 dni przed dniem rozpoczęcia robót budowlanych w obrębie dz. nr geod. 1167/7 na której znajduje się zabytek w postaci kolejki wąskotorowej osoba kierująca robotami budowlanymi przekaże wojewódzkiemu konserwatorowi zabytków dane i dokumenty przez niego określone. • koszty związane z poborem energii elektrycznej, ciepła, wody oraz zabezpieczeniem sanitarnym ponosi Wykonawca. Wyłoniony Wykonawca przed zawarciem umowy przedstawi kosztorys ofertowy, a po zakończeniu inwestycji kosztorys powykonawczy. Szczegółowy zakres prac zawarty jest w dokumentacji, specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót , przedmiarach oraz w istotnych postanowieniach przyszłej umowy, które stanowią odpowiednio załączniki nr 1-3 oraz załącznik nr 9 do SIWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1.Wykonawca jest zobowiązany wnieść wadium w wysokości 30 000,00 PLN (słownie: trzydzieści tysięcy PLN.) . 2. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: a) pieniądzu; b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c) gwarancjach bankowych; d) gwarancjach ubezpieczeniowych; e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2016 r. poz. 359). 3. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na następujący rachunek bankowy Zamawiającego: Nr 35 1020 1332 0000 1102 0280 9606 Zaleca się dołączenie do oferty kserokopii dokumentu potwierdzającego dokonanie przelewu. 4. Za skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu, zamawiający uzna wadium, które znajdzie się na rachunku bankowym zamawiającego przed upływem terminu składania ofert. 5. W przypadku wnoszenia wadium w formie gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej, gwarancja musi być gwarancją nieodwołalną, bezwarunkową i płatną na pierwsze pisemne żądanie zamawiającego, sporządzoną zgodnie z obowiązującymi przepisami i powinna zawierać następujące elementy: a) nazwę dającego zlecenie (wykonawcy), beneficjenta gwarancji (zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib, b) kwotę gwarancji, c) termin ważności gwarancji w formule: „od dnia ……………………..r. – do dnia …………………………r.”, d) zobowiązanie gwaranta do zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze żądanie zamawiającego w sytuacjach określonych w art. 46 ust. 4a oraz ust. 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych. 6. W przypadku wnoszenia wadium w formie innej niż pieniężna, oryginał dokumentu wadialnego (gwarancji lub poręczenia), należy złożyć w kasie Urzędu Miejskiego, ul. Torowa 14 A, a kopię należy zamieścić w ofercie. 7. Wadium musi zabezpieczać ofertę przez cały okres związania ofertą, począwszy od dnia, w którym upływa termin składania ofert. 8. Zasady wnoszenia wadium określone w niniejszym Rozdziale dotyczą również przedłużania ważności wadium oraz wnoszenia nowego wadium w przypadkach określonych w ustawie. 9. Zamawiający dokona zwrotu wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem punktu poniżej 10. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów, potwierdzających okoliczności , o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia , o którym mowa w art. 25a ust. 1 pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt. 3, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 11. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 12. Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana utraci wadium wraz z odsetkami na rzecz Zamawiającego, jeżeli: 1) odmówi podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, 2) nie wniesie wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie oferenta.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnienie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny. Zamawiający uzna, że warunek jest spełniony, jeżeli Wykonawca złoży oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach