Przetargi.pl
Rozwój terenów zielonych w Gminie Krosno Odrzańskie wraz z infrastrukturą towarzyszącą

Gmina Krosno Odrzańskie ogłasza przetarg

  • Adres: 66600 Krosno Odrzańskie, ul. Parkowa
  • Województwo: lubuskie
  • Telefon/fax: tel. 683 835 017 , fax. 683 835 122
  • Data zamieszczenia: 2018-03-13
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Krosno Odrzańskie
    ul. Parkowa 1
    66600 Krosno Odrzańskie, woj. lubuskie
    tel. 683 835 017, fax. 683 835 122
    REGON: 97077026700000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.wrota.lubuskie.pl/ugkrosnoodrzanskie/

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Rozwój terenów zielonych w Gminie Krosno Odrzańskie wraz z infrastrukturą towarzyszącą
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest Rozwój terenów zielonych w Gminie Krosno Odrzańskie wraz z infrastrukturą towarzyszącą, zgodnie z posiadaną dokumentacją. Zamawiający przewiduje możliwość składania ofert częściowych na zadania: - Część I – strefa 1 A - zagospodarowania terenu Parku Tysiąclecia, ul. Czarnieckiego, Promenady i skarpy nadodrzańskiej w Krośnie Odrzańskim, w ramach zadania: Rozwój terenów zielonych w Krośnie Odrzańskim w raz z infrastrukturą towarzyszącą, - Część II – strefa 2B – zagospodarowanie obszaru: „enklawa dzikich zwierząt”. CZĘŚĆ I W ramach części pierwszej – strefa 1 A - Zagospodarowanie terenu Parku Tysiąclecia, ul. Czarnieckiego, Promenady i skarpy nadodrzańskiej w Krośnie Odrzańskim, Wykonawca wykona kompleksową rewitalizację obszaru objętego zadaniem, w tym w szczególności: - Szczegółową inwentaryzację drzewostanu wraz z gospodarką drzewostanem (potwierdzeniem zasadności ewentualnych wycinek będzie wspólna inwentaryzacja potwierdzająca zasadność dokonanych wycinek, dokonywana przez Zamawiającego i ornitologa, o której terminie poinformuje wykonawca z wyprzedzeniem co najmniej 3 dni roboczych), - zagospodarowanie terenu parku, - ukształtowanie szaty roślinnej, - modernizacja układu drogowego z zakresie przebiegu dróg pieszych w parku i zmiany na nawierzchnię mineralną, - wykonanie elementów małej architektury, - wykonanie oświetlenia parku, na terenach nieruchomości oznaczonych działkami ewidencyjnymi nr: 1061, 1073, 1071, 1100, 1101, zgodnie z dokumentacją projektową. Celem inwestycji jest rozwój i rewitalizacja terenów zielonych tworzących, stworzenie przyjaznych przestrzeni publicznych wraz z wymianą oświetlenia, ograniczenie występowania roślin inwazyjnych. Inwestycja zlokalizowana jest na terenie objętym ochroną konserwatorską w granicach otoczenia zabytku zespołu urbanistyczno-krajobrazowego miasta Krosno Odrzańskie wpisanego do rejestru zabytków pod nr 102 i 2179. Teren parku miejskiego figuruje w wykazie ewidencji zabytków (przyjętych zarządzeniem Burmistrza Krosna Odrzańskiego Nr 182/15 z dnia 20.11.2015r. w sprawie przyjęcia ostrożności w trakcie prowadzenia wszelkich prac w pobliżu starodrzewia). Inwestycja zlokalizowana jest na obszarze, który w okresie przedwojennym na części terenu znajdował się cmentarz. W przypadku odnalezienia szczątków ludzkich Wykonawca zobowiązany jest postępować zgodnie z procedurą przewidzianą w przepisach powszechnie obowiązujących. Zamawiający przewiduje pokrycie kosztów ekshumacji w kwocie wynikających z rzeczywistych kosztów, nie większych niż 4.000 zł brutto za jedną ekshumowaną mogiłę. Nie przewiduje się pokrycia dodatkowych kosztów ekshumacji w przypadku ekshumowania pojedynczych części szczątków, co należy skalkulować w ofercie. ZAŁOŻENIA PROJEKTOWE STREFA 1A - ujednolicenie nawierzchni w parku oraz zastosowanie nawierzchni mineralnych -wzbogacenie kompozycji parku o ścieżkę obwodnicową o charakterze krajobrazowym (szer. od 2-3m), ułatwiającą komunikację między istniejącymi oraz nowo projektowanymi elementami parku -utworzenie atrakcyjnej przestrzeni publicznej umożliwiającej aktywne i bierne spędzanie czasu -rewitalizację głównej osi kompozycyjnej parku składającej się z 3 równoległych alejek łączących ul. Poznańską ze skarpą nadodrzańską oraz podkreślenie miejsc przecięć z łączącą je ścieżką prostopadłą, -zastosowanie gatunków odpornych na warunki miejskie oraz dostosowanych do warunków glebowych i nasłonecznienia, -ograniczenie występowania roślin należących do inwazyjnych gatunków obcych zgodnie z Kodeksem dobrych praktyk „Ogrodnictwo wobec roślin inwazyjnych obcego pochodzenia” -zastosowanie zieleni średniowysokiej w postaci krzewów o wysokości do 1,5m oraz zieleni niskiej w postaci bylin i roślin cebulowych - utworzone grupy nasadzeń nawiązują kształtem do układu komunikacyjnego, - zapobiegania fragmentacji miejskich terenów zieleni, tworzy i odnawia połączenie między istniejącymi terenami zieleni, - odnowienia zieleni zdegradowanej, zastępując ją nasadzeniami kompensacyjnymi rodzimych gatunków drzew oraz wyznacza prace pielęgnacyjne w istniejącym drzewostanie (cięcia pielęgnacyjne, obserwacja), - zachowanie cennych drzew i wykonanie niezbędnych prac pielęgnacyjnych, - stworzenie wielopiętrowego i wielogatunkowego założenia zieleni tworzącego dogodne i atrakcyjne warunki dla rodzimych ptaków, owadów i drobnych ssaków oraz podnoszącego różnorodność biologiczną - wprowadzenie rozwiązań korzystnych dla ochrony przyrody – m.in. karmników, budek dla ptaków, niewykaszanych powierzchni łąk kwietnych itp. - utworzenie tarasów widokowych na dolinę Odry obsadzonych różami, - wprowadzenie małej architektury w postaci ławek, altany wypoczynkowej, pomnika pamięci, - zachowanie osi widokowej z ulicy Czarnieckiego. NAWIERZCHNIE UTWARDZONE: 21 162.39m2 1. ALEJKI W PARKU: 7 247.49m2 2. DROGI WEWNĘTRZNE, CHODNIK: 11 308.99m2 (ul. Parkowa, Czarnieckiego, Promenada) - wg odrębnego opracowania 3. NAWIERZCHNIA Z KORY MODRZEWIOWEJ: 243.35m2 4. PLAC ZABAW, SIŁOWNIA TERENOWA, PUMPTRUCK: 2362.56m2 POWIERZCHNIE BIOLOGICZNIE CZYNNE: 61 942.39m2 5. TRAWNIK: 40189.68m2 6. PROJEKTOWANE KRZEWY: 2670.95m2 7. PROJEKTOWANE BYLINY, RÓZANKI, ŁĄKI KWIETNE: 5797.91m2 POWIERZCHNIA STREFY 1A – 6.21ha Uwagi do dokumentacji projektowej: 1. Wykonawca dodatkowo wykona poidełko dla ptaków w miejscu uzgodnionym z Zamawiającym. Należy zastosować poidełko bez konieczności doprowadzenia energii elektrycznej i wody. (wycena odrębna). 2. Zamawiający planuje wprowadzenie robót zamiennych w stosunku do projektu polegających na wykonaniu ogólnodostępnego zjazdu w miejscu, w którym obecnie zaprojektowany jest zjazd dla wózków, co Wykonawca przyjmuje do wiadomości. Roboty zamienne w powyższym zakresie zostaną skosztorysowane, zgodnie z mechanizmem wprowadzania zmian, określonym w niniejszej SIWZ. Dla uzyskania porównywalności ofert należy wycenić roboty wg przedmiaru robót. 3. W ramach robót elektrycznych związanych z oświetleniem parku należy położyć instalację światłowodową (wg instrukcji i w parametrach wskazanych przez Zamawiającego) przygotowaną do zamontowania monitoringu miejskiego (bez konieczności zakupu i montażu kamer w ramach niniejszego zamówienia). Wykonawca akceptuje fakt, że zamontowanie kamer w ramach rozbudowy monitoringu miejskiego nie będzie miało wpływ na uprawienia z tytułu gwarancji i rękojmi, z wyjątkiem sytuacji, w której Wykonawca udowodni, że uszkodzenie zostało wywołane nieprawidłowym montażem kamer monitoringu (wycena odrębna). 4. Zakres przedmiotowy zamówienia nie obejmuje budowy pumptrucka (którego lokalizacja została wskazana w dokumentacji projektowej). Wykonawca przyjmuje do wiadomości, że równolegle będzie przebiegał proces budowy pumptrucka w miejscu wskazanym w dokumentacji projektowej. Zamawiający planuje prowadzenie narad koordynujących wykonywanie robót. Wykonawca przystępując do postępowania deklaruje takie wykonywanie zamówienia, które nie będzie stanowiło nadmiernej uciążliwości dla wykonawcy pumptrucka. 5. Zamawiający precyzuje, że parking przy ulicy Czarnieckiego nie jest objęty przedmiotowym zamówieniem. Na ww. terenie należy dokonać wycinki drzew i krzewów, a także wykonać oświetlenie, zgodnie z projektem. 6. Roboty budowlane w zakresie promenady na działce nr 1100 należy wykonać nie wcześniej niż po dniu 1 maja 2018r. Należy prowadzić odrębne obmiary i odrębnie fakturować zakres zamówienia położony na działce nr 1100. Należy dokonać odrębnej wyceny zakresu na działce nr 1100 w formularzu ofertowym. 7. Rozbiórkową kostkę betonową z nawierzchni istniejących chodników w paku należy spaletować i złożyć w siedzibie ZGKiM w Krośnie Odrzańskim - ul. Wiejska 23. 8. Projekty ławek i opraw oświetleniowych proponowanych do zastosowania podlegają pisemnemu zatwierdzeniu przez Zamawiającego. 9. Wymagania dotyczące oświetlenia scharakteryzowanego w dokumentacji projektowej jako lampy o wysokości powyżej 3 m. (wymagania uszczegóławiające w stosunku do dokumentacji projektowej): - Wszystkie oprawy mają być wyposażone w sterowniki lokalne, przystosowane do współpracy z jednostką centralną systemu inteligentnego sterowania typu owlet lub równoważne (przez równoważność należy rozumieć system zdalnej komunikacji pomiędzy poszczególnymi punktami świetlnymi, pozwalający na sterowanie nimi) Sterowniki lokalne powinny charakteryzować się poniższymi parametrami: - opierać się na komunikacji bezprzewodowej w paśmie ISM 2,4 GHz zgodnej z międzynarodowym standardem ZigBee (IEEE 802.15.4), - poszczególne elementy systemu powinny tworzyć sieć typu mesh (co najmniej partial mesh) - posiadać wbudowany przekaźnik umożliwiający fizyczne wyłączenie zasilania oprawy, - możliwość sterowania za pomocą sygnału analogowego (1-10V) lub cyfrowego (DALI lub równoważnego), - możliwość zmiany sposobu sterowania poprzez zdalną zmianę oprogramowania, - posiadać bezpotencjałowe wejście na sygnał z czujnika, który może sterować również innymi oprawami, - możliwość pracy jako fotokomórka, - dokonywanie pomiaru prądu, napięcia, mocy, współczynnika mocy, temperatury, czasu pracy źródła światła, - możliwość wymiany anteny w przypadku jej uszkodzenia. CZĘŚĆ II W ramach Części II – strefa 2B – zagospodarowanie obszaru: „enklawa dzikich zwierząt” wykonawca wykona kompleksową rewitalizację obszaru objętego zadaniem, w tym w szczególności zagospodarowania terenu skarpy nadodrzańskiej (strefa 2B) w Krośnie Odrzańskim. Opracowanie obejmuje zadanie projektu utworzenia enklawy dla zwierząt (strefa 2b) zgodnie z dokumentacją projektową. Zakres inwestycji obejmuje: - Projekt zagospodarowania skarpy roślinnością dogodną dla zwierząt, - Projekt szaty roślinnej, - Dobór i rozmieszczenie małej architektury na terenach nieruchomości oznaczonych działkami ewidencyjnymi nr 1108/2; 1111/5; 1114/2; 1122/17; 1122/20; 1142/8; 1160; 1161/4; 1173/3 (obręb 1) Krosno Odrzańskie. Celem inwestycji jest rozwój i rewitalizacja terenów zielonych tworzących, stworzenie przestrzeni dogodnych dla zwierząt oraz podniesienie bioróżnorodności. W etapie utworzenia strefy 2b – enklawy dla zwierząt nasadzone zostaną wielogatunkowe pasy krzewów w kierunku prostopadłym do zbocza, tak aby zmniejszyć spływ powierzchniowy wody opadowej. Mają one na celu także stworzenie dogodnych i atrakcyjnych warunków do bytowania i żerowania dla rodzimych ptaków, owadów i drobnych ssaków oraz podnieść różnorodność biologiczną. Na części drzew zawieszone zostaną budki lęgowe dla ptaków i nietoperzy, a w każdym z 7 obszarów składających się na strefę B ustawione będą tzw. hotele dla owadów. Głównymi zadaniami realizowanymi w strefie 2B jest: - uporządkowanie terenu - stworzenie enklaw dogodnych dla bytowania zwierząt - montaż budek lęgowych dla ptaków i nietoperzy - zachowanie cennych drzew - wykorzystanie istniejących stert gałęzi oraz utworzenie z nich bezpiecznego schronienia dla małych i średnich zwierząt ZIELEŃ NA SKARPIE Nowe nasadzenia: 1. Zastosowanie jedynie rodzimych gatunków roślin. 2. Stworzenie wielopiętrowych i wielogatunkowych nasadzeń tworzących dogodne i atrakcyjne warunki dla rodzimych ptaków, owadów i drobnych ssaków oraz podnoszących różnorodność biologiczną REWITALIZACJA: 1. Zachowanie cennych drzew i wykonanie niezbędnych prac pielęgnacyjnych Dane mają charakter informacyjny: 1. obszary zlokalizowane na skarpie nadodrzańskiej: tereny zielone: enklawa dla zwierząt: 33 943.83m2 a w tym: a. wielogatunkowe pasy krzewów projektowanych sadzone w kierunku prostopadłym do skarpy aby ograniczyć spływ powierzchniowy – 3 503.33m2 Projektuje się: a. budki lęgowe dla ptaków na drzewach – 29szt. b. budki lęgowe dla nietoperzy na drzewach – 3szt. c. hotele dla owadów – 23szt., ustawione w każdym z 7 obszarów strefy 2b – enklawy dla zwierząt Wykonawca wybuduje i odda przedmiot zamówienia do użytkowania w stanie wolnym od wad i usterek. UWAGI OGÓLNE DO OBU CZĘŚCI: Niezależnie od obowiązków Wykonawcy w zakresie gwarancji i rękojmi, w ramach przedmiotowego zadania Wykonawca zobowiązuje się do prowadzenia stałej, systematycznej i bieżącej konserwacji i utrzymania terenów w celu zapewnienia realizacji celów projektów w okresie 9 miesięcy od daty zakończenia zadania wskazanego w umowie, w tym w szczególności dokonywania prac tj. intensywne cięcia czyszczące po kwitnieniu; cięcie żywopłotów; opryski przeciw chorobom grzybowym (profilaktyczne i interwencyjne); opryski owadobójcze (profilaktyczne i interwencyjne); nawożenie doglebowe, dolistne roślin ogrodowych (odpowiednimi nawozami do poszczególnych gatunków roślin); zabiegi pielęgnacyjne trawników: wałowanie, aeracja (napowietrzanie), wyczesywanie, posypywanie ziemią lub piaskiem, wapnowanie, nawożenie, w razie potrzeby wyrównywanie skraju trawnika, w razie potrzeby dosiew trawy, odchwaszczanie, koszenie trawnika i usuwanie ściętej trawy; dosadzanie roślin sezonowych; uzupełnienie kory przy misach korzeniowych krzewów i żywopłotów; odchwaszczanie rabat, opryski owadobójcze (profilaktyczne i interwencyjne); grabienie trawy i liści, nawożenie trawników; podlewanie roślin i trawników, zwalczanie chwastów, zabezpieczenie roślin na zimę (tylko gatunki niewytrzymałe na mróz), dosadzanie roślin, cięcia korekcyjne drzew - wg wskazań zamawiającego, niezależnie od wysokości drzewa, ciecia korekcyjne krzewów (co najmniej raz), pielęgnacja drzew. Inwestycja jest zaliczana do przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko w myśl Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2010 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko. Dla przedmiotowej inwestycji uzyskano decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach inwestycji wydaną przez Regionalnego Dyrektora Ochrony środowiska w Gorzowie Wlkp (WZŚ.4210.11.2016.AN z dnia 31 sierpnia 2016r.), która stwierdza brak potrzeby przeprowadzenia oceny OOŚ. Zamawiający zastrzega sobie możliwość wprowadzania nieistotnych zmian na etapie wykonawstwa oraz zatwierdzania rozwiązań pod względem estetycznym i kolorystycznym. Wykonawca zaprojektuje, wybuduje i odda do użytkowania przedmiot umowy w stanie wolnym od wad i usterek. 10. Określenie przedmiotu zamówienia wg Wspólnego słownika zamówień publicznych CPV: 45310000-3 Roboty instalacyjne elektryczne 45233200-1 Roboty w zakresie różnych nawierzchni 45231000-5 Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, ciągów komunikacyjnych i linii energetycznych
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45112711-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: WYMAGANIA DOTYCZĄCE WADIUM 1. Wykonawca ubiegający się o udzielenie zamówienia jest zobowiązany do wniesienia wadium w wysokości Część I - 10.000 zł (słownie: dziesięć tysięcy złotych), Część II – 1.000 zł (słownie: tysiąc złotych) 2. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert. 3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach wybranych przez wykonawcę: a) pieniądzu, b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. nr 109, poz. 1158 z późn. zm.). Uwaga W przypadku składania przez wykonawcę wadium w formie gwarancji, gwarancja powinna być sporządzona zgodnie z obowiązującym prawem i winna zawierać następujące elementy: a) nazwa dającego zlecenie udzielenia gwarancji (wykonawcy), beneficjenta gwarancji (zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib, b) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją, c) kwotę gwarancji, d) termin ważności gwarancji, e) bezwarunkowe zobowiązanie gwaranta do zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze pisemne żądanie zamawiającego w przypadkach określonych w art.46 ust. 4a i 5 ustawy Prawo zamówień publicznych. 4. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na konto zamawiającego nr 64 1090 1551 0000 0000 5500 1056 z dopiskiem „Wpłata wadium – REWITALIZACJA PARKU” ze wskazaniem części, na którą składane jest wadium (tj. część I, część II, część I i II). Kopię przelewu należy załączyć do oferty. 5. W przypadkach, gdy wadium wnoszone jest w formach innych niż pieniądz, wykonawca składa oryginał dokumentu wadium wraz z ofertą. 6. Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć ofertę wadium na cały okres związania ofertą. 7. Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem pkt 14.8 i 14.9 SIWZ. 8. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy Prawo zamówień publicznych, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, oświadczenia o którym mowa w art. 25 a ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy Prawo zamówień publicznych, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 9. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy. 10. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. 11. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 12. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie pkt 14.7 SIWZ, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego. 13. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, zamawiający zwróci je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę.
  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Zamawiający wymaga by Wykonawca wraz z w/w dokumentami potwierdzającymi spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw do wykluczenia wykonawcy z udziału w postępowaniu złożył oświadczenie dotyczące zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane przez zamawiającego czynności w zakresie realizacji zamówienia, których wykonanie polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1* ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy – wzór oświadczenia stanowi - załącznik nr 8 do SIWZ. Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej zamawiającego informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych, jest zobowiązany przekazać zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Prawo zamówień publicznych – wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 5 do SIWZ. W przypadku, gdy wykonawca należy do tej samej grupy kapitałowej wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Obowiązek ten w pełni obciąża wykonawcę. W przypadku, gdy wykonawca wykazując spełnianie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 2 ustawy Prawo zamówień publicznych polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy Prawo zamówień publicznych, zamawiający wymaga złożenia przez wykonawcę dokumentów, które określają w szczególności: - zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu, - sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu przez wykonawcę przy wykonywaniu zamówienia publicznego, - zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego, - czy podmiot, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia zrealizuje roboty budowlane, których wskazane zdolności dotyczą. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, każdy z wykonawców składających ofertę wspólną musi złożyć dokumenty, o których mowa w pkt 11.8 SIWZ. Pozostałe dokumenty będą traktowane jako wspólne. Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa wyżej, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument ma dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Zapisy dotyczące terminu wystawienia dokumentów stosuje się odpowiednio.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach