Przetargi.pl
„Rozwój systemu dróg rowerowych w Gminie Brwinów – Etap II” współfinansowany jest z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Osi Priorytetowej IV "Przejście na gospodarkę niskoemisyjną" Działania 4.3 "Redukcja emisji zanieczyszczeń powietrza" Poddziałania 4.3.2 "Mobilność miejska w ramach ZIT" Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014-2020. Część I: Odcinek 3. Budowa ciągu pieszo-rowerowego w ul. Natalińskiej w Otrębusach od ul. Piaseckiego do WKD. Odcinek 4. Dostawa i montaż punktu odpoczynku dla zadania pn. Budowa ścieżki rowerowej i ciągu pieszo- rowerowego w ciągu ul. Piaseckiego, ul. Poziomki, ul. Malinowej w Otrębusach od DW 720 do Matecznika Mazowsze. Odcinek 5. Budowa ciągu pieszo-rowerowego w ciągu ul. Piłsudskiego w Brwinowie od dz. ew. nr 7 do ul. Przejazd. Odcinek 7. Budowa ścieżki rowerowej w Mosznie Wsi od ronda do granicy m. Pruszkowa. Część II: Odcinek 8. Przebudowa drogi powiatowej ul. Słonecznej w Żółwinie na odcinku od ul. Nadarzyńskiej do ul. Południowej. Odcinek 9. Budowa ciągu pieszo-rowerowego w ciągu ul. Granicznej w Tereni w rejonie granicy z Gminą Nadarzyn.

Gmina Brwinów ogłasza przetarg

  • Adres: 05-840 Brwinów, ul. Grodziska
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 7382567 , fax. 7295940
  • Data zamieszczenia: 2020-01-08
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Brwinów
    ul. Grodziska 12
    05-840 Brwinów, woj. mazowieckie
    tel. 7382567, fax. 7295940
    REGON: 00000000000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.przetargi.brwinow.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Rozwój systemu dróg rowerowych w Gminie Brwinów – Etap II” współfinansowany jest z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Osi Priorytetowej IV "Przejście na gospodarkę niskoemisyjną" Działania 4.3 "Redukcja emisji zanieczyszczeń powietrza" Poddziałania 4.3.2 "Mobilność miejska w ramach ZIT" Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014-2020. Część I: Odcinek 3. Budowa ciągu pieszo-rowerowego w ul. Natalińskiej w Otrębusach od ul. Piaseckiego do WKD. Odcinek 4. Dostawa i montaż punktu odpoczynku dla zadania pn. Budowa ścieżki rowerowej i ciągu pieszo- rowerowego w ciągu ul. Piaseckiego, ul. Poziomki, ul. Malinowej w Otrębusach od DW 720 do Matecznika Mazowsze. Odcinek 5. Budowa ciągu pieszo-rowerowego w ciągu ul. Piłsudskiego w Brwinowie od dz. ew. nr 7 do ul. Przejazd. Odcinek 7. Budowa ścieżki rowerowej w Mosznie Wsi od ronda do granicy m. Pruszkowa. Część II: Odcinek 8. Przebudowa drogi powiatowej ul. Słonecznej w Żółwinie na odcinku od ul. Nadarzyńskiej do ul. Południowej. Odcinek 9. Budowa ciągu pieszo-rowerowego w ciągu ul. Granicznej w Tereni w rejonie granicy z Gminą Nadarzyn.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest: budowa sieci dróg rowerowych w Gminie Brwinów w ramach ZIT dla WOF 2014-2020+ polegająca na budowie dróg rowerowych i pieszo-rowerowych wraz z infrastrukturą towarzyszącą w pasach drogowych dróg publicznych gminnych, powiatowych i wojewódzkich na terenie Gminy Brwinów realizowana w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014-2020, Osi Priorytetowej IV - Przejście na gospodarkę niskoemisyjną, Działanie 4.3 - Redukcja emisji zanieczyszczeń powietrza, Podziałanie 4.3.2 - Mobilność miejska w ramach ZIT, Typ projektów: Rozwój zrównoważonej multimodalnej mobilności miejskiej - ZIT. w ramach zadania: "Rozwój systemu dróg rowerowych w Gminie Brwinów - Etap II" 2. Zakresem rzeczowym zamówienia jest: wykonanie wszystkich prac niezbędnych do prawidłowej realizacji robót budowlanych (adekwatnej do wybranej/nich części) zgodnie z dokumentację projektową warunkami technicznymi, uzgodnieniami, pozwoleniami i specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót. w szczególności: Część I Odcinek 3. Budowa ciągu pieszo-rowerowego w ul. Natalińskiej w Otrębusach od ul. Piaseckiego do WKD. Wykonane robót budowlanych na odcinku ok. 190,0m, polegających na przebudowie drogi wojewódzkiej nr 720 ul. Natalińskiej w Otrębusach w zakresie: budowy drogi rowerowej z możliwością korzystania z niej pieszych szer. 3,0m. w tym:  roboty przygotowawcze,  rozbiórkę istniejących nawierzchni zjazdów i chodników,  budowę drogi pieszo-rowerowej szer. 3,0m (nawierzchnia z betonu asfaltowego pełna konstrukcja),  przebudowę linii kablowej na podstawie słupowej (rozbiórkę istniejącej linii kablowej i słupów 3 szt. oraz montaż nowej telekomunikacyjnej linii kablowej wraz ze słupami),  zapewnienie nadzoru gestorów sieci wraz z ponoszeniem opłat za sprawowanie odpłatnego nadzoru,  zamontowanie podpórki pod stopy dla rowerzystów. UWAGA: Podczas realizacji należy bezwzględnie przestrzegać wytycznych w sprawie uzgodnienia usytuowania projektowanej sieci uzbrojenia terenu z dnia 09.03.2016 nr ew. WG.6630.147.2016 oraz warunków technicznych nr 78738/TODDRA/P/2015 z dn. 26.11.2015na przebudowę sieci telekomunikacyjnej w związku z planowaną budową ciągu pieszo-rowerowego wzdłuż ul. Natalińskiej w Otrębusach. Odcinek 4. Dostawa i montaż punktu odpoczynku dla zadania – pn. Budowa ścieżki rowerowej i ciągu pieszo-rowerowego w ciągu ul. Piaseckiego, ul. Poziomki, ul. Malinowej w Otrębusach od DW 720 do Matecznika Mazowsze. Dostawę i montaż:  1 ławka: elementy żeliwne w kolorze czarnym matowym, malowane proszkowo, elementy drewniane w kolorze "teak", przy czym minimalna grubość deski drewnianej to 35 mm (deski dębowe) - wg załącznika nr 3,  1 stojak na rowery: 5 miejsc parkingowych. Stojak elementy żeliwne w kolorze czarnym matowym, całość malowana proszkowo - wg załącznika nr 4,  1 kosz na śmieci: elementy żeliwne w kolorze czarnym matowym, elementy drewniane w kolorze "teak" - wg załącznika nr 5,  1 wiata rowerowa na 5 miejsc parkingowych. Konstrukcja: elementy stalowe w kolorze czarnym matowym, całość malowana proszkowo, pokrycie poliwęglan komorowy - wg załącznika nr 6,  wszystkie elementy przed wbudowaniem powinny zostać zaakceptowane przez Zamawiającego. Odcinek 5. Budowa ciągu pieszo-rowerowego w ciągu ul. Piłsudskiego w Brwinowie od dz. ew. nr 7 do ul. Przejazd. Wykonie robót budowlanych na odcinku ok. 235,0m, od ul. Przejazd do zjazdu na dz. nr 7 budynek nr 3 (koniec przebudowywanego w 2019 r. skrzyżowania Biskupicka/Armii Krajowej/Piłsudskiego), polegających na przebudowie drogi powiatowej nr 4108W ul. Piłsudskiego w zakresie: przebudowy chodnika na ścieżkę pieszo-rowerową, budowie zjazdów i odcinków chodnika, (po stronie dz. 37oraz w obrębie ul. Dworskiej. W miejscu skrzyżowania z ul. Przejazd występuje odcinek ścieżki pieszo-rowerowej umożliwiający zjazd na ww. ulicę) w tym:  roboty przygotowawcze,  rozbiórkę istniejących nawierzchni zjazdów i chodników,  budowę drogi pieszo-rowerowej szer. 3,0m (nawierzchnia z betonu asfaltowego pełna konstrukcja),  budowę odcinków chodnika (kostka betonowa szara gr. 6cm),  przebudowę zjazdów 3 szt. (z betonu asfaltowego pełna konstrukcja)  przy przejściach dla pieszych, należy zamiast kostki betonowej ułożyć w dwóch rzędach płytki betonowe typ "STOP" z wypustkami dla niepełnosprawnych. Odcinek 7. Budowa ścieżki rowerowej w Mosznie Wsi od ronda do granicy m. Pruszkowa. Wykonie robót budowlanych na odcinku ok. 340,0m, od ronda obwodnicy wsi Moszna do granicy gmin Brwinów/Pruszków, polegających na rozbudowie drogi powiatowej nr 3112W w zakresie: budowy ścieżki rowerowej, chodnika, przebudowy zjazdu, budowy przepustu w tym:  roboty przygotowawcze,  budowa ścieżki 3,0m (nawierzchnia z betonu asfaltowego pełna konstrukcja),  budowa chodnika (kostka betonowa szara gr. 8cm),  przebudowa zjazdu (kostka betonowa kolor czerwony gr. 8cm),należy zachować ciągłość ścieżki,  budowa urządzeń odwadniających, budowę przepustu śr. 40cm, dł. 6,0m.  wzdłuż całego odcinka w poboczu ścieżki rowerowej od strony rowu należy ustawić balustradę U-11a. Część II Odcinek 8. Przebudowa drogi powiatowej ul. Słonecznej w Żółwinie na odcinku od ul. Nadarzyńskiej do ul. Południowej. Wykonie robót budowlanych na odcinku ok. 1050,0m, od ul. Nadarzyńskiej do ul. Południowej, polegających na przebudowie drogi powiatowej ul. Słonecznej w Żółwinie w zakresie: przebudowy fragmentu jezdni poprzez poszerzenie ulicy, budowy ciągu pieszo-rowerowego, chodnika, ścieżki rowerowej, pobocza utwardzonego, budowy i przebudowy zjazdów w tym:  roboty przygotowawcze,  usunięcie karp kolidujących z planowaną inwestycją,  przebudowę jezdni (w zakresie wykonania poszerzeń jezdni do szerokości 6,0m),  budowę chodników (kostka betonowa szara gr. 6cm),  budowę ciągu pieszo – rowerowego (kostka betonowa czerwona, bez fazy, gr. 6cm),  budowę ścieżki rowerowej (kostka betonowa czerwona, bez fazy, gr. 6cm),  budowę i przebudowę zjazdów (kostka betonowa czerwona gr. 8cm),  wycinkę drzew i krzewów zgodnie z decyzją wraz z pielęgnacją (polegającą na obcięciu gałęzi) oraz wykonanie nasadzeń kompensacyjnych 20 szt. drzew liściastych gat. rodzimych, wysokość sadzonki ok. 2,0 m, obwód pnia mierzonego na wysokości 100 cm min. 12 cm. Nasadzenia w miejscu wskazanym przez Zamawiającego,  budowę urządzeń odwadniających składającymi się z systemu komór magazynująco– rozsączających w obsypce filtracyjnej z kruszyw, rurociągów z litych rur PVC o min. wytrzymałości obwodowej SN-8, studni rewizyjnych z PP o typoszeregu średnicowym 600mm, z rury trzonowej o min. wytrzymałości obwodowej SN-8, wyposażonymi we włazy żeliwne D400 z zawiasem i zamknięciem na zatrzask lub zamek ryglujący (alternatywnie właz D400 z wypełnieniem betonowym bez zatrzasku i zawiasu), studzienkami odwodnieniowymi betonowymi Ø500 wyposażonymi we wpusty żeliwne D400 z zawiasem i zamknięciem na rygiel,  budowę muld odwadniających z obłożeniem warstwą ziemi urodzajnej i obsianiem trawą, oraz jej pielęgnacją w wypadku intensywnego wzrostu (przynajmniej jedno koszenie, uzupełnienie ubytków),  przed zgłoszeniem budowy do odbioru dokonanie komisyjnego (przy uczestnictwie przedstawiciela Brwinowskiego Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o. w Brwinowie) przeglądu i odbioru czystości i naprawy uszkodzeń po budowie wszystkich urządzeń wod.–kan. na trasie i bezpośrednim sąsiedztwie budowy (w tym wcześniej wybudowanych włazów na studniach kanałów deszczowych, skrzynek żeliwnych na zasuwach itp.). W wypadku stwierdzenia przez Wykonawcę takich uszkodzeń przed rozpoczęciem jakichkolwiek robót na budowie, powinien on niezwłocznie zgłosić to do Zamawiającego lub zarządzającego siecią celem kontroli i odnotowania tego faktu,  przed odbiorem Wykonawca przekaże Zamawiającemu powykonawcze szkice geodezyjne celem weryfikacji posadowienia urządzeń w stosunku do projektu,  inwentaryzacje powykonawcze powinny posiadać naniesioną pełną infrastrukturę,  istniejące perony wraz z wiatami do ponownego montażu. Odcinek 9. Budowa ciągu pieszo-rowerowego w ciągu ul. Granicznej w Tereni w rejonie granicy z Gminą Nadarzyn. Wykonanie robot budowlanych na odcinku długości ok. 160,0m, polegające na przebudowie drogi gminnej w granicach pasa drogowego w zakresie: budowy ciągu pieszo- rowerowego w ciągu ul. Granicznej i ul. Pieczarkowej oraz przebudowy ul. Granicznej w tym:  roboty przygotowawcze,  budowę ciągu pieszo-rowerowego szer. 3,0m o (nawierzchnia bitumiczna pełna konstrukcja),  wyrównanie istniejącej nawierzchni gruntowej,  skrzyżowanie ul. Granicznej i ul. Pieczarkowej wykonanie nawierzchni bitumicznej,  ul. Graniczną należy wyrównać i utwardzić kruszywem łamanym fi 0-31,5mm, gr. 10,0cm. 3. Każdy odcinek należy wyposażyć w: 1) Oznakowanie wspólne dla tras rowerowych Warszawskiego Obszaru Funkcjonalnego zgodnie z załącznikiem nr 1. a) Tabliczki z symbolem oznakowania tras rowerowych mają być umieszczone na różnych rodzajach nośników wg (załącznika nr 1) w tym: • 5 szt. - tabliczek o wym. 202x151 mm (Księga Wizualizacji oznakowania tras rowerowych zrealizowanych w ramach ZIT WOF - nośnik nr 2a znaki drogowe) • 2 szt. - tabliczek o wymiarach 574x421 mm (Księga Wizualizacji oznakowania tras rowerowych zrealizowanych w ramach ZIT WOF - nośnik nr 4 - tablica informacyjna o dofinansowaniu z UE, tabliczkę należy zamontować pod każdą tablicą informacyjną o dofinasowaniu z UE), 2) Tablice informacyjno-promocyjne: • 2 szt. - tablic informacyjno-promocyjne o wym.800x1200mm, wykonanie i umieszczenie na dwóch słupkach w widocznym miejscu na początku i końcu inwestycji w dniu rozpoczęcia robót budowlanych (wzór tablicy wg załącznika nr 2), tablica powinna zostać wykonana z trwałych materiałów, gwarantujących jej jakość przez okres minimum 5 lat tj. od dnia protokolarnego odbioru robót budowlanych do czasu zakończenia okresu gwarancji. 3) Każde oznakowanie i tablice powiny zostać zaakceptowane przez Biuro Promocji Urzędu Gminy Brwinów. 4. Wszystkie elementy przed wbudowaniem powinny zostać zaakceptowane przez Inspektora nadzoru. 5. Na wykonane roboty Wykonawca udziela 60-miesięcznej rękojmi za wady licząc od daty podpisania protokołu odbioru końcowego robót. 6. Wykonawca zobowiązuje się do przestrzegania zasad projektu konkursu w zakresie zgodnym z warunkami przyznania dofinansowania w ramach RPOWM na lata 2014-2020; 7. Wykonane roboty budowlane mają być zrealizowane zgodnie z zakresem rzeczowym przedmiotu zamówienia i obejmują wykonanie wszystkich robót zgodnie z ww. dokumentacją budowlaną stanowiący (załącznik nr 7 do SIWZ) oraz na podstawie przeprowadzonych własnych oględzin i wizji w terenie. 8. Przedłożone do postępowania przetargowego przedmiary (adekwatnie do wybranej /nych części) nie stanowią podstawy do określenia kwoty, za jaką Oferent jest gotów wykonać zadanie a jedynie pomóc w jej określeniu. Wykonawca ustalając cenę ryczałtową uwzględnia wszelkie koszty związane z realizacją pełnego zakresu przedmiotu zamówienia i niezbędne do jego należytego wykonania z uwzględnieniem wszystkich opłat i podatków, a w szczególności koszty wynikające z: niniejszej umowy, dokumentacji projektowej, STWiOR oraz obowiązujących w tym zakresie przepisów, norm, decyzji zasad współczesnej wiedzy technicznej i sztuki budowlanej, a także z technologii wykonania robót. 9.1. Na podstawie art. 29 ust.3a ustawy Pzp Zamawiający określa wymagania zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę, osób wykonujących wskazane czynności w zakresie realizacji zamówienia – polegające na wykonaniu warstw przebudowy oraz ustawieniu krawężników i obrzeży. 9.2. Wykonawca, przed przystąpieniem do realizacji przedmiotu umowy i nie później niż 5 dni od zawarcia umowy, obowiązany jest przedłożyć Zamawiającemu: a) oświadczenie Wykonawcy lub Podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, o których mowa w ust. 9.1, b) poświadczone za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub Podwykonawcę kopie umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie Wykonawcy lub Podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony), lub inne dokumenty. 9.3. Dokumenty stanowiące dowody zatrudnienia na umowę o pracę ww. osób mogą być przedstawione w formie anonimizowanych kopii, w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami w zakresie ochrony danych osobowych (tj. w szczególności bez adresów, nr PESEL, itp). Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania. 9.4. W trakcie realizacji zamówienia na każde żądanie Zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie Wykonawca przedłoży Zamawiającemu dokumenty, stanowiące dowody zatrudnienia ww. osób na umowę o pracę: a) o których mowa w ust. 9.2, b) zaświadczenie właściwego oddziału ZUS, potwierdzające opłacanie przez Wykonawcę lub Podwykonawcę składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę za ostatni okres rozliczeniowy, c) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub Podwykonawcę kopię dowodu potwierdzającego zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń, zanonimizowaną w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami w zakresie ochrony danych osobowych. 9.5. W sytuacji gdy ww. osoby w okresie realizacji zamówienia rozwiążą umowę lub gdy uczyni to Wykonawca, zobowiązany jest on do zatrudnienia w miejsce tej osoby lub osób, inną osobę, o ile kadra własna wykonawcy jest niewystarczająca. 9.6. Nieprzedłożenie przez Wykonawcę dokumentów o których mowa w ust. 9.2. potwierdzających zatrudnienie osób, o których mowa w ust. 9.1. skierowanych do realizacji przedmiotu umowy, będzie traktowane jako niewypełnienie obowiązku zatrudnienia tych osób oraz jako niewypełnienie wymagań umowy. 9.7. Z tytułu nie wywiązywania się z realizacji postanowień zawartych w ust. 9.1-9.6 Wykonawca zapłaci karę umowną w wysokości 50,00 zł za każdą osobę i za każdy dzień wykonywania usług niezgodnie z umową. 9.8. W umowie z Podwykonawcą powinny znaleźć się odpowiednie zapisy dotyczące zatrudnienia na podstawie umowy o pracę. 9.9. Składając ofertę Wykonawca złoży jedynie oświadczenie w zakresie zatrudnienia osób wykonujących czynności wskazane w ust. 9.1, zawarte w formularzu oferty (załącznik nr 1 do SIWZ), natomiast dokumentację potwierdzającą spełnianie tych wymogów obowiązany będzie przedstawić zgodnie z postanowieniami ust. 9.2.-9.7., a na etapie realizacji zamówienia, na żądanie Zamawiającego.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233120-6
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Każda składana oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości: Cześć I: kwota 8.000 zł (słownie: osiem tysięcy złotych); Część II: kwota 12.000 zł (słownie: dwanaście tysięcy złotych); 2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. 3. Wadium może być wnoszone w następujących formach: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art.6 b ust.5 pkt.2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2014 r. poz. 1804 oraz z 2015 r. poz. 978 i 1240). 4. Wadium wnoszone w formie pieniężnej należy wnieść przelewem na konto zamawiającego: Nr konta 54 1140 1010 0000 4770 4500 1018 5. Wadium wnoszone w pozostałych formach prosimy w formie oryginału załączyć do oferty. 6. W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji lub poręczeń, z treści gwarancji lub poręczenia musi wynikać bezwarunkowe, nieodwołalne i na pierwsze żądanie Zamawiającego, zobowiązanie gwaranta do zapłaty na rzecz Zamawiającego kwoty określonej w gwarancji: 1) jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówi podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy, 2) jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art.26 ust.3 i 3a Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złoży oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art.25 ust.1 Pzp, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust.1 Pzp, pełnomocnictw lub nie wyrazi zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art.87 ust. 2 pkt 3 Pzp, co spowoduje brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. 7. Za skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu Zamawiający uważa wadium, które w oznaczonym terminie znajdzie się na rachunku bankowym Zamawiającego. 8. W przypadku wadium wniesionego w pieniądzu oraz z treści gwarancji i poręczeń, o których mowa w art. 45 ust. 6 pkt 2 - 5 Pzp, jeżeli wadium będzie wniesione w tych formach, musi wynikać, że wadium zabezpiecza ofertę wykonawcy złożoną w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na „Rozwój systemu dróg rowerowych w Gminie Brwinów – Etap II – Część……” 9. Wadium musi obejmować termin związania ofertą. 10. Oferta Wykonawca, który nie wniesie wadium lub wniesie w sposób nieprawidłowy zostanie odrzucona. 11. Zamawiający zwróci wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze najkorzystniejszej oferty lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem pkt.13. 12. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego. 13. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium, na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 14. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b) niw wniósł zabezpieczenia należytego wykonania umowy, c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 15. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art.26 ust. 3 i 3a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art.25 ust.1, oświadczenia, o których mowa w art. 25a ust.1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art.87 ust.2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: działalność zawodowa prowadzona na potrzeby wykonania przedmiotu zamówienia Zamawiający nie wymaga posiadania specjalnych kompetencji lub uprawnień.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) Do oferty Wykonawca dołącza aktualne na dzień składania ofert oświadczenie, zawierające informacje wstępnie potwierdzające, że wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu (załącznik nr 2 do SIWZ) oraz oświadczenie Wykonawcy o wypełnieniu obowiązku informacyjnego zgodnie z RODO (załącznik nr 5 do SIWZ). 2) Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu, zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniu, o którym mowa w pkt 1). Wykonawca do oferty załącza zobowiązanie tych podmiotów do udostępnienia zasobów, którego wzór stanowi załącznik nr 4 do SIWZ. 3) W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, oświadczenie składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenie to musi potwierdzać spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia. 4) W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o którym mowa w rozdz. VIII ust.2 SIWZ składa każdy z tych wykonawców. 5) Wykonawca nie jest obowiązany do złożenia oświadczeń lub dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu i brak podstaw wykluczenia z postępowania, jeżeli zamawiający posiada oświadczenia lub dokumenty dotyczące tego wykonawcy lub może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2014 r. poz. 1114 oraz z 2016 r. poz. 352). 6) Jeżeli wykazy, oświadczenia lub inne złożone przez Wykonawcę dokumenty budzą wątpliwości Zamawiającego, może on zwrócić się bezpośrednio do właściwego podmiotu, na rzecz którego usługi były wykonane, o dodatkowe informacje lub dokumenty w tym zakresie. 7) W przypadku wskazania przez Wykonawcę dostępności oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w rozdz. VIII ust. 3 i 5, w formie elektronicznej pod określonymi adresami internetowymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych, Zamawiający pobiera samodzielnie z tych baz danych wskazane przez Wykonawcę oświadczenia lub dokumenty. 8) W przypadku wskazania przez Wykonawcę oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w rozdz. VIII ust. 3 i 5, które znajdują się w posiadaniu Zamawiającego, w szczególności oświadczeń lub dokumentów przechowywanych przez Zamawiającego zgodnie z art. 97 ust. 1 ustawy, Zamawiający w celu potwierdzenia okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 1 i 3 ustawy, korzysta z posiadanych oświadczeń lub dokumentów, o ile są aktualne. 9) Dokumenty sporządzone w języku obcym składane są wraz z tłumaczeniem na język polski. Zamawiający żąda od Wykonawcy przedstawienia tłumaczenia na język polski wskazanych przez Wykonawcę i pobranych samodzielnie przez Zamawiającego dokumentów. 10) Oświadczenia, o których mowa w SIWZ dotyczące Wykonawcy i innych podmiotów, na których zdolnościach lub sytuacji polega Wykonawca na zasadach określonych w art. 22a ustawy oraz dotyczące podwykonawców, składane są w oryginale. 11) Dokumenty oraz uzupełnione dokumenty, inne niż oświadczenia, składane są w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem. Poświadczenia za zgodność z oryginałem dokonuje odpowiednio Wykonawca, podmiot, na którego zdolnościach lub sytuacji polega Wykonawca, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego albo podwykonawca, w zakresie dokumentów, które każdego z nich dotyczą. 12) Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentów, innych niż oświadczenia, wyłącznie wtedy, gdy złożona przez wykonawcę kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości co do jej prawdziwości. 7.2. Zgodnie z art. 26 ust. 3 ustawy Zamawiający wzywa Wykonawcę, który nie złożył oświadczenia, o którym mowa w rozdz. VIII ust. 1 SIWZ, oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności nie podlegania wykluczeniu i spełnianiu warunków udziału, lub innych dokumentów niezbędnych do przeprowadzenia postępowania, oświadczenia lub dokumenty niekompletne, zawierają błędy lub budzą wskazane przez Zamawiającego wątpliwości, do ich złożenia, uzupełnienia lub poprawienia lub do udzielenia wyjaśnień w terminie przez siebie wskazanym, chyba że mimo ich złożenia, uzupełnienia lub poprawienia lub udzielenia wyjaśnień oferta wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania. 7.3. Jeżeli Wykonawca nie złożył wymaganych pełnomocnictw albo złożył wadliwe pełnomocnictwa, Zamawiający wzywa do ich złożenia w terminie przez siebie wskazanym, chyba że mimo ich złożenia oferta wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania. 7.4. Zamawiający wzywa także, w wyznaczonym przez siebie terminie, do złożenia wyjaśnień dotyczących oświadczeń lub dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu, spełnianie przez oferowane roboty budowlane wymagań określonych przez zamawiającego oraz brak podstaw wykluczenia - wskazanych w ogłoszeniu o zamówieniu i SIWZ. 7.5. Jeżeli jest to niezbędne do zapewnienia odpowiedniego przebiegu postępowania o udzielenie zamówienia, zamawiający może na każdym etapie postępowania wezwać wykonawców do złożenia wszystkich lub niektórych oświadczeń lub dokumentów potwierdzających, że nie podlegają wykluczeniu, spełniają warunki udziału w postępowaniu, a jeżeli zachodzą uzasadnione podstawy do uznania, że złożone uprzednio oświadczenia lub dokumenty nie są już aktualne, do złożenia aktualnych oświadczeń lub dokumentów.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach