Przetargi.pl
ROZBUDOWA TUNELU DLA PIESZYCH NA STACJI KOLEJOWEJ W LĘBORKU REALIZOWANA W TRYBIE ZAPROJEKTUJ I WYBUDUJ

Gmina Miasto Lębork ogłasza przetarg

  • Adres: 84-300 Lębork, ul. Armii Krajowej 14
  • Województwo: pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 59 862 42 80 , fax. 59 862 24 27
  • Data zamieszczenia: 2013-10-02
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Miasto Lębork
    ul. Armii Krajowej 14 14
    84-300 Lębork, woj. pomorskie
    tel. 59 862 42 80, fax. 59 862 24 27
    REGON: 77097973700000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.lebork.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    ROZBUDOWA TUNELU DLA PIESZYCH NA STACJI KOLEJOWEJ W LĘBORKU REALIZOWANA W TRYBIE ZAPROJEKTUJ I WYBUDUJ
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych rozbudowy tunelu dla pieszych (pod torami kolejowymi) na stacji kolejowej w Lęborku, w tym budowa tunelu dł. ok. 29m, szerokość 4,80m, wysokość ok. 3,5m, powierzchnia użytkowa ok. 132m2, niezbędna przebudowa infrastruktury kolejowej (zamknięcie i odbudowa torów), montaż windy, budowa wiaty i chodników, budowa przyłączy: wodociągowego, kanalizacyjnego, kanalizacji deszczowej, energetycznego. Prace należy wykonać zgodnie z Programem Funkcjonalno-Użytkowym (Załącznik nr 9 do SIWZ). 2. Zakres zamówienia obejmuje: 2.1 wykonanie mapy do celów projektowych (1 egz. mapy należy przekazać Zamawiającemu niezależnie od innych egzemplarzy) 2.2 wykonanie kompletnej dokumentacji budowlanej i wykonawczej na podstawie Programu Funkcjonalno-Użytkowego (PFU) (Załącznik nr 9 do SIWZ) i zgodnie z poniższymi uwagami: 2.2.1 przyłączenie obiektu do kanalizacji sanitarnej i sieci wodociągowej należy zaprojektować i wykonać zgodnie z warunkami przyłączenia wystawionymi przez MPWiK w Lęborku, stanowiącymi Załącznik nr 11 do SIWZ 2.2.2 przyłączenie obiektu do kanalizacji deszczowej należy zaprojektować i wykonać zgodnie z warunkami przyłączenia wystawionymi przez MZGK w Lęborku, stanowiącymi Załącznik nr 12 do SIWZ 2.2.3 przyłączenie obiektu do sieci energetycznej należy zaprojektować i wykonać zgodnie z warunkami przyłączenia wystawionymi przez ENERGA OPERATOR, stanowiącymi Załącznik nr 13 do SIWZ 2.2.4 w zakresie obowiązków Wykonawcy mieści się odtworzenie wszelkich nawierzchni po wykonaniu przyłączy 2.3. Uzyskanie wszelkich niezbędnych opinii, uzgodnień i sprawdzeń rozwiązań projektowych w zakresie wynikającym z właściwych przepisów, w tym: 2.3.1 uzgodnienie projektu w ZUDP 2.3.2 uzgodnienie projektu ze wszystkimi koniecznymi spółkami kolejowymi 2.3.3 uzyskanie pozwoleń na budowę (z uwzględnieniem informacji zawartych w punkcie 3.2 i 3.3) 2.4. opracowanie, zatwierdzenie i wprowadzenie w życie projektu organizacji ruchu kolejowego na czas prowadzonych robót, w tym poniesienie wszelkich kosztów związanych z dostępem do terenów kolejowych oraz zmianą organizacji ruchu pociągów, zgodnie z pismem PKP PLK S.A. stanowiącym Załącznik nr 15 do SIWZ. 2.5 opracowanie, zatwierdzenie i wprowadzenie w życie projektu tymczasowej organizacji ruchu drogowego na czas prowadzonych robót 2.6. Realizację robót budowlanych zgodnie z opracowaną dokumentacją projektową i uzyskanym pozwoleniem na budowę, w tym: 2.6.1 geodezyjne wytyczenie obiektu w terenie 2.6.2 organizację terenu budowy, w tym ogrodzenia, przejścia tymczasowe, oznakowanie terenu prac, zasilanie w niezbędne media kosztem i staraniem wykonawcy, zabezpieczenie wykopów, organizację zaplecza socjalnego, placów na składowanie materiałów, wszelkie opłaty związane z prowadzeniem robót budowlanych 2.6.3 wykonanie niezbędnych pomiarów, prób i sprawdzenia prawidłowości realizowanych robót wynikających z obowiązujących przepisów dotyczących wykonania odbioru robót budowlanych oraz badań zagęszczenia gruntu, 2.6.4 usuwanie wszelkich kolizji i prac nie wymienionych w dokumentacji technicznej, które można było przewidzieć po szczegółowym zapoznaniu się z zakresem robót, terenem budowy i dokumentacją, 2.6.5 opracowanie kompletnej dokumentacji powykonawczej zawierającej również inwentaryzację geodezyjną powykonawczą 2.6.6 uporządkowanie terenu budowy i terenów przyległych 2.6.7 uzyskanie pozwolenia na użytkowanie 3. Ustalenia dodatkowe do projektowania i robót budowlanych: 3.1. Zamawiający wymaga wykonania następujących dokumentacji: 3.1.1 Projekt budowlany zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (Dz. U. nr 202 poz. 2072 z późn. zm.) - w 2 egzemplarzach do przekazania dla Zamawiającego (niezależnie od innych niezbędnych egzemplarzy) wraz z wersją elektroniczną 3.1.2 Projekty wykonawcze opracowane dla każdego rodzaju robót, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (Dz. U. nr 202 poz. 2072 z późn. zm.) - w 2 egzemplarzach dla każdej branży do przekazania dla Zamawiającego (niezależnie od innych niezbędnych egzemplarzy) wraz z wersją elektroniczną 3.1.3 Przedmiary robót opracowane dla każdego rodzaju robót, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (Dz. U. nr 202 poz. 2072 z późn. zm.) - w 1 egzemplarzu do przekazania dla Zamawiającego (niezależnie od innych niezbędnych egzemplarzy) wraz z wersją elektroniczną w ogólnie dostępnych formatach (np. .doc, .pdf) 3.1.4 Informacje dotyczące bezpieczeństwa i ochrony zdrowia, w przypadkach, gdy ich opracowanie jest wymagane - w 1 egzemplarzu do przekazania dla Zamawiającego (niezależnie od innych niezbędnych egzemplarzy) wraz z wersją elektroniczną 3.1.5 Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych opracowane dla każdego rodzaju robót, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (Dz. U. nr 202 poz. 2072 z późn. zm.) - w 2 egzemplarzach dla każdej branży do przekazania dla Zamawiającego (niezależnie od innych niezbędnych egzemplarzy) wraz z wersją elektroniczną 3.2 Inwestycja realizowana będzie na działkach: 3.2.1 2/30 obręb 11 w Lęborku będącej w zarządzie PKP PLK S.A. Zakład Linii Kolejowych w Gdyni, stanowiącej teren zamknięty stanowiący obszar kolejowy (zgodnie z pismem PKP S.A. Oddział Gospodarowania Nieruchomościami w Gdańsku - Załącznik nr 14 do SIWZ). Projektowanie i roboty budowlane Wykonawca przeprowadzi zgodnie z wystawionymi przez PKP S.A. Oddział Gospodarowania Nieruchomościami w Gdańsku warunkami realizacji inwestycji (Załącznik nr 16 do SIWZ) ponosząc wszystkie związane z tym koszty. 3.2.2 2/6 i 5/1 obręb 11 w Lęborku stanowiących własność Gminy Miasto Lębork. Działki te stanowią pas drogowy ulicy Żeromskiego. Do obowiązków Wykonawcy należy poniesienie opłat za zajęcie pasa drogowego. 3.3 Prace należy zaprojektować i wykonać zgodnie z: 3.3.1 Decyzją nr 16/2013 z dnia 20.09.2013 o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego wydaną przez Wojewodę Pomorskiego 3.3.2 Decyzją nr AR.6733.6.2013.J z dnia 30.09.2013 o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego wydaną przez Burmistrza Miasta Lęborka 3.4 Zamawiający niezwłocznie wystawi Wykonawcy pełnomocnictwo (w niezbędnej ilości) do występowania w jego imieniu w sprawie uzyskania niezbędnych decyzji, opinii, uzgodnień, z pozwoleniem na budowę włącznie (wzór pełnomocnictwa stanowi Załącznik nr 8 do SIWZ). Oświadczenia o posiadanym prawie do dysponowania nieruchomościami na cele budowlane, które są wymagane do złożenia z niektórymi wnioskami, podpisywać będzie Burmistrz Miasta Lęborka. Zamawiający wymaga aby każde wystąpienie zostało z nim uzgodnione. 3.5 Zamawiający zastrzega, że rozwiązania projektowe należy każdorazowo z nim uzgadniać, a w przypadku konieczności wprowadzenia jakichkolwiek zmian do zaakceptowanych rozwiązań, zaistniałych wskutek otrzymanych decyzji, opinii czy uzgodnień, zmiany te i ich skutki należy ponownie uzgodnić z Zamawiającym. Nie dopuszcza się wprowadzania jakichkolwiek zmian bez uzgodnienia ich z Zamawiającym. Rozpoczęcie robót budowlanych możliwe będzie po zatwierdzeniu kompletnego projektu budowlanego i wykonawczego przez Zamawiającego. 3.6 Zamawiający zastrzega sobie prawo wglądu do zamówionych prac projektowych w trakcie ich sporządzania. 3.7 Wykonawca projektów przenosi na Zamawiającego autorskie prawa majątkowe w całości, automatycznie z chwilą wypłacenia przez Zamawiającego wynagrodzenia za opracowania. Zamawiający może wykorzystać przedmiotowy projekt budowlany i wykonawczy w całości lub w dowolnych częściach przy dalszych etapach realizacyjnych. 3.8 Wszelkie nazwy własne przywołane w PFU i innych dokumentach służą ustaleniu pożądanego standardu wykonania i określeniu właściwości i wymogów technicznych i estetycznych dla projektowanych rozwiązań. Dopuszcza się wykonywanie robót w oparciu o rozwiązania równoważne, pod warunkiem spełniania wymogów technicznych, jakościowych i estetycznych określonych w dokumentach. 3.9 Wymagany termin gwarancji wynosi pięć lat od dnia odbioru końcowego zadania. Wykonawca złoży Gwarancję w formie odrębnego dokumentu, który będzie załącznikiem do końcowego protokołu odbioru zadania. 4. Przed złożeniem oferty i ustaleniem wartości ryczałtowej prac należy dokładnie przeanalizować opis przedmiotu zamówienia z załączonymi materiałami. Wykonawca dokona dokładnego rozpoznania, co do ryzyka, trudności i wszelkich innych okoliczności jakie mogą wpłynąć na wykonanie zamówienia. 5. Wartość ryczałtowa zamówienia winna uwzględniać wszystkie punkty OPISU PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA 6. 6.1 Obowiązkiem Wykonawcy będzie, bezpośrednio przed podpisaniem umowy, uzgodnienie z Zamawiającym podziału przedmiotu zamówienia na elementy rozliczeniowe, a następnie określenie kosztów i terminów wykonania poszczególnych elementów. Wzór tabeli elementów rozliczeniowych stanowi Załącznik nr 7 do SIWZ. 6.2 Ustalona tabela elementów rozliczeniowych, jako Harmonogram rzeczowo-finansowy, będzie stanowiła Załącznik nr 1 do umowy. 6.3 Obowiązkiem Wykonawcy będzie przedstawianie opracowanych dokumentacji oraz prac budowlanych do odbioru zgodnie z ww. Harmonogramem rzeczowo-finansowym, co będzie podstawą do wystawiania faktur. 7. W uzasadnionych przypadkach Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany treści SIWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 713200007
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca przystępujący do przetargu zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości: 50.000,00 zł (słownie: pięćdziesiąt tysięcy zł 00/100), przed upływem terminu składania ofert na cały okres związania ofertą. 2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku formach określonych w art. 45 ust. 6 ustawy Prawo zamówień publicznych. 3. 3.1. Wadium wniesione w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: Bank Gospodarki Żywnościowej S. A. 04 2030 0045 1110 0000 0220 5910 z dopiskiem: Rozbudowa tunelu dla pieszych na stacji kolejowej w Lęborku. 3.2. W razie wniesienia wadium w pieniądzu, wpłata na konto powinna być wniesiona z takim wyprzedzeniem, aby środki pieniężne znalazły się na rachunku bankowym Zamawiającego najpóźniej w dniu 28.10.2013 r. do godziny 09:45, pod rygorem uznania, że warunek wpłaty wadium nie został spełniony. 3.3. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 4. Wadium wniesione w formie poręczenia lub gwarancji wnosi się w oryginale dołączając do przygotowanej oferty w osobnej, odpowiednio opisanej kopercie a kopię gwarancji należy włączyć do oferty. 5. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli: 5.1. wykonawca, w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nie leżących po jego stronie. 5.2. wykonawca, którego oferta została wybrana: a. odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; b. nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; c. zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy. 6. Zamawiający zwróci wadium: 6.1. wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a ustawy Pzp 6.2. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, ustawy Pzp niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 6.3. niezwłocznie na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 7. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 8. W przypadku wniesienia odwołania od niezgodnej z przepisami ustawy czynności zamawiającego podjętej w postępowaniu o udzielenie zamówienia lub zaniechania czynności, do której zamawiający jest zobowiązany na podstawie ustawy, Zamawiający, nie później niż na 7 dni przed upływem ważności wadium, wzywa wykonawców, pod rygorem wykluczenia z postępowania, do przedłużenia ważności wadium albo wniesienia nowego wadium na okres niezbędny do zabezpieczenia postępowania do zawarcia umowy. Jeżeli odwołanie wniesiono po wyborze oferty najkorzystniejszej, wezwanie kieruje się jedynie do wykonawcy, którego ofertę wybrano jako najkorzystniejszą. 9. Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się wykonawców, którzy nie wnieśli wadium do upływu terminu składania ofert, na przedłużony okres związania ofertą lub w terminie, o którym mowa w art. 46 ust. 3 ustawy, albo nie zgodzili się na przedłużenie okresu związania ofertą. Art. 46 ust. 3 ustawy stanowi, że Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania zwrócono wadium, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. W tym przypadku Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://bip.um.lebork.pl/
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach