Przetargi.pl
Rozbudowa, przebudowa stacji uzdatniania wody w miejscowości Orla wraz z przebudową sieci wodociągowej w ulicy Partyzantów w Orli

Gmina Orla ogłasza przetarg

  • Adres: 17-106 Orla, ul. Mickiewicza
  • Województwo: podlaskie
  • Telefon/fax: tel. 085 730 57 81 , fax. 085 730 57 80
  • Data zamieszczenia: 2019-11-05
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Orla
    ul. Mickiewicza 5
    17-106 Orla, woj. podlaskie
    tel. 085 730 57 81, fax. 085 730 57 80
    REGON: 50659600000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.ug.orla.wrotapodlasia.pl/

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Rozbudowa, przebudowa stacji uzdatniania wody w miejscowości Orla wraz z przebudową sieci wodociągowej w ulicy Partyzantów w Orli
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest rozbudowa, przebudowa stacji uzdatniania wody w miejscowości Orla wraz z przebudową sieci wodociągowej w ulicy Partyzantów w Orli. Przedsięwzięcie będzie realizowane na działkach ozn. nr geod. 437, 438, 439, 685 w obrębie Orla gm. Orla. 2. Na realizację przedmiotu zamówienia został złożony wniosek o przyznanie pomocy na operacje typu „Gospodarka wodno-ściekowa” w ramach poddziałania „Wsparcie inwestycji związanych z tworzeniem, ulepszaniem lub rozbudową wszystkich rodzajów małej infrastruktury, w tym inwestycji w energię odnawialną i w oszczędzanie energii” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020. 3. Przedmiot zamówienia zgodnie z art. 31 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1843) jest opisany za pomocą dokumentacji projektowej, w skład której wchodzą: 1) projekty budowlane – branże architektoniczno-budowlana, sanitarna, elektryczna (załączniki Nr 11-14), 2) projekty wykonawcze – branże architektoniczno-budowlana, sanitarna, elektryczna (Załączniki Nr 15-17), 3) specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych (Załącznik Nr 18), 4) przedmiary robót – branże architektoniczno-budowlana, sanitarna, elektryczna (Załączniki Nr 19-21 – przedmiary mają wyłącznie charakter pomocniczy do określenia zakresu robót). 4. Przedmiot zamówienia obejmuje w szczególności: 1) rozbiórkę istniejącego budynku gospodarczego; 2) budowę fundamentów pod zbiorniki wyrównawcze; 3) wymianę ogrodzenia; 4) utwardzenie terenu; 5) termomodernizację budynku SUW; 6) roboty wykończeniowe w budynku SUW; 7) budowę dwóch zbiorników wyrównawczych o poj. 150,0 m³ każdy; 8) budowę dwóch zbiorników bezodpływowych o poj. 2,0 m³ każdy; 9) budowę osadnika popłuczyn o poj. 15,0 m³; 10) budowę instalacji wodociągowych, kanalizacyjnych i elektrycznych; 11) wymianę obudów studni głębinowych; 12) przebudowę sieci wodociągowej po istniejącej trasie; 13) wykonanie studni zaworu redukcyjnego na sieci wodociągowej w Orli, która będzie znajdować się na teranie stacji uzdatniania wody w Orli – studnia redukcyjna ma być wykonana z kręgów betonowych o średnicy Ø150 cm i wysokości h= 250 cm (szczegółowy rysunek przedstawia Załącznik nr 10 do SIWZ); 14) przebudowę złącza kablowo-pomiarowego; 15) obsługę geodezyjną, inwentaryzację powykonawczą; 16) rozruch stacji uzdatniania wody, a następnie zlecenie na własny koszt akredytowanych badań wody. Efekt technologiczny należy potwierdzić poprzez uzyskanie minimum dwóch pozytywnych wyników badań, tj. bez przekroczeń wskaźników wynikających z pozwolenia wodnoprawnego; 17) uzyskanie we własnym zakresie i na własny koszt wszelkich uzgodnień, opinii i pozwoleń, w tym pozytywnej decyzji Urzędu Dozoru technicznego. UWAGA: część przedmiotu zamówienia opisana w ust. 4 pkt 13 i 14 Wykonawca musi również uwzględnić w ogólnej cenie ryczałtowej oferty i w kosztorysie ofertowym 5. Zamawiający posiada: 1) ostateczną decyzję Nr 36/2017 Starosty Bielskiego w Bielsku Podlaskim z dnia 9 lutego 2017 r., znak sprawy: AŚ.6740.366.2016, zatwierdzającą projekt budowlany i udzielającą pozwolenia na rozbudowę, przebudowę stacji uzdatniania wody i przebudowę sieci wodociągowej w ul. Partyzantów w Orli na nieruchomościach nr geod. 437, 438, 439, 685 położonych w miejscowości Orla; 2) ostateczną decyzję Starosty Bielskiego w Bielsku Podlaskim z dnia 5 grudnia 2014 r., znak sprawy: AŚ.6341.54.2014, udzielającą Gminie Orla pozwolenia wodnoprawnego na szczególne korzystanie z wód polegające na poborze wód podziemnych na potrzeby ujęcia składającego się ze studni SW-1 i SW-2 zlokalizowanych na działce ozn. nr ewid. 437 w m. Orla gm. Orla powiat bielski dla potrzeb wodociągu grupowego. 6. Materiał uzyskany z rozbiórki (złom, gruz budowlany) należy przetransportować na miejsce składowania wskazane przez Inwestora, gruz na odległość do 1 km, a złom na odległość do 15 km. 7. Wykonawca jest zobowiązany zapewnić w trakcie realizacji umowy, prawidłową pracę istniejącej stacji uzdatniania wody do momentu oddania do użytku oraz uruchomienia przebudowanej SUW, celem zapewnienia nieprzerwanej dostawy do odbiorców wody pitnej o odpowiedniej jakości oraz pod odpowiednim ciśnieniem – zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 7 grudnia 2017 r. w sprawie jakości wody przeznaczonej do spożycia przez ludzi (Dz. U. z 2017 r. poz. 2294). Wszelkie planowane wyłączenia pracy istniejącej SUW, każdorazowo muszą być uzgadnianie z Zamawiającym. 7. Wykonawca jest zobowiązany uzyskać wszelkie uzgodnienia, opinie wymagane przepisami prawa od innych instytucji czy organów, a także wykonać wszelkie niezbędne badania we własnym zakresie i na własny koszt. 8. Jeżeli w dokumentacji projektowej lub innych dokumentach załączonych do niniejszej SIWZ opisano przedmiot zamówienia ze wskazaniem określeń/oznaczeń, o których mowa w art. 29 ust. 3 i art. 30 ust. 1 i 3 ustawy Prawo zamówień publicznych, należy przyjąć, że wskazaniu takiemu towarzyszy określenie „lub równoważny”, „równoważnie opisanym”. W przypadku wskazanych w dokumentacji projektowej oraz przedmiarach robót znaków towarowych oraz nazw producentów, Zamawiający informuje, że dopuszcza składanie ofert równoważnych. Określenia: typ, rodzaj, firma, znak towarowy, technologia mają charakter wyłącznie poglądowy, pomocniczy, wskazujący Wykonawcy poziom techniczny potrzeb do osiągnięcia funkcjonalności zamierzenia budowlanego. Za urządzenia bądź materiały równoważne Zamawiający uzna te, które posiadają nie niższe parametry techniczne i jakościowe, a zastosowanie ich będzie spełniać funkcje założone w dokumentacji projektowej. W przypadku zaoferowania urządzeń bądź materiałów równoważnych, Wykonawca jest zobowiązany udokumentować (na pisemne wezwanie Zamawiającego) dane tych urządzeń i materiałów wraz z podaniem nazwy producenta, dokładnego oznaczenia danego urządzenia lub materiału, dostarczenia stosownych dokumentów pozwalających ocenić równoważność do urządzeń lub materiałów przykładowo wskazanych, np. atest PZH, deklaracja zgodności producenta/aprobata techniczna, karta katalogowa producenta potwierdzająca parametry techniczno-eksploatacyjne ujęte w dokumentacji projektowej. 9. Użycie w SIWZ lub załącznikach wymogu posiadania certyfikatu wydanego przez jednostkę oceniającą zgodność lub sprawozdania z badań przeprowadzonych przez tę jednostkę jako środka dowodowego potwierdzającego zgodność z wymaganiami lub cechami określonymi w opisie przedmiotu zamówienia lub w warunkach realizacji zamówienia oznacza, że Zamawiający akceptuje również certyfikaty wydane przez inne równoważne jednostki oceniające zgodność. Zamawiający akceptuje także inne odpowiednie środki dowodowe, w szczególności dokumentację techniczną producenta, w przypadku gdy dany Wykonawca nie ma ani dostępu do certyfikatów lub sprawozdań z badań, ani możliwości ich uzyskania w odpowiednim terminie, o ile ten brak dostępu nie może być przypisany danemu wykonawcy oraz pod warunkiem, że dany wykonawca udowodni, że wykonywane przez niego dostawy, roboty budowlane lub usługi spełniają wymogi lub kryteria określone w opisie przedmiotu zamówienia lub w warunkach realizacji zamówienia. 10. Zamawiający dopuszcza możliwość wypłaty wynagrodzenia Wykonawcy w trzech częściach: - I część w wysokości do 20% całkowitego wynagrodzenia Wykonawcy, - II część w wysokości do 40% całkowitego wynagrodzenia Wykonawcy, - III część w wysokości pozostałej części wynagrodzenia Wykonawcy. Każda z części może być płatna po zakończeniu zamkniętego etapu robót wynikającego z harmonogramu rzeczowo-finansowo-terminowego i jego komisyjnym odbiorze, przy czym przy odbiorze częściowym, w skład I i II części będzie wchodziła wartość poszczególnych zakresów rzeczowych w wysokości do 70% wartości podanej w kosztorysie ofertowym. Warunkiem zapłaty przez Zamawiającego drugiej i następnych części należnego wynagrodzenia za odebrane roboty budowlane jest przedstawienie dowodów zapłaty wymagalnego wynagrodzenia Podwykonawcom i dalszym podwykonawcom, biorącym udział w realizacji odebranych robót budowlanych. 11. W przypadku rozbieżności wielkości i rodzaju robót pomiędzy dokumentami: projektem budowlanym, STWiOR, przedmiarami robót, Wykonawca przy realizacji umowy będzie kierował się w pierwszej kolejności projektem budowlanym. 12. Wykonawca zobowiązany jest zrealizować zamówienie na zasadach i warunkach opisanych w szczegółowym opisie zamówienia oraz we wzorze umowy stanowiącym Załącznik nr 9 do SIWZ. 13. Okres gwarancji stanowi jedno z kryteriów wyboru oferty. Wykonawca udzieli minimum 36-miesięcznej gwarancji, a maksymalnie 60-miesięcznej na całość przedmiotu zamówienia liczonej od dnia bezusterkowego odbioru przedmiotu wykonanego zamówienia przez Zamawiającego – na zasadach określonych w Kodeksie cywilnym i w warunkach wynikających z niniejszej SIWZ. Zakres gwarancji obejmuje również serwisowanie wszystkich zamontowanych urządzeń i instalacji. Po upływie okresu gwarancji i rękojmi Wykonawca zobowiązany jest do zgłoszenia obiektu do odbioru pogwarancyjnego. 14. Zamawiający nie określa wymagań o których mowa wart. 29 ust. 4 ustawy Pzp (tj. wymagań które obejmują aspekty gospodarcze, środowiskowe, społeczne, związane z innowacyjnością lub zatrudnieniem – w szczególności bezrobotnych, młodocianych, osób niepełnosprawnych). 15. Każdy z Wykonawców ubiegających się o wykonanie zamówienia może przeprowadzić wizję lokalną celem dokładnego zapoznania się z przedmiotem zamówienia. Każdy z wykonawców winien zgłosić zamawiającemu chęć dokonania wizji lokalnej terenu realizacji przedmiotu zamówienia najpóźniej na 2 dni przed planowanym terminem wizji lokalnej. W przypadku nie dokonania przez Wykonawcę wizji lokalnej przyjmuje się, że Wykonawca uznał informacje dotyczące przedmiotu zamówienia zawarte w SIWZ i załącznikach do SIWZ za wystarczające. 16. Zamawiający na podstawie art. 29 ust. 3a ustawy Pzp wymaga zatrudnienia przy realizacji zmówienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę, osób na podstawie umowy o pracę – jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz. U. z 2019 r. poz. 1040 z późn. zm.). 17. Wymagania zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub Podwykonawcę dotyczą osób wykonujących czynności w zakresie robót ogólnobudowlanych oraz instalacyjnych, w szczególności: a) rozbiórki istniejącego budynku, b) budowy fundamentów pod zbiorniki wyrównawcze, c) wymiany ogrodzenia i zagospodarowania terenu, d) termomodernizacji i robót wykończeniowych budynku SUW, e) budowy zbiorników wyrównawczych, zbiorników bezodpływowych i osadnika popłuczyn, f) budowy, przebudowy instalacji wodociągowych, kanalizacyjnych i elektrycznych, g) wymiany obudów studni głębinowych i wykonania studni zaworu redukcyjnego na sieci wodociągowej, z wyłączeniem osób wykonujących samodzielne funkcje techniczne. 18. W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec wykonawcy odnośnie spełniania przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w ust.17 czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: 1) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny, 2) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów, 3) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia. 19. W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie Zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie wykonawca przedłoży zamawiającemu wskazane poniżej dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane w ust. 17 czynności w trakcie realizacji zamówienia: 1) oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu wykonawcy lub podwykonawcy; 2) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników. Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania; 3) zaświadczenie właściwego oddziału ZUS, potwierdzające opłacanie przez wykonawcę lub podwykonawcę składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umów o pracę za ostatni okres rozliczeniowy; 4) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię dowodu potwierdzającego zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń, zanonimizowaną w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników. 20. Z tytułu niespełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w ust. 17 czynności zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez wykonawcę kary umownej w wysokości określonej w istotnych postanowieniach umowy w sprawie zamówienia publicznego. Niezłożenie przez wykonawcę w wyznaczonym przez zamawiającego terminie żądanych przez zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w ust. 17 czynności. 21. W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez wykonawcę lub podwykonawcę, zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy. 22. W przypadku stwierdzenia nie spełnienia wymogów zatrudnienia na podstawie umowy o pracę wszystkich osób wykonujących czynności określone w ust. 18 Wykonawca zapłaci Zamawiającemu karę umowną na zasadach określonych w umowie.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Każdy Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć swoją ofertę w wadium w wysokości: 30.000,00 PLN (słownie złotych: trzydzieści tysięcy). 2. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert. Musi ono obejmować okres związania ofertą, tj. 30 dni od terminu składania ofert. 3. W przypadku wnoszenia przez Wykonawcę wadium w formie pieniądza, za termin jego wniesienia zostanie przyjęty termin uznania na rachunku Zamawiającego. 4. Forma wadium. 1) wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach w zależności od wyboru Wykonawcy: a) pieniądzu (przelew), b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2019 r. poz. 310 z późn. zm.). 5. Wadium wnoszone w formie innej niż w pieniądzu musi w szczególności określać bezwarunkowy, nieodwołany obowiązek wypłaty kwoty wadium na pierwsze żądanie zamawiającego, w przypadkach określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp oraz być ważne przez okres związania ofertą, określony w niniejszej SIWZ. 6. Dowodem wniesienia wadium jest oryginalny dokument poręczenia lub gwarancji, złożony wraz z ofertą. Wadium nie może zawierać zapisów ograniczających obowiązek zapłaty wadium. Oryginał dokumentu (poręczenie bankowe, poręczenie spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, gwarancja bankowa, gwarancja ubezpieczeniowa, poręczenie udzielane przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości powinien być dołączony do oferty w sposób umożliwiający jego zwrot, bez konieczności rozszywania (dekompletacji) oferty, np. umieszczony w oddzielnej kopercie ze wskazaniem na niej nazwy postępowania, w którym jest składany. Dokument wadialny musi identyfikować wykonawcę oraz zawierać informacje, iż stanowi zabezpieczenie wadium w przedmiotowym postępowaniu. 7. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na następujący rachunek bankowy Zamawiającego: BS Bielsk Podlaski nr 18 8061 0003 0001 1471 2000 0050 z dopiskiem „Wadium w przetargu GK.271.8.2019” 8. Do oferty należy dołączyć kopię polecenia przelewu, potwierdzoną za zgodność z oryginałem. 9. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 10. Pozostałe postanowienia dotyczące wadium, w tym zasad jego zatrzymania i zwrotu określa ustawa Pzp, w szczególności art. 46.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie stawia warunków udziału w przedmiotowym postępowaniu w zakresie posiadania kompetencji lub uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach