Przetargi.pl
„ROZBUDOWA OPERY WROCŁAWSKIEJ WRAZ Z ZAKUPEM WYPOSAŻENIA CZĘŚĆ 1 ETAP I – roboty ziemne”

Opera Wrocławska ogłasza przetarg

  • Adres: 50066 Wrocław, ul. Świdnicka
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 713 708 800 , fax. 813 708 852
  • Data zamieszczenia: 2018-05-29
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Opera Wrocławska
    ul. Świdnicka 35
    50066 Wrocław, woj. dolnośląskie
    tel. 713 708 800, fax. 813 708 852
    REGON: 27894200000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.opera.wroclaw.pl/1/index_o.php?page=49
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Samorządowa Instytucja Kultury

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „ROZBUDOWA OPERY WROCŁAWSKIEJ WRAZ Z ZAKUPEM WYPOSAŻENIA CZĘŚĆ 1 ETAP I – roboty ziemne”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Etap I inwestycji obejmuje budowę części podziemnej oraz dwóch tymczasowych pawilonów – zadaszeń szklanych na poziomie terenu, zamykających piony komunikacyjne prowadzące do kondygnacji podziemnej. Poziom posadzki przyziemia określono na 119,68 m.n.p.m. Rozwiązania konstrukcyjne etapu I: - fundamenty w formie żelbetowej płyty grubości 90 cm, pod płytami fundamentowymi izolacja z bentonitu; - ściany nośne fundamentowe, żelbetowe gr.40 cm; - od wysokości 1m pod poziomem terenu ściana fundamentowa żelbetowa gr. 40cm izolowana styropianemi zamknięta ścianką dociskową, na niej izolacja pionowa, przeciwwodna z bentonitu; - strop Cobiax 55 cm; - płyta stropowa między osią „8”-„19” gr 35 cm pod podjazdem w spadku 3,6%; - ściany konstrukcyjne wewnętrzne 30 cm; - ściany nośne klatek schodowych żelbetowe; - ściany szybów windowych żelbetowe, izolowane akustycznie/ dylatowane; - schody: konstrukcja żelbetowa, płytowa, oparta na ścianach żelbetowych, izolowane akustycznie; -nadproża w ścianach żelbetowe i stalowe. W I etapie realizacji inwestycji przewidziane jest wykonanie całej kondygnacji podziemnej. Poziom kondygnacji podziemnej wynosi -6,00 m za wyjątkiem pomieszczeń zbiorników wody dla wtryskiwaczy oraz pomieszczeń pomp p.poż. gdzie poziom posadzki wynosi -8,00m. Od strony wschodniej projektowany budynek sąsiaduje z istniejącym budynkiem Opery Wrocławskiej. W trakcie prac remontowych w latach 1997/98 od strony nowego projektowanego budynku nie wykonano wzmocnienia fundamentów istniejącego budynku Opery. Część podziemna jest odsunięta od kondygnacji podziemnej istniejącego budynku opery o 100 cm. Połączenie obu budynków zaprojektowano w formie żelbetowych rękawów. Konstrukcja obiektu w części podziemnej jest żelbetowa monolityczna wykonana w otwartym wykopie. Zabezpieczenie wykopu zostało zaprojektowane jako ścianka szczelna z grodzic stalowych na całym obwodzie projektowanego budynku. Grodzie stalowe należy zagłębić do poziomu -20,00 m ppt, do warstwy glin zwałowych w stanie półzwartym. Na wybór sposobu zabezpieczenia wykopu wpływ mają: bezpośrednie sąsiedztwo zabytkowego budynku Opery, bliskie sąsiedztwo innych budynków – istniejących i projektowanych, bliskie sąsiedztwo fosy miejskiej poziom zwierciadła wód gruntowych oraz głębokość występowania warstwy nieprzepuszczalnej gruntu. Konstrukcja żelbetowa musi uwzględniać zmianę schematów statycznych i wielkości obciążeń wynikających z realizacji etapu II oraz musi być przygotowana do połączenia w sposób ciągły z częścią realizowaną w etapie II. Realizacja etapu I ze względów techniczno-organizacyjnych została podzielona na dwie części: Na część 1 etapu I stanowiącą przedmiot niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego składają się następujące roboty budowlane oraz prace projektowe w szczególności: - opracowanie opinii/ekspertyzy stanu technicznego sąsiadującej zabudowy w tym istniejącego budynku Opery w związku z planowaną rozbudową i jej ewentualny wpływ na stan techniczny tej zabudowy. - wzmocnienie gruntu pod fundamentami bezpośrednio wzdłuż ściany istniejącego budynku Opery wraz z wykonaniem projektu wykonawczego podbicia, uzyskaniem jego zatwierdzenia oraz monitoring stanu w trakcie prowadzenia robót; - wykopy pod budynek wraz z wywozem i utylizacją gruntu i odpadów pozyskanych lub wytworzonych w trakcie robót; - odwodnienie wykopów na czas budowy wraz z przygotowaniem i uzgodnieniem w MPWiK projekty odwodnienia i zrzutu wody oraz przekazanie sprawnej instalacji odwadniającej wykonawcy części 2 etapu I ; - projekt wykonawczy zabezpieczenia wykopu ścianką szczelną wraz z uzyskaniem wymaganych zgód i pozwoleń; - ścianki szczelne zabezpieczające wykopy wraz z częściowym wydobyciem grodzić po wykonaniu stropu przez wykonawcę części 2 etapu I ; - projekt wykonawczy posadowienia płyty fundamentowej; - wypełnienie dna wykopu betonem podkładowym do projektowanej rzędnej; - badania archeologiczne wraz z uprzednim opracowaniem programu badań archeologicznych i uzyskaniem wymaganych prawem decyzji i pozwoleń ( art.36 ust.1 pkt.5 i ust.2 ustawy z dnia 23.07.2003r o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami ( Dz. U z 2017, poz.2187). - usunięcie kolizji z siecią energetyczną: 1) przeniesienie trasy istniejących kabli średniego napięcia SN, będących własnością Tauron Dystrybucja S.A. pod strop istniejącego budynku Opery Wrocławskiej w poziomie piwnicy – na czas trwania budowy poziomu - 1 nowej części Opery oraz demontaż istniejących kabli SN, będących własnością Tauron Dystrybucja S.A. kolidujących z projektowanym obiektem Opery. 2) zabezpieczenie odcinków kabli w miejscach kolizji poprzez nałożenie osłon (przepustów dzielonych; - likwidacja istniejącej kolizji kanalizacji teletechnicznej Netii S.A: Na czas budowy kolidujące z rozbudową Opery przebiegi kanalizacji teletechnicznej należy łożyć po niekolidującej terasie poprzez przepusty rurowe i studnie teletechniczne w rzewnie oraz w przepustach rurowych w obudowie – w pomieszczeniach piwnic budynku głównego Opery. [ warunki techniczne nr E/S/17/1780/PT z dnia 25.08.2017r] - elementy zagospodarowania terenu; infrastruktury sieciowej i instalacyjnej oraz drogi pożarowe i dojazdowe; - wycinka drzew i krzewów kolidujących z inwestycją wraz z dopełnieniem obowiązków wynikających z decyzji; - wykonanie tablicy informującej, że inwestycja jest współfinansowana z środków UE i BWD; - wykonanie docelowego ogrodzenia placu budowy. Roboty ziemne wykonawca zobowiązany jest prowadzić pod stałym nadzorem uprawnionego geotechnika. Na realizacje części 2 etapu I zostanie ogłoszone odrębne postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego. Wybór wykonawcy części 2 etapu I nastąpi przed zakończeniem realizacji przez wykonawcę części 1 etapu I pełnego zakresu rzeczowego robót stanowiących przedmiot niniejszego postępowania z wyłączeniem wydobycia ścianek szczelnych. Zamawiający przyjmuje, że w dniu zakończenia czynności odbioru częściowego po wykonaniu przez Wykonawca części 1 etapu I pełnego zakresu rzeczowego robót stanowiących przedmiot niniejszego postępowania z wyłączeniem robót polegających na wydobyciu ścianek szczelnych, przekaże Wykonawcy części 2 etapu I: 1) na podstawie umowy cywilnoprawnej zawartej pomiędzy Wykonawcami (odpowiednio części 1 etapu I oraz części 2 etapu I) sprawną instalacje odwadniającą w celu dalszego jej użytkowania i zapewnienia ciągłości odwadniania dna wykopów. Sposób realizacji rzeczonej umowy ustalą Wykonawcy przy udziale Zamawiającego; 2) ogrodzenie placu na podstawie umowy cywilnoprawnej zawartej pomiędzy Wykonawcami (odpowiednio części 1 etapu I oraz części 2 etapu I); Sposób realizacji rzeczonej umowy ustalą Wykonawcy przy udziale Zamawiającego; 3) protokół stwierdzający stan techniczny ścianek szczelnych wraz z dokumentacją fotograficzną. Ścianki szczelne będą zdemontowane przez wykonawcę części 1 etapu I do 31 sierpnia 2019 r. Materiał tymczasowego zabezpieczenia wykopu przewidziany do późniejszego demontażu i odzysku tj. grodzice stalowe, oczepy i rozparcia pozostają własnością wykonawcy części 1 etapu I z wyłączeniem grodzic , które zgodnie z przyjętymi rozwiązaniami w dokumentacji projektowej pozostają na stałe. 3. Szczegółowy zakres zamówienia oraz warunki realizacji zostały określone w Opisie Przedmiotu Zamówienia ( OPZ) , stanowiącym Rozdział III SIWZ, Projekcie budowlanym, STWiOR. Pozostałe warunki realizacji zamówienia zostały określone we Wzorze Umowy, stanowiącym Rozdział II do SIWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający określa kwotę wadium w kwocie 60 000,00 zł (słownie: sześćdziesiąt tysięcy złotych). 2.Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z 9.11.2000 o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158 z późn. zm.). 3.Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy wskazany przez Zamawiającego: 35 1020 5226 0000 6102 0368 6466 z podaniem tytułu i znaku postępowania. 4.Zamawiający nie dopuszcza złożenia wadium w walucie innej niż złoty polski i dotyczy to wadium składanego w każdej z możliwych form szczegółowe zasady wnoszenia wadium : Rozdział XIII SIWZ
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w tym zakresie,
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, potwierdzających brak podstaw do wykluczenia z postępowania : Pkt.1 ppkt. 1)–2) – składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: a) nie zalega z opłacaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo że zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, b) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. Dokumenty, o których mowa w pkt. 4 ppkt 1) lit. a, powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert zaś dokument o którym mowa w pkt. 5 ppkt 1) lit. b nie wcześniej niż 6 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 6. Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w ust. 4, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Przepis ust. 7 stosuje się. Zamawiający żąda od wykonawcy, który: 1) polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp, przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów potwierdzających brak podstaw wykluczenia tych podmiotów z udziału w postępowaniu, odpowiednio pkt. 1 ppkt. 1)–5).; 2) zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcy nie będącego podmiotem, na którego zdolnościach lub sytuacji wykonawca polega na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp, przedstawienia dokumentów dotyczących tego podwykonawcy, potwierdzających brak podstaw wykluczenia tego podwykonawcy z udziału w postępowaniu, wskazanych pkt.1 ppkt. 1)–5). W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia Wykonawcy w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt. 23 ustawy oraz zgodnie z art. 24 ust. 11 ustawy, Wykonawca w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy, przekazuje Zamawiającemu Oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt. 23 ustawy, według wzoru stanowiącego Załącznik nr 3 Rozdział IV SIWZ. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach