Przetargi.pl
Rozbudowa oczyszczalni ścieków w Wojkowicach przy ul. Gierymskiego w formule "zaprojektuj i wybuduj"

Gmina Wojkowice ogłasza przetarg

  • Adres: 42-580 Wojkowice, Jana III Sobieskiego
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel.
  • Data zamieszczenia: 2022-08-17
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Wojkowice
    Jana III Sobieskiego
    42-580 Wojkowice, woj. śląskie
    REGON: 276257541
  • Adres strony internetowej zamawiającego: wojkowice.bip.net.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Rozbudowa oczyszczalni ścieków w Wojkowicach przy ul. Gierymskiego w formule "zaprojektuj i wybuduj"
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Zamówienie obejmuje zaprojektowanie oraz rozbudowę i modernizację oczyszczalni ścieków w Wojkowicach w celuzwiększenia jej przepustowości. Zakres rzeczowy to m.in. wykonanie dokumentacji projektowej, remont istniejącychobiektów oraz uzupełnienie infrastruktury towarzyszącej, budowę komory osadu czynnego, rurociągów, mieszadeł,osadników wtórnych, pomp dozujących, dmuchaw napowietrzających i recyrkulacji osadu, zabudowie szafy sterowniczej.Rozbudowa oczyszczalni ścieków wiąże się z zaprojektowaniem i wybudowaniem oraz wyposażeniem nowego,dodatkowego zbiornika zespolonego.Inwestycja zlokalizowana jest w Wojkowicach przy ul. Gierymskiego 1. Teren położony jest na dział-ce o numerze 2137/1 opowierzchni ok. 1,5 ha.Przedmiot zamówienia obejmuje w szczególności:- Adaptację lub przeprojektowanie projektu budowlanego pod nazwą: “Rozbudowa Oczyszczalni Ścieków w Wojkowicach”oraz przygotowanie umowy przeniesienia praw autorskich projektu budowlanego na Wykonawcę,- Weryfikacja warunków projektu budowlanego przez projektanta Wykonawcy i klasyfikacja w porozumieniu w projektantemz pozwolenia na budowę, zaproponowanych zmian pod kątem wystąpienia istotnych i nieistotnych zmian w zapisachprojektu budowlanego,- W przypadku wystąpienia istotnych zmian w projekcie budowlanym uzyskanie zamiennego pozwolenia na budowę pozmianach,- Wykonanie kompletnych projektów wykonawczych, w których będą zawarte wszystkie opracowania branżowe – 3 egz.- Projekt zagospodarowania terenu i architektura,- Wykonanie wykonawczego projektu zagospodarowania terenu z uwzględnieniem całości obszaru Oczyszczalni ściekóworaz wyszczególnieniem wszystkich istniejących i projektowanych sieci między obiektowych,- Projekt konstrukcji,- Projekt technologiczny,- Projekt instalacji wod-kan i sieci zewnętrzne,- Projekt instalacji elektrycznych i AKPiA,- Projekt drogowy,- inne projekty, które podczas ustaleń z zamawiającym uznane zostaną za niezbędne do prawidłowego wykonania zadania,- Wykonanie specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych – 3 egz.- Wykonanie przedmiarów i kosztorysów ofertowych obejmujących wszystkie projekty branżowe – 2 egz. w oparciu o którebędzie następowało rozliczenie zaawansowania prac (wynagrodzenie ryczałtowe),- Uzyskanie zamiennego prawomocnego pozwolenia na budowę w przypadku zaistnienia istotnych zmian w projekcie,- Obsługę geodezyjną,- Obsługę geologiczną,- Wykonanie robót budowlanych zgodnie z zaakceptowaną dokumentacją projektową,- Dostawę i montaż urządzeń i instalacji,- Wykonanie prac polegających na połączeniu technologicznym i instalacyjnym istniejącego Etapu I z projektowanym ibudowanym Etapem II,- Wykonanie rozruchu z osiągnięciem wymaganych przez zamawiającego parametrów na wylocie z Oczyszczalni ściekówdla Etapu II, zg z pozwoleniem wodno-prawnym,- Wykonanie dokumentacji powykonawczej-technicznej dla potrzeb PINB Będzin – 2 egz.,- Wykonanie dokumentacji powykonawczej na potrzeby rozliczenia środków finansowych z dotacji,- Uczestniczenie przy uzyskaniu pozwolenia na użytkowanie w zakresie przedłożenia niezbędnych dokumentów,pozwalających inwestorowi skutecznie złożyć wniosek,- Przeprowadzenie szkolenia obsługi Oczyszczalni,- Dostarczenie kompletu sprzętu, oznakowań, instrukcji, środków ochrony zbiorowej z zakresu bhp i ochronyprzeciwpożarowej, wymaganych przepisami szczegółowymi dla prawidłowej eksploatacji obiektu Oczyszczalni ścieków,- Wykonanie instrukcji eksploatacji Oczyszczalni ścieków oraz instrukcji obsługi obiektów i konserwacji urządzeńniezbędnych dla prawidłowej eksploatacji Oczyszczalni,- Wykonanie tablicy informacyjnej, zgodnie z wytycznymi Rządowego Funduszu Polski Ład: Pro-gram InwestycjiStrategicznych,- Wykonanie oznakowania obiektów i instalacji.Na podstawie art. 69a ust. 1 ustawy z dnia 31 marca 2020 r. o zmianie ustawy o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych oraz niektórych innych ustaw (tekst jednolity: Dz. U. z 2020 r., poz. 568 z późn. zm.) oraz Uchwały Nr 84/2021 Rady Ministrów z dnia 1 lipca 2021 r. w sprawie ustanowienia Rządowego Funduszu Polski Ład: Programu Inwestycji Strategicznych oraz Regulaminu Rządowego Funduszu Polski Ład Program Inwestycji Strategicznych Zamawiający uzyskał od Banku Gospodarstwa Krajowego Wstępną Promesę Nr 01/2021/260/PolskiLad dotyczą-cą Dofinansowania Inwestycji z Programu Rządowy Fundusz Polski Ład z przeznaczeniem na realizację przez Zamawiającego Inwestycji pn. "Rozbudowa oczyszczalni ścieków w Wojkowicach w systemie „zaprojektuj i wybuduj”.Kwota wynikająca ze wstępnej promesy nie jest równoznaczna z kwotą, jaką zamawiający zamierza przeznaczyć na realizację inwestycji, będącej przedmiotem niniejszego postępowania. Na wartość inwestycji składa się kwota, wynikająca ze wstępnej promesy oraz wkład własny zamawiającego.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45252127-4
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający żąda wniesienia wadium w kwocie: 10 000,00 złotych (słownie: dziesięć tysięcy złotych 00/100)2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert.3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach, o których mowaw art. 45 ust. 6 ustawy:a) pieniądzu – przelewem na rachunek bankowy nr: 17 1160 2202 0000 0005 0461 4771,b) gwarancjach bankowych,c) gwarancjach ubezpieczeniowych,d) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. outworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.4. Wadium wniesione w pieniądzu zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. Jeżeli wadium jest wnoszone wformie gwarancji lub poręczenia, o których mowa w ust. 3 pkt b)-d), wykonawca przekazuje zamawiającemu oryginałgwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej.5. Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 7 dni od dnia wystąpienia jednej zokoliczności:1)upływu terminu związania ofertą;2)zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego;3)unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia, z wyjątkiem sytuacji gdy nie zostało rozstrzygnięte odwołanie naczynność unieważnienia albo nie upłynął termin do jego wniesienia.6. Zamawiający, niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 7 dni od dnia złożenia wniosku zwraca wadium wykonawcy:1)który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert;2)którego oferta została odrzucona;3)po wyborze najkorzystniejszej oferty, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza;4)po unieważnieniu postępowania, w przypadku gdy nie zostało rozstrzygnięte odwołanie na czynność unieważnienia albonie upłynął termin do jego wniesienia.7. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, a w przypadku wadium wniesionego w formie gwarancji lubporęczenia, o których mowa w art. 97 ust. 7 pkt 2–4, występuje odpowiednio do gwaranta lub poręczyciela z żądaniemzapłaty wadium, jeżeli:1)wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 107 ust.2 lub art. 128 ust.1, z przyczyn leżących po jegostronie, nie złożył podmiotowych środków dowodowych lub przedmiotowych środków dowodowych potwierdzającychokoliczności, o których mowa w art. 57 lub art.106 ust.1, oświadczenia, o którym mowa w art. 125 ust. 1, innychdokumentów lub oświadczeń lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 223 ust. 2 pkt 3, cospowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej;2)wykonawca, którego oferta została wybrana:a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie,b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy;3)zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy,którego oferta została wybrana.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. Wykonawca musi wykazać, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres działalnościjest krótszy – w tym okresie wykonał lub wykonuje należycie co najmniej jedną robotę, polegającą na budowie (w tym takżeodbudowie, rozbudowie, nadbudowie) lub przebudowie obiektu budowlanego o konstrukcji żelbetowej lub betonowej wzakresie budownictwa wchodzącego w skład gospodarki wodno-ściekowej lub budownictwa kubaturowego.UWAGAW przypadku, gdy Wykonawca polega na zasobach innych podmiotów przy wykazaniu spełniania warunku doświadczenia,zobowiązany jest wykazać udział tych podmiotów w wykonaniu zamówienia.2. Wykonawca musi dysponować osobami, które będą uczestniczyć w realizacji zamówienia w następującychspecjalnościach:1. projektant w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych,wodociągowych i kanalizacyjnych (branża sanitarna) – co najmniej 1 osoba;Kwalifikacje i umiejętności: uprawnienia budowlane do projektowania bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej wzakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodo-ciągowych i kanalizacyjnych.2. projektant w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych(branża elektryczna)– co najmniej 1 osoba;Kwalifikacje i umiejętności: uprawnienia budowlane do projektowania bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej wzakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych.3. projektant w specjalności konstrukcyjno-budowlanej (branża konstrukcyjno-budowlana) - co najmniej 1 osoba;Kwalifikacje i umiejętności: uprawnienia budowlane do projektowania bez ograniczeń w specjalności konstrukcyjnobudowlanej.4. kierownik budowy – co najmniej 1 osobaKwalifikacje i umiejętności: uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci,instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń.5. kierownik robót konstrukcyjno-budowlanych – co najmniej 1 osoba;Kwalifikacje i umiejętności: uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bezograniczeń.6. kierownik robót elektroenergetycznych – co najmniej 1 osobaKwalifikacje i umiejętności: uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci,instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń.UWAGA:1. W przypadku, gdy Wykonawca polega na zasobach innych podmiotów przy wykazaniu spełniania warunkudoświadczenia, zobowiązany jest wykazać udział tych podmiotów w wykonaniu zamówienia.2. Uprawnienia, o których mowa powyżej w pkt. 3.3.3 powinny być zgodne z ustawą Prawo budowlane orazRozporządzeniem Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 11 września 2014 r. w sprawie samodzielnych funkcjitechnicznych w budownictwie (t.j. Dz. U. z 2014 roku, poz. 1278); dopuszcza się także odpowiadające im ważneuprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów.3. Zgodnie z art. 12a ustawy Prawo budowlane - samodzielne funkcje techniczne w budownictwie mogą również wykonywaćosoby, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych lubspełniającą wymogi, o których mowa w art. 20a ustawy z dnia 15.12.2000 r. o samorządach zawodowych architektów orazinżynierów budownictwa („świadczenie usług transgranicznych”).4. Wymienione powyżej osoby winny posiadać biegłą znajomość języka polskiego. Zamawiający dopuszcza zmianę tegowymogu wyłącznie w przypadku, gdy Wykonawca na własny koszt zapewni tłumacza języka polskiego, który zapewni stałe ibiegłe tłumaczenie w kontaktach pomiędzy Zamawiającym a personelem Wykonawcy, a także zapewni tłumaczenie nabieżąco wszystkich dokumentów związanych z realizacją przedmiotowego zamówienia, stworzonych zarówno przezWykonawcę, jak i dostarczonych przez Zamawiającego. Wykonawca zatrudniając tłumacza winien wziąć pod uwagę, iż zuwagi na złożony zakres przedmiotu zamówienia, tłumacz ten winien być biegły w bezbłędnym i jednoznacznymtłumaczeniu zagadnień technicznych, ekonomicznych i prawnych.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2022-09-05

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach