Przetargi.pl
Rozbudowa i przebudowa drogi powiatowej nr 2075K Lipnica Murowana - Żegocina.

Powiatowy Zarząd Dróg w Bochni z siedzibą w Nowym Wiśniczu ogłasza przetarg

  • Adres: 32-720 Nowy Wiśnicz, ul. Limanowska
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 14 6128206 , fax. 14 6108481
  • Data zamieszczenia: 2017-09-22
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiatowy Zarząd Dróg w Bochni z siedzibą w Nowym Wiśniczu
    ul. Limanowska 11
    32-720 Nowy Wiśnicz, woj. małopolskie
    tel. 14 6128206, fax. 14 6108481
    REGON: 851665255
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.pzd.bochnia.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Rozbudowa i przebudowa drogi powiatowej nr 2075K Lipnica Murowana - Żegocina.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie zadania pn. „Rozbudowa i przebudowa drogi powiatowej nr 2075K Lipnica Murowana - Żegocina”. Zadanie realizowane będzie w systemie zaprojektuj i wybuduj. Zadaniem wykonawcy będzie sporządzenie dokumentacji projektowo-kosztorysowej dla obiektu i uzyskanie pozwolenia na budowę/ i zgłoszenia robót budowlanych oraz wykonanie robót budowlanych. 2. Zakres zamówienia: 1) Rozbudowa i przebudowa drogi od km 0+056 do km 8+304 o łącznej długości 5,90 km; 2) Budowa ciągu pieszego na odcinkach o łącznej długości 0,79 km; 3) Przebudowa kap chodnikowych mostów na odcinkach o łącznej długości 0,16 km; 4) Budowa wyniesionego przejścia dla pieszych; 5) Montaż 2 drogowych znaków aktywnych z oświetleniem LED; 6) Wymiana lub montaż barier drogowych i barier mostowych odłącznej długości 128 m; 7) Przebudowa 7 przepustów; 8) Wykonanie zatoki autobusowej z peronem przystankowym; 9) Rozbiórka istniejących elementów i konstrukcji drogowych; 10) Budowa kanalizacji deszczowej na długości projektowanych ciągów pieszych z rozwiązaniem sposobu odprowadzenia wód; 11) Przebudowa i zabezpieczenie istniejącego uzbrojenia terenu kolidującego z inwestycją. 3. Zamówienie obejmuje: 1) Wykonanie badań, w tym geotechnicznych (wykonawca zrealizuje badania geotechniczne do celów realizacji inwestycji oraz inne badania narzucone na etapie uzgodnień oraz opiniowania projektu); 2) Uzyskanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia wraz z raportem i sporządzeniem oceny oddziaływania inwestycji na środowisko (jeżeli będą wzmagane); 3) Sporządzenie dokumentacji w zakresie niezbędnym do uzyskania pozwolenia na budowę oraz uzyskanie wszelkich niezbędnych; uzgodnień, opinii, pozwoleń i zgód wynikających z obowiązujących przepisów – zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r.- Prawo budowlane; ponadto wykonawca będzie zobowiązany do uzyskania zgód właścicieli działek gdy w efekcie przyjętych rozwiązań projektowych inwestycja będzie wykraczała poza działki Inwestora i będzie ingerować w działki prywatne; 4) Sporządzenie projektów wykonawczych oraz specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych według wymagań rozporządzenia Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno – użytkowego (tekst jedn. Dz. U. z 2013 r. poz. 1129); 5) Sprawowanie nadzoru autorskiego w ramach wykonanych projektów; 6) Wykonanie robót budowlanych na podstawie sporządzonych projektów i specyfikacji technicznych wykonania robót budowlanych; 7) Przeprowadzenie wymaganych prób i badań, uzyskanie odbiorów robót i przygotowanie dokumentacji związanych z oddaniem do użytkowania wybudowanych obiektów (na wykonawcy będzie ciążyć obowiązek przygotowania materiałów do pozwolenia na użytkowanie lub zgłoszenie zakończenia robót do PINB). 4. Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia określony jest w Programie funkcjonalno-użytkowym stanowiącym załącznik nr 6 do SIWZ. 5. Dodatkowe zapisy (zmiany, uzupełnienia) do PFU: 1) W projekcie tymczasowej organizacji ruchu należy uwzględnić zamknięcie odcinka drogi w trakcie układania nawierzchni bitumicznych oraz utrzymanie ruchu pieszo-osobowego przy budowie przepustu w km 6+300. 2) Zgodnie z zapisami Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. – w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robot budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (tj. Dz.U.2013, poz. 1129) - § 19 pkt. 4, Zamawiający załączył posiadane informacje i dokumenty. Wykonawca w ramach opracowywanej dokumentacji projektowej w razie konieczności zaktualizuje posiadane warunki lub uzyska nowe (zapis PFU pkt. 1.2.2.19). 3) Opłata za zajecie pasa drogowego naliczana jest zgodnie z art. 40 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (tj. Dz.U. z 2016r., poz.1440 z późn. zm.). 4) Zamawiający informuje, że posiada prawo do dysponowania na cele budowlane dla działki drogowej i dla działek nie będących pasem drogowym wg wykazu z załącznika nr 6.1 do SIWZ (PFU). Jednak, gdy zajdzie konieczność wejścia z inwestycją na teren innych działek prywatnych, to obowiązkiem Wykonawcy, zgodnie z pkt. 1.2.1 PFU, będzie uzyskanie oświadczenia o zgodzie właściciela działki na realizację zadania (operacji) według załączonego wzoru – załącznik nr 6.2 do SIWZ (PFU). 5) Należy przyjąć takie rozwiązanie projektowe, aby inwestycja była realizowana na działkach, do których pozyskano prawo dysponowania lub na działkach, do których zostaną pozyskane takie prawa – zgodnie z pkt. 4). 6) Zgodnie z zapisami PFU - pkt. 1.2.2.6 - Zamawiający nie narzuca konieczności sporządzenia własnych badań ugięć FWD. Jeżeli jednak wykonawca uzna za celowe sporządzenie własnych badań, zamawiający zaakceptuje takie rozwiązanie. 7) Z punktu 1.2.2.6 PFU (str. 50) Zamawiający wykreśla zapis "Nie dopuszcza się zmniejszenia grubości warstw bitumicznych" i wprowadza na jego miejsce zapis: "Wymaga się, aby projektowana konstrukcja spełniła parametry jak dla kategorii ruchu według opracowanej przez Wykonawcę na etapie sporządzania dokumentacji projektowej prognozy ruchu”. Jednocześnie Zamawiający wymaga, aby przy projektowanej konstrukcji wykorzystać istniejącą konstrukcję jezdni. Załączony Program Funkcjonalno-Użytkowy zakłada nową – pełną konstrukcję jezdni na poszerzeniach oraz lokalnie w miejscach świadczących o utracie nośności. 8) Zadaniem Wykonawcy robót będzie sporządzenie dokumentacji projektowej wraz z projektem wzmocnienia nawierzchni. Przedstawione w pfu przekroje typowe oraz konstrukcje są przykładowe i służą do zobrazowania ogólnego zamierzenia inwestycyjnego i zgodnie z zapisami PFU pkt. 1.2.2.6 należy je traktować jako propozycję i na etapie tworzenia dokumentacji projektowej zweryfikować – opracować projekt wzmocnienia nawierzchni w oparciu o badania podłoża gruntowego oraz badania ugięć FWD. 9) Załączony do PFU przekrój typowy nr 8 obrazuje wykonanie drogi i chodnika. 10) Zamawiający posiada oświadczenia o zgodzie właściciela działki przyległej do pasa drogowego na realizację inwestycji, w tym przypadku na budowę zatoki autobusowej. 11) Przedstawione w PFU przekroje typowe są przykładowe i służą do zobrazowania ogólnego zamierzenia inwestycyjnego. Zadaniem Wykonawcy robót będzie sporządzenie dokumentacji i uszczegółowienie rozwiązań. W przypadku szczególnym możliwe jest zawężenie chodnika po uzyskaniu zgody na odstępstwo. 12) Przekrój typowy nr 2 zaproponowano w km ok 3+855 - 3+950. 13) Przekrój typowy nr 10 jest załączony do PFU – Rys. nr 10. 14) Zastosowanie geosiatki z włókien szklanych na całej szerokości bezpośrednio pod warstwę ścieralną ma na celu zabezpieczenie warstwy ścieralnej przed spękaniami. 15) Zgodnie z zapisami PFU – pkt. 1.2.2.12 - zjazd należy przebudować i nawiązać do przebudowywanej jezdni. Zgodnie z zapisami PFU – pkt. 1.2.2.16 - przepusty należy przebudować. 16) Zadaniem Wykonawcy robót będzie sporządzenie dokumentacji projektowej wraz z projektem wzmocnienia nawierzchni. 17) Przedstawione w PFU przekroje typowe oraz konstrukcje są przykładowe. Zadaniem Wykonawcy robót będzie sporządzenie dokumentacji projektowej i uszczegółowienie rozwiązań. 18) Zgodnie z zapisami PFU – pkt. 1.2.2.18 - Wykonawca w ramach sporządzanej dokumentacji uzyska zezwolenie na wycinkę kolidujących drzew. Obowiązkiem Wykonawcy jest takie zorganizowanie prac, aby inwestycja została zakończona w przyjętym terminie. 19) W uzasadnionych przypadkach Zamawiający dopuszcza możliwość odstąpienia od założonej w koncepcji szerokości poboczy 0,75 m. Zgodnie z zapisami PFU - pkt. 1.2.1 - po stronie Wykonawcy będzie leżeć uzyskanie wszelkiego rodzaju zgód na odstępstwa od obowiązujących norm oraz wymagań w przypadku konieczności zastosowania innych rozwiązań niż ustalano w normach. 20) Zadaniem Wykonawcy robót będzie sporządzenie dokumentacji projektowej oraz uszczegółowienie zaproponowanej koncepcji. W dokumentacji projektowej odwodnienia oraz budowy kanalizacji deszczowej Wykonawca przedstawi rozwiązania szczegółowe. Zgodnie z zapisami PFU – pkt. 1.2.2.7 - w ramach inwestycji należy przebudować istniejące skrzyżowania z poprzecznymi drogami gminnymi w pasie drogowym drogi powiatowej. 21) Dokumentację projektową należy wykonać zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999r. w sprawie warunków technicznych, jakimi powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie( t.j.- Dz.U. 2016, poz. 124). 22) W przypadkach szczególnie uzasadnionych zamawiający dopuszcza uzyskanie odstępstwa od obowiązujących przepisów techniczno-budowlanych. 23) Załączony do PFU przekrój typowy nr 8 obrazuje wykonanie drogi i chodnika.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. 1. Każdy wykonawca przystępujący do przetargu obowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert określonym w pkt. XII ppkt. 2 SIWZ, w wysokości: 50 000,00 złotych (słownie: pięćdziesiąt tysięcy złotych 00/100). 2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: a) w pieniądzu; b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c) gwarancjach bankowych; d) gwarancjach ubezpieczeniowych; e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. z 2014 r. poz. 1804 oraz z 2015 r. poz. 978 i 1240). 3. W przypadku wnoszenia wadium w pieniądzu, wymaganą kwotę wpłaca się przelewem na rachunek bankowy zamawiającego - Powiatowego Zarządu Dróg w Bochni z/s w Nowym Wiśniczu: Nr 05 2030 0045 1110 0000 0183 4770 z dopiskiem: „Wadium - Rozbudowa i przebudowa drogi powiatowej nr 2075K Lipnica Murowana - Żegocina - nr zam. ZP.271.20.2017” 4. Za datę wniesienia wadium w pieniądzu uznana będzie data wpływu na rachunek bankowy zamawiającego. 5. W przypadku przelewu wadium na rachunek bankowy zamawiającego zaleca się załączyć do oferty potwierdzoną za zgodność z oryginałem kopię dokumentu potwierdzającego dokonanie przelewu. 6. W przypadku wnoszenia wadium w formie innej niż pieniądze zaleca się załączyć do oferty potwierdzoną za zgodność z oryginałem kopię dokumentu, a oryginał dokumentu należy dostarczyć do miejsca wskazanego w pkt. XII ppkt. 1 SIWZ przed upływem terminu składania ofert. Wymagana ważność tej formy wadium – 30 dni od terminu składania ofert. 7. W przypadku wnoszenia wadium w formie gwarancji lub poręczenia z treści dokumentów musi wynikać, że wadium zabezpiecza ofertę wykonawcy złożoną w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na zadanie pn. Rozbudowa i przebudowa drogi powiatowej nr 2075K Lipnica Murowana - Żegocina - nr zam. ZP.271.20.2017, oraz dokument powinien być sporządzony zgodnie z obowiązującym prawem i winien zawierać następujące elementy: a) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji/poręczenia (Zamawiającego), gwaranta/poręczyciela (instytucji udzielającej gwarancji/poręczenia) oraz wskazania ich siedziby. b) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją/poręczeniem, c) kwotę gwarancji/poręczenia. d) termin ważności gwarancji/poręczenia, e) zobowiązanie gwaranta/poręczyciela do „zapłacenia kwoty gwarancji/poręczenia na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego zawierające oświadczenie, iż: • Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności , o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt. 3, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. • Wykonawca, którego ofertę wybrano:  odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie,  nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy,  zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy”. f) gwarancja/poręczenie winno być nieodwołalne i bezwarunkowe, g) gwarancja/poręczenie musi być wykonalne na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej, h) okres ważności gwarancji/poręczenia nie może być krótszy niż okres związania ofertą, 8. Jeżeli wadium zostanie wniesione w walucie obcej, kwota wadium zostanie przeliczona na PLN według średniego kursu PLN w stosunku do walut obcych ogłoszonego przez Narodowy Bank Polski (tabela A kursów średnich walut obcych) w dniu zamieszczenia ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych. 9. Jeżeli wadium zostanie wniesione w formach, o których mowa w pkt. 2 lit. b) - e) (w formach, o których mowa w art. 45 ust. 6 pkt. 2 – 5 ustawy Pzp) i kwota wadium zostanie określona w walucie obcej, kwota wadium zostanie przeliczona na PLN według średniego kursu PLN w stosunku do walut obcych ogłoszonego przez Narodowy Bank Polski (tabela A kursów średnich walut obcych) w dniu zamieszczenia ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych. 10. Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a ustawy. 11. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 12. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek. 13. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium po wyborze najkorzystniejszej oferty lub unieważnieniu postępowania, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego. 14. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt. 3, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 15. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie stawia w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnienie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Oprócz dokumentów wymienionych w punkcie VI ppkt. 2 SIWZ, do oferty należy załączyć: 1) Wypełniony formularz Oferta – stanowiący załącznik nr 1 do SIWZ. 1.A) Oświadczenie – załącznik nr 1.A – jeśli dotyczy 2) Oryginał lub kopię pełnomocnictwa: a) dla osoby/osób podpisującej/cych ofertę do podejmowania zobowiązań w imieniu wykonawcy składającego ofertę, gdy prawo do podpisania oferty nie wynika z odpisu z właściwego rejestru, który zamawiający może uzyskać lub dokumentów, które zamawiający może uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne Dz.U. 2014, poz. 1114 oraz 2016r. poz. 352). b) dla ustanowionego pełnomocnika, do reprezentowania w postępowaniu albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy – dotyczy wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Zgodnie z art. 23 ust. 2 ustawy Pzp wykonawcy ubiegający się wspólnie o udzielenie zamówienia zobowiązani są do ustanowienia pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie niniejszego zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy. Wymagana jest forma, rodzaj i zakres pełnomocnictwa właściwy do poszczególnych czynności. W przypadku złożenia kopii pełnomocnictwa, musi być ona potwierdzona za zgodność z oryginałem notarialnie. 3) Dokumenty, z których wynika prawo do podpisania oferty – w przypadku, gdy prawo do podpisania oferty nie wynika z odpisu z właściwego rejestru, który zamawiający może uzyskać za pomocą bezpłatnych o ogólnodostępnych baz danych, w szczególności z rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz.U. 2014r., poz. 1114 oraz z 2016r., poz. 352), względnie innych dokumentów złożonych wraz z ofertą. 4) Zobowiązanie innego podmiotu do oddania wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia (jeśli dotyczy). Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić zamawiającemu, że realizując zamówienie będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów. Treść zobowiązania powinna bezspornie i jednoznacznie wskazywać na zakres zobowiązania innego podmiotu, określać czego dotyczy zobowiązanie oraz w jaki sposób i w jakim okresie będzie ono wykonywane – Wzór zobowiązania stanowi załącznik nr 2.A do niniejszej SIWZ. 2. Zgodnie z art. 24 ust. 11 ustawy Pzp w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej zamawiającego informacji z otwarcia ofert, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pz, wykonawca zobowiązany jest przekazać zamawiającemu OŚWIADCZENIE O PRZYNALEŻNOŚCI LUB BRAKU PRZYNALEŻNOŚCI DO TEJ SAMEJ GRUPY KAPITAŁOWEJ, O KTÓREJ MOWA W ART. 24 UST. 1 PKT. 23 USTAWY – wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 4 do SIWZ.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach