Przetargi.pl
Rozbudowa i przebudowa budynku Szpitala Powiatowego w Czarnkowie. Przebudowa układu pomieszczeń bloku operacyjnego w budynku A i D i dostosowanie do obowiązujących przepisów.

Zespół Zakładów Opieki Zdrowotnej ogłasza przetarg

  • Adres: 64700 Czarnków, ul. Kościuszki
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 067 35 28 090 , fax. 067 35 28 171
  • Data zamieszczenia: 2017-09-27
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Zespół Zakładów Opieki Zdrowotnej
    ul. Kościuszki 96
    64700 Czarnków, woj. wielkopolskie
    tel. 067 35 28 090, fax. 067 35 28 171
    REGON: 30852500000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.szpital.czarnkow.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Zespół Zakładów Opieki Zdrowotnej

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Rozbudowa i przebudowa budynku Szpitala Powiatowego w Czarnkowie. Przebudowa układu pomieszczeń bloku operacyjnego w budynku A i D i dostosowanie do obowiązujących przepisów.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest dostosowanie układu pomieszczeń bloku operacyjnego do obowiązujących obecnie przepisów i norm oraz optymalizacja funkcjonalna uwzględniająca aktualne wymagania użytkowe, funkcjonalno-przestrzenne wynikające Rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 26 czerwca 2012r. w sprawie wymagań, jakim powinny odpowiadać pomieszczenia i urządzenia podmiotu wykonującego działalność leczniczą ( Dz. U. z 2012r poz. 739 ). Nowy układ pomieszczeń bloku operacyjnego będzie funkcjonował, podobnie jak układ zaprojektowany w PB, wokół dwóch sal operacyjnych. Transport chorych na blok operacyjny, z oddziałów innych niż chirurgiczny, odbywać się będzie za pośrednictwem, objętej przebudową, windy zlokalizowanej w budynku A z zapewnieniem oddzielenia kolidujących ze sobą pod względem funkcjonalnym dróg transportowych. Jako drogę wejściową pacjentów do bloku, przewidziano śluzę „przesiadkową”, wjazdowo-wyjazdową, według zasady przekładania pacjentów w obu kierunkach tzn. łóżko – wózek – łóżko w obrębie śluzy. Połączenia logistyczne materiałów i sprzętu z Blokiem Operacyjnym, w zależności od ich specyfiki, będą zapewnione poprzez:  zamontowane już dźwigi logistyczne łączące strefy Sterylizacji i Bloku o podobnych  wymaganiach higieny dla narzędzi i materiałów sterylnych i zużytych, pooperacyjnych.  istniejący, przelotowy dźwig łóżkowo-logistyczny przy budynku E i śluzę dla pacjentów Bloku Operacyjnego w budynku A, dla pozostałych dostaw. Wejście do bloku dla personelu zapewni układ śluzowy pomieszczeń: szatni „brudnej” – sanitariatów – szatni „czystej”. Wyjścia z bloku operacyjnego na klatki schodowe pełnią tylko role ewakuacyjną i powinny być objęte kontrolą dostępu. Przygotowanie pacjentów odbywać się będzie w jednym miejscu dla całego Bloku. Podobnie pomieszczenie przygotowania chirurgów jest wspólne dla obu sal i mieści się między nimi. Przy doświetlonych elewacjach bloku, oprócz sal operacyjnych, umieszczono pomieszczenia socjalne i pokoje personelu, natomiast pomieszczenia magazynowe i logistyczne w strefie bez światła dziennego. Wybudzanie pacjentów odbywać się będzie wewnątrz strefy sterylnej Bloku. Pozwoli to na bardziej racjonalne wykorzystanie personelu anestezjologicznego Szpitala. W zakresie przedmiotu zamówienia wprowadzono korekty wewnątrz zaprojektowanych oryginalnie oddziałów ( pierwszy etap rozbudowy Szpitala – zakończony ). Wprowadzone zmiany mają na celu:  powiększenie sal operacyjnych kosztem rezygnacji z wydzielonego korytarza brudnego służącego do usuwania zużytych materiałów pooperacyjnych ( brudny sprzęt, narzędzia, bielizna i odpady będą usuwane tą samą drogą co materiał czysty i sterylny przy zastosowaniu szczelnych opakowań transportowych ),  rezygnację z pomieszczeń przygotowania pacjenta zlokalizowanych przed salami operacyjnymi. W zamian przewidziano wydzielone miejsce przygotowania pacjenta (jedno dla obu sal ),  powiększenie śluz szatniowych przez które przechodzi personel,  przeniesienie sali wybudzeń w pobliże sal operacyjnych. Na salach operacyjnych należy wykonać system integracji bloku operacyjnego, który ma za zadanie zarządzać sygnałami wideo w obrębie sali operacyjnej oraz tworzenie dokumentacji w postaci zdjęć w standardzie DICOM i nagrań wideo w formacie mpeg. Dla każdej z sal operacyjnych przewiduje się niezależny system integracji. Komunikacja między poszczególnymi systemami odbywać się będzie za pośrednictwem szpitalnej sieci komputerowej. Roboty budowlane. Zakres robót obejmuje modernizacja istniejącego dźwigu osobowego w budynku A zgodnie z załączoną do projektu dokumentacją. Modernizacja obejmuje wykonanie nowego szybu windowego i wstawienie nowej windy szpitalnej o następującej specyfikacji technicznej: udźwig nominalny - 1600 kg, liczba pasażerów – 21, prędkość nominalna - 1m/s, wysokość podnoszenia wymagana - 9,800 m, maksymalna liczba startów - 180/godzinę, liczba przystanków – 3, przystanek podstawowy – 1, liczba wejść do kabiny - 1 (2 na poziomie P1), liczba dojść (drzwi przystankowych) – 4, maszynownia - bez maszynowni, napęd i sterowanie umieszczone w szybie. Podłogi, posadzki Budynki A i D. Rozbiórka istniejących wykładzin i wykonanie nowego wykończenia podłóg. Stolarka i ślusarka drzwiowa Rozbiórka istniejących drzwi i ścianek aluminiowych z wyjątkiem drzwi wykonanych podczas ostatniej modernizacji, które należy powtórnie wykorzystać. Wykonanie nowych drzwi w zgodnie z zestawieniem stolarki i ślusarki drzwiowej. Samozamykacze o parametrach techniczno użytkowych dobrane odpowiednio do skrzydła drzwiowego. Przeszklenia szkłem bezpiecznym. Klamki typu „safety” ze stali nierdzewnej szczotkowanej, zamki na wkładkę. Drzwi aluminiowe oraz drzwi do pomieszczeń przeznaczonych dla osób niepełnosprawnych zaopatrzone w antaby ze stali nierdzewnej szczotkowanej zamiast klamek. Skrzydła drzwiowe gładkie z wykończeniem laminatem HPL gr 0,9mm. Ościeżnice stalowe szpitalne jak na parterze budynku D. Drzwi do sal operacyjnych powinny spełniać stosowne wymagania higieniczno-sanitarne. Skrzydło drzwiowe, wykonanie w technologii warstwowej składającej się z jednolitej, odpornej na uderzenie płyty wiórowej, licowanej stalą chromowo-niklową, wykonane bez jakichkolwiek połączeń na frontowej stronie drzwi. Antabay długości 800 mm ze stali chromowo-niklowej. Ościeżnice ze stali chromowo-niklowej. Wymagana możliwość otwierania automatycznego i ręcznego z wykluczeniem ryzyka zablokowania. Poręcze, odbojnice, zabezpieczenia narożników, poręcze dla niepełnosprawnych Na drogach komunikacyjnych gdzie dozwolony ruch pacjentów należy zamontować poręcze przyścienne ze stali nierdzewnej. Na drogach komunikacyjnych gdzie występuje ruch łóżek należy zamontować odbojnice ścienne. Sufity podwieszane W salach operacyjnych sufit metalowy z rastrem krytym przeznaczony do sal operacyjnych, szczelny, zapewniający utrzymanie ciśnienia w pomieszczeniu na wymaganym poziomie. Kasetony montowane zaciskowo do elementów rusztu nośnego. W suficie należy zamontować specjalne szczelne oprawy oświetleniowe w wersji sanitarnej. Oprawy powinny być zlicowane z płaszczyzną sufitu. Jednostka nawiewu laminarnego powinna być zintegrowana z metalowym sufitem. Roboty okładzinowe wewnętrzne Rozbiórka wszystkich okładzin z płytek ceramicznych. Wykonanie glazury w pomieszczeniach „mokrych” na całą wysokość pomieszczenia oraz fartuchów przy umywalkach i blatach roboczych. Wyposażenie. Pomieszczenia szpitalne należy wyposażyć specjalistyczny sprzęt medyczny, optymalny pod względem zapewnienia wymagań techniczno-użytkowych, bhp, ergonomii, energooszczędności, odporny na wielokrotne i intensywne czyszczenie stosowanymi w szpitalnictwie środkami czyszczącymi i dezynfekcyjnymi. Wyposażenie należy wykonać wg Kart pomieszczeń I piętro wg zasad określonych w aneksie do Projektu budowlanego Zeszycie Nr 6. Technologia. Dach konstrukcja Budynek A. Elementy więźby dachowej znajdujące się w pomieszczeniach 2 piętra i przylegające do tych pomieszczeń skośne dolne płaszczyzny połaci dachowych należy zabezpieczyć do wymaganej klasy odporności ogniowej przez obłożenie płytami gkf. Pozostałą więźbę dachową należy zabezpieczyć do wymaganej klasy odporności ogniowej. Osadzenie na dachu podstaw pod wywietrzaki dachowe Budynek D. Przewiduje się wykonanie dodatkowych przejść przez dach w związku ze zmianami w układzie instalacji i kanałów wentylacyjnych. Wentylacja grawitacyjna Budynek A. Przewiduje się wykorzystanie istniejących kanałów wentylacyjnych oraz budowę nowych lekkich kanałów z rur typu spiro wyprowadzonych na dach. Wywiewy osadzone na podstawach blaszanych. Na odcinku przejścia przez przestrzeń poddasza kanały wentylacyjne należy zabezpieczyć do wymaganej klasy odporności ogniowej. Na wysokości przejść kanałów wentylacyjnych przez pomieszczenia których nie obsługują konieczna obudowa EI60.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45215140-0
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wysokość wadium ustala się w kwocie 30.000,00 złotych, słownie : trzydzieści tysięcy złotych, Wadium w formie pieniężnej należy wnieść przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: Bank : Bank PKO S.A Oddział Czarnków Nr rachunku: 70 1240 3709 1111 0000 4204 1175 z dopiskiem na blankiecie przelewu: wadium na zabezpieczenie oferty przetargowej zadania: Rozbudowa i przebudowa budynku Szpitala Powiatowego w Czarnkowie. Przebudowa układu pomieszczeń bloku operacyjnego w budynku A i D i dostosowanie do obowiązujących przepisów. 2. Kopię dowodu przelewu potwierdzoną za zgodność z oryginałem należy dołączyć do oferty. 3. Wadium może być wnoszone w formie: w pieniądzu, poręczenia bankowego, poręczenia pieniężnego SKOK, gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczeniach udzielanych przez podmioty o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, które należy w formie oryginału zdeponować u Zamawiającego, a kopię załączyć do oferty. 4. W zależności od wybranej formy wymienionej w pkt. 3, wniesienie wadium należy potwierdzić poprze złożenie do oferty : a) oryginału lub kopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę : dowodu dokonania przelewu lub poręczenia udzielanego przez podmioty o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, b) oryginału: gwarancji bankowej, poręczenia bankowego, gwarancji ubezpieczeniowej, poręczenia pieniężnego spółdzielczej kasy oszczędnościowo kredytowej. 5. Z treści gwarancji powinno wynikać bezwarunkowe i nieodwołalne, na pierwsze pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w okresie związania ofertą, zobowiązanie gwaranta do wypłaty zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp. 6. Treść gwarancji wadialnej musi zawierać następujące informacje: 1) nazwa i adres Zamawiającego; 2) nazwę przedmiotu zamówienia; 3) nazwę i adres Wykonawcy; 4) termin ważności gwarancji; 7. Wadium musi być wniesione nie później niż do wyznaczonego terminu składania ofert. 8. Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli w podanym terminie rachunek bankowy Zamawiającego zostanie uznany pełną kwotą wymaganego wadium. 9. Wykonawca, który nie wniesie wadium lub nie zabezpieczy oferty akceptowalną formą wadium w wyznaczonym terminie zostanie wykluczony z postępowania, a jego oferta zostanie odrzucona. 10. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium wszystkim wykonawcom po wyborze oferty najkorzystniejszej, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana, jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a ustawy Pzp. 11. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium wszystkim wykonawcom po unieważnieniu postępowania o udzielenie niniejszego zamówienia publicznego. 12. Zamawiający będzie żądał ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium w okolicznościach, jak w pkt. 10, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wniesie wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 13. W przypadku wniesienia odwołania, Zamawiający nie później niż na 7 dni przed upływem ważności wadium, wezwie wykonawców, pod rygorem wykluczenia z postępowania, do przedłużenia ważności wadium albo wniesienia nowego wadium na okres niezbędny do zabezpieczenia postępowania do zawarcia umowy. Jeżeli odwołanie wniesiono po wyborze oferty najkorzystniejszej, wezwanie skieruje jedynie do wykonawcy, którego ofertę wybrano jako najkorzystniejszą. 14. Zatrzymanie wadium nastąpi w okolicznościach, jeżeli: a) wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej, b) wykonawca odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, c) wykonawca nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wyko¬nania umowy, d) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach