Przetargi.pl
Rozbudowa i przebudowa budynku MDK w Augustowie - Etap I

Gmina Miasto Augustów ogłasza przetarg

  • Adres: 16-300 Augustów, 3 Maja
  • Województwo: podlaskie
  • Telefon/fax: tel. 87 643 42 28, , fax. 87 643 42 11
  • Data zamieszczenia: 2019-06-26
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Miasto Augustów
    3 Maja 60
    16-300 Augustów, woj. podlaskie
    tel. 87 643 42 28, , fax. 87 643 42 11
    REGON: 79067081700000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.um.augustow.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Rozbudowa i przebudowa budynku MDK w Augustowie - Etap I
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Opis ogólny, dotyczący całego przedsięwzięcia (etap I i II). Uwaga! Przedmiot zamówienia obejmuje jedynie etap I Celem zadania jest wykonanie przebudowy i rozbudowy budynku MDK. Zadanie zakłada całkowitą rozbiórkę budynków zlokalizowanych na granicy z działką 3464: budynku garażowego, budynku gospodarczego, części przybudowanej do budynku MDK, w której zlokalizowane są pomieszczenia w.c., oraz zlikwidowanie zewnętrznych schodów do pomieszczeń technicznych. W miejsce wyburzonych budynków zaplanowano nowe skrzydło - wzdłuż granicy działki, przylegające do ściany istniejącego budynku na działce sąsiedniej. Komunikację w budynku zapewni nowa klatka schodowa z windą, zlokalizowana między starą i nową częścią. Na terenie inwestycji zaplanowano wykonanie nawierzchni utwardzonych z miejscami parkingowymi, nawierzchnie zielone i elementy małej architektury. Zgodnie z wymaganiami stawianymi przez Inwestora projekt zakłada etapowanie prac budowlanych. Etapowanie prac uwzględnione zostało również w podziale i numeracji rysunków budowlanych i wykonawczych. Zakres niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego- etap I Pierwszy etap obejmuje przebudowę istniejącego budynku wraz z budową klatki schodowej. W istniejącym budynku, w piwnicy pozostawiono pomieszczenie węzła cieplnego i pomieszczenie techniczne. Po wyburzeniu zewnętrznych schodów zejście do piwnicy zaplanowano z projektowanej klatki schodowej. Na parterze pozostawiono funkcję galerii. Całość 1 piętra przeznaczono na biura i pracownie, galerię - poczekalnię dla użytkowników organizowanych zajęć, jak również zaplecze sanitarne i socjalne. Na 2 piętrze budynku zaprojektowano salę wielofunkcyjną (piosenka śpiewana, teatr piosenki, teatr, kino DKF) wraz z foyer, oraz zapleczem sanitarnym i pomieszczeniami technicznymi. Sala ta przeznaczona jest dla więcej niż 50 osób i na pobyt czasowy. Przebudowa dachu nad budynkiem istniejącym. Geometria nowych dachów i rzędne kalenic identyczne jak na dachach istniejących. Klatka schodowa o konstrukcji żelbetowej - jedyna klatka schodowa w budynku. Ze względu na wymagania ochrony p.poż została obudowana i wyposażona w instalację oddymiania. Zaplanowano również wykonanie windy obsługującej wszystkie kondygnacje budynku, spełniającej wymogi do przewożenia osób niepełnosprawnych. Budynek należy dostosować do wymagań osób niedowidzących i niewidomych. 1. Roboty budowlane  przygotowanie terenu pod inwestycję,  roboty rozbiórkowe w budynku i obiektów, wraz z wywozem i utylizacją materiałów z rozbiórki,  wykonanie elementów konstrukcyjnych (ławy, słupy, wieńce, belki, podciągi, płyty stropowe, itd.)  wykonanie izolacji przeciwwilgociowej, itd.,  wykonanie zabezpieczenia antykorozyjnego konstrukcji stalowych,  wykonanie konstrukcji dachu, wraz z pokryciem, elementami zabezpieczeń, obróbkami i innymi,  wykonanie ścian, sufitów podwieszanych, sufitów akustycznych, itd.  wykonanie posadzek,  roboty wykończeniowe (tynkowanie, malowanie, wykonanie okładzin ścian, podłóg i cokolików, itd.)  montaż stolarki i ślusarki,  wykonanie ścian murowanych, gipsowo-kartonowych i z płyt akustycznych,  wykonanie izolacji cieplnych i przeciwdźwiękowych,  wykonanie elewacji,  uzupełninie i naprawa murów z cegły i spoin,  dostawa i montaż windy,  itd.,  zabezpieczenie do czasu wykonania etapu II. 2. Projektowane wyposażenie instalacyjne budynku w zakresie etapu pierwszego  instalacja centralnego ogrzewania,  instalacja ciepłej wody,  instalacja wodociągowa,  instalacja wentylacji mechanicznej,  instalacja klimatyzacji w wybranych pomieszczeniach,  instalacja kanalizacji sanitarnej,  instalacja kanalizacji deszczowej,  instalacja elektryczna jedno i trójfazowa,  instalacja telekomunikacyjna,  instalacja sieci komputerowej i wifi,  instalacja monitoringu,  podest sceny i widowni sali wielofunkcyjnej. 3. Zagospodarowanie terenu  prace rozbiórkowe,  wykonanie nawierzchni zielonych,  wykonanie nawierzchni utwardzonych,  dostawa el. wyposażenia: śmietniki, stojaki na rowery, itd.,  wykonanie ogrodzenia terenu z bramą wjazdową,  murek terenowy. Wszystkie kondygnacje mieszczące pomieszczenia MDK zostały udostępnione osobom niepełnosprawnym, począwszy od miejsca parkingowego na dziedzińcu budynku, prowadzenie komunikacji wewnętrznej, projektowaną windę, szerokości drzwi i przejść jak również pomieszczenia sanitarne. Pomieszczenia techniczne w piwnicy istniejącego budynku nie są przeznaczone dla osób niepełnosprawnych i nie zaplanowano tam urządzeń umożliwiających dostęp. Budynek należy dostosować dla osób niewidomych i słabowidzących, zgodnie z ogólnodostępnymi zaleceniami i przepisami ujętymi w dokumentach udostępnionych na stronie organizacji pożytku publicznego Polskiego Związku Niewidomych, w szczególności:  oznakowania schodów stałych na wejściach do budynku, oraz klatki schodowej (zaleca, aby 0,5 m przed pierwszym stopniem schodów w górę oraz 0,5 m przed pierwszym stopniem schodów w dół. Krawędzie biegów schodów należy oznakować pasem kontrastowym (jednolitego koloru) szerokości 0,08–0,10 m na powierzchni poziomej i pionowej stopnia. Wyjątkowo w przypadku biegu o trzech stopniach oznakować należy wszystkie trzy krawędzie. W sytuacji, gdzie schody zostały podzielone na kilka biegów, a spoczniki między nimi są krótsze niż 3 m, nie stosuje się oznaczeń dotykowych na nich).  Do drzwi windy w obiektach użyteczności publicznej należy wykonać ścieżkę zakończoną polem uwagi szerokości ok. 0,50 m. Drzwi wejściowe powinny być zaznaczone poprzez obramowanie strefy przechodzenia oraz framugi kontrastowym pasem szerokości 0,10–0,15 m, na wysokości 0,80–1,20 m oraz 1,40–1,70 m).  Drzwi zewnętrzne należy zaznaczyć ich framugę pasem szerokości 0,10 m.  Drzwi wewnętrzne powinny mieć ościeżnice oznaczone kontrastowym kolorem w stosunku do powierzchni drzwi i ściany. Klamki również powinny wyróżniać się na tle drzwi. Numery pokoi należy wykonać wypukłą, kontrastową i powiększoną czcionką i umieścić na wysokości wzroku, tj. 1,4–1,7 m.  Aby ułatwić zlokalizowanie włączników światła na tle ściany, należy nałożyć na nie oznaczenie kontrastowe lub obramowanie.  Szklane przegrody i drzwi szklane należy oznaczyć przynajmniej dwoma pasami umieszczonymi na wysokości od 1,5 m do 2 m (pierwszy pas) oraz od 0,85 m do 1,05 m (drugi pas), kontrastującymi kolorystycznie z tłem, o szerokości nie mniejszej niż 0,1 m, na których mogą być umieszczone znaki, symbole lub motywy dekoracyjne. Przezroczyste przegrody o wysokości do 1,5 m należy oznaczyć jednym pasem umieszczonym bezpośrednio przy górnej krawędzi ściany.  Pomieszczenia higieniczno-sanitarne powinny być opatrzone oznaczeniami kontrastowymi przed wejściem, na wysokości wzroku (ok. 1,2-1,4 m od podłogi). Urządzenia sanitarne powinny być umieszczone na kontrastowym tle, podobnie pozostałe elementy, jak: dozowniki mydła, pojemniki na papier i ręczniki, suszarki do rąk, etc. drzwi do kabin toaletowych powinny być wyraźnie oznaczone.  Na wejściu do budynku i w korytarzach okładzina powinna być ułożona w sposób jednoznacznie wskazujący szlak komunikacyjny. Wszelkie przyjęte rozwiązania podlegają zatwierdzeniu przez Zamawiającego. Zamawiający oczekuje dostawy urządzeń i wyposażenia w zakresie: elektroakustyka, oświetlenie, mechanika sceniczna i okotarowanie wraz z wyposażeniem, instalacją, programowaniem i szkoleniem – zgodnie z dokumentacją projektową. Projektowane wyposażenie instalacyjne i specjalistyczne obiektu wyłącznie w zakresie etapu pierwszego inwestycji:  instalacje elektroakustyczne i oświetlenia scenicznego w sali wielofunkcyjnej oraz sceny mobilnej,  wyposażenie i technologia sceniczna sali wielofunkcyjnej oraz sceny mobilnej,  system multimedialny - projekcji video,  scena mobilna. Zamawiający w celu zapewnienia wysokiej jakości oferowanych urządzeń w zakresie oświetlenia technologicznego sceny, projekcji multimedialnej i nagłośnienia wymaga dostarczenia wraz z ofertą kart katalogowych, wykazujących zgodność opisanych minimalnych parametrów urządzeń. Zamówieniu podlega cały zakres wyposażenia scenicznego objętego zaktualizowanymi przedmiarami dla etapu I. Wyróżnienie wskazuje, do których pozycji przedmiarów należy dostarczy karty katalogowe urządzeń. Zakres wymaganych do oferty kart katalogowych wg. wyróżnień w zaktualizowanych przedmiarach robót. Karty katalogowe urządzeń: - „2018-04-16 Przedmiar_KARTY_KATALOGOWE_Oświetlenie i okotarowanie etap I”: pozycje 1, od 3 do 12, od 41 do 45, szczegóły w kolumnie opis urządzenia. - „2018-04-16_Przedmiar_KARTY_KATALOGOWE_multimedia_projekcja_video”: pozycje 1, 3, 6, 7, 14, szczegóły w kolumnie opis urządzenia. - „2018-04-16 Przedmiar_KARTY_KATALOGOWE_Technologia sceny_Elektroakustyka etap I”: pozycje od 6.1 do 6.5, 7.1, 7.2, 8.1, 9.3, 9.4, od 9.9 do 9.17, od 10.1 do 10.6, szczegóły w kolumnie opis skrócony. - „2018-04-16 Przedmiar_KARTY_KATALOGOWE_System_mobilny_Elektroakustyka etap I”: pozycje od 11.1 do .3, 11.7, 11.8, 11.12, 11.13, od 11.18 do 11.26, od 12.1 do 12.7, szczegóły w kolumnie opis skrócony. Instalacje oświetlenia scenicznego. Dla oświetlenia technologicznego sceny, widowni sali na piętrze zaprojektowano:  36 obwodów regulowane / nieregulowane (przełączalne) umożliwiające podłączenie zarówno tradycyjnych reflektorów halogenowych jak i nowoczesnych aparatów w technologii LED,  zaprojektowano 9 linii DMX do sterowania aparatami w technologii LED,  obwody 101 do sterowania i zasilania ekranu projekcyjnego i rolet okiennych,  obwód 201 do zasilania projektora wideo,  oprawy oświetlenia ogólnego widowni i oświetlenie przeszkodowe schodów widowni należy zasilić z rozdzielni ROT 2 obwodami o nr 301 do 305 zgodnie ze schematem ROT2,  nastawnia oświetlenia technologicznego,  regulator cyfrowy i rozdzielnia obwodów,  sterowanie oświetleniem scenicznym,  instalacja zasilająca. Instalacje oświetlenia należy wykonać z energooszczędnych źródeł światła. Instalacja elektroakustyczna System będzie się składał z następujących bloków funkcyjnych:  przyłącza sygnałowe,  system mikrofonów bezprzewodowych,  mikrofony przewodowe i akcesoria,  rejestrator i odtwarzacze CD/MP3,  system cyfrowej konsolety fonicznej,  system nagłośnienia widowni,  system nagłośnienia sceny. Instalacja okotarowania sceny W zakres niniejszego opracowania wchodzą elementy wyposażenia technologicznego, okotarowania, oświetlenia technologicznego sceny. Sala widowiskowa ze względu na małą wysokość wyposażona będzie w ruszty techniczne do zawieszenia elementów okotarowania i rozmieszczenia oświetlenia scenicznego. Sala wyposażona będzie w następujące elementy okotarowania:  kurtyna główna rozsuwana z linkowym napędem ręcznym szyta dwuwarstwowo,  komplet kulis uchylnych wyposażonych w mechanizm obrotowy mocowany do rusztu technicznego,  uzupełnieniem okotarowania Sali jest komplet paludamentów,  dwa horyzonty rozsuwane (biały i czarny). System multimedialny Przeznaczenie sali wielofunkcyjnej (teatralne) sceniczno-prezentacyjna. W związku z wytycznymi projekt opiera się na wbudowaniu w przestrzeń przyłączy AV dla wysyłania i odbioru sygnałów AV, urządzenia zarządzające, laptop prezentacyjny dla odtwarzania materiałów, przyłącza odbioru sygnału wideo z możliwością wykorzystania ich po przekonfigurowaniu jako nadawcze. Salę wyposażono w pojedynczy projektor multimedialny jak i elektryczny ekran projekcyjny będący jedynym elementem odtwarzania zarówno elementów prezentacji jak i innych treści wideo w przypadku wykorzystania sali do innych celów niż prezentacyjna. Salę wyposażono także w ekran mobilny z materiałem do projekcji przedniej. W związku z tym, że rozliczenie zamówienia będzie miało charakter ryczałtowy wykonawca zobowiązany jest do wykonania dostawy zgodnie z dokumentacją projektową. Wykonawca zobowiązany jest do dokonania wyceny na podstawie wiedzy technicznej, dokumentacji projektowej, własnej oceny z uwzględnieniem wszystkich niezbędnych prac do wykonania przedmiotu zamówienia. Dostawy i prace montażowe oraz instalacyjne powinny być wykonane zgodnie z SIWZ i załącznikami oraz zaleceniami Zamawiającego, oraz producenta. Wykonawca jest odpowiedzialny, za jakość, zgodność z warunkami technicznymi i jakościowymi opisanymi dla przedmiotu zamówienia. Wymagana jest należyta staranność przy realizacji zobowiązań umowy. Ustalenia i decyzje dotyczące wykonywania zamówienia uzgadniane będą przez zamawiającego z ustanowionym przedstawicielem wykonawcy. Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez Wykonawcę podczas wykonywania przedmiotu zamówienia. Wykonawca jest zobowiązany na własny koszt przywrócić do stanu pierwotnego elementy, które uległy zniszczeniu w trakcie realizacji inwestycji, które nie stanowiły przedmiotu zamówienia. Rozwiązania równoważne. W przypadku użycia w dokumentacji projektowej odniesień do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 pzp zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. Wykonawca analizując dokumentację projektową powinien założyć, że każdemu odniesieniu o którym mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 pzp użytemu w dokumentacji projektowej towarzyszy wyraz „lub równoważne". W przypadku, gdy w dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót zostały użyte znaki towarowe, oznacza to, że są podane przykładowo i określają jedynie minimalne oczekiwane parametry jakościowe oraz wymagany standard. Wykonawca może zastosować materiały lub urządzenia równoważne, lecz o parametrach technicznych i jakościowych podobnych lub lepszych, których zastosowanie w żaden sposób nie wpłynie negatywnie na prawidłowe funkcjonowanie rozwiązań przyjętych w dokumentacji projektowej. Wykonawca, który zastosuje urządzenia lub materiały równoważne będzie obowiązany wykazać w trakcie realizacji zamówienia, że zastosowane przez niego urządzenia i materiały spełniają wymagania określone przez zamawiającego. Użycie w dokumentacji projektowej oznakowania w rozumieniu art. 2 pkt 16 ustawy oznacza, że zamawiający akceptuje także wszystkie inne oznakowania potwierdzające, że dane roboty budowlane, dostawy lub usługi spełniają równoważne wymagania. W przypadku, gdy wykonawca z przyczyn od niego niezależnych nie może uzyskać określonego przez zamawiającego oznakowania lub oznakowania potwierdzającego, że dane roboty budowlane, dostawy lub usługi spełniają równoważne wymagania, zamawiający w terminie przez siebie wyznaczonym akceptuje inne odpowiednie środki dowodowe, w szczególności dokumentację techniczną producenta, o ile dany wykonawca udowodni, że roboty budowlane, dostawy lub usługi, które mają zostać przez niego wykonane, spełniają wymagania określonego oznakowania lub określone wymagania wskazane przez zamawiającego. Użycie w dokumentacji projektowej wymogu posiadania certyfikatu wydanego przez jednostkę oceniającą zgodność lub sprawozdania z badań przeprowadzonych przez tę jednostkę jako środka dowodowego potwierdzającego zgodność z wymaganiami lub cechami określonymi w opisie przedmiotu zamówienia, kryteriach oceny ofert lub warunkach realizacji zamówienia oznacza, że zamawiający akceptuje również certyfikaty wydane przez inne równoważne jednostki oceniające zgodność. Zamawiający akceptuje także inne odpowiednie środki dowodowe, w szczególności dokumentację techniczną producenta, w przypadku gdy dany wykonawca nie ma ani dostępu do certyfikatów lub sprawozdań z badań, ani możliwości ich uzyskania w odpowiednim terminie, o ile ten brak dostępu nie może być przypisany danemu wykonawcy, oraz pod warunkiem że dany wykonawca udowodni, że wykonywane przez niego roboty budowlane, dostawy lub usługi spełniają wymogi lub kryteria określone w opisie przedmiotu zamówienia, kryteriach oceny ofert lub warunkach realizacji zamówienia. Informacje dodatkowe: 1. Do zakresu zamówienia wchodzi wykonanie rozbiórek budynków A i B w całości z zasypaniem i uporządkowaniem terenu. Rozbiórki należy wykonać w sposób nieuszkadzający i nieszpecących budynków na działkach sąsiednich. Nie przewiduje się wykonywania prac remontowych na budynkach sąsiednich poza oczyszczeniem ze śladów rozebranych budynków. Rozbiórce i utylizacji podlegają również garaże „blaszaki”. 2. Należy ściśle stosować się do informacji zawartych w dokumentacjach branżowych, ewentualne wątpliwości wyjaśniać z autorem projektu. 3. Zgodnie z projektem, do rozbiórki i naprawy przewidziano zniszczone fragmenty i elementy posadzek piwnicy. 4. Wszystkie zabezpieczenia p.poż. elementów konstrukcyjnych zostały opisane w projekcie architektury i konstrukcji oraz opisem ochrony pożarowej. 5. Stolarka w osi 16 zarówno parteru jak i piętra nie jest przewidziana do wymiany. Z zastrzeżeniem opisu architektury pkt E3.9. Wykonawca wykona barierki w świetle otworów okiennych, jako zabezpieczenie przed wypadnięciem. 6. Ściana frontowa budynku od strony ul. Rynku Zygmunta Augusta nie jest przewidziana do termomodernizacji. Wykonawca odpowiada za ewentualne uszkodzenia powstałe w trakcie prowadzenia przez siebie robót budowlanych. 7. W ofercie proszę nie uwzględniać elementów związanych z salą wielofunkcyjną na parterze, która należy do zakresu robót etapu II. Zamawiający oczekuje dostawy wyposażenia dla Sali wielofunkcyjnej (Teatralnej) na piętrze i systemu mobilnego na dziedzińcu. 8. W Sali wielofunkcyjnej (teatralnej) należy wbudować kompletną pętlę indukcyjną z dwoma wzmacniaczami. 9. Dostawa i montaż sceny oraz dostawa krzeseł widowni wchodzi w skład zamówienia zgodnie z przedmiarami robót. 10. Zamówienie nie obejmuje dostawy innych mebli i urządzeń jak tylko wymienione w przedmiarach robót. 11. Zamawiający określa rodzaj montowanych kranów, jako pneumatyczne, czasowe. 12. Zadaszenie materiałowe na słupach i fotele widoczne na wizualizacji nie wchodzą w zakres zamówienia. 13. Do realizacji przewidziano pełny zakres związany z zagospodarowaniem i urządzeniem terenu. Zgodnie z przedmiarami robót, zakres zawiera się w Etapie I inwestycji. Wykonawca wykona i zabezpieczy podejścia instalacyjne do budynku etapu 2. 14. Dostawa i montaż bram wjazdowej i przechodniej wchodzi w zakres zamówienia. Szczegóły bram zgodnie z opisem architektury pkt E4.6. 15. Zamawiający samodzielnie wystąpi o pozwolenie na użytkowanie w terminie umownym, na podstawie dokumentów dostarczonych przez Wykonawcę. Zamawiający nie będzie udzielał pełnomocnictwa w tym celu. 16. Wszelkie zmiany jakie Wykonawca będzie chciał wprowadzać w przedmiarze, powinny znajdować w odrębnym punkcie (elemencie) kosztorysu ofertowego. 17. W zakres przedmiotu zamówienia wchodzi wykonanie i montaż tablic pamiątkowych oraz tabliczek informacyjnych w ramach projektu Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego, z dofinansowania ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Osi Priorytetowej VIII. Infrastruktura dla usług użyteczności publicznej, Działanie 8.5 Rewitalizacja.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 7.1. Wykonawca jest zobowiązany wnieść wadium w wysokości: 100 000,00 PLN (słownie: sto tysięcy złotych). 7.2. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: a) pieniądzu; (wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na następujący rachunek bankowy Zamawiającego: 87 1240 5211 1111 0000 4921 6440 z adnotacją: „Wadium – Znak sprawy: ZP.271.28.2019 - „Rozbudowa i przebudowa budynku MDK w Augustowie - Etap I”– Zaleca się dołączenie do oferty kserokopii dokumentu potwierdzającego dokonanie przelewu. b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c) gwarancjach bankowych; d) gwarancjach ubezpieczeniowych; e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2019 r. poz. 310 ze zm.). 7.3. Za skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu, zamawiający uzna wadium, które znajdzie się na rachunku bankowym zamawiającego przed upływem terminu składania ofert. 7.4. W przypadku wnoszenia wadium w formie gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej, gwarancja musi być gwarancją nieodwołalną, bezwarunkową i płatną na pierwsze pisemne żądanie zamawiającego, sporządzoną zgodnie z obowiązującymi przepisami i powinna zawierać następujące elementy: a) nazwę dającego zlecenie (wykonawcy), beneficjenta gwarancji (zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib, b) kwotę gwarancji, c) termin ważności gwarancji w formule: „od dnia …….– do dnia ………”, d) zobowiązanie gwaranta do zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze żądanie zamawiającego w sytuacjach określonych w art. 46 ust. 4a oraz ust. 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych. 7.5. W przypadku wnoszenia wadium w formie innej niż pieniężna, zamawiający wymaga oryginału dokumentu wadialnego (gwarancji lub poręczenia). 7.6. Wadium musi zabezpieczać ofertę przez cały okres związania ofertą, począwszy od dnia, w którym upływa termin składania ofert. 7.7. Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem przypadku określonego w art. 46 ust. 4a ustawy. 7.8. Zamawiający zwraca wadium wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego. 7.9. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 7.10. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie 46 ust. 1 ustawy, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego. 7.11. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów , potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt. 3 ustawy, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 7.12. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy. 7.13. Zasady wnoszenia wadium określone w niniejszym Rozdziale dotyczą również przedłużania ważności wadium oraz wnoszenia nowego wadium w przypadkach określonych w ustawie.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie określa warunku w ww. zakresie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 6.2.1. Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy, jest zobowiązany do przekazania zamawiającemu oświadczenia o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy z podmiotami, które złożyły oferty w postępowaniu. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Wzór oświadczenia stanowi Załącznik Nr 6 do SIWZ.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach