Przetargi.pl
Rozbudowa i nadbudowa Publicznego Przedszkola w Kaczorach

MIASTO I GMINA KACZORY ogłasza przetarg

  • Adres: 64-810 Kaczory, ul. Pilska 1
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. (+48) 67 284 23 71
  • Data zamieszczenia: 2023-02-23
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: MIASTO I GMINA KACZORY
    ul. Pilska 1
    64-810 Kaczory, woj. wielkopolskie
    tel. (+48) 67 284 23 71
    REGON: 570791193
  • Adres strony internetowej zamawiającego: bip.kaczory.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Rozbudowa i nadbudowa Publicznego Przedszkola w Kaczorach
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest rozbudowa, nadbudowa i przebudowa Publicznego Przedszkola w Kaczorach z pełnym wyposażeniem wraz z doposażeniem urządzeń zabawowych na terenie istniejącego placu zabaw wraz z uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie. Szczegółowy zakres:1. Budynek – roboty budowlane2. Zagospodarowanie terenu3. Instalacja wod.-kan4. Instalacja centralnego ogrzewania5.Instalacja gazowa6. Modernizacja kotłowni7. Instalacja wentylacji mechanicznej8. Instalacja elektryczna9. Przebudowa linii kablowej10. Wyposażenie pomieszczeń – opis w załączniku nr 1111. Wyposażenie placu zabaw – opis w załączniki nr 12SPOSÓB UŻYTKOWANIAFunkcja ogólna obiektu – budynek usług oświaty. Funkcja szczegółowa – budynek przedszkola.Program funkcjonalno-użytkowy przedszkola w stanie istniejącym przed rozbudową:1. Pięć zespołów pomieszczeń dla dzieci przedszkolnych. W każdym zespole – sala zajęć dzieci, węzeł sanitarny, magazyn leżaków.2. Jedna sala zajęć ruchowych.3. Pomieszczenia o funkcji administracyjnej i ogólnej – pokoje dyrektora, pedagogów, logopedy, intendenta, izolatka.4. Pomieszczenia dla personelu i funkcji ogólnej – WC dla personelu, aneks socjalny, pomieszczenie porządkowe.5. Zespół pomieszczeń kuchni przedszkolnej.6. Komunikacja ogólna i szatnie dla dzieci.7. Magazyny gospodarcze.8. Kotłownia gazowa w piwnicach.Program funkcjonalno-użytkowy przedszkola po projektowanej rozbudowie i nadbudowie obejmować będzie następujące grupy pomieszczeń:1. Osiem zespołów pomieszczeń dla dzieci przedszkolnych z podziałem na grupy wiekowe. W każdym zespole – sala zajęć dzieci, węzeł sanitarny, magazyn leżaków, pomieszczenie porządkowe.2. Jeden zespół pomieszczeń przeznaczony na salę do zajęć ruchowych i rekreacyjnych. W zespole – sala zajęć dzieci, węzeł sanitarny.3. Pomieszczenia o funkcji administracyjnej i ogólnej – pokoje dyrektora, pedagogów, logopedy, intendenta, izolatka.4. Pomieszczenia dla personelu i funkcji ogólnej – WC dla personelu, aneks socjalny, pomieszczenie porządkowe, WC dla niepełnosprawnych.5. Zespół pomieszczeń kuchni przedszkolnej, w tym: kuchnia, przygotowalnia, rozdzielnie posiłków, zmywalnie, magazyny produktów, pralnia, pomieszczenia socjalne personelu kuchni.6. Komunikacja ogólna i szatnie dla dzieci.7. Sanitariaty dla dzieci bawiących się na placu zabaw, dostępne z zewnątrz budynku.8. Magazyny gospodarcze.9. Kotłownia gazowa w piwnicach.UKŁAD PRZESTRZENNY I FORMA ARCHITEKTONICZNAPrzedmiotowy obiekt w stanie istniejącym jest to budynek składający się z dwóch części, oddzielonych od siebie dylatacją:1/ Część zachodnia o dwóch kondygnacjach nadziemnych, z dachem typu płaskiego, częściowo podpiwniczona na niewielkiej powierzchni. W części tej znajdują się sale zajęć dzieci oraz pomieszczenia administracyjne przedszkola.2/ Część wschodnia o jednej kondygnacji nadziemnej, z dachem typu płaskiego, całkowicie podpiwniczona. W części tej znajduje się kuchnia przedszkolna i 1 sala zajęć dla dzieci. Piwnice zagospodarowane są na magazyny i kotłownię gazową dla potrzeb budynku.Planowana inwestycja obejmuje rozbudowę budynku w kierunku wschodnim oraz nadbudowę części parterowej o jedną kondygnacją. Po rozbudowie cały obiekt posiadać będzie dwie kondygnacje nadziemne i dach typu płaskiego. Podpiwniczenie budynku w stosunku do stanu istniejącego nie ulegnie zmianie. Pod względem formy architektonicznej rozbudowa stanowić kontynuację istniejącej zabudowy.Podział obiektu na części po projektowanej rozbudowie i nadbudowie:1/ Część zachodnia o dwóch kondygnacjach nadziemnych zachowana zostanie jak w stanie istniejącym. Planowane roboty budowlane obejmować będą fragmentaryczną przebudowę wewnętrzną oraz dostosowanie do przepisów przeciwpożarowych.2/ Część wschodnia rozbudowana posiadać będzie na całej powierzchni dwie kondygnacje nadziemne, z dachem typu płaskiego, podpiwniczenie jak wstanie obecnym. Znajdujący się w tej części zespół kuchenny zostanie zachowany. Planowany jest jedynie remont elementów wykończenia i wyposażenia. W części nadbudowanej znajdować się będą dodatkowe sale dla dzieci wraz z pomieszczeniami przynależnymi.ZESTAWIENIE POWIERZCHNIStan istniejący:- Powierzchnia zabudowy -843,09 m2- Powierzchnia użytkowa – 596,53 m2- Kubatura – 6872,28 m3Powierzchnia rozbudowy i nadbudowy:- Powierzchnia zabudowy – 161,73 m2- Powierzchnia użytkowa – 646,60 m2- Kubatura – 2585,10 m3Powierzchnia łączna po rozbudowie i nadbudowie:- Powierzchnia zabudowy – 1004,82 m2- Powierzchnia użytkowa - 1243,13 m2- Kubatura – 9457,38 m3Zamówienie należy zrealizować w dwóch etapach:a) I etap – obejmuje 57% zakresu prac w tym: modernizacja zespołu pomieszczeń kuchni przedszkolnejb) II etap – pozostały zakres prac. W związku z koniecznością funkcjonowania placówki w sposób możliwie nieprzerwany w trakcie realizacji inwestycji Zamawiający wymaga wykonania modernizacji zespołu pomieszczeń kuchni przedszkolnej w okresie od 01.07.2023-15.08.2023 r.Szczegółowy opis i zakres wykonania przedmiotu zamówienia zawiera dokumentacja projektowa, w skład której wchodzą:- Inwentaryzacja budowlana- Koncepcja architektoniczno-budowlana- Ekspertyza techniczna- Opinia geotechniczna- Projekt architektoniczno-budowlany wraz z projektem zagospodarowania terenu- Projekt techniczny branża architektoniczna- Projekt techniczny branża konstrukcyjna- Projekt techniczny branża urbanistyczna- Projekt techniczny branża elektryczna- Projekt techniczny przebudowa linii kablowej NN-likwidacja kolizji- Projekt techniczny branża sanitarna- STWiOR branża budowlana, elektryczna, sanitarna- przedmiary robót,które są załącznikami do niniejszej SWZ.Uwaga:Załączone przedmiary robót (kosztorysy ofertowe) stanowią zakresy prac objętych niniejszym postępowaniem i służą wykonawcom jako pomoc w oszacowaniu kosztów inwestycji.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45214100-1
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca przystępujący do postępowania jest zobowiązany, przed upływem terminu składania ofert, wnieść wadium w kwocie 50 000,00 zł (słownie: pięćdziesiąt tysięcy złotych 00/100)2. Wadium musi obejmować pełen okres związania ofertą tj. do dnia 08.04.2023 r.3. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku formach wskazanych w art. 97 ust. 7 ustawy Pzp.4. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy:Bank : Bank Spółdzielczy w KaczorachNr rachunku : 82 8945 0002 0010 0120 2000 0050z dopiskiem na blankiecie przelewu: wadium na zabezpieczenie oferty dla zadania:Rozbudowa i nadbudowa Publicznego Przedszkola w KaczorachWadium musi wpłynąć na wskazany rachunek bankowy Zamawiającego najpóźniej przed upływem terminu składania ofert (decyduje data wpływu na rachunek bankowy Zamawiającego).5. Wadium wnoszone w poręczeniach lub gwarancjach należy załączyć do oferty w oryginale w postaci dokumentu elektronicznego podpisanego kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez wystawcę dokumentu i powinno zawierać następujące elementy: - nazwę dającego zlecenie (wykonawcy), beneficjenta gwarancji (Zamawiającego), gwaranta/poręczyciela oraz wskazanie ich siedzib. Beneficjentem wskazanym w gwarancji lub poręczeniu musi być Miasto i Gmina Kaczory, - określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją/poręczeniem, - kwotę gwarancji/poręczenia, - termin ważności gwarancji/poręczenia, - zobowiązanie gwaranta do zapłacenia kwoty gwarancji/poręczenia bezwarunkowo, na pierwsze pisemne żądanie zamawiającego, w sytuacjach określonych w art. 98 ust. 6 ustawy Pzp.6. Wadium wnoszone w formie gwarancji ubezpieczeniowej, gwarancji bankowej, w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2019 r. poz. 310, 836 i 1572) musi zawierać postanowienie o następującej treści :Beneficjent ma prawo zgłaszania roszczeń w terminie do 5 dni po upływie terminu związania ofertą, jeżeli tylko zdarzenie uzasadniające zatrzymanie wadium miało miejsce przed upływem terminu związania ofertą.7. W przypadku, gdy wykonawca nie wniósł wadium lub wniósł w sposób nieprawidłowy lub nie utrzymywał wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złożył wniosek o zwrot wadium, w przypadku o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, Zamawiający odrzuci ofertę na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 14 ustawy Pzp.8. Zamawiający dokona zwrotu wadium na zasadach określonych w art. 98 ust. 1–5 ustawy Pzp.9. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami na podstawie art. 98 ust. 6 ustawy Pzp.10. Złożenie wniosku o zwrot wadium, o którym mowa w art. 98 ust. 2 ustawy Pzp, powoduje rozwiązanie stosunku prawnego z wykonawcą wraz z utratą przez niego prawa do korzystania ze środków ochrony prawnej, o których mowa w dziale IX.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu, dotyczące:1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym;Zamawiający nie określa warunków w powyższym zakresie.2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów;Zamawiający nie określa warunków w powyższym zakresie.3) sytuacji ekonomicznej i finansowej;Zamawiający nie określa warunków w powyższym zakresie.4) zdolności technicznej lub zawodowej: tj.a) dysponują lub będą dysponować:- kierownikiem budowy/robót posiadającym uprawnienia budowlane do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w specjalności konstrukcyjno - budowlanych lub inne uprawnienia umożliwiające wykonywanie tych samych czynności, na wykonywanie których w aktualnym stanie prawnym pozwalają uprawnienia budowlane w tej specjalności, co potwierdzą w wykazie osób zdolnych do realizacji zamówienia,- kierownikiem robót elektrycznych posiadającym uprawnienia w specjalności instalacji i sieci elektrycznych i elektroenergetycznych, co potwierdzą w wykazie osób zdolnych do realizacji zamówienia,- kierownikiem robót sanitarnych posiadającym uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeńb) wykonali należycie oraz zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończyli w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie min. 1 robotę budowlaną polegającą na budowie, rozbudowie lub przebudowie budynku użyteczności publicznej na kwotę minimum 2 500 000,00 zł brutto co potwierdzą w wykazie wykonanych robót oraz referencjami.2. W celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu, wykonawca może polegać na potencjale podmiotu udostępniającego zasoby na zasadach opisanych w art. 118–123 ustawy Pzp. Podmiot, na potencjał którego wykonawca powołuje się w celu wykazania spełnienia warunków udziału w postępowaniu, nie może podlegać wykluczeniu na podstawie art. 108 ust. 1 oraz art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp oraz art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz.U. z 2022 poz. 835)3. Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe, sytuacja ekonomiczna lub finansowa podmiotu udostępniającego zasoby nie potwierdzają spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, Zamawiający żąda, aby wykonawca w terminie określonym przez Zamawiającego zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami albo wykazał, że samodzielnie spełnia warunki udziału w postępowaniu.4. Wykonawca nie może, po upływie terminu składania ofert, powoływać się na zdolności lub sytuację podmiotów udostępniających zasoby, jeżeli na etapie składania ofert nie polegał on w danym zakresie na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby.5. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia muszą wykazać, że:1) wspólnie muszą wykazać, że wspólnie spełniają warunki udziału w postępowaniu,2) w stosunku do żadnego z nich nie zachodzi jakakolwiek podstawa do wykluczenia z postępowania na art. 109 ust. 1 pkt. 4 ustawy Pzp oraz art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz.U. z 2022 poz. 835)3) ponoszą solidarną odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zobowiązania,4) muszą ustanowić pełnomocnika wykonawców występujących wspólnie do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia. Pełnomocnictwo musi mieć formę pisemną lub kopię potwierdzona przez notariusza,5) przed zawarciem umowy o niniejsze zamówienie publiczne, jeżeli oferta konsorcjum zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający wezwie do przedstawienia umowy regulującej współpracę tych wykonawców.6) Przepisy dotyczące wykonawcy stosuje się odpowiednio do wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.7)Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mają obowiązek dołączyć do oferty oświadczenie, z którego będzie wynikać, które roboty budowlane wykonają poszczególni wykonawcy.8) Zakaz udziału w postępowaniu.Na mocy przepisu art. 1 pkt 23 rozporządzenia Rady (UE) 2022/576 w sprawie zmiany rozporządzenia(UE) nr 833/2014 dotyczącego środków ograniczających w związku z działaniami Rosji destabilizującymi sytuację na Ukrainie (Dz. Urz. UE nr L 111 z 8.4.2022, str. 1), dalej: rozporządzenie 2022/576, do rozporządzenia Rady (UE) nr 833/2014 z dnia 31 lipca 2014 r. dotyczącego środków ograniczających w związku z działaniami Rosji destabilizującymi sytuację na Ukrainie (Dz. Urz. UE nr L 229 z 31.7.2014, str. 1), dalej: rozporządzenie 833/2014 – zgodnie z art. 5k, które ustanawia się zakaz udziału rosyjskich wykonawców w zamówieniach publicznych i koncesjach udzielanych we wszystkich państwach członkowskich Unii Europejskiej, przy czym przez „rosyjskich wykonawców” należy rozumieć:1) obywateli rosyjskich, osoby fizyczne lub prawne, podmioty lub organy z siedzibą w Rosji;2) osoby prawne, podmioty lub organy, do których prawa własności bezpośrednio lub pośrednio w ponad 50 % należą do obywateli rosyjskich lub osób fizycznych lub prawnych, podmiotów lub organów z siedzibą w Rosji;3) osoby fizyczne lub prawne, podmioty lub organy działające w imieniu lub pod kierunkiem:a) obywateli rosyjskich lub osób fizycznych lub prawnych, podmiotów lub organów z siedzibą w Rosji lubb) osób prawnych, podmiotów lub organów, do których prawa własności bezpośrednio lub pośrednio w ponad 50 % należą do obywateli rosyjskich lub osób fizycznych lub prawnych, podmiotów lub organów z siedzibą w Rosji,a także podwykonawców, dostawców i podmioty, na których zdolności wykonawca lub koncesjonariusz polega, w przypadku gdy przypada na nich ponad 10 % wartości zamówienia lub koncesji, jeżeli taki podwykonawca, dostawca, podmiot, na którego zdolności wykonawca polega, należy do którejkolwiek z kategorii podmiotów wymienionych w punktach 1-3.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2023-03-10

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach