Przetargi.pl
Rozbiórka istniejącego i budowa nowego mostu na rzece Fiszewce w km 12+282 drogi powiatowej nr 1103 N, na odcinku Jegłownik-Gronowo Elbląskie, w miejscowości Mojkowo

Zarząd Dróg Powiatowych w Elblągu z/s w Pasłęku ogłasza przetarg

  • Adres: 14400 Pasłęk, ul. Dworcowa
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Telefon/fax: tel.
  • Data zamieszczenia: 2017-07-14
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Zarząd Dróg Powiatowych w Elblągu z/s w Pasłęku
    ul. Dworcowa 6
    14400 Pasłęk, woj. warmińsko-mazurskie
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: jednostka organizacyjna administracji samorządowej

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Rozbiórka istniejącego i budowa nowego mostu na rzece Fiszewce w km 12+282 drogi powiatowej nr 1103 N, na odcinku Jegłownik-Gronowo Elbląskie, w miejscowości Mojkowo
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem niniejszego zamówienia jest rozbiórka istniejącego i budowa nowego mostu na rzece Fiszewce w km 12+282 drogi powiatowej nr 1103 N, na odcinku Jegłownik-Gronowo Elbląskie, w miejscowości Mojkowo 2. Zakres robót objętych zamówieniem obejmuje: 1) wprowadzenie tymczasowej organizacji ruchu, 2) rozbiórkę konstrukcji istniejącego mostu, 3) budowę konstrukcji nowego mostu – przęsła i przyczółków, 4) ułożenie izolacji i nawierzchni jezdni, wykonanie opasek, montaż barieroporęczy, 5) wykonanie umocnienie skarp koryta rzeki przy przyczółkach, 6) przebudowa i dostosowanie jezdni na dojazdach do przekroju poprzecznego nowego mostu 7) odtworzenie istniejącej organizacji ruchu. 3. Charakterystyka istniejącego mostu. Rozpatrywany most położony jest nad rzeką Fiszewka w ciągu drogi powiatowej nr 1103 N Jegłownik-Gronowo Elbląskie w km 12+282, w obrębie miejscowości Mojkowo - gmina Gronowo Elbląskie, powiat elbląski. Konstrukcję istniejącego mostu stanowi 1-przęsłowa rama żelbetowa, z ryglem w postaci rusztu belkowo-płytowego w części przęsłowej. Przy podporach przekrój przęsła jest pełny (zamknięty). W przekroju po-przecznym występuje 5 dźwigarów w rozstawie ok. 145 cm. Skrajne dźwigary są wyższe niż środkowe z uwagi na to, że pełniły pierwotnie rolę krawężników - ograniczały jezdnię z boku. W tak wykształtowanym „korycie” ułożona jest izolacja i wykonane współcześnie warstwy bitumiczne nawierzchni jezdni. Na końcach przęsła dźwigary posiadają skosy o nachyleniu 1:6. Na moście wykonane są chodniki dla pieszych. Wzdłuż zewnętrznych krawędzi usytuowane są pełne żelbetowe balustrady, monolitycznie połączone ze wspornikami podchodnikowymi. Most nie jest wyposażony w krawężniki. Przyczółki stanowią masywną konstrukcję betonową, ze skrzydłami żelbetowymi. Skrzydła usytuowane są równolegle do osi podłużnej mostu. Brak jest danych na temat kształtu fundamentów przyczółków oraz kształtu korpusu i skrzydeł od strony zasypki. Skarpy koryta rzeki przy przyczółkach nie posiadają umocnień. Podstawowe dane techniczne istniejącego mostu przedstawiają się następująco: - rozpiętość przęsła w świetle - 11,50 m,- długość całkowita łącznie z przyczółkami - 15,50 m, - szerokość jezdni - 5,60 m, - szerokość chodników - 2x1,43 m,- szerokość całkowita - 8,45 m. Most został wybudowany przed 1945 r. Brak jest danych na temat posadowienia przyczółków. Z uwagi na występowanie słabonośnych gruntów, stwierdzonych w badaniach podłoża gruntowego, można przypuszczać że istniejące przyczółki mostu są posadowione na palach. 4. Podstawowe dane techniczne projektowanego obiektu. 4.1. Konstrukcja mostu. Przewiduje się całkowitą rozbiórkę istniejącego ustroju nośnego mostu wraz z przyczółkami. Zaprojektowano nową konstrukcję mostu z prefabrykowanych belek strunobetonowych typu „KUJAN” (l =12 m), z monolityczną płytą zbrojonego nadbetonu oraz monolitycznymi oczepami (poprzecznicami) podporowymi nad przyczółkami. Podstawowe parametry nowej konstrukcji mostu przedstawiają się następująco: - szerokość jezdni - 7,00 m - szerokość opasek - 2x0,50 m - całkowita szerokość mostu - 9,28 m - rozpiętość teoretyczna przęsła - 11,70 m - całkowita długość przęsła mostu - 12,40 m - kąt skrzyżowania osi mostu z przeszkodą - ok. 75 stopni - odwodnienie mostu - powierzchniowe za przyczółki - spadek poprzeczny na jezdni - 2-stronny - 2,0 % - spadek podłużny na moście - 2-stronny za przyczółki - min 0,5 % i łuk pionowy. - nośność normowa wg PN-85/S-10030 - kl. B (40 ton) - nośność użytkowa mostu - 1-S42 - wojskowa klasa obciążenia - MLC 50-50-120. Istniejące światło mostu po przebudowie ulega istotnemu zwiększeniu. Rzędna spodu nowego przęsła podnosi się o ok. 45 cm względem stanu dotychczasowego. Rozpiętość mostu w świetle ścian przyczółków pozostaje bez istotnych zmian. Projekt nie przewiduje żadnych prac w obrębie koryta rz. Fiszewki, poza wymaganym umocnieniem skarp. Światło mostu po przebudowie spełnia wymagania dla klasy drogi, podane w rozporządzeniu MTiGM z dnia 30 maja 2000 roku w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogowe obiekty inżynierskie i ich usytuowanie. 4.2. Przyczółki mostu Projektowane przyczółki posiadają konstrukcję żelbetową, z korpusem masywnym i skrzydłami wspornikowymi, posadowioną na fundamencie palowym, z uwagi na występujące przewarstwienia podłoża gruntowego. Bezpośrednie sąsiedztwo koryta rzeki wymaga przy budowie przyczółków mostu zastosowania ścianek szczelnych z grodzic stalowych. Uwaga: Rozbiórkę fundamentów istniejących przyczółków należy prowadzić tak, aby nie doszło do rozluźnienia naturalnej struktury gruntu i tym samym obniżenia nośności podłoża dla nowego fundamentu. Decyzja o zakresie i konieczności rozbiórki fundamentów istniejących przyczółków oraz decyzja o ewentualnych zmianach w posadowieniu projektowanych przyczółków zostanie podjęta przez Projektanta po wykonaniu rozbiórki korpusów istniejących przyczółków i odsłonięciu fundamentów. 4.3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia oraz warunki jego realizacji zawiera dokumentacja projektowa obejmująca projekt budowlano – wykonawczy i specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót, wzór umowy oraz kosztorys ofertowy. 5.Sposób realizacji zamówienia. 5.1. Wykonawca zobowiązany jest do oznakowania miejsca roboty zgodnie z dołączonym projektem tymczasowej organizacji ruchu na czas wykonywania robót . 5.2. Wynagrodzenie Wykonawcy ustalone na podstawie oferty jest wynagrodzeniem wstępnym. Wynagrodzenie końcowe ustalone zostanie na podstawie obmiaru powykonawczego robót, zaakceptowanego przez inspektora nadzoru oraz cen jednostkowych zawartych w ofercie. 5.3. Wymagania Zamawiającego dotyczące zatrudnienia osób na umowę o pracę przez Wykonawcę lub podwykonawcę. W ramach przedmiotu świadczenia Zamawiający wskazuje następujące czynności, których realizacja musi następować w ramach umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26.06.1974r. – Kodeks pracy (t.j. Dz.U. z 2015 poz. 1066 z późn. zm.): - wszystkie czynności składające się na roboty budowlane chyba, że z odrębnych przepisów wynika , że te osoby nie muszą być zatrudnione na umowę o prace. 5.4. Wykonawca na żądanie Zamawiającego obowiązany jest udokumentować zatrudnienie osób, o których mowa powyżej. W związku z tym Wykonawca obowiązany jest ewidencjonować czas pracy tych osób ze wskazaniem tożsamości danej osoby, oraz czynności, które były wykonywane przez tą osobę w ramach realizacji przedmiotowego zamówienia. Na żądanie Zamawiającego Wykonawca przedłoży dowody zatrudnienia osób, o których mowa powyżej, w terminie 3 dni roboczych. 5.5. Zamawiający może w każdym czasie zawiadomić Państwową Inspekcję Pracy celem przeprowadzenia kontroli, czy osoby wykonujące czynności wskazane w ust. 10 są zatrudnione na podstawie umowy o pracę. 5.6. Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia Podwykonawcy. Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę części zamówienia, której wykonanie powierzy Podwykonawcom.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45221111-3

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach