Przetargi.pl
roboty budowlane w zakresie przebudowy Sali Koncertowej Filharmonii Łódzkiej pod kątem montażu organów w ramach zadania pn. Wykonanie i montaż organów współfinansowanego przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2007-2013.

Filharmonia Łódzka im. Artura Rubinsteina ogłasza przetarg

  • Adres: 90-135 Łódź, ul. Narutowicza 20/22
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 0-42 664 79 18 , fax. 0-42 664 79 70
  • Data zamieszczenia: 2012-11-14
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Filharmonia Łódzka im. Artura Rubinsteina
    ul. Narutowicza 20/22 20/22
    90-135 Łódź, woj. łódzkie
    tel. 0-42 664 79 18, fax. 0-42 664 79 70
    REGON: 00027922600000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.filharmonia.lodz.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Inny: samorządowa instytucja kultury

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    roboty budowlane w zakresie przebudowy Sali Koncertowej Filharmonii Łódzkiej pod kątem montażu organów w ramach zadania pn. Wykonanie i montaż organów współfinansowanego przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2007-2013.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane w zakresie przebudowy Sali koncertowej FŁ pod kątem montażu organów barokowych i symfonicznych/romantycznych. Przebudowa Sali koncertowej pod kątem montażu organów jest realizowana w ramach istniejącego nowego budynku Filharmonii dopuszczonego do użytku w 2004 r. Filharmonia Łódzka już na etapie projektu nowego budynku przewidywała wyposażenie Sali koncertowej w organy. Główny architekt nowego obiektu w swoich opracowaniach projektowych przewidział dla montażu przyszłych organów w ścianie konstrukcyjnej Sali koncertowej otwór - obecnie zabudowany atrapą - tymczasowym drewnianym prospektem organów. Warunkiem przystąpienia do montażu organów jest demontaż istniejącej atrapy oraz wykonanie w ramach przebudowy Sali koncertowej szeregu robót budowlanych przystosowujących miejsce wbudowania instrumentu do wymagań producenta organów, tj. do wymagań Firmy Rieger Orgelbau GmbH - producenta organów symfonicznych/romantycznych oraz Firmy Wegscheider Orgelbau - producenta organów barokowych. Aby przystosować miejsce wbudowania organów do montażu instrumentu należy : wykonać platformę organową główną 79,80 m? i dwie boczne po 10,80 m?, po uprzednim powiększeniu (zwiększenie wysokości) istniejącego otworu; wykonać zaplecze techniczne dla organów na platformie organowej, na zapleczu sali koncertowej; wykonać schody z poziomu estrady na poziom platformy zaplecza organów na zapleczu sali koncertowej; wprowadzić konieczne zmiany w instalacjach: wentylacji i klimatyzacji, wody lodowej, c.o., instalacji elektrycznej, dozorowej, antywłamaniowej, zabezpieczenia pożarowego. Dla zrealizowania zakresu przebudowy Sali koncertowej i jej zaplecza dla montażu organów należy wykonać nw. zakres robót budowlanych: 1. Roboty przygotowawcze; 2. Roboty konstrukcyjno - budowlane; 3. Roboty ślusarskie, kamieniarskie; 4. Montaż okładzin ściennych i sufitowych; 5. Roboty wykończeniowe ścian i sufitów; 6. Roboty posadzkarskie; 7. Roboty instalacyjne: : wentylacji i klimatyzacji, wody lodowej, c.o., instalacji elektrycznej, dozorowej, antywłamaniowej, zabezpieczenia pożarowego. 8. Roboty porządkowe i czynności związane z usunięciem wszelkiego rodzaju zniszczeń spowodowanych prowadzonymi robotami budowlanymi. W celu prawidłowego sporządzenia oferty Wykonawca powinien dokonać wizji lokalnej dla uzyskania niezbędnej informacje co do ryzyka, trudności i wszelkich innych okoliczności jakie mogą wystąpić w trakcie realizacji zamówienia oraz dokonać wizji w celu zidentyfikowania rodzaju i koloru granitu okładzin ściennych oraz innych materiałów istniejącego wykończenia Sali koncertowej. Sposób prowadzenia robót budowlanych powinien być dostosowany do specyfiki i charakteru obiektu Filharmonii. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w dokumentacji projektowej oraz w specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych, które są załącznikiem nr 2 do SIWZ i stanowią jego integralną cześć. Ponieważ przebudowa Sali koncertowej Filharmonii pod katem montażu organów wynika ściśle z wytycznych określanych dla organów i służy przygotowaniu miejsca wbudowania instrumentu do jego montażu istnieje bezwzględna konieczność współpracy Wykonawcy robót budowlanych z autorem dokumentacji stanowiącej załącznik nr 2 do SIWZ, który ma nadzór autorski nad wykonaniem przedmiotu zamówienia. Wykaz dokumentacji projektowej stanowiącej załącznik Nr 2do SIWZ I. Projekty budowlane i wykonawcze: 1. Przebudowa sali koncertowej Filharmonii Łódzkiej pod kątem montażu organów - PB+PW architektura; 2. Przebudowa sali koncertowej Filharmonii Łódzkiej pod kątem montażu organów - PB+PW architektura wnętrz; 3. Przebudowa sali koncertowej Filharmonii Łódzkiej pod kątem montażu organów - PB+PW prospekt organowy; 4. Przebudowa sali koncertowej Filharmonii Łódzkiej pod kątem montażu organów - PB+PW konstrukcja; 5. Przebudowa sali koncertowej Filharmonii Łódzkiej pod kątem montażu organów - PB+PW dostosowania instalacji klimatyzacji do pracy organów; 6. Przebudowa sali koncertowej Filharmonii Łódzkiej pod kątem montażu organów - PB+PW zmian w instalacji c.o. i instalacji wody lodowej dla klimatyzacji; 7. Przebudowa sali koncertowej Filharmonii Łódzkiej pod kątem montażu organów - PB+PW elektryka; 8. Przebudowa sali koncertowej Filharmonii Łódzkiej pod kątem montażu organów - PB+PW teletechnika; 9. PB+PW akustyka, 10. PB+PW akustyka - matematyczne obliczenia zależności wielkości pogłosu od częstotliwości II. Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych 1. STWiORB architektura, konstrukcja; 2. STWiORB instalacja wentylacji i klimatyzacji; 3. Szczegółowa STWiORB instalacje wody lodowej i c.o.; 4. STWiORB elektryka i teletechnika; Przedmiot Zamówienia należy wykonać zgodnie z opisem zawartym w specyfikacji istotnych warunków zamówienia, dokumentacją projektową, specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót budowlanych, ofertą Wykonawcy, zasadami wiedzy technicznej oraz obowiązującymi przepisami i normami, jak też warunkami zawartej przez strony umowy. Niezależnie Zamawiający udostępnia jedynie jako materiał pomocniczy nw. Przedmiary robót. 1. Przedmiar robót -.architektura, konstrukcje 2. Kosztorys nakładczy/ przedmiar -instalacja wentylacja i klimatyzacja 3. Kosztorys nakładczy/przedmiar - instalacja c.o. i instalacja wody lodowej 4. Przedmiar robót instalacje elektryczne 5. Przedmiar robót instalacje słaboprądowe Przedmiary robót stanowią jedynie materiał pomocniczy w celu sporządzenia kosztorysu ofertowego Wykonawca zobowiązany jest dołączyć do oferty kosztorys ofertowy wykonany metodą kalkulacji szczegółowej w oparciu o ceny jednostkowe robót (załącznik nr 5 do oferty), który będzie miał charakter pomocniczy. Liczenie kosztów zakupów oraz kosztów pośrednich i zysków powinno być przedstawione przy każdej pozycji kosztorysowej. Za wykonane roboty obowiązuje bowiem cena ryczałtowa, obejmująca cały zakres robót określony dokumentacją projektową. Cena ryczałtowa musi zawierać również wszelkie koszty związane z zabezpieczeniem przed zniszczeniem elementów obiektu FŁ, w zakresie pomieszczeń w których będą realizowane roboty budowlane oraz wszelkie koszty związane z doprowadzeniem do stanu pierwotnego otoczenia i miejsc w których prowadzone były roboty. Cena ryczałtowa musi zawierać również wszystkie koszty związane z badaniami, pomiarami, rozruchami, opiniami, opracowaniami instrukcji obsługi, szkoleniami w zakresie obsługi urządzeń i instalacji wynikające z wykonanego zakresu robót budowlanych itp. Za roboty nie ujęte w kosztorysie ofertowym, a wynikające z dokumentacji projektowej, Wykonawca nie otrzyma wynagrodzenia. Kosztorys pomocny będzie jednak przy ewentualnej wycenie robót dodatkowych bądź w przypadku konieczności obniżenia wynagrodzenia z tytułu wadliwie wykonanej części prac. Nadto jeżeli Zamawiający zrezygnuje z części zakresu prac ujętych w kosztorysie ofertowym, to wynagrodzenie ryczałtowe zostanie pomniejszone o wartość tych prac. Do wykonania zamówienia Wykonawca zobowiązany jest użyć materiałów pierwszego gatunku, zakupionych u renomowanych producentów, gwarantujących najwyższą jakość, o parametrach technicznych i jakościowych nie gorszych niż określone w dokumentacji projektowej. Zabrania się stosowania materiałów nie odpowiadających wymaganiom Polskiej Normy. W czasie transportu materiałów oraz w czasie prowadzenia prac budowlanych należy zabezpieczyć wydzielony na ten czas teren w sposób zapewniający bezpieczeństwo osobom postronnym. Wykonawca jest zobowiązany i odpowiedzialny za wywóz i utylizację pozyskanego z rozbiórki rumowia. Nie dopuszcza się do długotrwałego składowania materiałów rozbiórkowych na terenie posesji.(wywóz w przeciągu 3 dni.) Wykonawca rozpocznie wykonywanie przedmiotu zamówienia od dnia protokolarnego przekazania frontu robót. Po protokolarnym przyjęciu placu budowy, według planu stanowiącego załącznik nr 4 do umowy, Wykonawca musi opracować Projekt Organizacji Robót i uzgodnić go z Zamawiającym oraz przekazać go Zamawiającemu w terminie dwóch dni roboczych od dnia protokolarnego przejęcia placu budowy. Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia dziennika budowy oraz do udostępniania dziennika Inspektorowi Nadzoru Budowlanego. Zamawiający zastrzega, że wszędzie tam gdzie w treści załączonej dokumentacji zawierającej opis przedmiotu zamówienia, zostały w opisie tego przedmiotu wskazane znaki towarowe, patenty lub pochodzenie, Zamawiający dopuszcza metody, materiały, urządzenia, systemy, technologie itp. równoważne do przedstawionych w opisie przedmiotu zamówienia. Dopuszcza się więc zaproponowanie w ofercie wszelkich równoważnych odpowiedników rynkowych o właściwościach nie gorszych niż wskazane przez Zamawiającego. Parametry wskazanego standardu określają minimalne warunki techniczne, eksploatacyjne, użytkowe, jakościowe i funkcjonalne, jakie ma spełniać przedmiot zamówienia. Wskazane znaki towarowe, patenty, marki lub nazwy producenta wskazujące na pochodzenie określają jedynie klasę produktu, metody, materiałów, urządzeń, systemów, technologii itp. W ofercie można przyjąć metody, materiały, urządzenia, systemy, technologie itp. innych marek i producentów, jednak o parametrach technicznych, jakościowych i właściwościach użytkowych oraz funkcjonalnych odpowiadających metodom, materiałom, urządzeniom, systemom, technologiom itp. opisanym w SIWZ. W przypadku kiedy Wykonawca zamierza użyć metod, urządzeń, materiałów, systemów, technologii itp. równoważnych do przedstawionych w opisie przedmiotu zamówienia zobowiązany jest do złożenia wraz z ofertą certyfikatów, kart katalogowych itp. wykazujących, że zaproponowane przez Wykonawcę metody, urządzenia, materiały, systemy, technologie itp. maja właściwości nie gorsze od wskazanych przez Zamawiającego. Ocena równoważności oferowanych urządzeń, materiałów, systemów i technologii opierać się będzie na porównaniu szczegółowych parametrów zawartych w w/w dokumentach. W przypadku gdy Wykonawca nie załączy do oferty w/w certyfikatów lub kart katalogowych Zamawiający uzna, że oferowane metody, materiały, urządzenia, systemy, technologie itp. są identyczne z opisanymi w załączonej dokumentacji.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 452123009
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający żąda wniesienia wadium w kwocie 27 000 zł (słownie: dwadzieścia siedem tysięcy)ł. Wadium może być wniesione w wybranej przez Wykonawcę formie: a/ pieniądzu na rachunek bankowy 58 1030 1205 0000 0000 8790 6019 b/ poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym , że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c/ gwarancjach bankowych; d/ gwarancjach ubezpieczeniowych; e/ poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust 5 pkt. 2 ustawy z dnia 09.11.2000 r. o utworzeniu PARP (Dz. U. 2007 Nr 42 poz. 275) Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu, kwota wadium musi znajdować się na rachunku Zamawiającego przed upływem terminu składnia ofert. Wadium złożone w innej formie niż pieniężnej, należy złożyć /w formie oryginału/ do oferty. Jeżeli Wykonawca będzie żądał zwrotu dokumentu potwierdzającego złożenie wadium, dokument ten powinien być złożony wraz z ofertą, ale nie połączony z nią w sposób trwały, który uniemożliwiałby jego zwrot bez naruszenia integralności oferty. Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie wszystkim wykonawcom po wyborze najkorzystniejszej oferty lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert; Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium w związku z wyborem innej oferty lub unieważnieniem postępowania, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 u.p.z.p., nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 u.p.z.p., lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.filharmonia.lodz.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach