Przetargi.pl
Roboty budowlane w systemie - zaprojektuj i wybuduj - polegające na budowie bloku operacyjnego wraz z wszystkimi instalacjami wewnętrznymi oraz przyłączami oraz sporządzenie pełnej dokumentacji projektowej dla zadania inwestycyjnego pn. Rozbudowa, przebudowa i modernizacja Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Kole wraz z rozwojem usług medycznych świadczonych na rzecz mieszkańców powiatu

Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej ogłasza przetarg

  • Adres: 62600 Koło, ul. Poniatowskiego
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 632 626 100 , fax. 632 720 850
  • Data zamieszczenia: 2017-08-17
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej
    ul. Poniatowskiego 25
    62600 Koło, woj. wielkopolskie
    tel. 632 626 100, fax. 632 720 850
    REGON: 30855400000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.spzozkolo.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Roboty budowlane w systemie - zaprojektuj i wybuduj - polegające na budowie bloku operacyjnego wraz z wszystkimi instalacjami wewnętrznymi oraz przyłączami oraz sporządzenie pełnej dokumentacji projektowej dla zadania inwestycyjnego pn. Rozbudowa, przebudowa i modernizacja Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Kole wraz z rozwojem usług medycznych świadczonych na rzecz mieszkańców powiatu
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Planowane zadanie inwestycyjne obejmuje roboty budowlane w systemie (zaprojektuj i wybuduj) polegające na budowie bloku operacyjnego wraz z wszystkimi instalacjami wewnętrznymi oraz przyłączami, jak również sporządzenie pełnej dokumentacji projektowej dla zadania inwestycyjnego pn. Rozbudowa, przebudowa i modernizacja Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Kole wraz z rozwojem usług medycznych świadczonych na rzecz mieszkańców powiatu zgodnie z wymogami określonymi w ustawie z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2016 r., poz. 290 z późn. zm.), w Rozporządzeniu Ministra Zdrowia z dnia 26.06.2012r. w sprawie szczegółowych wymagań, jakim powinny odpowiadać pomieszczenia podmiotu wykonującego działalność leczniczą (Dz.U. z 2012 r. poz. 739 z późn. zm.) wraz z uzyskaniem wszelkich opinii, uzgodnień, pozwoleń i innych dokumentów wymaganych przepisami szczególnymi. Rozbudowa obejmuje nowy blok operacyjny zlokalizowany po północno-wschodniej stronie budynku. Przebudowie podlegają północne i wschodnie elewacje istniejącego budynku, częściowo dach, jak również wiatrołap wraz z podjazdem dla karetek i jego obudową. Ponadto konieczna będzie przebudowa układu komunikacyjnego na terenie opracowania dokumentacyjnego: jezdnie, chodniki, parkingi, oraz przebudowa infrastruktury podziemnej – usunięcie kolizji. Realizacja zadania obejmuje: - opracowanie projektu budowlanego uwzględniającego powiązania konstrukcyjne i technologiczne z istniejącymi budynkami dla kontynuacji zadania w kolejnym etapie wraz z uzyskaniem pozwolenia na budowę (a zatem na całość przedsięwzięcia inwestycyjnego objętego PFU), - przygotowanie placu budowy, - roboty budowlane, remontowe i adaptacyjne ogólnobudowlane, - roboty branży sanitarnej w zakresie wod-kan i c.o., - roboty związane z wentylacją i klimatyzacją, - roboty związane z instalacjami gazów medycznych, - roboty branży instalacji elektrycznych, niskoprądowych i teletechnicznych, - roboty branży drogowej, - uporządkowanie terenu. W nowo wybudowanym skrzydle planuje się zlokalizować następujące komórki medyczne: - PARTER: Izba Przyjęć, Apteka oraz Podstawowa Opieka Zdrowotna, Laboratorium. - I PIĘTRO: Blok Operacyjny, - PODDASZE: poziom techniczny na potrzeby Bloku Operacyjnego. Szczegółowy opis przedmiotu zamówieniu zadania zawarty jest w PFU, stanowiącym integralną część niniejszej dokumentacji przetargowej. Przy czym PFU obejmuje całość inwestycji, natomiast przedmiot niniejszego zamówienia, związany z wykonaniem robót budowlanych, jest ograniczony do opisu wskazanego w niniejszym rozdziale. W przypadku jakichkolwiek rozbieżności między zapisami dotyczącymi opisu przedmiotu zamówienia, wynikającymi z treści niniejszej SIWZ, a wynikającymi z treści PFU – obowiązujące pozostaje PFU. UWAGA Jeżeli w jakimkolwiek miejscu opisu przedmiotu zamówienia Zamawiający posłużył się wskazaniem znaków towarowych, patentów lub pochodzenia bądź też źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę (co było uzasadnione specyfiką przedmiotu zamówienia i zamawiający nie mógł opisać przedmiotu zamówienia za pomocą dostatecznie dokładnych określeń) – Zamawiający deklaruje przyjęcie rozwiązań/produktów równoważnych, zachowujących wymaganą funkcjonalność i z uwzględnieniem wymogu spełnienia określonych przez Zamawiającego parametrów granicznych, przy czym to na wykonawcy spoczywa obowiązek wykazania przedmiotowej równoważności.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: I. 1. Wysokość wadium. Każdy Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć swą ofertę wadium w wysokości: - 120.000,00 zł (słownie: sto dwadzieścia tysięcy złotych, 00/100) 2. Forma wadium. 1) Wadium może być wniesione w następujących formach: a) pieniądzu; b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) gwarancjach bankowych; d) gwarancjach ubezpieczeniowych; e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. Nr 109, poz. 1158 ze zm.). 2) W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji, gwarancja powinna być sporządzona zgodnie z obowiązującym prawem i winna zawierać następujące elementy: a) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji (Zamawiającego), Gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib, b) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją, c) kwotę gwarancji, d) termin ważności gwarancji, e) zobowiązanie gwaranta do (klauzule): bezwarunkowego i nieodwołalnego zapłacenia (bez jakichkolwiek zastrzeżeń Gwaranta, z wyjątkiem zaleceń organizacyjnych) kwoty gwarancji, na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego zawierające oświadczenie, iż: Wykonawca, którego ofertę wybrano: - odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie lub - nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy lub - zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy - wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. Dodatkowo: - W/w zobowiązanie, poza zgodnymi z obowiązującym prawem pozostałymi zaleceniami organizacyjnymi gwaranta, nie może zawierać zastrzeżenia wyłącznego dot. konieczności kierowania żądania Zamawiającego jedynie przez Bank Zamawiającego i powinno w takim przypadku dopuszczać inne, zgodne z obowiązującym prawem formy, - Właściwość miejscową sądów do rozstrzygania sporów określa siedziba Zamawiającego, - Wszelkie przywołanie w dokumencie gwarancji pojęcia nie zdefiniowane w przepisach prawa muszą zawierać w tekście gwarancji swoją definicję, - w przypadku gdy ofertę składają wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie, dokument wadialny musi wskazywać wszystkie ww. podmioty. 3) Postanowienia dotyczące gwarancji odnoszą się również do wadium składanego w formie poręczeń. 4) Miejsce i sposób wniesienia wadium. 1) Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić na następujący rachunek Zamawiającego, nr rachunku: 56 1090 1203 0000 0001 1385 1724 podać tytuł przelewu „Wadium” oraz Znak sprawy: SPZOZ.DŚM-ZP.240.12.2017 ) Zamawiający nie wymaga załączenia do oferty kopii polecenia przelewu. Ewentualne załączenie kopii ułatwi identyfikację wniesionych wadiów. 2) Wadium wnoszone w innych dopuszczonych przez Zamawiającego formach należy złożyć w formie oryginału w siedzibie Zamawiającego, jeżeli w treści dokumentu zastrzeżono jego ważność uzależnioną od posiadania oryginału (jeśli zwrot oryginału powoduje wygaśnięcie wadium). Do oferty należy dołączyć kopię złożonego wadium umożliwiającą udokumentowanie zabezpieczenia oferty wadium. Przyjęcie wadium w siedzibie Zamawiającego nie oznacza akceptu komisji przetargowej dla ważności wadium. 5) Termin wniesienia wadium. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert, przy czym wniesienie wadium w pieniądzu za pomocą przelewu bankowego Zamawiający będzie uważał za skuteczne tylko wówczas, gdy bank prowadzący rachunek Zamawiającego potwierdzi, że otrzymał taki przelew przed upływem terminu składania ofert. 6) Zwrot, ponowne wniesienie i zatrzymanie wadium. Zamawiający zwróci, odpowiednio zażąda wniesienia lub zatrzyma wadium według zasad określonych w art. 46 Ustawy. II. Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy 1. Informacje ogólne. Zabezpieczenie służy pokryciu roszczeń z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy. 2. Wysokość zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 1) Zamawiający ustala zabezpieczenie należytego wykonania umowy zawartej w wyniku postępowania o udzielenie niniejszego zamówienia w wysokości 5% ceny całkowitej (brutto) podanej w ofercie. 2) Wybrany Wykonawca zobowiązany jest wnieść zabezpieczenie należytego wykonania przed podpisaniem umowy w jednej z wybranych przez Wykonawcę formie. Dodatkowo szczegółowe warunki dot. zabezpieczenia uregulowano w odpowiednim paragrafie wzoru umowy z Zamawiającym (Zał. do SIWZ). 3. Forma zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 3.1.Zabezpieczenie należytego wykonania umowy może być wniesione według wyboru Wykonawcy w jednej lub w kilku następujących formach: a) pieniądzu; b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo- kredytowej, z tym że zobowiązanie kasy jest zawsze zobowiązaniem pieniężnym; c) gwarancjach bankowych; d) gwarancjach ubezpieczeniowych; e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. 3.2. Zgodnie z art. 150 ust. 7 ustawy Pzp - jeżeli okres, na jaki ma zostać wniesione zabezpieczenie przekracza 5 lat, zabezpieczenie w pieniądzu wnosi się na cały ten okres, a zabezpieczenie w innej formie wnosi się na okres nie dłuższy niż 5 lat, z jednoczesnym zobowiązaniem się wykonawcy do przedłużenia zabezpieczenia lub wniesienia nowego zabezpieczenia na kolejne okresy. 4. Zabezpieczenie wnoszone w pieniądzu Wykonawca wpłaci przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: 56 1090 1203 0000 0001 1385 1724 Tytuł przelewu: „Zabezpieczenie należytego wykonania umowy” – oraz Znak sprawy: SPZOZ.DŚM-ZP.240.12.2017 ) a) W przypadku wniesienia wadium w pieniądzu Wykonawca może wyrazić zgodę na zaliczenie kwoty wadium na poczet zabezpieczenia. b) Jeżeli zabezpieczenie wniesiono w pieniądzu, Zamawiający przechowuje je na oprocentowanym rachunku bankowym zgodnie z art. 148 ust. 5 ustawy Pzp. 5. Jeżeli zabezpieczenie wniesiono w postaci gwarancji, gwarancja powinna być sporządzona zgodnie z obowiązującym prawem i winna zawierać następujące elementy: a) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji (Zamawiającego), Gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib, b) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją, c) kwotę gwarancji, d) termin ważności gwarancji, e) zobowiązanie do (klauzule): bezwarunkowego i nieodwołalnego wypłacenia Zamawiającemu wymaganej kwoty po otrzymaniu pierwszego pisemnego żądania, bez konieczności jego uzasadniania, zawierające oświadczenie Zamawiającego, iż Wykonawca, którego ofertę wybrano: (a.1) nie wykonał umowy lub (a.2) nienależycie wykonał umowę lub (a.3) nie wykonał lub w odpowiednim terminie nie wykonał zobowiązań wynikających z tytułu rękojmi za wady na przedmiot zamówienia bądź też nienależycie wykonał zobowiązania wynikające z tytułu rękojmi za wady, Dodatkowo: - W/w zobowiązanie, poza zgodnymi z obowiązującym prawem pozostałymi zaleceniami organizacyjnymi gwaranta, nie może zawierać zastrzeżenia wyłącznego dot. konieczności kierowania żądania Zamawiającego jedynie przez Bank Zamawiającego i powinno w takim przypadku dopuszczać inne, zgodne z obowiązującym prawem formy, - Właściwość miejscową do rozstrzygania sporów wskazuje siedziba Zamawiającego, - Wszelkie przywołane w dokumencie gwarancji pojęcia nie zdefiniowane w przepisach prawa muszą zawierać w tekście gwarancji swoją definicję, 6. Postanowienia dotyczące gwarancji odnoszą się również do zabezpieczenia składanego w formie poręczeń. 7. Jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana, uchyla się od zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego lub nie wnosi zabezpieczenia należytego wykonania umowy, Zamawiający może wybrać najkorzystniejszą ofertę spośród pozostałych ofert stosownie do treści art. 94 ust. 3 Ustawy. 8. Do zmiany formy zabezpieczenia umowy w trakcie realizacji umowy stosuje się art. 149 Ustawy. 9. Zwrot zabezpieczenia należytego wykonania umowy. Szczegółowe warunki zwrotu zabezpieczenia uregulowano w odpowiednim paragrafie wzoru umowy stanowiącej część II SIWZ.
  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Formularz Ofertowy, sporządzony na podstawie wzoru stanowiącego załącznik do SIWZ, 2. Wymagane oświadczenia i dokumenty, o których mowa w rozdziale XI ust. 1 niniejszej SIWZ,tj. Do oferty (na którą składają się: prawidłowo wypełniony formularz ofertowy) każdy wykonawca musi dołączyć aktualne na dzień składania ofert oświadczenie dotyczące braku przesłanek wykluczenia z postępowania oraz oświadczenie dotyczące spełnienia warunków udziału w postępowaniu (wzór określony w załączniku do SIWZ). Informacje zawarte w oświadczeniu będą stanowić wstępne potwierdzenie, że wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców – oświadczenie, o którym mowa w ust. 1, składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenie ma potwierdzać brak podstaw do wykluczenia oraz spełnienie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w którym każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw do wykluczenia. Zgodnie z art. 25a ust. 5 ustawy Pzp Zamawiający żąda, aby wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu, zamieścił stosowne informacje o podwykonawcach w oświadczeniu, o którym mowa w ust. 1. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełnianie – w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby - warunków udziału w postępowaniu, zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniu, o którym mowa w ust. 1. 3. Dodatkowo – w przypadku polegania na zasobach podmiotu trzeciego na zasadach określonych w art. 22a ust. 1 ustawy Pzp – wraz z ofertą przedkłada pisemne zobowiązanie tego podmiotu do oddania wykonawcy niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. 4. W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia, Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego (art. 23 ust. 2 Ustawy), Wymagane jest złożenie w ofercie oryginału pełnomocnictwa wszystkich stron określające w szczególności: postępowanie, którego pełnomocnictwo dotyczy, wskazanie wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, cel działania, sposób ich działania i zasady odpowiedzialności (zgodnie z art. 141 Ustawy wymaga się solidarnej odpowiedzialności wykonawców za wykonanie umowy i wniesienie zabezpieczenia należytego wykonanie umowy), wskazanie pełnomocnika do reprezentowania wykonawców, zakres umocowania pełnomocnika, oznaczenia, że pełnomocnictwo będzie ważne co najmniej w terminie związania ofertą. Pełnomocnictwo musi być podpisane przez wszystkich wykonawców - w tym pełnomocnika (podpis jest równoznaczny ze złożeniem oświadczenia woli o zgodzie na pełnienie roli pełnomocnika wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie). 5. Stosowne Pełnomocnictwo(a) - w przypadku, gdy upoważnienie do podpisania oferty nie wynika bezpośrednio ze złożonego w ofercie lub dokumentów załączonych do oferty czy odpisu z właściwego rejestru, 6. Dowód wniesienia wadium w oryginale (jeśli wadium wniesiono w innej formie niż pieniężna).

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach