Przetargi.pl
„Roboty budowlane obejmujące remont, przebudowę, rozbudowę i zmianę sposobu użytkowania budynku magazynowego na Muzeum Pamięci Mieszkańców Ziemi Oświęcimskiej wraz z infrastrukturą towarzyszącą”

Muzeum Pamięci Mieszkańców Ziemi Oświęcimskiej (w organizacji) ogłasza przetarg

  • Adres: 32-600 Oświęcim, Wyspiańskiego
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 334474084
  • Data zamieszczenia: 2020-01-30
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Muzeum Pamięci Mieszkańców Ziemi Oświęcimskiej (w organizacji)
    Wyspiańskiego 10
    32-600 Oświęcim, woj. małopolskie
    tel. 334474084
    REGON: 36814674400000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.muzeumpamieci.pl https://bip.powiat.oswiecim.pl/index.php/documents/document/6912
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Zamawiający jest wpisany do Rejestru Instytucji Kultury prowadzonym przez Powiat Oświęcimski – pod nr 1, data wpisu do rejestru 01.09.2017r.

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Roboty budowlane obejmujące remont, przebudowę, rozbudowę i zmianę sposobu użytkowania budynku magazynowego na Muzeum Pamięci Mieszkańców Ziemi Oświęcimskiej wraz z infrastrukturą towarzyszącą”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane obejmujące remont, przebudowę, rozbudowę i zmianę sposobu użytkowania budynku magazynowego na Muzeum Pamięci Mieszkańców Ziemi Oświęcimskiej wraz z infrastrukturą towarzyszącą. Zadanie realizowane jest w ramach projektu pn.: „Adaptacja budynku na potrzeby Muzeum Pamięci Mieszkańców Ziemi Oświęcimskiej wraz z wykonaniem ekspozycji stałej”. 3.1. Przedmiot inwestycji Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane obejmujące remont, przebudowę, rozbudowę i zmianę sposobu użytkowania budynku magazynowego na Muzeum Pamięci Mieszkańców Ziemi Oświęcimskiej wraz z infrastrukturą towarzyszącą na działkach o nr ew.: 2884/3 i 2884/1 1688/3, 1903/2, 1691/4, 1895/41, 1895/23, 1895/37, 1688/12, 1895/35 położone w Oświęcimiu przy ul. Św. Maksymiliana Marii Kolbego 2A (jednostka ewidencyjna 121301_1, Oświęcim-miasto, obręb ewidencyjny Nr 0001, Oświęcim). Obiekt wpisany do rejestru zabytków Województwa Małopolskiego pod nr A-173/M decyzją z dn. 12 stycznia 2009 r. Obiekt podlega ochronie konserwatorskiej. Wszystkie prace budowlane związane z realizacją niniejszego zadania muszą być prowadzone z poszanowaniem substancji zabytkowej, oraz pozostawać w zgodności z wytycznymi programu prac konserwatorskich. 3.2. Charakterystyka inwestycji : Inwestycja polega na przebudowie, rozbudowie danego budynku magazynowego „Lagerhouse” (częściowo podpiwniczonego, trzykondygnacyjnego, wykonanego w technologii murowanej) wraz ze zmianą sposobu użytkowania na Muzeum Pamięci Mieszkańców Ziemi Oświęcimskiej obejmuje roboty polegające w szczególności na: wykonaniu przebić w ścianach konstrukcyjnych dla nowych otworów drzwiowych i przejść kanałów instalacyjnych, rozbiórkę stropu nad piętrem oraz więźby dachowej nad wyższą częścią budynku, wykonanie fundamentów pod część rozbudowywaną (szyb windowy, schody zewnętrzne, taras) podbicie istniejących fundamentów , wykonanie nowych ścian działowych, wykonanie kominów na potrzeby wentylacji grawitacyjnej, wykonanie izolacji przeciwwodnej budynku, wymiana istniejącej stolarki okiennej i drzwiowej, wykonanie instalacji wewnętrznych: wodno-kanalizacyjnych, centralnego ogrzewania (w tym budowę węzła ciepłowniczego PEC), wentylacji mechanicznej i klimatyzacji wraz z budowa terenowej czerpni i wyrzutni powietrza, kanałów i agregatu wody lodowej, hydrantowej, instalacji elektrycznej i słaboprądowej, instalacji sygnalizacji pożaru i oświetlenia awaryjnego, odgromowej, instalacji oświetlenia terenu wraz z lampami oświetlenia terenu i oświetleniem dekoracyjnym terenu, kanalizacji deszczowej wraz ze zbiornikiem retencyjnym wód opadowych i przepompownią wód opadowych. W związku z nowo projektowanymi odcinkami instalacji wewnętrznych terenowych rozbiórce podlegać będą odcinki sieci zastępowane nowymi. Zagospodarowani terenu wokół budynku obejmuje również: budowę układu komunikacyjnego wraz z parkingami i drogami wewnętrznymi, budowę i przebudowę zjazdów z ul. Leszczyńskiej i ul. Kolbego, budowę budynku gospodarczego (murowanego wyposażonego w instalację elektryczną o powierzchni zabudowy: 11,35 m2, kubaturze: 31,50 m3, budowę wiaty śmietnikowej, budowę fundamentów pod wolnostojącą rzeźbę i zagospodarowanie terenów zielonych (w tym wycinkę i nasadzenia drzew) ogrodzenie terenu wraz z bramami przesuwnymi przy zjazdach, budowę przyłącza kanalizacji sanitarnej i kanalizacji deszczowej. Wykonawca wykona przyłącze do sieci ciepłowniczej zgodnie z art. 29 a Prawa budowlanego. Parametry techniczne budynku Muzeum: Istniejące: • Powierzchnia zabudowy – 552,00 m2 • Powierzchnia użytkowa – 1220,96 m2 • Kubatura – 6592,41 m3 Projektowane: • Powierzchnia zabudowy – 56,00 m2 • Powierzchnia użytkowa – 226,06 m2 • Kubatura – 610,00 m3 Łącznie po wykonaniu inwestycji: • Powierzchnia zabudowy – 608 m2 • Powierzchnia użytkowa – 1447,02 m2 • Kubatura – 7202,41 m3 3.3. Zakres rzeczowy zadania obejmuje w szczególności: Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane polegające na rozbudowie, przebudowie i remoncie wraz ze zmianą sposobu użytkowania budynku magazynowego na budynek użyteczności publicznej w ramach zadania inwestycyjnego: „Adaptacja budynku na potrzeby Muzeum Pamięci Mieszkańców Ziemi Oświęcimskiej wraz z wykonaniem ekspozycji stałej”. W zakres prac wchodzą: 1) Branża ogólnobudowlana – architektura i konstrukcja: a) Budynek istniejący  Roboty przygotowawcze i zabezpieczające  Roboty rozbiórkowe i wyburzenia  Podbicie fundamentów  Strop nad piwnicą i kondygnacja piwnic  Strop nad parterem i kondygnacja parteru  Strop nad I piętrem i kondygnacja I piętra  Podłoża i posadzki - piwnice  Podłoża i posadzki - parter  Podłoża i posadzki - piętro  Podłoża i posadzki - poddasze  Ściany wewnętrzne  Stolarka okienna i drzwiowa  Roboty wykończeniowe - całość z dobudową - tynki, gładzie, sufity podwieszane, malowanie  Więźba dachowa  Dach - pokryciem i odwodnienie /dachówka z rozbiórki/  Elewacja - odnowienie wg Programu Prac Konserwatorskich b) Obiekty dobudowywane nowoprojektowane  Nowa kubatura od strony południowo-zachodniej - klatka schodowa, szyb windowy, ściana szczytowa  Strefa wejścia i nowa kubatura od strony północno-wschodniej:  Konstrukcja obiektów/elementów zewnętrznych - kanały wyrzutni i czerpni, studzienka wodomierzowa  Konstrukcja obiektów/elementów zewnętrznych - wiata śmietnikowa  Konstrukcja obiektów/elementów zewnętrznych - budynek gospodarczy 2) Zagospodarowanie terenu a) Zieleń  Roboty przygotowawcze - Wycinka drzew i krzewów nie wymagających uzyskania pozwolenia na wycinkę wraz z wywozem i utylizacją  Roboty przygotowawcze - Wycinka drzew i krzewów wymagających uzyskania pozwolenia na wycinkę wraz z wywozem i utylizacją  Roboty przygotowawcze - Pielęgnacja i zabezpieczanie drzew  Zagospodarowanie zielenią - Przygotowanie terenu  Zagospodarowanie zielenią - Nasadzenia  Zagospodarowanie zielenią - Zakładanie nawierzchni trawiastych  Zagospodarowanie zielenią - Prace wykończeniowe  Zagospodarowanie zielenią - Pielęgnacja w okresie gwarancyjnym - 3 lata b) Elementy małej architektury 3) Branża drogowa  Roboty przygotowawcze  Roboty ziemne  Jezdnia betonowa  Chodniki  Miejsca postojowe dla autokarów, samochodów osobowych i osób niepełnosprawnych  Droga pożarowa  Elementy drogowe 4) Branża sanitarna a) instalacja wodno – kanalizacyjna  roboty demontażowe w terenie  wewnętrzna instalacja kanalizacji sanitarnej  wewnętrzna instalacja wody zimnej i ciepłej do celów socjalno - bytowych  biały montaż  instalacja hydrantów wewnętrznych  zewnętrzna instalacja kanalizacji sanitarnej  zewnętrzna instalacja kanalizacji deszczowej  przyłącz wody do budynku  urządzenia b) instalacja wentylacji c) instalacja ogrzewania  Instalacje węzła CO  Grzejniki i połączenia do grzejników płytowych i kanałowych  Rury i armatura  Podłączenie klimatyzatorów  Zasilanie nagrzewnic  Izolacje rur i roboty towarzyszące  Ogrzewanie podłogowe (PARTER) d) instalacja chłodnicza 5) Branża elektryczna a) Instalacja elektryczna  Roboty demontażowe  Linia kablowa zasilająca  Montaż tras kablowych  Ułożenie kabli zasilających  Tablice rozdzielcze  Okablowanie instalacji elektrycznej  Montaż osprzętu elektrycznego  Montaż opraw wraz ze źródłami  Montaż instalacji oświetlenia terenu, iluminacji i zasilania urządzeń w terenie  Instalacja połączeń wyrównawczych  Instalacja odgromowa  Pomiary powykonawcze  Instalacja elektryczna i AKPiA węzła cieplnego b) Instalacja niskoprądowa  Demntaże  Kanalizacja kablowa  Główne trasy kablowe  System sygnalizacji pożaru (SSP)  System oddymiania (OD)  System sieci strukturalnej LAN  System sieci bezprzewodowej (WiFi)  System monitoringu wizyjnego (CCTV)  System sygnalizacji włamania i napadu (SSWiN)  System kontroli dostępu (SKD)  System wideodomofonowy  Terminal SOS  System zarządzania kluczami  System integracji (SMS)  Instalacja przyzywowa z toalet NN 6) Inne roboty niezbędne do prawidłowego wykonania zamówienia wynikające pośrednio lub bezpośrednio z dokumentacji techniczno – budowlanej. Szczegółowo zakres robót został określony w dokumentacji techniczno-budowlanej stanowiącej załączniki do siwz, w tym Projekt budowlany wykonawczy z dokumentacją techniczną i BIOZ, STWiOR, DOKUMENTACJA UZUPEŁNIAJĄCA, Przedmiar Robót (pomocniczo). 3.4. Informacje dodatkowe: 1. Wykonawca w ramach wynagrodzenia umownego zobowiązuje się między innymi do: 1) przejęcia terenu budowy od Zamawiającego, 2) ustanowienie Kierownika budowy, 3) zapewnienie sprawowania kierownictwa budowy i robót przez osoby posiadające odpowiednie kwalifikacje zawodowe i uprawnienia do prowadzenia prac w poszczególnych specjalnościach. Za koordynację robót branżowych w tym wykonywanych przez podwykonawców i prowadzenie dokumentacji budowy odpowiada kierownik budowy, 4) urządzenia terenu budowy, wykonania podłączeń wodociągowych i energetycznych dla potrzeb terenu budowy oraz ponoszenia kosztów ich zużycia, 5) oznakowanie, zabezpieczenia i ogrodzenia terenu budowy, ze szczególnym uwzględnieniem zabezpieczenia terenu budowy (umieszczenie na budowie, w widocznym miejscu tablicy informacyjnej zgodnie z przepisami ustawy Prawo budowlane), 6) Wykonanie i uzgodnienie na swój koszt tymczasowego projektu organizacji ruchu na czas budowy zjazdów oraz wykonanie robót wynikających z tego projektu wraz z bieżącym utrzymaniem wykonanego oznakowania i jego likwidacją po zakończeniu robót. 7) w przypadku zniszczenia lub uszkodzenia wykonanego elementu robót lub jego części bądź urządzeń w toku realizacji – naprawienia ich i doprowadzenia do stanu pierwotnego, 8) powiadomienie właścicieli istniejącego w rejonie budowy uzbrojenia podziemnego w celu zapewnienia z ich strony ewentualnego nadzoru technicznego. Wykonawca we własnym zakresie pokryje koszty nadzoru właścicieli sieci wg uzgodnień. Włączenia i wyłączenia urządzeń i sieci niezbędne do realizacji budowy Wykonawca uzyska we własnym zakresie i poniesie koszty z tym związane. W przypadku uszkodzenia sieci Wykonawca zostanie obciążony kosztami awarii oraz kosztami wynikającymi z przerwy eksploatacyjnej, 9) zapewnienie dozoru mienia na terenie robót na własny koszt, 10) demontażu, napraw, montażu ogrodzeń posesji oraz innych uszkodzeń obiektów istniejących i elementów zagospodarowania terenu, 11) wykonania badań, prób, pomiarów i uzgodnień, odbiorów, 12) Wykonawca przed przystąpieniem do robót opracuje plan BIOZ zgodnie z treścią pozwolenia na budowę, 13) regulacji wszelkich urządzeń obcych w obszarze realizacji inwestycji w przypadku ich wystąpienia, w uzgodnieniu z właścicielem/ zarządcą urządzeń, protokolarnego ich przejęcia oraz zwrotnego przekazania, 14) naprawienia urządzeń infrastruktury technicznej uszkodzonych w trakcie prowadzenia prac, z tym, że koszt ich naprawy ponosi Wykonawca, 15) zapewnienie dozoru, a także właściwych warunków bezpieczeństwa i higieny pracy, 16) utrzymywania terenu budowy w stanie wolnym od przeszkód komunikacyjnych oraz usuwania na bieżąco zbędnych materiałów, odpadów i śmieci, 17) Wykonawca jako wytwórca odpadów w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt. 32 ustawy o odpadach ma obowiązek zagospodarowania powstałych podczas realizacji przedmiotu Umowy odpadów zgodnie z ustawą o odpadach. Wykonawca ma obowiązek uwzględnić koszt składowania, wywozu i utylizacji mas ziemnych i odpadów w cenie ryczałtowej, 18) realizacja zadania z zachowaniem szczególnej staranności, zgodnie z dokumentacją projektową, specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót, obowiązującymi warunkami technicznymi, przepisami, normami, prawem budowlanym, sztuką inżynierską oraz bieżącymi zaleceniami inspektora nadzoru inwestorskiego. 19) wykonanie wszystkich niezbędnych badań i prób oraz przekazanie ich wyników inspektorowi nadzoru inwestorskiego przed ich wbudowaniem, łącznie z atestami, certyfikatami na znak bezpieczeństwa, certyfikatami lub deklaracjami zgodności z Polską Normą lub z aprobatą techniczną materiałów użytych do realizacji przedmiotu umowy. Materiały przeznaczone do wbudowania muszą odpowiadać parametrom jakościowym i technicznym podanym w projekcie, posiadać świadectwo dopuszczenia do obrotu i stosowania, 20) niezwłoczne informowanie Zamawiającego i Inspektora nadzoru inwestorskiego o problemach technicznych lub okolicznościach, które mogą wpłynąć na jakość robót lub termin zakończenia robót, 21) uporządkowanie terenu budowy po zakończeniu robót i przekazaniu go Zamawiającemu najpóźniej do dnia odbioru częściowego i uzyskania pozwolenia na użytkowanie, 22) przeszkolenia osób wskazanych przez Zamawiającego w zakresie obsługi i eksploatacji zamontowanych urządzeń i systemów, 23) sporządzenie w ramach jednego zbiorczego opracowania instrukcji eksploatacji i okresowych przeglądów dotyczących wszystkich urządzeń, 24) sporządzenie instrukcji bezpieczeństwa pożarowego wraz z wyposażeniem obiektu zgodnie ze sporządzoną instrukcją, 25) umożliwienie wstępu na teren budowy pracownikom organu nadzoru budowlanego i pracownikom jednostek sprawujących funkcje kontrolne oraz przedstawicielom jednostek współfinansujących zadanie oraz przedstawicielom Zamawiającego, 26) skompletowanie i przekazanie Zamawiającemu operatu kolaudacyjnego, obejmującego pełną dokumentację powykonawczą w tym audyt energetyczny, dokumenty i decyzje dotyczące obiektu , a także instrukcje obsługi i eksploatacji: obiektu, instalacji i urządzeń związanych z tym obiektem. 27) Zapewnienie na swój koszt kompleksowej obsługi geodezyjnej budowy przez uprawnionego geodetę, w tym wykonanie inwentaryzacji geodezyjnej powykonawczej wraz z uzyskaniem potwierdzenia jej przyjęcia do Państwowego Zasobu Geodezyjnego i Kartograficznego. 28) Wykonawca ma obowiązek organizowania narad budowy minimum 1 x na 2 tygodnie i/lub częściej w zależności od potrzeb Wykonawcy, Inspektora Nadzoru Inwestorskiego lub/ i Zamawiającego. Jest zobowiązany zapewnić uczestnictwo w ww. naradach odpowiedniej kategorii własnych służb lub/i kierowników budowy odpowiednich specjalności – w zależności od potrzeb. Wykonawca określając zakres robót może posiłkować się zapisami Przedmiaru Robót stanowiącego załącznik do siwz. Zamawiający zaznacza, że wszelkie przywołane w przedmiarze ilości lub wartości katalogowe materiałów/robót nie są bezwzględne, lecz mają charakter posiłkowy. Ostatecznej całościowej wyceny przedmiotu zamówienia Wykonawca winien dokonać samodzielnie w oparciu o założenia i treść kompletnej dokumentacji techniczno-budowlanej. Pełną dokumentację techniczno-budowlaną można uzyskać w siedzibie Zamawiającego (wydanie dokumentacji za dowodem pobrania – kopie dokumentacji). Jednocześnie Zamawiający udostępnia całościową dokumentację techniczno-budowlaną poprzez umieszczenie na stronie internetowej – (scany dokumentacji budowlanej stanowiące załączniki do o siwz umieszczone są na stronie internetowej przy ogłoszeniu niniejszego postępowania). Wszelkie wątpliwości dotyczące dokumentacji techniczno-budowlanej robót winny być niezwłocznie zgłaszane Zamawiającemu lub Inspektorowi Nadzoru Inwestorskiego (dalej: IN). Wykonawca winien przed dokonaniem wyceny zweryfikować zakres robót do wykonania ze stanem faktycznym (zapisy Przedmiaru Robót są traktowane posiłkowo). Na Wykonawcy spoczywa obowiązek wykonania robót w pełnym zakresie, tzn. z robotami towarzyszącymi niewymienionymi w dokumentacji, ale niezbędnymi do prawidłowego wykonania zamówienia (przykłady takich prac zawiera roz. XV ust. 9). W przypadkach wymagających wyjaśnień, uściśleń lub wprowadzenia zmian w zastosowanych rozwiązaniach Wykonawca ma obowiązek powiadomienia inspektora nadzoru inwestorskiego oraz Zamawiającego, w celu podjęcia decyzji technicznych w żądanym lub proponowanym przez Wykonawcę zakresie. Wszelkie istotne zmiany zakresu zamówienia, w szczególności projekty uzupełniające opracowane przez Wykonawcę lub firmy współpracujące, podlegają bezwzględnemu pisemnemu zatwierdzeniu przez inspektora nadzoru inwestorskiego i Zamawiającego i wymagają uprzedniego sporządzenia protokołu konieczności zatwierdzonego przez obie strony. 1) Wykonawca w ramach zamówienia zrealizuje cały zakres, o którym mowa powyżej zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia zawartym w dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót, oraz w przedmiarze robót. 2) Wszystkie roboty budowlane będą realizowane zgodnie z założeniami dokumentacji technicznej. Przedmiar Robót wraz z projektem i dokumentacją techniczną został dołączony do siwz i ogłoszony na stronie internetowej zamawiającego; wszelkie wątpliwości dotyczące dokumentacji technicznej wykonania robót winny być niezwłocznie zgłaszane pisemnie Zamawiającemu. 3) Materiały potrzebne do wykonania przedmiotu zamówienia zabezpiecza Wykonawca. 4) Zamawiający wymaga, aby produkty i rozwiązania spełniały wytyczne zapisane w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury i Budownictwa z dnia 17 listopada 2016 roku w sprawie sposobu deklarowania właściwości użytkowych wyrobów budowlanych oraz sposobu oznakowania ich znakiem budowlanym (Dz.U. z 2016r., poz. 1966 ze zm.). 5) Zastosowane materiały i urządzenia winny odpowiadać deklaracjom zgodności z Polskimi Normami, atestami i aprobatami technicznymi. Wykonawca ma obowiązek posiadać w stosunku do użytych materiałów aktualne dokumenty potwierdzające pozwolenie na ich zastosowanie / wbudowanie (np. atesty, certyfikaty, aprobaty techniczne deklaracje zgodności itp. – o ile dotyczy). Transport materiałów na plac budowy oraz dostarczenie i eksploatacja maszyn, urządzeń obciążają Wykonawcę. 6) Wszystkie roboty objęte zamówieniem powinny być wykonane zgodnie z obowiązującymi normami, dokumentacją projektową, udzielonymi pozwoleniami, a także wymaganiami technicznymi dla poszczególnych rodzajów robót wyszczególnionych w kosztorysie ofertowym. Odpowiedzialność za jakość wykonywania wszystkich rodzajów robót wchodzących w skład zadania i ich zgodność z zakresem udzielonego pozwolenia na budowę w całości ponosi Wykonawca. 7) Wykonanie robót, odbiory częściowe, organizacja prac oraz BHP na terenie prowadzenia robót następować będą w oparciu o aktualnie obowiązujące normy techniczne i przepisy prawa oraz warunki techniczne wykonania i odbioru robót. 8) Na dostarczone materiały i urządzenia (przewidziane do montażu zgodnie z dokumentacją projektową i specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót), zaakceptowane przez Inspektora Nadzoru Inwestorskiego, obowiązują warunki i okresy gwarancji określone przez producenta tych materiałów i urządzeń w dokumencie gwarancyjnym. Nie wyłącza to jednak obowiązków wynikających z gwarancji i rękojmi udzielonej przez wykonawcę na całość przedmiotu zamówienia. Cena ofertowa obejmuje wszystkie koszty związane z udzieleniem gwarancji producenta, które obciążają wykonawcę w okresie w jakim gwarancji udzielono. 9) Cena zaoferowana przez wykonawcę obejmuje wszystkie koszty związane z udzieleniem gwarancji, w szczególności koszty serwisu gwarancyjnego – jeśli warunkuje on obowiązywanie gwarancji. 10) Przedmiot zamówienia będzie wykonywany zgodnie z przedłożonym przed podpisaniem umowy i zaakceptowanym przez Zamawiającego harmonogramem rzeczowo-finansowym oraz tabelą elementów rozliczeniowych stanowiących załączniki do umowy, opracowanych na podstawie dokumentacji postepowania, których zamawiający będzie żądał przed podpisaniem umowy od Wykonawcy wybranego do realizacji zamówienia. 11) Wykonawca nie może wykorzystywać błędów lub opuszczeń w dokumentach techniczno-budowlanych, a o ich wykryciu winien natychmiast powiadomić Zamawiającego lub IN celem dokonania niezbędnych zmian i poprawek. 12) W przypadku rozbieżności opis wymiarów jest ważniejszy niż odczyt ze skali rysunków udostępnionych wraz z dokumentacją techniczno-budowlaną. 13) Zgodnie z dyspozycją art. 30 ust.4 uPzp w miejscu, w którym przedmiot zamówienia opisany jest za pomocą norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych, referencyjnych systemów technicznych Zamawiający dopuszcza rozwiązanie równoważne z opisywanym. Wykazanie równoważności oferowanego rozwiązania zgodnie z zapisami art. 30 ust.5 uPzp spoczywa na Wykonawcy. 14) Użyte w siwz i w załącznikach do siwz nazwy produktów, producentów produktów lub źródła ich pochodzenia mają takie znaczenie, że parametry techniczne tak wskazanych produktów określają wymagane przez Zamawiającego minimalne oczekiwania co do jakości produktów, które mają być użyte do wykonania przedmiotu umowy. Wykonawca jest uprawniony do stosowania produktów równoważnych, przez które rozumie się takie, które posiadają parametry techniczne nie gorsze od tych wskazanych w siwz. 15) W przypadku norm zharmonizowanych za rozwiązania równoważne uznawane będą rozwiązania zapewniające spełnienie wymagań zasadniczych na poziomie nie gorszym niż opisano to w stosownych normach zgodnie z wymaganiami dyrektyw. W pozostałych przypadkach, tj. w odniesieniu do europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych, referencyjnych systemów technicznych za równoważne będą uznawane rozwiązania/materiały o parametrach technicznych, funkcjonalnych i jakościowych nie gorszych niż wymienione w opisie zamówienia. 16) W przypadku podania przez Zamawiającego nazwy lub znaków towarowych w siwz dopuszcza się zastosowanie materiałów równoważnych o parametrach nie gorszych niż opisane. Jeżeli dokumentacja projektowa, przedmiary robót lub specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót wskazywałaby w odniesieniu do niektórych materiałów i urządzeń znaki towarowe lub pochodzenie zamawiający, zgodnie z art. 29 ust. 3 ustawy Pzp, dopuszcza składanie „produktów” równoważnych. Wszelkie „produkty” pochodzące od konkretnych producentów, określają minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe, jakim muszą odpowiadać towary, aby spełnić wymagania stawiane przez zamawiającego i stanowią wyłącznie wzorzec jakościowy przedmiotu zamówienia. Poprzez zapis dotyczący minimalnych wymagań parametrów jakościowych, zamawiający rozumie wymagania towarów zawarte w ogólnie dostępnych źródłach, katalogach, stronach internetowych producentów. Operowanie przykładowymi nazwami producenta, ma jedynie na celu doprecyzowanie poziomu oczekiwań zamawiającego w stosunku do określonego rozwiązania. Tak, więc posługiwanie się nazwami producentów /produktów/ ma wyłącznie charakter przykładowy. Zamawiający, przy opisie przedmiotu zamówienia, wskazując oznaczenie konkretnego producenta (dostawcy) lub konkretny produkt, dopuszcza jednocześnie produkty równoważne o parametrach jakościowych i cechach użytkowych, co najmniej na poziomie parametrów wskazanego produktu, uznając tym samym każdy produkt o wskazanych parametrach lub lepszych. W takiej sytuacji zamawiający wymaga złożenia stosownych dokumentów, uwiarygodniających te materiały lub urządzenia. W przypadku zastosowania innych zamienników rynkowych, na Wykonawcy spoczywa obowiązek udokumentowania (w stosownym pisemnym wniosku do Zamawiającego), że nie będą one gorsze od wskazanych w w/w dokumentach, zagwarantują uzyskanie co najmniej tych samych parametrów technicznych oraz posiadać będą niezbędne atesty i dopuszczenia do stosowania wymagane w dokumentacji przetargowej. Będą one podlegały ocenie autora dokumentacji projektowej oraz służb konserwatorskich, którzy sporządzą stosowną opinię. Opinia ta będzie podstawą do podjęcia decyzji o akceptacji „równoważników” lub odrzuceniu oferty z powodu ich „nierównoważności”. Obiekt podlega ochronie konserwatorskiej. Wszystkie prace budowlane związane z realizacją niniejszego zadania muszą być prowadzone z poszanowaniem substancji zabytkowej, oraz pozostawać w zgodności z wytycznymi programu prac konserwatorskich. Ewentualne nazwy własne, które mogą pojawić się w dokumentacji technicznej, np. w dokumencie pod nazwą program konserwacji, który jest elementem dokumentacji projektu budowlanego i został jako część tego projektu zatwierdzony przez Wojewódzkiego Konserwatora. Każdorazowo stosowanie materiałów „równoznacznych” będzie wymagało uzyskania akceptacji przez odpowiednie służby konserwatorskie. 17) Wykonawca wykona przedmiot zamówienia z materiałów własnych. Wszelkie zastosowane materiały muszą być zgodne z wymogami Ustawy o wyrobach budowlanych wg której materiał nadaje się do stosowania przy wykonywaniu robót budowlanych, jeżeli jest oznakowany znakiem CE albo umieszczony jest przez Komisję Europejską w wykazie wyrobów mających niewielkie znaczenie dla zdrowia i bezpieczeństwa, dla których producent wydał deklarację właściwości użytkowych albo jest oznakowany znakiem budowlanym (B). Materiały nie odpowiadające wymaganiom jakościowym jak również przeterminowane nie mogą być stosowane. W przypadku podania przez Zamawiającego nazwy, norm, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów odniesienia lub znaków towarowych dopuszcza się zastosowanie materiałów i rozwiązań równoważnych o parametrach nie gorszych niż opisane. 18) W przypadku opisania przedmiotu zamówienia przez odniesienie do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 uPzp, Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego roboty budowlane spełniają wymagania określone przez zamawiającego.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Każda oferta zamówienia musi być zabezpieczona wadium w wysokości: 300.000,00 zł (słownie: trzysta tysięcy złotych 00/100). Szczegóły dotyczące wadium znajdują się w rozdziale X siwz.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie precyzuje się wymagań w zakresie ww. warunku udziału w postępowaniu.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) Wypełniony formularz ofertowy – według zał. nr 1 do siwz, 2) Uproszczony kosztorys ofertowy, wypełniony na podstawie druku – zał. 1a do siwz 3) Oświadczenia wymagane w siwz do złożenia wraz z ofertą, 4) Dowód wpłaty wadium, 5) Postuluje się (nieobowiązkowe) przedstawienie parafowanego na wszystkich stronach wzoru umowy (zał. nr 6a do siwz).

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach