Przetargi.pl
Roboty budowlane, konserwatorskie i instalacyjne dla zadania pn. zaprojektowanie, przebudowa i remont konserwatorski dawnego Arsenału Miejskiego wraz z Basztami Stolarską i Ciesielską, będących częścią historycznej siedziby Muzeum Książąt Czartoryskich w Krakowie

Muzeum Narodowe w Krakowie ogłasza przetarg

  • Adres: 30-062 Kraków, Al. 3-go Maja
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 12 43 35 621 , fax. 12 43 35 555
  • Data zamieszczenia: 2018-01-23
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Muzeum Narodowe w Krakowie
    Al. 3-go Maja 1
    30-062 Kraków, woj. małopolskie
    tel. 12 43 35 621, fax. 12 43 35 555
    REGON: 27596100000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.mnk.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Państwowa Instytucja Kultury

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Roboty budowlane, konserwatorskie i instalacyjne dla zadania pn. zaprojektowanie, przebudowa i remont konserwatorski dawnego Arsenału Miejskiego wraz z Basztami Stolarską i Ciesielską, będących częścią historycznej siedziby Muzeum Książąt Czartoryskich w Krakowie
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane, konserwatorskie i instalacyjne przy przebudowie i remoncie konserwatorskim dawnego Arsenału Miejskiego wraz z Basztami Stolarską i Ciesielską, w Krakowie przy ul Pijarskiej 8, (Nr wpisu do rej. zabytków A-97, A-8), wraz z uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie. 2. W ramach przedmiotu zamówienia należy wykonać: 1) instalacje wentylacji i klimatyzacji; 2) instalacje wody i kanalizacji; 3) instalacje grzewcze; 4) kanalizację deszczową; 5) instalacje elektryczne i niskoprądowe (instalacje elektryczne i oświetlenia, instalacja systemu BMS i monitoringu wycieków, instalacje audiowizualne, instalacje sieci logicznej, instalacje systemu sygnalizacji pożaru i systemu napowietrzania klatki schodowej, instalacje systemu sygnalizacji włamania i napadu, systemu antykradzieżowego, obserwacji telewizyjnej oraz kontroli dostępu, instalację przeciwoblodzeniową dachu, instalację telefoniczną, instalację odgromową); 6) roboty budowlane; a) demontaże i rozbiórki, b) roboty ziemne, c) roboty żelbetowe, d) roboty w zakresie konstrukcji stalowych i drewnianych, e) roboty stolarskie i ciesielskie, f) roboty dekarskie, g) roboty posadzkarskie, h) roboty wykończeniowe, 7) wykonanie robót konserwatorskich wewnątrz budynku; a) elementy metalowe – konserwacja, b) elewacje i stolarkę – konserwacja c) wykonanie robót konserwatorskich wewnątrz budynku; d) elementy metalowe – konserwacja; e) elewacje i stolarkę – konserwacja; 3. Wykonawca zobowiązany jest realizować roboty zgodnie z warunkami kontraktu, dokumentacją projektową oraz obowiązującymi przepisami prawa, oraz zgodnie ze sztuką budowlaną i konserwatorską. 4. Budynek będzie wyposażony w dźwig osobowy obsługujący poziomy -1, 0, +1, +1,5, dostosowany do przewozu osób niepełnosprawnych. 5. Charakterystyczne parametry budynku: • Powierzchnia zabudowy 837,4m2 • Powierzchnia użytkowa całego budynku 1773,4m2 • Powierzchnia wewnętrzna budynku 2203,1m2 • Kubatura 15210,88m3 • Wysokość budynku 19,57m 6. Wykonawca w terminie 5 dni roboczych od daty zawarcia umowy przedstawi do akceptacji Zamawiającego: 1) harmonogram rzeczowo-finansowy, który będzie podlegał aktualizacji każdorazowo po stwierdzeniu przesunięć terminowych. Harmonogram w wersji elektronicznej(.mpp, lub .gan, lub .xlsx) oraz papierowej; 2) projekt organizacji robót i placu budowy; 3) kosztorys ofertowy wykonany metodą szczegółową. 7. Zamawiający wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub Podwykonawcę (dalszych podwykonawców) osób wykonujących czynności bezpośrednio związane z wykonaniem robót czyli tzw. pracowników fizycznych realizujących: 1) prace konstrukcyjno-budowlane; 2) prace instalacyjne; 3) prace konserwatorskie. 8. Wykonawca będzie prowadził prace w budynku, w którym wykonano prace na które obowiązuje okres gwarancji, w związku z tym w terminie do 5 dni roboczych od daty podpisania umowy dokona ich inwentaryzacji i oceny stanu faktycznego. Wykonawca w przypadku wykonywania robót budowlanych ingerujących w już wykonane prace zobowiązany jest prowadzić je w sposób zapewniający utrzymanie dotychczasowej gwarancji posiadanych przez Zamawiającego od wykonawcy tych robót. W szczególności Wykonawca zobowiązany jest uzgodnić zakres robót za pośrednictwem Zamawiającego z gwarantem. 9. Wykonawca będzie prowadził prace w części budynku, gdzie znajdują się zabytkowe, zabezpieczone przez zniszczeniem obiekty wmontowane w ścianę (Przewiązka). Wykonawca zobowiązany jest prowadzić prace w tym miejscu z zachowaniem należytej ostrożności zapewniającej bezpieczeństwo obiektom. 10. Wykonawca przyjmie w kosztach zabezpieczenie połączenia budynku Arsenału z sąsiednim budynkiem Klasztorka, oraz wszelkie konieczne zabezpieczenia w budynku Arsenału oraz na zewnątrz w obszarze wykonywanych prac. Za wszelkie ewentualnie powstałe szkody odpowiada Wykonawca. 11. Zamawiający wymaga stałej obecności na budowie kierownika budowy, w godzinach prowadzenia robót. 12. Wykonawca na czas trwania prac zapewni całodobową fizyczną ochronę budynku oraz zabezpieczy budynek przeciwpożarowo – sposób zabezpieczenia podlega zatwierdzeniu przez Zamawiającego. 13. Wykonawca uzyska wszelkie konieczne uzgodnienia i pozwolenia konieczne do prowadzenia prac (za wyjątkiem pozwolenia konserwatorskiego i pozwolenia na budowę), w tym pozwolenie na zajęcie pasa drogowego. 14. Wykonawca przedstawi Zamawiającemu dokumenty potwierdzające utylizację materiałów powstałych z rozbiórek, demontaży oraz w wyniku prowadzonych prac. 15. Wykonawca udziela Zamawiającemu gwarancji na wykonane roboty oraz zainstalowane urządzenia na okres co najmniej 60 miesięcy, za wyjątkiem zakresu opisanego w punkcie 16; termin liczony będzie od daty odbioru przedmiotu umowy (podpisanie protokołu odbioru) 16. Wykonawca na wykonaną sieć logiczną udzieli Zamawiającemu minimum 25 letnią gwarancję systemową. 17. Wykonawca w okresie gwarancji będzie prowadził nieodpłatnie wymagane przepisami konserwacje zamontowanych systemów i urządzeń. 18. Wykonawca zapewni personelowi Zamawiającego instruktaż z zakresu użytkowania i eksploatacji zamontowanych instalacji, systemów i urządzeń. 19. Wykonawca uzyska akceptację na materiały i urządzenia do wbudowania. Poprawność materiałów potwierdzana będzie każdorazowo przez projektanta i branżowego inspektora nadzoru inwestorskiego w przedstawionej przez Wykonawcę karcie materiałowej. Do karty materiałowej Wykonawca załączy niezbędne dokumenty dopuszczające materiały i urządzenia do stosowania na terenie kraju. 20. Wykonawca uzyska akceptację Zamawiającego na wszystkie materiały wykończeniowe oraz widoczny osprzęt instalacji. 21. Wykonawca przekaże Zamawiającemu do akceptacji projekty oraz kopię umów zawartych z Podwykonawcami robót. 22. Wykonawca sporządzi i przekaże Zamawiającemu dokumentację powykonawczą, fotograficzną, konserwatorską w 3 egz. oraz w wersji elektronicznej .dwg .pdf 23. Rozliczenie robót następować będzie na podstawie obmiaru faktycznie wykonanych robót wg cen określonych w Kosztorysie ofertowym (sporządzonym metodą szczegółową), w cyklu co drugi miesiąc roboczy, w odniesieniu do pełnych miesięcy kalendarzowych. Terminy odbiorów zapisane zostaną w harmonogramie rzeczowo-finansowym. 24. Każdorazowo przy złożeniu faktury przez Wykonawcę, zobowiązany jest on załączyć do niej 1) protokół odbioru częściowego, w którym będą wyszczególnione wydzielone elementy robót budowlanych wykonane przez Podwykonawców i dalszych Podwykonawców, lub do którego będą załączone protokoły odbioru części robót wykonanych przez Podwykonawców lub dalszych Podwykonawców w ramach odbieranej części robót; 2) Kosztorys zamienny porządzony na podstawie faktycznego obmiaru i cen jednostkowych z kosztorysu ofertowego; 3) Harmonogram rzeczowo-finansowy w formie elektronicznej(.mpp, lub .gan, lub .xlsx) oraz papierowej, uwzględniający realizację danej części z ewentualnym programem naprawczym; 25. Dokument potwierdzający wykonanie robót przez podwykonawców, sporządzony zgodnie z projektem umowy. 26. Wykonawca jest zobowiązany do uzyskania pozwolenia na użytkowanie. W związku z tym Zamawiający udzieli wykonawcy stosownego pełnomocnictwa. 27. Jeśli w dokumentach składających się na opis przedmiotu zamówienia, wskazana jest nazwa handlowa firmy, towaru lub produktu, Zamawiający - w odniesieniu do wskazanych wprost w dokumentacji postępowania parametrów, czy danych (technicznych lub jakichkolwiek innych), identyfikujących towar bądź produkt - dopuszcza rozwiązania równoważne zgodne z danymi technicznymi i parametrami zawartymi w w/w dokumentacji. Jako rozwiązania równoważne, należy rozumieć rozwiązania charakteryzujące się parametrami nie gorszymi od wymaganych, a znajdujących się w dokumentacji, zgodnie z załącznikiem nr 12 do SIWZ. 28. Zgodnie z art. 30 ust. 5 ustawy Pzp, Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne w zakresie opisywanym przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. 29. Wykonawca wykona tablice informacyjną o współfinansowaniu projektu z Narodowego Funduszu Rewaloryzacji Zabytków Krakowa, według wytycznych znajdujących się w § 7-9 Regulaminu działań w zakresie informacji o wykorzystaniu środków z Narodowego Funduszu Rewaloryzacji Zabytków Krakowa pod adresem: http://www.skozk.pl/regulamin-informacji.html 30. Wykonawca zobligowany jest zatrudnić kierownika budowy, który posiada uprawnienia i co najmniej minimalne doświadczenie jak określone w rozdziale XVII ust. 5 SIWZ. 31. Opis przedmiotu zamówienia stanowi załącznik nr 2 do SIWZ. 32. Zamawiający wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub Podwykonawcę osób wykonujących czynności związane z wykonaniem robót czyli tzw. pracowników fizycznych realizujących: • prace konstrukcyjno-budowlane; • prace instalacyjne; • prace konserwatorskie Szczegółowe informacje zostały zawarte w rozdziale XXVIII SIWZ. 33. Zamawiający informuje, iż możliwe jest dokonanie wizji lokalnej w dniu 30 stycznia 2018 r. o godz. 09:00 w Krakowie, ul. Pijarska 8. W celach organizacyjnych zamiar uczestnictwa w wizji lokalnej wraz z podaniem ilości osób należy zgłosić drogą elektroniczną na adres: zam_publ@mnk.pl do dnia 29 stycznia 2018 r. 34. Dokumenty opisujące przedmiot zamówienia oraz sposób realizacji kontraktu to dokumentacja projektowa opracowana przez DRESLER STUDIO ARCHITEKTURA I URBANISTYKA. W skład dokumentacji projektowej wchodzą również: 1) program konserwacji i odtworzenia stolarki okiennej autorstwa Pana Kazimierza Czepiela, 2) projekt budowlany w zakresie krat okiennych i drzwiowych opracowany przez BIURO PROJEKTÓW LEWICKI ŁATAK, 3) projekt budowlany w zakresie elewacji Arsenału Miejskiego oraz baszty Ciesielskiej i Stolarskiej elewacji dziedzińca „Klasztorka” opracowany przez BIURO PROJEKTÓW LEWICKI ŁATAK 4) Wykaz pełnej dokumentacji zawiera załącznik nr 2 do SIWZ
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Warunkiem udziału w postępowaniu jest wniesienie wadium w wysokości: 300 000,00 zł (słownie: trzysta tysięcy złotych 00/100). 2. Wadium można wnieść w następujących formach: 1) pieniądzu – przelewem na rachunek bankowy: 15 1130 1150 0012 1268 8420 0022 – Bank Gospodarstwa Krajowego z siedzibą w Warszawie – z dopiskiem „Wadium w przetargu nieograniczonym – nr sprawy: EP-ZP-271-01/18. 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 roku o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jedn. Dz. U. z 2007 nr 42, poz. 275 z późn. zm.). 3. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. 4. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy: 15 1130 1150 0012 1268 8420 0022 – Bank Gospodarstwa Krajowego z siedzibą w Warszawie. 5. Wadium wnoszone w formach niepieniężnych należy składać w formie oryginału do siedziby Zamawiającego Muzeum Narodowe w Krakowie, al. 3 Maja 1, 30-062 Kraków, Sekretariat główny pok. 050 do dnia i godziny wskazanej jako termin składania ofert, w taki sposób aby Zamawiający mógł się zapoznać z jego treścią. 6. Z treści gwarancji (poręczenia) musi jednoznacznie wynikać, jaki jest sposób reprezentacji Gwaranta. Gwarancja musi być podpisana przez upoważnionego (upełnomocnionego) przedstawiciela Gwaranta. Podpis winien być sporządzony w sposób umożliwiający jego identyfikację np. złożony wraz z imienną pieczątką lub czytelny. 7. Z treści gwarancji winno wynikać bezwarunkowe zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a oraz art. 46 ust. 5 Pzp na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą. 8. Wymienione gwarancje i poręczenia nie mogą wprowadzać żadnych dodatkowych warunków merytorycznych. 9. Co do zasady, zgodnie z powyższymi wymaganiami, zamawiający wymaga wniesienia wadium w polskiej walucie. W przypadku wniesienia wadium w innej walucie niż wskazana przez Zamawiający, Komisja Przetargowa dokona stosownego przeliczenia po kursie Narodowego Banku Polskiego z dnia opublikowania ogłoszenia o zamówieniu. 10. W przypadku wnoszenia wadium w pieniądzu, należy pamiętać, iż będzie ono wniesione skutecznie jedynie w przypadku uznania konta Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert. (Wskazane jest aby kserokopię dokumentu potwierdzającego dokonanie powyższej operacji Wykonawca dołączył do oferty). 11. Oferta Wykonawcy, który nie wniesie wadium lub nie zabezpieczy oferty akceptowalną formą wadium, zostanie odrzucona.
  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Formularz Ofertowy (załącznik nr 1 do SIWZ), oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu (załacznik nr 3 do SIWZ), oświadczenie o spełnieniu warunków (załącznik nr 4 do SIWZ) Dokumenty potwierdzające doświadczenie kierownika budowy tj. dowody wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, z którego wynika, że ta osoba pełniła funkcję kierownika budowy w zamówieniu wyszczególnionym przez Wykonawcę ze wskazaniem nazwy zamówienia, daty oraz jego wartości, Zobowiązanie innego podmiotu (jeżeli dotyczy)

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach