Przetargi.pl
Roboty budowlane budynek Oddziału ZUS w Rzeszowie Al. J. Piłsudskiego 12: 1)Remont placu. 2)Remont cokołu z płytek elewacyjnych. 3.Naprawa murków oporowych przy schodach i rur spustowych.

Zakład Ubezpieczeń Społecznych Oddział w Rzeszowie ogłasza przetarg

  • Adres: 35-075 Rzeszów, Al. Piłsudskiego 12
  • Województwo: podkarpackie
  • Telefon/fax: tel. 017 8675000 , fax. 017 8523638
  • Data zamieszczenia: 2012-10-29
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Zakład Ubezpieczeń Społecznych Oddział w Rzeszowie
    Al. Piłsudskiego 12 12
    35-075 Rzeszów, woj. podkarpackie
    tel. 017 8675000, fax. 017 8523638
    REGON: 00001775600180
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.zus.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Instytucja ubezpieczenia społecznego i zdrowotnego

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Roboty budowlane budynek Oddziału ZUS w Rzeszowie Al. J. Piłsudskiego 12: 1)Remont placu. 2)Remont cokołu z płytek elewacyjnych. 3.Naprawa murków oporowych przy schodach i rur spustowych.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    CPV 45430000-7 Roboty remontowe 45442100-8 Roboty malarskie Roboty budowlane budynek Oddziału ZUS w Rzeszowie Al. J. Piłsudskiego 12: 1)Remont placu. 2)Remont cokołu z płytek elewacyjnych. 3.Naprawa murków oporowych przy schodach i rur spustowych. 1.Charakterystyka obiektu z opisem przewidywanych robót. 1.1.Dane ogólne: Nazwa zadania: Remont placu przy budynku- Budynek Oddziału ZUS w Rzeszowie Adres: 35-075 Rzeszów, Al. Piłsudskiego 12 Inwestor: Zakład Ubezpieczeń Społecznych Oddział w Rzeszowie 35-075 Rzeszów, Al. Piłsudskiego 12 1.2. Opis techniczny budynku: Budynek jest obiektem od dwóch do pięciu kondygnacji nadziemnych częściowo podpiwniczony zrealizowany w technologii tradycyjnej z wykorzystaniem typowych elementów prefabrykowanych (płyty stropowe). Ściany osłonowe warstwowe z cegły ceramicznej szczelinowej ocieplone płytami z wełny mineralnej (lamele fastrock gr.8cm). Stropodach płaski wentylowany kryty papą termozgrzewalną. Stolarka okienna z profili PCV typowa, drzwi zewnętrzne z profili PCV oraz aluminiowych oszklone, stolarka wewnętrzna drewniana typowa. 1.3.Podstawowe wielkości: 3.3. Powierzchnia zabudowy - 2 675,00 m2 3.4. Powierzchnia netto - 6 880,33 m2 3.5. Kubatura - 30 339,00 m2 1.4.Opis przewidywanych robót remontowych: 1.4.1.Remont placu. W związku z deformacjami kostki brukowej wokół budynku jak również uszkodzeniami kostki i odwodnienia liniowego na parkingu należy dokonać przełożenia fragmentów placów i płyty odbojowej. Fragmenty placów przeznaczonego do remontu przedstawiono na załączonym rysunku nr 1. a)Demontaż ścieków z elementów betonowych oraz korytkowych żeliwnych. b)Demontaż obrzeży betonowych. c)Demontaż kostki brukowej. c)Wykonanie podłoża betonowego pod odwodnienie liniowe. d)Ponowny montaż kostki, obrzeży, odwodnienia . e)Malowanie linii na placu przed bufetem. f)Demontaż odwodnienia liniowego i ponowny montaż z wymianą 20 procent korytek na parkingu. 1.4.2. Remont cokołu z płytek elewacyjnych 64 x 248mm w kolorze brązowym. a)Demontaż płytek elewacyjnych . b)Demontaż kratek wentylacyjnych szt 7. c)Otynkowanie powierzchni po zdemontowanych płytkach. d)Gruntowanie powierzchni. e)Montaż nowych płytek (64x248mm w kolorze brązowym) o kolorystyce i fakturze jak istniejące na zaprawie mrozoodpornej, oraz kratek wentylacyjnych. f)Wykucie otworu rewizyjnego 65x65cm w rampie. g)Montaż drzwiczek stalowych rewizyjnych 65x65cm z pomalowaniem farbą na kolor brązowy. 1.4.3.Naprawa murków oporowych przy schodach i rur spustowych. a)Oczyszczenie murków ze starej farby i oczyszczenie. b)Zagruntowanie powierzchni mikrozaprwą uszczelniającą np.Sika Lastic 150 lub równoważną. c)Malowanie tynków zewnętrznych farbą np.Sikagard 550 lub równoważną. d)Uzupełnienie brakujących płytek elewacyjnych i Gres na zaprawie mrozoodpornej. e)Wymiana i uzupełnienie uszkodzonych rur deszczowych spustowych z PCV. Szczegółowe ilości podano w przedmiarach robót. Uwaga. Wszelkie nazwy własne, symbole itp. produktów, materiałów użyte w niniejszym opisie przedmiotu zamówienia są tylko przykładowe. Zamawiający dopuszcza zaoferowanie wykonania przedmiotu zamówienia przy użyciu artykułów , produktów równoważnych z zastrzeżeniem , że będą one posiadały właściwości, parametry techniczne nie gorsze niż określone w niniejszej SIWZ oraz będą przeznaczone do wykonania robót będących przedmiotem niniejszego zamówienia. SPECYFIKACJA TECHNICZNA WYKONANIA I ODBIORU ROBÓT BUDOWLANYCH 1.WSTĘP 1.1. Przedmiot SST Przedmiotem niniejszej specyfikacji technicznej są wymagania techniczne dotyczące wykonania i odbioru robot budowlanych związanych z wykonaniem: remontu placu przy budynku, remontu cokołu z płytek elewacyjnych i naprawa murków oporowych przy schodach oraz rur spustowych przy budynku Oddziału ZUS w Rzeszowie Al. Piłsudskiego 12. 1.0.Zakres stosowania SST Specyfikacja techniczna ma zastosowane jako dokument przetargowy przy zlecaniu i realizacji robót wymienionych w punkcie 1.1. Zawiera informacje opracowane na podstawie Projektu remontu i przedmiarów robót dotyczących robót remontowych, niezbędne dla Wykonawców przy sporządzaniu oferty przetargowej dla realizacji przedmiotu zamówienia. 1.3.Zakres robót objętych SST Ustalenia niniejszej specyfikacji dotyczą prowadzenia robót związanych z wykonaniem planowanego zakresu robót budowlanych w budynku Oddziału ZUS w Rzeszowie Al.Piłsudskiego 12: 1.0.0Remont placu. W związku z deformacjami kostki brukowej wokół budynku jak również uszkodzeniami kostki i odwodnienia liniowego na parkingu należy dokonać przełożenia fragmentów placów i płyty odbojowej. Fragmenty placów przeznaczonego do remontu przedstawiono na załączonym w Projekcie rysunku nr 1. a)Demontaż ścieków z elementów betonowych oraz korytkowych żeliwnych. b)Demontaż obrzeży betonowych. c)Demontaż kostki brukowej. c)Wykonanie podłoża betonowego pod odwodnienie liniowe. d)Ponowny montaż kostki, obrzeży, odwodnienia . e)Malowanie linii na placu przed bufetem. f)Demontaż odwodnienia liniowego i ponowny montaż z wymianą 20% korytek na parkingu. 1.3.2. Remont cokołu z płytek elewacyjnych a)Demontaż płytek elewacyjnych . b)Demontaż kratek wentylacyjnych szt 7. c)Otynkowanie powierzchni po zdemontowanych płytkach. d)Gruntowanie powierzchni. e)Montaż nowych płytek (64x248mm w kolorze brązowym) o kolorystyce i fakturze jak istniejące na zaprawie mrozoodpornej, oraz kratek wentylacyjnych. f)Wykucie otworu rewizyjnego 65x65cm w rampie. g)Montaż drzwiczek stalowych rewizyjnych 65x65cm z pomalowaniem farbą na kolor brązowy. 1.3.3.Naprawa murków oporowych przy schodach i rur spustowych. a)Oczyszczenie murków ze starej farby i oczyszczenie. b)Zagruntowanie powierzchni mikrozaprwą uszczelniającą np.Sika Lastic 150 lub równoważną. c)Malowanie tynków zewnętrznych farbą np.Sikagard 550 lub równoważną. d)Uzupełnienie brakujących płytek elewacyjnych i Gres na zaprawie mrozoodpornej. e)Wymiana i uzupełnienie uszkodzonych rur deszczowych spustowych z PCV. Szczegółowy zakres robót przedstawiono w przedmiarach robót zawartych w projekcie remontu. 1.4.Określenia podstawowe Ilekroć w SST jest mowa o: 1.budowli - należy przez to rozumieć każdy obiekt budowlany nie będący budynkiem lub obiektem małej architektury jak lotniska, drogi, linie kolejowe, mosty, estakady, tunele, sieci techniczne, wolno stojące maszty antenowe, wolno stojące trwale związane z gruntem urządzenia reklamowe, budowle ziemne, 2.tymczasowym obiekcie budowlanym - należy przez to rozumieć obiekt budowlany przeznaczony do czasowego użytkowania w okresie krótszym od jego trwałości technicznej, przewidziany do przeniesienia w inne miejsce lub rozbiórki, a także obiekt budowlany nie połączony trwale z gruntem, jak strzelnice, kioski uliczne, pawilony sprzedaży ulicznej, przykrycia namiotowe i powłoki pneumatyczne, urządzenia rozrywkowe, barakowozy, obiekty kontenerowe. 3.budowie - należy przez to rozumieć wykonanie obiektu budowlanego w określonym miejscu, a także odbudowę, rozbudowę, nadbudowę obiektu budowlanego. 4.zadanie budowlane - część przedsięwzięcia budowlanego stanowiąca odrębną całość konstrukcyjną i technologiczną, zdolna do samodzielnego spełnienia przewidzianych funkcji techniczno - użytkowych. Zadanie może polegać na wykonaniu robót związanych z budową, modernizacją, utrzymaniem oraz ochroną budowli lub jej elementu. 5.robotach budowlanych - należy przez to rozumieć budowę, a także prace polegające na przebudowie, montażu, remoncie lub rozbiórce obiektu budowlanego. 6.remoncie - należy przez to rozumieć wykonywanie w istniejącym obiekcie budowlanym robót budowlanych polegających na odtworzeniu stanu pierwotnego, nie stanowiących bieżącej konserwacji. 7.urządzeniach budowlanych - należy przez to rozumieć urządzenia techniczne związane z obiektem budowlanym zapewniające możliwość użytkowania obiektu zgodnie z jego przeznaczeniem, jak przyłącza i urządzenia instalacyjne, w tym służące oczyszczaniu lub gromadzeniu ścieków, a także przejazdy, ogrodzenia, place postojowe i place pod śmietniki. 8.terenie budowy - należy przez to rozumieć przestrzeń, w której prowadzone są roboty budowlane wraz z przestrzenią zajmowaną przez urządzenia zaplecza budowy. 9.prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane - należy przez to rozumieć tytuł prawny wynikający z prawa własności, użytkowania wieczystego, zarządu ograniczonego prawa rzeczowego albo stosunku zobowiązaniowego, przewidującego uprawnienia do wykonywania robót budowlanych. 10.pozwoleniu na budowę - należy przez to rozumieć decyzję administracyjną zezwalającą na rozpoczęcie i prowadzenie budowy lub wykonywanie robót budowlanych innych niż budowa obiektu budowlanego. 11.dokumentacji budowy - należy przez to rozumieć pozwolenie na budowę wraz z załączonym projektem budowlanym, dziennik budowy, protokoły odbiorów częściowych i końcowych, w miarę potrzeby opisy i rysunki służące realizacji obiektu, operaty geodezyjne i książkę obmiarów, a w przypadku realizacji obiektów metodą montażu, także dziennik montażu. 12.dokumentacja projektowa - służąca do opisu przedmiotu zamówienia na wykonanie robót budowlanych , dla których wymagane jest pozwolenie na budowę, składa się z projektu budowlanego w zakresie uwzględniającym specyfikę robót budowlanych, projektów wykonawczych robót, informacji bioz. 13.projekt techniczny wykonawczy - uszczegółowiony projekt budowlany w zakresie i stopniu niezbędnym do sporządzenia przedmiaru robót, kosztorysu inwestorskiego, przygotowania oferty przez wykonawcę i realizacji robót budowlanych. 14.dokumentacji powykonawczej - należy przez to rozumieć dokumentacje budowy z naniesionymi pomiarami powykonawczymi. 15.aprobacie technicznej - należy przez to rozumieć pozytywną ocenę techniczną wyrobu, stwierdzającą jego przydatność do stosowania w budownictwie. 16.właściwym organie - należy przez to rozumieć organ nadzoru architektoniczno-budowlanego lub organ specjalistycznego nadzoru budowlanego, stosownie do ich właściwości. 17.wyrobie budowlanym - należy przez to rozumieć wyrobów rozumieniu przepisów o ocenie zgodności, wytworzony w celu wbudowania, wmontowania, zainstalowania lub zainstalowania w sposób trwały w obiekcie budowlanym, wprowadzony do obrotu jako wyrób pojedynczy lub jako zestaw wyrobów do stosowania we wzajemnym połączeniu stanowiącym integralną cześć użytkową. 18.organie samorządu zawodowego - należy przez to rozumieć organy określone w ustawie z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów, inżynierów budownictwa, oraz urbanistów. 19.obszarze oddziaływania obiektu - należy przez to rozumieć teren wyznaczony w otoczeniu budowlanym na podstawie przepisów odrębnych, wprowadzających związane z tym obiektem ograniczenia w zagospodarowaniu tego terenu. 20.opłacie - należy przez to rozumieć kwotę należności wnoszoną przez zobowiązanego za określone ustawą obowiązkowe kontrole dokonywane przez właściwy organ. 21.drodze tymczasowej (montażowej) - należy przez to rozumieć drogę specjalnie przygotowaną, przeznaczoną do ruchu pojazdów obsługujących zadanie budowlane na czas jego wykonania, przewidzianą do usunięcia po jej zakończeniu. 22.objazd tymczasowy - droga specjalnie przygotowana i odpowiednio utrzymana do przeprowadzenia ruchu publicznego na okres budowy. 23.dzienniku budowy - należy przez to rozumieć opatrzony pieczęcią organu nadzoru architektonicznego zeszyt z ponumerowanymi stronami, służący do notowania wydarzeń zaistniałych w czasie wykonywania zadania budowlanego, rejestrowania dokonywanych odbiorów robót, przekazywania poleceń i innej korespondencji technicznej w czasie wykonywania robót. 24.kierowniku budowy - osoba wyznaczona przez wykonawcę upoważniona do kierowania robotami i do występowania w jego imieniu w sprawach realizacji kontraktu, ponosząca ustawową odpowiedzialność za prowadzoną budowę. 25.rejestrze obmiarów - należy przez to rozumieć akceptowany przez inspektora nadzoru książkę z ponumerowanymi stronami służący do wpisywania przez wykonawcę obmiaru dokonanych robót w formie wyliczeń , szkiców i ewentualnych dodatkowych załączników. Wpisy w księdze obmiaru podlegają potwierdzeniu przez Inspektora nadzoru. 26.laboratorium - należy przez to rozumieć laboratorium badawcze zaakceptowane przez stronę Zamawiającą , niezbędne do przeprowadzania wszelkich badań i prób związanych z oceną jakości materiałów oraz robót. 27.materiałach - wszelkie materiały naturalne i wytwarzane jak również różne tworzywa i wyroby niezbędne do wykonania robót zgodnie z Dokumentacją Projektową i ST, zaakceptowane przez Inspektora Nadzoru. 28.odpowiedniej zgodności - należy przez to rozumieć zgodność wykonanych robót z dopuszczalnymi tolerancjami, tolerancjami jeśli granice tolerancji nie zostały określone - z przeciętnymi tolerancjami przyjmowanymi dla danego rodzaju robót budowlanych. 29.poleceniu Inspektora Nadzoru - wszelkie polecenia przekazane wykonawcy przez Inspektora Nadzoru w formie pisemnej, dotyczące sposobu realizacji robót lub innych spraw związanych z prowadzeniem budowy. 30.projektancie -należy przez to rozumieć uprawnioną osobę prawną lub fizyczną będącą autorem Dokumentacji Projektowej. 31.rekultywacji - należy przez to rozumieć roboty mające na celu uporządkowanie i przywrócenie pierwotnych funkcji terenom naruszonym w czasie realizacji zadania budowlanego. 32.części obiektu lub etapie wykonania - należy przez to rozumieć część obiektu budowlanego zdolną do spełnienia przewidywanych funkcji techniczno-użytkowych i możliwą do odebrania i przekazania do eksploatacji. 33.ustaleniach technicznych - należy przez to rozumieć ustalenia podane w normach, aprobatach technicznych i szczegółowych specyfikacjach technicznych. 34.grupach, klasach, kategoriach robót - należy przez to rozumieć grupy, klasy, kategorie określone w rozporządzeniu Nr 2195 2002 z dnia 5 listopada 2002 roku w sprawie Wspólnego Słownika Zamówień. 35.inspektorze nadzoru inwestorskiego - osoba posiadająca odpowiednie wykształcenie techniczne i praktykę zawodową oraz uprawnienia budowlane, wykonująca samodzielne funkcje w budownictwie, której inwestor powierza nadzór nad budową obiektu budowlanego. Reprezentuje on interesy inwestora na budowie i wykonuje bieżącą kontrolę jakości i ilości wykonanych robót, bierze udział w sprawdzianach i odbiorach robót zakrywanych i zanikających, badaniu i odbiorze instalacji i urządzeń technicznych, jak również przy odbiorze gotowego obiektu. 36.instrukcji technicznej obsługi (eksploatacji) - opracowana przez projektanta lub dostawcę urządzeń technicznych maszyn, określające rodzaje i kolejność lub współzależność czynności obsługi, jest również składnikiem dokumentacji powykonawczej obiektu budowlanego. 37.istotnych wymaganiach - oznaczają wymagania dotyczące bezpieczeństwa, zdrowia i pewnych innych aspektów interesu wspólnego, jakie mają spełniać roboty budowlane. 38. normach europejskich - oznaczają normy przyjęte przez Europejski Komitet Standaryzacji (CEN) oraz Europejski Komitet Standaryzacji Elektrotechnicznej (CENELEC) jako standardy europejskie (EN) lub dokumenty harmonizacyjne (HD), zgodnie z ogólnymi zasadami działania tych organizacji. 39.przedmiarze robot - to zestawienie przewidzianych do wykonania robót podstawowych w kolejności technologicznej ich wykonania, ze szczegółowym opisem lub wskazaniem podstaw ustalających szczegółowy opis oraz wskazanie specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych, z wyliczeniem i zestawieniem ilości jednostek przedmiarowych robót podstawowych. 40.robocie podstawowej - minimalny zakres prac, które po wykonaniu są możliwe do wykonania pod względem ilości i wymogów jakościowych oraz uwzględniają przyjęty stopień scalenia robót. 41.Wspólnym Słowniku Zamówień - jest systemem klasyfikacji produktów, usług i robót budowlanych, stworzonych na potrzeby zamówień publicznych. Składa się ze słownika głównego oraz słownika uzupełniającego. Obowiązuje we wszystkich krajach Unii Europejskiej. 42.Zarządzającym realizacją umowy - jest to osoba prawna lub fizyczna określona w istotnych postanowieniach umowy, zwana dalej zarządzającym, wyznaczona przez zamawiającego, upoważniona do nadzorowania realizacji robót i administrowania umową w zakresie określonym w udzielonym pełnomocnictwie. 43.kosztorys ofertowy - sporządza oferent na podstawie dostarczonego przez Inwestora przedmiaru robót i określa wartość robót. 1.5.Ogólne wymagania dotyczące robót. Ogólne wymagania dotyczące wykonania robót zawsze szczegółowo są omówione w Warunkach Technicznych wykonania i odbioru robót. Przyjmuje się że Wykonawca robót jest odpowiedzialny za jakość ich wykonania oraz zgodność z Dokumentacją Projektową i SST, poleceniami Kierownika Budowy oraz z wymaganiami Polskich Norm i wymaganiami określonymi w Warunkach Technicznych. 1.5.1.Przekazanie placu budowy. Zamawiający w terminie określonym w dokumentach przetargowych przekaże Wykonawcy plac budowy wraz ze wszystkimi wymaganiami prawnymi i administracyjnymi. 1.5.2.Zgodność robót z Dokumentacją Projektową i SST. Specyfikacja Techniczna oraz dodatkowe dokumenty przekazane Wykonawcy stanowią część kontraktu, a wymagania wyszczególnione chociażby w jednym z nich są obowiązujące dla Wykonawcy. 1.5.3.Zabezpieczenie Placu Budowy. Wykonawca jest zobowiązany do zabezpieczenia Placu Budowy oraz utrzymania ruchu w okresie realizacji robót aż do ich zakończenia. Wykonawca w ramach realizacji niniejszego zamówienia jest zobowiązany również do wykonania szeregu niezbędnych prac towarzyszących i mających charakter tymczasowy, a obejmujących: 1.przygotowania i utrzymania niezbędnego placu składowania materiałów i gruzu 2.uporządkowania po zakończeniu miejsc gdzie realizowane były roboty oraz terenu przy budynku wraz z demontażem i usunięciem obiektów tymczasowych 1.5.4. Ochrona środowiska w czasie wykonywania robót. Obowiązkiem Wykonawcy robót jest znajomość oraz przestrzeganie w czasie wykonywania robót przepisów dotyczących ochrony środowiska naturalnego. W czasie trwania realizacji robót Wykonawca winien stosować się do norm dotyczących ochrony środowiska na placu budowy i wokół placu oraz unikać uszkodzeń lub uciążliwości dla osób lub własności społecznej, a wynikających ze skażenia, hałasu lub innych przyczyn. 1.5.5.Ochrona przeciwpożarowa. Wykonawca zobowiązany jest przestrzegać przepisów ochrony przeciwpożarowej poprzez utrzymywanie sprawnego sprzętu p.poż, wymaganego przez odpowiednie przepisy, w miejscach prowadzonych robót oraz niezbędnych magazynowych. 1.5.6.Ochrona własności publicznej i prywatnej. Wykonawca jest zobowiązany do ochrony przed zniszczeniem lub uszkodzeniem własności publicznej i prywatnej. Jeśli w trakcie realizacji robót nastąpi zniszczenie lub uszkodzenie własności publicznej lub prywatnej w związku z nieprawidłowym prowadzeniem robót, bądź brakiem odpowiednich działań ze strony Wykonawcy, odtworzenia zniszczonej własności lub jej naprawy Wykonawca winien dokonać na własny koszt. Stan naprawionej własności winien być nie gorszy niż przed powstaniem uszkodzenia. 1.5.7.Ograniczenia obciążeń osi pojazdów. Wykonawca stosować się będzie do ustawowych ograniczeń obciążenia na oś pojazdów przy transporcie materiałów sprzętu na drogach w granicach nieruchomości Zamawiającego poza granicami placu budowy. 1.5.8.Bezpieczeństwo i higiena pracy. Przed przystąpieniem do pracy Wykonawca jest zobowiązany do przeprowadzenia instruktażu BHP ogólnego i stanowiskowego. Podczas realizacji robót Wykonawca będzie przestrzegać przepisów dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy. Ma obowiązek zadbać, aby personel nie wykonywał pracy w warunkach niebezpiecznych, szkodliwych dla zdrowia oraz nie spełniających odpowiednich wymagań sanitarnych. Uznaje się, że wszelkie koszty związane z wypełnieniem wymagań określonych powyżej nie podlegają odrębnej zapłacie i są uwzględnione w cenie kontraktowej. 2.OGÓLNE WYMAGANIA DOTYCZĄCE MATERIAŁÓW 2.1.Źródła uzyskania materiałów Źródła uzyskania wszelkich materiałów powinny być wybrane przez Wykonawcę z wyprzedzeniem, przed rozpoczęciem robót. Przed zaplanowanym wykorzystaniem jakichkolwiek materiałów przeznaczonych do robót na żądanie Zamawiającego Wykonawca przedstawi szczegółowe informacje dotyczące proponowanego źródła wytwarzania, zamawiania lub wydobywania tych materiałów i odpowiednie świadectwa badań laboratoryjnych oraz reprezentatywne próbki do zatwierdzenia. 1.0.Pozyskanie materiałów miejscowych. Wykonawca ponosi odpowiedzialność za spełnienie wymagań ilościowych i jakościowych materiałów z jakiegokolwiek źródła. Wykonawca poniesie wszelkie koszty, w tym opłaty, wynagrodzenia i jakiekolwiek inne koszty związane z pozyskaniem i dostarczeniem materiałów do robót. 2.3. Przechowywanie i składowanie materiałów. Wykonawca zapewni, aby tymczasowo składowane materiały do czasu, gdy będą one potrzebne do robot, były zabezpieczone przed zanieczyszczeniem, zachowały swoją jakość i właściwości do robót i były dostępne do kontroli. Miejsca czasowego składowania będą po zakończeniu robót doprowadzone przez Wykonawcę do ich pierwotnego stanu. 3.OGÓLNE WYMAGANIA DOTYCZĄCE SPRZĘTU Wykonawca jest zobowiązany do używania jedynie takiego sprzętu, który nie powoduje niekorzystnego wpływu na jakość wykonywanych robot. Sprzęt używany do robót powinien być zgodny z ofertą wykonawcy i powinien odpowiadać pod względem typów i ilości wskazaniom zawartym w projekcie organizacji robót zaakceptowanym przez Inspektora Nadzoru. W przypadku braku ustaleń w takich dokumentach sprzęt powinien być uzgodniony i zaakceptowany przez Inspektora Nadzoru. Sprzęt będący własnością wykonawcy lub wynajęty do wykonywania robót ma być utrzymany w dobrym stanie i gotowości do pracy. Będzie on zgodny z normami ochrony środowiska i przepisami dotyczącymi jego użytkowania. 4. KONTROLA JAKOŚCI ROBÓT 4.1.Certyfikaty i deklaracje Inspektor Nadzoru może dopuścić do użytku tylko te wyroby i materiały, które: posiadają certyfikat na znak bezpieczeństwa wskazujący, że zapewniono zgodność z kryteriami technicznymi określonymi na podstawie Polskich Norm, aprobat technicznych oraz właściwych przepisów i informacji o ich istnieniu zgodnie z rozporządzeniem MSWiA z 1998 r.(Dz.U.99 98), posiadają deklarację zgodności lub certyfikat zgodności z Polską Normą, aprobatą techniczną, w przypadku wyrobów, dla których nie ustanowiono Polskiej Normy, jeżeli nie są objęte certyfikatem określonym wyżej, znajdują się w wykazie wyrobów o którym mowa w rozporządzeniu MSWiA z 1998 r. W przypadku materiałów dla których ww. dokumenty są wymagane przez ST każda ich partia dostarczona do robót będzie posiadać te dokumenty, określające jednoznacznie te cechy. Jakiekolwiek materiały, które nie spełniają tych wymagań będą odrzucone. 1.DOKUMENTY BUDOWY 1.0.Dokumenty budowy. Do dokumentów budowy zalicza się następujące dokumenty: a)protokoły przekazania terenu budowy, b)protokoły odbioru robót 2.0.Przechowywanie dokumentów budowy Dokumenty budowy będą przechowywane na terenie budowy w miejscu odpowiednio zabezpieczonym. Zaginiecie któregokolwiek z dokumentów budowy spowoduje jego natychmiastowe odtworzenie w formie przewidzianej prawem. Wszelkie dokumenty budowy będą zawsze dostępne dla Inspektora Nadzoru i przedstawiane do wglądu na życzenie Zamawiającego. 2.ODBIÓR ROBÓT 6.1.Rodzaje odbiorów robót W zależności od ustaleń odpowiednich ST, roboty podlegają następującym odbiorom: a) odbiorowi robót zanikających i ulegających zakryciu b) odbiorowi częściowemu, c) odbiorowi ostatecznemu, d) odbiorowi po upływie okresu rękojmi, e) odbiorowi pogwarancyjnemu po upływie okresu gwarancji. 6.2.Odbiór ostateczny (końcowy) Zasady odbioru ostatecznych robót Odbiór ostateczny polega na finalnej ocenie rzeczywistego wykonania robót w odniesieniu do zakresu (ilości) oraz jakości. Całkowite zakończenie robót oraz gotowość do odbioru ostatecznego będzie stwierdzona przez Wykonawcę w formie pisemnego zgłoszenia. Odbiór ostateczny robót nastąpi w terminie ustalonym w dokumentach umowy, licząc od dnia potwierdzenia przez Inspektora Nadzoru zakończenia robót i przyjęcia dokumentów. Odbioru ostatecznego robót dokona komisja wyznaczona przez Zamawiającego w obecności Inspektora Nadzoru i Wykonawcy. Komisja odbierająca roboty dokona ich oceny jakościowej na podstawie przedłożonych dokumentów, wyników badań i pomiarów, ocenie wizualnej oraz zgodności wykonania robót z dokumentacją projektową i ST. W toku odbioru ostatecznego, komisja zapozna się z realizacją ustaleń przyjętych w trakcie odbiorów robot zanikających i ulegających zakryciu oraz odbiorów częściowych, zwłaszcza w zakresie wykonania robót uzupełniających i robót poprawkowych. W przypadku niewykonania wyznaczonych robót poprawkowych lub robót uzupełniających w poszczególnych elementach konstrukcyjnych i wykończeniowych, komisja przerwie swoje czynności i ustali nowy termin odbioru ostatecznego. 1.0.Dokumenty do odbioru ostatecznego (końcowego) Podstawowym dokumentem jest protokół odbioru ostatecznego robót, sporządzony wg wzoru ustalonego przez Zamawiającego. Do odbioru ostatecznego Wykonawca jest zobowiązany przygotować następujące dokumenty: 1.protokoły odbiorów ulegających zakryciu i zanikających 2.deklaracje zgodności lub certyfikaty zgodności wbudowanych materiałów, certyfikaty na znak bezpieczeństwa zgodnie z ST i programem zapewnienia jakości (PZ), 3.protokoły prób i sprawdzeń. W przypadku, gdy wg komisji, roboty pod względem przygotowania dokumentacyjnego nie będą gotowe do odbioru ostatecznego, komisja w porozumieniu z Wykonawcą wyznaczy ponowny termin odbioru ostatecznego robót. Termin wykonania robót poprawkowych i robót uzupełniających wyznaczy komisja i stwierdzi ich wykonanie. 3.PODSTAWA PŁATNOŚCI 7.1. Ustalenia ogólne Podstawą płatności jest cena skalkulowana przez Wykonawcę ustalona dla całości robót przyjęta przez Zamawiającego w dokumentach umownych. 4.PRZEPISY ZWIĄZANE 8.1. Ustawy 1.Ustawa z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane jednolity tekst Dz. U. z 2008 r .Nr 227, poz. 1505 z późniejszymi zmianami) 2.Ustawa z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. Nr 19, poz.177 z późniejszymi zmianami). 3.Ustawa z dnia 16 kwietnia 2004 r. - o wyrobach budowlanych (Dz. U. z 2009r. Nr.18, poz.97). 4.Ustawa z dnia 24 sierpnia 1991 r. - o ochronie przeciwpożarowej (jednolity tekst Dz. U. z 2002 r. Nr 147, poz.1229). 5.Ustawa z dnia 21 grudnia 2004 r. - o dozorze technicznym (Dz. U. z 2008r. Nr 227, poz.1505 z późniejszymi zmianami ). 6.Ustawa z dnia 27 kwietnia 2001 r. - Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2008r. Nr 25, poz. 150 z późniejszymi zmianami). 1.0.Rozporządzenia 1.Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 2 grudnia 2002 roku - w sprawie systemów oceny zgodności wyrobów budowlanych oraz sposobu ich oznaczania znakowaniem CE (Dz. U. z 2006r. Nr 245, poz. 1782). 2.Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 14 października 2004 r. - w sprawie europejskich aprobat technicznych, oraz polskich jednostek organizacyjnych upoważnionych do ich wydawania (Dz. U. z 2004r. Nr 237, poz. 2375) 3.Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 26 września 1997 r. w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy (Dz. U. z 2008r. Nr 108, poz. 690) 4.Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 6 lutego 2003 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy podczas wykonywania robót budowlanych (Dz. U. Nr 47, poz. 401). 5.Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 23 czerwca 2003 r. - w sprawie informacji dotyczącej bezpieczeństwa i ochrony zdrowia oraz planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia (Dz. U. Nr 120, poz. 1126). 6.Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. - w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (Dz. U. z 2005r. Nr 75, poz. 664). 7.Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 27 sierpnia 2004 r. - zmieniające rozporządzenie w sprawie dziennika budowy, montażu i rozbiórki, tablicy informacyjnej oraz ogłoszenia zamawiającego dane dotyczące bezpieczeństwa pracy i ochrony zdrowia (Dz. U. z 2004r. Nr 198, poz. 2042). 8.2.Inne dokumenty i instrukcje 1.Warunki Techniczne wykonania i odbioru robót budowlano-montażowych, (tom I,II.III.IV,V)Arkady 1989 1990 ) 2.Warunki Techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych, Instytut Techniki Budowlanej, Warszawa 2003 rok. 1.Warunki techniczne wykonania i odbioru sieci i instalacji, Centralny Ośrodek Badawczo Rozwojowy Techniki Instalacyjnej INSTAL, Warszawa 2001 rok.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 454300007
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wadium nie jest wymagane.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.zus.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach