Przetargi.pl
Rewitalizacja przestrzeni publicznych uzdrowiskowego centrum Szczawnicy etap II

Miasto i Gmina Szczawnica ogłasza przetarg

  • Adres: 34-460 Szczawnica, Szalaya
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 018 2622203, 2622530, , fax. 182 622 530
  • Data zamieszczenia: 2020-03-20
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miasto i Gmina Szczawnica
    Szalaya 103
    34-460 Szczawnica, woj. małopolskie
    tel. 018 2622203, 2622530, , fax. 182 622 530
    REGON: 52638600000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.szczawnica.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Rewitalizacja przestrzeni publicznych uzdrowiskowego centrum Szczawnicy etap II
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest realizacja robót budowlanych w ramach projektu pn. „Rewitalizacja przestrzeni publicznych uzdrowiskowego centrum Szczawnicy etap II”. 2. Oznaczenie przedmiotu zamówienia według kodu Wspólnego Słownika Zamówień CPV: Główny przedmiot: 45000000-7 - Roboty budowlane Dodatkowe przedmioty: 45111200-0 – Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne 45233120-6 – Roboty w zakresie budowy dróg 45233200-1 – Roboty w zakresie różnych nawierzchni 45111291-4 – Roboty w zakresie zagospodarowania terenu 45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach 45320000-6 – Roboty izolacyjne 45400000-1 – Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych 37500000-3 – Gry i zabawki, wyposażenie parków zabaw 45200000-9 – Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej 45230000-8 – Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, linii komunikacyjnych i elektroenergetycznych, autostrad, dróg, lotnisk i kolei; wyrównywanie terenu 45232000-2 Roboty pomocnicze w zakresie rurociągów i kabli 45232300-5 – Roboty budowlane i pomocnicze w zakresie linii telefonicznych i ciągów komunikacyjnych 45232310-8 – Roboty budowlane w zakresie linii telefonicznych 45316110-9 Instalowanie drogowego sprzętu oświetleniowego 3. Określenie przedmiotu oraz zakresu zamówienia: Prace dotyczyć będą: 1) Przebudowy ciągów pieszych wraz z elementami małej architektury w obrębie Alei I Maja 2) Budowy nowych chodników na ul. Połoniny i Św. Krzyża oraz rozbudowy ciągów jezdnych 3) Budowy nowego punktu widokowego i przebudowy ciągu pieszo – jezdnego prowadzącego na ul. Bereśnik. Prace modernizacyjne ul. Połoniny i Św. Krzyża wraz z robotami zamiennymi Przebudowa wraz z rozbudową ciągów jezdnych i budowa nowych chodników na ul. Połoniny z małą architekturą A) Wykonanie nawierzchni z kostki brukowej w tym: 1. koryta na szer. jezdni i chodników na gł. 20 cm (2700m2), koryta na szer. jezdni i chodników na gł. 30cm (70m2) 2. profilowanie i zagęszczanie podłoża (2700m2), wzmacnianie podłoża geosiatkiami i geowłókninami (2000m2) 3. podbudowa z kruszywa naturalnego i łamanego (warstwa dolna i warstwa górna),podsypka piaskowa, 4. nawierzchnie z kostki brukowej betonowej, gr.8 cm na podsypce piaskowej (700m2),nawierzchnie z kostki brukowej betonowej, gr.12 cm na podsypce piaskowej (2000m2) A) Przełożenie kostki brukowej: rozebranie kostki brukowej (250m2), wyrównanie istniejącej podbudowy itd. (12,500m3), nawierzchnie z kostki-kostka z rozbiórki (250m2) B) krawężniki drogowe: rowki pod krawężniki i ławy krawężnikowe (350m), ławy pod krawężniki (14m3), krawężniki betonowe, wystające 15x30 cm, na podsypce cementowo-piaskowej (350m) C) krawężniki najazdowe: rowki pod krawężniki i ławy krawężnikowe (580m), ławy pod krawężniki (23,200m3), krawężniki betonowe, na podsypce piaskowej (580m) D) obrzeża: rowki pod obrzeża (400m), ławy pod obrzeża (9m3), obrzeża betonowej, 30x8 cm na podsypce piaskowej z wypełnieniem spoin piaskiem (400m) E) ciek przykrawężnikowy: rowki pod cieki (500m), ławy pod ciek (30m3), ścieki uliczne z kostki brukowej na podsypce piaskowej, 2 rzędy kostki w cieku (500m) F) ławki (4szt), kosze na śmieci (4szt), donice (8szt) Przebudowa wraz z rozbudową ciągów jezdnych wraz z budową nowych chodników na ul. Św. Krzyża. Przewiduje się: A) nawierzchnię z kostki brukowej w tym: 1.koryta na szer. jezdni i chodników na gł. 20 cm (4200 m2), profilowanie i zagęszczanie podłoża (4200m2), wzmacnianie podłoża geosiatkiami i geowłókninami (4100m2) 2.podbudowa z kruszywa naturalnego i łamanego (warstwa dolna i warstwa górna), podsypka piaskowa (4200m2) 3.nawierzchnie z kostki brukowej betonowej na podsypce piaskowej: grubości 8 cm - 100m2; grubosci12 cm - 2000m2; grubości 10cm - 2100m2 B) krawężniki drogowe: rowki pod krawężniki i ławy krawężnikowe (1750m), ławy pod krawężniki (103m3), krawężniki betonowe, wystające 15x30 cm, na podsypce cementowo-piaskowej (1750m). C) krawężniki najazdowe: rowki pod krawężniki i ławy krawężnikowe (100m), ławy pod krawężniki (4m3), krawężniki betonowe, na podsypce piaskowej (100m) D) obrzeża: rowki pod obrzeża (60m), ławy pod obrzeża (1,350m3), obrzeża betonowej, 30x8 cm na podsypce piaskowej z wypełnieniem spoin piaskiem (60m) E) ciek przykrawężnikowy: rowki pod cieki (600m), ławy pod ciek (36m3), ścieki uliczne z 2 rzędów kostki brukowej na podsypce piaskowej (600m). W zw. przebudową i rozbudową ciągów jezdnych i budową nowych chodników na ul. Połoniny i Św. Krzyża koniecznym jest przebudowa i rozbudowa sieci kanalizacji opadowej: wykopy i przekopy (1366,713m3), umocnienie ścian wykopów (3037,138 m2), podłoża z kruszyw naturalnych o gr. 20 cm, piasek (600,120m2), kanały z rur PVC łączone na wcisk, Fi 500mm, Fi 400mm, Fi 200mm,rury ochronne osłonowej Fi 110 mm, uszczelnienie końców rur ochronnych pianką, studnie rewizyjne z kręgów betonowych, studzienka osadnikowa Fi500mm z osadnikiem bez syfonu, odwonienie liniowe 27m, studzienki ściekowe uliczne i podwórzowe Fi500 mm (11szt), próby szczególności kanałów rurowych, obsypka rurociągu piaskiem (168,184m3), zasypywania wykopów spycharkami i ręczni, zagęszczenia nasypów walcami (1012,565m3), roboty ziemne koparkami z transportem urobku. Przewidziano montaż tablic podających jak należy trenować nordic walking i wykonywać ćw. Tablice o wym. 0,50cmx100cm montowane opaskami stalowymi do słupa latarni. Na ul. Połoniny i św. Krzyża przewidziano 8 szt. Planuje się montaż sygnalizatora dźwiękowego przy wejściu na jezdnie. UWAGA: na ul. Połoniny przedmiotem zamówienia nie jest objęta modernizacja istniejącej nawierzchni asfaltowej! Prace modernizacyjne dot. rozbudowy ciągów pieszo – jezdnych oraz budowy zatoki postojowej, punktu widokowego Modernizacja - przebudowa wraz z rozbudową ciągów pieszo-jezdnych oraz budową zatoki postojowej, punktu widokowego. W ramach tego działania przewiduje się wykonanie: A) nawierzchni z kostki brukowej wraz z podbudową w tym: 1.koryta na szerokości jezdni i chodników na gł. 20 cm-400m2, 2.profilowanie i zagęszczanie podłoża-400m2, 3.podbudowa z kruszywa naturalnego (warstwa górna i dolna), 4.podbudowa z kruszywa łamanego (warstwa dolna i górna), 5.zatopienie siatki wzmacniającej-300m2, 6.nawierzchnia z mieszanek mineralno-bitumicznych (warstwa wiążąca z betonu asfaltowego gr. 4 cm-300m2), 7.skropienie nawierzchni drogowej emulsją kationową-300m2, 8.nawierzchnia z mieszanek mineralno-bitumicznych (warstwa ścieralna z betonu asfaltowego gr. 3 cm-300m2), 9. warstwy podsypkowe - podsypka piaskowego-100m2, 10. nawierzchnie z kostki brukowej betonowej, gr.8 cm na podsypce piaskowej - 100m2. B) krawężniki drogowe: rowki pod krawężniki i ławy krawężnikowe (50m), ławy pod krawężniki (2m3), krawężniki betonowe, wystające 15x30 cm, na podsypce cementowo-piaskowej (50m). C) obrzeża: rowki pod obrzeża (45m), ławy pod obrzeża (1,013m3), obrzeża betonowej, 30x8 cm na podsypce piaskowej z wypełnieniem spoin piaskiem (45m). D) mała architektura: ławki parkowe (2 szt) i donice (2 szt), stojak na rowery oraz kosz na śmieci. E) nasadzenia roślin wieloletnich. W projekcie przewidziano trasę spacerową, w tym do trenowania nordic walking, stąd przewidziano na słupach latarni montaż tablic informacyjnych podających jak należy trenować ową dyscyplinę. Tablice o wymiarach 0,50 cm x 100 cm montowane opaskami stalowymi do rdzenia słupa latarni. W punkcie widokowym przewidziano 1 tablice oraz sygnalizator dźwiękowy przy wyjściu na jezdnię. Prace modernizacyjne przy Al. I Maja Aleja I Maja jest swoistym ciągiem spacerowym pełniącym funkcję „Uzdrowiskowego Spacernika” po którym kuracjusze podróżują do wyjątkowo urokliwych zakątków Szczawnicy. Na obszarze inwestycji zostało zaprojektowane: 1) Poszerzenie ul. Alei I Maja z obecnej szerokości 3,17 m na szerokość 3,50 m, 2) Wymiana nawierzchni z kostki betonowej na nową kostkę betonową na całej długości Alei I Maja, w kolorze grafitowym typu „Promenada”. Projektowane warstwy na alei spacerowej: kostka betonowa 8 cm, podsypka piaskowa 5 cm, podbudowa zasadnicza – kruszywo łamane stabilizowane mechanicznie, łącznie przewidziano 33 cm korytowania 3)Wymianę małej architektury takiej jak: a) ławki z oparciem (8 szt) – dł. min. 1,50 m, konstrukcja: odlew żeliwny połączony z drewnianymi deskami za pomocą nierdzewnych śrub, b) Kosze z kwadratowym daszkiem, stalowe, pojemność 50l ( 8 szt) c) stojak na rowery (1 szt) - kształt odwróconej litery „U” materiał stojaków - stal ocynkowana, wymiary: wysokość - 800 mm; długość - 1000 mm (rozstaw słupków montażowych), d) donice (16 szt.). 4) W projekcie przewidziano trasę spacerową w tym do trenowania nordic walking, gdzie przewidziano na słupach latarni montaż tablic informacyjnych podających jak należy trenować ową dyscyplinę. Tablice o wymiarach 0,50 cm x 100 cm montowane opaskami stalowymi do rdzenia słupa latarni . Na Alei I Maja przewidziano 3 tablice oraz montaż sygnalizatora dźwiękowy przy wyjściu na jezdnie. 5) nasadzenia roślin wieloletnich. Długość alei I Maja poddanej przebudowie: 185,00m Projektowana powierzchnia utwardzona: 650,00m2 Powierzchnia zabudowy ogółem: 650,00 m2 6) Modernizacja oświetlenia: lampy (13 szt) i modernizacja oświetlenia - prace przy oświetleniu dotyczą głównie: demontażu słupów (13 kpl), demontażu i układania kabli wielożyłowych, kopanie rowów dla kabli, nasypywanie warstwy piasku na dnie rowu kablowego, układanie rur ochronnych z PCW (18 m), pokrycie kabla folią kalandrową z PCW (310m), układanie bednarki (310m ), wciąganie kabla do słupów, kabel 4x35 mm2, zasypywanie rowów, wykopy ręczne dla fundamentów, montaż 13 szt fundamentów, stawianie słupów oświetleniowych o wys. 5 m (13 szt), montaż opraw do lamp LED 38 W (13 szt) korpus wykonany z aluminium, wciąganie przewodów w słupy latarń lub rury osłonowe (78 m), montaż tabliczek bezpiecznikowych (13 szt), obróbka na sucho kabli, sprawdzenia i pomiar obwodu elektrycznego, instalacji uziemiającej, linii kablowej itd. Zamówienie nie zostało podzielone na części. Zamawiający informuje, że ilekroć przedmiot zamówienia określony w postępowaniu opisany jest przez wskazanie znaku towarowego, patentu lub pochodzenia dopuszcza się rozwiązania równoważne, z zastrzeżeniem, iż proponowane rozwiązania (materiały, urządzenia) będą posiadały parametry techniczne nie gorsze niż wymagane przez zamawiającego, posiadały wymagane atesty, spełniały normy. Zamawiający dopuszcza możliwość składania ofert równoważnych w zakresie zaproponowanych materiałów i urządzeń przedstawionych w dokumentacji technicznej pod warunkiem, że będą posiadały nie gorsze parametry techniczne i nie będą powodować konieczności zmiany dokumentacji projektowej. Zaoferowane urządzenia i materiały równoważne muszą posiadać stosowne, wymagane przepisami prawa atesty lub dopuszczenia do obrotu gospodarczego tak, aby zamawiający mógł sprawdzić czy odpowiadają one wymaganiom postawionym w SIWZ. 1) Wykonawca w ramach przedmiotu zamówienia zobowiązany jest do wykonania robót budowlanych zgodnie ze sztuką budowlaną, obowiązującymi przepisami i normami, na podstawie opracowanej dokumentacji. 2) Wykonawca zapewnieni nadzór kierownika budowy w specjalności konstrukcyjno - budowlanej bez dodatkowego wynagrodzenia z tego tytułu. 3) Wykonawca zapewnieni nadzór kierownika/-ów robót w specjalności drogowej, instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych oraz w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez dodatkowego wynagrodzenia z tego tytułu. 4) Wykonawca zapewni prawidłowe wykonanie wszystkich prac związanych z realizacją przedmiotu umowy zgodnie z dokumentacją, oraz z aktualnie obowiązującymi normami, prawem budowlanym wraz z aktami wykonawczymi i innymi obowiązującymi przepisami. 5) Wykonawca wykona dokumentację powykonawczą zgodnie z art. 3 pkt. 14 ustawy Prawo budowlane wraz z kompletem atestów, certyfikatów i deklaracji zgodności na wbudowane materiały i urządzenia. Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia, o których mowa w ust. 8, jeżeli wykonywanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 §1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974r. – Kodeks pracy. W zakresie realizacji zamówienia stosownie do treści art. 29 ust. 3a ustawy Pzp Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę robotników budowlanych wykonujących roboty budowlane pod kierownictwem innych osób, jeżeli wykonywanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 §1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974r. – Kodeks pracy Wykonawca w terminie 7 dni i na każde żądanie Zamawiającego przedstawi Zamawiającemu zanonimizowane umowy o pracę osób zatrudnionych, o których mowa wyżej. Nieprzedłożenie przez wykonawcę kopii zanonimizowanych umów zawartych przez wykonawcę z pracownikami świadczącymi roboty budowlane w terminie wskazanym wyżej przez zamawiającego będzie traktowane jako niewypełnienie obowiązku zatrudnienia pracowników świadczących roboty budowlane na podstawie umowy o pracę. Wykonawca zobowiązuje się, że przed rozpoczęciem wykonywania przedmiotu umowy pracownicy świadczący roboty budowlane zostaną przeszkoleni w zakresie przepisów BHP i przepisów przeciwpożarowych oraz przepisów o ochronie danych osobowych. Wykonawca zobowiązuje się ze pracownicy będą posiadać odpowiednie kwalifikacje, uprawnienia i umiejętności. Rozwiązania równoważne Zamawiający informuje, że ilekroć przedmiot zamówienia określony w postępowaniu opisany jest przez wskazanie znaku towarowego, patentu lub pochodzenia dopuszcza się rozwiązania równoważne, z zastrzeżeniem, iż proponowane rozwiązania (materiały, urządzenia) będą posiadały parametry techniczne nie gorsze niż wymagane przez zamawiającego, posiadały wymagane atesty, spełniały normy. Zamawiający dopuszcza możliwość składania ofert równoważnych w zakresie zaproponowanych materiałów i urządzeń przedstawionych w dokumentacji technicznej pod warunkiem, że będą posiadały nie gorsze parametry techniczne i nie będą powodować konieczności zmiany dokumentacji projektowej. Zaoferowane urządzenia i materiały równoważne muszą posiadać stosowne, wymagane przepisami prawa atesty lub dopuszczenia do obrotu gospodarczego tak aby zamawiający mógł sprawdzić czy odpowiadają one wymaganiom postawionym w SIWZ. Założenia: 1. Przedmiary robót zostały potraktowane przez Strony jako materiał pomocniczy do skosztorysowania prac związanych z realizacją przedmiotu umowy, zaś w złożonej ofercie Wykonawca uwzględnił wszystkie koszty związane z realizacją przedmiotu umowy. 2. Wykonawca zapewni prawidłowe wykonanie wszystkich prac związanych z realizacją przedmiotu umowy zgodnie z aktualnie obowiązującymi normami, prawem budowlanym wraz z aktami wykonawczymi i innymi obowiązującymi przepisami a w szczególności Prawo Budowlane wraz z aktami wykonawczymi. 3. Wykonawca wykona dokumentację powykonawczą zgodnie z art. 3 pkt. 14 ustawy Prawo budowlane wraz z kompletem atestów, certyfikatów i deklaracji zgodności na wbudowane materiały i urządzenia. 4. Jako zrealizowanie przedmiotu umowy rozumie się wykonanie wszelkich prac i robót składających się na przedmiot umowy. 5. Wysokość wynagrodzenia przysługującego Wykonawcy za wykonanie przedmiotu umowy ustalona zostanie na podstawie przedstawionej oferty i ma ona charakter ryczałtowy, nie podlega zmianie ani waloryzacji oraz uwzględnia wszystkie wymagane opłaty i koszty niezbędne do prawidłowego zrealizowania całości przedmiotu umowy, bez względu na okoliczności i źródła ich powstania, w tym również koszty usunięcia wad w okresie rękojmi i gwarancji.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie wyznacza warunku w tym zakresie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Jeżeli, w toku postępowania, wykonawca nie złoży oświadczenia, oświadczeń lub dokumentów niezbędnych do przeprowadzenia postępowania, złożone oświadczenia lub dokumenty są niekompletne, zawierają błędy lub budzą wskazane przez Zamawiającego wątpliwości, Zamawiający wezwie do ich złożenia, uzupełnienia, poprawienia w terminie przez siebie wskazanym, chyba że mimo ich złożenia oferta wykonawcy podlegałaby odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania. A. Oświadczenia składane obligatoryjnie wraz z ofertą: 1. W celu wstępnego potwierdzenia braku podstaw do wykluczeniu wskazanych w rozdziale 5 pkt. 1 SIWZ Wykonawca składa wraz z ofertą aktualne na dzień składania ofert oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia - zgodnie z załącznikiem nr 1 do SIWZ (Wstępne Oświadczenie). 2. Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia, jest zobowiązany do złożenia oświadczenia, o którym mowa w punkcie 1 w części dotyczącej podwykonawców. 3. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, oświadczenie w celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia o których mowa w punkcie A.1, składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. B. Dodatkowe oświadczenia składane obligatoryjnie wraz z ofertą wymagane przy poleganiu na zasobach podmiotów trzecich. Nie dotyczy. C. Oświadczenia składane obligatoryjnie przez wszystkich Wykonawców w terminie do 3 dni od dnia upublicznienia na stronie internetowej zamawiającego wykazu złożonych ofert. W celu potwierdzenia braku podstawy do wykluczenia wskazanej w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy PZP Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 Pzp, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2018 r. poz. 798, 650, 1637 i 1669). Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. W przypadku Wykonawców występujących wspólnie oświadczenie, o których mowa w zdaniu pierwszym, składa każdy z Wykonawców – załącznik nr 3 do SIWZ. D. Dokumenty i oświadczenia aktualne na dzień złożenia, które Wykonawca będzie zobowiązany złożyć na wezwanie Zamawiającego w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni - dotyczy Wykonawcy, którego oferta została najwyżej oceniona. 1. Stosownie do zapisów art. 24aa ustawy PZP, Zamawiający najpierw dokona oceny ofert, a tylko w odniesieniu do Wykonawcy, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza, dokona badania braku podstaw do wykluczenia. Zamawiający przed udzieleniem zamówienia, wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni terminie, aktualnych na dzień złożenia następujących oświadczeń lub dokumentów: a) Aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 13), 14) i 21) ustawy PZP, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. b) Aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy PZP, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. c) Oświadczenia Wykonawcy o braku wydania wobec niego prawomocnego wyroku sądu lub ostatecznej decyzji administracyjnej o zaleganiu z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne albo - w przypadku wydania takiego wyroku lub decyzji - dokumentów potwierdzających dokonanie płatności tych należności lub zawarcie wiążącego porozumienia w sprawie spłat tych należności d) Oświadczenia wykonawcy o braku orzeczenia wobec niego tytułem środka zapobiegawczego zakazu ubiegania się o zamówienia publiczne; 2. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej: - zamiast dokumentów, o których mowa w punkcie 1a) składa informację z odpowiedniego rejestru albo, w przypadku braku takiego rejestru, inny równoważny dokument wydany przez właściwy organ sądowy lub administracyjny kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dotyczy informacja albo dokument, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 13, 14 i 21 oraz ust. 5 pkt 1, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; - zamiast dokumentów, o których mowa w punktach 1b) składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 3. Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa powyżej, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. 4. Wykonawca mający siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, w odniesieniu do osoby mającej miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, której dotyczy dokument wskazany w punkcie 1a) składa dokument (informację z odpowiedniego rejestru albo, w przypadku braku takiego rejestru, inny równoważny dokument wydany przez właściwy organ sądowy lub administracyjny kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania) w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 14 i 21. Jeżeli w kraju, w którym miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument miał dotyczyć, nie wydaje się takich dokumentów, zastępuje się go dokumentem zawierającym oświadczenie tej osoby złożonym przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na miejsce zamieszkania tej osoby. 5. W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez wykonawcę, zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu. E. Zamawiający wymaga także dołączenia do oferty: 1) Wypełnionego druku oferty (załącznik nr 2 do SIWZ), 2) Pełnomocnictwa do podpisania oferty, oświadczeń i dokumentów składających się na ofertę, o ile pełnomocnictwo to nie wynika z innych dokumentów dołączonych do oferty, 3) W przypadku oferty składanej przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia do oferty powinno zostać załączone pełnomocnictwo dla osoby uprawnionej do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy. Obowiązujące zasady! 1) Dokumenty muszą być złożone w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę, 2) Pełnomocnictwo należy dołączyć w oryginale lub kopi poświadczonej notarialnie. 3) W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców, dokumenty, o których mowa w rozdziale 6, składa każdy z nich. 4) Wszystkie wymagane dokumenty powinny być sporządzone w języku polskim, na maszynie, komputerze lub odręcznie w sposób zapewniający czytelność tekstu. 5) Dokumenty sporządzone w języku obcym muszą być złożone wraz z tłumaczeniem na język polski. 6) W zakresie nie uregulowanym niniejszą SIWZ mają zastosowanie przepisy rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenia zamówienia publicznego.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach