Przetargi.pl
REWITALIZACJA OBSZARÓW ZDEGRADOWANYCH W SZKLARSKIEJ PORĘBIE, POPRZEZ ROZBUDOWĘ I PRZEBUDOWĘ BUDYNKU BYŁEJ STOLARNI WOP PRZY UL. 1 MAJA NA POTRZEBY BUDYNKU BIUROWO- SOCJALNEGO MIEJSKIEGO ZAKŁADU GOSPODARKI KOMUNALNEJ WRAZ Z BUDOWĄ WIAT, ZAGOSPODAROWANIEM TERENU I NIEZBĘDNĄ INFRASTRUKTURĄ TECHNICZNĄ - część 2-

Miasto Szklarska Poręba ogłasza przetarg

  • Adres: 58-580 Szklarska Poręba, Granitowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 757 547 700 , fax. 757 547 724
  • Data zamieszczenia: 2020-03-04
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miasto Szklarska Poręba
    Granitowa 2
    58-580 Szklarska Poręba, woj. dolnośląskie
    tel. 757 547 700, fax. 757 547 724
    REGON: 23082164100000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.szklarskaporeba.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    REWITALIZACJA OBSZARÓW ZDEGRADOWANYCH W SZKLARSKIEJ PORĘBIE, POPRZEZ ROZBUDOWĘ I PRZEBUDOWĘ BUDYNKU BYŁEJ STOLARNI WOP PRZY UL. 1 MAJA NA POTRZEBY BUDYNKU BIUROWO- SOCJALNEGO MIEJSKIEGO ZAKŁADU GOSPODARKI KOMUNALNEJ WRAZ Z BUDOWĄ WIAT, ZAGOSPODAROWANIEM TERENU I NIEZBĘDNĄ INFRASTRUKTURĄ TECHNICZNĄ - część 2-
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest kontynuacja, rozpoczętej w 2019 r., przebudowy i rozbudowa budynku byłej stolarni WOP przy ul. 1 Maja w Szklarskiej Porębie, na potrzeby budynku biurowo- socjalnego Miejskiego Zakładu Gospodarki Komunalnej wraz z budową wiat, zagospodarowaniem terenu i niezbędną infrastrukturą techniczną. Teren planowanego przedsięwzięcia położony jest w Szklarskiej Porębie przy ul. 1Maja, na obszarze Miasta wpisanym do rejestru zabytków decyzją nr A/1815/611/J z 26.02.1980 r. Rozpoczęta w 2019 r., z terminem zakończenia w roku bieżącym, realizacja przedsięwzięcia dotyczyła wyłącznie budynku biurowo-socjalnego wraz z niezbędną do niego zewnętrzną infrastrukturą techniczną. PZT [1] dołączone do Dokumentacji projektowej nie pokazuje tych elementów. 2. Istniejący stan zagospodarowania. Teren zabudowany budynkiem gospodarczym dwukondygnacyjnym oraz 3 nieużytkowanymi budynkami jednokondygnacyjnym; pokryty luźnymi usypiskami materiałów sypkich z zielenią niską i średnią, z nielicznymi drzewami; nieogrodzony. Poziom zagospodarowania- zróżnicowany od 604,20 do 609,80m n.p.m. W terenie występują odcinki prawdo-podobnie nieczynnych linii oświetlenia terenu oraz kanalizacji sanitarnej deszczowej. Poza terenem, od strony północnej przebiega czynna linia kanalizacji deszczowej. Od wjazdu na teren od strony północno-wschodnie ,przez projektowany na podstawie odrębnego opracowania plac PSZOK, będzie prowadzić droga do utwardzonego placu manewrowego o ujednoliconym spadku- w celu jego realizacji nastąpi rozłożenie i ustabilizowanie materiału gruntowego znajdującego się w granicach inwestycji, umożliwiającego dojazd do projektowanych obiektów. 3. Przewidziana jest rozbiórka mniejszych budynków gospodarczych, rozbudowa i przebudowa największego z budynków gospodarczych na cele biurowo-socjalne ( aktualnie a trakcie realizacji ) z częścią warsztatową oraz budowę trzech wiat wielofunkcyjnych (magazynowanie materiałów sypkich-do pełnej wysokości wiaty oraz sprzętu, zbiorniki oleju napędowego i opałowego). Docelowo powstaną 4 obiekty: - budynek biurowo-socjalny (kategoria obiektu XVI) – w trakcie realizacji rozpoczętej w 2019 r. - budynek warsztatowo-magazynowy z wiatą nr 1 (kategoria obiektu XVIII) - wiata wielofunkcyjna nr 2 (kategoria obiektu XVIII) - wiata wielofunkcyjna nr 3 (kategoria obiektu XVIII) 4. Projektowana infrastruktura techniczna prowadzona w gruncie: - przyłącze wody - przyłącze kanalizacji sanitarnej do budynku warsztatowo-magazynowego z wiatą nr 1 ᴥ - drenaż opaskowy przy budynku głównym 82 mb - realizacja w ramach części 1. 2019/ 2020 r. - linie zasilające energii elektrycznej - linie zasilające gazu - kanalizacja deszczowa odprowadzająca wodę z dachów oraz utwardzonego placu 5. Projektowane zestawienie powierzchni : - budynek biurowo-socjalny 327,3 m2 – w trakcie realizacji rozpoczętej w 2019 r. - budynek warsztatowo-magazynowy z wiatą 620,7 m2 - wiaty wielofunkcyjne (w obrysie podpor) 756,0 m2 - nawierzchnia utwardzona jezdna 3 331,0 m2 ᴥ - nawierzchnia utwardzona piesza 32,4 m2 – w trakcie realizacji w ramach części 1. 2019/ 2020 r. - zieleń 1 342,6 m 2 RAZEM 6 410,0 m2 6. Projektowane zestawienie powierzchni zabudowy budynków: - budynek biurowo-socjalny 327,3 m2 – w trakcie realizacji rozpoczętej w 2019 r. - budynek warsztatowo- magazynowy z wiatą nr 1 620,7 m2 - wiata wielofunkcyjna nr 2 504,0 m2 - wiata wielofunkcyjna nr 3 252,0 m 2 RAZEM 1 868,0 m2 7. BUDYNEK WARSZTATOWO-MAGAZYNOWY Z WIATĄ NR 1 Projektowane wskaźniki przestrzenne - powierzchnia netto - 319,09 m2 - kubatura – 3 595 m3 w tym: część warsztatowa – 2 043 m3 wiata nr 1 – 1 552 m3 - wysokość - 6,50 m - szerokość elewacji frontowej - 54,40 m Projektowane zestawienie powierzchni netto pomieszczeń - kondygnacja 1 (parter) - magazyn części 32,26 m2 - stanowiska naprawy pojazdów 136,54 m2 - magazyn olejów 66,43 m2 - stanowisko obróbki drewna 83,86 m2 RAZEM 319,09 m2 Rozwiązania budowlane Fundamenty: z betonu żwirowego Ściany: zewnętrzne z beton komórkowy, wewnętrzne- bloczki gazobetonowe Strop: żelbetowy Więźba dachowa: drewniana Pokrycie: blacha w arkuszach łączona na „rąbek stojący” Uwaga: w kanałach należy przewidzieć doprowadzenie instalacji elektrycznej i wykonanie normatywnego oświetlenia WIATA nr 2 Projektowane wskaźniki przestrzenne - powierzchnia (w świetle podpór) - 810,67 m2 - kubatura - 2950,50 m3 - wysokość - 6,50 m - szerokość elewacji frontowej - 42,30 m Rozwiązania budowlane Fundamenty: z betonu Ściany zewnętrzne: wylewane ; od strony zewnętrznej - otynkowane; od strony wewnętrznej – nieotynkowane Słupy konstrukcyjne: żelbetowe Więźba dachowa: stalowa Pokrycie: blacha w arkuszach łączona na „rąbek stojący” UWAGA: wiata nr 2 realizowana jest w formule „zaprojektuj i wybuduj” na potrzeby wykonania Projektu wykonawczego (PW) ścian zewnętrznych i fundamentów. Wynika to z faktu, że projektant- konstruktor nie uwzględnił w obliczeniach parcia bocznego na ściany składowanych luzem do pełnej wysokości wiaty nr 2- materiałów sypkich takich jak piasek i sól. Opracowany Projekt wykonawczy musi być przedłożony Zamawiającemu, przed rozpoczęciem realizacji wiaty nr 2, celem sprawdzenia czy została zachowana forma zewnętrzna obiektu przyjęta w Projekcie budowlanym WIATA nr 3 Projektowane wskaźniki przestrzenne - powierzchnia (w świetle podpór) - 810,67 m2 - kubatura - 1079,50 m3 - wysokość - 6,50 m - szerokość elewacji frontowej - 30,40 m Rozwiązania budowlane Fundamenty: z betonu Ściany zewnętrzne: wylewane; od strony zewnętrznej - otynkowane; od strony wewnętrznej – nieotynkowane Słupy konstrukcyjne: żelbetowe Więźba dachowa: stalowa Pokrycie: blacha w arkuszach łączona na „rąbek stojący” 8. Wychodząc naprzeciw ewentualnym pytaniom ze strony wykonawców- Zamawiający podaje stanowisko Projektanta: […] " 1. Nie wyrażam zgody na zmianę materiału pokrycia. Jednocześnie zalecam, aby materiał pokrycia był tożsamy z materiałem użytym na budynku biurowo-socjalnym. Wynika to z jednolitego uzgodnienia z Konserwatorem Zabytków - wiaty z budynkiem biurowo-socjalnym mają stanowić jednorodny układ kompozycyjny, a zastosowanie różnych materia-łów zaburzy ten układ. 2. Wyrażam zgodę na zmianę materiału ścian osłonowych (z żelbetowych na murowane z bloczków betonowych, ceramicznych lub silikatowych) tylnych i bocznych wiat nr 1 i 3 pod warunkiem wykonania dodatkowych elementów usztywniających: a) żelbetowej ścianki fundamentowej (od ławy fundamentowej do poziomu gruntu) zgodnie ze zbrojeniem założonym w projekcie i wykonania powyżej niej izolacji poziomej b) zakotwionego w ściance fundamentowej żelbetowego trzpienia (pionowego) o szerokości 30 cm i grubości materiału murowego, zbrojonego 2x4x #16 + strzemiona #8 co 15 cm, w połowie każdego pola między słupami głównymi c) zakotwionych w słupach głównych żelbetowych oraz w trzpieniu wieńców o wysokości min. 30 cm i grubości materiału murowego , zbrojonych 4x #12 + strzemiona #8 co 30 cm, rozstaw wińców w 1/3, 2/3 i na zakończeniu jej wysokości Elementy te należy wykonać z założonych w projekcie: betonu klasy B30 stali A-IIIN(RB500) 3. Wyrażam zgodę na zmianę parametrów zanikowych i konstrukcyjnych (należy utrzymać wygląd zewnętrzny ze względu na uzgodnienie z Konserwatorem Zabytków) ścian ograniczających wiatę nr 2, a w tym stopy fundamentowej, zbrojenia wewnętrznego i klasy betonu. Zmiana musi być dokonana przez uprawnionego projektanta w konsultacji z autorem projektu." 9 . Uwaga Wszystkie prace ziemne mogą być wykonywane wyłącznie pod nadzorem uprawnionego archeologa. Zatrudnienie archeologa należy do obowiązków Zamawiającego. 10.W przypadku opisania przedmiotu zamówienia przez odniesienie do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 upzp, Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. W przypadku przywołania w tym szczególnie na rysunkach/schematach znaków towarowych, patentów lub nazwy producentów bezpośrednio lub pośrednio poprzez oznaczenie wyrobu– to te zapisy należy traktować wyłącznie jako poglądowe, a których wskazanie ma na celu określenie oczekiwanego standardu, Wykonawca ma prawo przyjęcia materiałów, wyrobów, urządzeń i instalacji równoważnych, tj. posiadających parametry pozwalające na osiągnięcie celu technicznego – wytrzymałościowego i izolacyjnego oraz eksploatacyjnego- użytkowego, funkcjonalnego i estetycznego, dla których te materiały, wyroby, urządzenia i instalacje zostały przyjętej przez Autora Dokumentacji projektowej. 11.. Stosownie do treści art. 29 ust.3a upzp, Zamawiający żąda zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wyko-nawcę lub podwykonawcę co najmniej 50% osób wykonujących wskazane poniżej czynności związane z realizacją zamówienia tj. : • z robót branży ogólnobudowlanej: roboty rozbiórkowe, roboty ziemne wykonywane ręcznie, żelbetowe, murarskie, tynkarskie • z robót branży sanitarnej: ziemne wykonywane ręcznie, montażowe, Wykonywanie ww. czynności polegać ma na wykonywaniu pracy w sposób określony w art.22 §1 ustawy z 26.06.1974 r.- Kodeks Pracy Dz.U. z 2014 r. poz.1502, z późn.zm. 12.Wymagany okres gwarancji jakości i rękojmi za wady dla całego przedmiotu zamówienia - minimum 60 miesięcy, licząc wraz z dniem podpisania protokołu odbioru końcowego przedmiotu zamówienia, w którym nie stwierdza się występowania wad lub wraz z dniem podpisania protokołu odbioru usunięcia wad stwierdzonych w protokole odbioru końcowego.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45210000-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Każdy wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć składaną ofertę wadium, w kwocie 50 000zł (słownie złotych: pięćdziesiąt tysięcy i 00/100). 2. Wadium może być wniesione w następujących formach: a) pieniądzu, b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z 09.11.2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. 3. Polisa, gwarancja, poręczenie lub inny dokument stanowiący formę wadium winno zawierać stwierdzenie, że na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego wzywające do zapłaty kwoty wadium zgodnie z warunkami SIWZ, następuje jego bezwarunkowa wypłata w pełnej wysokości bez jakichkolwiek zastrzeżeń ze strony gwaranta/poręczyciela. Koniecznym jest, żeby dokument ten obejmował odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę, określone w art. 46 ust.4a i 5 upzp. 4. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić - przelewem na rachunek Zamawiającego, otwarty w PLN : Santander Bank Polska S.A. 1/ Oddział w Szklarskiej Porębie nr 68 1090 1984 0000 0001 0081 6338, z adnotacją w tytule wpłaty : Wadium – przebudowa_ MZGK 2020. 5. W przypadku wnoszenia wadium w innej formie niż pieniężna- wykonawca dołącza do oferty oryginalny dokument wadialny. Wniesione wadium w takiej formie winno obowiązywać od dnia składania oferty ( a nie od dnia następnego) przez cały okres związania ofertą zgodnie z art.85 upzp, 6. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert, przy czym wniesienie wadium w pieniądzu za pomocą przelewu bankowego, Zamawiający będzie uważał za skuteczne wówczas, gdy Bank prowadzący rachunek Zamawiającego potwierdzi, że otrzymał taki przelew najpóźniej przed upływem terminu składania ofert. Dołączenie do oferty kopii polecenia przelewu wystawionego przez wykonawcę jest nie wystarczającym warunkiem do stwierdzenia terminowego wniesienia wadium przez wykonawcę. 7. W przypadku, kiedy wnoszone wadium w postaci gwarancji bankowych bądź ubezpieczeniowych dotyczy zabezpieczenia oferty składanej przez wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia – w treści gwarancji bankowych bądź ubezpieczeniowych muszą znajdować się wszystkie podmioty (członkowie konsorcjum, wspólnicy spółki cywilnej, partnerzy spółki joint venture) wymienieni jako wykonawcy. 8. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium według zasad określonych w art. 46 ust.1 do ust.4 upzp. 9. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art.26 ust.3 i ust.3a upzp., z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art.25 ust.1 upzp., oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust.1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art.87 ust.2 pkt.3 (patrz: punkt XI.5 d), co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. 10. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy. 11. W zakresie wadium obowiązują uregulowania zawarte w art.45 i art.46 upzp.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Działalność zawodowa prowadzona na potrzeby wykonania przedmiotu zmówienia nie wymaga posiadania specjalnych kompetencji lub uprawnień. Zamawiający nie stawia warunku.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Jeżeli wykonawca korzysta z Podmiotu udostępniającego zasoby („inny podmiot”) celem wykazania spełnienia warunku udziału w postępowaniu – stosowne zobowiązanie tego Podmiotu udostępniającego należy dołączyć do Oferty. 2. Postanowienia dotyczące składania dokumentów przez wykonawców mających siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium RP: a) Wykonawca, który ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium RP, zamiast dokumentu, o którym mowa w punkcie X. 1.e) –„zaświadczenie”- składa dokument lub dokumenty, wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające że nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo, że zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu – wystawione nie wcześniej niż trzy(3) miesiące przed upływem terminu składania ofert. b) jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentu, o którym mowa w punkcie a), zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Dokument musi być wystawiony nie wcześniej niż trzy(3) miesiące przed upływem terminu składania Pozostałe dokumenty potwierdzające spełnienie warunków udziału w postępowaniu oraz brak okoliczności powodujących wykluczenie wykonawcy z postępowania- wykonawcy mający siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium RP składają zgodnie z wymaganiami SIWZ. 3. Wykonawca wpisany do urzędowego wykazu zatwierdzonych wykonawców lub wykonawca certyfikowany przez jednostki certyfikujące spełniający wymogi europejskich norm certyfikacji może złożyć zaświadczenie o wpisie do urzędowego wykazu wydane przez właściwy organ lub certyfikat wydany przez właściwą jednostkę certyfikacyjną kraju, w którym wykonawca ten ma siedzibę lub miejsce zamieszkania , wskazujące na dokumenty stanowiące podstawę wpisu lub uzyskania certyfikacji, w miejsce dokumentów wymienionych w SIWZ : informację z banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej; wykazu osób, wykazu robót, zaświadczenie Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego . 4. W terminie 3 dni od dnia przekazania, na stronie internetowej Zamawiającego, informacji z otwarcia ofert, o której mowa w art.86 ust.5 upzp., wykonawca musi przekazać Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej z wykonawcami , którzy złożyli oferty w postępowaniu - wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 7. Wraz z oświadczeniem, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą/mi nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach