Przetargi.pl
Rewitalizacja centrum miejscowości Babice poprzez adaptację przestrzeni publicznej na cele społeczne.

Urząd Gminy w Babicach ogłasza przetarg

  • Adres: 32-551 Babice, ul. Krakowska
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 326 134 002 , fax. 326 134 013
  • Data zamieszczenia: 2020-02-11
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Urząd Gminy w Babicach
    ul. Krakowska 56
    32-551 Babice, woj. małopolskie
    tel. 326 134 002, fax. 326 134 013
    REGON: 53496000000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.babice.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Rewitalizacja centrum miejscowości Babice poprzez adaptację przestrzeni publicznej na cele społeczne.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1.Przedmiotem zamówienia jest wykonanie roboty budowlanej pn. Rewitalizacja centrum miejscowości Babice poprzez adaptację przestrzeni publicznej na cele społeczne. 2.Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje m.in. wykonanie utwardzeń terenu (placów nieprzeznaczonych do ruchu kołowego i dojść pieszych), montaż obiektów małej architektury, nasadzenia zieleni średniej i wysokiej, remont nawierzchni betonowej schodów (schody po stronie zachodniej), remont murów okalających, wymiana biegów (schody po stronie wschodniej), wykonanie terenowej pochylni dla osób niepełnosprawnych, budowa zjazdu z ul. Gołąba, przebudowa ulic Ks. Kosowskiego i Kanoniczej, budowa przyłącza kanalizacji deszczowej, budowa instalacji oświetlenia. 3.Szczegółowy zakres zamówienia określony został w następujących załącznikach do specyfikacji istotnych warunków zamówienia: 1)załącznik Nr 1 do SIWZ - dokumentacja techniczna; 2)załącznik Nr 2 do SIWZ - istotne postanowienia umowy. 3.Zadanie realizowane jest z dofinansowaniem w ramach REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO WOJEWÓDZTWA MAŁOPOLSKIEGO NA LATA 2014-2020, Oś 11 Rewitalizacja przestrzeni regionalnej, Działanie 11.2 Odnowa obszarów wiejskich. 4.Ponadto zakres prac obejmuje sporządzenie operatu kolaudacyjnego, na który składa się: 1)dokumentacja powykonawcza, 2)obsługa geodezyjna zadania wraz z inwentaryzacją powykonawczą, 3)atesty na materiały i prefabrykaty, 4)protokoły odbioru robót, 5)wymagane dokumenty dotyczące przeprowadzonych przez Wykonawcę badań i sprawdzeń potrzebne do odbioru budowlanego. 5.Zamawiający wskazuje, że zgodnie z zapisami art. 30 ust. 8 pkt 1 ustawy Pzp, poniżej przedstawione zostały realizowane w ramach projektu działania, mające na celu zapewnienie dostępności produktów projektu dla osób z różnego rodzaju niepełnosprawnościami: 1)osoby głuche: - Plac Mogielnickiego: zastosowanie systemu informacji wizualnej, ograniczenie ruchu kołowego, - obiekty małej architektury na placu Mogielnickiego: dobór urządzeń umożliwiający bezpieczne korzystanie przez osoby głuche, - zjazd z ul. Gołąba i miejsca postojowe: zaprojektowanie w sposób ograniczający ryzyko kolizji z ruchem kołowym, wyposażenie w system informacji wizualnej, - przebudowa ul. Kanoniczej i ul. Kosowskiego: zaprojektowanie w sposób ograniczający ryzyko kolizji z ruchem kołowym, wyposażenie w system informacji wizualnej, 2)osoby słabosłyszące: - Plac Mogielnickiego: zastosowanie systemu informacji wizualnej, ograniczenie ruchu kołowego, - obiekty małej architektury na placu Mogielnickiego: dobór urządzeń umożliwiający bezpieczne korzystanie przez osoby słabosłyszące, - zjazd z ul. Gołąba i miejsca postojowe: zaprojektowanie w sposób ograniczający ryzyko kolizji z ruchem kołowym, wyposażenie w system informacji wizualnej, - przebudowa ul. Kanoniczej i ul. Kosowskiego: zaprojektowanie w sposób ograniczający ryzyko kolizji z ruchem kołowym, wyposażenie w system informacji wizualnej, 3)osoby niewidome: - Plac Mogielnickiego: liniowy układ nawierzchni z elementami prowadzącymi (obrzeżami), umieszczenie ławek w wydzielonych zatokach, - obiekty małej architektury na placu Mogielnickiego: proste formy obiektów, brak zagrożeń dla osób niewidzących, makieta przestrzenna placu przystosowana do dotykania, - elementy zieleni: dobranie zieleni w sposób nie stwarzający zagrożeń dla osób niewidomych, - remont schodów terenowych: liniowe elementy prowadzące (mury, balustrady), zmiana rodzaju nawierzchni na końcach biegów, - pochylnia dla niepełnosprawnych: liniowe elementy prowadzące (krawężniki, balustrady), zmiana rodzaju nawierzchni na końcach biegów, - zjazd z ul. Gołąba i miejsca postojowe: wyróżnienie poszczególnych stref (droga, miejsca postojowe, chodniki) poprzez zmiany nawierzchni, - przebudowa ul. Kanoniczej i ul. Kosowskiego: wyróżnienie poszczególnych stref (droga, miejsca postojowe, chodniki) poprzez zmiany nawierzchni, - przyłącze kanalizacji deszczowej: wpusty nie stwarzają ryzyka uszkodzenia nóg, 4)osoby słabowidzące: - Plac Mogielnickiego: nawierzchnia i obrzeża w kontrastowych kolorach, - obiekty małej architektury na placu Mogielnickiego: kontrastowa kolorystyka urządzeń, -elementy zieleni: dobranie zieleni w sposób nie stwarzający zagrożeń dla osób słabowidzących, - remont schodów terenowych: kontrastowa kolorystyka, wyposażenie w pochwyty, - pochylnia dla niepełnosprawnych: zmiana nawierzchni na końcach biegów, wyposażenie w pochwyty i balustrady, - zjazd z ul. Gołąba i miejsca postojowe: zastosowanie kontrastowej kolorystyki nawierzchni, zlokalizowanie miejsc postojowych w pobliżu dojść pieszych, - przebudowa ul. Kanoniczej i ul. Kosowskiego: zastosowanie kontrastowej kolorystyki nawierzchni, zlokalizowanie miejsc postojowych w pobliżu dojść pieszych, - przyłącze kanalizacji deszczowej: wpusty nie stwarzają ryzyka uszkodzenia nóg, 5)osoby mające problem z poruszaniem się: - Plac Mogielnickiego: nawierzchnia komunikacyjna bez stopni, zapewnienie miejsca odpoczynku, - obiekty małej architektury na placu Mogielnickiego: dobór urządzeń wymagający zróżnicowanych możliwości motorycznych, zapewnienie miejsca do odpoczynku, - elementy zieleni: dobranie zieleni w sposób nie stwarzający zagrożeń dla osób mających problem z poruszaniem się, -remont schodów terenowych: wysokości i szerokości stopni umożliwiające wygodne korzystanie, wyposażenie w spoczniki i pochwyty, przewidziano alternatywę w postaci pochylni, -pochylnia dla niepełnosprawnych: nachylenia, szerokości i balustrady umożliwiające wygodne korzystanie przez osoby poruszające się na wózkach inwalidzkich, - zjazd z ul. Gołąba i miejsca postojowe: przewidziano lokalizację miejsca przystosowanego dla osób niepełnosprawnych, - przebudowa ul. Kanoniczej i ul. Kosowskiego: przewidziano lokalizację miejsca przystosowanego dla osób niepełnosprawnych, - przyłącze kanalizacji deszczowej: wpusty nie stwarzają ryzyka uwięzienia lasek, kul, kół wózków inwalidzkich itp. 6)osoby mające ograniczone zdolności poznawcze: - Plac Mogielnickiego: czytelny układ przestrzenny, elementy informacji wizualnej ułatwiające korzystanie z przestrzeni, - obiekty małej architektury na placu Mogielnickiego: dobór urządzeń zapewniający wysoki poziom bezpieczeństwa użytkowników i odporność na uszkodzenia mechaniczne, -elementy zieleni: dobranie zieleni w sposób nie stwarzający zagrożeń dla osób o ograniczonych możliwościach poznawczych, - remont schodów terenowych: zaprojektowano w sposób nie stwarzający zagrożeń dla osób o ograniczonych możliwościach poznawczych, - pochylnia dla niepełnosprawnych: zaprojektowano w sposób nie stwarzający zagrożeń dla osób o ograniczonych możliwościach poznawczych, - zjazd z ul. Gołąba i miejsca postojowe: zaprojektowano w sposób trwały i nie stwarzający zagrożeń dla osób o ograniczonych możliwościach poznawczych, - przebudowa ul. Kanoniczej i ul. Kosowskiego: zaprojektowano w sposób trwały i nie stwarzający zagrożeń dla osób o ograniczonych możliwościach poznawczych, - przyłącze kanalizacji deszczowej: zaprojektowano w sposób trwały i nie stwarzający zagrożeń dla osób o ograniczonych możliwościach poznawczych. Ponadto adekwatnie do przedmiotu zamówienia nastąpi wykonanie pochylni terenowej dla osób niepełnosprawnych pomiędzy ul. Kosowskiego a ul. Gołąba oraz przystosowanie planowanego parkingu do potrzeb osób niepełnosprawnych poprzez wykonanie 2 miejsc postojowych o wymiarach 3,6 m x 5 m, co wpłynie na zapewnienie dostępności produktów projektu dla osób z różnego rodzaju niepełnosprawnościami. 6.Wymagania dotyczące zatrudnienia na podstawie umowy o pracę: 1) Zamawiający wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wszelkie czynności wchodzące w tzw. koszty bezpośrednie. Wymóg dotyczy wyłącznie osób, które wykonują czynności bezpośrednio związane z wykonaniem robót, czyli pracowników wykonujących: roboty ziemne, roboty murowe, roboty dekarskie, roboty wykończeniowe, roboty instalacyjne. Wymóg ten nie dotyczy osób, które będą wykonywać usługę w ramach prowadzonej przez nią działalności gospodarczej a także m.in. osób kierujących budową, dostawców materiałów budowlanych. 2) W trakcie realizacji zamówienia zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec wykonawcy odnośnie spełniania przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane powyżej czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: a) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny, b) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów, c)przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia. 3) W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie wykonawca przedłoży zamawiającemu wskazane poniżej dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane powyżej czynności w trakcie realizacji zamówienia: oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, imion i nazwisk tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu wykonawcy lub podwykonawcy; poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (tj. w szczególności bez adresów, nr PESEL pracowników). Imię i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji. Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania; zaświadczenie właściwego oddziału ZUS, potwierdzające opłacanie przez wykonawcę lub podwykonawcę składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umów o pracę za ostatni okres rozliczeniowy; poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię dowodu potwierdzającego zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń, zanonimizowaną w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych). Imię i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji. 4)Z tytułu niespełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane powyżej czynności zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez wykonawcę kary umownej w wysokości określonej w istotnych postanowieniach umowy w sprawie zamówienia publicznego. Niezłożenie przez wykonawcę w wyznaczonym przez zamawiającego terminie żądanych przez zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane powyżej czynności. 5)W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez wykonawcę lub podwykonawcę, zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233140-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1.Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości: 30.000,00 zł (trzydzieści tysięcy złotych). 2.Wadium może być wniesione w: pieniądzu poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym gwarancjach bankowych gwarancjach ubezpieczeniowych poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art.6b ust.5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U.2019.310 ze zm.). 3.Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert. 4.Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacać przelewem na następujący nr konta: 53 8444 0008 0010 0100 2017 0022 z dopiskiem: wadium na zadanie pn.: Rewitalizacja centrum miejscowości Babice poprzez adaptację przestrzeni publicznej na cele społeczne oraz wskazać w ofercie numer rachunku bankowego, na który należy dokonać zwrotu wadium. Uwaga: wadium w tej formie uważa się za wniesione w sposób prawidłowy, gdy środki pieniężne wpłyną na konto zamawiającego przed upływem terminu składania ofert (zaleca się dołączenie do oferty kopii dokumentu potwierdzającego dokonanie przelewu). 5.Wadium wnoszone w postaci niepieniężnej powinno być wystawione na Gminę Babice, Urząd Gminy w Babicach ul. Krakowska 56, 32-551 BABICE. Należy złożyć w oryginalnym egzemplarzu do oferty. Zaleca się zamieścić dokument wadialny w taki sposób, aby jego zwrot przez zamawiającego nie naruszył integralności oferty i dołączonych oświadczeń wraz z dokumentami (np. w koszulce, co pozwoli na swobodne oddzielenie wadium od reszty dokumentów). 6.Zamawiający dokona zwrotu wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem punktu poniżej. 7.Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy Pzp z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust.2 pkt 3 ustawy, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 8.Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego. 9.Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: 1)odmówi podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 2)nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 3)zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1.Do oferty - formularz ofertowy (sporządzony wg wzoru stanowiącego załącznik Nr 9 do SIWZ) - każdy wykonawca musi dołączyć aktualne na dzień składania ofert: 1)oświadczenie o braku podstaw wykluczenia z postępowania zgodnie z art. 25a ust. 1 ustawy Pzp (sporządzone wg wzoru stanowiącego załącznik Nr 5 do SIWZ). Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia, zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniu. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, oświadczenie składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie; 2)oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu zgodnie z art. 25a ust. 1 ustawy Pzp (sporządzone wg wzoru stanowiącego załącznik Nr 6 do SIWZ). Jeżeli Wykonawca, wykazując spełnianie warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w rozdziale V SIWZ powołuje się na zasoby innych podmiotów, zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniu, o którym mowa powyżej. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców oświadczenie składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie; 3)pisemne zobowiązanie podmiotu trzeciego (sporządzone wg wzoru stanowiącego załącznik Nr 7 do SIWZ) albo inny dokument, służący wykazaniu udostępnienia wykonawcy potencjału przez podmiot trzeci w zakresie określonym w art. 22a ust. 1 ustawy PZP (w przypadku powoływania się na zasoby podmiotów trzecich); 4)pełnomocnictwo do podpisania oferty (oryginał lub notarialnie potwierdzona kopia) w przypadku, gdy upoważnienie do podpisania oferty nie wynika z dokumentów rejestrowych. W przypadku podmiotów wspólnie ubiegających się o zamówienie pełnomocnictwo (oryginał lub notarialnie potwierdzona kopia) do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. 2.Wykonawca w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp przekazuje zamawiającemu oświadczenie o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust.1 pkt 23 ustawy Pzp (sporządzone wg wzoru stanowiącego załącznik Nr 8 do SIWZ). Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o zamówienie publiczne – w przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oświadczenie to składa każdy z tych wykonawców.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach