Przetargi.pl
Rewitalizacja budynku OSP w Sztabinie na potrzeby utworzenia świetlicy wiejskiej

Gmina Sztabin ogłasza przetarg

  • Adres: 16-310 Sztabin, ul. Augustowska
  • Województwo: podlaskie
  • Telefon/fax: tel. 876 439 750 , fax. 876 439 751
  • Data zamieszczenia: 2020-07-27
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Sztabin
    ul. Augustowska 53
    16-310 Sztabin, woj. podlaskie
    tel. 876 439 750, fax. 876 439 751
    REGON: 54220900000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.sztabin.ug.gov.pl/

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Rewitalizacja budynku OSP w Sztabinie na potrzeby utworzenia świetlicy wiejskiej
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych związanych z przebudową budynku Ochotniczej Straży Pożarnej w Sztabinie wraz ze zmianą sposobu użytkowania części budynku na świetlicę wiejską w ramach realizacji projektu „Rewitalizacja budynku OSP w Sztabinie na potrzeby utworzenia świetlicy wiejskiej”. Szczegółowy zakres robót zawarty jest w dokumentacji projektowej oraz specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót – stanowiących Załącznik Nr 9 do SIWZi. Przedmiar robót załączony do SIWZ ma charakter pomocniczy. Wykonawca zobowiązany jest do dokładnego sprawdzenia faktycznej ilości robót z dokumentacją projektową. Z uwagi na to , że umowa na roboty budowlane będzie umową ryczałtową, w przypadku wystąpienia w trakcie prowadzenia robót większej ilości robót w jakiejkolwiek pozycji przedmiarowej, nie będzie mogło być to uznane za roboty dodatkowe z żądaniem dodatkowego wynagrodzenia. Ewentualny brak w przedmiarze robót koniecznych do wykonania wynikających z dokumentacji projektowej, nie zwalnia Wykonawcy od obowiązku ich wykonania na podstawie projektu w cenie umownej. Projektowana przebudowa budynku polegać będzie na rozbiórce ścian wewnętrznych wykonanych w technologii „mur pruski” (konstrukcja drewniana wypełniona cegłą), która jest obecnie w złym stanie technicznym, rozbiórce ścian fundamentowych pod tymi ścianami, rozbiórce więźby dachowej wraz z przykryciem na części budynku oraz na wykonaniu nowych ścian wewnętrznych konstrukcyjnych i działowych i wykonaniu nowej więźby dachowej wraz z przykryciem na części budynku. Zakres robót obejmuje cały budynek, w tym również część budynku wykorzystywaną obecnie na garaż samochodu pożarniczego. W związku z tym iż projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2014-2020, planowane do wykonania roboty w części garażowej będą kosztami niekwalifikowalnymi, bez dofinansowania. W wyniku realizacji projektu nastąpi zmiana sposobu użytkowania obiektu polegająca na przekształceniu części budynku na potrzeby świetlicy wiejskiej. Zakres zadania obejmować będzie roboty budowlane wykonywane: - w części budynku, w której nastąpi zmiana sposobu użytkowania obiektu polegająca na przekształceniu części budynku na potrzeby świetlicy wiejskiej – roboty te będą stanowić koszty kwalifikowalne projektu „Rewitalizacja budynku OSP w Sztabinie na potrzeby utworzenia świetlicy wiejskiej” tj. będą częściowo finansowane z RPOWP na lata 2014-2020 na podstawie zawartej umowy dofinansowania z Zarządem Województwa Podlaskiego. - w części budynku , w której znajdują się pomieszczenia garażowe Ochotniczej Straży Pożarnej w Sztabinie - roboty te będą stanowić koszty niekwalifikowalne projektu tj. będą finansowane tylko z budżetu Zamawiającego. Poniżej przedstawiono główne elementy planowanych do wykonania robót: - rozbiórka konstrukcji dachu wraz z przykryciem - rozbiórka części ścian zewnętrznych i wewnętrznych - rozbiórka części ścian fundamentowych - roboty ziemne - roboty fundamentowe - wykonanie ścian parteru - strop nad parterem - wykonanie ścian poddasza - wykonanie konstrukcji dachu wraz z pokryciem - roboty wykończeniowe wewnętrzne - montaż stolarki okiennej i drzwiowej - wykonanie elewacji - wykonanie instalacji wodociągowej - wykonanie instalacji kanalizacyjnej - wykonanie instalacji elektrycznej i odgromowej - wykonanie instalacji centralnego ogrzewania Zaleca się aby Wykonawca zapoznał się z pełną dokumentacją przetargową oraz lokalnymi warunkami realizacji zamówienia. Realizacja planowanej inwestycji , odbywać się będzie na podstawie pozwolenia na budowę wydanego przez Starostę Augustowskiego w decyzji nr 431/19 z dnia 24 grudnia 2019 r. Wykonawca bez dodatkowego wynagrodzenia zobowiązany będzie do: 1) urządzenia terenu budowy, 2) poniesienia ewentualnych kosztów wyłączeń i włączeń energii elektrycznej, 3) w przypadku zniszczenia lub uszkodzenia robót, ich części bądź urządzeń w toku realizacji – naprawienia ich i doprowadzenia do stanu pierwotnego, 4) odpowiedniego zabezpieczenia terenu budowy, 5) utrzymanie porządku w trakcie wykonywania robót i systematyczne porządkowanie placu budowy, 6) uporządkowania placu budowy po zakończeniu robót i przekazaniu go Zamawiającemu najpóźniej do dnia odbioru ostatecznego. Rozwiązania równoważne. 1) Jeżeli w dokumentacji przetargowej dokonano opisu przedmiotu zamówienia za pomocą znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu to w związku z treścią art. 29 ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych, Zamawiający dopuszcza możliwość zastosowania przez Wykonawcę rozwiązań równoważnych o parametrach równych lub wyższych od podanych w dokumentacji projektowej. Wszelkie „produkty” pochodzące od konkretnych producentów, określają minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe, jakim muszą odpowiadać towary, aby spełnić wymagania stawiane przez Zamawiającego i stanowią wyłącznie wzorzec jakościowy przedmiotu zamówienia. Poprzez zapis dotyczący minimalnych wymagań parametrów jakościowych, Zamawiający rozumie wymagania towarów zawarte w ogólnie dostępnych źródłach, katalogach, stronach internetowych producentów. Operowanie przykładowymi nazwami producenta, ma jedynie na celu doprecyzowanie poziomu oczekiwań Zamawiającego w stosunku do określonego rozwiązania. Tak więc posługiwanie się nazwami producentów (produktów) ma wyłącznie charakter przykładowy. Dokumentacja projektowa, przy opisie przedmiotu zamówienia, wskazując oznaczenie konkretnego producenta (dostawcy) lub konkretny produkt, dopuszcza jednocześnie produkty równoważne o parametrach jakościowych i cechach użytkowych, co najmniej na poziomie parametrów wskazanego produktu, uznając tym samym każdy produkt o wskazanych parametrach lub lepszych. 2) W przypadku, gdy w dokumentacji przetargowej i projektowej zawarto odniesienie do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 ustawy Pzp, zamawiający dopuszcza oferowanie materiałów lub rozwiązań równoważnych pod warunkiem, że zapewnią uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od określonych w w/w dokumentacji. 3) Wykonawca analizując dokumentację projektową powinien założyć, że każdemu odniesieniu o którym mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 ustawy Pzp użytemu w dokumentacji projektowej towarzyszy określenie „ lub równoważne”. W przypadku, gdy w dokumentacji projektowej lub STWiOR zostały użyte znaki towarowe, oznacza to , że są podane przykładowo i określają jedynie minimalne oczekiwane parametry jakościowe oraz wymagany standard. Wykonawca może zastosować materiały lun urządzenia równoważne, lecz o parametrach technicznych i jakościowych podobnych lub lepszych, których zastosowanie w żaden sposób nie wpłynie negatywnie na prawidłowe funkcjonowanie rozwiązań przyjętych w dokumentacji projektowej. Wykonawca, który zastosuje urządzenia lub materiały równoważne będzie obowiązany wykazać w trakcie realizacji zamówienia, że zastosowane przez niego urządzenia i materiały spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. 4) Użycie w dokumentacji projektowej oznakowania w rozumieniu art. 2 pkt 16 ustawy oznacza, że zamawiający akceptuje także wszystkie inne oznakowania potwierdzające, że dane roboty budowlane, usługi lub dostawy spełniają równoważne wymagania. W przypadku , gdy Wykonawca z przyczyn od niego niezależnych nie może uzyskać określonego przez zamawiającego oznakowania lub oznakowania potwierdzającego , że dane roboty budowlane, usługi lub dostawy spełniają równoważę wymagania, zamawiający w terminie przez siebie wyznaczonym akceptuje inne odpowiednie środki dowodowe, w szczególności dokumentacje techniczną producenta, o ile dany wykonawca udowodni, że roboty budowlane, dostawy lub usługi, które mają zostać przez niego wykonane , spełniają wymagania określonego oznakowania lub określone wymagania wskazane przez zamawiającego. 5) Użycie w dokumentacji projektowej lub STWiOR wymogu posiadania certyfikatu wydanego przez jednostkę oceniającą zgodność lub sprawozdania z badań przeprowadzonych przez tę jednostkę jako środka dowodowego potwierdzającego zgodność z wymaganiami lub cechami określonymi w opisie przedmiotu zamówienia, kryteriach oceny lub warunkach realizacji zamówienia oznacza, że zamawiający akceptuje również certyfikaty wydane przez inne równoważne jednostki oceniające zgodność. Zamawiający akceptuje także inne odpowiednie środki dowodowe, w szczególności dokumentację techniczną producenta, w przypadku gdy dany wykonawca nie ma dostępu do certyfikatów lub sprawozdań z badań , ani możliwości ich uzyskania w odpowiednim terminie , o ile ten brak dostępu nie może być przypisany danemu wykonawcy oraz pod warunkiem , że dany wykonawca udowodni , że wykonane przez niego roboty budowlane, usługi lub dostawy spełniają wymogi lub kryteria określone w opisie przedmiotu zamówienia, kryteriach oceny ofert lub warunkach realizacji zamówienia. 6) Jeżeli w opisie przedmiotu zamówienia ujęto zapis wynikający z KNR lub KNNR wskazujący na konieczność wykorzystania przy realizacji zamówienia konkretnego sprzętu o konkretnych parametrach, Zamawiający dopuszcza używanie innego sprzętu o ile zapewni to osiągnięcie zakładanych parametrów projektowych i nie spowoduje ryzyka niezgodności wykonanych praz z dokumentacją techniczną. 7) W przypadku oferowania rozwiązań równoważnych w stosunku do rozwiązań określonych w dokumentacji przetargowej i projektowej, wykonawca zobowiązany jest do wypełnienia wymogu wynikającego z art. 30 ust. 5 ustawy Pzp. 8) Przez ofertę równoważną należy rozumieć ofertę o parametrach technicznych wytrzymałościowych, jakościowych, wydajnościowych równoważnych z opisem wskazanym przez Zamawiającego. Pod pojęciem „parametry” rozumie się funkcjonalność, przeznaczenie, kolorystykę, strukturę, materiały, kształt, wielkość, bezpieczeństwo, wytrzymałość itp. W związku z powyższym Zamawiający dopuszcza możliwość zaoferowania produktów o innych znakach towarowych, patentach lub pochodzeniu, natomiast nie o innych właściwościach i funkcjonalności niż określone w dokumentacji technicznej. 9) Zaproponowane rozwiązania równoważne nie mogą powodować konieczności przeprojektowania załączonej do SIWZ dokumentacji. 10) W przypadku zaoferowania rozwiązań równoważnych dokumenty dołączone do oferty na potwierdzenie równoważności będą podlegały ocenie przez autora dokumentacji projektowej, który sporządzi stosowną opinię. Opinia ta będzie podstawą do podjęcia przez Zamawiającego decyzji o przyjęciu oferty lub jej odrzuceniu z powodu „nierównoważności” zaproponowanych rozwiązań równoważnych. 11) W przypadku gdy Wykonawca nie złoży w ofercie dokumentów o zastosowaniu innych materiałów i urządzeń, to rozumie się przez to, że do kalkulacji ceny oferty ujęto materiały i urządzenia zaproponowane w szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia. Wymagania, o których mowa w art. 29 ust 3a ustawy Pzp – klauzula zatrudnienia. 1) Zamawiający stosownie do art. 29 ust. 3a Pzp wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy wszystkich osób które wykonują czynności bezpośrednio związane z wykonaniem robót budowlanych i instalacyjno - montażowych, czyli tzw. pracowników fizycznych i operatorów sprzętu. Wymóg ten nie dotyczy więc między innymi osób: kierujących budową, dostawców materiałów budowlanych itp. 2) Ustalenie wymiaru czasu pracy oraz liczby osób, Zamawiający pozostawia w gestii Wykonawcy. 3) Sposób dokumentowania zatrudnienia i uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez wykonawcę wymagań w zakresie zatrudnienia oraz sankcje z tym związane określa wzór umowy. Wymagania, o których mowa w art. 29 ust 5 ustawy Pzp – dostępność dla osób niepełnosprawnych. Zamawiający stosownie do art. 29 ust. 5 Pzp informuje, iż w celu uwzględnienia wymagań w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych, zrealizowany przedmiot zamówienia, nie będzie mógł stwarzać ograniczeń dla osób niepełnosprawnych. Dokumentacja projektowa przewiduje zastosowanie rozwiązań mających wpływ na dostępność do budynku dla osób niepełnosprawnych, a w szczególności osób poruszających się na wózkach inwalidzkich. Z uwagi na konieczność umożliwienia korzystania z budynku dla osób niepełnosprawnych zastosowano próg przy drzwiach wejściowych o wysokości nie przekraczającej 2 cm. i schodołaz umożliwiający dostęp do pomieszczeń na poddaszu oraz zaprojektowano na parterze łazienkę dla w/w osób.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający wymaga wniesienia wadium w kwocie: 10 000,00 zł 1. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. 2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Gminy Sztabin, 16-310 Sztabin, ul. Augustowska 53 Bank Spółdzielczy w Augustowie nr rachunku: 98 9351 0000 0020 0123 2000 0060 Do oferty należy dołączyć kopię polecenia przelewu. 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275, z 2008 r. Nr 116, poz. 730 i 732 i Nr 227 poz. 1505 oraz 2010 r. Nr 96, poz. 620). 3. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert, przy czym wniesienie wadium w pieniądzu za pomocą przelewu bankowego Zamawiający będzie uważał za skuteczne tylko wówczas, gdy bank prowadzący rachunek Zamawiającego potwierdzi, że otrzymał taki przelew przed upływem terminu składania ofert. W wymienionym przypadku dołączenie do oferty kopii polecenia przelewu wystawionego przez Wykonawcę nie jest warunkiem wystarczającym do stwierdzenia przez Zamawiającego terminowego wniesienia wadium przez Wykonawcę.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie stawia szczegółowego warunku w tym zakresie. Zamawiający uzna warunek za spełniony na podstawie oświadczenia dotyczącego spełniania warunków udziału w postępowaniu.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Oświadczenie wykonawcy o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej; w przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej wykonawca może złożyć wraz z oświadczeniem dokumenty bądź informacje potwierdzające, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu. Wykonawcy, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5, przekazują Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23. 2. Pełnomocnictwo – (składane w postępowaniu wraz z oświadczeniami składanymi przez Wykonawcę w celu wstępnego potwierdzenia, że nie podlega on wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu) – do podpisania oferty względnie do podpisania innych dokumentów składanych wraz z ofertą o ile prawo do ich podpisania nie wynika z innych dokumentów złożonych wraz z ofertą, oryginał lub kopia potwierdzona za zgodność z oryginałem przez notariusza; 3. Zobowiązanie podmiotu na którego zasoby powołuje się Wykonawca (jeżeli dotyczy) – (składane w postępowaniu wraz z oświadczeniami składanymi przez Wykonawcę w celu wstępnego potwierdzenia, że nie podlega on wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu) – oryginał lub kopia potwierdzona za zgodność z oryginałem przez notariusza 4. Pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie – (składane w postępowaniu wraz z oświadczeniami składanymi przez Wykonawcę w celu wstępnego potwierdzenia, że nie podlega on wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu) – oryginał lub kopia potwierdzona za zgodność z oryginałem przez notariusza

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach