Przetargi.pl
Rewaloryzacja zespołu zabytkowych budowli inżynieryjnych dawnego lotniska Rakowice-Czyżyny wraz z adaptacją na potrzeby Muzeum Lotnictwa Polskiego w Krakowie.

Muzeum Lotnictwa Polskiego w Krakowie ogłasza przetarg

  • Adres: 30969 Kraków, Al. Jana Pawła II
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 126 428 700 , fax. 126 428 700
  • Data zamieszczenia: 2018-03-27
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Muzeum Lotnictwa Polskiego w Krakowie
    Al. Jana Pawła II 39
    30969 Kraków, woj. małopolskie
    tel. 126 428 700, fax. 126 428 700
    REGON: 12668100000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.muzuemlotnictwa.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Rewaloryzacja zespołu zabytkowych budowli inżynieryjnych dawnego lotniska Rakowice-Czyżyny wraz z adaptacją na potrzeby Muzeum Lotnictwa Polskiego w Krakowie.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem postępowania i zamówienia jest wyłonienie Wykonawcy robót budowanych wraz z niezbędnymi dostawami i uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie w ramach inwestycji pod nazwą: Rewaloryzacja zespołu zabytkowych budowli inżynieryjnych dawnego lotniska Rakowice-Czyżyny wraz z adaptacją na potrzeby Muzeum Lotnictwa Polskiego w Krakowie. 2. Zamówienie realizowane jest w ramach umowy o dofinansowanie nr POIS.08.01.00-00-1093/16-00 Projektu „Rewaloryzacja zespołu zabytkowych budowli inżynierii dawnego lotniska Rakowice-Czyżyny wraz z adaptacją na potrzeby Muzeum Lotnictwa Polskiego w Krakowie”, w ramach działania 8.1 Ochrona dziedzictwa kulturowego i rozwój zasobów kultury Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014 – 2020. 2.1. Zamówienie składa się z pięciu częsci tj. 2.1.1. Część 1 - Remont i przebudowa hangaru głównego 2.1.2. Część 2- Remont i przebudowa budynku kancelarii 2.1.3. Część 3- Remont i przebudowa budynku spadochroniarni 2.1.4. Część 4- Remont i przebudowa budynku garażu 1 2.1.5. Część 5- Remont i przebudowa budynku garażu 2 2.2. Zamawiający informuje, iż niezbędnym dla realizacji niezbędnych robót budowlanych, w tym dostaw i usług wymaganych do ich wykonania, a objętych zakresem przedmiotu zamówienia jest zapoznanie się i wykorzystanie szczegółowego opisu Zadania Inwestycyjnego zwanego zamiennie w dalszej części SIWZ Inwestycją, który zawierają Załączniki do SIWZ, czyli: Załącznik A do SIWZ A.1. Projekty Wykonawcze A.1.1. Hangar Główny A.1.2. Kancelaria A.1.3. Spadochroniarnia A.1.4. Garaż Nr 1 A.1.5. Garaż Nr 2 A.1.6. Pozwolenia na budowę A.1.7. Pozwolenia konserwatorskie A.2. Przedmiary A.2.1. Hangar Główny A.2.2. Kancelaria A.2.3. Spadochroniarnia A.2.4. Garaż Nr 1 A.2.5. Garaż Nr 2 A.3. Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót STWiOR A.3.1. Hangar Główny A.3.2. Kancelaria A.3.3. Spadochroniarnia A.3.4. Garaż Nr 1 A.3.5. Garaż Nr 2 Załącznik B do SIWZ Dyrektywny harmonogram rzeczowo – finansowy dla każdej części zamówienia Załącznik C do SIWZ Materiały pomocnicze do ustalenia kosztów inwestycji – części 1-5 Załączniki do SIWZ można ściągnąć wpisując (wklejając) w okno adresu przeglądarki następujące adresy: Załącznik A do SIWZ https://drive.google.com/drive/folders/1dxk8SaS0mKAQalV5tod3N0zs1hNvP7PK Załącznik B do SIWZ Dyrektywny harmonogram rzeczowo – finansowy dla każdej części zamówienia https://drive.google.com/drive/folders/1Zk-eJoTd-JjNuD9pZq9o1sdORKhqtexQ Załącznik C do SIWZ Materiały pomocnicze do ustalenia kosztów inwestycji – części 1-5 https://drive.google.com/drive/folders/1zBeMYG7vLVNO2Trr8cVRYWyQggeMUUVE Załącznik D do SIWZ – wzór umowy https://drive.google.com/drive/folders/1WiErZlOk4dliCIaHV6bFr6j2PeHwohlK Ponadto zamówienie obejmuje także wykonanie kompletnej dokumentacji powykonawczej dla części 1 do 5 i uzyskanie pozwolenia na użytkowanie dla częsci 1, 2, 3, 4, 5. 3.2. Przewidywane remonty adaptacje i rozbiórki Do przebudowy są przewidziane: - Część 1 hangar główny, - Część 2 kancelaria, Do rozbudowy i nadbudowy przewidziano: - Część 3 spadochroniarnię, w tym przewidziane do rozbiórki są 2 boksy garażowe. - Część 4 garaż nr 1, - Część 5 garaż nr 2, Pozostaje bez zmian. - układ komunikacyjny - sieci uzbrojenia terenu i zaopatrzenie wodne p-poż - ukształtowanie terenu i zieleni Część 1 Remont i przebudowa hangaru głównego Parametry techniczne - Powierzchnia zabudowy 3156,00 m2 - Powierzchnia wewnętrzna kondygnacji naziemnych 3371,27 m2 - Wysokość 11,96 m - Długość 60,52 m - Szerokość 72,11 m - Kubatura 27649,30 m3 Część 2 Remont i przebudowa budynku kancelarii - Powierzchnia zabudowy 384,80 m2 - Powierzchnia użytkowa 331,05 m2 - Wysokość 4,98 m - Długość 28,40 m - Szerokość 13,55 m - Kubatura 1635,50 m3 Część 3 - Remont i przebudowa budynku spadochroniarni - Powierzchnia zabudowy 220,40 m2 - Powierzchnia użytkowa 152,36 m2 - Kubatura 1226,18 m3 Część 4 - Remont i przebudowa garażu nr 1 - Powierzchnia zabudowy 1 977,82 m2 - Powierzchnia użytkowa 2 768,54m2 - Wysokość 11,96 m - Długość 92,41 m - Szerokość 22,45 m - Kubatura 16 255,15 m3 Część 5 Remont i przebudowa garażu nr 2 - Powierzchnia użytkowa 1606,70 m2 - Długość elewacji zachodniej 83,20 m - Szerokość 21,00 m - Wysokość 5,45 m - Kubatura 8211,90 m3 Obiekty objęte zakresem zamówienia są zabytkowe lub są w strefie chronionej. 3.3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera dokumentacja projektowa, oraz STWiOR, jak i przedmiar, stanowiące Załącznik A do SIWZ i będący jej integralną częścią. Na opis szczegółowy składają się między innymi – projekty wykonawcze, STWiOR oraz przedmiary pn.: „Rewaloryzacja zespołu zabytkowych budowli inżynieryjnych dawnego lotniska Rakowice-Czyżyny wraz z adaptacją na potrzeby Muzeum Lotnictwa Polskiego w Krakowie”. 3.4. Zamawiający zaznacza i podkreśla, iż załączone przedmiary stanowią jedynie materiał pomocniczy, a podstawą do sporządzenia oferty oraz określenia zakresu i wyliczenia ryczałtowej ceny, a następnie rozliczeń umowy jest dokumentacja projektowa oraz STWiOR. 3.5. Zamawiający zaznacza, iż w opisie przedmiotu zamówienia zamieszczono również dla każdej częsci dyrektywny harmonogram rzeczowo-finansowy realizacji zamówienia wraz z punktami kontrolnymi w oparciu o który zostanie sporządzony załącznik do umowy będący między innymi podstawą do odbiorów i rozliczeń, naliczania kar itp. 3.6. Zamawiający zaprasza wszystkich zainteresowanych Wykonawców do dokonania wizji lokalnej miejsca objętego zakresem zamówienia, która będzie miała miejsce w dniu 4 kwietnia 2018 r. o godz. 10:00. Spotkanie przed budynkiem głównym Muzeum Lotnictwa Polskiego w Krakowie przy Al. Jana Pawła II 39 Realizacja zamówienia i płatności będą wykonywane na podstawie harmonogramu rzeczowo-finansowego podpisanego z wyłonionym Wykonawcą każdej z części przed zawarciem umowy, którego wzór stanowi Załącznik B do SIWZ. 3.7. Zamawiający zaznacza, iż w związku z krótkim terminem realizacji zamówienia oraz możliwością niesprzyjających warunków pogodowych zaleca się Wykonawcy pracę w systemie dwuzmianowym, w tym również pracę w soboty. 3.8. Zastosowane ewentualnie przez Zamawiającego w dokumentacji projektowej wskazania pochodzenia wyrobów służą określeniu wzorcowych standardów cech technicznych i jakościowych oraz funkcjonalnych. Zamawiający zaznacza, iż użyte ewentualnie w SIWZ przykłady nazw własnych produktów bądź producentów dotyczące określonych wyrobów, tj. typów, modeli, systemów, elementów, materiałów, urządzeń itp. mają jedynie charakter wzorcowy (przykładowy) i dopuszczone jest składanie ofert zawierających rozwiązania równoważne, które spełniają wszystkie wymagania techniczne, funkcjonalne, jakościowe, użytkowe, estetyczne, kolorystyczne itp. wymienione w SIWZ, przy czym Wykonawca zobowiązany jest wykazać w treści złożonej oferty ich równoważność załączając stosowne opisy techniczne i funkcjonalne. Ponadto jeżeli zastosowanie rozwiązań równoważnych pociąga za sobą konieczność dokonania zmian projektowych w dokumentacji (załączonej do SIWZ), Wykonawca zobowiązany będzie do wykonania dokumentacji zamiennej uwzględniającej wprowadzone zmiany na koszt własny i uzyskania jej akceptacji Zamawiającego, oraz o ile to niezbędne uzyskania również uzgodnień (zezwoleń, pozwoleń, itp.) lub decyzji odpowiednich instytucji, podmiotów i organów administracyjnych. Przy oferowaniu rozwiązań i elementów oraz urządzeń innych niż opisane w SIWZ, Wykonawca musi wykazać szczegółowo w treści oferty ich równoważność z warunkami i wymaganiami opisanymi w SIWZ, przy czym zobowiązany jest dołączyć do oferty jego szczegółowe opisy techniczne i funkcjonalne pozwalające na ocenę zgodności oferowanego przedmiotu z SIWZ. W szczególności wymaga się od Wykonawcy podania nazwy, producenta, typu lub modelu oferowanego wyrobu oraz opisu jego właściwości technicznych, funkcjonalnych, jakościowych, użytkowych, estetycznych itp. (kompletne karty produktowe, prospekty, katalogi, foldery itp.). Zamawiający dopuszcza tolerancję +/- 5% w stosunku do podanych wymagań (rozmiarów, wymiarów lub obliczeń wobec wszystkich elementów wyrobów, założeń lub funkcji) traktowanych w zależności od danego parametru podanego w SIWZ jako wymaganie minimalne albo maksymalne, przy czym zmienione parametry (rozmiary, wymiary lub obliczenia) proponowane jako rozwiązanie równoważne muszą mieścić się w powyższych zakresach (minimalnych albo maksymalnych) określonych w SIWZ, a ponadto zachowywać proporcję zgodną ze wzorem w stosunku do wszystkich rozmiarów, wymiarów lub obliczeń danego wyrobu, założeń lub funkcji. 3.9. Zamawiający zaznacza, iż z uwagi na rodzaj i zakres zamówienia Wykonawca przy realizacji umowy zobowiązany jest, aby osoby wykonujące czynności w zakresie prac budowlanych, w tym w szczególności wykonujące prace przygotowawcze, rozbiórkowe, ziemne, murarskie, instalacyjne, malarskie oraz montażowe i porządkowe, jak i związane z zagospodarowaniem terenu, były zatrudnione w ramach stosunku pracy jako jego pracownicy w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (t.j. Dziennik Ustaw z 2018r. poz. 108 z późn. zm.). Wykonawca zobowiązany jest zagwarantować zatrudnienie na powyższych zasadach przez okres wykonywania tych czynności w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia przynajmniej 10 osób, przy czym łączny wymiar czasu pracy rzeczonych pracowników ma odpowiadać dziesięciu pełnym etatom. Zobowiązanie wynikające ze zdań poprzednich dotyczy również podwykonawców, którym Wykonawca zleci opisane czynności związane z realizacją usług objętych zakresem niniejszej umowy. Szczegółowe warunki realizacji i kontroli oraz wymagań dotyczących tego zobowiązania określone są w treści wzoru umowy. Realizacja zamówienia przez ww. osoby będzie miała na celu podniesienie jakości wykonania zamówienia, większą dyspozycyjność osób wykonujących zamówienie wobec Zamawiającego i Wykonawcy, większe doświadczenie personelu (wynikające ze stałości zatrudnienia u danego Wykonawcy), lepszą kontrolę wykonania zamówienia z uwagi na kierownictwo pracodawcy wynikające ze stosunku pracy, większe zaangażowanie pracowników (wynikające z potrzeby należytego wywiązania się z obowiązków pracowniczych), co przekłada się na utrzymanie zatrudnienia i promowanie aspektów społecznych. 4. Wykonawca musi zapewnić realizację zamówienia w terminie do dnia 31.12.2018 roku liczonym od dnia zawarcia umowy. 5. Wykonawca musi dołączyć do oferty obliczenie ceny oferty dla każdej części zamówienia wyliczonej w oparciu o własną kalkulację, a przedstawić ją w załączonej tabeli pomocniczej do ustalenia kosztów inwestycji (załącznik C do SIWZ). Cena musi uwzględniać wymagania i zapisy niniejszej SIWZ oraz jej załączników, w szczególności dokumentacji projektowej. 6. Wykonawca musi zaoferować przedmiot zamówienia zgodny z wymogami Zamawiającego określonymi w SIWZ i jej załącznikach, a przyjmuje się, że Wykonawca zobowiązał się wykonać wszystkie roboty, dostawy i usługi wynikające z SIWZ i jej załączników w cenie oferty. 7. Wykonawca musi zaoferować przedmiot zamówienia zgodny z wymogami Zamawiającego określonymi w SIWZ i jej załącznikach. 8. Wykonawca musi zaoferować co najmniej 60 miesięczny okres rękojmi na całość zamówienia, 60 miesięczny okres gwarancji na wykonane konstrukcje, dach, okna i zewnętrzną stolarkę drzwiową, co najmniej 36 miesięczny okres gwarancji na wykonane roboty budowlane i montażowe oraz instalacje, oraz co najmniej 24 miesięczny okres gwarancji na pozostałe wyposażenie i urządzenia (chyba że standardowy okres gwarancji udzielony przez producenta/ów jest dłuższy), liczone od daty odbioru końcowego przedmiotu umowy. Wykonawca zobowiązany jest do wykonywania na koszt własny bieżącej konserwacji instalacji i zamontowanych urządzeń w okresie gwarancji oraz przeglądów okresowych zamontowanych urządzeń i elementów wyposażenia zgodnie z zaleceniami bądź wymaganiami ich producentów, przeglądów wynikających z opracowanej na koszt własny przez Wykonawcę instrukcji eksploatacji budynku. Bieżąca konserwacja dotyczy wszystkich instalacji i urządzeń, i obejmuje w szczególności wymianę elementów (w tym też materiałów eksploatacyjnych takich jak: filtry, paski klinowe w centralach wentylacyjnych i inne które mają wpływ na ich niezawodne funkcjonowanie), okresowe próby, pomiary, jak i wymianę materiałów eksploatacyjnych w okresie gwarancji. Bieżąca konserwacja i serwisowanie dotyczy również pomieszczeń, tzn. przeglądu urządzeń i badania kontroli szczelności w okresie gwarancyjnym. Przeglądy winny być przeprowadzane zgodnie z zaleceniami, lub wymaganiami producentów określonymi w kartach gwarancyjnych, instrukcjach eksploatacji i innych dokumentach, bądź w okresach wymaganych obowiązującymi przepisami prawa, a w przypadku braku takich wskazań co najmniej co 6 miesięcy. 9. W przypadku, gdy Wykonawca zapowiada zatrudnienie podwykonawców do oferty musi być załączony wykaz z zakresem powierzonych im zadań (części zamówienia). 10. Wykonawca powinien podpisać oraz wypełnić formularz oferty wraz z załącznikami lub złożyć ofertę odpowiadającą ich treści, przy czym może podpisać oraz dołączyć do oferty wzór umowy, stanowiący integralną część SIWZ. 11. Wykonawca musi dołączyć do oferty wszystkie dokumenty i oświadczenia przedstawione w SIWZ. 12. Warunki realizacji zamówienia zawarte zostały we wzorze umowy stanowiącym integralną część SIWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1.Wykonawca, najpóźniej w dniu składania ofert a przed upływem terminu składania ofert, winien wnieść wadium w wysokości wynoszącej kwotę : 80 000,00 zł.(słownie: osiemdziesiąt tysięcy złotych) dla 1 części zamówienia. 16 000,00 zł. ( słownie: szesnaście tysięcy złotych) dla 2 częsci zamówienia. 11 000,00 zł. ( słownie: jedenaście tysięcy złotych) dla 3 częsci zamówienia: 23 000,00 zł. ( słownie: dwadzieścia trzy tysiące złotych) dla 4 częsci zamówienia 42 000,00 zł. ( słownie: czterdzieści dwa tysiące złotych) dla 5 części zamówienia. 2.Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 2.1 pieniądzu; 2.2 poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 2.3 gwarancjach bankowych; 2.4 gwarancjach ubezpieczeniowych; 2.5 poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t.j.: Dz. U. 2018 r., poz. 110 z późn. zm.). 3. Wadium wniesione w pieniądzu należy złożyć przelewem bankowym na konto Zamawiającego 08 1020 2906 0000 1502 0019 9232 4. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, któremu Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. 5. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 6. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium, jeżeli w wyniku ostatecznego rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, a Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 7. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, zwraca się je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 8. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli: 8.1 Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy PZP, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy PZP, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy PZP, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy PZP, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej, 8.2 Wykonawca, którego oferta została wybrana: 8.2.1 odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 8.2.2 nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 8.2.3 zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 9. W przypadku złożenia wadium w formie pieniężnej, kopia przelewu potwierdzona za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę winna zostać dołączona do oferty, a w przypadku złożenia wadium w innej formie niż pieniężna, oryginał dowodu wniesienia wadium musi zostać złożony wraz z ofertą, przy czym oryginał może być złożony w oddzielnej kopercie, jeżeli Wykonawca będzie żądał jego zwrotu po zakończeniu postępowania, a w takim przypadku kserokopia potwierdzona za zgodność z oryginałem musi być złączona z ofertą.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie precyzuje w tym przypadku szczegółowego opisu warunku.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) Formularz oferty z załącznikami, 2) Dowód wniesienia wadium, 3) Pełnomocnictwo (o ile dotyczy).

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach