Przetargi.pl
„Usługa utworzenia i prowadzenia punktów selektywnego zbierania odpadów komunalnych (PSZOK) na terenie Miasta i Gminy Uzdrowiskowej Muszyna”

Miasto i Gmina Uzdrowiskowa Muszyna ogłasza przetarg

  • Adres: 33370 Muszyna, Rynek
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 184 714 009 , fax. 184 777 921
  • Data zamieszczenia: 2018-03-27
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miasto i Gmina Uzdrowiskowa Muszyna
    Rynek 31
    33370 Muszyna, woj. małopolskie
    tel. 184 714 009, fax. 184 777 921
    REGON: 49189306100000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.muszyna.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Usługa utworzenia i prowadzenia punktów selektywnego zbierania odpadów komunalnych (PSZOK) na terenie Miasta i Gminy Uzdrowiskowej Muszyna”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest usługa utworzenia i prowadzenia punktów selektywnego zbierania odpadów komunalnych (PSZOK) na terenie Miasta i Gminy Uzdrowiskowej Muszyna 2. Oznaczenie przedmiotu zamówienia według kodu Wspólnego Słownika Zamówień CPV: CPV: 90500000-2 Usługi związane z odpadami CPV: 90511200-4 Usługi gromadzenia odpadów CPV: 90512000-9 Usługi transportu odpadów pochodzących z gospodarstw domowych CPV: 63122000-0 Usługi składowania i magazynowania 3. Określenie przedmiotu oraz zakresu zamówienia: 1. Zakres usług: 1) utworzenie i prowadzenie dwóch stacjonarnych punktów do selektywnego zbierania odpadów komunalnych na terenie Miasta i Gminy Uzdrowiskowej Muszyna, w tym co najmniej jeden na terenie miasta Muszyna, 2) przyjmowanie od mieszkańców Miasta i Gminy Uzdrowiskowej Muszyna w punktach, o których mowa w pkt 1 odpadów komunalnych określonych w poniższej tabeli ich transport oraz zagospodarowanie poprzez przekazanie podmiotowi uprawnionemu do ich zagospodarowania lub w inny sposób zgodny z obowiązującymi aktualnie przepisami prawa, zgodnie z warunkami określonymi w niniejszej SIWZ: Rodzaj odpadów Kody odpadu Odpady ulegające biodegradacji 20 02 01 Odpady ulegające biodegradacji 20 01 08 Odpady kuchenne ulegające biodegradacji 20 02 02 Gleba i ziemia, w tym kamienie Odpady komunalne segregowane 15 01 01 Opakowania z papieru i tektury 20 01 01 Papier i tektura 15 01 02 Opakowania z tworzyw sztucznych 20 01 39 Tworzywa sztuczne 15 01 07 Opakowania ze szkła 20 01 02 Szkło 15 01 03 Opakowania z drewna 15 01 04 Opakowania z metali 20 01 40 Metale 15 01 05 Opakowania wielomateriałowe 15 01 06 Zmieszane odpady opakowaniowe 15 01 09 Opakowania z tekstyliów Odpady budowlane i rozbiórkowe 17 01 01 Odpady betonu oraz gruz betonowy z rozbiórek i remontów 17 01 02 Gruz ceglany 17 01 03 Odpady innych materiałów ceramicznych i elementów wyposażenia 17 01 07 Zmieszane odpady z betonu, gruzu ceglanego, odpadowych materiałów ceramicznych i elementów wyposażenia inne niż wymienione w 17 01 06 17 02 01 Drewno 17 02 02 Szkło 17 02 03 Tworzywa sztuczne Odpady budowlane i rozbiórkowe (złomy metaliczne oraz stopy metali) 17 04 01 Miedź, brąz, mosiądz 17 04 02 Aluminium 17 04 03 Ołów 17 04 04 Cynk 17 04 05 Żelazo i stal 17 04 06 Cyna 17 04 07 Mieszaniny metali 17 04 11 Kable inne niż wymienione w 17 04 10 zużyte baterie i akumulatory 20 01 33* Baterie i akumulatory łącznie z bateriami i akumulatorami wymienionymi w 16 06 01, 16 06 02 lub 16 06 03 oraz niesortowane baterie i akumulatory zawierające te baterie 20 01 34 Baterie i akumulatory inne niż wymienione w 20 01 33 zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny 20 01 21* Lampy fluorescencyjne i inne odpady zawierające rtęć 20 01 23 Urządzenia zawierające freony 20 01 35* Zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne inne niż wymienione w 20 01 21 i 20 01 23 zawierające niebezpieczne składniki 20 01 36 Zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne inne niż wymienione w 20 01 21, 20 01 23 i 20 01 35 16 80 01 Magnetyczne i optyczne nośniki informacji przeterminowane lekarstwa 20 01 31* Leki cytotoksyczne i cytostatyczne 20 01 32 Leki inne niż wymienione w 20 01 31 odpady niebezpieczne 20 01 13* Rozpuszczalniki 20 01 14* Kwasy 20 01 15* Alkalia 20 01 17* Odczynniki fotograficzne 20 01 19* Środki ochrony roślin I i II klasy toksyczności (bardzo toksyczne i toksyczne np. herbicydy, insektycydy) 20 01 25 Oleje i tłuszcze jadalne 20 01 26* Oleje i tłuszcze inne niż wymienione w 20 01 25 20 01 27* Farby, tusze, farby drukarskie, kleje, lepiszcze i żywice zawierające substancje niebezpieczne 20 01 28 Farby, tusze, farby drukarskie, kleje, lepiszcze i żywice inne niż wymienione w 20 01 27 20 01 29* Detergenty zawierające substancje niebezpieczne 20 01 37* Drewno zawierające substancje niebezpieczne zużyte opony z samochodów osobowych 16 01 03 Zużyte opony meble i inne odpady wielkogabarytowe 20 03 07 Odpady wielkogabarytowe Odpady z podgrupy 19 12 19 12 01 Papier i tektura 19 12 02 Metale żelazne 19 12 03 Metale nieżelazne 19 12 04 Tworzywa sztuczne i guma 19 12 05 Szkło WYKONAWCA PONOSI KOSZTY ZAGOSPODAROWANIA ODPADÓW OKREŚLONYCH W POWYŻSZEJ TABELI; 3) prowadzenie ewidencji ilościowej i rodzajowej odpadów przekazywanych do uprawnionych podmiotów; 4) obowiązkowe prowadzenie dokumentacji, w tym sprawozdawczości; 5) stały kontakt z Zamawiającym wraz z wzajemną wymianą korespondencji oraz odpowiadanie w terminie wyznaczonym przez Zamawiającego na zapytania przekazywane przez Zamawiającego w temacie usługi objętej niniejszym zamówieniem; 6) wykonywanie innych prac i czynności niezbędnych do należytego wykonania przedmiotu zamówienia; 7) przyjmowanie odpadów komunalnych od mieszkańców Miasta i Gminy Uzdrowiskowej Muszyna do punktów selektywnego zbierania odpadów komunalnych obowiązywać będzie od 1 stycznia 2019 r.; 8) punkty do selektywnego zbierania odpadów komunalnych muszą być utworzone przez Wykonawcę na co najmniej 60 dni przed 1 stycznia 2019 r.; 9) nieutworzenie co najmniej dwóch stacjonarnych PSZOK w terminie, o którym mowa w pkt 8 skutkować będzie wypowiedzeniem, rozwiązaniem lub odstąpieniem od umowy przez Zamawiającego oraz naliczeniem kar umownych przewidzianych z tytułu odstąpienia od umowy przez Zamawiającego z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy; 10) od dnia zawarcia umowy Zamawiający zastrzega sobie możliwość weryfikacji postępów prac związanych z uruchomieniem PSZOK; 11) wszystkie koszty związane z przygotowaniem do funkcjonowania PSZOK-ów Wykonawca powinien ująć w kalkulacji ceny. 2. Warunki realizacji zamówienia 1) Wykonawca zapewni, aby stacjonarne punkty do selektywnego zbierania odpadów komunalnych były utworzone: a) na terenie, do którego Wykonawca ma tytuł prawny na którym zlokalizowane zostaną stacjonarne punkty do selektywnego zbierania odpadów komunalnych o powierzchni min 500 m², b) w odległości między nimi co najmniej 4 km w linii prostej, c) zgodnie z przepisami prawa budowlanego, ochrony środowiska, przepisami BHP i ppoż. oraz o zagospodarowaniu przestrzennym, w tym z zapisami Miejscowego Planu Zagospodarowania Przestrzennego, d) na powierzchni dostosowanej do ilości zbieranych odpadów na terenie utwardzonym, skanalizowanym (zapewniającym odprowadzanie wód opadowych i roztopowych), ogrodzonym, oświetlonym oraz dozorowanym; 2) magazynowanie zebranych odpadów należy prowadzić zgodnie z obowiązującymi przepisami prawnymi dla poszczególnych rodzajów odpadów; 3) wykonawca uprawniony jest uzależnić przyjęcie odpadów od wykazania przez mieszkańców faktu zamieszkania na terenie Miasta i Gminy Uzdrowiskowej Muszyna poprzez np. okazanie dowodu osobistego; 4) Wykonawca zobowiązany jest do uzyskania zezwolenia na zbieranie odpadów w zakresie objętym przedmiotem zamówienia zgodnie z ustawą z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach najpóźniej do dnia 01.01.2019 r.; 5) zamawiający zastrzega, że po zakończeniu umowy Wykonawca nie może wnosić o zwrot nakładów poniesionych w związku z utworzeniem, prowadzeniem i likwidacją PSZOK; 6) Wykonawca opracuje i zatwierdzi u Zamawiającego Regulamin korzystania z Punktów Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych. Regulamin należy umieścić w widocznym miejscu w PSZOK; 7) Wykonawca zapewni, aby: • PSZOK - i były czynne: - PSZOK na terenie miasta Muszyna: wtorek i czwartek w godzinach od 8.00 do 15.00 oraz w sobotę od 8.00 do 13.00 (od 01.01.2019 r. do 31.12.2022 r.), - PSZOK na terenie gminy Muszyna a poza terenem miasta Muszyna: poniedziałek, środa, piątek w godzinach od 8.00 do 15.00 (od 01.01.2019 r. do 31.12.2022 r.), • w punktach do selektywnego zbierania odpadów komunalnych była usługa związaną z wydawaniem worków z przeznaczeniem na odpady zbierane selektywnie, • w punktach do selektywnego zbierania odpadów komunalnych prowadzony był rejestr przyjmowanych odpadów z podziałem na rodzaj odpadu, • bioodpady wywożone były na bieżąco do kompostowni, • w punktach do selektywnego zbierania odpadów komunalnych była ścisła ewidencja odpadów 8) na Wykonawcy spoczywa obowiązek udokumentowania prawidłowości postępowania z odpadami oraz ilości odpadów odebranych i przekazanych do uprawnionych podmiotów. Zamawiający zastrzega sobie prawo dochodzenia od wykonawcy dokumentów lub innych dowodów uwierzytelniających ilości odpadów i potwierdzających właściwe z nimi gospodarowanie, w tym m.in. dokumentów poświadczających legalizację wag, na których ważone są odpady, dokumentów księgowych wystawianych w toku realizacji usługi, dokumentów poświadczających, że podmioty; do których kierowane są odpady, posiadają uprawnienia wymagane właściwymi przepisami prawa; 9) Wykonawca ma obowiązek wyposażenia pracowników zajmujących się wywozem odpadów w odzież ochronną z widocznym logo firmy. Odzież winna być utrzymana w należytej czystości; 10) pracownicy obsługujący PSZOK - i muszą być przeszkoleni w zakresie właściwego postępowania z odpadami, oraz winni odznaczać się kulturą osobistą, umiejętnością komunikowania się w zakresie swych obowiązków oraz dbać o właściwe relacje pomiędzy wykonawcą a wytwórcami odpadów; 11) przedmiot zamówienia należy realizować zgodnie z obowiązującymi aktami prawnymi określającymi zasady utrzymania czystości i porządku w gminach oraz zasadami postępowania z odpadami (ustawa o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, ustawa o odpadach, ustawa o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym, ustawa o bateriach i akumulatorach) oraz obowiązującymi uchwałami Rady Miasta i Gminy Uzdrowiskowej Muszyna w tym zakresie; 12) Wykonawca wskaże osobę odpowiedzialną za realizację zadania oraz poda e-mail i nr telefonu do kontaktu do tej osoby, w terminie 7 dni po podpisaniu umowy. 3. Warunki rozliczenia przedmiotu zamówienia 1) Zamawiający zapłaci wykonawcy wynagrodzenie za faktyczne ilości przyjętych odpadów od mieszkańców Miasta i Gminy Uzdrowiskowej Muszyna i przekazanie ich do zagospodarowania do odpowiednich instalacji oraz ryczałtową stawkę za prowadzenie PSZOK; 2) rozliczenie będzie następować miesięcznie na podstawie cen jednostkowych za ilości poszczególnych odpadów oraz ryczałtowej ceny miesięcznego utrzymania punktów selektywnego zbierania odpadów komunalnych; 3) faktura powinna zawierać ilość i rodzaj odpadu oraz jego cenę jednostkową; 4) na potwierdzenie faktycznej ilości przyjętych odpadów będą karty przekazania odpadów stanowiące załącznik do faktury; 5) faktury będą płatne w terminie 30 dni od daty ich wystawienia; 6) ceny jednostkowe odpadów uwzględniają koszty ich zagospodarowania. Koszty te ponosi Wykonawca; 7) Zamawiający zastrzega sobie prawo wstrzymania wypłaty wynagrodzenia lub odmowy jego wypłaty w przypadku, gdy dokumenty przedstawione przez wykonawcę w celu potwierdzenia ilości odpadów będą budziły uzasadnione wątpliwości co do autentyczności danych w tych dokumentach przedstawionych w zakresie pochodzenia odpadów, ich ilości lub prawidłowości postępowania z odpadami; 4. Informacje dodatkowe dotyczące przedmiotu zamówienia: a) liczba mieszkańców zameldowanych na terenie Miasta i Gminy Uzdrowiskowej Muszyna wynosi ok. 11 695 osób. b) powierzchnia gminy wynosi: 141 km². c) Ilość osób zamieszkałych na terenie Miasta i Gminy Uzdrowiskowej Muszyna wynosi około 9000. d) obszar Gminy Muszyna podzielony jest na Miasto Muszyna i 10 sołectw: Powroźnik, Wojkowa, Jastrzębik, Złockie, Szczawnik, Andrzejówka, Milik, Żegiestów, Leluchów i Dubne. e) Wykonawca jest zobowiązany do wykonywania przedmiotu umowy w sposób fachowy, nie powodujący niepotrzebnych przeszkód oraz ograniczający niedogodności dla społeczeństwa do niezbędnego minimum. f) Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność wobec Zamawiającego i osób trzecich za szkody na mieniu i zdrowiu osób trzecich, powstałe podczas i w związku z realizacją przedmiotu umowy. W przypadku wystąpienia jakichkolwiek zniszczeń, zobowiązany jest na własny koszt do usunięcia szkody bez zbędnej zwłoki. 5. Zatrudnianie osób na umowę o pracę przy wykonywaniu przedmiotu zamówienia a) Wykonawca, podwykonawca, dalszy podwykonawca wykonujący czynności w zakresie realizacji zamówienia jest zobowiązany do zatrudnienia osób na podstawie umowy o pracę tj. osób wykonujących czynności w ramach niniejszego zamówienia, gdzie wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 §1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 108 ze zm.). Na Wykonawcy ciąży obowiązek zapewnienia, aby również podwykonawcy i dalsi podwykonawcy spełniali wszystkie wymogi względem osób zatrudnionych na umowę o pracę. b) Wymóg zatrudniania przez Wykonawcę, podwykonawcę, dalszego podwykonawcę osób zatrudnionych na umowę o pracę dotyczy osób wykonujących usługi w zakresie wykonywania czynności przyjmowania odpadów wskazanych w opisie przedmiotu zamówienia. c) Wykonawca jest zobowiązany do spełnienia warunków dotyczących zatrudniania osób na umowę o pracę przy wykonywaniu przedmiotu zamówienia określonych szczegółowo w umowie.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90500000-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie wyznacza warunku w tym zakresie
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. W celu wstępnego potwierdzenia braku podstaw do wykluczeniu wskazanych w rozdziale 4 pkt.1 ppkt. 2 SIWZ Wykonawca składa wraz z ofertą aktualne na dzień składania ofert oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia - zgodnie z załącznikiem nr 1 do SIWZ (Wstępne Oświadczenie). 2. W celu wstępnego wykazania spełniania warunków udziału w postepowaniu, Wykonawca składa wraz z ofertą wypełnione oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu – zgodnie z załącznikiem nr 2 do SIWZ. 3. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia wskazanych w rozdziale 4 pkt.1 ppkt. 2 oraz spełniania, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu składa także Wstępne Oświadczenia dotyczące tych podmiotów. 4. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, Wstępne Oświadczenie składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Wstępne Oświadczenie potwierdza spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia. 5. W celu potwierdzenia braku podstawy do wykluczeniu wskazanej w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy PZP Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust.5 Pzp, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej (w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (tj. Dz. U. z 2017 r., poz. 229, ze zm.). Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. W przypadku Wykonawców występujących wspólnie oświadczenie, o których mowa w zdaniu pierwszym, składa każdy z Wykonawców – załącznik nr 4. 6. W celu definitywnego potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu określonych przez Zamawiającego w rozdziale 4 pkt.1 ppkt.1 oraz braku podstaw do wykluczenia wskazanych w rozdziale 4 pkt.1 ppkt. 2 Zamawiający może przed udzieleniem zamówienia wezwać Wykonawcę, którego oferta zostanie najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni, terminie aktualnych na dzień złożenia oświadczeń i dokumentów, o których mowa w rozdziale 5 SIWZ. Niniejsze postanowienie nie nakłada na Zamawiającego obowiązku takiego wezwania, a jedynie uprawnienie. 7. Jeżeli jest to niezbędne do zapewnienia odpowiedniego przebiegu postępowania o udzielenie zamówienia, Zamawiający może na każdym etapie postępowania wezwać Wykonawców do złożenia wszystkich lub niektórych oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w rozdziale 5 SIWZ potwierdzających, że nie podlegają wykluczeniu i spełniają warunki udziału w postępowaniu, a jeżeli zachodzą uzasadnione podstawy do uznania, że złożone uprzednio oświadczenia lub dokumenty nie są już aktualne, do złożenia aktualnych oświadczeń lub dokumentów. 8. W celu definitywnego tj. zgodnie z zasadami określonymi w rozdziale 5 pkt. 6 SIWZ potwierdzenia, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu z postępowania, na żądanie Zamawiającego, które to wezwanie ma charakter uprawnienia Zamawiającego, a nie jego obowiązku, przedkłada: a) zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przez upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, b) zaświadczenia właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, c) odpisu z właściwego rejestru lub centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy, d) oświadczenia Wykonawcy o niezaleganiu z opłacaniem podatków i opłat lokalnych, o których mowa w ustawie z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (t.j. Dz. U. z 2017 r. poz. 1785 ze zm.) - załącznik nr 9 do SIWZ. 9. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia. 10. Wykonawca, którego oferta zostanie najwyżej oceniona, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu (określonych w rozdziale IV SIWZ) zostanie wezwany do przedłożenia następujących oświadczeń i dokumentów (aktualnych na dzień złożenia oświadczeń lub dokumentów): a) wykaz usług tego typu wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wykonał co najmniej jedną usługę wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów na rzecz których usługi zostały wykonane oraz załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie potwierdzających spełnianie warunku opisanego w rozdziale IV pkt 1 ppkt c) – druk wykazu stanowi załącznik nr 6 do SIWZ. Uwaga: Dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego dostawy były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie Wykonawcy; w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. W przypadku podania wartości usług w walucie innej niż zł, w celu oceny spełniania ww. warunku Zamawiający dokona przeliczenia wskazanej kwoty na zł według średniego kursu Narodowego Banku Polskiego obowiązującego w dniu publikacji ogłoszenia o niniejszym zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych. b) wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu lub urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług w celu wykonania zamówienia publicznego wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami potwierdzających spełnienie warunku opisanego w rozdziale IV pkt 1 ppkt c – druk wykazu stanowi załącznik nr 7 do SIWZ, 11. Podmiot, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów zgodnie z art. 22 a ust. 1, odpowiada solidarnie z wykonawcą za szkodę poniesioną przez zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy. 12. W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców, dokumenty, o których mowa w rozdziale 5, składa każdy z nich. 13. Dokumenty powinny być składane w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę. 14. Wszystkie wymagane dokumenty powinny być sporządzone w języku polskim, na maszynie, komputerze lub odręcznie w sposób zapewniający czytelność tekstu. 15. Dokumenty sporządzone w języku obcym muszą być złożone wraz z tłumaczeniem na język polski. 16. W zakresie nie uregulowanym niniejszą SIWZ mają zastosowanie przepisy rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenia zamówienia publicznego. Zamawiający wymaga także dołączenia do oferty: 1) wypełnionego druku oferty (załącznik nr 3 do SIWZ) 2) formularz cenowy - załącznik nr 8 do SIWZ 3) Pełnomocnictwo do podpisania oferty, oświadczeń i dokumentów składających się na ofertę, o ile pełnomocnictwo to nie wynika z innych dokumentów dołączonych do oferty 4) W przypadku oferty składanej przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia do oferty powinno zostać załączone pełnomocnictwo dla osoby uprawnionej do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy Obowiązujące zasady! 1) Dokumenty muszą być złożone w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę, 2) Pełnomocnictwo należy dołączyć w oryginale lub kopi poświadczonej notarialni

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach