Przetargi.pl
Rewaloryzacja zabytkowego parku w Moszczenicy

Gmina Moszczenica ogłasza przetarg

  • Adres: 97310 Moszczenica, ul. Kosowska
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 446 169 570 , fax. 446 169 625
  • Data zamieszczenia: 2019-01-31
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Moszczenica
    ul. Kosowska 1
    97310 Moszczenica, woj. łódzkie
    tel. 446 169 570, fax. 446 169 625
    REGON: 59064794800000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.moszczenica.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Rewaloryzacja zabytkowego parku w Moszczenicy
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie zadania pn.: Rewaloryzacja zabytkowego parku w Moszczenicy. 2. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45112710-5 Roboty w zakresie kształtowania terenów zielonych 45112711-2 Roboty w zakresie kształtowania parków 45310000-7 Roboty budowlane 45311000-0 Roboty w zakresie okablowania oraz instalacji elektrycznych 45231400-9 Roboty budowlane w zakresie budowy linii energetycznych 45111291-4 Roboty w zakresie zagospodarowania terenu 77211500-7 Usługi pielęgnacji drzew 77211400-6 Usługi wycinania drzew 77211600-8 Sadzenie drzew 34930000-5 Urządzenia wodne 45233260-9 Roboty budowlane w zakresie dróg pieszych 45100000-8 Przygotowanie terenu pod budowę 90000000-7 Roboty porządkowe 3. Zakres robót obejmuje m.in.: 1) roboty przygotowawcze, 2) nasadzenia drzew, krzewów, runa parkowego oraz renowacja trawników, 4) wycinkę drzew, 5) pielęgnację drzew, 6) wykonanie wewnętrznego układu komunikacyjnego, 7) budowa linii kablowej zasilającej oświetlenie parku wraz z niezbędną infrastrukturą towarzysząca oraz instalacja monitoringu wizyjnego, 8) odbudowa istniejącego rowu odwodnieniowego i budowa przepustu w jego ciągu, 9) prace konserwacyjne na stawie, 10) montaż urządzeń małej architektury, 11)uporządkowanie terenu. Adres budowy: Zabytkowy park w Moszczenicy, położony przy ul. Dworcowej w Moszczenicy; działki nr ewid. 854/1 i 853/5, obręb Moszczenica, gmina Moszczenica. Nasadzenia drzew, krzewów oraz runa parkowego: - drzewa liściaste - 196 szt. - drzewa iglaste - 36 szt. - krzewy liściaste - 1500 szt. - rośliny runa parkowego - 9160 szt. - renowacja trawników - ilość i dobór gatunkowy wg Projektu zieleni. Dla drzew o obw. pnia 8-10 cm za prawidłową przyjmuje się wielkość bryły korzeniowej min. Ø 60 cm oraz wysokość osadzenia korony ok. 180 cm. Wycinka drzew i krzewów: - dokładna ilość wg przedmiaru robót - egzemplarze wskazane w inwentaryzacji dendrologicznej Pielęgnacja drzew i krzewów: - dokładna ilość wg przedmiaru robót - egzemplarze wskazane w inwentaryzacji dendrologicznej Wewnętrzny układ komunikacyjny (budowa, przebudowa, remont): Zakres prac obejmuje wykonanie wewnętrznego układu komunikacyjnego na które składają się: - nawierzchnie z brukowca (budowa, remont) – 562 m2; konstrukcja nawierzchni nowoprojektowanej z brukowca: • warstwa ścieralna z brukowca 16:20 cm; • podsypka piaskowa 4 cm; • warstwa konstrukcyjna z kruszywa naturalnego stabilizowanego mechanicznie o gr. ok. 20 cm • warstwa odsączająca 20 cm - nawierzchnie żwirowe (budowa, przebudowa, remont) – 5330 m2; szerokość alejek – 2,20 m; spadek poprzeczy: • daszkowy min. 1,5 % (alejki prowadzone w kierunku północ-południe) lub alejki prowadzone w terenie płaskim; • jednostronny min. 1,5 % zgodnie ze spadkiem terenu dla alejek prowadzonych w terenie nachylonym. konstrukcja nawierzchni żwirowej: • warstwa nawierzchniowa z mieszanek mineralnych 0-16 mm, gr. 5 cm; • kliniec 5-30 cm, gr. 5 cm; • podbudowa kamienna gr.10 cm; • warstwa dolna z kruszywa naturalnego stabilizowanego mechanicznie – pospółka gr. 20-130 cm (w zależności od poziomu występowania osadów wodnych). - obrzeża EKO BORD – dł. 4381,15 mb. - demontaż obrzeży chodnikowych o wymiarach: • 50x60 cm – 47 mb, • 80x80x cm – dł. 240 mb. - budowa mostka drewnianego (kładki dla pieszych) z pochylniami umożliwiającymi dostęp osobom poruszającym się na wózkach inwalidzkich. Szczegóły konstrukcji kładki na rysunku DZ-01a. Parametry kładki: • powierzchnia całkowita - 27,92 m2, • długość całkowita - 13,96 m, • szerokość- 2,24 m, • wys. balustrady 1,10 m, • kolor: palisander. Budowa linii kablowej zasilającej oświetlenie parku wraz z instalacją monitoringu wizyjnego. Zakres opracowania obejmuje budowę linii zasilającej oświetlenie, instalację monitoringu wraz z budową linii kablowych niskoprądowych i światłowodowych. Oświetlenie drogi spacerowej – latarnie uliczne o wysokości ok. 4,5 m z jednym źródłem światła LED o mocy 48W, 6550lm. Montaż latarni na prefabrykowanym fundamencie betonowym, zabezpieczone antykorozyjnie i malowane na kolor RAL 7021. Na wskazanych słupach obwodu wykonać uziemienie przewodu PEN. Uziemienie wykonać przy użyciu prętów BPUM 16/1,5. Połączenia prętów z słupem wykonać jako skręcane przy pomocy uchwytów krzyżowych UKPP 25Zn/16. Zasilanie oświetlenia odbywać się będzie w podziale na trzy obwody zasilające kablem ziemnym typu YAKY 4x25mm 0,6/1kV. Ze złącza kablowego wykonanego odrębną dokumentacją przez PGE Dystrybucja S.A. należy wyprowadzić kabel YKY 4x10 mm i wprowadzić do proj. szafki ROU. Uwaga: Pomimo, że Projekt techniczny i przedmiar przewidują wyprowadzenie z ROU trzech niezależnych linii kablowych należy z szafki wyprowadzić dwa niezależne kable zasilające: • oświetlenie parku YAKY 4x25mm; • zasilanie fontanny YAKY 4x25 mm. W słupach oświetleniowych przy studniach, w których zamontowane będą mediakonwertery, należy w tabliczkach bezpiecznikowych słupów zamontować dodatkowy wyłącznik nadprądowy dla zabezpieczenia obwody mediakonwertera PoE dla kamery/switcha na słupie. Monitoring System monitoringu w parku zaprojektowany został w oparciu o technologie z wykorzystaniem łączności światłowodowej. Pomieszczenie podglądu wizyjnego zlokalizowane zostanie w budynku Gminnego Ośrodka Kultury i Sportu w Moszczenicy. Parametry techniczne kamer: kamera IP z oświetlaczem IR w obudowie IP66 i IK10, dzień/noc, 4Mpx, CMOS 1/3’’, maks.; rozdzielczość 2560x1440 pikseli, do 30 kl/s, 0,0721x (F1.4) 0lx (IR wł.); obiektyw f=3.2~12 F1.4, wejście audio, trzy niezależne strumienie, kompresja H.265 lub/i H.264 lub/i MJPEG, detekcja ruchu, zapis alarmowy na serwerze FTP, e-mail z załącznikiem, strefy prywatności, zasilanie PoE, 12 VDC. Kamery w obudowie lub kamery kopułowe. Z uwagi na to, że inwestor posiada system monitoringu firmy Novus, wymaga się, aby dostarczony sprzęt – system monitoringu był w pełni kompatybilny z urządzeniami Inwestora. Zasilanie kamer systemu monitoringu w parku realizowane za pomocą zasilacza PoE montowanego w studniach kablowych przy słupie, na którym zamontowana będzie kamera. Zasilanie kamer ze wskazanych studni kablowych, w których zamontować należy mediakonwerter PoE. Od mediakonwertera należy ułożyć przewód UTP kat. 6 w rurze osłonowej do słupa z kamerą. Wszystkie światłowody od każdego mediakonwertera należy sprowadzić do studni kablowej zlokalizowanej w zachodniej części parku, przy ogrodzeniu ze szkołą. Wskazana studia kablowa stanowi część kanalizacji istniejącej gminnej sieci światłowodowej monitoringu gminnego. Ze studni kablowej światłowody będą poprowadzone istniejącą kanalizacją kablową do budynku GOKiS. W dwóch słupach wskazanych na planie zagospodarowania należy dodatkowo zamontować switch 6-portowy dla ewentualnej budowy internetu bezprzewodowego. Do switchy należy poprowadzić światłowód wielomodowy sprowadzony także do istniejącej studni kablowej – jak w przypadku instalacji monitoringu. Switch zasilany zasilaczem PoE. Uwaga: Pomimo, że projekcie technicznym przewidziano odrębne trasy kabli światłowodowych inwestor wymaga aby wzdłuż kabla oświetleniowego na całej długości wybudować kanał technologiczny z rury RHDPE40, który będzie służyć do prowadzenia kabli światłowodowych instalacji monitoringu przedstawionego w projekcie instalacyjnym branży elektrycznej rys. nr 3 (schemat monitoringu), a także będzie służyć ewentualnej przyszłej rozbudowie instalacji monitoringu. Odbudowa istniejącego rowu odwodnieniowego Długość całkowita rowu 192,80 mb. Na długości 81,00 mb rów będzie całkowicie odbudowany, na długości 111,80 mb rów będzie odmulony i podczyszczony. Na całej długości rowu rów będzie ubezpieczony u podstaw skarpy kiszką faszynową Ø 20 cm. Nad kiszką faszynową skarpa rowu będzie ubezpieczona darniną na płask na wysokości 50 cm, powyżej obsiew mieszanką traw gazonowych. Na odcinku całkowicie odbudowywanym w miejscu przecięcia się rowu z alejka parkową zostanie wykonany przepust żelbetowy celem umożliwienia komunikacji. Przepust o średnicy Ø 50 cm i długości 6,0 mb. Przyczółki przepustu wykonane z materiału ekologicznego – darniny. Warstwa wierzchnia na przepuście z kruszywa naturalnego o frakcji 0-32 mm. Projektowane nachylenie skarp rowu 1:1,5. Prace konserwacyjne na stawie: Istniejący staw należy poddać pracom, konserwacyjnym w celu zachowania jego funkcji i walorów historycznych i przyrodniczych oraz zabezpieczenia urządzeń wodnych podtrzymujących poziom wody w stawie w celu zachowania istniejącego układu wodnego. Prace konserwacyjne na stawie i terenie bezpośrednio położonym wokół niego będą polegały na: • wykoszeniu całości skarp zbiornika wraz z wywiezieniem wykoszonej roślinności, • profilowaniu skarp zbiornika w miejscach rozmycia skarp, • odmuleniu zbiornika z brzegu na średniej długości ca 10 m w miejscach występowania zamulisk i zastoin, • rozplantowaniu namułu z zagospodarowaniem poprzez obsiew • wywozie nadmiaru namułu, • obsiew profilowanych skarp mieszkanką traw łąkowych lub gazonowych, • odczyszczenie budowli wodnych znajdujących się na stawie. Wysiew traw prowadzić mieszanką parkową o składzie: -życica trwała 20%, -kostrzewa czerwona rozłogowa 30%, -kostrzewa czerwona kępowa 30%, -wiechlina łąkowa 10%, -śmiałek darniowy 10% 25-30 gt/m2 lub wg wskazań producenta z założeniem utworzenia szybkiego efektu przerośnięcia zboczy. Montaż urządzeń małej architektury: -ławki 8 szt. odlew żeliwny, siedzisko z desek, szer. 670 mm, długość 1960 mm, wysokość 820 mm, kolor konstrukcji ciemny grafit (RAL 7021); -kosze na śmieci 10 szt. o pojemności 40 l, rura stalowa, odlew żeliwny, profile stalowe, wysokość od powierzchni ziemi 1115 mm, wysokość z odcinkiem kotwiącym 1515 mm, kolor ciemny grafit (RAL 7021); -tablice informacyjne 10 szt. o treści przekazanej przez Zamawiającego, wysokość 250 cm (wys. wraz z odcinkiem kotwiącym 3000 mm), szerokość 18 cm, długość 105 cm, powierzchnia ekspozycyjna 70x100 cm, materiał – rura stalowa, odlew żeliwny, profile stalowe, kolor ciemny grafit (RAL 7021), montowana poprzez zabetonowanie rur kotwiących; -urządzenie napowietrzające wodę w stawie, zasilane pompami od 3kW do 10kW, preferowana dysza kwiat wielostrumieniowa, oświetlenie LED 30W w kolorze białym, o średnicy koła pływaka 200cm oraz 230 cm, wysokość pływaka 50 cm, wymagana minimalna głębokość wody 2,5 m. Wszystkie elementy małej architektury należy zamontować za pomocą kotew stalowych na uprzednio wykonanym fundamencie lub osadzić bezpośrednio w fundamencie na etapie betonowania, zgodnie z wytycznymi producenta. Fundamenty pod elementy małej architektury należy wykonać z betonu C12/15, min. Poziom posadowienia fundamentów 0,6m p.p.t. Wszystkie elementy drewniane należy zabezpieczyć środkami ochronnymi, które zabezpieczą przed czynnikami zewnętrznymi m.in. grzybami, patogenami itp. w celu maksymalnego przedłużenia ich trwałości Przy wykonaniu robót budowlanych należy stosować wyroby budowlane o właściwościach umożliwiających spełnienie obiektowi wymagań podstawowych, materiały dopuszczone do obrotu i stosowania w budownictwie. Roboty należy wykonać pod kierunkiem osoby uprawnień z zachowaniem przepisów budowlanych i BHP. 4. Przedmiot zamówienia należy wykonać zgodnie z uzyskanymi przez Zamawiającego uzgodnieniami i decyzjami, min.: 1) Decyzja Starosty Powiatu Piotrkowskiego o pozwoleniu na budowę nr 1026/2018 z dnia 18.12.2018r. znak: AB.6740.1089.2018.ZK; 2) Pozwolenie Łódzkiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków na prowadzenie prac konserwatorskich, restauratorskich i robót budowlanych przy zabytku wpisanym do rejestru znak: WUOZ-PT.A.5146.189a.2018.BS z dnia 06.12.2018r.; 3) Pozwolenie Łódzkiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków na prowadzenie prac konserwatorskich, restauratorskich i robót budowlanych przy zabytku wpisanym do rejestru znak: WUOZ-PT.A.5146.189.2018.BS z dnia 20.12.2018r.; 4) Decyzja Łódzkiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków zezwalającą na usunięcie drzew znak: WUOZ-PT.A.5146.295.2018.BS z dnia 20.12.2018r.; 5) Decyzja Łódzkiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków na prowadzenie prac konserwatorskich nr 486/2016 z dnia 27.12.2016r. znak: WUOZ-PT-A.5146.292.2016.AWS 6) Decyzja Starosty Powiatu Piotrkowskiego o ustaleniu zakresu zabiegów gospodarczych na gruncie leśnym znak: RS.6164.1.1177.2018. MS z dnia 27.12.2018r.; 7) Decyzja Dyrektora Zarządu Zlewni w Piotrkowie Trybunalskim o pozwoleniu wodnoprawnym znak: WA.ZUZ.3.421.558.2018.JK z dn. 27.09.2018r.; 5. Ważne: 1) Przy wycenie przedmiotu zamówienia należy uwzględnić m.in. obsługę geodezyjną inwestycji a także niezbędne próby, badania i odbiory. 2) W wycenie należy uwzględnić wszelkie opłaty związane z nadzorami oraz odbiorami wynikającymi z ww. pozwoleń. 3) Wycinkę drzew i krzewów należy wykonać zgodnie z przekazaną dokumentacją dendrologiczną oraz decyzjami Łódzkiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków zezwalającą na wycinkę drzew oraz decyzją Starosty Powiatu Piotrkowskiego o ustaleniu zakresu zabiegów gospodarczych na gruncie leśnym w zakresie przedmiotu zamówienia. Wykonawca jest zobowiązany do zakupu drewna z wykonanej wycinki drzew. Wartość drewna zostanie określona na podstawie wyceny (operatu szacunkowego) dostarczonej przez Wykonawcę i sporządzonej przez osobę uprawnioną. Wykonawca zobowiązany jest do przedłożenia wyceny Zamawiającemu przed przedłożeniem do rozliczenia robót związanych z wycinką drzew. Zamawiający zastrzega sobie prawo weryfikacji przekazanej wyceny. Wykonawca po otrzymaniu noty obciążeniowej zobowiązany jest dokonać wpłaty za pozyskane drewno na wskazany przez Zamawiającego numer konta bankowego w terminie 14 dni. Koszt sporządzenia operatu szacunkowego wliczony będzie w koszty za wycinkę drzew. 4) Wykonawca zobowiązany jest uzgodnić prace z Zarządcą sieci E-Leader (Gminą Moszczenica). 5) Wykonawca zobowiązany jest do skierowania do realizacji niniejszego zamówienia w zakresie: - kierowania pracami konserwatorskimi - osoby, która posiada uprawnienia do kierowania pracami restauratorskimi oraz konserwatorskimi, spełniającej wymagania o których mowa w art. 37b ust. 1 ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (tj. która ukończyła studia drugiego stopnia lub jednolite studia magisterskie, których program obejmuje zajęcia lub grupy zajęć umożliwiające nabycie wiedzy i umiejętności w tym zakresie, oraz która po rozpoczęciu studiów drugiego stopnia lub po zaliczeniu szóstego semestru jednolitych studiów magisterskich, przez co najmniej 9 miesięcy brała udział w pracach konserwatorskich lub pracach restauratorskich prowadzonych przy tego rodzaju zabytkach wpisanych do rejestru, lub była zatrudniona przy tych pracach w muzeum będącym instytucją kultury), - wykonywania prac o charakterze technicznym w zakresie prac restauratorskich i konserwatorskich - osoby spełniającej wymagania o których mowa w art. 37b ust. 3 ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (tj., która posiada świadectwo ukończenia szkoły średniej zawodowej oraz tytuł zawodowy albo wykształcenie średnie lub średnie branżowe i dyplom potwierdzający kwalifikacje zawodowe w zawodach związanych z pielęgnacją zieleni, albo przez co najmniej 9 miesięcy brała udział w tego rodzaju pracach prowadzonych przy zabytkach wpisanych do rejestru lub była zatrudniona przy tych pracach w muzeum będącym instytucją kultury.) Zamawiający dopuszcza aby wymagania pkt. 5 ppkt. 5 spełniła jednocześnie jedna osoba. 6) Wykonawca zobowiązany jest do przekazania wojewódzkiemu konserwatorowi zabytków nie później niż w terminie 14 dni przed dniem rozpoczęcia prac, danych dot. osoby, o której mowa w pkt. 5 (zgodnie z decyzjami Łódzkiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków) oraz dokumentów potwierdzających spełnianie przez tą osobę wymagań, o których mowa w art. 37b ust. 1 i art. 37b ust. 3 ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami wraz z oświadczeniem tej osoby o przyjęciu przez nią obowiązku kierowania pracami, o których mowa powyżej albo samodzielnego ich wykonania. 7) Pomimo, iż przedmiar robót oraz projekt techniczny tego nie zawierają w wycenie należy uwzględnić wykonanie podbudowy na drodze o nawierzchni z brukowca z kruszywa stabilizowanego mechanicznie o gr. 20 cm. 8) Wycenę instalacji oświetlenia oraz monitoringu w zakresie doboru rodzaju kabli i przewodów należy wykonać zgodnie z założeniami określonymi w niniejszej SIWZ, tj. a) Pomimo, że projekt przewiduje, iż zasilanie oświetlenia odbywać się będzie w podziale na trzy obwody zasilające kablem ziemnym typu YAKY 5x25mm 0,6/1kV w wycenie przedmiotu zamówienia należy uwzględnić zasilanie oświetlenia w podziale na trzy obwody zasilające kablem ziemnym typu YAKY 4x25mm 0,6/1kV, b) Pomimo, że projekt techniczny i przedmiar przewidują wyprowadzenie z ROU trzech niezależnych linii kablowych zasilających: - oświetlenie parku YAKY 5x25mm - zasilanie mediakonwekterów PoE YAKY 3x16 mm - zasilanie fontanny YAKY 3x25 mm, w wycenie przedmiotu zamówienia należy uwzględnić wyprowadzenie z szafki ROU dwóch niezależnych kabli zasilających: - oświetlenie parku YAKY 4x25mm - zasilanie fontanny YAKY 4x25 mm, c) Pomimo, że projekcie technicznym przewidziano odrębne trasy kabli światłowodowych inwestor wymaga aby wzdłuż kabla oświetleniowego na całej długości wybudować kanał technologiczny z rury RHDPE40, który będzie służyć do prowadzenia kabli światłowodowych instalacji monitoringu przedstawionego w projekcie instalacyjnym branży elektrycznej rys nr 3 (schemat monitoringu), a także będzie służyć ewentualnej przyszłej rozbudowie instalacji monitoringu. 6. Szczegółowy zakres prac do wykonania zawiera przedmiar robót i specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót, stanowiące załączniki do niniejszej SIWZ. Przedmiot zamówienia należy wykonać zgodnie z zakresem i warunkami określonymi w niniejszej SIWZ, dokumentacją techniczną oraz specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót będących przedmiotem zamówienia. 7. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera dokumentacja projektowa, specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych. Załączony przedmiar robót nie ma charakteru wyczerpującego i dokument ten może nie wskazywać wszystkich prac koniecznych do wykonania przedmiotu umowy, co nie ma wpływu na ryczałtowy charakter ceny. 8. Jeżeli w dokumentacji użyto nazw znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę, ich zastosowanie nie jest obowiązkowe, zamawiający dopuszcza zastosowanie rozwiązań równoważnych, a nazwy zostały podane jedynie w celach informacyjnych dla umożliwienia porównania równoważności. 9. Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom. Jednocześnie Zamawiający zastrzega obowiązek osobistego wykonania przez wykonawcę kluczowych części zamówienia, tj. robót w zakresie: nasadzenia i pielęgnacji drzew i krzewów, renowacji trawników. 10. Wymagania dot. zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę: 1) Zgodnie z art. 29 ust. 3a ustawy Prawa zamówień publicznych Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę, w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 1666, z późn. zm.) osób wykonujących prace ogólnobudowlane i instalatorskie (np. prace operatorów urządzeń, maszyn i sprzętu budowlanego, prace kierowców, prace brukarskie, prace wykonywane przez pracowników fizycznych). 2) W trakcie realizacji zamówienia zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec wykonawcy odnośnie spełniania przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane wyżej czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: a) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny, b) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów, c) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia. 3) W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie Zamawiającego w wyznaczonym terminie Wykonawca przedłoży Zamawiającemu wskazane poniżej dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub Podwykonawcę osób wykonujących wskazane wyżej czynności w trakcie realizacji zamówienia: a) oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu wykonawcy lub podwykonawcy; b) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub podwykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie Wykonawcy lub podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. U. UE. L. z 2016 r. Nr 119, str. 1 z późn. zm.) zwane dalej ,,RODO”. Z kolei informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania; c) zaświadczenie właściwego oddziału ZUS, potwierdzające opłacanie przez Wykonawcę lub Podwykonawcę składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umów o pracę za ostatni okres rozliczeniowy; d) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub Podwykonawcę kopię dowodu potwierdzającego zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń, zanonimizowaną w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami RODO. 4) Z tytułu niespełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w powyższych punktach czynności Zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez wykonawcę kary umownej w wysokości 1/60 minimalnego wynagrodzenia za pracę za każdą osobę, za każdy dzień, w którym osoba nie była zatrudniona do realizacji zadania na podstawie umowy o pracę. Niezłożenie przez Wykonawcę lub Podwykonawcę w wyznaczonym przez zamawiającego terminie żądanych przez Zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 1. czynności. 5) W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez Wykonawcę lub Podwykonawcę, Zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy. 6) Wykonawca zobowiązany jest do zawarcia w umowie z Podwykonawcą postanowień zobowiązujących do zatrudnienia na umowę o pracę osób wykonujących czynności, o których mowa w pkt 1, oraz umożliwiających Zamawiającemu możliwość skontrolowania niniejszego obowiązku.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45112711-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający żąda od wykonawcy wniesienia wadium w wysokości: 20 000,00 PLN. 2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. 3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – rozliczeniowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 359 z późn. zm.). 4. Wadium w formie pieniężnej należy wnieść na rachunek bankowy Zamawiającego w Banku: BS ZP o/ Moszczenica . Numer konta: 36 8973 0003 0070 0700 0707 0005 z adnotacją: "Wadium - nr sprawy: INW.271. 4 .2019”. Wadium musi być wniesione najpóźniej w terminie składania ofert. 5. Poręczenia lub gwarancje bankowe, gwarancje ubezpieczeniowe, poręczenia udzielone przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 359 z późn. zm.) w oryginale również w w/w terminie winny znajdować się w kasie Urzędu Gminy. Uwaga: Nie należy załączać oryginału dokumentu wadialnego do oferty. Potwierdzoną kserokopię dowodu wniesienia wadium można załączyć do oferty (nie jest to wymagane). Z chwilą zmiany terminu złożenia ofert przez Zamawiającego jednocześnie ulega zmianie termin (dzień) wpłaty wadium, godzina wpłaty pozostaje bez zmian chyba, że w zawiadomieniu o zmianie terminu złożenia ofert podano również zmienioną godzinę wpłaty wadium. 6. Z treści gwarancji (poręczenia) musi jednoznacznie wynikać jaki jest sposób reprezentacji Gwaranta. Gwarancja musi być podpisana przez upoważnionego (upełnomocnionego) przedstawiciela Gwaranta. Podpis winien być sporządzony w sposób umożliwiający jego identyfikację np. złożony wraz z imienną pieczątką lub czytelny (z podaniem imienia i nazwiska). Z treści gwarancji winno wynikać bezwarunkowe, na każde żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i ust. 5 ustawy. Zamawiający uzna, że przedstawiona gwarancja nie spełnia wymogu bezwarunkowości, gdy z treści gwarancji: 1) wynika, że dotyczy jedynie należności bezspornych; 2) wynika obowiązek przedłożenia gwarantowi przez Zamawiającego (beneficjenta gwarancji) dokumentów innych niż: a) pisemne wezwanie do zapłaty, b) pisemne oświadczenie o zaistnieniu okoliczności uzasadniających żądanie oraz nie dokonaniu przez Wykonawcę zapłaty wymagalnych należności; 3) wynika, że gwarant może powołać się na zarzuty dotyczące istnienia i ważności umowy podstawowej oraz na rzeczywiste niezrealizowanie się zabezpieczonego rezultatu; 4) wynika, że Zamawiający (beneficjent gwarancji) musi udowodnić zaistnienie okoliczności określonych w art. 46 ust. 4a i ust. 5 ustawy. 7. Oferta niezabezpieczona akceptowaną formą wadium, przez cały okres związania ofertą zostanie odrzucona. 8. Za skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu zamawiający uważa wadium, które w oznaczonym terminie znajdzie się na koncie zamawiającego. 9. Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem ust. 14. 10. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano, 11. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 12. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1 ustawy, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego; 13. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę. 14. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy, pełnomocnictw, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 15. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zgodnie z art. 22 ust. 1 ustawy Zamawiający nie określa warunków udziału w postępowaniu w zakresie kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) Formularz ofertowy – wg. Załącznika nr 1 do SIWZ; 2) Zobowiązanie podmiotu trzeciego do udostępnienia potencjału - w przypadku, gdy wykonawca powołuje się na potencjał podmiotu trzeciego w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu; 3) Dokumenty, z których wynika upoważnienie osób podpisujących ofertę do reprezentacji wykonawcy, w szczególności pełnomocnictwo (o ile w imieniu wykonawcy działa pełnomocnik), lub inne dokumenty potwierdzające umocowanie, jeśli sposób reprezentacji nie wynika z KRS 4) kosztorys uproszczony

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach