Przetargi.pl
Remont zabytkowego budynku „Podlasia” przy ul. Sienkiewicza 63 w Siedlcach

Gmina Miasto Siedlce ogłasza przetarg

  • Adres: 08-110 Siedlce, Skwer Niepodległości
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 25 794 37 86 , fax. 25 794 37 18
  • Data zamieszczenia: 2020-05-28
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Miasto Siedlce
    Skwer Niepodległości 2
    08-110 Siedlce, woj. mazowieckie
    tel. 25 794 37 86, fax. 25 794 37 18
    REGON: 00000000000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.siedlce.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Remont zabytkowego budynku „Podlasia” przy ul. Sienkiewicza 63 w Siedlcach
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    ZAKRES ZAMÓWIENIA I. Roboty ogólnobudowlane w tym: 1. Renowacja stolarki okiennej:  przygotowanie stolarki (zabezpieczenie szyb, oczyszczenie, itp.),  naprawa elementów ościeżnic okiennych,  zagruntowanie stolarki z uprzednim poszpachlowaniem,  dwukrotne pomalowanie stolarki okiennej,  naprawa opasek wokół okien,  dwukrotne pomalowanie opasek wokół okien. 2. Renowacja tynków wewnętrznych w piwnicach:  odbicie tynków z murów,  oczyszczenie powierzchni murów,  dwukrotne odgrzybienie ścian,  dwurzędowa iniekcja ścian wewnętrznych,  dwukrotna impregnacja ścian poprzez nałożenie preparatu gruntująco-wzmacniającego krzemianowego. 3. Obróbki blacharskie gzymsu między kondygnacyjnego  rozebranie obróbek blacharskich,  odbicie uszkodzonych tynków z murów,  uzupełnienie tynków,  dwukrotne odgrzybienie ścian,  dwukrotna impregnacja ścian poprzez nałożenie preparatu gruntująco-impregnującego krzemianowego,  uzupełnienie tynków wraz z dwukrotnym malowaniem,  montaż obróbek blacharskich na gzymsach i pasach elewacyjnych. 4. Prace przy cokole i ścianach fundamentowych  zdjęcie płyt kamiennych z murów,  odbicie zaprawy i innych pozostałości,  dwukrotne odgrzybienie ścian,  dwurzędowa iniekcja ścian zewnętrznych,  pionowa izolacja przeciwwilgociowa ścian fundamentowych oraz cokołu,  dwukrotna impregnacja ścian poprzez nałożenie preparatu gruntująco-impregnującego krzemianowego,  tynki renowacyjne wraz z dwukrotnym malowaniem. 5. Wykonanie opaski  rozebranie nawierzchni z betonowej kostki brukowej,  roboty ziemne,  wykonanie opaski z kamienia narzutowego w obrzeżu betonowym,  odtworzenie chodnika. 6. Roboty towarzyszące  rusztowanie zewnętrzne,  wywóz ziemi i gruzu. DODATKOWE INFORMACJE DOTYCZĄCE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA. 1. Na podstawie art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących prace fizyczne przy robotach ogólnobudowlanych podczas realizacji niniejszego zamówienia. Czynności wykonywane przez pracowników będą polegać na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz. U. z 2019 r. poz. 1040 ze zm.), z wyłączeniem osób kierujących budową i robotami budowlanymi, osób wykonujących obsługę geodezyjną oraz innych, jeżeli charakter wykonywanych czynności nie odpowiada charakterowi umowy o pracę. 2. W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy odnośnie spełniania przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 1 czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: a. żądania i dokonania oceny oświadczeń i dokumentów potwierdzających spełnienie ww. wymogów, b. żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów, c. przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia. 3. W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie Zamawiającego, w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie, Wykonawca przedłoży Zamawiającemu wskazany poniżej dowód w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub Podwykonawcę osób wykonujących wskazane w punkcie 1 czynności:  oświadczenie Wykonawcy lub Podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie Zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, imion i nazwisk tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu, zakresu obowiązków pracowników oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu Wykonawcy lub Podwykonawcy. 4. Z tytułu niespełnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 1 czynności Zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez Wykonawcę kary umownej w wysokości określonej w istotnych postanowieniach umowy w sprawie zamówienia publicznego. Niezłożenie przez Wykonawcę w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie żądanych przez Zamawiającego dowodów, w celu potwierdzenia spełnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę, traktowane będzie jako niespełnienie przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 1 czynności. 5. W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez Wykonawcę lub Podwykonawcę, Zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy. 6. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera dokumentacja projektowa. 7. Wykonawca powinien: 1) prowadzić roboty budowlane zgodnie z warunkami zawartymi w: - pozwoleniu na budowę nr 50/2019, pismo znak PB-RUB.6740.70.2019 z dnia 13.03.2019 r. na remont zabytkowego budynku „Podlasia” na działkach o nr geod. 48-38/2, 48-74/2, 49-90 przy ul. Sienkiewicza 63 w Siedlcach, - decyzji Nr 103/DS/2019 z dnia 06.03.2019 r. Mazowieckiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w sprawie zezwolenia na prowadzenie prac remontowo-konserwatorskich przy zabytkowym budynku „Podlasie” wpisanym do rejestru zabytków pod Nr A-460. 2) zapewnić szczególne warunki bezpieczeństwa przy realizacji robót określonych w opisie technicznym dokumentacji projektowej i specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych, 3) zapewnić materiały o parametrach technicznych porównywalnych, lecz nie gorszych od opisanych w specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót oraz dokumentacji projektowej, 4) wystąpić do zarządcy drogi z wnioskiem o zajęcie pasa drogowego i uwzględnić w ofercie koszt jego zajęcia. 5) prowadzić dokumentację budowy (dziennik budowy), 6) wykonać roboty zgodnie z dokumentacją, sztuką budowlaną, specyfikacjami szczegółowymi obowiązującymi przy wykonaniu robót oraz warunkami bezpieczeństwa i ochrony zdrowia, 7) zapewnić obsługę geodezyjną - wykonać inwentaryzację powykonawczą. 8. Materiały pochodzące z rozbiórki tj. piaskowiec, betonowa kostka brukowa stanowią własność Zamawiającego. Wykonawca zobowiązany jest złożyć je na palety i przewieźć w miejsce wskazane przez Zamawiającego (na terenie miasta), co należy uwzględnić w wycenie. 9. Zamawiający informuje, że: 1) Roboty objęte niniejszym zamówieniem prowadzone będą na zewnątrz oraz wewnątrz funkcjonującego obiektu. W związku z tym Wykonawca, organizując teren budowy, zobowiązany jest do zapewnienia możliwości bezpiecznego dojazdu, swobodnego i bezpiecznego dojścia pracownikom obiektu oraz do ograniczenia do minimum czynników zakłócających pracę. 2) Z uwagi na lokalizację inwestycji, sąsiedztwo przystanku komunikacji miejskiej oraz postoju taxi, Wykonawca, organizując teren budowy, zobowiązany jest do zapewnienia bezpieczeństwa pieszym oraz na bieżąco będzie współpracował w tym zakresie z Zamawiającym. 3) Wykonawca zobowiązany jest do przygotowania i organizacji placu budowy, w tym do ogrodzenia placu budowy, co należy uwzględnić w wycenie. 4) Pomieszczenia w piwnicy objęte zamówieniem Wykonawca przygotuje do remontu pod nadzorem pracownika Miejskiego Ośrodka Kultury. W szczególności należy zabezpieczyć elementy wyposażenia pozostające w pomieszczeniach na czas remontu, co należy uwzględnić w wycenie. 5) Wykonawca zobowiązany jest uwzględnić w wycenie koszt zainstalowania niezbędnych mierników i liczników oraz koszt zużycia energii i wody. Uwaga: Szczegółowy zakres robót przedstawiony jest w dokumentacji projektowej (projekt budowlany, specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót) będącej załącznikiem do specyfikacji, natomiast przedmiar robót należy traktować jak załącznik dodatkowy, pomocniczy. Wszystkie dokumenty opisujące przedmiot zamówienia należy traktować jako wzajemnie uzupełniające się i wyjaśniające w tym znaczeniu, że w przypadku stwierdzenia jakichkolwiek wieloznaczności lub niejednoznaczności Wykonawca nie może ograniczyć zakresu swojego zobowiązania ani zakresu należytej staranności przy wykonywaniu swoich zobowiązań wynikających z umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pozwolenie na budowę nr 50/2018, pismo znak PB-RUB.6740.70.2019 z dnia 13.03.2019 r. na remont zabytkowego budynku „Podlasia” na działkach o nr geod. 48-38/2, 48-74/2, 49-90 przy ul. Sienkiewicza 63 w Siedlcach. Decyzja Nr 103/DS/2019 z dnia 06.03.2019 r. Mazowieckiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków zezwalająca na prowadzenie prac remontowo-konserwatorskich przy zabytkowym budynku „Podlasie” wpisanym do rejestru zabytków pod Nr A-460. Zamawiający ubiega się o dotację z budżetu województwa mazowieckiego na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytkach wpisanych do rejestru zabytków, położonych na obszarze województwa mazowieckiego. Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia w przypadku nieprzyznania dotacji pochodzącej z budżetu województwa mazowieckiego na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytkach wpisanych do rejestru zabytków, położonych na obszarze województwa mazowieckiego, które Zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie części zamówienia.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wykonawca zobowiązany jest najpóźniej do upływu terminu składania ofert, tj. do dnia 15.06.2020 r. do godz. 09:45 wnieść wadium w wysokości 7 000,00 zł (słownie: siedem tysięcy zł). Wadium może być wniesione w:  pieniądzu,  poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,  gwarancjach bankowych,  gwarancjach ubezpieczeniowych,  poręczeniach udzielanych przez podmioty określone w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007r., Nr 42, poz. 275 z późn. zm.). Wadium w formie pieniężnej wykonawca wpłaci przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: ING Bank Śląski S.A. Oddział w Siedlcach nr rachunku: 06 1050 1953 1000 0023 4839 7999 z dopiskiem: Wadium. Remont zabytkowego budynku „Podlasia” przy ul. Sienkiewicza 6 w Siedlcach. Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne jeżeli w podanym terminie znajdzie się na rachunku bankowym Zamawiającego. Wadium wnoszone w innej formie jak pieniądze wykonawca składa w oryginale w Wydziale Finansowym Urzędu Miasta pokój Nr 34 lub zamieszcza w odrębnej kopercie i składa w miejscu wyznaczonym na składanie ofert w godzinach od 745 do 1545. Nie należy załączać oryginału dokumentu wadialnego do oferty. W przypadku wadium wniesionego w formie poręczenia lub gwarancji przez wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, w dokumencie poręczenia lub gwarancji winny być wskazane podmioty należące do konsorcjum lub co najmniej informacja, że zleceniodawca gwarancji składa ofertę w ramach konsorcjum, a fakt ten został zaakceptowany przez gwaranta. Gwarancje ubezpieczeniowe lub gwarancje bankowe oraz poręczenia złożone jako zabezpieczenie wadium muszą posiadać okres ważności nie krótszy niż okres związania ofertą oraz umożliwiać zamawiającemu otrzymanie określonej kwoty wadium bez jakichkolwiek warunków wstępnych, nieodwołalnie i na jego pierwsze wezwanie. Brak wniesienia wadium na warunkach jak wyżej spowoduje odrzucenie oferty (art. 89 ust. 1 pkt. 7b ustawy). Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami w sytuacjach określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Wykonawca spełni warunek, jeżeli figuruje w odpowiednim rejestrze zawodowym lub handlowym.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach