Przetargi.pl
Remont zabytkowego budynku Młodzieżowego Ośrodka Socjoterapii w Białej – etap I

POWIAT CZARNKOWSKO-TRZCIANECKI - Starostwo Powiatowe w Czarnkowie ogłasza przetarg

  • Adres: 64-700 Czarnków, ul. Rybaki 3
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel.
  • Data zamieszczenia: 2024-06-13
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: POWIAT CZARNKOWSKO-TRZCIANECKI - Starostwo Powiatowe w Czarnkowie
    ul. Rybaki 3
    64-700 Czarnków, woj. wielkopolskie
    REGON: 570799510
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.bip.czarnkowsko-trzcianecki.pl/

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Remont zabytkowego budynku Młodzieżowego Ośrodka Socjoterapii w Białej – etap I
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    „Remont zabytkowego budynku Młodzieżowego Ośrodka Socjoterapii w Białej – etap I”Zadanie inwestycyjne współfinansowane jest z Rządowego Fundusz Polski Ład: Program Odbudowy Zabytków oraz budżetu Powiatu Czarnkowsko-Trzcianeckiego.Przedmiot zamówienia – w myśl art. 103 ust.1 ustawy Pzp. - jest zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane.Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie prac inwestycyjnych związanych z wykonaniem niezbędnych prac projektowych, przeprowadzeniem czynności formalno-prawnych oraz wykonaniem robót budowlanych w tym termomodernizacji obejmujących konstrukcję i pokrycie dachu w obrębie poddasza użytkowego i nieużytkowego wg opisu i wytycznych zawartych w Programie Funkcjonalno-Użytkowym (PFU) przedsięwzięcia: „Remont zabytkowego budynku Młodzieżowego Ośrodka Socjoterapii w Białej – etap I”.Do zadań wykonawcy będzie należało również uzyskanie pozwolenia na budowę w imieniu inwestora lub zgłoszenie robót budowlanych obiektu do odpowiednich instytucji, uzyskanie wymaganych zgód i pozwoleń związanych z realizacją poszczególnych zakresów prac (jeżeli dotyczą), wykonanie dokumentacji powykonawczej oraz uzyskanie wymaganych pozwoleń na użytkowanie (jeżeli dotyczą) oraz świadczenie usług gwarancyjnych.W ramach Przedmiotu Zamówienia Wykonawca winien wykonać kompletny i funkcjonalny układ spójny z przedstawiona koncepcją i zgodny z założeniami jakim ma służyć.Zakres robót wymaganych do wykonania przez wykonawcę wyłonionego w trybie zamówienia podstawowego w formule zaprojektuj-wybuduj: 1. Prace projektowe i obsługa formalno-prawna inwestycjiCzynności formalne i dokumentacyjne:- wykonanie w miarę konieczności map dla celów projektowych,- inwentaryzacja techniczna obiektu i elementów konstrukcyjnych w zakresie koniecznym dla inwestycji,- ocena techniczna stanu istniejącego w tym konstrukcji ze wskazaniem zaleceń i wniosków w zakresie remontu, wymiany koniecznych elementów,- inwentaryzacja kominów i opinia kominiarska,- projekt budowlany i techniczny (architektura + konstrukcja) remontu dachu w tym dobór rodzaju i grubości materiałów izolacyjnych ścian i dachu spełniających aktualnie obowiązujące wymagania Rozporządzenia Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie,- karty obliczeń doboru i rodzaju izolacji termicznych,- operat z wykonania badań konserwatorskich i odkrywek stratygraficznych wraz z ich opisem uzgodniony z Wojewódzkim Urzędem Ochrony Zabytków w Poznaniu delegatura w Pile przygotowany przez uprawnionego konserwatora zabytków,- ekspertyza techniczna porażenia przez grzyby i owady niszczące drewno dla poddaszy budynków wykonana przez rzeczoznawcę mykologicznego i entomologicznego,- projekt techniczny wykonania instalacji oświetlenia poddasza oraz instalacji odgromowej budynku,- projekt techniczny dostosowania budynku do obowiązujących przepisów ochrony przeciwpożarowej i ewakuacji w oparciu, jeśli zajdzie taka konieczność, o przygotowaną ekspertyzę techniczną i uzgodnienie z Komendantem Wojewódzkim Państwowej Straży Pożarnej w Poznaniu,- uzgodnienie projektów z właściwymi służbami administracji publicznej w tym p-poż., konserwator zabytków, sanepid itp.,- przeprowadzenie czynności formalnych – pozwolenie na budowę,- przygotowanie dokumentacji kolaudacyjnej, przeprowadzenie wymaganych przepisami prawa odbiorów przez organy administracji publicznej.2. Prace budowlane:A. ROBOTY BUDOWLANE:- wykonanie prac porządkowych na poddaszu, usunięcie i utylizacja składowanych na poddaszu budynku elementów wyposażenia, usunięcie i utylizacja gruzu i odpadów z budowy; 1 kpl,- przebudowa kominów istniejących w niezbędnym zakresie oraz odbudowa kominów rozebranych po pożarze; ok. 9,6 m3,- wymiana pokrycia dachowego wraz z izolacją połaci dachowych z dachówki karpiówki układanej naprzemiennie (w sposób przypadkowy - efekt melanżu, jak na przykładowym zdjęciu w PFU) z różnych sortów produkcyjnych; ok. 630 m2,- wymiana pokrycia dachowego z dociepleniem wełną skalną dachową, pokrycie dwoma warstwami papy termozgrzewalnej - dachy parterowych przybudówek; ok. 40 m2,- wymiana nadmiernie skorodowanych i nadwęglonych elementów więźby dachowej, rekonstrukcja istniejących elementów wg przygotowanej ekspertyzy technicznej z zastosowaniem dedykowanej technologii; 1 kpl,- usunięcie szkodników z drewnianych elementów stropu i więźby dachowej w zakresie i technologii zgodnej z przygotowaną ekspertyzą mykologiczną i entomologiczną; 1 kpl,- impregnacja przeciwogniowa i wzmocnienie więźby dachowej; 1 kpl,- montaż naświetli, wyłazów dachowych, klapy oddymiającej wg ustaleń z WUOZ; 1 kpl,- wymiana skorodowanych i nadwęglonych elementów konstrukcyjnych stropu, wymiana deskowania sufitu wg przygotowanej ekspertyzy technicznej; ok. 150 m2,- wykonanie pomostów technicznych dla obsługi kominów w obrębie poddasza nieużytkowego lub wykonanie nowej podłogi drewnianej, jeśli taki wymóg narzuci WOUZ, ok. 150 m2,- renowacja drewnianej stolarki okiennej z uwzględnieniem wytycznych WUOZ z wymianą oszklenia, montaż od wewnątrz dodatkowych okien termoizolacyjnych lub dodatkowe oszklenie szybą zespoloną termoizolacyjną; 14 sztuk,- termomodernizacja przegród pionowych i poziomych w obrębie ostatniej kondygnacji użytkowej budynku z użyciem wełny skalnej o grubości wynikającej z opracowania/obliczeń termicznych; ok. 650 m2,- rozbiórka i odtworzenie w niezbędnym zakresie od wewnątrz (w pomieszczeniach poddasza użytkowego, istniejące pokoje itp.) połaci dachowych i ścian działowych koniecznych dla przebudowy dachu i termomodernizacji w zakresie uzgodnionym z WUOZ; ok. 430 m2,- dostosowanie obiektu w obrębie przebudowywanych kondygnacji do obowiązujących przepisów w zakresie ochrony p. poż. i ewakuacji z uwzględnieniem konieczności wykonania rozwiązań zastępczych ustalonych z Komendantem Powiatowym Państwowej Straży Pożarnej w oparciu o przygotowana ekspertyzę lub inne opracowanie pozwalające na ustalenie zakresu koniecznych dla tego etapu robót budowlanych; 1 kpl,- wykonanie innych niezbędnych prac towarzyszących; 1 kpl,B. ROBOTY INSTALACYJNE – ELEKTRYCZNE:- roboty instalacyjne w zakresie koniecznym dla dostosowania budynku w obrębie przebudowywanych kondygnacji do obowiązujących przepisów ochrony p-poż i ewakuacji z uwzględnieniem konieczności wykonania rozwiązań zastępczych ustalonych z Komendantem Powiatowym Państwowej Straży Pożarnej w oparciu o przygotowana ekspertyzę lub inne opracowanie pozwalające na ustalenie zakresu robót. Dostawa i montaż w połaci dachowej klapy oddymiającej; 1 kpl,- wykonanie instalacji oświetleniowej poddasza nieużytkowego z oddzielnym zasilaniem poprowadzonym z istniejącej rozdzielnicy elektrycznej parteru; 1 kpl,- wykonanie instalacji oświetlenia awaryjnego i ewakuacyjnego;1 kpl,- wykonanie kompletnej instalacji odgromowej; 1 kpl,- wykonanie uziemienia budynku polegającego na odbudowie/modernizacji istniejącego uziemienia otokowego z uwzględnieniem koniecznych robót, ziemnych budowlanych, odtworzenia nawierzchni itp.; 1 kpl,- wykonanie innych niezbędnych prac towarzyszących; 1 kpl,C. ROBOTY INSTALACYJNE – SANITARNE:- przebudowa instalacji sanitarnych w obrębie przebudowywanych kondygnacji, w tym wykonanie przebudowy instalacji c.o.- zmiana na układ zamknięty, likwidacja istniejącego naczynia wzbiorczego; 1 kpl,- wykonanie innych niezbędnych prac towarzyszących; 1 kpl.Miejsce realizacji zadania inwestycyjnego:Młodzieżowy Ośrodek Socjoterapii w Białej, ul. Parkowa 1, zlokalizowany na działce nr 908 obręb ewidencyjny Biała, gmina Trzcianka.Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, opis wymagań Zamawiającego w zakresie realizacji i odbioru robót określa Program funkcjonalno – użytkowy (PFU), stanowiący załącznik nr 11 do SWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45260000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1) Wykonawca przystępujący do postępowania jest zobowiązany, przed upływem terminu składania ofert, wnieść wadium w kwocie 10 000 zł (słownie: dziesięć tysięcy złotych)2) Wadium musi obejmować pełen okres związania ofertą tj. do dnia 01.08.2024r.3) Wadium może być wniesione w jednej lub kilku formach wskazanych w art. 97 ust. 7 ustawy Pzp. a mianowicie:a) pieniądzu;b) gwarancjach bankowych;c) gwarancjach ubezpieczeniowych;d) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2020 r. poz. 299 oraz z 2022 r. poz. 807 i 1079).4) Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy w Banku Spółdzielczym w Czarnkowie, Nr rachunku: 16 8951 0009 0000 1007 2000 0120, podając w tytule przelewu: „WADIUM dla zamówienia pn.: „Remont zabytkowego budynku Młodzieżowego Ośrodka Socjoterapii w Białej – etap I”. Wadium musi wpłynąć na wskazany rachunek bankowy Zamawiającego najpóźniej przed upływem terminu składania ofert (decyduje data i godzina wpływu na rachunek bankowy Zamawiającego).5) Wadium wnoszone w poręczeniach lub gwarancjach należy załączyć do oferty w oryginale w postaci dokumentu elektronicznego podpisanego kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez wystawcę dokumentu i powinno zawierać następujące elementy:- nazwę dającego zlecenie (wykonawcy), beneficjenta gwarancji (Zamawiającego), gwaranta/poręczyciela oraz wskazanie ich siedzib. Beneficjentem wskazanym w gwarancji lub poręczeniu musi być Powiat Czarnkowsko-Trzcianecki, ul. Rybaki 3, 64-700 Czarnków- określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją/poręczeniem,- kwotę gwarancji/poręczenia,- termin ważności gwarancji/poręczenia,- zobowiązanie gwaranta do zapłacenia kwoty gwarancji/poręczenia bezwarunkowo, na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego, w sytuacjach określonych w art. 98 ust. 6 ustawy Pzp.6) W przypadku, gdy wykonawca nie wniósł wadium lub wniósł w sposób nieprawidłowy lub nie utrzymywał wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złożył wniosek o zwrot wadium, w przypadku o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, Zamawiający odrzuci ofertę na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 14 ustawy Pzp.7) Zamawiający dokona zwrotu wadium na zasadach określonych w art. 98 ust. 1–5 ustawy Pzp.8) Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami na podstawie art. 98 ust. 6 ustawy Pzp.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:Zamawiający nie określa dodatkowych wymagań.2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:Zamawiający nie określa dodatkowych wymagań.3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:Zamawiający uzna, że wykonawca spełnia warunek w zakresie sytuacji ekonomicznej lub finansowej jeżeli Wykonawca wykaże, że:a) jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia. Minimalna wysokość sumy gwarancyjnej ubezpieczenia wynosi 3 000 000,00 (trzy miliony złotych);b) posiada środki finansowe lub zdolność kredytową niezbędną do realizacji zamówienia nie mniejszą niż 1 000 000 zł (milion złotych). Spełnienie warunku potwierdzi informacją z banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych nie mniejszą niż 1 000 000 zł lub zdolność kredytową wykonawcy nie mniejszą niż 1 000 000zł w okresie nie wcześniejszym niż 3 miesiące przed jej złożeniem;4) zdolności technicznej lub zawodowej:Zamawiający uzna, że wykonawca spełnia warunek w zakresie zdolności technicznej lub zawodowej jeżeli Wykonawca wykaże, że:a) w okresie ostatnich pięciu lat, przed dniem składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, należycie wykonał minimum dwie roboty budowlane o wartości nie mniejszej niż 800 000 zł (brutto) każda z nich polegająca na: budowie/przebudowie/rozbudowie/nadbudowie lub remoncie dachu obiektu zaliczanego do jednej z wymienionych kategorii: IX-XII; XIV-XVI (zgodnie z załącznikiem do ustawy Prawo budowlane) będącym jednocześnie zabytkiem nieruchomym w rozumieniu art. 3 i art. 22 Ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz. U. 2022.0.840).Wykonawca potwierdzi powyższe w wykazie wykonanych robót budowlanych, ich wartość, datę, miejsca wykonania i podmioty, na rzecz których roboty te zostały wykonane, z załączeniem dowodów potwierdzających, że roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dokumentami potwierdzającymi, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne odpowiednie dokumenty.Uwaga !:Zgodnie z art. 117 ust. 1 ustawy Pzp, Zamawiający zastrzega, że w sytuacji składania oferty przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz analogicznie w sytuacji, gdy Wykonawca będzie polegał na zasobach innego podmiotu, na zasadach określonych w art. 118 ustawy Pzp, warunek o którym wyżej mowa, musi zostać spełniony w całości przez Wykonawcę(jednego z Wykonawców wspólnie składającego ofertę) lub podmiot, na którego zdolności w tym zakresie powołuje się Wykonawca – brak możliwości tzw. sumowania zasobów w zakresie doświadczenia.Spełnianie warunku wykonawca potwierdzi poprzez złożenie wykazu robót budowlanych wg załącznika nr 6 do SWZ. Zamawiający dokona oceny na zasadzie spełnia/nie spełnia.b) w okresie ostatnich trzech lat, przed dniem składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, należyte wykonanie minimum jednej usługi polegającej na opracowaniu projektu budowlanego który uzyskał pozwolenie/zgłoszenie lub inną zgodę właściwego organu na realizację zadania polegającej na zaprojektowaniu: budowy/przebudowy/rozbudowy/nadbudowy/remontu dachu obiektu zaliczanego do jednej z wymienionych kategorii: IX-XII; XIV-XVI o powierzchni dachu nie mniejszej niż 500 m2 (zgodnie z załącznikiem do ustawy Prawo budowlane) będącym jednocześnie zabytkiem nieruchomym w rozumieniu art. 3 i art. 22 Ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz. U. 2022.0.840).Wykonawca potwierdzi powyższe w wykazie wykonanych usług, ich wartość, daty, zakres i podmiotów, na rzecz których usługi te zostały wykonane, z załączeniem dowodów potwierdzających, że usługi zostały wykonane należycie, przy czym dokumentami potwierdzającymi, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne odpowiednie dokumenty.Uwaga !:Zgodnie z art. 117 ust. 1 ustawy Pzp, Zamawiający zastrzega, że w sytuacji składania oferty przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz analogicznie w sytuacji, gdy Wykonawca będzie polegał na zasobach innego podmiotu, na zasadach określonych w art.. 118 ustawy Pzp, warunek o którym wyżej mowa, musi zostać spełniony w całości przez Wykonawcę(jednego z Wykonawców wspólnie składającego ofertę) lub podmiot, na którego zdolności w tym zakresie powołuje się Wykonawca – brak możliwości tzw. sumowania zasobów w zakresie doświadczenia.Spełnianie warunku wykonawca potwierdzi poprzez złożenie wykazu usług wykonanych wg załącznika nr 7 do SWZ. Zamawiający dokona oceny na zasadzie spełnia/nie spełnia.c) dysponuje osobami zdolnymi do wykonywania zamówienia :o 1 osobą, która będzie uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia posiadającą wykształcenie wyższe oraz uprawnienia do projektowania w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń lub odpowiadające im uprawnienia i posiada co najmniej 5-letnie doświadczenie zawodowe w swojej specjalności tj. w zakresie projektowania w specjalności konstrukcyjno-budowlanej. Zaproponowana osoba podlega ocenie w Kryterium oceny nr 2: Doświadczenie Projektanta branży konstrukcyjnej (DPBK) /Rozdział III.4 SWZ/.Wyżej wymienione osoba legitymująca się uprawnieniami wydawanymi na podstawie Rozporządzenia Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz.U. 2019 poz. 831) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, lub odpowiadające im uprawnienia budowlane, które zostały wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji szwajcarskiej w szczególności na podstawie przepisów:- ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (tj. Dz. U. z 2020 r. poz. 220, z 2021 r. poz. 78);- ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa (tj. Dz. U. z 2019 r. poz. 1117.),- ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa, dotyczące świadczenia usług transgranicznych;z zastrzeżeniem art. 12a oraz innych przepisów ustawy Prawo Budowlane (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 1333 ze zm.), w szczególności odpowie¬dzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na te¬mat ich uprawnień, doświadczenia niezbędnych do wykonania zamówie¬nia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami.Wykonawca potwierdzi powyższe w wykazie osób skierowanych do realizacji zamówienia publicznego (załącznik nr 8 do SWZ) ich wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których usługa ta została wykonana.Zamawiający dokona oceny na zasadzie spełnia/nie spełnia.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2024-07-03

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach