Przetargi.pl
Remont pomieszczeń budynku Sądu Apelacyjnego w Rzeszowie

Sąd Apelacyjny w Rzeszowie ogłasza przetarg

  • Adres: 35-001 Rzeszów, Al. J. Piłsudskiego 28
  • Województwo: podkarpackie
  • Telefon/fax: tel. 017 8580200 , fax. 017 8580205
  • Data zamieszczenia: 2014-06-18
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Sąd Apelacyjny w Rzeszowie
    Al. J. Piłsudskiego 28 28
    35-001 Rzeszów, woj. podkarpackie
    tel. 017 8580200, fax. 017 8580205
    REGON: 00513930000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.rzeszow.sa.gov.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Organ kontroli państwowej lub ochrony prawa, sąd lub trybunał

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Remont pomieszczeń budynku Sądu Apelacyjnego w Rzeszowie
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest remont pomieszczeń budynku Sądu Apelacyjnego w Rzeszowie. Przedmiot zamówienia podzielono na dwie części: Część I. Remont pomieszczeń i montaż klimatyzatorów, Część II. Modernizacja sieci komputerowej. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia: Opis przedmiotu zamówienia w zakresie Części I dokonany jest za pomocą: 1) Projektu wykonawczego zamiennego remontu pomieszczeń Sądu Apelacyjnego: a) Architektura i Konstrukcja b) Branża Sanitarna - Instalacja Wod. - Kan. c) Branża Sanitarna - Instalacja chłodzenia d) Branża Elektryczna - remont pomieszczeń 2) Specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych: a) Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych- branża ogólnobudowlana, b) Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych - branża instalacji sanitarnych c) Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych - branża instalacji elektrycznych (dla remontu pomieszczeń) 3) Przedmiaru robót a) roboty ogólnobudowlane b) instalacje sanitarne: - instalacje chłodzenia - instalacje wod. - kan. c) instalacje elektryczne - remont pomieszczeń opracowanych przez pracownię projektową WIK K.Wróbel i W.Kubiszyn Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowi Załącznik Nr 1.1 do SIWZ. Opis przedmiotu zamówienia w zakresie Części II dokonany jest za pomocą: 1) Projektu wykonawczego zamiennego remontu pomieszczeń Sądu Apelacyjnego: a) Rozbudowa sieci Teleinformatycznej III piętra oraz wysokiego parteru i II piętra, b) Instalacje elektryczne, 2) Specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych: d) Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych - branża instalacji elektrycznych (rozbudowa sieci teleinformatycznej) 3) Przedmiaru robót: a) instalacje teletechniczne - rozbudowa sieci teleinformatycznej opracowanych przez pracownię projektową IMPOLNET Migda, Migda, Chyba s.j. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia w zakresie Częci I stanowi Załącznik Nr 1.2 do SIWZ. Uwaga: Wszystkie materiały, urządzenia, elementy wyposażenia przedstawione w dokumentacji projektowej i opisane przez wskazanie znaków towarowych, należy traktować jako rozwiązania przykładowe o modelowych: parametrach technicznych i użytkowych, właściwościach charakterystycznych i właściwościach estetycznych, standardach określonych dla materiałów, urządzeń, elementów wyposażenia. Zamawiający dopuszcza możliwość składania ofert zawierających rozwiązania równoważne polegające na zastosowaniu innych materiałów, urządzeń, elementów wyposażenia niż podane w dokumentacji projektowej, pod warunkiem zapewnienia wszystkich parametrów, właściwości i standardów nie gorszych niż rozwiązań przyjętych w tej dokumentacji. Pod pojęciem parametry Zamawiający rozumie funkcjonalność, przeznaczenie, kolorystykę, strukturę, rodzaj materiału, kształt, wielkość, bezpieczeństwo, wytrzymałość oraz pozostałe parametry przypisane poszczególnym materiałom, urządzeniom, elementom wyposażenia wskazanym w dokumentacji projektowej, szczegółowej specyfikacji technicznej oraz przedmiarach robót. W przypadku składania ofert zawierających rozwiązania równoważne Wykonawca zobowiązany jest do przedłożenia wykazu rozwiązań równoważnych zawierającego dokładną nazwę, typ, producenta materiału równoważnego w załączniku do oferty wg wzoru opracowanego przez Zamawiającego, stanowiącego Załącznik Nr 7 do SIWZ. Brak wstawienia równoważnych materiałów, urządzeń, elementów wyposażenia w Załączniku Nr 7 do SIWZ lub nie złożenie tego załącznika uznane zostanie za niestosowanie rozwiązania równoważnego. Ponadto, wraz z wykazem - Załącznikiem Nr 7 do SIWZ, Zamawiający wymaga złożenia stosownych dokumentów, uwiarygodniających te materiały, urządzenia, elementy wyposażenia potwierdzających spełnienie wymogu równoważności np. katalogi, karty techniczne itp. Na podstawie w/w dokumentów Zamawiający dokona sprawdzenia zaoferowanego rozwiązania równoważnego. Jeżeli Zamawiający w toku badania ofert stwierdzi, że zaoferowany materiał, urządzenie, elementy wyposażenia nie spełnia wymagań równoważności, oferta zostanie uznana za niespełniającą wymogów SIWZ i zostanie odrzucona na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp. Dodatkowe informacje, które Wykonawca musi uwzględnić przy sporządzaniu oferty w zakresie Części I: 1) roboty wykonywane będą w czynnym obiekcie sądu z ograniczoną możliwością wykorzystania do celów procesu budowlanego posesji Zamawiającego np. utwardzonego placu na składowanie materiałów do wbudowania i materiałów z rozbiórki. Wykonawca będzie zobowiązany do odpowiedniego zorganizowania robót aby zapewnić m.in. wymagania Zamawiającego: a) w toku wykonywania robót Wykonawca swoim działaniem nie może ograniczać pracy sądu (dostępność, hałas, zakurzenie itp.). Musi liczyć się z koniecznością organizowania pracy w godzinach i dniach w których sąd nie pracuje (godziny pracy sądu: od poniedziałku do piątku w godz. 7.30 do 15.30), b) Zamawiający wymaga, aby Wykonawca realizował przedmiot zamówienia z zachowaniem kolejności o której mowa w punkcie 2) oraz aby poszczególne wykończone kondygnacje lub ich części były sukcesywnie przekazywane Zamawiającemu do użytkowania. c) na Wykonawcy spoczywać będzie obowiązek odpowiedniego zabezpieczenia (wydzielenia) stref w których prowadzone będą roboty budowlane w sposób ograniczający do minimum zakurzenie obszaru w którym Zamawiający prowadzi działalność a także przed dostępem dla osób postronnych np. za pomocą tymczasowych ścian z płyt gipsowo - kartonowych (lub w innej zaaprobowanej przez Zamawiającego technologii), d) komunikacja pracowników Wykonawcy odbywać się będzie tylko jedną z klatek schodowych istniejących w budynku uzgodnioną dla danego etapu robót z Zamawiającym - z zastrzeżeniem, iż klatce schodowej, oddanej Wykonawcy do użytkowania, w jej części, odbywać się będzie normalne użytkowanie klatki schodowej, związane z funkcjonowaniem sądu. W odniesieniu do tej części klatki schodowej, Wykonawca będzie zobowiązany utrzymywać czystość i porządek tak, by możliwe było jej normalne użytkowanie, e) na Wykonawcy ciążyć będzie konieczność utrzymania czystości i porządku we wszelkich pomieszczeniach, które będą użytkowane przez Wykonawcę lub w których będą wykonywane roboty przez Wykonawcę, a które to pomieszczenia nie będą czasowo wyłączone (na czas robót) z użytkowania, f) dostawa materiałów do budynku lub na teren parkingu - tylko po godz. 15.30. Składowanie materiałów na parkingu - tylko na jego wskazanym fragmencie, g) w przypadku wcześniejszego wykonywania robót instalacyjno-budowlanych w pomieszczeniach, których docelowe wykończenie nastąpi w terminie późniejszym należy zadbać o należytą estetykę wykonania tymczasowych robót i estetykę tych pomieszczeń (np. zadbać o wykończenie przejść instalacyjnych przez ściany i stropy, ruraż i instalacje prowadzić w formie docelowej, itp), h) z uwagi znaczne ilości materiałów rozbiórkowych (gruzu), znaczną ilość materiałów do wbudowania oraz uwarunkowania związane z użytkowaniem budynku i parkingu, Wykonawca zobowiązany jest do uzgodnienia transportu technologicznego z Zamawiającym, i) podczas wykonywania robót należy zabezpieczyć przed uszkodzeniem lub zniszczeniem urządzenia logiczne (np. szafy dystrybucyjne, punkty logiczne), monitoringu (kamery) i inne urządzenie wbudowane lub zainstalowane w budynku. Dopuszcza się czasowy demontaż urządzeń i wyposażenia, pod warunkiem wcześniejszego uzgodnienia demontażu z Zamawiającym oraz pod warunkiem późniejszego ich montażu (odbudowy), 2) Zamawiający planuje, że realizacja remontu prowadzona będzie w następującej kolejności: Etap I (rok 2014): a) remont pomieszczeń w części środkowej II piętra, w tym trzech sal rozpraw - wymagane zakończenie robót do dnia 31.10.2014 r. b) remont pomieszczeń na kondygnacji III piętra cz. zachodnia i środkowa, c) Remont pomieszczeń na kondygnacji III pietra, cz. wschodnia, Etap II (rok 2015): d) remont pomieszczeń na kondygnacji II piętra, cz. wschodnia, e) remont pomieszczeń na kondygnacji II piętra, cz. zachodnia, f) remont pomieszczeń na kondygnacji I piętra, cz. zachodnia i środkowa (w tym sala rozpraw na I piętrze, wskazana w miesiącach lipiec - sierpień. Etap III (rok 2016): g) remont pomieszczeń na kondygnacji I piętra, cz. wschodnia. h) remont pomieszczeń kondygnacji wysokiego parteru, cz. wschodnia, i) remont pomieszczeń kondygnacji wysokiego parteru, cz. zachodnia. Podział na etapy wynika z faktu że prace wykonywane będą w obiekcie czynnym a ich realizacja zależy od sytuacji Budżetu Państwa i pozyskanych przez Zamawiającego środków finansowych. 3) budynek Sądu Apelacyjnego w Rzeszowie wpisany jest do gminnej ewidencji zabytków m. Rzeszowa. Sąd Apelacyjny uzyskał uzgodnienie dokumentacji projektowej. 4) budynek Sądu Apelacyjnego zlokalizowany jest w centrum miasta, w strefie gdzie obowiązuje zakaz wjazdu samochodów ciężarowych o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 3,5 tony. 5) Zamawiający ogranicza wjazd pojazdów Wykonawcy na teren swojej posesji do pojazdów o nacisku osi nie przekraczającym 8 ton i ilości osi nie większej niż 3. 6) do wykonania robót można będzie przystąpić w oparciu o dokonane zgłoszenie rozpoczęcia robót budowlanych do Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego dla m. Rzeszowa 7) Zamawiający zapewnia bezpłatny dostęp do poboru energii elektrycznej i wody potrzebnych do celów zrealizowania przedmiotu zamówienia 8) Zamawiający dysponuje pomieszczeniami w kondygnacji piwnic, które może nieodpłatnie użyczyć Wykonawcy na cele zaplecza socjalnego i magazynowego. 9) Zamawiający informuje, że równolegle z robotami objętymi niniejszym zamówieniem realizowane będą roboty związane z modernizacją sieci teleinformatycznej, realizowane w oparciu o odrębne zamówienie (Część II niniejszego postępowania). Obowiązkiem Wykonawcy będzie współpraca z wykonawcą tych robót w zakresie ich wzajemnej koordynacji w celu uniknięcia nieuzasadnionych przerw i wydłużeń w realizacji remontu budynku. Dodatkowe informacje, które Wykonawca musi uwzględnić przy sporządzaniu oferty w zakresie Części II: 1) roboty wykonywane będą w czynnym obiekcie sądu z ograniczoną możliwością wykorzystania do celów procesu budowlanego posesji Zamawiającego. Wykonawca będzie zobowiązany do odpowiedniego zorganizowania robót aby zapewnić m.in. wymagania Zamawiającego: a) w toku wykonywania robót Wykonawca swoim działaniem nie może ograniczać pracy sądu (dostępność, hałas, zakurzenie itp.). Musi liczyć się z koniecznością organizowania pracy w godzinach i dniach w których sąd nie pracuje (godziny pracy sądu: od poniedziałku do piątku w godz. 7.30 do 15.30), b) Zamawiający wymaga, aby Wykonawca realizował przedmiot zamówienia z zachowaniem kolejności o której mowa w punkcie 3) oraz aby poszczególne wykończone kondygnacje lub ich części były sukcesywnie przekazywane Zamawiającemu do użytkowania. c) na Wykonawcy spoczywać będzie obowiązek odpowiedniego zabezpieczenia (wydzielenia) stref w których prowadzone będą roboty budowlane w sposób ograniczający do minimum zakurzenie obszaru w którym Zamawiający prowadzi działalność a także przed dostępem dla osób postronnych. d) komunikacja pracowników Wykonawcy odbywać się będzie tylko jedną z klatek schodowych istniejących w budynku uzgodnioną dla danego etapu robót z Zamawiającym - z zastrzeżeniem, iż klatce schodowej, oddanej Wykonawcy do użytkowania, w jej części, odbywać się będzie normalne użytkowanie klatki schodowej, związane z funkcjonowaniem sądu. W odniesieniu do tej części klatki schodowej, Wykonawca będzie zobowiązany utrzymywać czystość i porządek tak, by możliwe było jej normalne użytkowanie, e) na Wykonawcy ciążyć będzie konieczność utrzymania czystości i porządku we wszelkich pomieszczeniach, które będą użytkowane przez Wykonawcę lub w których będą wykonywane roboty przez Wykonawcę, a które to pomieszczenia nie będą czasowo wyłączone (na czas robót) z użytkowania, f) dostawa materiałów do budynku lub na teren parkingu - tylko po godz. 15.30. g) podczas wykonywania robót należy zabezpieczyć przed uszkodzeniem lub zniszczeniem urządzenia logiczne (np. szafy dystrybucyjne, punkty logiczne), monitoringu (kamery) i inne urządzenie wbudowane lub zainstalowane w budynku. Dopuszcza się czasowy demontaż urządzeń i wyposażenia, pod warunkiem wcześniejszego uzgodnienia demontażu z Zamawiającym oraz pod warunkiem późniejszego ich montażu (odbudowy), 2) W budynku sądu funkcjonuje sieć teleinformatyczna wykonana w standardzie kategorii 6 obejmująca pomieszczenia wszystkich kondygnacji, z wyłączeniem kondygnacji III piętra, która wykonana jest w systemie ACO Plus i objęta jest 25-cio letnią gwarancją systemową okablowania, z dnia 04.04.2008 r. znak: POL 0404 udzieloną przez firmę Tyco Electronics/AMP Netconnect. W załączeniu do SIWZ przedstawiono kopię gwarancji o której mowa powyżej w języku angielskim oraz jej tłumaczenie na język polski (Załącznik Nr 12 do SIWZ). Zamawiający wymaga by skutkiem wykonania zamówienia: a) Zamawiający nie utracił dotychczasowej gwarancji systemowej na istniejącą sieć teleinformatyczną, b) Zamawiający uzyskał 25-letnią gwarancję systemową (certyfikat) producenta komponentów na zrealizowaną przez Wykonawcę sieć teleinformatyczną. Przez dotrzymanie dotychczasowej gwarancji systemowej Zamawiający rozumie dotrzymanie wszystkich dotychczasowych parametrów wydajnościowych, jakościowych, funkcjonalnych i użytkowych wszystkich elementów oddzielnie i całego systemu okablowania, co zostanie potwierdzone Zamawiającemu w drodze przedstawienia przez Wykonawcę wyników niezbędnych badań oraz przedstawienia Oświadczenia Gwaranta - producenta komponentów sieci, o spełnieniu powyższych warunków. W celu weryfikacji, czy zaoferowane materiały przeznaczone do wykonania sieci teleinformatycznych spełniają wymogi wynikające z dokumentacji projektowej, Wykonawca ma wraz z ofertą przedłożyć ich zestawienie wraz z wymaganymi informacjami poprzez wypełnienie Załącznika Nr 9 do SIWZ. 3) Zamawiający planuje, że realizacja remontu prowadzona będzie w następującej kolejności: Etap I (rok 2014): a) modernizacja sieci teleinformatycznej w pomieszczeniach cz. środkowej II pietra, w tym 3 sale rozpraw - wymagane zakończenie robót do 20.10.2014 r. b) modernizacja sieci teleinformatycznej w pomieszczeniach na kondygnacji III piętra cz. zachodnia i środkowa, c) modernizacja sieci teleinformatycznej w pomieszczeniach na kondygnacji III pietra, cz. wschodnia, Etap II (rok 2015): d) modernizacja sieci teleinformatycznej w pomieszczeniach na kondygnacji II piętra, cz. wschodnia, Etap III (rok 2016): e) remont pomieszczeń kondygnacji wysokiego parteru, cz. wschodnia, Podział na etapy wynika z faktu że prace wykonywane będą w obiekcie czynnym a ich realizacja zależy od sytuacji Budżetu Państwa i pozyskanych przez Zamawiającego środków finansowych. 4) budynek Sądu Apelacyjnego w Rzeszowie wpisany jest do gminnej ewidencji zabytków m. Rzeszowa. Sąd Apelacyjny uzyskał uzgodnienie dokumentacji projektowej. 5) budynek Sądu Apelacyjnego zlokalizowany jest w centrum miasta, w strefie gdzie obowiązuje zakaz wjazdu samochodów ciężarowych o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 3,5 tony. 6) Zamawiający zapewnia bezpłatny dostęp do poboru energii elektrycznej i wody potrzebnych do celów zrealizowania przedmiotu zamówienia 7) Zamawiający dysponuje pomieszczeniami w kondygnacji piwnic, które może nieodpłatnie użyczyć Wykonawcy na cele zaplecza socjalnego i magazynowego. 8) Zamawiający informuje, że równolegle z robotami objętymi niniejszym zamówieniem realizowane będą roboty związane z wykonaniem robót branży budowlanej, sanitarnej i elektrycznej związanych z kompleksowym remontem pomieszczeń budynku i montażem urządzeń klimatyzacyjnych na kondygnacjach: wysokiego parteru, I-go, II-go i III-go piętra, realizowane w oparciu o odrębne zamówienie (Część I niniejszego postępowania) Obowiązkiem Wykonawcy będzie współpraca z wykonawcą tych robót w zakresie ich wzajemnej koordynacji w celu nie powodowania nieuzasadnionych przerw i wydłużeń w realizacji remontu budynku Wymagania dotyczące robót stawiane Wykonawcy w zakresie Części I: 1) Wykonawca robót jest odpowiedzialny za jakość ich wykonania oraz zgodność z dokumentacją przetargową i poleceniami przedstawiciela Zamawiającego. 2) Wymagana jest należyta staranność przy realizacji umowy. 3) Wykonawca zobowiązany jest powierzyć funkcje kierownika budowy osobie która posiada uprawnienia budowlane w specjalności konstrukcyjno - budowlanej bez ograniczeń. 4) Przekazanie terenu robót budowlanych: Zamawiający w terminie określonym w umowie przekaże Wykonawcy teren robót. Wykonawca zobowiązany jest uzgadniać z Zamawiającym wszelkie wyłączenia zasilania w media (energia elektryczna, woda, centralne ogrzewanie itp.). 5) Zgodność robót z dokumentacją przetargową: Dokumentacja przetargowa oraz dodatkowe dokumenty przekazane przez Zamawiającego Wykonawcy są obowiązujące dla Wykonawcy. Wszystkie wykonane roboty i dostarczone materiały będą zgodne z dokumentacją przetargową. W przypadku, gdy materiały lub roboty nie będą w pełni zgodne z dokumentacją przetargową i wpłynie to na niezadowalającą jakość wykonanego elementu, to takie elementy zostaną rozebrane i wykonane ponownie z właściwych materiałów, na koszt Wykonawcy. 6) Zabezpieczenie terenu robót: Wykonawca jest zobowiązany do zabezpieczenia terenu robót w okresie trwania realizacji umowy, aż do zakończenia i odbioru końcowego robot. Wykonawca dostarczy, zainstaluje i będzie utrzymywać tymczasowe urządzenia zabezpieczające. Koszt zabezpieczenia terenu robót nie podlega odrębnej zapłacie i przyjmuje się, że jest włączony w cenę umowną. 7) Ochrona przeciwpożarowa: Wykonawca będzie przestrzegać przepisy ochrony przeciwpożarowej i utrzymywać sprawny sprzęt przeciwpożarowy, wymagany przez odpowiednie przepisy. Materiały łatwopalne będą składowane w sposób zgodny z odpowiednimi przepisami i zabezpieczone przed dostępem osób trzecich. Wykonawca będzie odpowiedzialny za wszelkie straty spowodowane pożarem wywołanym jako rezultat realizacji robót albo przez personel Wykonawcy lub Podwykonawcy. 8) Ochrona środowiska w czasie wykonywania robót: Wykonawca ma obowiązek znać i stosować w czasie prowadzenia robot wszelkie przepisy dotyczące ochrony środowiska naturalnego, ze szczególnym uwzględnieniem utylizacji odpadów i materiałów pochodzących z rozbiórki. Przyjmuje się, że koszty utylizacji ujęte są w cenie umownej. 9) Bezpieczeństwo i higiena pracy: Podczas realizacji robót Wykonawca będzie przestrzegać przepisów dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy, a szczególnie zadba, aby jego personel nie wykonywał pracy w warunkach niebezpiecznych, szkodliwych dla zdrowia oraz nie spełniających odpowiednich wymagań sanitarnych. Wykonawca zapewni i będzie utrzymywał w należytym stanie wszelkie urządzenia zabezpieczające, socjalne oraz sprzęt i odpowiednią odzież dla ochrony życia i zdrowia osób zatrudnionych przy robotach oraz dla zapewnienia bezpieczeństwa publicznego. Wszelkie koszty związane z wypełnieniem wymagań określonych powyżej nie podlegają odrębnej zapłacie i będą uwzględnione w cenie umownej. 10) Ochrona własności publicznej i prywatnej: Wykonawca odpowiada za ochronę budowli, urządzeń i instalacji na powierzchni ziemi i za urządzenia podziemne, takie jak nawierzchnia chodników, dróg, rurociągi, kable itp. O fakcie przypadkowego uszkodzenia instalacji Wykonawca bezzwłocznie powiadomi Zamawiającego i zainteresowane podmioty oraz będzie z nimi współpracował dostarczając wszelkiej pomocy potrzebnej przy dokonywaniu napraw. 11) . Wykonawca ponosi odpowiedzialność za szkody wyrządzone przez Wykonawcę, jego Podwykonawców i dalszych podwykonawców podczas wykonywania przedmiotu zamówienia. Wymagania dotyczące robót stawiane Wykonawcy w zakresie Części II: 1) Wykonawca robót jest odpowiedzialny za jakość ich wykonania oraz zgodność z dokumentacją przetargową i poleceniami przedstawiciela Zamawiającego. 2) Wymagana jest należyta staranność przy realizacji umowy. 3) Wykonawca zobowiązany jest powierzyć funkcję kierownika robót osobie posiadającej ważne uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych określone przepisami prawa budowlanego 4) Przekazanie terenu robót budowlanych: Zamawiający w terminie określonym w umowie przekaże Wykonawcy teren robót. Wykonawca zobowiązany jest uzgadniać z Zamawiającym wszelkie wyłączenia zasilania w media (np. energia elektryczna). 5) Zgodność robót z dokumentacją przetargową: Dokumentacja przetargowa oraz dodatkowe dokumenty przekazane przez Zamawiającego Wykonawcy są obowiązujące dla Wykonawcy. Wszystkie wykonane roboty i dostarczone materiały będą zgodne z dokumentacją przetargową. W przypadku, gdy materiały lub roboty nie będą w pełni zgodne z dokumentacją przetargową i wpłynie to na niezadowalającą jakość wykonanego elementu, to takie elementy zostaną rozebrane i wykonane ponownie z właściwych materiałów, na koszt Wykonawcy. 6) Zabezpieczenie terenu robót: Wykonawca jest zobowiązany do zabezpieczenia terenu robót w okresie trwania realizacji umowy, aż do zakończenia i odbioru końcowego robot. Wykonawca dostarczy, zainstaluje i będzie utrzymywać tymczasowe urządzenia zabezpieczające. Koszt zabezpieczenia terenu robót nie podlega odrębnej zapłacie i przyjmuje się, że jest włączony w cenę umowną. 7) Ochrona przeciwpożarowa: Wykonawca będzie przestrzegać przepisy ochrony przeciwpożarowej i utrzymywać sprawny sprzęt przeciwpożarowy, wymagany przez odpowiednie przepisy. Materiały łatwopalne będą składowane w sposób zgodny z odpowiednimi przepisami i zabezpieczone przed dostępem osób trzecich. Wykonawca będzie odpowiedzialny za wszelkie straty spowodowane pożarem wywołanym jako rezultat realizacji robót albo przez personel Wykonawcy lub Podwykonawcy. 8) Ochrona środowiska w czasie wykonywania robót: Wykonawca ma obowiązek znać i stosować w czasie prowadzenia robot wszelkie przepisy dotyczące ochrony środowiska naturalnego, ze szczególnym uwzględnieniem utylizacji odpadów i materiałów pochodzących z rozbiórki. Przyjmuje się, że koszty utylizacji ujęte są w cenie umownej. 9) Bezpieczeństwo i higiena pracy: Podczas realizacji robót Wykonawca będzie przestrzegać przepisów dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy, a szczególnie zadba, aby jego personel nie wykonywał pracy w warunkach niebezpiecznych, szkodliwych dla zdrowia oraz nie spełniających odpowiednich wymagań sanitarnych. Wykonawca zapewni i będzie utrzymywał w należytym stanie wszelkie urządzenia zabezpieczające, socjalne oraz sprzęt i odpowiednią odzież dla ochrony życia i zdrowia osób zatrudnionych przy robotach oraz dla zapewnienia bezpieczeństwa publicznego. Wszelkie koszty związane z wypełnieniem wymagań określonych powyżej nie podlegają odrębnej zapłacie i będą uwzględnione w cenie umownej. 10)Wykonawca ponosi odpowiedzialność za szkody wyrządzone przez Wykonawcę, jego Podwykonawców i dalszych podwykonawców podczas wykonywania przedmiotu zamówienia. Zamawiający zaleca dokonania wizji lokalnej przed złożeniem oferty. W tym celu należy skontaktować się z osobami odpowiedzialnymi merytorycznie, wymienionymi w Rozdziale 14 SIWZ w celu ustalenia terminu.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 452100002
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Ustala się wadium na całość przedmiotu zamówienia w wysokości: 60 000,00 PLN, w tym: - w zakresie Części I - 52 000,00 PLN - w zakresie Części II - 8 000,00 PLN 2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: - pieniądzu, - poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, - gwarancjach bankowych, - gwarancjach ubezpieczeniowych, - poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2) ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275 ze zm.). 3. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego Nr 19 1130 1105 0005 2160 5790 0001 z dopiskiem WADIUM zadanie p.n. Remont pomieszczeń budynku Sądu Apelacyjnego w Rzeszowie, Nr F 271 38 14, Część . Wadium uważa się za wniesione skutecznie wówczas, gdy przed upływem terminu do złożenia ofert nastąpi uznanie rachunku Zamawiającego. 4. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 5. Wadium wniesione w pieniądzu zostanie zwrócone wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym będzie ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 6. Wadium wniesione w formie innej niż pieniądz, należy złożyć przed upływem terminu składania ofert w formie oryginału w kasie Zamawiającego, pokój nr 15.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.rzeszow.sa.gov.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach